tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    het gaat hier redelijk goed, ben er nog lang niet denk ik donderdag mogen we het hartje weer horen kloppen toch iets speciaals blijft dat.
    ben begonnen met 4 uur per dag te gaan werken alles in mijn eigen tijd heerlijk is dat maar wel zwaar hoor.
    nou hope wat je ook beslist voor morgen sterkte en uiteindelijk is het je eigen gevoel die je moet volgen. dikke knuffel miriam

neeke je maakt het wel spannend hoor. ben benieuwd wanneer het komt liefs miriam

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA pagina 300! ! !

Om dit te vieren voor iedereen een glaasje champagne :) :) :)

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik nog net wat jip en JAnneke champagne! Lieve dames, ik dnek aan jullie en lees (leef!) mee, maar ben nu dus ng maar 3 dagen aan hetw erk voor mijn verlof en moet daar mijn volle aandacht bijhouden (heb zo een last van zwangerschapsdementie...)
    Neeke 1 dag overtijd! :) spannend wijffie!
    Als ik met verlof ben kan ik weer uren met jullie posten :)

4. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Joepie! 300 pagina's vol, toch stiekum wel erg gezellig zo!

Me2, is deze beter?

Hope, erg moeilijke keuze voor je. Zorg er iniedergeval voor dat je (zoals je al schreef) "andere" dingen achter de hand hebt, zodat je weg kunt lopen als het even te moeilijk gaat worden.
    Sterkte ermme, dikke knuf!

Me2, we hebben geduld hoor, nog even en je komt ons hier elke dag verblijden met een post van je. Doe je het rustig aan meid! Is Me2-man al ingesneeuwd in Zwitserland ;)

Ik heb vanmorgen de VK gebeld.
    :confused: :confused: :confused: het was een bandje dat je je gegevens in kon vullen via internet :confused: :confused: :confused:
    zoiets onpersoonlijks heb ik nog nooit meegemaakt! Ik ben benieuwd wanneer ze contact opnemen.
    Er staat als uitleg dat je je in kunt schrijven vanaf 6 weken zwangerschap :confused: (heb het gewoon ingevuld hoor!) en dat er een gesprek gaat plaatsvinden tussen week 8 en 10 en in week 12 een eerste echo.
    Dacht het toch niet he!
    Ik zal me maar even gedeist houden en wachten tot ze bellen!

Allemaal dikke kus
    Minka

PS Neia, goed aangekomen op Tenerife ;)

5. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    yepperdepep...[deze heb ik er zelf ingehouden ;) ]
    googel maar eens op "universeel brabbelen", of "universele brabbeltaal"
    [had ooit zelf een bandje met tig opgenomen baby's, moesten we op de opleiding proberen te achterhalen of het om een chinese, turkse of afrikaanse baby ging, nou ging echnie...!].

Bv. stel een Nederlandse baby zegt "gna, gna" , dan zal daar niet met enthousiaste herkenning op worden gereageerd, dus die verdwijnt in de koelkast, en later helemaal... Een Nederlandse en Arabische baby zal enthousiast bejegend worden na "gggg", maar als ze een Italiaans klinkende "gli" slaken, juist weer niet. Snappie: trial en error, selecteren en deleten.... en wachten tot ze in de juiste taal je de oren van het hoofd gaan kletsen ha ah....

En Hope...doe waar jij je het beste bij voelt....dan kan het niet misgaan denk ik...ik vind het al knap hoezeer je rekening houdt met het geluk van een ander....

6. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hope, heel veel sterkte morgen, het zal niet makkelijk zijn, maar het gaat je vast lukken om de dag redelijk door te komen!

