tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee lieve dames,

Vanochtend lekker naar de kapper geweest, dus daar zal het niet aan liggen als ik er straks uitgeblust uitzie in het kraambed :D. Voelt echt als luxe nu - op m'n dooie gemak tijdschrift gelezen net, met een lekker kopje thee erbij, werk lijkt (eindelijk) ver weg, Thijs bij de creche maar je 's ochtends niet hoeven haasten... Nog even genieten van de laatste dagen rust, want zo voelt het nu toch wel. Mijn buik lijkt opeens veel lager te hangen en ukje is extreem rustig - zou hij zich eindelijk hebben overgegeven aan het indalen of is het slechts tijdelijk staken van verzet? ;) Ben benieuwd...

Amber, ik herken je gevoelens zo wat betreft familie die aan je trekt... Beide families wonen twee uur rijden bij ons vandaan - en voor beide kanten is Thijs het eerste (en tot nu toe enige) kleinkind. Tegen mijn familie kan ik open en eerlijk zijn over wat wij wel en niet willen al vinden ze het niet altijd leuk om dat te horen, maar dat heb ik ooit eens geprobeerd bij de schoonfamilie en dat was niet zo'n goed idee. Met mannetje afgesproken dat hij dat dus in het vervolg zou doen, maar ook hij vindt geen gehoor. Dus ze zijn nu al aan het pushen voor onze plannen met kerst. We weten nog niet eens of onze uk tegen die tijd bijna 6 weken is, of ruim 3 weken! Laat staan dat we weten hoe we ons dan voelen. En nu wel al pushen voor een beslissing - die ik dus weiger te nemen nu. Ze zijn altijd welkom bij ons (dan hebben we duur en zo zelf in de hand), maar iets anders ga ik nu niet vastleggen. Ook denken ze geloof ik dat we direct bellen als het kindje er is en dat ze dan meteen in de auto kunnen springen om 'm te komen bewonderen. Nee dus! Wij beslissen hoe en wat. Ik verwacht nog wel wat frustratie de komende maanden :( maar mannetje en ik hebben afgesproken dat we ons niet meer, zoals bij Thijs, gek gaan laten maken door wat de familie wil. Thijsje had een keer, toen hij een week oud was, onderkoeling omdat de familie 'm per se continu van hand tot hand wou laten gaan! En toen waren ze boos dat de kraamzorg 'm afpakte en rustig in de box legde - ze snapten niet waarom ze hun kleinkind niet mochten vasthouden. Nou ja! Ook hebben we vaak genoeg met een krijsende Thijs in de auto gezeten, onderweg naar huis - volledig overprikkeld. Poeh merk nu dat er heel veel naar boven komt, dit is eigenlijk al veel te lang dus ik zal het hier maar bij laten...

Amber, mijn advies: denk vooral aan jezelf en je gezinnetje! Laat je niet verleiden tot dingen die je niet wilt, ook al denk je "ach ja, ze vinden het zo leuk, laten we toch maar..." - hoe moeilijk dat ook is, uiteindelijk zitten jullie met de gebakken peren. Sterkte!

Mariaatje, he wat naar dat je je zo voelt! Dan zit je echt niet lekker in je vel. Hopelijk wordt het gauw beter.

Hope, voor straks alvast, viel het mee of is het zwaar geweest vandaag? Ik denk aan je.

Veel liefs voor alle dames!

Neeke

2. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    haha amazonnetje, dat is een goede: wil je de waarheid weten of alleen maar een positief antwoord zodat we weer over iets anders kunnen praten. Maar zo is het eigenlijk wel en dat is best wel erg eigenlijk, mensen kunnen het niet aan om te lang met verdriet om te gaan, dus ze verbloemen het en denken dat hett er niet meer is na 2 maanden, na een half jaar of een jaar, maar wij weten wel beter, dit heeft tijd nodig en dat besef ik nu eigenlijk pas. In het begin wuifde ik het een beetje weg, maar het heeft gewoon een veel diepere impact op me gemaakt dan ik toe wilde geven en nu zit je dan met de gebakken peren haha een dip waar geen eind aan lijkt te komen...

