Bedankt Jette! Ja ik weet het, ik moet positief blijven en dat positieve gevoel komt vast wel weer terug, maar nu lijkt het allemaal zo uitzichtsloos. Zo alsof ik me voor een dode mus de hele tijd heb opgepept. "Nou Marla, nou niet doordraven. Houd jezelf onder controle en klus weer alsof je leven er vanaf hangt." Dat geldt ook voor jou Jette. Voor jou begint de klustijd er ook weer aan te komen. Poeh, ik was gisteren ook al zo enorm chagrijnig. Waarschijnlijk is dit gewoon de good old PMS. Grrrr.... het bestaat echt. Een vrouwenlichaam is maar een complex geheel. Marla
ja meissie, niets aan te doen he, we zullen het met ons lichaam moeten doen, achteraf hadden we misschien toch eerder moeten beginnen, dat verwijt ik mezelf wel eens, maar ja gedane zaken nemen geen keer! Dus positief blijven, helder blijven denken, het komt goed, het moet goed komen! en een keertje lekker chagerijnen kan soms wonderen doen! Ja mijn klusperiode komt eraan, aan de andere kant heb ik daar helemaal geen zin in, wel in het klussen hi hi hi maar met als doel.....! Ik had me eigenlijk voorgenomen deze maand er niet mee bezig te zijn en gewoon te klussen wanneer we zin hadden! Maar nu het weer dichter bij komt, besef ik toch dat ik dat ook niet wil dus gewoon doorklussen! liefs jette
Nou, het is zover: ik ben ongesteld geworden. Toch maar vol goede moed maar weer op naar een nieuwe ronde. Hopelijk is 3 keer scheepsrecht. Deze cyclus is dus 31 dagen geweest (de vorige was 32 dagen) en gelukkig geen 34 dagen, wat ik eerst dacht. Ik ga deze ronde ovulatietests kopen (die digitale van Clearblue) om eens te kijken hoe me dat bevalt. Ik heb denk ik wel op het juiste moment geklust, maar het moet toch "pakken", he, en dat is blijkbaar niet gebeurd. Mijn lichaam herstelt zich per ronde, en het zou heeeeeel erg fijn zijn als het in de nieuwe ronde klaar zou zijn voor een nieuwe zwangerschap. Ik ben in zekere zin opgelucht dat de duivels er nu zijn. Ik wist gewoon dat ik ongesteld zou worden en ben blij dat ik er niet tot vrijdag op hoef te wachten. Marla
he shit marla! maar ja net als je zegt ene kant een teleurstelling, maar als je het gevoel hebt ongesteld te worden dan kan het ook maar beter komen! OP NAAR DE VOLGENDE RONDE!
Precies Jette. Nou nog heel even balen, en dan weer opkrabbelen. We gaan er weer voor en hopen super dat het een keertje raak is. Ik voel me in ieder geval weer iets positiever dan vanochtend. Heb even uitgehuild bij mijn zus aan de telefoon en daar knapt een mens van op. Flyke, ik ga nu flink duimen voor jou! Liefs, Marla
goed zo, begrijp me niet verkeerd hoor soms moet een mens even uitrazen, uithuilen en chagerijnen, maar daarna moet je jezelf weer oppakken en weer positief de wereld in kijken! succes!
