Amazonnetje, soms heb ik dat gewoon even nodig! Waarom hoor ik alleen maar verhalen van vrouwen die makkelijk kunnen werken, ook al zijn ze misselijk. Een andere manager collega is ook zwanger en zei gewoon doodleuk: ja, ik ben van de harde kern! Pff dat komt gewoon hard aan. Maar nu weet ik het zeker, ik ga 50% werken! Help me hier even aan herinneren als ik van de week weer tegenstrubbel. Je hebt gelijk, ik doe mijn werk ook met passie, en meer kan ik niet doen. En er zijn inderdaad echt wel belangrijkere dingen in het leven, dat blijkt wel weer uit jouw verhaal. Bedankt voor je hartig woordje! Franka, bedankt voor je steun. Dat werken kan inderdaad altijd nog. Neia-man zei ook: misschien kun je maar 1 keer zwanger worden, en dan heb je je zwangerschap laten verpesten door het werk. Dom eigenlijk! Fijn dat het al iets beter met je gaat. En 2008 wordt inderdaad een nieuw begin voor jullie! Ik ben trots op je dat je je zo goed door de kraamvisite hebt geslagen. Miriam, ik ben jaloers op jouw begripvolle baas. Die van mij is dat totaal niet, en daarom is het waarschijnlijk ook zo moeilijk. Maar gelukkig kan ik me een beetje met jou vergelijken. Ook al hoop ik dat ook jij snel van de misselijkheid af kan komen. Vrijdag de 20-weken echo. Spannend maar heel erg leuk. Willen jullie weten wat het wordt? Bedankt voor jullie steun en hulp meiden! X Neia
Neia neia neia, meis maak het jezelf niet zo moeilijk, maar ik begrijp je volkomen hoor, ik heb dat ook, ik ben in totaal 3 weken niet aan het werk geweest omdat ik zo misselijk was en voelde me daar mega schuldig over, maar moet je horen, er groeit een wondertje in je buik en daar moeten ze maar begrip voor hebben! Ik heb dat zelfs nu ik moet nu elke week voor controle en laatst was er een goede collega die voor de grap zei "oh dat is wel handig om elke keer om 10 uur af te spreken, je krijgt je volledige uren dan uit betaald" ik was zo boos, ik ga meestal naar de tandarts in mijn eigen tijd, ga nooit naar de huisarts en dan gaan ze nu mekkeren, nou dat heeft hij geweten! Mensen zeggen vaak dingen waar ze niet over nadenken of te laat! Maar jij en je wondertje zijn nu het allerbelangrijkste, als dit achter de rug is mag jij je weer volledig in gaan zetten! Tja en genieten van de zwangerschap, ......... ik moet bekennen dat ik dat ook te weinig doe, maar ik ben ook niet zo'n type de op commando kan genieten, ons leven is druk, en we hebben altijd veel te doen dus de tijd vliegt voorbij, zo moet ik ook zeggen dat mijn zwangerschapstijd voorbij is gevlogen zonder dat ik bewust heb genoten van de zwangerschap ik neem me steeds voor dat ik dat straks ga inhalen. ik vindt het nog steeds een heel raar idee hoor, dat ik straks mamma ben waardoor mijn hele leven natuurlijk verandert, kan ik dat wel? Nou ja en dan is er nog de bevalling, ik wil er niet te veel aan denken maar onbewust merk ik dat ik er best tegen aan zie, en nog niet eens omdat ik bang ben voor pijn, ik kan wel een stootje hebben maar meer bang voor het onbekende, nou ja het moet er toch uit he?! liefs jette
