Sorry Jette, zag het even helemaal voor me: Merrie is bevallen, Jette maakt de stallen schoon en krijgt weeen, en daar ligt Jette even later in het stro, bevallen van een lekker ventje! Het kan alle kanten op meid, maar doe maar gewoon wat je wilt doen, hij kondigd zicht vanzelf wel aan denk ik. Allemaal dikke kus Minka
Hey Meiden, wat hebben jullie veel gekletst. Franka, ik had echt gehoopt dat je test postief was. Maar wat de anderen al zeggen, zolang er geen rood te zien is, is er nog hoop. Amber, heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel succes met de verhuizing en ik hoop snel weer van je te horen. Neia, morgen veel succes met het 3e gesprek. Het wordt nu wel erg spannend. Liefs Hope
Amber, heel veel succes met de verhuizing morgen! Neia, succes met je 3e gesprek, niet vergeten dat jij de beste kandidate (wat zeg ik: de énige!) bent voor deze baan. Ze mogen blij zijn als je voor ze wil werken Franka, ongi nog doorgezet? Ik blijf eigenwijs duimen... Poeh drukke dag hier, slechte nacht gehad omdat ik zo moest hoesten - zul je zien, en net die nacht slaapt Guus door tot 7 uur 's ochtends . We hopen dat dat de komende tijd nog vaker gaat gebeuren! Miriam, hoe is het met jou? Dikke knuf voor iedereen, Neeke
het gaat niet zo goed als ik eerlijk moet zijn. maar dat gaat wel weer komen. ik zit momenteel er even helemaal doorheen, maar dat was ook wel te verwachten. ik voel me leeg en ben gewoon heel erg verdrietig. weet even niet hoe ik mij voel en voel me alleen. Belde net mijn vriendin om even mijn verhaal te kunnen doen zit ze zelf in de knoop dus ook met haar kan ik het er niet over hebben ze heb genoeg aan haar zelf. dus richt ik me hier maar weer ga zo lekker naar bed hopen dat ik een beetje kan slapen liefs mij knuffel aan jullie allemaal
Lieve Miriam, ik denk dat wij ongeveer wel begrijpen hoe je je moet voelen. Het is zo naar als je er met je omgeving niet goed over kan praten. Gelukkig voel je je hier op je gemak en kan je alles, maar dan ook alles kwijt. Het is heel begrijpelijk dat je je leeg en alleen voelt, meid, je hebt heel wat meegemaakt...kan je er wel met Bart een beetje over praten of niet? Gooi alles er maar uit hoor meid en schaam je asjeblieft nergens voor. Heel veel sterkte en een hele dikke knuf
Flyke, jaaaaaaaaa ik heb de foto's in mijn album staan. Wat een prachtkindje hebben wij toch, al zeg ik het zelf. Ja, jongensnamen zijn inderdaad een stuk moeilijker. En dan moet je het er allebei ook nog mee eens zijn! Ja schattig he Nijntje? Onze hele babykamer wordt nijntje. Ik spaar al mijn hele leven dingen hiervan, dus het wordt vast een drukke kamer. Weten jullie de kleuren van de kamer al? Bedankt lieve Hope, het wordt inderdaad spannend nu. Ik ben benieuwd of ze het ook al over het salaris gaan hebben e.d. Ik hoop het wel, maar ik vind het ook eng, want ik ben niet zo goed in onderhandelen. Neeke, bedankt lieverd! Nee niet meer weesten lunchen . Moet ik binnekort maar weer eens doen. Moet je zoveel hoesten? Niet ziek worden he? Hoe is het met de huizenjacht? Miriam, klote dat je vriendin je nu even niet kan steunen. Maar wij zijn er voor je hoor meid! Gooi gewoon alles eruit. Misschien dat het iets helpt als je het van je afschrijft. En laat die tranen maar gaan, ze moeten er toch uit! Kun je goed met je ouders/schoonouders hierover praten? Ik kan me voorstellen dat hun ook veel verdriet hebben. Amber, lukt de verhuizing vandaag een beetje? Fijn dat Lize in het kdv is, zodat jullie een beetje de handen vrij hebben. Ik weet zeker dat ze het goed doet. Ik ben flink zenuwachtig. Ook omdat mijn (toekomstige) directe collega er bij zal zitten. Zal ze me wel aardig vinden? Ik laat het jullie wel weten. X Neia[/code]
Mooie foto's Neia! Miriam: het is inderdaad vak zo dat je van je omgeving weinig feedback krijgt als ze het zelf niet hebben meegemaakt. Hier kan je altijd je hart luchten. Schrijven helpt vaak erg goed...Rust goed uit........we zijn er hier voor je... Amber: hoop dat de verhuizing goed gaat! Neeke: hoop dat Guus je een herkansing geeft met tot 7 uur doorslapen!
