Mariaatje, wat balen... Dat Grote Wachten is erg he... Ik weet precies hoe het voelt, ik had geen moment rust en kon aan niets anders meer denken. Ik was er eerlijk gezegd obsessief mee bezig. Op een gegeven moment hield ik mijn mond er maar over, want ik kreeg steeds vaker te horen: 'ben je er niet teveel mee bezig?' of: 'is dat forum wel goed voor jou?' Of: 'relaaaax....' Ik herinner me nog heel goed dat ik daar niets aan had en dat ik me zeer onbegrepen voelde. Zelfs goede vriendinnen kwamen met dat soort opmerkingen en ik heb meer dan eens gezegd dat ik dat vervelend vond en dat ik er WEL mee bezig was en dat niemand dat bij me weg kon halen. En de artsen zeiden ook allemaal dat het echt goed zou komen. Ik geloofde ze niet... maar je weet het: ik heb nu een mooi lief meisje in de kinderwagen liggen. hou vertrouwen, geduld opbrengen is hartstikke moeilijk, maar iedere dag is er weer een.. Amber
Deze is voor jou maria, om je een hele dikke knuffel te geven. Ik kan me voorstellen dat je liever wat anders had gehoord vanmiddag. Ik hoop dat het HCG snel uit je lichaam is, je ongi gaat worden en dan weer met frisse moed kunt beginnen. Want dit is frustrerend, ik weet het van mezelf toen. Gaf de arts niks om de boel op te wekken? Veel liefs van mij.
Marla, waar ben je? Ik heb even nagekeken en je hebt al 1 week niet gepost. Is alles goed met je? Laat je even wat weten? Hope
Dankjewel meiden, die knuffel heb ik ff hard nodig. Ik heb aan de arst gevraagd of ze niet iets konden geven om de menstruatie op te wekken, maar ze wou het nog afwachten omdat het hcg wel aan het zakken is. Als het weg is en het duurt dan nog zo lang, dan zullen ze wel iets gaan geven. Maar ze zei dat zolang het hcg niet weg is je niet ongesteld word, dus dan is het logisch dat ik al 9 weken niet ongesteld ben geworden. Dus nog ff afwachten, maar ik verwacht het over 2 weken....dat idee heb ik, gek he?! jammer hoor, had graag een mooi kerstcadeautje gehad, maar ja, niets aan te doen verder!
he mariaatje wat vervelend voor je, ikzelf ben ook pas 9 weken na de curretage weer ongesteld geworden en de eerste paar keer was het niet op regel, de cyclus was helemaal van slag, het is natuurlijk ook niet niks, wat er met onze lichamen is gebeurd, een lichaam heeft langer de tijd nodig om te herstellen! En tuurlijk zijn er verhalen van meiden die direct na de curretage weer zwanger zijn geworden, maar er zijn net zo veel verhalen van meiden die er ook lang over hebben gedaan, dus wordt niet moedeloos mariaatje, het gaat echt goed komen, kijk naar mij, marla, flyke, minka we zijn allemaal zwanger geworden en het gaat jou ook lukken, maar het kost tijd, probeer het die tijd te geven! Dikke knuff. jette
Goeiemorgen allemaal, Jette, ik ga nu idd proberen het de tijd de geven en proberen naast me neer te leggen. Ik ga niet meer de hele dag hier op het forum rondhangen, misschien helpt dat ook wel een beetje! 2008 gaat goed komen en word een fantastisch jaar, daar gaan we voor!