Hoi meiden, ook hier laat ik even iets van me horen. Ik had een PB-tje van Jette gehad en hoorde dat jullie je best wel zorgen maakte. Enorm sorry! Er is momenteel een reorganisatie gaande op mijn werk, die eigenlijk ook effect heeft op mijn baan en ik weet gewoon niet goed wat er gaat gebeuren als ik weer terugkom op mijn werk. Ik dacht dat alles goed geregeld was, maar dat blijkt nu flink tegen te vallen. Ook had ik een uitzendkracht geregeld die mij zou vervangen tijdens mijn zwangerschapsverlof, maar door de reorganisatie is zij afgezegd en het lijkt erop dat er in januari geen vervanging is. (17 januari gaat mijn zwangerschapsverlof in). Deze onzekerheid voelt niet goed voor een zwangere vrouw. Vooral nu wil ik gewoon weten waar ik aan toe ben. Als ik 's avonds thuis kom en heb gegeten, dan duik ik mijn bed in, omdat ik behoorlijk moe ben. Met het kleine meisje lijkt alles goed te zijn. Mijn baarmoeder ligt mooi op schema en ik voel regelmatig gebubbel en geplop in mijn buik. Ook reageert ze nog steeds sterk op het speeldoosje dat ik voor mijn buik houd. Mijn bloeddruk lijkt nog steeds goed te zijn. De onderdruk zit nog tussen de 80 en 90 en daar ben ik heel blij mee. Het kinderkamertje is vrijdag afgeleverd en is heel mooi. De commode moest wel via het badkamerraam naar binnen worden getakeld, maar boven staat ie! Jullie hebben zo verschrikkelijk veel geschreven dat ik nu helemaal niet weet hoe het met jullie is. Ik zal proberen bij te lezen en te reageren, maar voorlopig wilde ik jullie even een teken van leven geven. Ik zag wel dat Me2 nog niet bevallen was. Het wordt wel echt spannend! 12/12 was toch de uitgerekende datum? Liefs, Marla, die het weer niet gelukt is om een jpg-foto te downloaden in haar fotoalbum. Wilde de laatste buikfoto plaatsen, maar kreeg weer bij het foto verkleinen het bericht "fatal error". Ik snap er 3 keer niets van en vind het irritant!
o marla gelukkig niks met de kleine beeb aan de hand wel naar voor je dat gedoe met het werk probeer te blijven genieten van je zwangerschap hoor liefs een heel beroerde miriam die even wou spieken of marla of me2 een berichtje had gedaan
Gelukkig dat er niks aan de hand is Marla, Niet leuk met reorganisaties etc, kan me voorstellen dat je er zeken op dit moment even niet op zit te wachten. Voor de rest, ik houd het even kort vandaag, heb weinig puf en moet nogal wat doen vandaag op het werk Hier gaat alles z'n gangetje, voel me nog steeds niet zwanger, maar heb wel steeds steekjes en krampjes in mijn buik. Na de echo van vorige week ben ik nog niet gerustgesteld. Volgende week dinsdag (zal dan 10 weken moeten zijn) is voor mij erg belangrijk, maar ik kan al gaan aftellen. Ze hadden afgelopen keer niet specifiek opgemeten voor de termijn, maar heb toch een schatting op het scherm voorbij zien komen. dit was 7 wk en 6 dagen, terwijkl ik 8 wk en 3 dagen was. Jullie kunnen je voorstellen dat dit natuurlijk weer onzekerheden brengt, had ook niet zo moeten kijken naar alle getalletjes! Vorig jaar is het bij 8 wk 1 dag misgegaan! Op hevige krampen na toen in Londen heb ik verder ook niks gemerkt. Gelukkig heb ik nu nog geen erge krampen gehad, dat blijft mijn enige lichtpuntje op dit moment. Bij de Juli mama'is het gewoon niet normaal hoeveel er daar tot nu toe al af zijn gevallen, iets van 14 ! Ik probeer later deze week wel weer uitgebreid te reageren op iedereen. Dikke kus Minka enne Me2, gaat nu echt spannend worden. Ik denk aan je meid!
