tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Hope,

Geef jezelf de tijd meid. Niet eraan denken is geen oplossing, daar kunnen we vast allemaal over meepraten, er positief tegenover staan is het beste wat je kunt doen.
    Ook ik heb het nooit los kunnen laten en nu nog niet hoor!
    Wel ontzettend balen van je testen, hierdoor ben je ook zo in onzekerheid gebracht! Ik kan me voorstellen dat het niet meevalt nu, je hebt zo veel aan je hoofd. Ik wil je alleen een dikke knuffel geven en laten weten dat ik aan je denk (ook als je hier wat minder komt)
    Ik hoop wel snel goed bericht te horen over de uitslag van je zus.
    Nog een extra dikke kus van mij!

Amber, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! pff januarie al, das niet niks! Doe je het wel rustig aan?

Jette, morgen een controle (las ik op de andere site)? Heel veel succes, laat je snel horen hoe het was?

Ik heb vanmiddag vrij genomen om heerlijk bij te slapen, maar heb alleen maar liggen woelen en piekeren! Ook kon ik alleen maar aan pesto :confused: denken! Heb net een dik stuk kaas met een dikke laag pesto gegeten hihihi.
    Voel me nog steeds niet echt fit, maar ja.

Rest dikke kus
    Minka

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Wat geweldig Amber! Van harte! Komt echt allemaal goed tijdens je verlof!

Hope: begrijp heel goed dat je nergens anders meer aan kan denken. Heb ook zo gezeten en een week lijkt een eeuwigheid! Het loslaten en je overgeven aan het feit dat het echt heus een keer goied gaat komen is het enige dat je kan doen, maar ik weet uitervaring dat dat elke keer weer heel veel energie kost om jezelf weer op te moneteren....Ik duim voor je.

MInka: klinkt als een griepje. MOet zeggen dat ik ook steeds last van mijn bijholten heb gepaard met hoofdpijn in die regio....balen........

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    nou ik heb emesafene gekregen van de ha voor de blijvende misselijkheid mischien dat dat gaat helpen wordt er een beetje moedeloos van.

hope meid wat naar zeg je wordt stiekum in onzekerheid gebracht direct goed ongi is wel goed en mischien krijg jij je mooiste kerstgeschenk aller tijden. wie weet. we blijven hoop houden.

amber zo goed zeg mooi en de blijheid straalt van het beeldscherm af .

alle andere wachtdames ik hoop ook dat jullie met kerst een prachtkado gaan krijgen het is jullie zo ontzettend gegunt.

hele dikke knuf van mij aan jullie

jette succes morgen

4. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo lieve dames,

Hope, wat balen voor jou! En tuurlijk kun je het hier kwijt als je je kl*** voelt, hier vind je altijd een luisterend oor. Ik dacht zelf altijd, wist ik maar óf en zo ja wanneer een kindje voor ons zou komen - beter om zekerheid te hebben dan met een hele grote wens te lopen en niet te weten of die ooit uit zal komen... Zoals Minka al zei, niet eraan denken is geen oplossing, het moet er toch uit. Sterkte!

Miriam, nog steeds zo ziek - voor een goede reden, maar toch word je hier niet blij van... hopelijk helpen de pillen!

Minka, voor jou alweer 7 weken - en volgende week echo! Spannend hoor. Een gloeiend hoofd maar het verder steenkoud hebben klinkt mij erg bekend in de oren - ik heb het bij beide zwangerschappen zó koud gehad de eerste 3-4 maanden! Had ook altijd een hoge lichaamstemperatuur, 's ochtends al 37.3 dus dan heb je al bijna verhoging :confused:. Hoop dat je niet ziek wordt!

Amber, wat fijn dat jullie een nieuw huis hebben, en jullie huis ook verkocht! Dat zal wel even rust in de tent brengen. Je hebt ook zoveel meegemaakt de laatste anderhalf jaar, sinds augustus vorig jaar ben je zo ongeveer óf zwanger geweest, óf net m.a., óf net (en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste) bevallen. Da's zwaar! Fijn dat Amberman je zo helpt. En heerlijk dat je ondanks de zware tijd kon blijven genieten van Lieve! Wat een wonder he.

Me2, voor jou gaat het hard! Pas op met wat je zegt - toen ik voor het eerst hardop uitsprak dat alles er wel klaar voor was, had ik binnen 12 uur een kindje op m'n buik :D. Groot gelijk, lekker ontspannen afwachten en genieten van je vrije tijd. Ben zo benieuwd...

Jette, een tijd geleden schreef je nog dat je je niks kon voorstellen bij zo'n lange vakantie en dat je je niet kon indenken dat je er naar zou uitkijken - en moet je nu eens zien :D :D! In je verlof kun je naar hartelust hamsteren. Tsja zo zie je maar weer hoe ons instinct ons parten speelt...

