tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Flyke: ik voelde mijn kindje met circa 18 weken terwijl mijn placenta aan de voorkant ligt!
    Meegroei beha's zijn er wel met beugel. Bijvoorbeeld van het merk Anita. Ik heb trouwens meteen voedingsbeha's gekocht, wel zo makkelijk. Met beugel zit alleen gedurende de loop van je zwangerschap vaak niet meer zo lekker.

Franka: ik duim, duim, duim. Ik ken het gevoel, van wel of geen materialen in slaan. Ik heb het wel eens niet gedaan hoor! (ik geloof zelfs de keer dat ik dus zwanger ben geworden....)

Miriam: ben benieuwd naar de babykamer! Leuk hoor!

Hope: goed nieuws dus van je zus.....en ja, voor wat betreft jezelf. Je moet het jezelf niet kwalijk nemen dat het met ups and downs gaat. Dat is nu eenamaal realiteit en zeker als je er telkens mee wordt geconfronteerd.
    NB ik heb nu al weer angst/zorgen voor/over een eventuele volgende zwangerschap.........en ben nog niet eens bevallen!

VAnmorgen weer bij de gyn geweest. Ondanks medicatie blijft de bloeddruk te hoog. Hij stelde voor in te leiden. Ik heb gezegd dat ik nog tot volgende week wil wachten of het vanzelf komt en anders als de bloeddruk niet beter wordt, medicatie dus vanaf vanmorgen verdubbeld, dan volgende week inleiden. Duim dat mijn mannetje vanzelf komt dit weekend of begin volgende week!

2. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Dat wilde ik nog even tegen jullie zeggen.

En Hope jou wil ik ook een hart onder de riem steken en hoop zo dat jullie van de week goed nieuws krijgen! En dan ook nog zo'n datum....ik weet er alles van het is en blijft moeilijk.

Lieve Minka mijn duimen draaien voor jou hoor! Die vervelende kwaaltjes ook he....als je ze hebt is het ongemakkelijk en als je ze niet hebt ook niet goed want daar wordt je zo onzeker van....maar vergeet niet koud, rillen, beroerd zijn zijn ook tekenen.aan de wand en vergeet de hormooonschommelingen niet he? Marla had dat ook en ze had gewoon een mooie echo!

Ik heb in ieder geval volgende week donderdag weer een echo en dan hoop ik dat de BM schoon is en dat we een goed gesprek met gyn hebben.

Liefs,
    sjannie

3. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Wat lief dat jullie je allemaal druk maken om mij, maar dat hoeft niet.
    Ik ben er nog, al gaat het niet al te goed met mij en mijn papa.
    Maar iedere keer als ik hier had meegelezen, wilde ik op jullie reageren en had ik geen tijd/puf om dat te doen. En het voelt dan stom om wel over mijn 'problemen' te vertellen.

Maar op jullie verzoek even mijn update:
    Ik zit met tranen achter mijn computer, want ik zit er even doorheen nu.
    Mijn leven bestaat nu uit: werken, slapen, misselijk, eten, slapen misselijk, en weer werken.
    Ik heb het gevoel alsof ik nu overal in faal:
    * mijn werk: ik heb met moeite 29 uur gewerkt afgelopen week (terwijl ik een 32 uur contract heb), ik werk nu dus samen met een andere manager in MIJN winkel, ik heb aangepast werk omdat ik niet van tevoren weet hoelaat ik kom werken ivm de misselijkheid, ik ken mijn team niet.
    * mijn huis: Neia-man doet alles (koken, opruimen, schoonmaken, wassen). Ik voel me constant schuldig.
    * Mijn familie: ik heb geen puf meer om iedere dag naar mijn vader te gaan. Terwijl het nu juist erg slecht met hem gaat.
    * Mijn vreindinnen: heb ik al bijna 3 maanden niet gezien ivm de misselijkheid, en heb ik vaak afspraken af moeten bellen.

Ik voel me nu dus hopeloos ongelukkig.
    Het allerergste vind ik dat ik helemaal niet van mijn zwangerschap kan genieten.

En ik voel me schuldig naar alle niet-zwangere onder ons, omdat ik alleen al blij moet zijn dat ik zwanger ben en niet zo moet zeuren.

X van een hysterisch huilende Neia nu

4. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Neia,

Natuurlijk maken we ons druk om je en dat is ook heel normaal!
    Meid, je faalt nergens in, je bent een mens! je hebt het op dit moment even moeilijk met alles en dat is ook wel logisch, moeilijk om te zien dat je vader slechter is, moeite met het werk en thuis al helemaal geen puf meer hebben. Je hoeft je nergens schuldig over te voelen.
    Huil schreeuw het maar lekker van je af, het lucht op, ik ben blij dat je je verhaal even neer hebt geschreven, nu weten we waarom je er even niet was. Meid hele dikke knuffel van mij.

Marla, hetzelfde is ook voor jou het geval, laat a.u.b. even weten hoe het met je is meid.

