tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Zuster Hope ;) , ik ga deze week echt naar je luisteren hoor, anders red ik het niet.
    Ja die avond van de kraamzorg was erg leuk. Ook een lijst met dingen meegekregen die ik moet aanschaffen. En veel info gekregen over wat nu wel en niet mag ivm wiegendood etc.
    Dat had ik ook dat ik niet maanden uitleefde naar de uitgerekende datum van de 2e mk. Maar op de dag zelf sta je er wel bij stil. En je 2 sterretjes zul je nooit vergeten.

Miriam laat die tranen lekker rollen, dat heb je nodig. En dat zal nog wel even duren hoor!
    Jammer dat jouw vriendin niet wat dieper op jouw gevoelens in is gegaan. Maar ik denk dat zij ook echt niet weet wat ze wel of niet kan zeggen/doen.
    Super dat je nu een plekje hebt waar je je kunt terug trekken.
    Knuffel terug!

Jette is zaterdag nog hier geweest. En ik verwacht dat ze het vandaag heel druk heeft met de afspraak bij de vk en kapper. Maar ik hoop ook dat ze vandaag nog even tijd heeft om te vertellen hoe het bij de vk was.

Minka, meid wat rot om te horen dat je nog niet kan genieten. Maar die vermoeidheid slaat nu gewoon toe, en nu lijkt alles zwaarder en moeilijker als anders. Helaas moet je je hieraan toegeven. Dus even geen afspraken meer 's avonds en vroeg je bed in. Meer kun je niet doen.
    En als je je zo rot voelt, denk dan maar lekker aan je kindje die flink aan het groeien is. :D Daar wordt je vast wel vrolijk van.

Me2, hoe is het met jou? En met JP?

Marla, volgens mijn berekeningen moet je nu onderhand wel zwangerschapsverlof hebben. Ik hoop dat we snel iets van je horen. Al is het alleen maar een berichtje dat alles goed met je gaat.

Ik heb gister even bijgetankt, en voel me nu al iets beter.
    Ik ben net thuis van het werk, en ik heb aangegeven dat ik liever niet meer 's avonds werk, hopelijk gaat dat lukken met het rooster.
    Morgen moet ik weer om 11.30 uur naar de gyn voor controle. En deze keer neem ik mijn schoonmoeder mee, wel leuk voor haar dus.

X Neia

2. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He Flyke, we hebben bijna tegelijk gepost, dus ik had je niet gezien. :)
    Dus jullie hebben genoten van het weekendje weg? ;)
    Ja en een conditie, wat is dat? ;)
    Vandaag ben ik voor het eerst weer met de bus naar huis gegaan, en dan moet ik 15 minuten naar huis lopen. Nu hangt mijn tong nog op de grond, haha. :)
    Lekker dat je vandaag nog een dagje vrij hebt, geniet ervan!

X Neia

3. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    neia, veel plezier morgen bij de gyn!
    sorry was dit ook vergeten!

liefs
    flyke

4. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ik moet de 23ste op gesprek bij de gyn en dan pas om 10 voor 4 s'middags bah echt de uren ben je aan het aftellen ik ben inmiddels wat gekalmeerd wat betreft mijn vriendin heb aangegeven iets afstand te nemen zaterdag is haar man jarig en moeten we er wel heen maar als ik na huis wil ongeacht hoelaat ga ik.

vanavond komen twee collega's op bezoek en die twee mis ik ook best dus dat is wel fijn.

neia morgen na de gyn echo? ik weet het niet sorry

ik weet niet of marla 6 weken van tevoren of 4 weken van te voren verlof heeft maar haar verlof is begonnen

jette hoe was het vandaag bij de vk?

voor de rest iedereen een dikke knuf weer en tot morgen fijne avond

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey lieve meiden,

hier ben ik hoor, fris gekapt en geknipt, alles goed hier, de baby is eindelijk wat aan het indalen, dit was vorige week nog helemaal niet het geval, haar huisje is te groot, maar ze is nu op weg naar de uitgang!
    Ik had zeer goed voor onze baby gezorgd zei de VK en verder was alles erg goed kon eigenlijk niet beter, nu is het afwachten wanneer onze meid de buitenwereld wil leren kennen!

Ben dus nog even naar de kapper geweest, boodschappen gedaan, best een drukke dag gehad, dus ik ga zo even gestrekt op de bank.

