Lieve Marla, haak maar lekker in! Fijn! Goed om weer wat van je te horen. Had al zo'n vermoeden dat je erg druk was en 'per week maar 2 avonden thuis' is ook wel erg druk, zeker met je buikje! Ik moet alweer 'haasten' want ik hoor een meisje huilen, maar ik ben snel weer terug! liefs, Amber ps: Neeke, wat fijn dat alles goed gaat met je 'kleine vreetzak'!
Ha Marla, je bent er weer, gelukkig . Niet te veel stressen, hoor! Ben je bang voor zwangerschapsvergiftiging? Is dat erfelijk eigenlijk? Mijn moeder had dat ook bij mij en moest een week in het ziekenhuis liggen tot de bevalling, lijkt me absoluut niet leuk! Ik heb dat programma donderdag ook gezien over die Cindy en Jay. Eerlijk gezegd, de tranen stonden in mijn ogen, ik vond het zo erg en ook zo herkenbaar wat zij vertelde over anderen die zo makkelijk zwanger worden en hoe dat dan voelt als je dat hoort, ik dacht, ik hoor mezelf praten... Hope, ik kom je vergezellen op de wachtbank! Gaan we het gezellig maken? Vrijdag eindelijk weer eens een smiley, op dag 12 al, dus weer een lekker korte cyclus van 25 dagen. Geen idee wat er nou de vorige keer aan de hand was...maar hopelijk was het eenmalig... Neeke, hoe gaat het met jullie? Benieuwd naar je verhaal! Neia, wauw, dat je ons op vakantie zelfs niet kunt missen . Blijf je nu nog een week weg, of kom je morgen al weer naar huis toe? Probeer er nog maar van te genieten, 't is hier veel te koud! Amber, gaat het weer een beetje met je? Ondanks al die herrie? Ik zal eens goed luisteren, misschien hoor ik het ook wel, als je begrijpt wat ik bedoel . En Minka, hoe voel jij je nu? 7 december al een echo, nou dat is toch ook niet meer zo heel erg lang wachten. Hopelijk dan goed nieuws voor jou! Groetjes aan de rest! Liefs, Jude
Goedemorgen allemaal, Gelukkig heeft Marla weer wat van zich laten horen! Meid, doe het rustig aan he, en denk aan jezelf! Kom maar weer wat vaker hier spieken en gooi je frustraties eruit! Het helpt echt hoor! Neia, ik vind het zo super dat je ons zelfs vanaf Tenerife komt bezoeken. Ik hoop dat alles nog steeds naar wens gaat, ook met je papa en dat je het nog heel fijn mag hebben daar. Kom maar niet terug hoor, het is hier veels te koud! Jude, nu weer echt op de wachtbank? Ik hoop dat jullie je beste hebben gedaan, je kunt dit jaar nog zwanger zijn meid! kop op, het gaat lukken, ik tel met je mee af, iemand moet me toch opvolgen! Amber, gaat het weer wat beter met je? Neem je rust hoor, maar vooral geniet van je kleine meid! Neeke, dus een lekkere eter! Goed teken toch! Hoop je bevallingsverhaal snel te kunnen lezen. Me2, heb je je rust gevonden thuis? Geen 1000 dingen doen hoor, alles op z'n tijd 1 voor 1! Genieten is nu het belangrijkste voor je. Hoe gaat het met de rest? Allemaal goed weekend gehad? Hier gaat alles z'n gangetje, ik heb nog steeds niet het besef dat ik zwanger ben Ondanks wat steken en gerommel in mijn buik (mn mijn darmen), "blauwe borsten" en snel moe kan ik nog niet wennen aan het idee. Ik probeer te genieten, maar het is allemaal zo onwerkelijk! Volgende week heb ik een gezondheidsonderzoek op het werk. Hierbij wordt je fitheid, hartslag, longinhoud, cholesterol, bloedsuiker, eiwit, gewicht etc gecontroleerd. 