Het huisje is weer redelijk op orde, het is weer toonbaar :D Door de hond kan ik soppen wat ik wil, maar het is heel ondankbaar, heb net lekker gestofzuigd en gedweild en vanavond vraag je je weer af wanneer je het voor het laatst gedaan hebt :rolleyes: Ach ja, dat nemen we maar voor lief he, ben veels te gek op mijn lieve harige bruine schat hihi :p

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Bedankt voor je advies, Mariaatje. Helaas vind ik zelfs kerstavond + eerste kerstdag teveel, maar dat komt omdat we dan enorme afstanden moeten afleggen. (familie 1 woont in de Randstad, wij wonen in N-Brabant, familie 2 woont in Assen...) En ik heb een hekel aan logeren... bah bah! Niet met mijn meisje! Maar goed, we komen er wel uit.
    Neeke, je snapt me goed! Ik gruwel ook van jouw familie-verhalen, potverrr... Dat 'van-hand-tot-hand-gaan' zouden ze moeten verbieden.
    Ik heb al heeel vaak op mijn strepen gestaan en laatst hadden we bijna ruzie met mijn schoonmoeder. Als ik nu kerst en oud en nieuw 'oversla' heb ik echt oorlog (ook al zou dat me nu geen ene **** kunnen schelen). Het lastige is dat ik mijn vriend niet in een lastig parket wil brengen. Hij wil zijn familie ook zien. (grote gezinnen met veel drukke kinderen... en een nog drukkere schoonmoeder...) Ik moet toch maar eens een heel goed gesprek gaan voeren met mijn liefje...
    En Neeke, jij ligt straks vast stralend in het kraambed, haartjes piekfijn in orde, en zo niet, dan in ieder geval stralend omdat je je mooie mannetje vasthoudt. Wat een mooi vooruitzicht. (als ik nu de foto's van mijn kraambed terugkijk schrik ik: huh? had ik zo'n bolle kop? haha!)

zussie, ik ga je bellen en heeeel erg in je oor tetteren en zeuren. En jij gaat alleen maar 'jaja' en 'uhuh..' zeggen, ok? ;)

Meiden, deze dag moet gewoon voorbij gaan. ik voel stress rondom huizengedoe (we zoeken al tijden een huis, ons eigen huis is nog niet verkocht...) en dat speelt ook mee. A.s. zaterdag hebben we een Open Huis. En ook al doet Amberman niet moeilijk, ik weet dat ik het huis toch in orde wil hebben. Kortom: opruimen, schoonmaken en perfectionisch getrut, terwijl ik daar a) de fut niet voor heb, b) het overzicht op dit moment geheel in mis en c) daar totaal geen zin in heb. Ondertussen gaan de kraambezoeken gewoon door..
    Ik ben nu officeel het klaagmonster van de dag.

Amber

4. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    hmmm. ... uhm.....ja ja.....eh.........

tot later....

enneh...het is ook kerst voor jullie zelf meiden, en hubbie, vergeet dat niet....

[en praat me niet van mensen die op kraambezoek komen en verkondigen dat ze ergens 'recht' op hebben.....]

5. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Neeke, zo te horen ben je er klaar voor!
    Als ik je kleintje was zou ik nog lekker even blijven zitten, het is zulk vies weer buiten en koud!
    Geniet van je bakjes thee!

Amber, zo te horen een post-natale dip meid! Geeft niks, gooi het er maar lekker uit. Ik hoop dat je lekker met amazonnetje hebt kunnen kletsen ;)

Hope, ik hoop dat het meeviel vandaag. Vertel je het strakjes even?

Meiden waar zijn jullie allemaal? Alles gaat toch nog wel goed met iedereen?
    Hoop snel weer berichtjes van jullie te kunnen lezen.

Dikke knuffel
    Minka

6. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Zo meiden, het huis is weer gesopt en schoon!

