Ja meiden, geduld geduld. Pfff word er af en toe lyrisch van hihi Heb geen ovu-testen gebruikt, vind dat nog even een stapje te ver gaan. Mijn man en ik hadden afgesproken om gewoon te zien waar het schip strand, maar ja, zo werkt het niet helemaal. Maar ik dwing mezelf om niet te gaan tempen en ovu-testen te gebruiken, want dan word het helemaal zo beladen allemaal. He Neia, in wat voor winkel sta je? Miriam, kan me voorstellen dat je een dubbelm gevoel hebt bij je vriendin, mijn 1e reactie was ook "niet goed". Als ze idd die ene maand niet meer ongesteld is geweest zou je denken dat het niet klopt, maar aan de andere kant, als ze een verlaat ei heeft gehad, dan weer wel. Maar vind het lief van je dat je het beste voor ze hoopt, dat noem ik vriendschap! dikke knuf
Goh Miriam, dat is wel enorm schrikken voor je vriendin. Bah wat een onzekerheid. Het lijkt me zo slopend om 14 dagen te moeten wachten. Betekent de uitslag wel dat ze geen BBZ heeft? (dan heb je volgens mij een heel hoog HCG gehalte, als ik het goed onthouden heb). Het kan inderdaad zijn dat ze minder ver zwanger is dan ze denkt. Wanneer had ze een positieve test? Als dat al lang geleden is, dan vrees ik voor het ergste, maar als dat niet het geval is, dan kan het heel goed zijn dat ze een latere eisprong had dan ze dacht. Wat rot voor haar! Ik hoop met je mee. Neia, ik loop natuurlijk wat achter, maar begrijp ik het goed dat die manager aast op jouw winkel? Je hebt wel afschuwelijk egoistische mensen op de wereld, die er alles aan doen om overal zelf beter van te worden. Daar heb ik zo'n pesthekel aan! De sfeer op je werk wordt zo wel heel vervelend. Waarom moet je perse voor van haar zitten? Dat klinkt inderdaad als treiteren. Ben je al druk bezig met de babyuitzet? Mijn vriend heeft op een rij gezet wat we daaraan uitgegeven hebben en dat is een flink bedrag en ze is nog niets eens geboren! (we schrokken er wel van). Ahum mevrouw Hope, wat lees ik daar stiekem in kleine lettertjes geschreven? (hihi) Vervelend dat je je zo futloos voelt (hier eentje die daar vandaag ook zo'n last van heeft). Misschien speelt het weer zoals Neia zegt, ook wel mee: van dit weer word ik altijd zo gallisch! Maar inderdaad kunnen je ongi en werkdruk ook de oorzaak zijn. Jeetje, het schiet nu echt op, he? Mariaatje, ik heb mijn schriftje er even bijgepakt. Bij mij kon je er echt niets van zeggen. Ik zag dat ik bij 2 cycli 5 dagen na mijn eisprong wat lichte ongikrampjes had, maar toch gewoon ongesteld werd en in de cyclus dat ik zwanger werd had ik 6 dagen na de eisprong een drukkend gevoel in de buik en ook weer lichte ongikrampjes. Dat was volgens mij ook de reden dat ik er vanuit ging dat ik toch gewoon ongi zou worden, maar ik was toen zwanger! Ik vond het altijd wel enorm spannend op de wachtbank. Ik duim voor je! groetjes van een immens luie Marla die absoluut geen zin heeft om te strijken en alleen maar op bed wil liggen met een doos bonbons (ben vooral gek op chocolade sinds ik zwanger ben), maar zich goed heeft kunnen inhouden.
ik heb net nog met haar gesproken en de hcg was goed voor een duur van 5 weken zwanger zijn, en de groote van het kindje ook maar hoe kan je dan goed 3 weken verschil hebben ik vind dat heel veel
ooooooh Marla, ik ben ook zo gek op chocola, bonbons, alles waar chocola in voorkomt...jammie jammie jammie. Haal het nu expres niet meer in huis, want de kilo's vliegen eraan haha.