1x naar het potje pies kijken en ze zien dat ik zwanger ben, daar heb ik geen zin in! Het koste me veel zorgen, maar Minka-man zei : gewoon afwzeggen het is niet verplicht . Dit heb ik dus gedaan en het onbegrip is ontzettend hoog. De gegevens worden aan het bedrijf doorgegeven en ik zit hier dus niet echt op te wachten, heb gewoon gezegd dat ik dit jaar al zoveel lichamelijke onderzoeken heb gehad dat het voor mij niet hoefde! Nu mijn mond houden tegen de rest want er zijn al genoeg grappen gemaakt over het urine-onderzoek en dat de hele afdeling zwanger is! (goh, wat een lol hebben de mannen toch altijd!) Morgen 6 weken, pffff nu aftellen naar 7 dec misschien dat ik het dan pas ga geloven (of niet ) Nu maar snel aan het werk, heb totaal geen fut, goed begin van de week toch! Dikke kus Minka
Lieve Minka, je geen zorgen maken over die onderzoeken op het werk hoor. Ik vind dat je er goed aan hebt gedaan dat je het hebt afgezegd. Je hebt alle recht en ze zullen het over een paar weken vast wel begrijpen. Minka-man heeft gelijk, luister naar hem. De eerste weken van de zwangerschap zijn gewoon heel erg onwerkelijk, vooral als je niet mega veel kwaaltjes hebt. Maar je hebt ze wel hoor. En alweer bijna 6 weken! Meid, iedere week is er 1! Neeke, wat goed om te horen dat Guus flink eet, en dat alles goed met je gaat. Ik denk aan je. En genietze daar! Marla, wat fijn om weer even iets te horen van je. Je moet nu echt even een stapje terug doen hoor, want dit kan zo niet. Het is al erg genoeg dat je het op je werk zo druk hebt maar dan moet je 's avonds wel je rust nemen hoor. haha ik klink als een boze moeder, maar dat is niet zo hoor. Amber, hoe gaat het nu met Lize? Hoe heeft ze de afgelopen nachten geslapen? Amazonnetje, ik ga zeker na mijn vakantie daar even kijken hoor, als ik opgevrolijkt moet worden. Jude, wat een geweldig nieuws dat je een hebt gevonden. En ook nog op tijd deze keer. Hebben jullie er gezellig gebruik van gemaakt? Nu weer op de wachtbank. Het wordt nu echt tijd voor je meid, ik duim voor je! Miriam, goed om te horen dat het goed met je gaat. Doe rustig aan he?! Andere meiden, ook heel veel liefs vanuit Tenerife. Ik blijf nog even tot zaterdag! Heerlijk! Hier gaat het de ene dag goed, de andere dag niet. Zaterdag was ik enorm ziek, ik heb de hele dag op bed gelegen en overgegeven. Ik had het toen helemaal gehad. 's Avonds kwam voor het eerst, de emotionele kant van de zwangerschap er mega heftig uit! Neia-man wilde 's avonds niet gaan eten, omdat hij mij niet alleen wilde laten. Maar ik heb alles bij elkaar gekrijst dat hij toch moest gaan. En dat ik me al mega schuldig voelde etc. Als ik dit nu schrijf, lig ik helemaal dubbel. Maar op dat moment voelde ik dat echt zo. Lieve Neia-man bleef gewoon bij me, en probeerde me rustig te maken. En ik herkende me helemaal niet terug, eng gewoon. Haha Maar nu gaat het gelukkig iets beter, en we hebben een autootje gehuurd, zodat we straks wat van het eiland kunnen bekijken. X Neia
Jippie, Marla, fijn om weer van je te horen! Maar begon me wel een beetje zorgen te maken toen ik je berichtje las, let je wel goed op jezelf meid?! Probeer toch echt je rust te nemen he! Neia, neia toch, hihi zit je lekker op tenerife en nog kan je niet zonder ons forum haha, hoezo verslaafd? Mijn voornemen om iets minder hier rond te hangen lijkt ook niet echt te slagen hoor haha ben veel te benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat! Maar het is nogal rustig hiero vandaag!