Jaaaaaaaaaaaa een berichtje van Marla. Wat fijn zeg, ik ben blij dat er "niks" aan de hand is. Wel enorm vervelend allemaal op je werk, dat lijkt me inderdaad ook geen prettig idee. En hopelijk kun je gewoon zelf terugkomen zoals je het zelf gepland hebt. Wat leuk zeg dat de babykamer is geleverd, en dat jullie blij zijn. Ik heb je gemist! Me2, nog geen bericht van jou vandaag?! Spannend. Vandaag moest je toch naar de gyn? Ik ben heel erg benieuwd of hij je nu wil inleiden of dat jullie nog even afwachten. Minka, ik snap je volkomen meid! Al die onzekerheid, en dan ook nog al die cijfertjes, en dat gereken. Bij mij was het precies hetzelfde, er zat 4 dagen verschil in, terwijl ik dan de uiterste datum had genomen, dus er kon ook wel een week verschil in zijn. Maar later bij de metingen schoven de dagen weer op, en uiteindelijk hebben ze wel de 1e datum aangehouden voor mijn uitgerekende datum, terwijl ik zelf denk dat mijn werkelijke uitgerekende datum een week eerder is. Hoe dan ook, het kindje is nu nog zo klein, dat het opmeten heel moeilijk gaat. Maar volgende week zal dat een stuk beter gaan, en dan ben je gewoon al 10 weken! De spanning stijgt, en de komende dagen zullen wel weer moeilijk worden. Maar ik denk aan je meid! Jette, inderdaad jammer dat je niet bewust kan genieten. Maar je hebt gelijk; straks nog 6 weken heerlijk genieten. En dan kun je je volledig op de zwangerschap storten. En die bevalling, ja die hoort erbij. Ik kan me daar nu nog weinig bij voorstellen, en maak me daar ook niet druk om, maar dat komt waarschijnlijk straks vanzelf. Heb je iets van voorbereiding gedaan (gym, yoga etc.)? Ik ben net pas thuis, en was vanmorgen om kwart over 8 weg. Ik had vergadering en de meeste managers kwamen me wel feliciteren, dat vond ik enorm leuk. Oja, ik ben zwanger! Mijn baas toonde totaal geen interesse, maar ik heb al besloten dat ik haar donderdag ga bellen om haar mede te delen dat ik me weer voor 50% ziek meld! Morgen moet ik op controle, ik ben toch wel een beetje zenuwachtig. X Neia
Hey meiden, even een paar korte reacties: Amber, fijn om wat van je te horen. Denk maar even aan jezelf, je hebt het druk, zo te lezen. Succes met alles. Marla, wat ben ik blij iets van jou te horen. Ik heb je enorm gemist hier. Wat een vervelende toestand op je werk, maar denk aan jezelf, luister naar wat de meiden hier zeggen. En dat geld ook voor neia, gewoon 50% ziekmelden. Het zou toch jammer zijn, als je uiteindelijk uitgeteld bent en erachter komt dat je bent "vergeten te genieten". ME2, hoe is het gegaan bij de gyn? Franka, knap hoor die kraamvisite, daar heb je je goed doorheen geslagen. Op de rest kom ik later nog terug. oja en meiden............................................ ik ben nog steeds blij hihi Worden jullie nou niet gek van me? Ik heb vandaag ook weer de pil besteld, echt raar hoor . Liefs Hope
hye meiden, ik probeer weer even in te haken: hope, kan me inbeelden dat je echt blij bent, gek van je worden? nee hoor, er verschijnt een glimlach op mijn mond van je zo happy te zien, je verdient het meid! inderdaad heel raar, terug die pil nemen, na curretage heb ik ook 1 maand de pil moeten nemen, vond ik ook zo raar en als ik nu denk aan de pil, goh waar is de tijd dat ik die nog nam doe zo voort meid, like it! neia, ik duim voor je voor de controle! en zoals de anderen zeiden, kijk niet naar anderen maar luister naar je eigenlijk lichaam en kleintje, blijkbaar heb je wat rust nodig dus doen die 50%! zico, hopelijk zit je nog altijd goed in je vel? minka, ik