Kon het niet laten en heb toch getest en zoals ik al verwacht had is ie negatief. Morgen moet ik eigenlijk bloed laten prikken voor donderdag, zit te twijfelen, ik weet de uitslag toch wel. Maar aan de andere kant hoop ik wel een antwoord te krijgen waarom het zo lang geduurd heeft bij mij. En misschien dat ik medicijnen kan krijgen om de menstruatie op te wekken, want vind het niet normaal dat ik niet meer ongesteld lijk te worden, daarna hoop ik echt verder te komen.

Weet niet, maar op de één of andere manier lijkt het wel alsof die negatieve test iets positiefs heeft gedaan, alsof ik me nu echt neerleg bij het feit dat het allemaal vals alarm was. Voel me in ieder geval ietsiepietsie beter nu. Kijken of ik het vol kan houden hihi :rolleyes:

Ik ga aan het werk nu, morgen ben ik er weer!

Hope, ik hoop dat je dag goed gegaan is vandaag!

7. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey meiden

weet even niet goed waar beginnen maar ik zal proberen:

mariaatje, dus het is dus toch slecht uitgedraaid voor je :( kan me inbeelden dat je negatieve test je ergens een 'gerustheid' geeft, nu weet je eindelijk waar je staat want die onzekere periode is ook niet vol te houden

minka;wow proficiat met je 5 weken zwangerschap ;) is inderdaad onpersoonlijk zo een bandje en zeker dan nog als ze nog altijd niet terugbelde? hoop dat je toch eerder dan standaard voorzien mag gaan!

amber, hihi, ik heb je nog nooit zo gezien/gelezen, een totaal andere amber of normaal, maar kan me inbeelden dat alles op den duur op je inwerkt, vermoeidheid, beslissingen nemen, vervelende muziek van bouwvakkers, kerstperiode enz....gelukkig heb je amazonnetje die je kan irl steunen, dus bedankt ook he amazonnetje om onze amber bij te staan, maar vergeet ook jezelf niet he

neeke, de due date is er geweest maar het kleintje nog niet, wel leuk lekker, vers geknipt in het ziekenhuis, we blijven benieuwd naar je posts uitkijken en veel succes!

hope, ik zie het nu pas, dus vandaag je eerste werkdag samen met je 'bevallen' vriendin, ik las heel wat goede tips van de anderen en hoop dat je er iets aan gehad hebt en je dag een klein beetje is meegevallen maar moeilijk blijft zoiets zowiezo

me2: nog vier weken en je kleintje is er ook bijna,iemand schreef het hier neer, weldra zal jij hier neeke haar (2) dagelijkse post moeten opvolgen om ons op de hoogte te houden ;) als je dat wil natuurlijk he

miriam, gelukkig gaat het nu terug redelijk met je, nog even geduld en je mag donderdag terug jullie kleintje horen, ik duim voor je maar heb er goed gevoel bij!

zico, jullie tijd komt ook , we moeten daarin blijven geloven want klinkt heel cliché maar hoop doet leven

oei, neia, ik heb net je vliegtuig gemist, mmm dus jij zit nu lekker in tenerife, meid ik hoop echt dat jullie samen allemaal er lekker van genieten!

jude, ik heb de laatste tijd nog vaak aan je gedacht, je behoort al van in het begin tot dit kliekje, ik hoop ook zo voor jou dat je snel zwanger mag worden

hope en franka en jannes voor jullie geldt dit natuurlijk ook, hoop dat ik niemand vergeten ben!

jannes wel goed te lezen dat je al hulp krijgt via je Ha, ben blij voor je!

franka, ttss inderdaad een rotopmerking, ik hoef maar te kijken en.... hoe komen ze er toch bij!

wuppie, met jou en jouw banner terug te zien, vat ik wel een beetje dat de tijd toch redelijk vlot gaat, jij bent alweer 18 weken!

jette, ik vroeg me af waar jij blijft maar ik zie dat je op dat andere topic actief bent ;) ik las jammer genoeg van het overlijden van je vriendin... dat was weer minder

marla, nog altijd overdrukbezettewerkvrouwvoornietsenmezelfgeentijd?
    hihi, hoop snel nog eens iets van je te horen!