Miriam, ik kan me je gevoelens zeer goed indenken, maar laat je tranen komen meis het is nog maar zo kort geleden allemaal, dit verwerken kost enorm veel tijd, neem die tijd meis!

Marla waar zit je, mis je!

liefs
    Jette

6. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jette, wat fijn om nog iets van je te horen, na zo'n drukke dag.
    Super dat julie meid nu op de goeie weg is. ;)
    Straks wordt ze nog op je uitgerekende datum geboren ook. We zullen zien. Wanneer mag je weer terugkomen bij de vk?

Miriam, let erop dat je niks moet he?! Als je het zaterdag niet ziet zitten of je wil gewoon niet gaan, gewoon niet doen hoor. dat begrijpt iedereen.
    Ik heb morgen gewoon controle. En ik verwacht dat ik dan voor het eerst geen echo zal krijgen. Wel raar hoor, maar ik hoop wel dat ze naar het hartje gaat luisteren.

Ik bedacht me opeens vanmiddag dat dit de eerste keer voor een controle is dat ik niet de angelsound heb gebruikt.
    Dat komt waarschijnlijk doordat ik de kleine af en toe voel schoppen. Maar de onzekerheid blijft toch altijd.

Bedankt Flyke!

X Neia

7. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    miriam,dus toch de 23e, is inderdaad vervelend in de late namiddag, weerzien van je collega's zal je wel deugd doen denk ik

jette, blij je te horen, en dus helemaal op en top klaar voor de big day!

neia, geen angelsound meer gebruikt dan, een mijlpaal bereikt ;)

marla, ik mis je ook zoals de rest, laat je snel nog eens iets van je horen? je bent toch niet aan het overwerken he!

zo, ik ga mijn bed in

liefs
    flyke

8. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    HAllo allemaal,

Ik ben gisteren bij de huisarts geweest en hij heeft weer een mooie verwijskaart gemaakt voor de gyneacoloog. Hij had er alle vertrouwen in en vindt een paar maanden wachten ook onzin. Hij wil dat er alvast onderzoek gedaan wordt bij mij en Franka-man en advies over hoe nu verder. Er bestaan dus nog wel meelevende artsen (scheelt misschien ook dat Franka-man hem kent)

Ik probeer vanavond op iedereen te reageren, nu moet ik snel naar school want zodadelijk staan er weer 30 kinderen te trappelen.

Liefs Franka

9. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Jette, je bent er nu helemaal klaar voor! Laat je kleine meid maar snel komen, des te sneller kun je van haar gaan genieten. (goh, wat gaat het stiekumpjes toch allemaal snel!)

Neia, succes vandaag, hoop dat alles goed gaat en dat je een mooi kloppend hartje hoort, heerlijk om weer even echt contact te hebben. Heb je een angel-soud dan? Ik was gisteren nog vlak bij je in de buurt (oosterhout), moest nog wel even aan je denken!

Franka, fijn dat de huisarts meelevend was. Die van mij maakte er ook geen probleem van, maar de gynacoloog wel ! We moesten maar geduld hebben tot februari. Wel ben ikzelf nog onderzocht, cyclus doorgenomen en de zaadjes van Minka-man bekeken. Dit was allemaal goed, dus we moesten maar geduld hebben. Vanaf dat moment is het allemaal snel gegaan, ik hoop dat het bij jou ook zo mag gaan.

Flyke, heb je het kamertje al staan? Wil wel graag een foto zien hoor? heb je een lange wachttijd ervoor gehad?

Miriam, nog 1 dag (+ een lange middag!) wachten en dan eindelijk je gesprek. Probeer er nog niet teveel aan te denken. Het is allemaal pas zo kort geleden. Laat het rustig op je afkomen meid, sterkte!