Wow neia, wat een mooie duidelijke foto`s. Daar mag je zeker trots op zijn. Ben je al terug van het gesprek? hoe ging het? Liefs Hope
Iedereen is heel lief hoor voor me en ze zeggen bijna allemaal als er iets is wat we kunnen doen voor je of als je wilt praten dan moet ik me melden, maar dat is het nu juist ik wil me niet continu moeten melden om dan mijn ding te kunnen doen zou het zo fijn vinden als er hier gewoon iemand ineens op de stoep zou staan en dan zegt koffie klaar en binnen aan de koffie ineens vraagt nou hoe voel je je nu. dan is het makkelijker om er over te beginnen. en mijn ouders en schoonouders zitten zelf ook met een enorm verdriet en die wil ik niet belasten met mijn. daarom schrijf ik hier zoveel, collega van me is bevallen van een gezonde tweeling dan denk je heel stiekem je hebt er twee geef mij er ook maar 1. nou genoeg weer over mij neia wat een mooie echo's mooi echt waar. en weet je al iets meer van je derde gesprek ben eigenlijk wel benieuwd of het je lukt het is je gegunt en iemand die jou niet aardig vind kan ik me niet voorstellen dus dat zal wel goed komen. amber hoop dat de verhuizing een beetje te doen is zo met eenkleintje hoop dat je snel weer alles op z'n plekje hebt staan. voor de rest allemaal een dikke knuffel o ja franka hoe is het met jou? liefs miriam
Hey Miriam, als ik bij jou in de buurt zou wonen, zou ik nu op de stoep staan en je inderdaad bij een kopje koffie vragen hoe het met je is. Je zou mijn schouder mogen gebruiken om heel hard op te huilen en je zou jouw verhaal zo vaak mogen vertellen als je wilt. Maar helaas ik woon aan de andere kant en meer, dan je hier zeggen, dat ik er voor je ben kan ik niet. Als het je zou helpen, zou ik je ook best willen bellen, maar ook dat zal niet hetzelfde voelen. Pffff, het valt me zwaar dat ik niks anders kan doen en ik denk dat de andere meiden er ook zo over denken. Maar nogmaals, schrijf het gewoon zoveel mogelijk hier van je af. Je vertelde toch dat je naar iemand toe zou gaan die je zou helpen, ben je daar al geweest? Misschien moet je maar snel daarheen gaan, jullie kunnen het echt niet alleen, en dat is niet erg, neem de hulp die je kunt krijgen. Knuffel van mij. ME2, wat fijn dat je iets hebt gevonden wat helpt. Zo is JP even van zijn kramoen af. Neeke, veel beterschap, vervelend dat je ziek bent. Jude, neem je tijd, we zien wel als je wilt posten. En ik denk nog steeds aan je Amber, je zal nu wel volop in de rommel zitten, maar het huis wordt vanzelf mooi, en al snel gaan jullie je, met de mooie Lize, thuis voelen. Jette, je bent een echte bezige bij, zo vlak voor je bevalling. Ben benieuwd wie er eerst bevalt? heeft nog niemand een wed ervan gemaakt? Franka, ben je al ongi? ik hoop van niet. Maria, hoe voel jij je? nog steeds "blij" met je ongi? Minka, je klinkt alsof je nu echt geniet, klopt dat? Ik heb het idee, dat nu je het iedereen kan vertellen, dat je het zelf pas echt beseft dat je zwanger bent en dus nu ook echt gaat genieten. Ik ben zelf ook goed bezig. Ik geniet: van mijn werkdagen, van mijn banner, van het idee dat de IVF binnenkort start. Maar tevens heb ik soms ook wel momenten dat ik weer ga denken. Zoals nu b.v. weer twijfels over mijn ongi. Ik ben sinds 28 december ongesteld, meteen die dag gestart met de pil, maar tot op heden nog steeds oud bloed aan het verliezen. Dat is alweer 14 dagen. Dat zit me toch niet lekker. Ik ben echt bang dat dat dalijk mijn IVF in de weg zit. Nu had ik wel vaker van die langrekkende ongi`s, maar nu met het starten van de pil had ik toch verwacht dat ik er sneller vanaf zou zijn. Zo zie je maar, dat iedereen zijn angst momenten heeft, al zal dat bij ieder van ons met iets anders te maken hebben. Liefs Hope