Chantal, ik denk vaak aan je de laatste dagen, vind het allemaal zo oneerlijk! Ik hoop dat je echo volgende week goed is en dat je toch de toekomst weer met vol vertrouwen tegemoed kan zien.

Me2, om eerlijk te zijn had ik het helemaal niet zo op een rijtje staan dat je al zo dicht tegen je bevalling aan zit :confused: er gebeurt de laatste tijd ook zoveel allemaal! Balen dat je bloeddruk niet naar beneden te krijgen is, is er dan ook wat meer risico met een bevalling of hoe moet ik dat zien? Meid, als het zover is, heel veel succes en sterkte ook voor me2-man. Doe je het rustig aan? je kleine mannetje kan vast niet meer lang wachten om heerlijk in je armen te liggen.

Hope, goed nieuws van je zus, maar het blijft wel een onzekere periode tot de infecties weg zijn. Je klinkt weer sterk, zoals de Hope die ik een paar weken geleden zag. Zo doorgaan meid, jullie kleintje komt in 2008 en dat is het al heel snel!

Miriam, leuk om naar kamertjes te speuren, maar wel lastig als je ooit iets gezien hebt en je kunt het nu niet meer vinden. Maak je een foto als je het gevonden hebt? Fijn dat je iets minder misselijk bent, nu ook proberen te genieten he!

Franka, ga maar snel een mooie banner uitzoeken hoor, nog even in de wacht leggen maar heel snel aan ons laten zien! dit jaar nog, ik heb er een goed gevoel over ;)

Flyke, hoe bevalt je nieuwe broek? BH's kopen lijkt me echt een crime, maar beugels heb ik dus nooit. Kijk eens op internet bij winkels daar heb ik er wel ooit voorbij zien komen. Succes ermee

Jette, al bijgekomen van je goed bezoekje aan je vk?

Neeke, is Thijsje alweer wat opgeknapt? ik hoop het wel, dan kan hij weer lekker met zijn broertje knuffelen, lijkt me een super gezicht! Eet Guus nog steeds zo goed? kijk maar uit dat het geen hollo-bolle-guus gaat worden hihihi ;)

Amber, hoe is het bij jullie? Ik hoop dat je het rustig aan doet en je rust neemt.

Jude, ik denk aan je, meer hoef ik denk ik niet te zeggen. Hoop dat je heel snel weer langs komt met goede berichten.

Maria, ik duim voor je dat je snel ongi gaat worden.

Zico, hoe is het met jou?

Dank jullie voor jullie steun en lieve woordjes. In mijn gevoel is niet echt veel veranderd, behalve dat het weer dichter bij vrijdag is. Ik zie het een beetje als mijn NOD, er op of eronder. Ik kan pas anders gaan denken na vrijdag en ik blijf stilletjes de hoop houden dat er deze keer wel een lief kleintje in me groeit.

Allemaal hele dikke knuffel van Minka

5. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    He minka,

Ik ga enorm voor je duimen meid, dit moet goed zijn je nieuws.
    Jullie hebben het verdient.

hier gaat alles z'n gangetje, werken en we kijken uit naar de volgende ronde.
    het is meer een rustcyclus de deze, effe onstpannen en relax.
    We hopen dat er ons nog een kleintje gegund gaat zijn ook al moet het met wat meer.
    Wie niet waagt blijft maagd he ;)

6. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Minka, heel erg bedankt voor je berichtje dat doet me goed. En het voelt inderdaad erg goed om alles van me af te schrijven. Na al dat gehuil gister voelde ik me al een stuk beter.
    Nog 2 nachtjes slapen meid. De dag komt er echt aan. Je moet nog even volhouden. En het inderdaad bekijken als een 50-50 kans, hoewel ik weet dat de kans dat het goed is hoger is. ;)

Me2, wat spannend zeg, de bevallingsdatum komt al een stuk dichterbij.
    Wat balen zeg dat je bloeddruk zo hoog is en dat je waarschijnlijk ingeleid moet worden. Ik hoop ook voor je dat jullie ventje gewoon vanzelf komt. Het blijft afwachten natuurlijk. Geniet nog van de laatste daagjes met z'n 2en. ;)

Marla, waar hang je uit? Volgens mij heb je het gewoon te druk met alles. Soms moet je ook ontspannen meid! ;)

Jette, wat een geweldig nieuws dat jullie meisje weer goed is gedraaid, en al start klaar ligt. Wanneer begint je zw.verlof?
    Jeetje, ze heeft volgens mij een mooi gewicht, toch?

Jude, ik kan me voorstellen dat je het vorige week heel zwaar hebt gehad. En dan ook alles nog een jaar geleden, en nog niet zwanger! Jullie verdienen nu een extra groot kerstcadeau! ;)

Chantal, wat een verschrikkelijk nieuws van jou zeg! Oh, ik had het je zo gegund! Volgende week dus de echo, ik hoop echt dat alles weg is en dat je verder kan. Wat verwacht je van de gyn? Denk je dat je nu geholpen wordt? Ik hoop het echt voor je!