Lieve Maria, Ik kan je gevoel helemaal begrijpen. Neem ook rustig de tijd om verdriet te hebben! Ik hoop gewoon dat je heel snel gewoon weer je ongie mag krijgen en dat er snel regelmaat in zit. Dan hup op naar jullie nieuwe wondertje, het gaat ook jullie lukken! Knuffel Minka
mariaatje, een goede instelling van je, niet te veel hopen en 'proberen' hoe moeilijk ook, het proberen wat van je af te zetten, en dan is de verrassing des te groter en ontgoocheling des te kleiner! minkameid, hoe gaat het met je, begin je het lichtjes te beseffen of durf je nog niet tot afwachting van eerste echo, gelukkig mag je eerder of verwacht, ben blij voor je! jette, wow 30 weken, jij bent de volgende na me 2 zeker? en marla kort na jou? ik ga het kalendertje eens terug zoeken miriam nog niet gezien/gelezen sinds bezoek VK? maar ik heb er een goed gevoel bij! amber, hoe waren de voorbije nachten van LIzeke? neemt ze haar nieuwe gewoonte verder aan om wat langer te slapen en mama wat nachtrust te gunnen hope, inderdaad, het begrip van je vriendin naar jou toe en omgekeerd, elk apart, in jullie eigen gedachten, en dan nadien samen uitgesproken getuigt van echte vriendschap! zo, dan ga ik maar es beginnen te poetsen, heb totaaaal geen zin maar moet ook gebeuren he goed weekend liefs flyke
23-11 Flyke 3e echo, 13w5dagen 12-12 Me2 uitgerekende bevallingsdatum 25-01 Jette uitgerekende bevallingsdatum 14-02 Marla uitgerekende bevallingsdatum 03-05 miriam uitgerekende bevallingsdatum 21-05 Neia uitgerekende bevallingsdatum 27-05 vlgs gyn, 29-05 volgens VK: Flyke uitgerekende bevallingsdatum minka vul jij aan, ik laat de eer aanjezelf over om je 1e echo op te schrijven
23-11 Flyke 3e echo, 13w5dagen 07-12 Minka 1e echo 12-12 Me2 uitgerekende bevallingsdatum 25-01 Jette uitgerekende bevallingsdatum 14-02 Marla uitgerekende bevallingsdatum 03-05 miriam uitgerekende bevallingsdatum 21-05 Neia uitgerekende bevallingsdatum 27-05 vlgs gyn, 29-05 volgens VK: Flyke uitgerekende bevallingsdatum 16-07 Minka uitgerekende bevallingsdatum Hihihi Flyke, dank je! Ik vind het nog wel eng om alles zo op te schrijven, maar doe het toch gewoon! Ik las op het andere topic, dat Chantal ook zwanger is! Ik ben super blij voor haar. Nu hier de laatste dames nog, en dat laat vast niet lang meer op zich wachten, ik voel het gewoon! Alvast een fijn weekend allemaal Liefs Minka
oei amber das minder, maar inderdaad ons Lizeke is een Lieveke en dat telt MInka, hehe is inderdaad eng, ik voelde het toen ook maar we moeten van het positieve uitgaan he meid! chantal? sjaniie? is ze ook terug zwanger? wow! ik ga vlug eens piepen daar en inderdaad ik hoop dat de rest allemaal vlug mag volgen! liefs flyke ps ben nog altijd niet beginnen poetsen....
Neeke: supergefeliciteerd met je zoontje Thijs! De rest moet helaas nog even wachten... ik ga snel weer aan het werk. Liefs Franka
Ben gisteren avond weer heelhuids thuisgekomen zonder oponthoud! Heerlijk! Man ook erg blij! Ik mag nu niet meer weg voorlopig, behalve naar het ziekenhuis om onze zoon te baren Nee, ik vond het zeker niet te lang en te zwaar om door te werken to 36 weken, maar ben wel blij dat ik met verlof ben, want mocht ook niet meer werken van de gyn kreeg ik een dag voor mijn verlof te horen........ Bloedruk weer te hoog....aan de ctg, urine en bloed ingeleverd. Gelukkig was dat allemaal goed, maar slik nu wel uit voorzorg bloeddrukverlagende medicijnen en moet het heeeeeeeeel erg rustig aan doen....gelukkig dat mijn verlof gisteren in is gegaan Heb wel 1000 klusjes die ik wil doen, maar doe er dus maar 1 per dag....lijkt me beter. Mijn kleine mannetje is nog wel goed voelbaar, da's fijn en we gaan maar veel in bed liggen.....! Wiegje staat klaar en de kleertjes zijn gewassen dus voor Puk is alles gereed! GA vandaag of morgen maar eens mijn vlucht koffer in pakken. Dinsdag weer naar de gyn. Hoop dat de bloeddruk dan weer beter is.....