miriam, jammer dat je vriendin zelf in de knoop zat en je daar geen momentje had om je gevoelens te uiten, vandaar ben ik toch ergens 'blij' of eerder opgelucht, dat je toch hier eerlijk kan afschrijven hoe het nu met je gaat, dat je hier een plaatsje vindt om je gevoelens te uiten en eerlijk kan zeggen dat het echt niet gaat momenteel...je verdriet en pijn druist zo door het scherm...ik vind het dan ook jammer dat ik zover van je weg woon om anders eens gewoon binnen te springen, en te luisteren naar je, ook al zou ik weinig kunnen zeggen en geen troost kunnen/durven/Weten aan te geven, gewoon er zijn voor je in real life zou je blijkbaar echt deugd doen. Ik las dat iemand schreef dat je hulp zou vragen, iemand van rouwverwerking of zo? komen zij niet eens langs op bezoek? of vind je dan net dat die persoon emotioneel tever van je staat? en die gedachte van die tweeling, kan ik perfect inkomen, zelfs ik dacht zo eens toen iemand zwanger was van een tweeling en ik net Mk had...was het geluk en het verdriet maar eerlijker verdeeld in de wereld denk ik dan...dikke knuffel neia, ik heb je album gecheckt, je mag inderdaad heel trots zijn! ivm de kleuren, we nemen het kleinste kamertje, dus lichte kleuren, heel licht geel/groen achtige tint denk ik, en wit bedje en kastje, ik hou het liever simpel en jullie? hoe was het nu met je derde gesprek, Ik veronderstel goed? Hope, 14dagen sleept inderdaad al een beetje aan, maar je had dit al eerder als ik het goed begrijp, dit is nog maar je eerste ongi na start pil, volgens mij moet je lichaam er toch nog wat aan wennen en heeft de pil nog niet de volledige invloed op je lichaam? en inderdaad, een terechte opmerking, iedereen heeft hier zijn angsten maar elk voor iets anders vandaag opnieuw gewerkt, ik voel wel aan dat het me deugd doet, is megadruk op het werk, en voor ik het weet is de dag voorbij en heb ik geen tijd om te zitten piekeren of alles wel in orde is. Verder betrap ik me erop dat ik naast 1teddybeertje met muziek, nog niets gekocht heb voor de baby, ik durf het precies nog altijd niet... stom he van angsten gesproken... liefs flyke
lieve lieve flyke, Ik kan me zo goed voorstellen dat je niks durft te kopen de angst blijft helaas bij je tot je kindje geboren wordt en het hartje blijft kloppen. Mischien leuk om een rompertje te kopen met een tekst erop voor papa heb ik ook gedaan toen ik 20 weken was was wel zelf iets kopen maar toch ook weg geven aan de papa zo betrek je papa erbij en is het minder eng vond ik zelf. hope en flyke en vast de andere dames ook ik ben al heel erg blij dat ik hier iedere keer opnieuw mag aangeven dat het niet goed gaat. Ik kreeg vanavond een tel van een collega en die gaf aan dat ze het zo erg vond dat ze het liever iemand anders had gegund nou dat is ook niet erg subtiel en aardig wel lief bedoeld maar dat wil ik niet dat mensen zo gaan denken als ik dat soms doe is al erg genoeg want niemand behoort te te overkomen. Ik heb volgende week woensdag gesprek met de arbo arts die afspraak stond al en ik heb volgende week vrijdag een gesprek met iemand die me de vorige keer ook heeft geholpen, het is een soort psygoloog maar meer naar het spirituele toe ben even de naam van haar functie kwijt. Ik heb vanavond nog wat foto's toegevoegd op danique haar site en probeer nog steeds een bepaald liedje er op te krijgen al lukt dat niet. verder heb ik voor het eerst echt even gehuild en kon ik niet stoppen dus ik heb het gevoel dat het er heel langzaam aan echt begint nu het verwerken. Toch is het heel raar ik blijf enorm praktisch met dingen regelen dingen door laten gaan en er is ons zo'n 6 weken geleden gevraagd of we konden oppassen eind april toen heb ik gezegd nou lijkt me niet meer handig om dan een weekend op te passen nu heb ik vanmiddag gebeld en gezegd dat het nu dus wel weer kan. gek he dat je met zulke dingen bezig bent. Ik heb een herrineringsboek besteld en daar ga ik een pracht boek van maken ik ben blij dat het hier in de vlinderlounge is aangekaart hoop niet dat iemand het hier ooit in de toekomst nodig is zo ja dan is het echt een mooi boek. Verder willen ze me hier in mijn naaste omgeving aan de slaap pillen hebben maar dat wil ik niet ik heb nu de hele dagen tijd om te slapen en als ik echt moe ben kan ik gaan liggen werk nog niet. als ik ga beginnnen aan die pillen dan ben je er nog niet zo snel vanaf. En ik heb de laatste tijd genoeg pillen gehad dacht ik zo. Ik kan maar 1 ding zeggen en dat is dat ik heel blij ben om hier maar te raaskallen wat me nog wel bezig houdt waarom geen idee maar jude ze wil minder komen even afstand kan ik begrijpen maar ik wou weten hoe ver ze met rijlessen was. Gek he dat ik daar mee bezig ben. liefs miriam