herken je angst, ook ik heb destijds megapijnlijke krampen gehad, en ondanks die eerste goede echo, had ik ook altijd schrik, maar ik had goede hoop zolang ik die krampen niet opnieuw herkende,dus meid die hoop heb ik voor jou ook! op naar de volgende goede echo! me2, zou ze bevallen zijn? al even niet meer van haar gelezen! ben benieuwd, spannend! marla, daar ben je eindelijk! ai ai reorganisatie, meestal negatief jammer genoeg. Gelukkig alles met jou en de beeb ok, das allerbelangrijkste, doe zo voort! jette, kan mij inbeelden nu het zo dichtbij komt, je je allerlei vragen gaat stellen, maar je zal dat goed doen! daar twijfel ik niet aan! hoe je je het laatste jaar door alles heen hebt gewerkt chapeau! miriam, vrijdagavond de 20 weken echo! wow, ik ga hard voor je duimen maar mijn gevoel zegt dat het goed zal zijn! hoe laat mag je gaan? ik hoop in vroege avond, dan kan ik nog komen piepen want ik moet 's avonds op meidenavond. amazonnetje, je hebt dat goed en duidelijk gezegd, denk dat onze neia de boodschap begrepen heeft franka, op kraamvisite gaan terwijl je zelf zo hoopt om zwanger te zijn, is inderdaad heel moeilijk, maar ik lees dat je het er goed vanaf gebracht hebt, sterk hoor! En inderdaad 2008 is een nieuw jaar vol moed hoop en geluk, dat wens ik jullie toe! neeke, kan niet veel zeggen, buiten wat een schatjes! amber , ik dacht al dat er niets aan de hand was, maar je inderdaad het megadruk hebt, zoals je zegt, post maar wanneer je er zin/tijd in hebt, en weet je, de beste supporters staan aan de zijlijn is dat geen spreekwoord of zo jude, dus nu vrijdag mag je bellen voor 2e deel uitslag, hoop dat alles goed is, en dat je toch duidelijkheid of je bv medicatie moet nemen om die schildklierwaarde te verlagen, misschien is dat de dwarsligger mariaatje, wat is het lang wachten he meid, die hcg vertikt het blijkbaar om uit je lichaam te gaan, maar gelukkig daalt het toch, al is het heel langzaam...
Hey Miriam, lief berichtje van je! Echt super rot voor je dat je zo beroerd bent! En Minka, je hebt niet zo heel veel aan wat ik je nu ga zeggen, omdat het je onrust niet weg kan nemen, maar toch is het echt waar wat ik zeg: De termijn is niet zo heel erg belangrijk en de gyn kijkt voornamelijk naar hoe de zwangerschap eruit ziet. Is het vruchtzakje mooi rond, ziet de baarmoeder er goed uit. Klopt het hartje regelmatig, oogt het vruchtje prima etc. Als zij geen rare dingen zien (en geloof me, dat zouden ze je zeker hebben gezegd), dan is dat gewoon heel belangrijk. (veel belangrijker dan een exact kloppende termijn, omdat elk echo apparaat wat meet-afwijkingen vertoont). Maar nogmaals, ik weet dat ik je hiermee niet kan geruststellen, omdat het zo eng is als je er zelf middenin zit. Het is makkelijk praten als je zelf al aan de veilige kant zit. Zeker toen ik rond de termijn kwam, waarop het de vorige keer is misgegaan, raakte ik echt in paniek en heb toen een spoedecho gehad. Het was zooooo eng en al mijn symptomen namen door de stress toen weer af, net als de vorige keer. Als je het niet trekt, bel dan voor een eerdere echo Ik heb dat ook gedaan en ben toen zo gerustgesteld. Is het misschien een idee om wat afstand te nemen van de juli-moeders? Je wordt zo nerveus van alles wat mis kan gaan, zeker omdat je het al zelf hebt meegemaakt. Ik heb destijds ook expres niet bij de februari mama's gekeken en bleef alleen op mijn eigen topics lezen. (oh ja, en ik keek veel bij pasgeboren babies omdat ik daar heel vrolijk van werd). Maarrehhh..... even tussendoor: wow, je bent al weer over de 9 weken zwanger! En lieve Neia, je faalt helemaal niet als het werken je zwaar valt! De ene zwangerschap verloopt nou eenmaal zo veel makkelijker dan de andere. Mijn zus moest ook al voor 20 weken stoppen met werken vanwege stress op haar werk en alle harde buiken die ze daardoor kreeg. Ze moest gewoon rust houden. Jouw lieve kleintje is het aller, allerbelangrijkste. Vergeet niet dat jij ook veel aan je hoofd hebt en laat die achterlijke baas maar kletsen. Die heeft overduidelijk nog niets in haar leven meegemaakt. (ook dat is weer makkelijker gezegd dan gedaan). Probeer de lat niet te hoog voor jezelf te leggen. Enneh.... mijn zus had wel de makkelijkste bevalling die je je kunt voorstellen, dus zo heeft ze toch iets voor haar gevoel kunnen compenseren. Succes met de controle vandaag! Hope en Neia, wat zijn jullie lief! Ik voel me een beetje verlegen worden. En lieve Hope, ik heb even op je berichtjes geklikt om te kijken wat de reden was dat je zo blij was en dat is blijkbaar vanwege het doorhakken van de knoop om het spontaan zwanger worden even te laten voor wat het is. En weet je, een echte keuze maken kan zo'n goed gevoel veroorzaken! (een vriend van ons zegt altijd dat geen keuze ook een keuze is en daar zit veel waarheid in). Enne.... de punctie enzo komt nu zo veel dichter bij. Het zou geweldig zijn als je in februari zou kunnen beginnen. Ze kunnen dan de mooie eitjes zonder chromosomenafwijking selecteren en dat kan je helaas niet wanneer je de natuur zijn gang zou laten gaan. Oooh lieve Hope, het zou zo gaaf zijn als het dan raak mag zijn! (toch begrijp ik van de Babyboom stellen in de MMM dat je wel rekening moet houden dat je meerdere pogingen nodig hebt, sorry!). Maarreh.... aan mijn geduim en aan dat van alle anderen hier zal het niet liggen. Maf zeg, om weer aan de pil te gaan. Ach het is maar voor een maand of 2 zullen we maar zeggen. Lief Ambervriendinnetje, een hele, hele, heeeeeele dikke Marlaknuffel. Ik merk aan mezelf dat ik een soort afstand naar mijn baas toevoel, een koel gevoel. Gisteren hebben we een gesprek gehad met degene die mij gaat vervangen tijdens mijn zwangerschap (en evt. duo partner?) en het blijkt dat ze pas per 1 maart beschikbaar is en tot die tijd 2 dagen per week op mijn plek kan zitten. Dat betekent dus dat ze een probleem hebben en ik kan me er niet meer druk over maken. Ik mezelf zeker in de stress werken, terwijl ik er niets voor terugkrijg. Het gesprek ging alleen over de periode van mijn zwangerschapsverlof en niet over daarna. Dus het is een groot raadsel wat er daarna gebeurt. Wel baal ik dat ik met verlof ben als er beslissingen worden genomen, ook al zeggen ze dat ze in zo'n geval bellen. Ik kan gewoon niet even snel meer naar mijn werk toekomen en het is beter om zelf over je positie te onderhandelen. Bleeeergh. Nou iets leuks: gisteravond zagen we voor het eerst mijn buik op een neer gaan bij de bewegingen van Ukkepukkie. Grappig, hoor! Liefs, Marla
update van mezelf, ik ben flink in paniek geweest, had al heel de dag buikpijn, dus ik dacht ik ga wat neerliggen, maar integendeel, ik kreeg om de vijf minuten in mijn linkerzij een samentrekking waardoor ik van de pijn terug recht kroop, ik vertrouwde het helemaal niet en heb om 20.30u verloskundige gebeld. (was eind vorige week) Ze gaf aan dat het de groei is van mijn baarmoeder en mijn darmen plaats moeten maken en hoe ik het omschreef, het waarschijnlijk mijn endeldarm is. Het is na een tijdje vanzelf overgegaan. Omdat ik moeilijke