Is ze regelmatig of onregelmatig ongesteld? Dat maakt veel uit. 3 weken is veel, maar als je niet goed weet wat je cyclus is, dan is dat wel mogelijk. Echt mega eng, hoor! Marla
ze is altijd stipt om de maand ongi ze is vanaf aug dit jaar van de pil af omdat ze suikerziekte heeft en eerst de suiker op peil zou moeten hebben de suiker is iets te hoog het gemiddelde dus ik vind het allemaal dood eng en dan komt het van je eigen allemaal nog verser weer naar boven en je verdriet erbij. weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan. wil haar de pijn zo graag besparen maar dat kan ik niet.
Marla: in alle landen om Ned. heen en ook in Amerika wordt standaard op gbs getest. Hoe je het krijgt weet niemand, maar 1 op de 5 zwangeren is drager. En je kan dus gewoon drager zonder dat je er ooit last van hebt. In Ned. gaan ze pas testen als je de hele zwangerschap door last hebt van blaasontsteking. Nou ik heb dus NUL keer blaasontsteking gehad tijdens de zwangerschap.....Ik kna me daar eigenlijk een beetje over opwinden. Gelukkig is alles goed gegaan, maar je moet er niet aan denken..... Franka: nog even terugkomend op jullie "vrienden", echt ongelofelijk stom vind ik hoe ze jullie hebben laten weten weer in verwachting te zijn. Dan heb je toch geen gevoel....Wij hadden ook vrienden die vlak na een een miskraam kregen. We hebben toen ik weer zwanger was met hen afgesproken en het subtiel verteld....bleek dat zij 3 weken na mij was uitgerekend (en ook persoonlijk wilde zeggen dat zij weer in verwachting was! Miriam: dat van je vriendin klinkt niet goed...maar goed, wij zijn dan ook wel een beetje door de wol geverfd.......
Miriam, jeetje wat erg van je vriendin zeg. Ik kan me voorstellen dat jouw verdriet nu ook extra naar boven komt. Het klinkt inderdaad niet erg goed, want 3 weken verschil is wel erg veel. Ik ben ook benieuwd wanneer ze een positieve test had, want dan lijkt het me duidelijker. Mariaatje, ik werk op een reisbureau. He Marla, lekker toch op bed liggen, uitrusten en wat lekkers eten? Geniet ervan meid, en schaam je er niet voor, want je hebt het echt verdiend en nodig na al dat harde werken. Ja die baby uitzet kost inderdaad een hoop geld. We hebben een prachtig kamertje uitgezocht, en die krijgen we van mijn schoonouders. En een geweldige 3 in 1 quinny kinderwagen die we van mijn ouders krijgen. We kunnen alles half maart ophalen. De andere kleine dingen kosten ook allemaal een hoop geld samen, dus we doen gewoon iedere maand wat. Je hebt het echt goed over die manager. Je wil zoooooooo graag mijn winkel hebben. En zij is dus als vervanger gekomen, omdat ze vonden dat ik het niet aan kan. Nu ben ik gewoon een hele dure administratief medewerker. Ze wil dat ik voor zit zodat ik meer contact heb met MIJN team! Maarja ik heb wel gezegd dat ik vind dat we voorin de winkel moeten werken en niet kletsen, maar dat vond ze toch geen goede reden dat ik achter bleef zitten. Ze zit me natuurlijk gewoon te stangen, hopelijk kan ik er tegenop. Ik bedenk me net dat ik over 2 weken een week vakantie heb. Heerlijk! Ga ik daar eerst maar eens naar aftellen. Me2, je moet er inderdaad niet aan denken. ik heb het idee dat er zoveel dingen mis kunnen gaan. Wanneer hebben jullie de geboortekaartjes uitgezocht? Wij zijn er nog helemaal niet mee bezig, maar bij de mei-mama's heeft bijna iedereen ze al uitgezocht. Ik zag dat Jette sinds maandag niet meer online is geweest. Zou haar kleine meid er zijn? Wij gaan zo even naar een afscheidsfeestje van een oud buurmeisje. Ze gaat voor een half jaar naar Barcelona. En morgen lekker vrij! X Neia