zo ik sluit even af voor ik al die tekst kwijt ben en ik kom zo meteen terug voor update

8. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    terug,
    vrijdagmorgen had ik plots een klein beetje rozig bloedverlies, ik dacht meteen aan jullie tip hier ooit, neem geen roze wc-papier, maar telaat dus, dus ik was ferm aan het twijfelen wat het nu was en in paniek en dan het weekend ardennen voor de deur....nu om het kort te houden gelukkig heb ik tot nu toe niets meer gezien. Het feit dat ik geen echte buikpijn/krampen had stelde me gerust.
    Ik heb vrijdag wel meteen gebeld naar een verloskundige en zij gaf aan als ik nog verlies zou hebben ik best belde naar gyn. Ik heb met de VK morgenavond een eerste afspraak gemaakt, zij zal via dopler eens horen naar het hartje en geeft ook info en voorbereiding over zwangerschap en evt.later over borstvoeding enzo, ik zal dus gaan naar dezelfde VK als mijn vriendincollega ;) mag morgenavond om 20u gaan.

Voor de rest nog altijd een beetje hetzelfde, vriendincollega voelde een aantal weken geleden al het kindje, was vorige week terug mega-onzeker, mocht langs op bezoek bij HA, alles ok,hartje gehoord, en deze week voelt ze nu aan 17weken niets meer sinds die vorige keer dus wil ze deze week terug naar de gyn, ik begrijp heel goed haar angst en onzekerheid maar het is precies of het besmettelijk is, ergens denk ik soms haar te vragen er niet over te praten met mij maar anderzijds kan ik dat ook niet maken, we kunnen net onze angsten en onzekerheden uitspreken tegen elkaar, dus het is dubbel.

vandaag heb ik het ook officieel meegedeeld tijdens teamvergadering (had eigenlijk liever nog wat gewacht tot bevestiging vk morgenavond dat alles nog goed is) maar gezien mijn baas het reeds weken geleden vertelde aan het bestuur heb ik het toch maar gedaan, reacties waren positief maar de meesten wisten het eigenlijk al ;)

wat ik nog eens wou vragen, ik ben de laatste dagen echt stressy, maar soms op andere momenten ook, voel ik mijn hart zo bonzen in mijn keel, dan denk ik flyke, adem rustig in en uit en denk aan iets anders, kalmeer maar helpt precies niet.....verder heb ik ook veel last van afscheiding :( sorry voor de details, maar het jeukt niet of zo, ietsje gelig maar vind het wel niet fris ruiken soms, kan je daar eigenlijk echt niets aan doen? ik was speciaal met lauw water, zonder zeep maar blijft .....

liefs
    flyke

9. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Girls,

daar ben ik dan.
    Voor ik jullie vertel hoe het is gegaan vandaag, eerst even wat anders.
    Ik was gisteravond zo boos en verdrietig. :cry: :cry: :cry:
    Ik vertelde mijn man ( voor het eerst) dat ik me toch wel druk maakte om vandaag en de reacties.
    En ik schrok zo van zijn "niet begripvolle" reactie.
    Ik moest het allemaal ook niet erger maken dan het was, en mijn vriendin niet in een moeilijke positie brengen..........
    En nog meer van zo`n opmerkingen, die ik echt niet leuk vond. :evil:
    Ik was zo boos en telergesteld, dat zelfs mijn eigen man mij niet begrijpt.
    We lagen al in bed, dus ik wilde opstaan omdat ik zo boos was.
    Maar hij vroeg waarom ik nou wegging, en toen heb ik `m gezegd dat ik het beter niet had kunnen vertellen, omdat hij geen idee heeft hoe dit voor me voelt en geen begrip voor me heeft.
    Ik heb daarna geprobeerd om te gaan slapen, maar moest zo mijn best doen om mij tranen weg te slikken, dat ik uiteindelijk toch maar ben opgestaan.
    Na even tot mezelf te zijn gekomen ben ik toch maar gaan slapen.
    En vanmorgen doet meneer gewoon vriendelijk. Ow wat kan ik daar boos om worden, grrrr......
    Toen ik ging werken zei hij: doe rustig aan he en maak je niet druk.
    Begon ik weer te huilen. Wederom zei ik hem dat ik voortaan niet meer vertel waar ik mee zit. Toen zei hij dat ik dat wel moest doen en dat hij wel begreep dat ik het moeilijk had.
    Tja, het zal wel.
    Misschien is het helemaal niet aardig om zo te klagen, over mijn man notabene, maar zo zie je wel dat een man nog niet half doorheeft wat dit alles met je doet.
    Maar goed, het is een goede en lieve man, al had ik gisteravond een andere mening ;)
    En vanavond bij het eten begon hij zelf over de arts die ik moest bellen en hij zei erbij: ja zo zie je, ik ben er ook veel mee bezig! :)
    maar goed, dit was even mijn klaaguurtje, ik denk wat amber kan, kan ik ook, hihi. ;)