stoelgang neem ik nu extra magnesium op haar advies. Ik heb een afspraak gemaakt voor morgenavond om hartje te horen. Ik ben de laatste tijd terug megaonzeker, hoewel ik mezelf zeg, je bent 16 weken waarom zou het slecht gaan, ik heb angst dat ik het hartje niet zal horen... vannacht terug zo eng, ik woelde weg en weer, ik ben terug wakker gekomen van de buikpijn en toen hubbie vroeg wat er was heb ik maar niets gezegd. Vrijdagavond heb ik bloed laten afnemen, maandagavond eerste deel binnen (alles ok), tweede deel was gisterenafvond nog niet binnnen. IK heb een tante met downsyndroom (mongooltje),vandaar wou de gyn een triple-x test doen (adhv echo,leeftijd,bloedwaarde) bepalen hoeveel % ik heb. IK mocht bellen naar HA omdat hij vlugger resultaat weet en hij het dan pas doorstuurt naar gyn. GIsteren zei hij, raar, ik had nochtans opgeschreven alles naar mij te sturen, ofwel hebben ze het tweede deel toch naar gyn gestuurd ..... toen ik inhaakte dacht ik meteen, als dat maar niet betekent dat het slecht is en ik het moet bespreken met de gyn.....vanavond mag ik opnieuw bellen naar HA hij zal vandaag naar het labo bellen En dit alles maakt me zenuwachtig, vandaag dagje verlof,komt eigenlijk slecht uit, is beter dat ik het druk druk hebt op het werk, kan ik niet denken o ja, deze week mijn vriendincollega, mijn hand op haar buik mogen leggen, ze loopt vijf weken voor op mij, en ik voelde een schopje, ze weet het geslacht maar ze houdt het geheim. Gezien haar misselijkheid dacht ik aanvankelijk meisje maar toen ze eerste echo zei dat ze 90% zeker geslacht konden zeggen, dacht ik meteen een jongetje want dan hebben ze blijkbaar iets 'meer' gezien en ze verschoot van mijn reactie, dus denk dat het misschien toch een jongetje is. Klopt mijn theorie dus niet hehe maar wie weet verspreekt ze zich nogwel liefs flyke
lieve flyke, he meis wat een spanning, ik heb dit zelf niet meegemaakt die enorme steken, ja af en toe een keer maar niet vaak! Wanneer krijg je nu uitslagen? Die onzekerheid herken ik wel ik heb zelfs nu nog dagen erbij dat ik denk, voel ik het wel, of ineens een soort van ongesteldheid gevoel dat me naar de wc doet rennen om te kijken of er iets aan de hand is! Ik denk dat dit de gehele zwangerschap wel zo blijft, ik duim voor goed nieuws meis! Lief van je complimenten flyke, ja je hebt gelijk dit was een kloten jaar voor ons, ik ga ook heel demonstratief onze kerstboom met zwart / zilver ophangen, zwart voor het slechte jaar en zilver voor het spetterende aankomende jaar! liefs jette
marla, weet je nog vorig jaar? toen ik dit zei: Ik ga mijn kerstboom weghalen en het engeltje ga ik heel lief aankijken een kusje geven en vragen goed voor ons allemaal te zorgen, en dat volgend jaar als ik het engeltje weer bovenhaal, we met een mooie glimlach kunnen terugdenken aan elkaar, met een dikke buik of een babytje aan onze zij.Klinkt nogal gemaakt/geforceerd misschien, maar in de kleine domme dingen leg ik mijn hoop, en jij: Ik hoop toch zo dat jij al een kleine hebt, op het moment dat je de volgende keer dat engeltje uit de doos haalt. Het klinkt helemaal niet geforceerd. Ik herken het helemaal als je zegt dat je uit de kleine dingen je hoop haalt. Ikzelf probeer vaak na te gaan wat ik de vorige keer deed, vlak voordat ik zwanger raakte, en probeer dat nou ook weer te doen. Wie weet helpt het. En ja hoor, vorige zondag, haalde hubbie al het kerstgerief van de zolder, toen ik bijna gedaan had en het kersje op de taart (op de kerstboom nu) wilde zetten, besefte ik dat ik