Hope, ten eerste ben ik echt ontzettend opgelucht om te lezen dat je zus geen kanker heeft. ik heb van de week heel hard voor haar geduimd, en ik ben blij met het goede nieuws. Ik hoop voor haar en jullie dat ze zich snel wat beter gaat voelen.
    En dat geldt ook voor jou! :( Jij verdiend echt geluk nu. Ik hoop echt dat je vrijdag te horen krijgt dat jullie kunnen starten/verder gaan. Want een beetje goed nieuws mag nu echt wel jullie kant op komen.
    Vrijdag zou jullie kindje 1 jaar zijn. Het is echt niet raar hoor dat je erbij stil staat. Het voelt gewoon nog steeds dat het de 1e keer goed had moeten gaan. Sterkte meid!

Miriam, gelukkig gaat het iets beter met je. Hopelijk blijft dit zo door gaan. Wat leuk dat jullie al op zoek zijn naar 1 bijzonder kamertje. Ik heb me er nog helemaal niet in verdiept. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik geen zekerheid heb. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de kleine nog niet voel. Ik kan dan ook niet wachten tot de afspraak volgende week bij de gyn. Veel plezier met kamertjes bekijken!

Franka, pff ik kan me voorstellen dat je het nu enorm druk hebt op school. En dan vrijdag alweer de kerstboom opzetten :confused: . Een heftige tijd dus voor jou. En ook nog een kleine week tot aan je NOD. De spanning stijgt weer. Ik vond het echt een goeie van je dat je voor je (niet ;) ) toekomstige ongie spullen in huis moest hebben, maar dat je het niet wilde kopen. :)

Flyke, dat bh probleem herken ik ook. Ik ben er van de week ook heel even naar op zoek geweest en zag alleen maar beugel-loze :confused: . Maar ik pas die van mij ook echt niet meer, dus ik moet binnekort ook echt op zoek.
    Ik ben net zoals jij ook heel benieuwd wanneer we de kleine gaan voelen!

Zico, erg leuke uitspraak. :) Ik ben het helemaal met je eens!

Amber, waar ben je? Alles goed met jou en Lize? Of ben je een winterslaap aan het houden?

Neeke, wat goed zeg dat Guusje het nog steeds zo goed doet. En 's nachts maar 1 voeding :confused: ? Jij bent een geluksmama. ;)
    Geef jij borst of flesvoeding?

X Neia

7. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    franka, kan mij die immense drukte op school voorstellen, en dan is die sint weer weg en komt die kerstman al weer aan....en hoewel je ongi materiaal toch aankocht, hoop ik dat je deze niet nodig zal hebben!

miriam, het zal dus echt niet gemakkelijk worden om die meubeltjes te hervinden ;) aan 16w5dagen, is wel vroeg he dat je kleine voelde, ik kijk er ook zo naar uit, lig soms bewust op mijn rug, schijnt dat je buikwand dan dunner is en je zo vlugger iets kan voelen, en dan denk ik: voel ik nu niets? :)

hope, gelukkig blijkt het toch geen kanker te zijn bij je zus,op die manier is dit gelukkig een zorg minder voor je want dat nog es erbij... maar gelukkig alles goed. MOet wel passen he, dat je je dan weer redelijk voelt en in een kort moment word je weer met verschillende vragen, hier van je bewoners geconfronteerd.7 december wordt inderdaad een dubbele dag hier op het topic, voor jou inderdaad moeilijker, ik had er eerlijk gezegd nog niet bij stilgestaan dat je kindje al 1 jaar oud zou zijn nu... en dan ook nog es op de verjaardag van je moeder... ik geef je alvast een hele dikke knuffel voor vrijdag *hug*

Me2, ik denk dat Anita alleen in Nl te koop is, maar ik kijk wel eens rond hier, denk dat ik dan misschien beter van eerste keer een voedingsbeha koop, wil zolang ik thuis ben, proberen borstvoeding te geven ook al is het maar kort, mh dus als je placenta vanvoor ligt, voel je baby normaal later? ik leer weer bij, domme vraag misschien, maar ligt je placenta bij je baarmoeder? want toen ik eerste keer uitwendige echo had bij 8weken zei de gyn, dat vruchtje/baarmoeder blijkbaar vanvoor lag, is dat dan ook mijn placenta?
    Het komt wel heel dichterbij he, ik duim voor je dat jullie mannetje zo vlug mogelijk komt! Hou ons op de hoogte he!
    Ps niet zoals Neeke vlug nog veranderen van naam? ;) grapje, nee wil je niet aan het twijfelen brengen, ik zou zot worden..

sjannie, zonder dank die reacties, ik denk dat ik nu in naam van iedereen hier mag spreken, dat wij het jammer vinden dat het misliep, maar wij blijven duimen opdat iedereen een nieuwe goede zwangerschap mag meemaken, dus altijd welkom!