Hallo lieve dames, Even spitsuur hier met Thijs én Guus thuis, mannetje zit beneden met z'n 2 zoontjes maar ik ga hem zo helpen dus kan nog niet op iedereen reageren, maar hier een stukje egopraat, voor wie het leuk vindt ... We genieten volop, Guus is tot nu toe een tevreden mannetje, maar ja, die eerste week na de bevalling zijn ze vaak zo beduusd dat ze allemaal wel makkelijk zijn . Guus drinkt heel goed, elke 2-3 uur, dus de nachten zijn gebroken maar goed, ik pak zoveel mogelijk rust overdag. Ben nu dus moe met 3 dagen Thijs thuis ( dan is die rust overdag wat schaarser ) maar verder niks aan 't handje! Afgelopen nacht sloeg Guus een voeding over nou ja ik ga er maar vanuit dat het een vergissing was... Maar wel een hele fijne voor mama! Bevalling ging redelijk snel, van kort voor middernacht tot 5.10 u. We moesten helaas naar het ziekenhuis, de bevalling begon met breken van de vliezen en Guus had erin gepoept. Eigenlijk waren alleen de laatste 1 uur 20 minuten heftig, daarvoor was het goed te doen - maar toen ging ik dus, in dat korte tijdsbestek, van nog-niet-ingedaalde beeb naar een kindje op mijn buik. Poeh! Ik was volledig overdonderd en snapte op het laatst niet waarom de kleertjes klaargelegd werden en ik niet meer mocht douchen - het zou toch zeker nog een paar uurtjes duren? Niet dus... Zal jullie verder de details besparen maar het ging allemaal hartstikke goed en zonder complicaties. Om half 10 's ochtends waren we weer thuis. En nu ga ik gauw m'n mannetje helpen! Later deze week kom ik gauw weer eens bijpraten over JULLIE. Dikke kus voor allemaal, Neeke
neeke, geniet nu maar lekker met hem, hier hebben jullie tensloote ook een hele tijd voor moeten wachten, nu kunnen jullie het. dus dubbel en dik genieten jij
ME2, ben blij dat je veilig bent aangekomen bij je mannetje. Ga nu maar lekker genieten van je zwangerschapsverlof. Neia, aan je verhalen te lezen, genieten jij en je vader (En uiteraard ook je man en moeder), heel erg van elkaar. Vind het fijn om te lezen. Vervelend dat je soms van de zieke dagen ertussen hebt,maar gelukkig maken de andere dagen het weer goed. Miriam, hoe is het nu? Ik hoop dat het goed met je gaat. Amazonnetje, echt lachen hoor dat onderwerp van jou andere forum. Maar je had al gezien dat ik had meegelezen / geschreven. En idd, ook al gaat het om een ander soort verdriet, in principe begrijp je elkaar toch wel. Marla, ja dat van Jay en Cindy, vond ik ook erg ingrijpend. Ik moest al bij die eerste paar zinnen van haar huilen. "iedereen om me heen raakt maar zwanger en bij mij lukt het maar niet, en dat doet pijn". Ik herkende het zo erg. Doe jij wel wat rustiger aan? Je klinkt echt behoorlijk gestresst. Ben je nog op controle geweest bij de VK? Jude, ook op de wacht bank. Maar of we het gezellig gaan maken? Ik ben niet in zo`n gezellige stemming, maar misschien kun je me wel helpen om weer gezellig te worden. Minka, goed gedaan van je om het onderzoek af te zeggen. Nog even en dan mag je het van de daken schreeuwen. Hebben jullie het wel al aan iemand verteld dat je zwanger bent? Maria, hoe voel je je? Ik denk aan je XXX Neeke, zeker willen wij jouw egopraat horen Heerlijk toch als je zo trots kunt vertellen over je zoontje. Geniet er maar van. Zico, amber/ lize, franka, hoe ist met jullie? Hope