Vandaag op het werk is het heel goed gegaan.
    Ik was idd even weg toen mijn collega kwam, zodat ze alle reacties van de bewoners zelf kon ontvangen.
    Bij de 1e pauze was ik er niet bij, en verder hebben we de hele dag vrij intensief samen gewerkt en hebben we vooral heel veel lol gehad.
    Waar ik me zo druk om heb gemaakt, is absoluut niet gebeurd.
    Ik verwonderde me zelfs erover dat sommige collega`s zeiden: Goh ben je ook weer aan het werk? en dat was het. Niet vragen hoe het met haar of de kleine is.
    Eigenlijk precies hetzelfde als ze bij mij doen. :(
    Ik vond het echt vervelend voor haar, ik had haar zo gegund om lekker trots over haar zoontje te kunnen praten.
    Maar goed, al met al was het een hele leuke dag, zonder 1 moment van verdriet voor mij.
    (behalve `s morgens met mijn ontactvolle man ;) )

Even een reactie op ammazonnetjes zinnetje:
    Zelf zei ik op vragen als "en hoe gaat het met je?" .... "met ups en downs, afen toe heb ik het heel erg moeilijk" of soms ....oeps...."wil je het echte verhaal of alleen maar het woordje 'goed' horen, zeg het maar?!"
    Wat vind ik dat een goeie, want zo is het idd.
    Mensen verwachten gewoon als ze vragen hoe het met je is, dat je zegt: goed!
    Maar owee als dat niet zo is, dan willen ze je verhaal opeens niet horen.

Volgende keer weer reacties op de rest, ga nu lekker uitrusten van een "uitgeputte dag omdat ik me voor niks druk heb gemaakt".

Liefs Hope

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

fijn Hope, je bent de dag op het werk goed doorgekomen... Jammer dat je botste met je man. Het is ook niet raar, je hebt gewoon heeel veel liefde en begrip en 'warme dekentjes' nodig! En als je weer lacht, denkt men snel: okee, die heeft geen warm dekentje meer nodig... Niet inslikken die tranen, de omgeving mag weten hoe het met je gaat. Hoe komt het toch dat we ons zo inhouden altijd? En waarom wil men inderdaad altijd maar horen dat het 'goed' gaat. Nou, zoals je las: met mij ging het ook niet goed en ik heb het lekker niet voor me gehouden ;) en nu gaat het een stuk beter.

Slaap lekker, we spreken elkaar snel. Ik duik mijn bedje in, want mijn kleine snoeshaantje, mijn gekke snuitje, mijn lieve boefje is eindelijk wat rustiger. Het was een gekke dag, ze heeft weinig geslapen en veel gepiept. Hopelijk een goede nachtrust (ook voor mij!) en laten we hopen dat ze binnenkort eens zal doorslapen. (oh, wat zou dat heerlijk zijn)

Amber

11. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Thanks, amber, lief van je.
    Wat betreft jullie kleine meid.
    Vervelend dat ze nog niet doorslaapt.
    Maar het zoontje van mijn vriendin slaapt nu ook pas sinds 1,5 week door, en is nu 11 weken oud.
    Hij maakt het nu zelfs wel heel bond, hij slaapt soms van 23:00 tot 9:00.
    Ik hoop dat jullie Lize ook snel de nachten doorslaapt, zodat jij ook aan je rust komt.
    Denk aan je zelf, en neem je rust, hoe moeilijk dat nu ook is.