hey meiden wat is er alweer veel geschreven kan even niet meer bijbenen komt dat door die lange posts van marla hihi nee serieus marla, ben heel blij dat je terug bent! hebben je gemist! ik probeer es bij te lezen en als hubbie nog niet meteen thuiskomt om te eten, te posten, liefs flyke
neia, geniet van het feestje straks, ivm geboortekaartjes ik zal normaal zelf mijn kaartje maken, maar moet eerst nog eens langs de drukker om te vragen of zij het moment zelf dan naam en datum enz willen drukken zodat ik het er gewoon moet invoegen, denk dat je het even miszag, ik heb niet binnen twee weken maar morgenavond mijn uitgebreide 22weken ipv 20 weken echo. me2, vind het ook maar raar ivm testen op dat virus, maar zo zie je maar, elk land heeft zo zijn voor en nadelen miriam, vooreerst, ik had gisteren al gelezen hoe het was gegaan bij gyn, ik ben 'blij' dat je een duidelijk antwoord gekregen hebt en nu echt de oorzaak weet en het 'brute pech', haat deze bewoording, was. Ivm je vriendin, als ze zo regelmatig is dan is het volgens mij ook niet goed, maar zoals Me 2 met een spreuk die ik niet ken zei maar wel begrijp, wij zijn door de wol geverfd... marla, jij ook zo een chocoladeverslaafde? ik ben het al heel mijn leven, zonet boodschappen gedaan en zodra ik de winkel buiten was, chocolade opgentrokken en twee repen in mijn mond mariaatje, ik had tijdens mijn laatste cyclus ook geen aanwijsbare tekenen, integendeel ik dacht echt ongi te worden, succes! hope, ik dacht eigenlijk vorige week al, huh februari, we zijn toch nog maar januari? maar ik dacht dat je gewoon mistypt had...precies nog 1 week voor eerste afspraak, ben blij voor je! jette, ben ook benieuwd waar je zit franka, ben blij te lezen dat je zo een begrijpende arts had, hoop dat je gyn ook meewerkt, want las dat iemand schreef dat de gyn niet mee wou, hopelijk een even begrijpende gyn! en ivm je zwangere vriendin, dam ik zou ook door de grond zakken en in tranen uitbarsten, dat je het op zo een manier moet vernemen, een steek in je hart, dikke knuffel meid! minka, ik was zo net even aan het kijken naar je avatar, ik ging zeggen je begint te hamsteren als je avatar maar het is een pinguin nee ik bedoel, leuk dat je spulletjes kan gebruiken van je nicht en je eigen oude wieg! Ik zal ook mijn eigen oude wieg gebruiken, zo een rieten wieg op grote houten wielen, is al door velen gebruikt, neeftjes, nichtjes enz... maar vind het daardoor net iets hebben en ja hoor, ik kijk er soms ook vanop, 15weken al! waar is de tijd dat je je zwanger meldde ivm kamertje, die is nog niet geschilderd, we moeten nog muren afwassen, effen wrijven, primer, plafond schilderen, venster schilderen, parket afwrijven en hervernissen...denk dat het dus maar klaar geraakt binnen een aantal weken. Ivm kinderkamertje, aanvankelijk zou ik een wit houten bedje gebruiken waar hubbie inlag, maar ik las op website van kind en gezin dat dit niet zo veilig zou zijn ikv wiegedood, is namelijk geen spijlenbed, maar echt volle platen precies, (zou niet voldoende luchtcirculatie geven) dus ben nu aan het twijfelen of ik niet beter een nieuw bedje met spijlen aanschaf....ik heb wel twee weken geleden een wit kastje besteld en is deze week binnengekomen maar voor de rest koop ik niets aan van meubeltjes, kamer is niet zo groot en wil ik niet vol zetten. We hebben een videocamera maar geen dig.camera dus foto kan ik niet meteen plaatsen, maar we zullen nog dig.camera aanschaffen. zo, denk dat ik op iedereen gereageerd heb liefs flyke
vorige week oensdag getest omdat ze vanaf vorige week maandag haar broeken niet meer dicht kon krijgen. ik ben bang voor het ergste maar brand een kaarsje voor haar
raar, ofwel heeft ze een heeeel late innesteling gehad? ik duim met je mee en vind het heel lief van je dat je kaarsje brandt voor haar