Heel snel weer vanuit tenerife: Ik was benieuwd of er al een berichtje van Neeke was, maar die natuurlijk aan het bijkomen en heerlijk aan het genieten van haar 3 mannetjes! Neeke, ik hoop dat alles goed met jullie gaat. Geniet ervan! Minka, wat een geweldig nieuws dat je zo snel mag komen. Het is dan wel heeeeeel erg onpersoonlijk, maarja jammer, straks kun je snel je kleintje zien. En dat is echt snel hoor lieverd, heerlijk gewoon! Ik kijk er nu al voor jou naar uit! Amazonnetje, ik zou heel graag die link willen hebben, waar je het over had. Dan kan ik na mijn vakantie daar even gaan spieken. Miriam hoe was het bij de vk? Flyke, jammer dat het bij de vk een beetje tegenviel. Maar als ze zou twijfelen zou ze het ook zeggen hoor, dus geen zorgen meid! En binnekort mag je al lekker naar de gyn. En dan zie je echt alles! Echt het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien. Mariaatje, ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Natuurlijk heb je hoop gehouden, maar helaas. En het is echt verschrikkelijk om op die 1e ongie te wachten. Maar ik beloof je dat je je dan echt iets beter gaat voelen, dan kun je tenminste verder. Hopelijk gebeurd dat snel. Hope, haha wat een dozen zijn jullie, je vriendin en jou. Maarja, dit is inderdaad echte vriendschap. En gelukkig is het allemaal goed gegaan! Me2, heerlijk rustig nu meid. haha 1000 klusjes, doe het eerst nu maar rustig aan. lekker de vluchtkoffer inpakken, en dan rusten! 8) Hier alles goed. De misselijkheid is nu voornamelijk 's nachts en 's ochtends, waardoor ik overdag heerlijk op het zwembadbed kan bijslapen. Met mijn vader gaat het goed, hoewel hij echt moe is en niet ver kan lopen (voor de lunch bijvoorbeeld). Maar we hebben gisteravond wel lekker gedanst (terwijl ik niet kan dansen ). En het was super! X Neia p.s.: Amber jij bent echt een stiekummerd en een nieuwsgierig aagje, maar wel een lieverd. Jij weet heel goed waar ik het over heb!
sorry mijn comp deed het niet en op het werk heb ik geen comp met internet dus kon niet eerder vertellen dat alles goed is gegaan gister middag ben heel blij moet helaas nu weer weg sorry dat ik de laatste tijd er niet zo vaak ben om op iedereen te reageren liefs miriam
neia, die link over galgenhumor is: [effe knippen en plakken]: http://forum.de-amazones.nl/viewtopic.php?t=73&start=0 en daar ben ik Loesje ...!
Hee lieve dames, Heb nog geen tijd om bij te lezen, kom alleen even snel melden dat alles goed gaat! Guus is een kleine vreetzak, hij moet nog in z'n ritme komen (en wij ook) maar we genieten al volop van hem! Kom gauw weer kijken, liefs Neeke
Hey meiden, vinden jullie het goed als ik gewoon hier weer inhaak? Ik ben al een tijdje niet meer geweest en er is vooral op dit topic zo veel bij te lezen dat me dat om eerlijk te zijn niet lukt zonder daar tot vanavond laat mee bezig te zijn. (en daar dan weer gestresst door te raken). Toch nog even snel: lieve Hope, ik heb afgelopen donderdag Babyboom gekeken (voor de 2e keer) en moest weer aan je denken bij Jay en Cindy, die hun (2e?) IVF poging ondergingen. Kijk jij ook, of vind je dat toch te moeilijk? Aan de ene kant kun je wel een beetje zien wat zo'n poging nou inhoudt, maar aan de andere kant is het natuurlijk wel erg confronterend. Cindy vond het erg moeilijk dat iedereen in haar omgeving zwanger raakt, behalve zij en dat lijkt me ook een heel moeilijk aspect. Lieve Neeke, nogmaals heeel hartelijk gefeliciteerd met GUUS! Wat vind Thijsje ervan? Moet hij erg wennen aan de nieuwe situatie of is het net alsof Guus er altijd al is geweest? "Herkende" je Guus toen je hem voor het eerst zag? En Minka, jij hebt dus op 7 december je eerste echo. Echt mega spannend (in de enge zin van het woord). Hopelijk ga je iedereen die nu zwanger of bevallen is achterna! Neia, geniet er nog lekker van in Tenerif.. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat jij nou in de zon ligt te bakken, terwijl ik hier met een dikke trui achter de PC zit en het dan nog koud heb. Ben blij dat je vader zich zo goed voelt. Lieve Miriam, fijn dat het donderdag weer goed is gegaan. En Jude, jeetje, jouw miskraam is ook alweer een jaar geleden: moeilijk hoor om je dat te beseffen. Ik moest deze week nog aan je denken: het lijkt me zo moeilijk om al zo lang te wachten na de MK en iedereen hier (en om je heen) zwanger te zien worden. Daarnaast bedacht ik me ook dat je toch echt wel binnenkort een keer zwanger moet raken! Jullie hadden zo'n mooie samenlevingstest..... Het kan toch niet lang meer duren? Ik hoop het zo. Dus Hope, Jude, Franka en Mariaatje, ik hoop echt zo enorm dat jullie binnenkort ook positief testen en vooral zwanger BLIJVEN! Ik gun het jullie zo! Lieve Jette en Mariaatje, een dikke knuffel voor jullie: ik heb op het andere topic al uitgebreid gereageerd. Mariaatje, nogmaals... ik vind het allemaal zo kl.... voor je! Ik sluit me aan bij Jette's woorden. Ook al is het niet meteen in de eerste ronde na de MK raak, zwanger wordt ook jij weer! Dat weet ik zo zeker. (maar goed, dat is voor nu natuurlijk een dooddoener, alleen hield het mij destijds echt op de been). Hoop doet leven! Aaah Me2, fijn dat je nu zwangerschapsverlof hebt. Gelukkig kun je dan ook wat makkelijker de rust nemen die je nu zo nodig hebt. Nog heel even en dan heb je het in ieder geval gered tot 37 weken. Wel vervelend joh, van die hoge bloeddruk. Helpen die bloeddrukverlagers ook op het einde van de zwangerschap? (vast wel, anders werden ze niet voorgeschreven). Is je urine nog steeds eiwit vrij? Goh Flyke, wel even schrikken van het hartje, maar wel super dat alles weer opnieuw goed is met je kleintje. Ik denk inderdaad dat je kans op een MK praktisch nul is. Ik zat me ook vast te klampen aan 12 weken, toen 14 weken en daarna weer 16 weken, terwijl die goede achtereenvolgende echo's al zo'n goed teken waren. Mama-amber, wat rot dat je zo'n dip had. Geef Lize een hele dikke knuffel van mij! Lize heeft nu een "cybermaatje" gevonden in Guus! Afgelopen week was eigenlijk de eerste week sinds de 20-weken echo dat ik best wel chagrijnig was. Mijn vriend vond dat ik mijn lichttherapie-lamp maar weer aan moest zetten (tegen de winterblues) en dat heb ik dan maar snel gedaan. Ik denk dat het gewoon de drukte van het werk is waar ik gestresst door raak, het idee dat ik nog zo veel moet doen op het werk, achter loop en het werk zich maar opstapelt. Prive had ik gewoon veel te veel afspraken gepland en ik was per week maar zo'n 2 avonden thuis. Ik moet nu echt een stap terugdoen, hoewel ik dat wel moeilijk vind. Lichamelijk voel ik me nog prima, alleen de vermoeidheid gaat tellen en ik wil graag nog doorwerken tot 4 weken voor de uitgerekende bevalling. Toch ben ik in mijn achterhoofd bang voor de beruchte zwangerschapsvergiftiging, omdat mijn zus en mijn moeder blijkbaar ook dit beiden hebben gehad. Ik houd mijn bloeddruk dus angstvallig onder controle met mijn thuismetertje. De onderdruk zit nu nog netjes tussen de 80 en 90 (bij de laatste meting bij de VK was hij 91, maar dat vond ze nog acceptabel). Oh ja, ik was laatst maar 400 gram aangekomen in 4,5 weken tijd. Goed he? Ik moet er wel bijzeggen dat mijn buik de laatste weken echt behoorlijk groeit. Ik heb gisteren een klein speeldoosje gekocht dat ik voortaan voor het slapen gaan bij mijn buik houd. Ik las in een zwangerschapsblad dat iemand dat ook had gedaan en dat haar kindje telkens naar het doosje toezwom en na de bevalling heel rustig werd door dat muziekje. Ik ben benieuwd... Liefs, Marla