Dit gedicht maakte ik, na dat ik zaterdag erg ontroerd ben geraakt na het oppassen op mijn petekind. Daar lig je dan na je fles, rustig en voldaan Met opgetrokken knietjes tegen mij aan. Zo op mijn borst voel jij je geborgen Laat mij maar voor je zorgen. Oppassen op jou is echt geen straf Alleen vraag ik me het volgende af Zo vertederend, zo lief en zo klein. Hoe zou het voelen, als je de mijne zou zijn? Hope
........hope, ik krijg er helemaal een brok van in mijn keel, zo tastbaar, zo herkenbaar, ik hoop echt dat jij snel mamma mag worden het is je zoooo gegund! Neeke geniet van je 3 mannen hoor, je hebt het zo verdient, ben blij dat guus een makkelijke en tevreden baby is! Neia, ja hoezo verslaafd, vanaf teneriffe blijf je ons berichtjes sturen, ik vindt het geweldig meis, ja jammer dat je vaak nog zo ziek van de zwangerschap bent, maar ja jullie zijn samen dat is het allerbelangrijkste. Ik herken die emoties wel, ik heb gelukkig nog maar twee keer een uitbarsting gehad tijdens mijn zwangerschap, gisteren toevallig! In het kort, het ging over onze kennissenkring, waarvan er nu ineens 3 mannen vrijgezel zijn, en 1 dat hangt er om, niet zo leuk dus maar goed Jetteman had het erover dat die groep nu samen ging stappen etc. Nu is jetteman niet zo'n stapbeest hoor, maar af en toe gaat hij naar een concert of piratenfestival, ik ga dan niet mee want ik vindt daar niks aan. No problems hoor ik gun hem dat best! Maar ik kreeg bij dit verhaal een beetje een raar gevoel, dus ik zei heel rustig dat ik het niet zo fijn zou vinden dat hij nu perse met hun zou willen stappen (niet zijn glimogen in de gaten houdende) hij antwoorde heel rustig dat er niks aan de hand zou zijn, en dat hij best een keertje zin zou hebben om mee te gaan (ik nog niks door natuurlijk) dus mijn reactie werd feller en feller, eerst ik wil niet dat je gaat, gebeurt niet, ben je gek geworden of zo, ik zwanger en jij op stap (volledig onredelijk natuurlijk), maar jette had nog niks door! Na het eten kon ik er niet meer tegen en was zooooo boooooos, ik begreep jetteman niet meer, toen die jongens een vrouw hadden gingen ze ook nooit samen op stap nu zijn ze vrijgezel en nu moest hij ineens mee stappen, WAAROM? Tranen stonden in mijn ogen (de gemenerik) daar schrok hij wel een beetje van en de waterval kwam op gang! Hij was een beetje beduust het was gewoon een grapje omdat ik zo reageerde, hij had daar helemaal geen behoefte aan maar omdat ik ze fel werdt vondt hij het nodig om me een beetje te plagen! nou leuk hoor! Ja nu kan ik er om lachen maar gisteren niet echt! Met de zwangerschapshormonen valt niet te spotten! Ben gisterennacht wakker geworden met enorme kramp in mijn kuiten, heb er nu nog last van, erg vervelend! Ook ben ik gisteren een beetje dom geweest, wilde een plafonniere ophangen in de babykamer, dacht dat ik wel even in het ledikantje kon staan, niet dus, de lattenbodem kantelde en ik stond een verdieping lager, knakte door mijn enkel, niet handig dus! Maar verder gaat het goed met me hoor! Liefs jette