Dag meiden, Blijkbaar besmettelijk topic, moeheid enz... Is een kleine migraine aanval geweest, pas sinds vandaag is die hoofdpijn weg. Krijg meestal migraine als ik te weinig slaap (vorige week nooit voor middernacht in bed gezeten), en ook door de frustratie en flyke denkwerk, nod enz enz.... teveel denken en met vanalles bezig zijn dus. Jette, ik zal zeker jouw tip volgen, momenteel laat ik alles even stil over die extra ronde, ik ga gewoon deze ronde afwachten en volgende ronde niet veel vertellen wanneer mijn eisprong is enz. maar gewoon verleiden en klussen Maar momenteel denk ik wel dat mijn man nog openstaat voor die extra ronde. Vandaar Marla, als je het niet erg vindt, laat ik die argumenten enz even achterwege, maar ik roep je hulp wel als het zover komt. Marla, ik las dat je ongi geworden bent, schrok er even van, ik dacht NU AL? maar je had je langste cyclus genomen zeker. Inderdaad wel jammer, die hoop is er toch telkens he, hoeveel je tegen je zelf ook zegt, nee hoop er niet op...., maar jij vermoedde door je aankomende pukkeltjes al dat je ongi zou worden? IK heb niet bepaald iets als aanwijzing dat ongi eraan komen. En dat baalgevoel, had ik vorige ronde ook zo enorm, kom op Marla, we trekken je terug op! Had je vroeger voor je MK ook soms licht bloedverlies rond je eisprong? Kan me inderdaad voorstellen dat het soms zeer pijnlijke en verdrietige momenten zijn voor jullie, als je je schoonvader zo ziet zitten. Die beelden van hoe actief hij was, komen dan waarschijnlijk de hele tijd opzetten. Maar ook voor hemzelf moet het pijnlijk zijn, beseffen dat hij ook een verlies moet verwerken, hopelijk tijdelijk, bv verlies aan mobiliteit enz. is ook een verwerking op zich. En ik tja, ik zie spoken, ik ben megamoe laatste tijd, maar zoals ik al zei, ben een grote schone slaapster, hihi, maar zit laatste tijd te laat in bed. Maar ja je kent me he, ik zit dan te denken, zou ik toch niet zwanger zijn? Ik meen terug een grauwe boog onder mijn ene oog te zien, en dat had ik bij beide ogen toen ik zwanger was. VOel af en toe een steken links, beetje eisprongachtig, en vandaag heeel eventjes rechts.. Ik zit soms al te voelen aan mijn borsten, maar niets, dus dat ontnuchtert me terug. IK probeer zoveel mogelijk te zeggen dat ik er niet op mag rekenen, en weet nu al dat ik ook terug een megabaaldag ga hebben als mijn ongi komt... goeieavond nog! groetjes flyke
Ow ja, even vergeten, ik had graag mijn hart nog es gelucht, ik had het vandaag weer even moeilijk, samen met een collega meegeweest naar een cliente van haar (en vroeger van mij geweest), haar 14 jarige dochter is ongewild zwanger. Had er niet echt bij stilgestaan, maar die dochter was thuis toen we op bezoek gingen, voelde zich niet zo goed en was thuis gebleven van school. Tijdens gesprek, vroeg mijn collega haar, hoe het nu was met zwangerschap, en of ze al verlangde naar het kindje. Waarop ze zei, ik weet het niet, ...... En in dat eerste kwartier dat we er zaten, heeft ze twee sigaretten opgestoken.... IK veroordeel haar niet, haar moeder niet, niemand, maar ik had het erg moeilijk. 14 jaar, ongewild zwanger, nadien van collega gehoord dat ze het te laat heeft opgemerkt dat ze zwanger was, anders zou ze voor abortus gekozen hebben, ze weet niet of ze het kindje eigenlijk wel wil, tja te laat voor abortus dus het moet dan maar komen, en ze rookte als een ketter.... Ik dacht op dat moment echt, djees, waarom konden wij niet wisselen, jij een MK, wel niet mooi van mij, maar het kindje is niet gewenst bij haar, terwijl bij mij het zo gewenst was, ik maanden op voorhand stopte met roken, sinds zwanger zijn, niet durfde te