Mag ik nog aan je vragen hoe het daarna ging? Nadat je na 10 weken eindelijk met behulp van medicijnen ongesteld ben geworden, hoe verliepen de cyclussen daarna zich? Ik ben zo bang dat het nu een zooitje blijft in mijn lichaam, heb nu 2 dagen pijn in mijn buik, echt helemaal onderin, tegen mijn schaamstreek aan, niet de hele dag door, met vlagen, het voelt echt aan als een menstruatiegevoel. Maar doorzetten wilt het niet, gister had ik wat troebele afscheiding, maar met plassen en afvegen was er niets te zien. Grrr voel me nog steeds zo vreselijk rot en kan er met niemand over praten, niemand begrijpt me in mijn omgeving, dus ik hou mijn mond voorlopig maar dicht, ik schiet er toch niks mee op en krijg alleen opmerkingen waar ik niks aan hebt: "je wilt te graag", het vruchtje was toch niet goed", "je moet toch verder", "je bent nog jong" bla bla bla, dat weet ik ook wel, hoef het alleen niet elke keer te horen, want het neemt mijn gevoel en verdriet niet weg...waarom snappen mensen dat nou niet?

Neeke....oh oh oh, je maakt het spannend!

7. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    Ach Mariaatje....ik begrijp je gevoel volkomen [al komt het bij mij vanuit een andere hoek], mensen willen nu eenmaal een soort bezweringsformule op je loslaten...want als zij erin slagen jou geen narigheid meer te laten voelen of benoemen, hoeven zijn er vervolgens niet meer mee te dealen, zo simpel he..... :rolleyes:
    En sommigen , tja...hebben nou eenmaal het empatisch vermogen van een dronken aardbei....kun je niks aan doen, behalve prakken, op een beschuitje smeren en smakelijk je tanden inzetten.... :evil:

Veel sterkte, hoop dat het je snel gegund is met een beter verloop!

Amazonnetje

8. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Meiden, ben vandaag nog even bij mijn vriendin geweest.
    En toen ik weg ging, dacht ik nog even: zou ik het haar zeggen.........
    Maar ik heb het niet gedaan.
    Ik ga me er morgen gewoon overheen zetten en ik ga de dag doorkomen.
    punt uit.
    Niet lang zeiken en zeuren, het moet.
    En ik heb inmiddels al zoveel overwonnen, dat red ik ook nog wel.

Maria, mijn cyclussen zijn daarna toch nog erg wisselend gebleven, van 26 dagen tot 38 dagen.
    Ik kan nu pas zeggen, na de 2e miskraam die spontaan is afgekomen, dat ik best redelijk mooie cyclussen heb.
    Wat wel nog steeds een nadeel is bij mij, is het lange vloeien.
    Ik heb eerst 4 dagen oud bloed, dan ongeveeer 5 dagen helder bloed en dan weer 4 dagen oud bloed en soms nog langer.
    Dat vind ik heel vervelend.
    En meid, praat hier maar van je af, hier begrijpen we je.
    Nuemand zal je hier zeggen: je hebt nog tijd, laat het los, je bent nog jong, enz.
    Want ook wij zitten niet op zo`n opmerkingen te wachten.
    Knuffel van mij voor jou. je kunt `m gebruiken.

Minka, een bandje? niet te geloven.
    Ik hoop dat ze je snel bellen en dat je wat meer weet over je 1e echo.

Me2, lees maar lekker mee, en hopelijk klets je binnekort ook weer mee.

Liefs Hope

9. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hope, kop op meid, je kunt het morgen! Zet je beste beentje voor, je klinkt positief. En als je het even wat moeilijk hebt, even slikken, hoofd in de lucht, denk aan ons (we zijn allemaal bij je om je te steunen ;) ) en het is weer voorbij.
    Heel veel succes morgen.

Mariaatje, welkom hier, jij hebt het ook niet makkelijk zoals ik vernomen heb uit het andere topic.
    Die opmerkingen zit je dus inderdaad niet echt op te wachten, denk maar gerust:
    Ja, we willen zo graag, wat jammer dat het vruchtje niet goed was, we moeten verder maar het is zo moeilijk, misschien ben ik wel jong maar we willen het nu!
    Zo zie je maar dat je er ook een eigen draai aan kan geven. Dit is op dit moment oh zo belangrijk voor je en inderdaad andere snappen dit niet.
    Gelukkig zijn wij er nog en snappen dit en deze woorden maar al te goed!
    Stort je hart hier maar, er is altijd een luisterend oor!
    Dikke knuffel meid!