Flyke, voor jou schiet het ook goed op! Ben je inmiddels weer een beetje opgeknapt? Beebje heeft waarschijnlijk helemaal nergens last van en heeft het juist goed nu jij ziek bent - je neemt je rust dus hij/zij kan lekker extra hard groeien!

Neia, fijn dat jullie zo genoten hebben van de vakantie! Lijkt me wel moeilijk om te zien hoe je vader achteruit gegaan is. Is er wat te zeggen over de verwachting? Zijn kleinkind onderweg geeft hem vast energie, of niet? Koester je herinneringen en geniet van het nu - je weet nooit wat er nog komt, je weet alleen wat je op dat moment hebt, en wat je al hebt gehad.

Marla, waar ben je? Ben je alweer aan het werken aan een lange Marla-post? Kort berichtje is ook goed hoor! :)

Jude, Franka, hoe staat het er bij jullie voor? Hoop zo dat jullie snel volgen!

Zico, balen voor jou :(. Succes bij de gyno overmorgen (toch?)

Mariaatje, balen dat je HCG zo langzaam daalt. Het wordt nu wel heel laag dus het zal vast niet meer zo lang duren voordat je eigen cyclus de boel overneemt. Gelukkig had je een leuk feestje! Heerlijk he, even de zinnen verzetten.

Hier gaat alles goed, Guus is een kleine vreetzak die nu toch ook 's nachts gevoed wil worden. Gelukkig blijft het bij één nachtvoeding, dus tussen half 11 en 8 hoef ik er maar één keertje uit. Met een middagslaapje af en toe gaat dat prima! Het is nog steeds een tevreden mannetje. Ga hem zo maar eens uit z'n bedje plukken, hij slaapt al vanaf 3 uur onafgebroken. Anders heeft hij straks beretrek! Hij is alweer over z'n geboortegewicht en was in 6 dagen 130 g aangekomen (moet minimaal 100 g per week zijn). Mama is dus trots op haar kleine vent! En op z'n grote broer want die is ZO lief voor kleine Guus, echt heel schattig.

Wel nog naar bericht gehad over m'n nichtje: zij is vorige week geopereerd aan botkanker en ze hebben veel meer moeten weghalen dan gedacht. Ze moet nu 3 maanden in het gips en ze gaan regelmatig kijken of het donorbot goed vastgroeit. Over twee weken hoort ze of er nog bestraald moet worden, maar voordat ze weet of ze ooit haar onderbeen nog kan gebruiken is het alweer bijna lente... Ik ga haar vandaag maar eens bellen.

Hopelijk heb ik niemand overgeslagen? Anders sorry!

Veel liefs voor allemaal en een dikke knuf,

Neeke

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Neeke: fijn om te horen dat Guus en jij het zo goed doen! Heerlijk die berichten!

Hier nog geen beweging. Heb zelfs nog geen oefenweeen. VAndaag over 2 weken uitgerekend :) NB mijn banner loopt al heel de zwangerschap een dag achter omdat ik met een cyclus van een dag langer heb gerekend dan de gyn.
    Slaap (weer) ongelofelijk slecht. NIet omdat ik niet lekker kan liggen, maar omdat ik gewoon wakker ben van 4 tot 7 uur en dat elke nacht. Dan ga ik nu omdat ik verlof heb smiddags even liggen, val ik in slaap en word pas 2 uur later wakker. Ja, en dan snachts weer wakker liggen, grrrrr Gelukkig heb ik nu verlof. Toen ik nog werkte was dat vreselijk en had ik het ook twerijl ik dan niet smiddags sliep......Maar ik klaag niet want eigenlijk is dit mijn enige kwaal die ik vanaf week 1 heb gehad, dat wel.

6. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee Me2, dat wakker liggen klinkt heel bekend! Had ik ook, en ongeveer op dezelfde tijd, alleen iets minder lang. Vervelend he, er is zo weinig afleiding op dat tijdstip :). Oefenweeën hoef je niet te hebben hoor! Heb ik beide keren niet gehad. Ik moet wel zeggen dat ik het dit keer enigszins voelde "aankomen": op zondagavond merkte ik aan mijn lijf dat ik tegen mijn fysieke grenzen begon aan te lopen dus toen kreeg ik al langzaam het idee dat het voor de volgende zondag zou gaan gebeuren. Op de dinsdagavond had ik wel wat last van harde buiken maar ik was ook best druk geweest, en om een uur of 10 ebde dat weer weg. Mooi dat het diezelfde avond nog begon!

Ik ben heel benieuwd of jij straks ook aanvoelt als het bijna zo ver is. Succes alvast!