Gisteren op bezoek geweest bij mijn nichtje. Ze heeft een aantal spulletjes voor me, waaronder "mijn" eigen oude wieg van vroeger. Hij staat nu bij mij thuis, te wachten om opgeknapt te worden. Zij heeft haar trouwjurk eromheen, dus dat gaat er voor ons wel af en de poten zijn rood geschilderd, dus nog enigzins opknapwerk. Ook heb ik de maxi-cosy al meegenomen, erg vreemd om deze naast me in de auto te hebben staan en te bedenken dat er straks een kleintje van onszelf in ligt!
    De kinderwagen gebruikt ze nu nog zelf, maar die komt ze in april bregen. Ik ben wel superblij met deze spulletjes! De wagen (buggaboo) + maxi-cosi zijn van donker jeansstof, dus lekker neutraal.
    Stiekumpjes gaat alles zo snel, Jette die bijna gaat bevallen, mijn banner alweer op 15 weken! en de meeste van ons al ruim over de helft :confused: :confused: :confused:

Meiden ik laat het hier even bij, ga eerst aan het werk

Dikke kus
    Minka

10. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Flyke, jaaaaaaaaaa een mijlpaal bereikt, haha.
    Sterkte vandaag weer met werken. ;)

Franka, wat super fijn zeg dat je ha zo aardig was, en zo goed meedenkt. Geweldig dat je doorgestuurd wordt naar de gyn, dat zal je vast wat rust geven. Heb je enig idee wanneer je 1e afspraak is?

Minka, ja ik heb een angelsound geleend van mijn schoonzus. En die heb ik best vaak gebruikt. Eigenlijk voor iedere controle tot nu toe. Maar de kleine heb ik vanmorgen weer gevoeld, dus vandaag niet nodig.
    Enne gewoon bellen als je in de buurt bent hoor en je hebt tijd!
    Wat leuk dat je al die spulletjes van je nichtje mag lenen. Dat scheelt een hoop geld en het klinkt erg mooi.
    Wij krijgen alles half maart en ik kan gewoon niet wachten.
    Het wiegje lenen wij van hele goede vrienden van mijn ouders (die ook op Tenerife waren). We hebben het wiegje nu even in de huiskamer staan, want ik wil er gewoon iedere dag naar kijken. :D

Ik ben benieuwd hoe het zo bij de gyn is. Hopelijk is mijn urine en bloeddruk goed, en ben ik eindelijk iets aangekomen. Dat kan vast niet anders met zo'n buik! ;)

X Neia

11. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo lieve dames,

Hier ben ik eindelijk weer eens! Jammer inderdaad dat de meesten hier niet zo goed in hun vel zitten - gelukkig zijn er wel heel wat dames goed op weg met de zwangerschap. Maar het is alweer een tijd geleden dat er een zwangere dame bijkwam bij de regelmatige schrijfsters, dus ik vind het wel weer tijd worden.

Jude, Hope, Franka, en ook Zico, Mariaatje - hopelijk mag een van jullie je snel aansluiten!

Miriam, jou gun ik dat natuurlijk ook en zelfs het meest, maar als ik het goed begrijp gaan jullie even rust nemen, toch? Ik weet dat je het je nu niet kunt voorstellen en er zeker niet op durft te hopen, maar ik ben ervan overtuigd dat de kinderkamer voor jullie volgende kindje(s) gebruikt zal worden. Houd moed! Maar ja, het is wel de ene confrontatie na de andere voor jou nu - kinderkamer wordt geleverd, vriendin zwanger... Bedenk dat je echt niks moet, dus zie je het zaterdag niet zitten, denk dan in de eerste plaats aan jezelf en ga desnoods niet - goede vrienden begrijpen dat van elkaar. Morgen naar de gynaecoloog, hopelijk heeft hij een goed antwoord op je vragen. Veel sterkte meis.

Franka, gaat het alweer wat beter met je vader? Fijn dat je arts zo begrijpend was! Ik had al eerder geschreven dat die Etos zwanger worden mij goed hielp. Zelf ben ik elke keer zwanger geworden in een cyclus van 28 dagen, net alsof de langere cycli "niet goed" waren. Maar een medicijn als Chlomid zou jou ook kunnen helpen. Hopelijk hoor je snel meer.

Hope, wat gaat dat nu opeens snel voor jou, heerlijk! Het is nog niet eens zo lang geleden dat je flink in de put zat. Spannend! Ik duim alvast voor je.

Neia, vandaag de verloskundige - blijft toch spannend he! Die buik van jou is vast prachtig ;) maar maak je geen zorgen als je niet aankomt - dat gaat dan ten koste van jezelf, de kleine komt niks tekort hoor, die pakt gewoon wat zij nodig heeft (ik denk voor jou een meisje :D).

Flyke, voor jou schiet het ook al op - ga maar wennen aan het idee dat er straks een kleintje komt! :) Er gebeuren verschrikkelijke dingen maar bedenk dat die maar heel weinig voorkomen en probeer uit te gaan van het goede en geniet, het is zo weer voorbij.