ja okee dat snap ik maar hoe kan het dan dat de ongi zo lang uitblijft intotaal is ze dan 8 weken en 5 dagen verder vanaf de laatste dag ongi zoals ik het kan berekenen want ze was zeker met de verjaardag van mijn manneke bart op 24 november ongi ik weet nog dat ze zei nou bart met mir gaat het niet goed jij geen ... robert ook niet want ik ben ongi dus dat vind ik zo raar als het nu 5 weken is of 5 weken en een x aantal dagen zit er toch echt 3 weken tussen die ik niet kan plaatsen maar ik mag me er niet meer druk om maken van mijn mannetje en mijn mam omdat ik genoeg aan mijn eigen heb. maar het steekt dat ik haar niet kan helpen nu vandaar maar ik zou er over op houden te zeuren ga jullie wel op de hoogte houden van hoe het over twee weken is gegaan met de echo flyke lief dat je langs bent geweest bij danique plekje en dat je een berichtje achter hebt gelaten thanks doet me goed liefs miriam
Lieve Miriam, Wat een domme domme domme pech... Ongelofelijk. "gelukkig" niet iets fysieks waardoor een zwangerschap de volgende keer net zo riskant zou zijn, maar als ongeluk in zo'n klein hoekje blijkt te zitten dan ben je ook nooit meer gerust op het verloop van een zwangerschap... Ik hoop dat het je helpt bij de verwerking. En je vriendin, tsja als ze vorige week pas getest heeft dan kan ze 5 weken zwanger zijn, maar wat gek dat ze niet eerder getest heeft. Ik gun niemand een mk dus hoop voor haar dat het toch goed komt. 14 dagen is wel lang. Andere dames, ik ben een weekje alleen met de knullen dus lekker druk, hopelijk heb ik de komende dagen toch nog even tijd om te posten. Veel liefs allemaal, Neeke (die in onderhandeling is over een huis... oei oei oei wat spannend...)
Goedemorgen meiden, Ik moet toch eens weer wat vaker komen posten, zo houd ik jullie niet meer bij Jette, vandaag je uitgerekende dag! en al een tijdje niks van je gehoord? Hoop dat alles goed met je gaat meid, we horen het wel wanneer je kleine meid er is! Extra dikke kus! Miriam, fijn dat je nu de uitslag van het zh hebt, ik ben blij dat er geen afwijkingen waren, maar inderdaad waarom die "domme pech" En nu weer je vriendin, je hebt het niet makkelijk meid, ik weet je bent sterk, hoop dat het snel weer wat beter met je gaat. Neeke, in onderhandeling? spannend meid, fijn dat je mannetjes het zo goed doen, is Nekke-man al snel weer terug? Flyke, heel veel succes en plezier met je echo vanavond. Het is wel een spannende, maar alles is vast prima in orde met jullie kleintje. Neia, wat een rotsituatie op je werk. Het is moeilijk om je eroverheen te zetten, maar tel de dagen maar snel af die je daar nog bent. Gelukkig weet je dat dit niet echt lang meer hoeft te duren. Enne.... over 2 weken vakantie (met je verjaardag ?) Geniet vandaag maar lekker van je vrije dag. Me2, Blij dat bij jou alles goed is gegaan. Ik heb soms ook het idee dat NL enorm achter loopt op medisch (zwangerschaps) gebied. Franka, wat belachelijk van je vriendin. Heeft ze niet in de gaten dat je ook gevoelens hebt ! Ik kan me goed voorstellen dat je ze nu even niet wilt zien! Mariaatje, weet je al of je ei is geweest? Je gaat de spannende periodes weer meemaken meid, ongi, ei, wachtbank! Hoop dat je hier snel niet meer aan mee hoeft te doen. Hope, Hoe is de situatie nu bij jou? Echt super dat je tijd bijna eraan komt. Je gaat een spannende tijd tegemoed, maar blijf vertrouwen hoeden, komt vast goed Marla, fijn je weer te zien, ik kreeg meteen zin om een foto met dikke voetjes te plaatsen, net als je pluizenbos toen je nat geregend was! hihihi je weet het altijd zo leuk te omschrijven! Ik ben echt blij dat je er weer