wel lief van je collega dat ze je opbelde maar was inderdaad niet echt subtiel dat ze het liever iemand anders gegund had, zoiets gun je niemand....maar weet je, soms zeggen mensen verkeerde dingen gewoon omdat ze zo bang zijn verkeerde dingen te zeggen, en erop te letten dat ze niks verkeerd zeggen, ze onbewust toch verkeerde dingen zeggen, weet niet of je de zin of mij nog snapt...maar bv ik herinner me toen ik bij een vriendin was en zij onder haar donder kreeg van haar vader ik niet wist hoe reageren en de slappe lach kreeg...ik kon mezelf wel tegen het hoofd slaan ah, goed dat je al concreet weet wanneer je gesprek kan hebben met die vrouw, ik zal straks nog eens zien naar danique, ivm dat liedje, ben ook niet echt technisch onderlegd, bestaat er geen contactpersoon voor die websites of iemand die een dergelijke site en jammergenoeg kindje verloor, heeft, en je kan helpen? misschien door je vraag te stellen op de site dat iemand je kan helpen? ja denk dat het een beetje normaal is, ene keer zie je dat oppassen niet zitten, nu terug wel, wie weet morgen misschien niet meer, ik zie het echt als een emotionele roetsjbaan waar je nu in zit en je gevoelens heb je niet in de hand, dus misschien als je plots terug geen zin hebt om te gaan oppassen geef dat dan zeker aan, en ik denk dat het wel 'goed' is, positief in je verwerking dat je huilt, ik zie het als een uitbarsting van alle interne emoties, ik heb iets zeker geleerd na Mk dat je nooit je tranen mag tegenhouden een herinneringsboek via de website besteld of zo? heb hier nog niet eerder van gehoord bedoel je om fotos, echo's,herinneringen, je dagboek enz ook in neer te schrijven, of zie ik het verkeerd? ai, slaappillen ben ik ook geen voorstander van als ik eerlijk mag zijn, het kan wel es goed zijn opdat je zo je slaap kan inhalen, maar anderzijds heb ik ook zoiets , als je er aan begint, geraak je er dan weer even gemakkelijk vanaf als je eraan begon? zal je die pillen dan niet als een middel zien om Danique te kunnen vergeten, terwijl je hoe hard het ook is, net door dit hele verwerkingsproces doormoet? inderdaad raar dat je met vanalles en nog wat bezig bent, weet eigenlijk ook niet hoe het zit met jude haar rijlessen, maar ergens als ik het zo mag zeggen is dit ook niet slecht dat je bij andere details stilstaat, ik bedoel dat je verder kijkt dan het grote verlies van Danique, het siert je zelfs dat je ondanks dit grote verlies en pijn, hier zo begaan bent met ons allemaal, petje af! liefs flyke graag wil ik nog es zeggen, dat ik hoop dat ik ook niet verval in valkuilen zoals je collega subtiel miszei, zoja, is het zeker niet bewust en mag je mij altijd zeggen,!
nee je zegt niks verkeerd en begrijp je helemaal dat album kun je zien bij http://www.herinneringsalbum.nl/ ik ben er echt heel blij mee geef het ook overal aan dat het bestaat dikke knuf miriam
bedankt om de link door te geven, nee wist ook niet dat dit bestond, zal je een mooie collage van Danique kunnen van maken, en naast een altijd aanwezige herinnering/aanwezigheid van Danique in jullie hart, en de site van Danique, een tastbare herinnering. dikke knuffel terug flyke
Lieve miriam, ja je verwerkingsproces is begonnen je begint je te uiten en dat is alleen maar goed, het verdriet moet er uit! Ik denk dat het goed is dat je bezig bent met vanalles en nog wat dat is goed voor je om je gedachten een beetje bezig te houden, je doet het hardstikke goed meis! En blijf je hier alsjeblieft uiten, we zijn er voor je! Minka, ja zo zie ik het straks ook voor me, de merrie in de ene box en ik in de ander, alleen komt er geen jongetje maar een meisje bij ons, tenminste dat was zichtbaar op de echo ha ha ha! Ik hoop maar dat de merrie eerder is als ik maar ja natuur kun je niet afdwingen he, we moeten maar afwachten! liefs jette
Lieve meiden, Hier nog steeds geen ongi en ik snap er helemaal niets van Sorry dat ik even niet op jullie kan reageren, maar het is hier erg druk, werken, bij mijn schoonouders logeren i.v.m. de schilders, timmerlui e.a waardoor ons huis op zijn kop staat en dan ook nog zondag een feestje organiseren (jullie hadden het inderdaad goed op de kalender) Ik probeer het snel weer. Liefs Franka p.s. Miriam: schrijf het hier maar allemaal neer!