Liefs Neeke

7. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    @ Hope, lieverd, ik wilde even zeggen dat ik denk dat ik me op dit moment precies hetzelfde voel als jij, meer hoef ik niet te zeggen... ik kan er ook even niet meer tegen om hier veel te komen, vandaar nu ook maar eventjes een update...
    Vorige week was het een jaar geleden dat ik mijn MK had en het heeft er heel erg ingehakt. Vrijdag was het heftigste moment vorig jaar en dit jaar (onbewust) ook. Ik ben eerder weg gegaan van werk, omdat ik het allemaal niet meer trok en op het punt stond om in tranen uit te barsten van verdriet en hoewel mijn kamergenoten er nu dus wel van op de hoogte zijn en het best hadden begrepen, wilde ik mijzelf dat niet aandoen :cry: . En nu, nu weet ik het ook niet meer... Zit nog op de wachtbank, maar denk dat ik er vrijdag weer af ga vallen... Heb vandaag nog wel een goed gesprek gehad met mijn huisarts en dat lucht dan wel op en vrijdag naar de internist, misschien lost dat ook nog wat op. En anders gaan we gewoon weer verder proberen, met of zonder hulp moet het met onze uitslagen toch wel een keertje gaan lukken, maar wanneer....

Sorry meiden, ik ben ook niet zo positief op dit moment... En sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar ik denk wel aan jullie! Jullie zien mij wel weer verschijnen zodra ik daar weer "klaar" voor ben...

Liefs,
    Jude.

8. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    jude meid wat klote voor je zou zo graag jullie allemaal zwanger zien worden in december en als ik er iets aan kon doen zou ik dat nu nog doen ook al zou ik jullie dan allemaal moeten opzoeken door het kikkerlandje en belgie maar heb het er echt voor over. die klote woorden die we dan zeggen ooit komt het ook voor jou is niet genoeg hoop dat je voor jezelf er weer even bovenop komt zodat je hier weer met frisse moed terug kunt komen.

dit geld ook voor hope,

hoop dat de nog niet zwangeren weten dat we er voor jullie zijn net zoals jullie er voor ons zijn.
    dikke knuf naar jullie toe

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    bedankt miriam, we weten dat jullie er voor ons ook zijn. ;)

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Lieve Hope, Jude, Zico, Franka en de andere wachtende,
    Wij zijn er inderdaad voor jullie. Zoals Miriam zegt, onze woorden kunnen zo weinig toevoegen of wegnemen aan c.q. van jullie gevoelens, maar de woorden zijn gemeend. Wij zouden willen toveren dat jullie allemaal zwanger zijn in december.
    Wat mij erg heeft geholpen is blijven opschrijven wat ik voel.....daar is deze topic ook voor........wees dus niet bang en schrijf gerust alleen over jezelf! Wij vinden dat volkomen begrijpelijk en herkenbaar!

11. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ben net terug van de gyneacoloog en mag vanaf volgende cyclus beginnen met clomid, dan dag 3 bloed afname, dag 12 op oudjaar een echo want rond 1-2 januari word eisprong verwacht dan.
    wat ze erna gaan doen weet ik niet, maar we krijgen hulp. ;)

Ben helemaal happy

12. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    dames ik breek even in:
    Zico ik lees zojuist dat je clomid mag gaan nemen. Mag ik vragen in verband waarmee want als ik het zo lees heb je een regelmatige cyclus. zorgt clomid voor een mooiere betere eisprong?
    Ben even nieuwsgierig want bij mij is het dus ook weer misgegaan en vraag me soms ook af of mijn eitjes wel genoeg van kwaliteit zijn.
    Groetjes, Chantal

13. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Lieve meiden, Hope, Jude, Sjannie, Zico, ik wil jullie allemaal een dikke digi-knuf geven. Ik weet zeker dat zwanger zijn en zwanger blijven en een prachtig kindje ook voor ons is weggelegd!

Alle andere dames wil ik ook een knuffel geven omdat jullie stuk voor stuk rustig naar ons luisteren en ons proberen een beter gevoel te geven. Vind jullie allemaal TOPPERTJES!

Morgen krijg ik weer de uitslag van het bloed, ben benieuwd!

14. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Meiden, jullie zijn LIEF! Krijg traantjes als ik deze berichtjes lees...

En Sjannie :cry: :cry: , ik weet niet wat ik moet zeggen, vind het zo erg voor je, waarom mag het niet zo zijn...

Liefs,
    Jude.

PS. Weet nu zeker dat ik morgen ongi ga worden, heb m'n banner maar vast verwijderd...

15. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ik krijg hulp na 16 rondes gewoon te hebben geprobeerd.
    We hebben al testen ondergaan en mannetje en ik zijn perfect inorde.
    Ik was na 10 maanden eindelijk zwanger maar voeldde van begin dat het een andere zwangerschap als de vorige 2. Had er geen goed gevoel bij, m'n gevoel werd bevestigd dat ik met 11w een curretage heb gehad omdat het hartje was stilgevallen.
    Ondertussen is de cyclus perfect, toch volgt er geen zwangerschap. Heb hem eerlijk hulp gevraagd en waarom.
    Hij zei we gaan beginnen je eisprong met clomid te ondersteunen.
    Dag 3 bloedwaarde laten nemen.
    Dag 12 echo
    Daarna is alles nog een vraagteken, we zullen het dan verder horen, eerst zien of ik een goede eisprong heb gekregen.
    We hopen natuurlijk wel.
    Heb hem ook gezegd dat we er niet jonger op worden en de kinderen het leeftijdverschil voor ons eigen denken wel heel groot gaat worden als we weer eerst een jaar gewoon moesten proberen.
    Dus mag na deze cyclus beginnen met clomid 50 gr.
    hij zei dat m'n leeftijd kon meespelen .
    Dus rond 20 december ongi en 3 dagen nadien bloed nemen en als ik goed voorheb dag 3 of 4 clomid beginnen innemen.
    Zal dag 3 wel even navragen. ;)

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Fijn Zio dat er actie wordt ondernomen. Ik ben ook benieuwd waarom je clomid krijgt als je zo'n mooie cyclus hebt. Zou je dan een beter eitje krijgen?
    Sjannie: wat een kl#%$te bericht zeg dat het weer mis is....hopelijk komt Zico mnet een antwoord dat de jou ook verder helpt!

Mariaatje: succes, hoop dat dat hcg eindelijk uit je lichaam is en je ongi wordt! KAn je weeer verder met je wens!

17. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ja ik zou dan een mooiere eisprong hebben volgens hem, ter ondersteuning van.

18. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb over 2 weken ivm onrustig structuur in baarmoeder opnieuw een echo en ik heb dan ook een consult met de gynaecoloog. Het is nl zo met deze miskraam dat ik zeer weinig bloedverlies en buikpijn heb ondanks 6 weken. Vruchtzakje was niet meer te zien. Wel dus onrustig baarmoederslijmvlies en een raar rondje.
    Ik zal dan gelijk eens vragen of clomid ter ondersteuning kan dienen. Net als jou Zico wordt anders het leeftijdsverschil straks ook erg groot. Mijn dochter is in september 5 geworden. Maar eerlijk gezegd zakt de moed me ook wel in de schoenen hoor! Eers dit verwerken en lichamelijk herstellen en hopen dat over 2 weken alles rustig is in baarmoeder en dan zien we wel weer verder en hoop ik wat meer antwoorden van gyn te hebben.

Jullie ook allemaal een dikke digi knuf!

Liefs,
    sjannie

19. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Ben ook even niet online geweest en dan dit allemaal!

Lieve lieve Chantal, ik zit nu met tranen in mijn ogen, ik had zo'n goede hoop dat het wel goed zou komen, maar helaas meid. Heel veel sterkte met alles. Hele dikke knuffel van mij.

Lieve, lieve Jude, ik geloof er niks van, plaats terug je banner, ook voor zou mag het zonnetje nu wel gaan schijnen. Ik wil het stokje doorgeven, niet meer achteraan lopen in de polonaise. Kom op meid, nog niet de moed opgeven, ik geef het iniedergeval nog op voor je.

Hope, fijn dat ze je verder gaan helpen, 2008 gaat ook vast jullie jaar worden.

Miriam, fijn dat de zetpillen iets werken. komt goed meid!

Net als Me2 schreef, we zijn er a;llemaal voor elkaar, als je even geen zin hebt om te posten, doe je het niet, maar als je je hart uit wilt storten, gooi het eruit, het lucht zo enorm op!

Ik laat het even hierbij, kom snel weer terug op allemaal.
    Ikzelf heb 2 dagen bijna alleen maar geslapen en liggen klappertanden van de kou. Gaat nu wel weer wat beter.

Meiden ik wil jullie allemaal een ontzettend dikke knuffel geven, jullie zijn inderdaad allemaal toppertjes stuk voor stuk!

Kus Minka

20. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    He lieve dames, niet leuk :( :(. Sjannie, had het zo voor je gehoopt, het is je zo gegund!

Jude, Zico, Franka, Hope, ook voor jullie hoop ik zo dat het gauw raak is!

Jude, kan me voorstellen dat je je zo voelt. Echt balen, alles van vorig jaar komt weer terug, en die onzekerheid over wanneer het dan wél zal lukken is fnuikend... Gooi alles eruit! We luisteren graag naar je. Ondertussen blijf ik voor je duimen want er zijn meer dames hier die juist in de cyclus dat ze het hardste riepen dat het alweer game over was (Marla, Minka...), zwanger bleken. Sterkte meid!

Heel veel liefs van een meelevende

Neeke

Deel Deze Pagina