Neia, ben blij terug iets van je te horen, was helemaal je gewoonte niet om zo lang niet te posten, neiameid, ik kan begrijpen dat je je ergens schuldig voelt tov de niet zwangeren (sorry voor deze term maar is gemakkelijkst om schrijven), maar meid, we kennen je al langer of vandaag, en wij beseffen echt wel dat je heus niet meezit, je werk, je vader die je achteruit ziet gaan, je misselijkheid, je hormonen....mag je niet onderschatten he! Maar gelukkig lees ik vandaag dat het al iets beter gaat, en die traantjes laat ze maar komen als je daar nood aan hebt, lucht op! knuffel!

Minka, de tijd kort in he meid! nog twee keer slapen! Hoelaat mag je alweer naar de gyn? ik moet vrijdag hele dag werken, namiddag vorming, dus hoop dat het in de voormiddag is, kan ik komen spieken, anders moet ik wachten tot 's avonds laat, want na het werk ga ik naar HA voor bloedafname ter controle en naar mijn ouders. Meid, als ik je niet meer zie, ik wens je heeeel veel succes en ik duim hard voor je!

hehe zico, typisch belgische uitdrukking ;) is cliché maar misschien doet het juist goed nu, even een ronde relaxt, ontspannen... en ik hoop met jullie mee!

voor de rest had ik gisteren echt ongigevoel soms, hier en daar een kramp, een steek, soms als ik op mijn zij duw op een plaatsje, pijnlijk, precies blauwe plek achtig, ben er dus ook niet helemaal gerust in, maar probeer me dan te forceren te geloven dat het door groei baarmoeder is.

GIsterennacht zelfs, is hubbie wakker geworden om 4u door mij, ik weet niet of ik droomde over buikpijn of echt buikpijn had, ik kon het niet onderscheiden, ik sliep half, maar zei dat ik buikpijn had, hubbie vroeg of ik nu echt buikpijn had of niet maar kon er niet duidelijk op antwoorden...,raar en eng.

Ik denk altijd, als ik nu goede echo gehad heb, zal mijn angst wel weer afnemen ben ik gerust voor een tijd..heel even ja, maar dan is het weer zover, en ook al denk ik en zeg ik tegen mezelf dat het nu haast niet slecht meer kan lopen, ik nu echt wel bloedverlies zou hebben als het misloopt, blijft sterker dan mezelf grr en vind het jammer dat ik mezelf niet wat meer onder controle kan houden.

en nu ga ik best maar wat poetsen
    ben dagje thuis maar zal doedagje worden deze keer ;)
    liefs
    flyke

8. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Lieve lieve lieve neia, niets om je schuldig over te voelen meis, man wat jij momenteel moet doorstaan, dan is het toch logisch dat jij uitgeblust bent, maar laat me je 1 raad geven, je moet prioriteiten stellen, je vader is momenteel het allerbelangrijkste, hij is er nog, je moet tijd voor hem nemen anders voel jij je wellicht achteraf schuldig, je werk is bijzaak, al weet ik dat dit ook moeilijk is hoor!
    Je huishouding is zeker niet belangrijk nu, je hebt een fantastische man die dat zo van je overneemt, geef hem er een extra knuffel voor en zeg hem dat je blij bent dat hij het zo goed doet!

toen mijn moeder zo ziek was en er slecht voor stond was dat het allerbelangrijkste voor me, ik wist voor mezelf dat ik er alles maar dan ook alles aan gedaan heb om ze veel mogelijk bij haar te zijn, ik heb alles er voor aan de kant gezet, je hebt maar 1 vader en en 1 moeder!

Je doet het hardstikke goed meis, maak je geen zorgen!
    Denk aan jezelf, je beebje, en je vader!

Hope dat is goed nieuws van je zus, goh wat ben ik blij dat het geen kanker is zeg, heb me behoorlijke zorgen gemaakt!
    Nou fantastisch meis goed nieuws voor de feestdagen!

Marla ik maak me zorgen om je ik weet dat je het hardstikke druk hebt maar pleassssse laat even wat van je horen!

Met mij gaat het goed, ja wordt nu wel s avonds heel erg moe, dat frustreerd me behoorlijk, maar tegen 8 uur vallen mijn ogen al dicht. bah, voel me dan net een oud wijffie!
    Maar goed dat is eigenlijk het enigste, heb wel wat pijnlijke plekken onder mijn ribben etc. maar het gaat eigenlijk best goed.

Met jetteman gaat het ook erg goed, hij heeft in zijn werk nu weer een zeer goed lopend project met goede prijzen, ineens een prijsverhoging, dat is wel erg verdacht, we zijn nog wel bezig met een advocaat maar ik geloof niet dat er wat uitkomt, ik geloof dat jetteman zich er bij neer heeft gelegd dat hij zijn contract moet uitdienen, alle voortijdige beeindigingen zullen denk ik niet lukken, hij heeft er wel vrede mee.