Neeke, nog niet komen spieken vandaag? ;) :confused: :)

Rest van de dames, waar zijn jullie? het is erg rustig hier. Hoop snel weer wat te lezen van allemaal

Dikke kus
    Minka

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Zou Neeke misschien....?
    Oeh! Spannend!

11. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    hihi ik lees net je bericht en zie dat neeke online is, dus het zal nog wel niet.

12. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Haha! Nee hoor dames. Maandag is mijn mama dagje met Thijs dus vandaar dat ik nog niet geweest was. Alles nog rustig!

Vanochtend kwam een grote kraan bij de sporthal bij ons achter platen het dak op hijsen, dus daar hebben we eerst staan kijken. Daarna naar het zwembad met z'n tweetjes, erg gezellig maar megavermoeiend. Gelukkig 's middags wat geslapen, met werk gebeld over nieuwe klantenportfolio toen Thijs nog lag te slapen (ga ik doen) en daarna nog een beetje gerommeld met Thijs en even naar de kapper. En nu ben ik doodop! :D Tsja, het is niet voor niks dat er een einde komt aan een zwangerschap merk ik nu... Morgenochtend ga ik zelf naar de kapper, voor woensdag heb ik nog een lunchafspraak, donderdag verloskundige en dán ben ik er klaar voor (denk ik). Kijken of uk ook nog zo lang kan wachten :D. Merk weinig verschil, behalve dat ik nu 's avonds vaker harde buiken heb maar dat is ook niet zo gek...

Hope, veel succes voor morgen! Het klinkt alsof je het allemaal goed op een rijtje hebt. En je zegt wel dat die vriendin een schat is, maar jij bent zeker net zo lief voor haar! En bedenk maar zo, jouw beurt komt zeker weten ook nog!

Minka, een bandje? Da's gek! Maar misschien bellen ze wel heel gauw terug. Ik moet zeggen dat mijn eigen vk praktijk ook alleen te bereiken is in de ochtend tussen 9 en half 12, de rest van de dag kun je ze natuurlijk altijd bellen via het spoednummer maar niet voor afspraken of zo. Heb je nog keuze uit verschillende praktijken? Hier is er maar eentje, maar gelukkig wel een met hele aardige vk's. Prachtig bankje trouwens, precies wat ik in gedachten had! :D :D

Amber, trotse mama! Leuk he, die communicatie - ze leren zo snel! Ik herken wat je zegt, dat je nooit meer dezelfde zult zijn - maar ik heb ook momenten (met name met het werk) dat ik het heerlijk vind om alleen mezelf te zijn om wie ik ben, los van m'n kindje(s) (je weet maar nooit hoe ver het is tegen de tijd dat dit gelezen wordt ;) ). Dat kwam wel pas veel later hoor, de eerste tijd word je zo opgeslorpt door je kindje, en daar moet je ook van genieten! Als ze wat groter worden (en dat gaat heel snel) dan kom je ook weer wat meer aan jezelf toe en merk je dat je voor een deel ook jezelf bent gebleven. Ik zou niet weten wanneer dat voor mij was - ik denk toen Thijs tussen de 1,5 en 2 was of zo, dus je hebt nog even te gaan :D.

Tsja Mariaatje, wat jij zegt herken ik heel goed - mensen die geen mk hebben gehad zeggen de meest kwetsende dingen, uit onwetendheid. Daarom is zo'n forum als dit ook zo fijn. Kop op meid! Nog geen ongi?

Me2, erg he, die laatste dagen voor je verlof! Vantevoren neem je je zo goed voor om het in alle rust af te ronden - en het lukt toch niet... Rustig aan he, anders beval jij nog eerder dan ik ;). Hihi als ik ruim 2 weken over tijd loop en jij ruim 2 weken te vroeg bevalt, dan kan het nog ook :D :D :D Nou, ik heb nu nog geen haast maar als er over een week nog niks is dan word ik wel ongeduldig denk ik.

Andere dames, veel liefs en tot gauw!

Dikke knuf (al gaat dat lastig met m'n megabuik),

Neeke

13. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    ff heel snel voor ik ga slapen, Hope, héél veel succes morgen! Ik hoop dat je de dag een beetje doorkomt, maar zoals al eerder gezegd is, je hebt je goed "voorbereid" en ik weet zeker dat het je gaat lukken!