nog iets niet gevonden had in de doos.... het engeltje.... ben dan maar zelf de zolder opgekropen en was zo een goed gevoel toen ik denkend aan die bovenstaande woorden, mijn engeltje uit het doosje haalde, tranen in mijn ogen... en nu prijkt het boven de kerstboom, mijn engeltje dat altijd bij me zal blijven en hopelijk waakt over dit nieuwe tweede wondertje. en al klonk het toen stom, het heeft me werkelijk hoop gegeven en alle nog niet zw.onder ons, geef de hoop nooit op, hoe moeilijk het ook is, maar jullie dag komt ook, daar blijf ik in geloven, ik wens het jullie zo hard toe, en ook al ben ik wat vroeg, ik wil iedereen een heel goed, vruchtbaar, liefdevol en gelukkig 2008 wensen! x x x flyke
jette: ik mag vanavond 20u bellen naar de HA, en hopelijk kreeg hij dan de resultaten opgestuurd/gefaxt van het labo. die triple x test, kan ook een vals positief resultaat (of hoe zei ze dat ook alweer) geven, bv test ziet er niet goed uit en als je dan besluit vruchtwaterpunctie te doen, het er wel goed kan uit zien, ik vroeg hubbie al, wat als het nu slecht is, wat gaan we doen? punctie zie ik niet zitten, geeft kans op MK.... maar hij wil er nog niet aan denken, loopt nu ook de laatste dagen op toppen van zijn tenen, extra druk + uitstel uitslag test, als het slecht is dan zien we dan wel weer....terwijl ik er nu al stil wil bij staan... soit, ik hoop dat het goed is, ik heb veel neven en nichten, en zij zijn zo gezond als iets, was een puur foutje van de natuur bij mijn tante, maar je weet nooit... en inderdaad, die onzekerheid zal jammer genoeg altijd blijven knagen denk ik, mijn zus vroeg vorige week wat ik al gekocht had voor de baby, ik zei 'niets' ...ik wil precies de goden nog niet verzoeken (spreekwoord dat ik hier leerde ) en heb precies nog altijd die angst, vorige week had ik een knuffeldier in mijn handen, maar ik dacht, ik koop dit pas als ik kindje gevoeld heb... morgen om 18u mag ik naar de verloskundige om hartje te horen, jammer dat zij geen echo-apparaat heeft, maar als ik hartje zal horen ben ik al superblij! o ja tip van mijn zus, je koopt best twee identieke knuffels, als de ene in de was zit, heeft de kleine de andere, of als ene versleten is de andere geven, of in ergste geval als je één knuffel verliest waar de baby zo aan gehecht is, dan heb je nog een reserve! liefs flyke denk dat ik me dan maar eens douche
Alles is goed! De gyn heeft zelfs weer een echo gemaakt, had ik helemaal niet verwacht. Het eerste wat hij zei was: zoooooooooooo dat is een druktemakertje! Ik dacht gelijk: oh is dat dan wel goed? En de gyn moest heel hard lachen, tuurlijk is dat goed. Het kindje bleef maar niet stil liggen, en was constant aan het draaien en het zwemmen. Heerlijk om te zien, hoewel ik het nu nauwelijks kon volgen, omdat het kindje al zo groot was dat het niet meer volledig in 1 keer te zien was. Alles was goed, met kindje, de urine, m'n bloeddruk en ik was voor het eerst 1,1 kilo aangekomen. Hij baalde hard met mij mee dat ik nog steeds misselijk was, maar alles is goed met mij en het kindje, dus daar moest ik aan denken. En natuurlijk zei hij ook dat ik beter naar mijn lichaam moest luisteren en dat ik me niet zo druk moest maken. Hij vond me gezond naast mijn misselijkheid en moeheid. En hij zei dat ik moest genieten van het 50% werken, omdat veel vrouwen op zo'n moment helemaal thuis moeten zitten. haha nu ga ik me morgen helemaal voor 50% ziek melden! Nog steeds geen nieuws van Me2? Misschien heeft ze haar mannetje al wel in haar armen! Hope, gek van