Met jettemama gaat het de ene dag beter dan de andere ze heeft goede dagen en minder goede dagen, maar in de regel gaat het toch eigenlijk best goed, ze heeft nog 1 drain in haar buik in december wordt er weer een CT-scan gemaakt om te kijken hoe de buikholte er uit ziet, de vorige keer was het al een heel stuk verbeterd, de holtes waar zich de etter vormde waren behoorlijk verkleind, hopen dat de drain er dan uit kan.
    Dat zou natuurlijk fantastisch zijn, maar dat is hopen!
    Ze is soms nog heel emotinoneel maar het verwerkingsproces is ook begonnen, dat merk ik echt aan haar, mijn vader kan haar daar niet zo goed in begeleiden maar ja ze moeten het toch met hun tweeen rooien, ik ga zo'n twee keer per week naar haar toe en bel elke dag met haar.
    Zo probeer ik haar elke keer een beetje op te peppen en ik merk dat dit wel werkt!

Dus eigenlijk mag ik wel heel voorzichtig zeggen dat het eigenlijk stiekum wel goed met ons gaat, durf het bijna niet uit te spreken omdat ik dan bang ben dat het weer mis gaat, maar ben happy!

Moet na deze week nog twee weken werken, jipppppiiieejeeeh heb er zin in!

Liefs
    jette

9. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Gelukkig Neia, je bent er weer... en gelukkig lees ik dat je vandaag al weer wat beter klinkt. Je komt er wel, meid, maar doe het rustig aan en net wat Jette al geschreven heeft, je vader is nu het belangrijkste voor jou!
    Je weet toch dat wij (dus ook de niet zwangeren ;) @ Flyke) er ook voor jou zijn, net zoals jullie er voor ons zijn!

Minka, als ik hier niet meer verschijn voor vrijdag, dan wens ik je nu alvast heel veel succes vrijdag, hopelijk een mooi resultaat te zien en een happy Minka :D !

Ik vraag me ook af waar Marla is. Ze zal toch niet weer een te hoge bloeddruk hebben (zij had dat toch?!) en naar het ziekenhuis zijn? Het is toch wel vreemd dat ze zolang niks laat horen...

Hope, heb je al iets gehoord van die PGD? 't Is al december! Zo te lezen gaat het bij jou ook met ups en downs. Hier ook hoor, al zit ik nu gelukkig weer in de "up".

Me2, nog eventjes, he! Alvast heel veel succes toegewenst! Doe jij ook aan geboortekaartjes ;) ?

Jette voor jou ook niet zo heel lang meer! Valt me op hoe snel de tijd gaat, ik kan me nog zo goed herinneren hoe iedereen hier positief testte...

Franka, kan je het nog een beetje volhouden tot de NOD? Wanneer is die eigenlijk? Ik heb dat ook wel vaker gedacht, zal ik gewoon niks kopen, maar ja, als je niet zeker bent, wel irritant als je niks in huis hebt... Maar wie weet is het niet nodig! Heb je een idee over wat je voelt? Ik voel het zelf steeds een paar dagen van te voren aankomen, op zich wel makkelijk, maar ik wil zo graag eens niks voelen van te voren en dan de hoop hebben dat het misschien wel gelukt is, nu wordt mij die hoop steeds al ontnomen...

Flyke, gaat bij jou nu toch ook wel hard, al ruim 15 weken zie ik staan! gaat goed!

Mariaatje, hoe zit het nu met jou met dat HCG? Kunnen ze er nu niks anders aan doen dan je maar iedere keer bloed laten prikken en afwachten totdat je eens een keer ongi wordt? Dat is toch zo frusterend dat je niet verder kan...

Miriam, lees ik het goed en gaat het met jou nu eindelijk weer wat beter? Dat zou mooi zijn, kan je eindelijk gaan genieten, na al die ellende... O ja, je vroeg naar mijn rijlessen... tja, gaat nog niet zo goed dat ik ga afrijden ;) . Misschien in januari wel, maar ik heb er nog te vaak naar mijn zin een slechte les tussen zitten en wil pas afrijden als ik echt vind dat ik goed kan rijden en dat gevoel heb ik nu nog niet. Wel al 60 lessen gehad :oops: . Ach, kan er ook wel mee lachen, als het niet lukt, komt er gewoon zo'n 45-km wagentje...Als er maar een beebje en boodschappen in passen is het al goed!

Chantal, hoe gaat het nu met jou? Hopelijk is straks alles goed met die echo. Ga je nu even rust nemen?

Zico, hoe is het met jou? Was jij niet ook iemand met een schildklierprobleem? Ik dacht dat ik dat eens bij jou zag staan.

Ik heb dat ook, ben bij de internist geweest, maar krijg vrijdag uitslag van bloedonderzoek te horen, wat er eventueel nodig is. Was niet drastisch te hoog, maar wel hoger dan de bedoeling is. Ze kunnen er medicijnen voor geven, maar hopelijk is vrijdag de uitslag beter en besluiten ze er niks aan te doen (zolang cyclus normaal blijft, lijkt het met niet nodig er iets aan te doen, ik heb verder toch geen klachten, alleen 1 keer een vreemde cyclus met volgens mij geen eisprong).