Minka, nog steeds moe? Bij mij duurde dat ook lang hoor! Pas na 16 weken werd ik weer een beetje fitter, maar na een week of 20 was ik vief genoeg om het ook weer eens laat te maken. Duurt niet meer lang en dan voel jij je ook superwoman!

Marla, superwoman, nog steeds zo fit of nu topzwaar :)? Hoop dat alles goed met je is!

Jette, naar de kapper geweest dus - ik ben bevallen binnen 24 uur nadat ik mijn haar had laten doen dus wie weet ;)! Wel een hele geruststelling dat de merrie al bevallen is. En geen zorgen - op het moment dat het begint neemt je lijf de regie over en zorgt het dat jij weet wat je moet doen.

Amber, morgen dus weer online :D ben benieuwd naar je huisje!

Amazonnetje, hoe voel jij je?

Mariaatje, Zico, hoe is het bij jullie?

Hier alles prima, ik zit dus wel goed in mijn vel. Guus groeit als kool - gisteren (2 maanden en 1 week) woog hij 6260 g en was hij 62 cm! Een lekker stevig binkie wordt het. Gewicht, lengte en hoofdomtrek precies in de goede verhouding. Mama is trots op haar kleine man! Gistermiddag had hij wel wat last van zijn eerste inenting en vannacht wou hij ook weer eens om half 5 gevoed worden maar dat hangt vast met elkaar samen. Over het algemeen slaapt hij van 11-6/7, super dus! Thijs even snel gemeten bij het consultatiebureau, die is alweer ruim 105 cm - ook een grote jongen. Zondag was hij gevallen - gat in zijn kop! Vaders reageren daar toch heel anders op dan moeders - Neekeman zette Thijs meteen op de foto, jawel! :D :D Ach ja, toen was hij wel al verbonden en bloedde het niet meer zo erg. Toch maar even naar de huisartsenpost, die hebben het netjes geplakt.

En dan ook nog de huizenjacht - er zijn er 3 die in aanmerking komen, 1 waar we nu wonen en 2 dichterbij het werk van Neekeman. Met 1 van de laatste 2 gaan we nu aan de slag, maar dan moet er wel wat van de prijs af - mochten ze vasthouden aan de vraagprijs dan hebben we nog 2 andere, vrijwel even goede opties. Spannend hoor! We weten dat de bewoners vrij snel uit dat huis kunnen (ook de andere kunnen in juli opgeleverd worden gelukkig). Er moet wel nogal wat aan gebeuren, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, stuccen (bijna alle muren zijn schoon metselwerk - beetje vind ik niet erg maar dit is té), verven... In mijn hoofd ben ik het al helemaal aan het inrichten dus hopelijk gaat het lukken met deze!

Gelukkig heb ik nog 4 weken voordat ik weer aan het werk ga. Nu voelt het echt als verlof, ik kom er weer aan toe om vriendinnen te bezoeken, stad in te gaan en zo, luxe.

Sorry voor de lange post en de vele egopraat, en natuurlijk helemaal sorry als ik iemand vergeten ben...

Veel liefs voor allemaal!

Neeke

12. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    He, Me2 vergeten! Sorry meid. Hoe is het met JP? Beetje bijgekomen van de drukke kerstdagen? Kunnen jullie al een ritme vinden? Wij niet hoor dus maak je niet druk als dat niet zo is ;).

Liefs Neeke

13. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jaaaaaaaaaaaaa alles goed bij de gyn.
    Ik ben 2,8 kilo aangekomen, netjes dus, en ik zit weer bijna op mijn normale gewicht, voor al het overgeven.
    Bloeddruk was netjes, 110 om 65. En de urine zag er ook goed uit.
    We hebben het hartje gehoord, en mijn schoonmoeder kreeg tranen in haar ogen, super mooi dus.
    Mijn baarmoeder was al weer flink gegroeid en komt al boven mijn navel uit. Maar het voelen deed best wel pijn.
    Verder dus alles goed, ik ben blij.

De laatste tijd kan ik alleen maar lekkere dingen eten. Dus net boodschappen gehaald, en mmmmmmmmmmmmm wat zit er veel lekkers bij zeg! Nu eerst een boterham met hagelslag! :D

Neeke, wat grappig dat jij denkt dat wij een meisje krijgen, ik ben benieuwd!
    Wat eng zeg dat Thijs een gat in zijn hoofd had. Bah, ik denk dat ik wel in paniek zou raken. Was jij rustig?
    Enne is dat huis toevallig bij mij in de buurt? Dat lijkt me erg gezellig!