roken of alcohol aan te raken, en zij .... Ik probeer het naast me neer te leggen, ik til er nogal zwaar aan, maar het is haar leven en daar kan een ander niets in tegen brengen ... ik zou gewoon maar, willen wisselen met haar en misschien waren we dan beiden gelukkiger. voila, bedankt om dit te lezen, het is er eruit, voelt goed, ik was mee met collegavriendin die in begin wist van zwangerschap en MK, en na het bezoek voelde ze zich er ook niet goed bij tov mij, omdat ze mij meegevraagd had op huisbezoek, maar ik daardoor uiteindelijk terug zo geconfronteerd werd met MK enz. Maar ik heb haar goed op het hart gedrukt dat zij nergens mee hoeft in te zitten, ik het al heel mooi vind, dat ze zich zo kan inleven in me, en precies altijd weet hoe ik me voel. flyke
Goh Flyke, ik snap helemaal hoe je je hebt gevoeld tijdens dat huisbezoek. Tjonge jonge, het is zo moeilijk om te beseffen dat dat meisje de baby helemaal niet wil en te weten dat jij er ZO veel voor over had gehad om ook moeder te worden. Net wat je zegt: je laat er al bijna alles voor ook al ben je nog niet opnieuw zwanger en zij rookt gewoon maar door zonder ook maar aan de gezondheid van de baby te denken. Dat is wel zuur, inderdaad! En ik snap wel dat het voor dat meisje ook allemaal niet makkelijk is: ze is nog zo jong en haar leven verandert nu ook voorgoed: dat kan ze nu nog niet beseffen, maar jij was er al zo klaar voor. Ik lees hier wel eens over zieltjes die de ouders zelf uitkiezen en vraag me dan wel eens af waarom ons zieltje er dan voor koos om weer weg te gaan. Waarom dan wel bij zo'n jong iemand. Misschien zien ze zo'n oude bes (hihi, geintje!) niet zitten. Nou ja, je snapt wel wat ik bedoel. Ja Flyke, het is soms allemaal niet eerlijk, helaas. Als het wat eerlijker was verdeeld, dan waren wij alledrie vast al weer opnieuw zwanger, toch? Wel ontzettend lief van je collega: ze leeft zich zo in jou in: volgens mij is het een schat van een mens, tenminste zo komt ze op mij over. Het is wel fijn, he, om zo'n vertrouwelinge te hebben. Ik heb dat ook echt nodig: op tijden dat ik het niet meer zie zitten, moet ik altijd even uit kunnen huilen. Wat ik nu wel moeilijk vind, is dat ik eigenlijk praktisch niemand wil laten weten dat ik weer ongi ben geworden: ik wil het straks toch nog iets van een verassing laten zijn, ook al is het echte verassingseffect natuurlijk al weg. Er zijn maar 3 mensen in mijn naaste omgeving die van mijn nieuwe ongi weten. Ik ben normaal altijd iemand die heel open is over alles waar ik me mee bezig houd. Hey, hartstikke lief, meid dat je me probeert omhoog te trekken. Zal ik straks bij jullie ook weer doen, hoewel ik enorm hoop dat het niet nodig zal zijn. Nou maar hopen dat die grauwe boog onder je oog ook een symptoom blijkt te zijn. Ik had toch gedroomd dat je er een beetje moe uitzag? Hihi, was toch nog "voorspellend". Ik kan me niet herinneren dat ik anders ook pukkeltjes had voordat ik ongesteld werd. Dat is echt iets van na de curettages: ook had ik nooit bloedverlies rondom de eisprong: ook dat is nieuw voor mij. Weet je wat ik ook raar vind: ik had nooit pijnlijke borsten vlak voordat ik ongesteld werd, en nu na de miskraam doen ze ook echt zeer voor mijn ongi. Dus jouw niet pijnlijke borsten zeggen misschien wel niets Flyke: misschien is het wel een goed teken. Het is natuurlijk nog wel erg vroeg voor symptomen: die komen pas over een paar dagen, denk ik, dus het is helemaal niet raar dat je nog niets voelt. Ik check mijn urine: mijn eerste echte zwangerschapssymptoom was achteraf gezien een beetje troebele urine (met belletjes erin). Telkens als ik vlak voor mijn ongi naar de WC