Volgens mij heb ik nu iedereen gehad, toch ;) ?

En verder, ja, gaat eigenlijk wel weer goed met mij. Zit weer lekker in mijn vel op dit moment. En meer heb ik even niet te melden.

Liefs,
    Jude.

10. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    O nee, ik vergeet Amber en Neeke natuurlijk, sorry ;) . Denk dat met jullie alles wel goed gaat, he, met de kleintjes!

Komen er weer nieuwe fotootjes?!

En Amber, jij nog gefeliciteerd met je nieuwe huisje! Is het vlak bij je oude huis? En een "echt" huis (als je begrijpt wat ik bedoel, beter geschikt voor Lize) of een appartement?

Liefs,
    Jude.

11. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    lieve, lieve forum-vriendinnetjes,

Op dit moment moet ik nog steeds bloed blijven prikken, morgen weer, jippie! Vorige week natuurlijk maar 1 puntje gezakt, dus er gebeurd vrij weinig. Ook nog steeds geen mestruatie of iets wat daar op moet lijken in zicht, helaas helaas.

Ik merk wel dat ik wat afstand van hett forum genomen heb, in de eerste instantie gedwongen door tijdgebrek, maar ik merk wel dat ik me er nu iets minder mee bezig hou, tuurlijk blijf ik eraan denken en word ik op alle mogelijke manieren geconfronteerd met mijn miskraam en het uitblijven van een menstruatie en dus een nieuwe poging tot zwangerschap, maar ik merk wel aan mezelf dat ik wat rustiger word.

Ik lees dus nog wel mee en zal zo af en toe wat laten horen, sowieso blijf ik jullie op de hoogte houden van mijn HCG- soap. Denk niet dat ik jullie vergeet, want ik blijf dus wel op de hoogte van wat jullie schrijven en als ik straks weer wat meer behoefte eraan heb dan zullen jullie mij zeker weer meer zien verschijnen!

Lieverds, jullie zijn stuk voor stuk kanjers! Bedankt voor al jullie steun en jullie lieve woorden!

Liefs

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    MAriaatje: hoop wel dat je ons op de hoogte houdt voor wat betreft het zakken van je hcg ed!

Jude: ja hoor ik schrijf ook geboortekaarrtjes :) Je mag me altijd pb-en!

Marla: waar ben je meid?

Minka: ik duim als eeen gek vcoor vrijdag. Er is geen enkel voortekenen dat jouw echo niet goed zal zijn!

Neia: zwangerschap is vaak een offering. Je moet idnerdaad prio's stellen. Je vader is dat nu voor jou! JE faalt niet, je zult alleen de verwachtingen van jezelf moeten aanpassen.
    Ik heb me zo vreselijk slecht gevoeld tussen week 18 en 25 (weten jullie nog met paniekaanvallen en enorme lichamelijke klachten)? Ik heb toen veel vriendinnen gezegd exact wat er aan de hand was en zij begrpen dat volkomen. Voorts heb ik me dagelijks naar mijn werk gesleept (weet nog steeds niet hoe). Dat gaf afleiding en heb verder alles even op een laag pitje gezet en mijn man vond het echt niet erg om boodschappen ed te doen! Da's het enige dat je kan doen Neia! Luister naar je lijf :)

Amber: ook al even niets van je gelezen? Hoe gaat het nu, kan je een beetje bijkomen/slapen?

Ja meiden, raar idee dat ik waarschijnlijk volgende week gewoon moeder ben....hoop echt dat mijn kleine mannetje besluit uit zichzelf te komen en dat ik niet hoef te worden ingeleid..... Voel me wat grieperig en slaap verdag tekens een paar uurtjes (was dat niet bij een van ons een tekenen van de naderende bevalling?). Ben dan echt moe. Verder voel ik me top!

13. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Even een kort berichtje, duik zo mijn bedje in!

Neia, ik ben blij te lezen dat je je vandaag alweer wat beter voelt.
    Flyke, Jette, ben blij dat het goed gaat met jullie!
    Jude, helaas toch weer ongi geworden, meid dit jaar moet het lukken, ik duim voor je! Succes met je uitslag vrijdag, hoop dat je het even laat weten!
    Mariaatje, ik hoop dat je HCG nu weg is!
    Hope, ik denk aan je vrijdag!