X Neia

14. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hallo allemaal,

Hier eindelijk weer eens een berichtje van mij. Ik ben nu met zwangerschapsverlof sinds vorige week donderdag en was er toch wel echt aan toe, liep op het laatst met klompvoeten vn het vocht vasthouden rond op de afdeling (met heeeeeele goedkope slof-achtige ballerina's van 20 euri bij de Van Haren, 1 maat groter dan normaal, haha. Mijn laarzen hangen nu aan de wilgen.

Ik heb de laatste 2 pagina's gelezen....

Lieve Miriam, het lijkt me heel confronterend om de babykamer te hebben binnengekregen, terwijl je weet dat Danique er nooit in zal mogen slapen. Hopelijk helpt het Bart toch een beetje bij de verwerking.
    Enne.... goed dat je nu huilt: dat is de volgende stap in het verwerkingsproces. Gooi het er maar uit en huil veel en wees vooral kwaad om de zwangerschap van je vriendin. Jij hoeft niet altijd rekening te houden met een ander. Je vriendin zal je gevoelens zeker begrijpen, als ze tenminste een echte vriend is.

Lieve Franka, wat erg weer van je vader. Had zo gehoopt dat alles helemaal goed met hem was destijds. Heel veel sterkte toegewenst! Fijn trouwens dat de huisarts jullie niet aan het lijntje houdt, maar snel stappen onderneemt.

Jude, wat enorm balen weer van je ongi. Kl.... zeg! Het zit jullie echt niet mee. Pfff.... de 15e ronde alweer. Kan me echt voorstellen dat je je niet meer kan voorstellen dat je ooit nog zwanger raakt. Hoop zo voor je dat het nu snel komt!

Neia, ik ben er een beetje laat mee, maar ben zo blij voor je dat je een goede (en mooie!) 20-weken echo hebt gehad. Gefeliciteerd! Dus de kleine heeft al het wipneusje van mama? Grappig, hoor. Je hebt sterke genen, haha.
    Niet te druk doen, he, denk aan de baby, alhoewel ik ergens hoorde dat babies die aan stress blootgesteld worden wel leren hoe ze daarmee later om moeten gaan. (ik heb zelfs gelezen dat ze intelligent worden van harde buiken ;))

Wij zaten trouwens tegelijk bij de VK. Ik moest er vandaag ook om 11.30 uur zijn. Hoe is het gegaan? Ben je bang voor een hoge bloeddruk? Nog even en je hebt de angelsound gewoon niet meer nodig. :D

En lieve Hope, ik herinner me nog al te goed dat wij ongeveer tegelijk zwanger zijn geraakt. Mijn uitgerekende datum is 14 februari, en die van jou zou 15 februari zijn geweest. Ik kan me voorstellen dat dat best een beetje moeilijk voor je moet zijn. (zeker als je je bedenkt hoe ver je dan zou zijn geweest). Maar het is wel zoals je zegt: er staan jullie nog hele mooie dingen (uhhhhh Marla, je bedoelt 1 of meer Ukkepukkies. "Juist Hope") te wachten. Nog even wachten en je gaat beginnen. Ben nu al een beetje nerveus voor je!

Goh Minka, jij bent ook al weer 15 weken. Heel herkenbaar dat je dan nog niet echt kunt genieten van je zwangerschap. Bij mij kwam dat pas rond 19 weken een beetje opzetten toen ik zwangerschapskleding kocht en de baby begon te voelen. Maar na de 20-weken echo was ik niet meer van mijn roze wolkje af te slaan en heb ik echt dubbel genoten.

En Flyke, bij jou gaat het ook nog steeds goed, he, ondanks de vermoeidheid. Heb je misschien last van ijzertekort? Ik bleek rond 30 weken een klein beetje ijzertekort te hebben en heb toen Floradix (homeopatisch drankje) voorgeschreven gekregen en eet me sindsdien het apezuur in appelstroop en ik moet zeggen dat het helpt.
    Maar goed, over buiten adem zijn gesproken: moet je mij eens horen als ik me tegenwoordig alleen al omdraai. Een hijgend hert is er niets bij vergeleken.