bent, nu hopelijk met wat meer rust in je verlof. Ga er maar lekker van genieten. (en aftellen natuurlijk) Jude alles goed bij jullie? Al bericht over het afrijden? Amber, al bijna weer internet? Hoop dat je huisje op orde is en dat je lekker aan het genieten bent. (even niet zo leuke vraag, maar ben je al weer aan het werk?) Ben ik iemand vergeten? sorry, ik kom er even niet uit, met mijn blote hoofd, heb ook niet terug gelezen! Hier nog steeds ups en downs. Heb het vrij druk gehad deze week op het werk, met redelijk wat stress en spanning. Vandaag hoop ik dat het rustiger is dan neem ik vanmiddag maar lekker vrij. Heb ook al wat problemen op het werk, ze vinden dat ik mijn hoofdtaak strakjes niet meer kan doen omdat ik 4 dagen ga werken Was dan vaak met mijn gedachten bij thuis en mijn kleintje werd ook wel eens ziek daar trap ik dus mooi niet in heb ik gezegd. Ik blijf deze taak houden. Kan dus mijn borst ook wel nat maken na het verlof (maar dat duurt nog zoooooooooo lang!) Kan wel vertellen dat de zin om te werken er een stuk minder door geworden is! Ik voel me wel goed, maar heb redelijk vaak krampen in mijn buik, meer mijn darmen hoor en ook wel kleine steekjes en krampjes. Ben nu wel wat zekerder en kan geloven dat er een kleintje in me groeit, daar ben ik wel blij om. Kijk elke dag even bij het wiegje, en als ik ga slapen leg ik een beertje tegen mijn buik, kan "ze" alvast knuffelen. Gisteren kwam een buurtje even langs om te vertellen dat ze zwanger waren. Dit was hun 5e IUI dus echt helemaal super, kunnen we nog een tijdje samen "zwangeren" ze heeft pas getest hoor, maar omdat we op de hoogte waren van de behandelingen wou ze het toch wel snel aan ons vertellen. Ik zal er eens een eind aan breien, ben al 1 uur op het werk en heb dus alleen nog maar hier op de pagina gezeten, schandalig gewoon! Ach moet kunnen! Jullie zijn erg belangrijk! Allemaal een goed weekend en ik hoop tot snel en Jette nogmaals toi toi toi Dikke kus Minka
Dit schreef ik gister op mijn eigen topic, had het echt even zwaar. heb het even zwaar en waarom? ik weet het zelf niet. Eerst was mijn moeder op bezoek en heb ik haar nog eens een en ander uitgelegd over de IVF. Daarna nog met een vriendin erover gesproken die kwam ook even langs. En net belde mijn zusje. Ze was ook bij de gyn geweest en heeft gesproken over zwanger worden, enz. en ze gaat er nu dus ook aan beginnen. Ze heeft dezelfde translokatie als ik, maar omdat ze nog wat jonger is, gaan zij eerst proberen of het toch spontaan lukt. Nu ben ik natuurlijk bang dat zij eerst zwanger raakt. Ik weet dat ik me daar niet druk om moet maken, maar het gevoel beanstigd mij opeens. Ik weet dat ik mijn energie niet daaraan moet "verspillen" en me juist moet richten op onze eigen pogingen, maar toch............ Ik denk gewoon dat ik er iets teveel over gepraat heb vandaag, ik had eigenlijk moeten aangeven: nu wil ik er even niet meer over praten. En nu, nu zit ik hier met de tranen Ach het moet er toch uit, maar ik heb daar liever wat meer controle op Het komt niet zo goed uit nu, niemand om me te troosten en ik sta klaar om te gaan werken. Maar goed, als ik eenmaal op het werk ben, kan ik wel mijn gedachten verzetten. Inmiddels kan ik het allemaal weer wat meer relativeren. Ik ben nog steed spositief over de IVF, maar de spanningen beginnen langzaam wat op te lopen. Maar: kop op Hope-je, laat je niet kisten ( zeg ik tegen mezelf ) Hope Ik kom later even op de rest terug