Me2, heb je een pb-tje gestuurd, maar heb te snel verstuurd. Ik wil je nog heel veel succes en sterkte wensen mochten je slaap en grieperig gevoel toch voortekenen zijn. Fijn dat je je top voelt, je bent er gewoon klaar voor. Je kleintje kan niet lang meer wachten denk ik. Oh spannend meid, de derde forum baby alweer :)

Ik duik zo mijn bedje weer in, ben de afgelopen 2 dagen eerder naar huis gegaan, zo rond 14.00 u val ik om van de slaap!
    We deden niet aan sinterklaas, maar kon het niet laten en heb het boek, "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" van Kluun voor Minka-man gekocht. Ik heb er ook een paar stukjes uit gelezen en is echt wel humor, maar toch iets meer voor de mannen denk ik :confused:
    Minka-man had ook voor mij een chocoladeletter gekocht, voor ons kleintje een paar sokje (tranen vloeiden natuurlijk rijkelijk!) en een DVD voor ons drietjes van Pipi (mijn favoriet van vroeger) Had het niet verwacht en vond het ook geweldig van hem!
    Nog 1 dagje werken en dan een spannende dag. Ik weet dat jullie aan me zullen denken en voor me zullen duimen, dat doet me zo goed :D
    Natuurlijk laat ik jullie vrijdagmiddag wat weten.

Allemaal dikke kus
    Minka

14. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Ah wat een geweldig lieve berichten, en heel veel goede tips! Nu sla ik mezelf voor mijn hoofd, dat ik niet eerder naar jullie raad heb gevraagd. :(

Flyke, bedankt, die traantjes komen vanzelf, die kan ik echt niet tegenhouden, maar ik probeer alles er dan uit te gooien vanaf nu, ik ga jouw raad opvolgen!
    Dat ongiegevoel ken ik ook, en de laatste 2 weken denk ik vaak: het zou alsnog wel mis kunnen zijn. En dan word ik weer onzeker. Gelukkig volgende week weer een afspraak bij de gyn.
    Erg eng je droom, hopelijk had je geen echte buikpijn.
    En is je doedagje gelukt vandaag? Of heb je ook lekker even op bed gelegen?

Jette, meid jij begrijpt mij volledig. Ik voelde me zo goed na jouw berichtje! :D
    Prioriteiten stellen is nu echt het belangrijkste. En als mijn hoofd weer een keer volzit dan denk ik gewoon aan jouw berichtje. Mijn papa is het allerbelangrijkste nu. En gisteravond ben ik weer geweest, vandaar dat ik me vanmorgen waarschijnlijk al wat beter voelde. Ik heb werkelijk van hem genoten gister, want we hadden een spelletje gedaan, en dat komt weinig voor dat hij daar de puf nog voor heeft, dus dat was erg leuk.
    Super fijn dat Jetteman nu een goed project heeft. Dat zal voor hem wel veel schelen. En hij is nu lekker druk bezig.
    Goed van je dat je zo goed op je Jette-mama let en dat je haar iedere dag belt, dat zal haar vast goed doen.

Jude, spannend dus vrijdag de uitslag bij de internist. Ik hoop ook echt dat het meevalt en dat je gewoon zonder medicijnen etc. zwanger kunt/zult ;) worden!
    Heb je een belafspraak of moet je daarheen? Ik duim voor je meid!
    Super goed om te horen dat je lekker in je vel zit. Ik ben trots op je!

Mariaatje, succes morgen weer met bloedprikken. Nu moet de ongie toch wel in aantocht zijn? Wanneer was je MK ook alweer?
    Zorg goed voor jezelf, en doe wat jij nu nodig hebt! We denken aan je.

Me2, jouw herkenning helpt mij heel erg. Ik kan me die periode van jou inderdaad nog heel erg goed voorstellen. En ja die vriendinnen helpen echt. Vanmiddag heb ik mijn hart uitgestort bij mijn beste vriendin. En toen ik net voor het eten weer mijn zoveelste huilbui had kwam mijn schoonzus binnen. Heerlijk dat ze naar me luisteren en me begrijpen.
    Dat vind ik ook zo fijn aan jullie!
    Bedankt voor je opbeurende woorden!
    Lijkt me inderdaad een heel raar idee dat je weet dat je volgende week mama wordt. Wat geweldig zeg!
    Kleed je goed aan als je naar buiten gaat, want die griep kun je er straks echt niet bijhebben hoor! ;)

Vandaag dus weer een dag gehad met ups en downs. Vanmorgen voelde ik me goed. Daarna had ik dus een gesprek met mijn baas en die andere manager in de winkel. Met die manager kan ik het heel erg goed vinden, maar opeens zei ze best wel lullige dingen over mij in het gesprek. :confused: Gelukkig kon ik me tranen binnen houden. ;)
    Mijn baas wil graag een nieuwe functie voor mij maken dat ik mensen kan opleiden, dat vind ik ook het leukste van mijn werk. En dat is precies wat ik zelf wilde voorstellen na mijn zwangerschapsverlof. Maar nu kwam ze er dus zelf mee. Maar ik deed helemaal kortaf, want het voelde gewoon alsof ze mijn winkel wilde afpakken.
    Na het gesprek voelde ik me klote. Maar nadat ik met mijn vreindin had gepraat, voelde ik me beter. Dit is precies wat ik wilde. Ik snap mezelf soms niet.
    Toen ging alles weer goed.
    Maar toen ik thuis kwam moest ik in 1 uur tijd nog een gourmetavond in elkaar flansen. Ja, en toen kwamen de tranen weer, want ik ben zo moe etc. etc.
    Maarja ook dat ging over na wat traantjes, en heb ik nog een leuke avond gehad.
    Die hormonen! :( :x ;)