Haha, "als je haar maar goed zit" Jette. Heel slim om naar de kapper te gaan, dat wil ik ook nog doen voor de bevalling. Enne.... hoe zit het met je bikinilijn? Staat die er nog goed bij? Ik lig tegenwoordig in de dubbele apekooi om hem bij te houden. Maar het lukt nog steeds. ;)
    Dus jouw baby heeft het veel te goed bij jou naar de zin en heeft nog geen zin om het gat van de deur te zoeken? Lief, hoor, van dat kleine meisje.
    Heb jou trouwens ook gemist en was al "bang" (sorry, egoistisch bedoeld) dat je al bevallen was en ik het had gemist.

Hey Neeke, Guus groeit inderdaad als kool. Hij doet het zo te horen super. En wat een geluk heb jij dat hij normaliter zo goed doorslaapt. Van iedereen krijgen wij te horen dat wij onze nachtrust voorlopig wel kunnen vergeten en wij stellen ons daar dan ook helemaal op in, maar zo te horen kan het toch ook anders. Nou, alleen maar fijn voor jullie.

Wat spannend om met een huis aan de slag te gaan. Jullie hebben wel een sterke onderhandelingspositie: als er niet genoeg van de prijs afgaat, dan gaan jullie gewoon door naar het volgende huis. Wij hadden 2 jaar geleden echt ons droomhuis gevonden en waren als de dood dat het aan onze neus voorbij zou gaan. Dan sta je natuurlijk niet erg sterk in de onderhandelingen, maar goed, we zijn nog steeds heel blij met ons huis. Veel succes en vooral plezier

Hey Amber, ik heb al lang niets meer van je gehoord. Ben je erg druk in je nieuwe huis? Laat je snel wat van je horen?

Zoals gezegd ben ik dus nu op zwangerschapsverlof. De eerste dag heb ik alleen maar geluierd, omdat ik zo moe was, maar daarna ging de turbostand weer aan, met als gevolg 2 hele dikke voeten, enkels en benen. Ik moet wat meer naar mezelf luisteren, want zondag kon ik zelfs mijn "20-euro sloffen" nauwelijks meer aan, haha.
    Ik ben vanochtend naar de VK geweest en mijn bloeddruk was 83-131! Ik was er super blij mee vooral gezien dat vele vocht vast houden. De baby was al netjes ingedaald (vaster kon ze niet in mijn bekken zitten volgens de VK), dus ook dat geeft opluchting. Nog 2 dagen en Ukkepuk mag zelfs thuis geboren worden.
    Ik ben zo blij en dankbaar dat alles (nog zo) goed gaat en had dat op voorhand niet kunnen bedenken.

Liefs,
    Marla

15. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Neia, fijn joh, dat alles goed was bij de VK! Geniet er lekker van.
    Oh, ik zie nou dat je waarschijnlijk eerder bang was voor een lage bloeddruk (tenminste als ik uitga van je 65 onderdruk, zegt Marla, die 80 al schandalig laag vindt).

Ga vooral lekker een boterham met hagelslag eten. Ik heb vanmiddag al een stuk taart, 2 bonbons die ik tijdens mijn afscheid heb gekregen, een hand vol noten, een hand vol engelse drop en mijn gewone lunch, incl. hardgekookt ei, naar binnen gebunkerd, terwijl ik me tot nu toe zo goed had kunnen inhouden. (had een echte vreetbui!).
    Nu baal ik maar goed, morgen is er weer een dag.

Ik denk ook dat je een meisje krijgt, afgaande op je 20-weken echo foto's en mijn gevoel. Wat denk je trouwens zelf?

Liefs,
    Marla

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Zo bij jou vlot het ook al Marla! Pfffff wat gaan die banners toch snel opeens!

Hier alles goed. JP heeft nog steeds last van krampjes maar met een speen en een middeltje van de kinderarts gaat hetw el redelijk ok. Hij heeft alleen opeens gisteren en vandaag nog niet gepoept...vreemd normaal gaat hij wel 6x per dag! Hij sklaapt ook al lekker snachts. Ook zo van 12 tot 6, niet altijd, dan komt hij nog voor een voeding tussendoor. Maar hij slaapt ook na 6/7 uur weer lekker zodat ik tot een uutje of 10 in bed kan liggen :). Elke dag gaan we er samen op uit. JP houdt enorm van autorijden en winkelen! ook in een restaurant kan hij zich gedragen (ja, ik neem hem overal mee naar toe en hij ligt dan meestal engelachtig te slapen)!