Hier nog steeds geen ongi te bekennen, de troebele afscheiding zet ook niet door, dus nog steeds onzekerheid. Moet de neiging onderdrukken om te gaan testen, maar moet toch woensdag bloed laten prikken voor donderdag, dus ik bewaar het testje maar voor later, als er meer hoop is op goed nieuws!

Neeke, zo te zien mág de kleine zich nog niet aankondigen voor vrijdag hahahaha, je zit helemaal volgepland meid! hihi, maar denk je ook aan jezelf! Veel plezier bij de kapper morgen!

Weltruste allemaal en tot morgen!

14. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Me2 Nog 30 dagen, amaai wat vliegt de tijd snel

15. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Goedemorgen... een vermoeide Amber meldt zich... mopper mopper...

Mijn lieve schatje slaapt nog niet door en mamma wordt zo moeeee... Amberman zegt steeds: maar dan slaap je overdag toch even? Maar helaas werkt het niet zo. Lize slaapt namelijk ook tussen de voedingen niet zo 'door'. Dan weer huilen, dan weer piepen, dan weer in slaap, ...nouja, erg onderbroken, zal ik maar zeggen. Daar komt bij dat de bouw (vloek vloek x 1000) gewoon lekker doorgaat hier tegenover, en het zal pas in 2009 klaar zijn :confused: Heb ik al verteld dat hun radio laatst zo hard stond dat ik met Lize in de kinderwagen ernaartoe ben gegaan? Vond het vreselijk daar op die bouwkeet, met al die mannen die stonden te loeren en dachten: komt ze zeuren over de radio? Maar ik heb de baas gesproken (ik kon de keet niet in vanwege trap dus heb gewoon iemand buiten gevraagd naar De Baas). Hij vond het niet zo leuk maar begreep het wel, vooral toen ik zei: wij dreunen letterlijk mee op die radio! Het zit me echt tot hier... (ik ging bijna huilen, haha). U kunt niks doen tegen de bouwgeluiden, maar wel tegen die radio! Toen zei hij dat hij z'n best ging doen en het aan de mannen zou vragen (hoezo? Hij is toch de baas?) En op het laatst heb ik hem nog nadrukkelijk naar zijn naam gevraagd. Haha, dat maakt altijd indruk, vinden ze niet leuk... Moet zeggen: de radio staat nu op 'normaal niveau' en ik kan het redelijk blokken, maar elke ochtend 07.00 uur stipt begint het bouwen weer.... Dus af en toe moet ik hier komen klagen, dan kan ik er weer tegenaan. (ben boos dat gedurende mijn HELE zwangerschapsverlof die bouw gaande is... ik heb maar één keer verlof hoor!)

ok, uitgeraasd. Lize slaapt nu wel vast, dus ik kan weer in bed kruipen, maar nu ben ik klaarwakker. (het is ook noooit goed). Ik drink nog een kopje koffie, lees hier wat berichtjes en ga straks maar even een lekkere wandeling maken met mijn kleine lieve Schavuitje! Overigens snap ik niet dat ik andere moeders hoor zeggen: mijn kindje sliep na 3 weken al door.. Hoe kan dat? Lize slurpt 's nachts om half 4 die fles leeg alsof ze noooit gevoed is! Gewoon weer honger! Nouja, geduld... de kleine zal het zelf regelen.

Neeke, jij drukke tante! Volgens mij gaat het bijna gebeuren... die harde buiken... ben erg benieuwd hoor.

fijne dag meiden, sorry voor het klagen, ik had even niemand anders om tegen te razen.. ;)
    liefs
    Amber

16. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    ha amber, daar is dit forum toch voor? Vind het zo fijn om hier mijn verhaal kwijt te kunnen, want zoals ik al eerder zei, in mijn omgeving kan ik niet meer mijn verhaal kwijt en ik heb me voorgenomen om nu maar wijselijk mijn mond dicht te houden en te doen alsof alles goed gaat. Gisteren nog geprobeerd om met mijn schoonmoeder te praten, normaal gesproken kan ik altijd goed met haar praten, maar de manier waarop ze reageerde op mijn dip, was niet zoals ik in gedachten had en heb geen troostende woorden gekregen, dus dat doe ik nu niet meer.