Oja, en wat beterft die feestdagen, ik laat me ook niks meer opleggen.
    We doen lekker waat wij zin in hebben.
    Slaap lekker, en hopelijk heb je een goede nachtrust.

Liefs Hope

12. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    Hope, komt me bekend voor....dat een man graag iets doet, ipv alleen aanhoren en zich machteloos voelen, en soms komt het gewoon rottig over....zo hebben man en vrouw ieder hun eigen strategieën om met pijn als deze om te gaan....doeners en denkers...let's mix them together...not....! :rolleyes:

En ben blij dat je ergste scenario op je werk geen waarheid is geworden...
    we lijden dom genoeg ook meestal het meest om wat we vrezen.....

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

ik schaam me een klein beetje over mijn 'gezanik' van gisteren. :oops: Ik zat er even goed doorheen.

Er is hier een kleine doorbraak gaande (fingers crossed en afkloppen!): Lize werd wakker om 06.15 in plaats van 03.00 uur! Hoera hoera! Ik had haar gisteren overdag ook best flinke flesjes gegeven, op aanraden van CB, en hoopte dan ook dat ze het daar 'langer op kon doen'. Ze moet er aan wennen om haar nachtflesje te laten vallen. (Overigens niet per se voor mij, maar ze moet wel een goed dag-nacht-ritme krijgen. )
    Het gekke is alleen: tussen 04.00 en 06.00 heeft ze continu geluiden gemaakt, kreten geslaakt, gesteund en gekreund... Ik dacht steeds dat ze wakker was en snelde dan naar de keuken voor het flesje, maar ze sliep steeds! (en natuurlijk maak je haar niet wakker voor een nachtvoeding, we zijn Gekke Henkie niet..) Dus... Amber heeft nu nog langer dan normaal wakker gelegen (haha, het moet niet gekker worden), want ik lag met mijn oren gespitst!
    Ik hou jullie op de hoogte van hoofdstuk 'slaapt Lize door?'..:)

hoe is 't met jullie? Joehoe, waar zijn jullie?
    Flyke, grappig dat je zei dat je mij nooit zo had 'meegemaakt'. Klopt, als je me irl zou kennen, zou je zien dat ik enerzijds heel rustig, stabiel en constant ben, maar aan de andere kant ook wel kan knallen. Ik kan supergeduldig zijn (vooral in mijn werk), maar ik kan ook zeer ongeduldig zijn. (Amazonnetje gaat dit natuurlijk nu beamen) En wat vooral zo is: ik maak van mijn hart geen moordkuil! (arme omgeving..)
    Ik vind trouwens dat jij heel vrolijk klinkt Flyke. Echt een opleving na die lange tijd van onzekerheid en verdriet. Laat je niet onzeker maken door verhalen van anderen he!

Ik ga weer even door!
    groetjes
    Amber

14. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee lieve dames,

Later meer, maar hier de primeur: ons zoontje Guus is vanochtend in alle vroegte geboren! Alles gaat hier naar wens.

Veel liefs, Neeke

15. Lara11

Lara11 Niet meer actief

HOERAAAA, GUUS IS GEBOREN!

Neeke en Neeke-man, van harte gefeliciteeerd, wat super!
    Maken kind & mama het goed?

liefs van een blije Amber!

16. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    GEFELICITEERD MET DE KLEINE GUUS!

Wat een geweldig nieuws, van harte allebei!
    Het is jullie zo gegund, laat het GROTE GENIETEN maar beginnen.... :)
    :({|=

liefs van Amazonnetje....!

17. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Van Harte met jullie kleine Knul!

Super, en toch nog snel! Gave naam hoor! lekker Hollands en past prima bij Thijs!
    Geniet ervan met z'n 4-tjes!