Ik moet nu weer voederen. Ik reageer binnenkort weer op iedereen, voor nu: ik denk aan jullie en lees en leef wel mee!

17. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    marla is er weer wat fijn he,

en marla ik denk toch echt dat je man je minimaal 5 uur per dag aan een ketting vast moet leggen je blijft anders druk tot dat de kleine geboren wordt denk ik. haha

iedereen fijne avond heb even geen zin om te reageren op iedereen en ook niet om over mezelf te praten alleen wil ik zeggen neia meisje je bent een topper heel lief je kaartje en mooi dat het goed ging vandaag super toppertje ben je

liefs miriam

18. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Ik ben zo enorm teleurgesteld in vrienden van ons. We hebben ze in oktober ontzettend gesteund toen zij een miskraam kregen. Ze deden bij ons hun verhaal, omdat wij het ook mee hadden gemaakt. Voor ons was het ook fijn om er met iemand over te kunnen praten. Nu kregen we vandaag een kaart in de brievenbus met de mededeling dat ze weer zwanger zijn. Het was hun 12 weken echo met alleen die tekst achterop. Het was echt een klap in ons gezicht en enorm confronterend. We zijn er eigenlijk best verdrietig over, dat ze ons het niet persoonlijk zijn komen vertellen, of een telefoontje hebben gepleegd of zelfs een andere kaart/foto hadden gestuurd. We dachten echt dat zij het gevoel wel zouden begrijpen, maar wat worden wij weer met de neus op de feiten gedrukt.

Sorry even voor mijn klaagzang, maar moest het even kwijt.
    Ik ga nu even bijlezen en dan ben ik zo weer terug voor jullie allemaal!

Liefs Franka

19. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Neia: superfijn dat het nog steeds goed gaat met jullie kleine meisje (ja, ook ik denk dat het een meisje word) Oh en smakelijk eten met al dat lekkers.

Miriam: wat een herkenning is mijn vorige post voor jou. Ik lees net dat jij hetzelfde mee maakt met een vriendin. Het komt zo hard aan en je wilt sterk zijn voor de ander, maar je boos, verdrietig, teleurgesteld alles bij elkaar. Waarom zij wel en wij niet? Ook wij komen weer aan de beurt Miriam, daar ben ik helemaal van overtuigd!
    Goed dat je het kamertje van Danique hebt laten komen. Jullie hadden een mooi speciaal plekje voor haar gereserveerd met spullen die haar mama en papa met liefde voor haar hebben uitgezocht. Het mag er dan ook zeker zijn!

Marla: geniet van je verlof.

Jette: hou je het nog vol?

Jude: ik wacht nog steeds met je mee. Wat wordt ons geduld toch op de proef gesteld. Ik merk wel dat ik er steeds meer gefrustreerd van raak en dat helpt natuurlijk ook niet mee. Ik zit dadelijk weer trouw naast je op de wachtbank.

Minka: terwijl ik mijn berichtje aan Jude type, bedenk ik me dat je naar mijn idee pas van de bank af bent. Wanneer ik op je banner kijk is het toch al weer een hele tijd geleden. Fijn dat het zo goed gaat en hopelijk steeds meer vertrouwen krijgt.

Hope: ik tel met je af. Nog een paar weekjes......

Mariaatje: hoe gaat het met jou? Ik hoop dat deze cyclusronde vlotter gaat dan de vorige.

Amber en Neeke: veel succes met jullie huizen. Het zal niet meevallen met een kleintje verhuizen en klussen (ik doel nu op hele andere klussen, dan gewoonlijk op dit forum ;) )

Me2: hopelijk vind je iets dat JP helpt bij zijn krampjes. Lijkt me vreselijk om te zien, dat hij er zoveel last van heeft en je kunt niets doen.

Flyke: ik vond de "tip" van Marla wel een goede om na te laten kijken. Je hoort vaak over ijzertekort en vermoeidheid. Nu is het natuurlijk ook logisch.... je bent al heel wat gezonde weken zwanger! Rust goed uit en neem ook alle rust die jij en je kindje gewoon nodig hebben.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, anders sorry daarvoor.
    Morgen ga ik een afspraak maken bij de gyn.
    Volgende week woensdag gaat pappie naar Nijmegen en dan afwachten wanneer hij in Den Bosch een vervolgoperatie krijgt.
    Veel spannende dagen dus.
    Een fijne avond allemaal en alvast welterusten.