X Neia

15. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen

16. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    tja neia die hormonen he meis, hi hi hi je kunt er niks aan doen ook al zou je zelf wel dolgraag willen!
    Hoe heb je gereageerd dan op het voorstel om mensen te gaan opleiden, is dit nu wel definitief afgesproken dat je dit gaat doen?
    Als dit is wat je wilt dan feliciteer ik je, maar ik kan me je gevoel van het afpakken van je winkel wel voorstellen en daardoor ook het dubbele gevoel, maar meis ga doen wat je gevoel je ingeeft en als dat het opleiden van mensen is go for it girl!
    En als je nou het gevoel hebt dat je niet spontaan genoeg gereageerd hebt, zeg het dan aan je leidinggevende, je kunt het altijd nog op de hormonen gooien, doet jetteman ook, hormonen, hormonen, hormonen. :D

Jetteman had gisteren een spontaan idee, om sinterklaas te vieren met een etentje buiten de deur, ik dacht dat niemand dat zou doen en dat alles dicht zou zijn, nou niet dus, druk was het!
    We zijn wezen wokken, heerlijk hoor!

Vandaag is jettemama jarig, dus vanavond gaan we op verjaardagsvisite!

Flyke: dat ongigevoel heb ik ook lang gehad hoor, dan rende ik naar de wc om te gaan kijken, maar dan was er niks te zien!
    Zo lang er niks te zien is, genieten meis!

liefs
    jette

17. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    :whistle: \:D/ :whistle: \:D/ :whistle: \:D/ :whistle: \:D/

Ik heb gebeld en..............................

We mogen starten met de IVF met PGD!

Ik zit hier zo te janken :cry:
    Wat een ontlading.

Het hoe en wat precies hoor ik nog, ze belt me binnen nu en 2 weken om alle afspraken vast te leggen.
    En de volgende ongi moet ik al met de pil beginnen.
    Dit voor het geval dat er misschien toch eerder een plekje vrij komt.

ow mensen kinderen, wat ben ik gelukkig.
    Ben door het dolle heen.

Straks meer, eerst even de rest van de mensen inlichten.

Heel veel liefs van een dolgelukkige Hope

18. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    nou hope hardstikke mooi voor je, geweldig gewoon, nu maar hopen dat het allemaal een beetje voorspoedig mag verlopen!

liefs
    jette

19. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hope wat een enorm geweldig nieuws! Moge al jullie dromen snel uitkomen!

Hier (nog) geen nieuws. Mijn man doet de hele dag alsof de baby elk moment kan komen; is natuurlijk ook wel zo, maar niet zo letterlijk als hij denkt....zullen toch echt eerst weeen aan vooraf moeten hahahahahahha. Gisteren ging hij metw erk lunchen op een boot en hij meteen in de stress want als ik dan zou bellen dat het was begonnen dan was hij niet op tijd aan wal dacht hij hahahahahahaha. Echt heel lief. Hij is echter doodnerveus van wat er gaat komen terwijl ik rustig en kalm ben hahahahaha

20. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Wow Hope wat een geweldig nieuws! \:D/
    Dit is gewoon het nieuws waarop we gehoopt hebben.
    Wat is trouwens de reden dat je weer moet beginnen met de pil? Vanwege de hormonen of de cyclus?
    Ik ben zoooooooooooo blij voor jullie. Geniet van deze dag!

Zico, erg fijn om te horen dat het goed met je gaat. Ga zo door!

Jette, GEFELICITEERD met jette-mama. Veel plezier vanavond!
    Ik reageerde dus gewoon rustig op het voorstel van mijn baas. En ik heb gezegd dat zij maar moest laten weten als er nieuwe mensen aangenomen zijn, en dan kijken we wel verder. Maar het voelt nog steeds alsof mijn winkel af wordt gepakt. Ik heb vandaag ook geen zin om te werken! :(
    Wat leuk dat jullie gisteravond zijn gaan wokken. Vind ik ook altijd heerlijk!
    Wij hebben dus gegourmet met de familie van Neia-man bij ons thuis. En we hebben een grote nijntje knuffel gehad die kan praten en zingen. Erg leuk!

Me2, wat lief zeg dat je man een beetje gestresst is en er iedere minuut van de dag rekening mee houdt dat de kleine kan komen. Gelukkig ben jij de rust zelve! Houden zo! :D

Ik ben aan het wachten totdat de regen minder wordt, want ik moet naar de bushalte lopen om naar het werk te gaan, en Neia-man heeft de paraplu in de auto laten liggen. :x

X Neia

Deel Deze Pagina