och hope toch, wat zou ik je nu graag even willen knuffelen even willen zeggen dat we er voor je zijn, snap het zo goed wat je zelf zegt En je bent ook zolang een sterkte vrouw al zoals mijn moeder zegt ook al ben je nog zo sterk soms heb een dag dat je minder sterk bent en dat mag dus laat gaan je emotie's en bepaal je eigen grenzen van je zusje o zo begrijpend ik ben ook continu bang dat iemand me voor is waarom geen idee slaat eigenlijk ook nergens op maar gewoon dat gevoel nou hele dikke knuffel hoor liefs miriam
Flyke, heeeeeeeeeeeeel veel succes vanavond met de uitgebreide echo! Ik heb werkelijk nog nooit zoiets moois gezien. Dus geniet ervan meid! Miriam, raar dat je vriendin pas zo laat heeft getest. Volgens mij kan het nog alle kanten op. En ik denk dat het zh dat ook denkt, want 2 weken wachten is wel erg lang zeg. Neeke, spannend zeg om nu de onderhandelingen af te wachten. Hopelijk kunnen jullie het voor een mooi prijsje krijgen. Je snapt wel dat ik flink aan het duimen ben he?! Heeeeeeeee Minka, goed om iets van je te horen. Ja in de week van mijn verjaardag heb ik lekker vakantie. Ik kan bijna niet wachten! Pff heftig zeg dat gedoe op je werk. Inderdaad niet intrappen meid. Er zijn zelfs genoeg mensen die fulltime werken na hun zwangerschap en ook wel eens zieke kindjes hebben hoor. Nee, als jij dit wilt gewoon eraan vast houden. Wel jammer dat je werkplezier nu minder wordt. Wat geweldig dat jullie buren ook zwanger zijn! Kunnen jullie lekker samen genieten! Hope, ach nee meisje, wat klote voor je. Ik begrijp je gevoel en verdriet echt meid. De angst dat je zusje eerder zwanger zal worden als jij, en dat daar dan alles goed gaat. Natuurlijk wil je dit ook voor hun. Maar jullie zijn al zo lang bezig jullie willen eerst. Luister naar jezelf, en stort je op de positieve dingen. Want het starten van de IVF begint al bijna! En ik kan zelfs niet wachten. Dikke knuffel meid! Het feestje gisteravond was erg gezellig. Maar nu ben ik echt helemaal kapot, zo moe. Dus ik kom ook net pas uit bed, want vannacht ben ik weer flink ziek geweest. Maar de week zit er alweer bijna op, morgen nog een dagje werken. X Neia
Dankjewel lieve meiden. En miriam wat lief dat je ook een bericht achter liet op mijn topic. Wat een rare situatie met je vriendin, maar wel lief dat je je oprecht zorgen maakt Flyke, veel plezier vanavond bij je echo, spannend hoor. Wilde jij nou weten wat het wordt? Marla, ben je al wat fitter vandaag? Ik wel, heb lekker uitgeslapen tot 9 uur. Dat is voor mij luxe. Ga jij trouwens in het ZH bevallen? of thuis? Het schiet idd al op, voor mij, maar ook voor jou. ME2, heb je nog nieuwe foto`s van JP, ben echt benieuwd hoe hij er nu uitziet. Neeke, succes met de onderhandelingen. Enne, wij willen wel taart als de onderhandelingen rond zijn Of niet dan meiden? we vieren het graag met je mee Minka, wat is dat toch met die werkgevers overal. Als je kinderen wilt of krijgt gaan ze opeens moeilijk doen. Al die tijd sta je voor hun klaar, stonden hun op de 1e plaats en nu opeens als je zwanger bent, bevallen bent of een kinderwens hebt gaan ze je opeens anders benaderen. Laat je maar niet kisten. Laat je niks afpakken wat je graag doet, je kunt toch bewijzen dat je het wel aankunt die hoofdtaak uit te voeren. Neia, lekker uitgeslapen dus? Ik zal naar "zuster Hope" in person luisteren en ik moet zeggen vandaag gaat het ook wel weer. Ik denk idd dat het deze week allemaal wat teveel is geweest, werken, ongi, hoofdpijn. MAAR.........................WE GAAN ER WEER VOOR Oja, en chocola eet ik ook in grote mate, vooral puur. Zeker als je je down voelt helpt het heel goed Amber, hoe is het bij jou? Franka, met jou? Nog iemand vergeten? Ik ga vanmiddag samen met mijn mannetje boodschappen doen in duitsland. Ze zeggen dat het scheelt, dus we gaan maar eens kijken ( kopen) Alvast iedereen een heel fijn weekend. Liefs Hope