jou? Echt niet, ik word alleen maar blij van jou. Enne, die pil niet vergeten he?! Dat ben je nu niet meer gewend. Marla, bedankt voor je steun dat doet me goed! Echt heftig voor je dat gedoe op je werk. Luister naar je eigen woorden, en probeer je daar niet te druk over te maken. Heb je een vast contract? Dan kunnen ze je niks maken toch, als ze gaan fuseren ofzo? Ga je pas 4 weken van tevoren met zwangerschapsverlof? Flyke, ik schrik een beetje van jou. En had eerlijk gezegd wel verwacht dat er iets zou zijn. Maar ik heb dat ook heel erg (gehad) die pijn en vooral 's nachts. Ik had het er vandaag nog over met de gyn. Volgens hem heeft de 1 dat erger als de ander, en heeft het inderdaad te maken met je baarmoeder en je darmen. Als ik nu al zie hoe groot mijn baarmoeder is. Vooral 's nachts heb ik er ook last van, maar volgens de gyn is dit normaal dus. Maar ik snap je onzekerheid volkomen meid. Die angelsound helpt me wel. Ik gebruik het bijna niet. Maar toevallig was ik maandag ook onzeker en down en heb ik samen met mijn zusje naar de baby geluisterd waardoor ik me al een stuk beter voelde. Hopelijk krijg je vanavond echt wel de uitslag van de gyn, want dat wachten is ook niks. Fijn dat je morgen bij de vk mag langskomen. Ik heb vorig jaar ook 2 engeltjes gekocht, en nu hangen ze allebei in de kerstboom. De rest van de maanden heb ik ze gewoon op het dressoir gezet, ik sta er nog vaak bij stil. Dit voelt ook echt als mijn 3e zwangerschap. Laten we alle engeltje herdenken! haha Jette, een zwart met zilvere kerstboom, lijkt me erg mooi. Vooral de symboliek erachter. Op naar een spetterend jaar! Ik heb net onze kerstkaarten opgehaald. Het is een foto van mij en Neia-man en mijn dikke buik! Erg mooi, al zeg ik het zelf! X Neia
neia, goed zo, ben heel blij voor je! weet je afmeting van jullie kleintje? ik ben daar altijd zo benieuwd naar, en dan kijk ik op mijn meetlat hoe groot het is. Dus een druktemakertje, en nog niets gezien tussen de beentjes of wil je het niet weten? ja volgens mij is ME2 aan het genieten van haar zoontje, neia, dus jij had ook zo erge buikpijn soms, en snachts ook? wist ik niet, stemt me ergens wel gerust! JIj ook twee engeltjes in huis, inderdaad, vind het mooie tastbare herinnering hoewel ze altijd een plaatsje in ons hart zullen hebben neia, tonen die kerstkaart en echo! liefs flyke
Hahahahahahaha Flyke grapjas. Als je een kerstkaart wil hebben, stuur maar een pb'tje! En we hebben geen foto gekregen van de echo, omdat het kindje zo druk was, en alles toch niet op 1 plaatje kon. De vorige staan wel in mijn album hoor! Ons kindje is na schatting ongeveer 15 cm.! Ik dacht wow , maar volgens de gyn hoort dat bij de termijn. We willen niet weten wat het wordt, dus we hebben niet gekeken. Wil jij het wel weten? Ja die pijn is soms verschrikkelijk, en het lijkt een beetje krampachtig. Daarom was ik in het begin ook zo bang. Maarja, hoort er dus allemaal bij. Bedankt Amber! Ik ben blij. Hoe is het met de huizenjacht? X Neia
hehe ja kijk meteen maar in je mailbox wow inderdaad heb hier meetlat bij me liggen 15 cm is al heel wat! Ik wou het eerst wel weten, hubbie niet, heb ik me maar bij neergelegd en nu zei hubbie al lachend deze week omdat we totaal geen naam vinden voor jongetje,(nog niet echt gezocht maar meisjesnaam vind ik zoveel gemakkelijker op tenoemen) volgens mij is het een meisje en misschien moeten we toch maar eens kijken wat het wordt, dan moeten we niet meer zitten zoeken naar jongensnaam, terwijl ik denk jongen te krijgen. liefs flyke