Franka: heb je nog een gewone test geprobeerd? Flyke: kan me voorstellen dat je het heel moeilijk vindt om iets te kopen. Ik heb pas wat gekcoht toen ik 24/25 weken was. Een broekje en een t-shirtje. Daarna ook niet meer. Toen heb ik ook van mijn moder de kidnerwagen ed gekregen. Daarvoor kon ik dat ook nog niet en tot het einde heb ik zelf verder niets gekocht uit angst...erg he......maar dus wel heel begrijpeijk hoe jij je voelt. Miriam: als ik om de hoek woonde zou ook ik bij je op de stoep staan voor koffie en een praatje! Goed dat je zo bezig bent met een herrinneringsboek en met hier schrijven. Dat helpt kennelijk bij je verwerking. Dat je daarmee bezig bent blijkt ook uit het feit dat je nu goed hebt gehuild....Ik hoop zo dat je antwoord krijgt op je vragen....dit gun je echt werkelijk niemand. Ik kan me wel goed voorstellen dat je denkt bij je collega die is bevallen van een tweeling, geef er mij 1. Heel normaal die gedachten......hoef je je niet voor te schamen. We gunnen het jou ook zo vreselijk!
Hier ben ik weer, het kostte me zo veel moeite om achter de pc te kruipen deze week! Op het werk had ik er amper tijd voor en thuis komt het er niet van. Het gaat wel goed met me, maar onzekerheid blijft helaas. Maandag weer naar de vk, ik hoop dat ik een mooi hartje zal horen. Lieve Miria, je doet het goed meid. Jammer dat ik niet in kon haken op je vehalen, maar ik denk veel aan je, ik hoop dat dat helpt. Het is een goed teken dat je je tranen laat stromen, geef er maar gewoon aan toe. Jette, hoe is het? Het gaat nu toch ewcht wel spannend worden. Ik hoop dat je je nog steeds goed voelt ook in de stal hihihi. Ik heb steeds gedacht dat je een jongetje kreeg zal wel dementie zijn denk ik! Franka, heb je nog getest? of wacht je tot je verjaardag nu? Ik ben heel benieuwd en blijf voor je duimen hoor, ik heb er stiekum toch wel een goed gevoel bij, waarom blijven de duivels anders weg! Ik hoop snel iets van je te horen. Neia, hoe is je gesprek verlopen? Ik heb voor je geduimd donderdag. Ben je nog steeds in hogere sferen vanwege je echo? Geniet er maar van meid, je hebt het dubbel verdiend. Flyke, ik kan me voorstellen dat kopen nog moeilijk is. Heb je wel al een kamertje? Ik heb al best veel kaartjes gekregen, en al 4 mutsjes, zoooo klein, zoooo lief, ik kan me niet voorstellen dat er straks een kleintje in komt! Voel je je weer wat beter? rust maar goed uit en laat je maar lekker verwennen door Flyke-man. Hope, je banner tikt al snel af meid, wel raar van je ongi, ik hoop dat je er nu vanaf bent! Amber, hoe is de verhuizing gegaan? Ik hoop dat je nu kunt gaan genieten in je mooie nieuwe huisje. Neeke, heb even gemist dat je ziek was, gaat het alweer wat beter? Is er al een beslissing over een nieuw huis? spannend hoor! Me2, zijn de krampjes van JP al weer wat minder? Ik hoop dat de middeltjes aanslaan. Mariaatje, zijn de duivels al weer vertrokken? je gaat er voor meid, ik hoop dat je niet lang hoeft te wachten op een nieuwe zwangerschap. Je hebt al genoeg gewacht op je ongi. Jude, ik denk aan je, doe maar rustig aan en kom maar spieken hier wanneer je er zin in hebt, vergeten doen we je niet hoor! Marla, al af aan het tellen? Laat je maar weer snel weer even zien hier. Iedereen een fijn weekend en tot snel. Dikke kus Minka