Liefs Franka

20. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Meiden,
    wat "gezellig" hier, er is weer zo veel geschreven, net als vanouds.
    En ook al is het niet voor iedereen positief nieuws, het is wel fijn dat we er allemaal weer zijn. :)

Minka, jij ook al niet zo lekker in je vel.
    Wel leuk, dat je zoveel spullen kunt krijgen van je nicht.
    En helemaal speciaal dat je het wiegje krijgt waar je zelf in hebt gelegen.
    Je bent idd al een heel eind op weg, nog 5 weken en dan zit je op de helft.

Flyke, het gaat allemaal niet meer zo soepel hoor ik ;)
    Je hebt tenslotte een heel gewicht mee te slepen, toch knap dat je nog gaat zwemmen.
    Dat doe ik nu nog niet, ik wordt al moe als ik eraan denk ;)

Neia, wat fijn dat je echo weer goed was. Ik vind het niet gek dat je schoonmoeder tranen had, het is ook iets wonderbaarlijks om te horen.
    Heeft je boterham gesmaakt? het was toch zeker wel pure hagelslag? want dan doe ik met je mee :)

Jette, wat fijn dat je meisje al wat meer ingedaald is, ben benieuwd hoelang ze nog op zich laat wachten.

Franka, ben blij voor je dat de HA zo goed meewerkte.
    Het is idd al een stap in de goede richting.
    Hoe is het nu met je vader?
    Wat een ongelofelijk bericht van je "vrienden".
    Je zou toch denken dat ze wel weten, dat dit zoooooooo pijnlijk voor jullie moet zijn.
    Meis, ik weet even niet wat ik moet zeggen om je te troosten, alleen een dikke knuffel.

Neeke, :confused: ik schrok van het gewicht van guus.
    De kleine van mijn vriendin is nu 4 maanden en weegt net 7 kilo.
    Dan hebben jullie echt een stevig ventje ;)
    Maar wel lekker.
    Succes met jullie keuze maken voor "het huis" van jullie dromen.

Marla, eindelijk je zwangerschapsverlof en eindelijk horen we weer eens wat van jou ;)
    Probeer je nu wel een beetje rustig aan te doen.
    Je kunt niet blijven rennen met olifanten pootjes :)
    Je klinkt wel heel opgewekt, dat doet me goed.
    Kom je nu vaker posten? please? haha

ME2, wat vervelend dat JP nog steeds krampjes heeft.
    Maar zo te horen genieten jullie wel volop.
    Ik zie het al helemaal voor me, restaurantje, winkels bezoeken, toeren.
    Het echte "zwitserleven gevoel". :)

Miriam, dankje voor je knuffel en een hele dikke knuffel terug.
    Knap dat je aangeeft dat je even niet wilt praten en niet wilt reageren.
    Daar heb ik echt respect voor.
    Nog 1 nachtje slapen en dan krijg je hoop ik je antwoorden.
    Ik zal morgen aan je denken.

Meiden, ik besef me nu pas dat ik echt helemaal in de bonen ben. :oops:
    Ik schreef van de week dat ik de uitgerekende dag van mijn 2e zwangerschap was vergeten.
    Maar weet je wat het ergste is? Ik was helemaal in de veronderstelling dat het al februari is en ik dus de datum vergeten ben :oops: :)
    Ik ben helemaal in gedachte bij februari omdat dan alles gaat beginnen, dat ik zomaar de maand januari oversla.
    Of ben ik nu heel erg aangestoken door de demente bewoners op de afdeling en ben ik dus gedesorienteerd in tijd? :) :) :)

Qua gevoel ben ik nog steeds blij, heb heel veel "zin" in de IVF start, maar van de andere kant is er ook zo`n ander raar gevoel aanwezig.
    moe, huilerig, pijnlijk lichaam.
    Maar het zal wel met mijn ongi te maken hebben.
    Pffff de spanning loopt nu ook wel op, volgende week woensdag al de info avond.
    Of vergis ik me nu weer? :-k , nee toch niet, ik weet het zeker ;) :)

Fijne avond allemaal, liefs van mij

Deel Deze Pagina