Dikke kus
    Minka

18. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Neeke ik had je op de andere topic al gefeliciteerd maar nogmaals van harte meis, rust lekker uit en kom ons dan alles vertellen!

ik ben vanmorgen weer voor controle geweest, was een beetje te veel aangekomen vonden ze :cry: , en ons meiske ligt verkeerd, ze ligt met het hoofdje omhoog en haar kontje richting de uitgang!
    De vrouwenarts wil over twee weken weer kijken of ze dan uit zich zelf is gedraaid!
    Afwachten dus!

liefs
    jette

19. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Neeke, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.

Wanneer mogen je forum vriendinnetjes beschuit met muisjes komen eten?

Geniet maar van jullie kleine man.

Liefs Hope

20. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Neeke, wauw, vanochtend bevallen en dan meteen hier al komen melden, meid! Dan moet alles wel goed zijn met jullie! Van harte gefeliciteerd! Het verhaal komt binnenkort wel, he?

Hope, ik wilde nog tegen jou zeggen dat ik je een hele lieve vriendin vind, hoe jij met je collega-vriendin omgaat en met haar rekening houdt, ook al doet het jou zo'n pijn. Het is zo herkenbaar, die pijn, en probeer er dan maar eens niets van te laten merken om een ander zijn geluk te gunnen. Ik vind dat knap! En gelukkig dat het zo goed gegaan is. Meestal maak ik me daar van te voren ook druk om en gelukkig valt het achteraf meestal wel mee. En ja, mannen kunnen zich tot op zekere hoogte wel inleveren, maar hoe het echt bij "ons" van binnen voelt, dat weten ze toch niet...
    En wat je schreef over dat je de laatste tijd steeds meer de behoefte hebt om anderen te laten inzien wat voor verdriet jij hebt, dat heb ik zelf eigenlijk ook wel. Ik heb zelf ook zo'n "probleem". Binnenkort wordt mijn nichtje 2 jaar en mijn schoonzus is zwanger, nu denk ik zon 25 weken of zo. Op zich gaat dat best okee, ik schaam me wel te zeggen dat ik haar niet gefeliciteerd heb tot nu toe en er ook niks over gezegd heb (wij zien elkaar niet vaak, tot nu toe pas 2 keer sinds ik weet dat ze zwanger is, en praten dan over andere dingen, behalve "daar" over, ze zal best wel doorhebben dat ik dat gewoon niet wil), maar dat kan ik gewoon niet. Met mijn nichtje gaat het goed, ik kan heel goed met haar omgaan. Maar ik wil dus niet naar haar verjaardag toe. Er komen dan meer kinderen en daar wil ik niet tussen zitten. Dat vind ik toch net even te erg. En nu heeft mannetje dat al tegen zijn moeder gezegd, dat wij waarschijnlijk niet komen die dag, maar een andere keer, vanwege al die kinderen en dat ik dat moeilijk vind. Dus dan worden ze er weer eens aan herinnerd hoe het voor mij/ons is. Hopelijk zijn ze zo tactvol om niet te gaan aandringen om toch te komen, omdat we dat anders niet kunnen maken, en tonen ze er begrip voor, want dan kon ik wel eens boos worden ;) .

Ben benieuwd of Neia nu lekker in het zonnetje zit?! Lekker in het warme zonnetje bedoel ik dan, want ik kan hier ook wel in de zon gaan zitten, maar dat is toch net even wat anders ;) .

Nou Minka, heb je die afspraak al kunnen maken? En mag je niet voor een vroegere echo naar de gyn toe? Lijkt me belachelijk als je tot 12 weken zou moeten wachten!

Meiden, ik moet weer weg, ik ben daarnet zo lang bezig geweest met alles bijlezen vanaf zaterdag dat ik nu geen tijd meer heb, ik kom binnenkort wel weer eens bijtypen en op iedereen reageren. Ik wilde hier alleen nog even melden dat er niks te melden valt, ik ben lekker aan het wachten op een ei en ik zit ook best lekker in mijn vel op dit moment, al is het volgende week een jaar geleden dan ik mijn MK had (en dan besef je pas hoe snel een jaar voorbij gaat...).

Liefs,
    Jude.

Deel Deze Pagina