heey dames hier gaat het redelijk hoor met de kleine alles goed met de mama minder ik krijg steeds meer last van duizelingen en mijn beroerdheid sávonds en snachts is terug heb me vanmorgen ziek gemeld omdat ik niet wil autorijden met die duizelingen en ik me heel slapjes voelde nu gaan ze moeilijk doen ineens belachelijk. maar ja bel ze straks wel weer op ze willen dat ik vanmiddag even kom en ik blijf thuis ga ik ze ook vertellen. hope wat een kenbaar gedichtje meis heel mooi en ik denk dat we het allemaal voelen zolang we zelf nog geen kleintje hebben. ik hoop dat echt heel snel voor jou geluk in je leven komt en dat je zwanger wordt heel snel. neia meid verslaafd aan het forum vind het mooi dat je vanuit je vakantie nog aan ons allen denkt een denkbeeldig bloemetje voor jou jude hoe gaat het met jou? en met je rijlessen? flyke hoe voel jij je? minka kun je het al een beetje bevatten en ik ben zo blij voor je franka ik hoop ook echt dat jij heel snel mag aanschuiven in de rij het is je echt gegunt meid. dikke knuffel neeke heb je al foto's die wij met je mogen delen ben zo nieuwschierig mariaatje hoe voel jij je nu? zico hoe gaat het met jou? nou hoop niemand te zijn vergeten anders sorry sorry liefs miriam
Oh, Hope, wat een mooi gedichtje, echt rechtstreeks vanuit je hart, ik kan het hier voelen. (Er bungeld dan nu ook een traan over mijn wang) Meid, ik weet hoe zwaar je het hebt, sterkte en ik denk aan je! Miriam, vervelend dat het nog steeds niet echt beter met je gaat. Inderdaad gewoon thuisblijven hoor, jij en je kleintje zijn veels te belangrijk nu! Neia, gaat ie goed? Ik hoop straks je uitgebreidde vakantie verhaal te kunnen lezen. Nogmaals echt geweldig van je dat je zo aan ons denkt. Jette, ach mannen! Ik kan me voorstellen dat je zo reageerd. Zou ik precies hetzelfde hebben. Kijk je wel een beetje uit? door het ledikantje gaan, hihihi ik moet er eigenlijk ook wel een beetje om lachten (niet gemeen bedoeld hoor ) maar had je gezicht er wel eens bij willen zien. Maar goed, ik hoop niet dat je last hebt van je enkel en gelukkig is het zo afgelopen, je had ook veel vervelender kunnen vallen. Ik heb ook nog wel een leuk verhaaltje, wou gisteren sate-saus maken en heb er chocomel bijgedaan i.p.v. melk! is dit zwangerschapsdementie ? Ik mag het hopen, voel me nl zo onzeker! Voel steeds kleine steekjes in mijn buik. Zal er wel bij horen maar wil toch graag wat info van jullie zwangere dames! Als ik me druk maak (en dat doe ik nog wel eens) wordt het wat erger, heb me gisteren verplicht rustig te gaan zitten, maar het blijft gewoon. Ook steeds het bekende ongi-gevoel, loop dan ook steeds naar de WC om te kijken of er niks is met als resultaat dat ik van het "schuurpapier" op het werk alles kapot heb daarbeneden! Ik zou nogmaals het liefst in winterslaap gaan voor een paar weken, bah, ik kan maar niet aan wennen en genieten van het feit dat ik een geweldig klein mensje bij me draag. Liefs van een verdrietige en onzekere Minka
hallo meiden, ben het wachten beu, ben zo goed als zeker dat ik toch niet zwanger ben. Maar dat wachten pfffffffffffffff je wordt er zo moe van. Eerlijk gezegd ben ik soms innerlijk jaloers dat sommigen zo snel zwanger gerakenen anderen er zolang over moeten doen. Zelf zijn we ook verschoten dat dit kleintje maar niet wil komen, we verlangen er wel enorm naar. Maar omdat het zolang duurt is het wel enorm pijnlijk. De ene dag kan ik er beter tegen dan het andere. Voor m'n ei gaat alles goed, maar erna is dubbel zo moeilijk. Ik hoop het echt uit de grond van m'n hart dat we eindelijk hulp gaan krijgen.