Baal van mezelf, zit al 4 dagen in een dip, de tranen branden achter mijn ogen, maar ze komen er niet uit. Ik wil me niet meer rot voelen en probeer het echt positiever te bekijken, maar het lukt me op dit moment gewoon niet, ik blijf erin hangen zeg maar. Misschien als de menstruatie éindelijk door gaat zetten dat het dan beter gaat...ik hoop het maar.

Hope, vandaag dé dag, ik hoop dat je je er goed doorheen bijt meid!

Ik ga mijn gedachten even verzetten en ff in huis soppen!

Dikke knuf

17. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Je hebt gelijk Maria, gelukkig is dit forum er!
    sop maar lekker je huis!

18. Lara11

Lara11 Niet meer actief

:cry:
    Op advies van Amberman heb ik Lize vanochtend toch maar snel terug in bed gelegd na het drinken (normaal mag ze op dit tijdstip lekker even in de box, knuffelen, etc. Duurt allemaal langer, maar de dag begint dan voor haar en mij). En nu heb ik spijt, want ik trof haar net in bed in een grote plas melk... Veel te veel uitgekomen, ondanks de boertjes... :cry: vind het zielig! En ik baal ervan, want nu is ze onrustig, kan niet slapen, maar in de box leggen en 'lekker wakker worden' is eigenlijk onhandig, zo midden tussen de voedingen door. Dat had ze dus eerder moeten kunnen doen.
    En zo ben je de hele tijd met beslissingen bezig...

Ik weet 't, ik mag helemaal niet klagen, maar toch heb ik het hier moeilijk mee. volgens mij ben ik ook chagerijnig omdat ik ENORM tegen de kerstdagen opzie: beide families beginnen al aan ons te trekken en ze wonen allemaal heel ver en ik voel de beledigde buien al in de lucht hangen. Ik wil gewoon lekker thuis blijven met mijn gezinnetje, maar dan heb ik oorlog! (ik heb toch ZO'N zin om keihard te vloeken!)
    temperament...temperament... en haal diep adem.

Amber die niet goed in haar vel zit.

19. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    he amber, ik ken dat probleem met de kerst, waarom verdeel je het niet zo:
    kerstavond bij familie 1
    1e kerstdag bij familie 2
    2e kerstdag lekker met je eigen gezinnetje?

Dan heb je misschien iedereen blij gemaakt? Jammer he, die verplichte dagen, ze kunnen zo leuk zijn, maar soms loopt het anders door dat getrek. Maar denk vooral ook aan jezelf, als jij de kerst lekker met je eigen gezin wilt doorbrengen moet je dat vooral doen, wij hebben ook een dag voor onszelf en moet zeggen dat ik dat vooruitzicht héérlijk vind!

Sterkte met je beslissingen!

20. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    Amber, jij gaat mij als de bliksem bellen vanmiddag....krijg je een telefonische knuf.... om 1315 heb ik mini naar school gebracht....

En die kerst, ik heb het pad geeffend, wij gaan voor het eerst niemand anders met kerst blij maken dan onszelf....misschien boeken we wat, misschien begraven we ons thuis onder dvdtjes en banketstaven, whatever, ik ga het gewoon niet trekken even.....dus gewoon melden, daarmee basta!

En mariaatje....hou je niet teveel in bij je omgeving, dat is wat ze graag willen zien, en dan mag je als het echt niet meer trekt , helemaall niks meer tonen. Je 'moet' natuurlijk niks..... :cry: maar dit is wat in me opwelde....
    Zelf zei ik op vragen als "en hoe gaat het met je?" .... "met ups en downs, afen toe heb ik het heel erg moeilijk" of soms ....oeps...."wil je het echte verhaal of alleen maar het woordje 'goed' horen, zeg het maar?!"
    Laten we zo zeggen, de natuurlijke selectie volgens Darwin volgt direct onder je vriendenkring, maar dan weet je dat ook maar gelijk.

ik moet kindlief halen...veel sterkte voor nu....neem een extra sterk bakkie, of melk als je moet slapen.... ;)

Deel Deze Pagina