lieve Minka, je bent 6 weken zwanger. Dan zou het bijna raar zijn als je geen 'menstruatie'gevoel zou hebben! Ik had dat ook, in de eerste weken was het het ergst, later verdween het gewoon. Die steken, dat is gewoon de verbouwing in je baarmoeder. Er moet daar namelijk een aangenaam huisje groeien voor je beebje. (ze zijn vast aan het behangen..) don't worry, hoort er allemaal bij! Haha Jette, weet je wat ik zo goed herken? Dat plotselinge bijna-jaloerse gevoel tijdends je zwangerschap. Lijkt me eigenlijk heel logisch, je moet je man 'behouden', je hebt hem namelijk nodig als beeb er is! Ik kreeg ook een soort heftige bezitterige neiging, volgens mij heb ik daar zelfs eens over verteld (?) Maar goed, je doet het dus volgens de boekjes hoor! Niks mis mee... Meiden, met mij ging het iets minder. Ik werd gek van het slaaptekort en de moeheid en eerlijk gezegd begon ik een klein beetje somber te worden. Nu heb ik slaapmedicatie voorgeschreven gekregen om weer even op de rails te komen. (overigens, met Lize gaat het heel goed, alleen mama heeft het opeens heel zwaar). Vannacht heb ik in coma gelegen! Amberman deed de voedingen en dat heeft me echt geholpen! Nu oppassen dat Amberman niet oververmoeid raakt... Tja, als je erg moe bent lijkt alles ook 'zwarter'. Ik zag tegen alles op, inc. de feestdagen, het kdv, het werken, alles. Daarbij de huis-zoek-huis-verkopen-stress.... reken maar uit. Maar voel me nu rustiger en probeer voor mezelf op een rijtje te zetten: waar zie ik nu precies tegenop en wat is het ergste wat kan gebeuren? En zo lukt het me om mezelf wat gerust te stellen. Lize is heerlijk, ik geniet zo van haar... we hebben zoveel contact en ik vind haar echt grappig. Dus ik hoop niet dat jullie 'schrikken' van bovenstaande, het gaat op zich goed, maar ik wilde voorkomen dat het toch te zwaar zou worden, daarom zijn we naar de huisarts gegaan. Dat was een goede zet! veel liefs Amber
en als je bedenkt dat ze erg op haar mama lijkt, toen die een baby was.... een en al big smile.... doe de kleine nog een extra smakkerd van me....!
hey amber, ik kan me erg goed voorstellen dat de vermoeidheid toeslaat, en dat je dan alles somberder inziet is natuurlijk heel erg voorstelbaar! Goed van je dat jullie stappen hebben ondernomen, je zult je rust moeten krijgen! Maar wat een wonderschoon kindje hebben jullie, kan me best voorstellen dat je dolverliefd op haar bent! Tja dat jaloerse gevoel wat ik ineens heb snap ik niet hoor, ben nooit jaloers geweest, nu ben ik om het minst of geringste wat jetteman zegt jaloers, ik spoor niet helemaal volgens mij! Gisteren waren er twee leuke blonde meiden op tv, toen zei jetteman voor de gein "zouden die ook kraamhulp doen" kon hem wel wurgen! Jetteman is het spoor bijster hoor, ik heb tot aan deze week hier totaal geen last van gehad, maar wordt nu zomaar jaloers of boos, ik moet proberen mezelf een beetje in de hand te houden! Jetteman lacht er gelukkig om, maar ik vindt het niet zo grappig! Minka ik begrijp je onzekerheid, dat ongigevoel heb ik ook lang gehad, zelfs nu af en toe nog wel eens en dan ga ik ook nog naar de wc om te kijken of er iets is! Tja en de interne verbouwing is natuurlijk begonnen dat gaat gepaard met steekjes en pijntjes, heb vertrouwen meis! Maar ik weet hoe moeilijk het is, net als ik zojuist zei ik ben tot op heden nog wel eens onzeker, dan denk ik hoe lang is het geleden dat ik iets gevoeld heb, kan me dat soms niet herrinneren maar dan ineens is weer een schopje of beweging en ben ik even weer gerustgesteld! Ik denk dat we onzeker blijven totdat we een gezonde beeb in onze armen houden! Succes meis! liefs jette