ga, dan hang ik zowat ongeveer met mijn hoofd onderin de WC-pot op zoek naar bubbeltjes. Ooooooooh Flyke: laat het raak bij je zijn: nog een weekje geduld en dan weet je meer! Goed idee van jou en Jette: wend nog maar eens al je Flyke charme aan om Flyke man te betoveren. Wie weet gaat ie om! Jette, jij ook nog heel erg bedankt voor je opbeurende woorden: ik zag dat ik nog een bericht van je gemist had, dat jij ongeveer tegelijktijdig met die van mij had achtergelaten. Wat bedoel je precies met dat je eigenlijk geen zin hebt in je klusperiode, wel in het klussen maar met als doel...? Bedoel je dat dat "geforceerde" klussen je niet zo bevalt of dat je eigenlijk alleen maar wil klussen voor een beeb. Sorry, was me niet helemaal duidelijk. En Jette, ons lichaam is inderdaad nog niet helemaal als vroeger: misschien was het net als je zegt daarom nog niet klaar voor een nieuwe zwangerschap. Maar let op: jouw volgende cyclus is vast weer wat korter: ik zie dat je je banner op 34 dagen hebt ingesteld. Mis je eisprong niet, hoor! Voor hetzelfde geld heb je een cyclus van 28 dagen. Arme Marlaman: die ligt met koorts (griep) in bed, ziet eruit als de dood van Ieperen en moet ook nog eens het "gezeur" van een menstruerende vrouw aanhoren. Och erm! (op zijn brabants gezegd). Nou wie weet voel ik me morgen al weer helemaal klusklaar! Maar dat doe ik nu nog niet, hoor: pas als de ongi achter de rug is. Maar ik bedoel geestelijk dan. Liefs, Marla
Marla, 1 ding weet ik zeker, wij worden ooit nog kampioen, langste post'er Ja, helaas is het allemaal niet eerlijk, en daar heb ik het soms echt moeilijk mee, mensen die het zo goed verdienen, geen vlieg kwaad doen, zich tot het uiterste inspannen (nu heb ik het het wel even niet op mezelf ), oa een goede vriendin van mij ook, wie blijkbaar ook geen geluk gegund is. (na jaren van proberen zwanger te geraken, zwanger geraakt, MK, en beslist niet meer verder te proberen,lichamelijk en emotioneel uitgeput staat nu op lijst van adoptie) En raar maar aan haar ongeluk troost ik me ergens. Ja, het is een heel lieve collega, echte vriendin geworden eigenlijk. Ben ik ook heel blij mee, wil ik nooit meer kwijt. Zonder woorden elkaar begrijpen, is mooiste bewijs van vriendschap vind ik. Buiten mijn man, die collegavriendin en mijzelf, is niemand op hoogte of ik nu al of niet ongi ben. Ik wil ook dat verassings-effect zoals je zei, terug als het zover is, maar ergens realiseer ik me dat die verassing minder gelukkig onthaald zal worden, omdat iedereen nog met MK in achterhoofd zit, denk ik. Nuja, dat is pas voor later. Ja, is normaal eh, in die tijd van MK tot nu, zijn wij hier onder elkaar al heel open geweest vind ik, en net die mensen wil je dan ook terug erboven op eh! Dat vind ik zo sjiek, totaal onbekend maar toch zo begaan met elkaar. Bedankt voor je duimen ook! Misschien is dat bloedverlies rond eisprong toch teken dat je lichaam er nog niet volledig klaar voor is? Ik las ergens anders dat je zei, dat je deze ronde minder verlies had rond eisprong, dan de ronde ervoor, dus ziet er goed uit dat het mindert he! Ik herinner me eigenlijk niet meer goed of ik voor mijn NOD, toen ik zwanger bleek te zijn gevoelige borsten had. De dag na Nod, testdag, die avond na test wel, ervoor er niet echt bij stilgestaan denk ik. Dit wekend had ik ook wel veel last van lage rugpijn, momenteel niet meer. Hehe, je bracht me alweer aan het lachen, ik zie het al voor me, Marla met haar hoof bijna in de toiletpot, urine-analyse En als je dan lang of halflang haar hebt, is je haar meteen gespoeld, hihi Ik weet wel nog dat mijn urine wat anders rook, op NOD dag. Gelukkig heeft Marlaman nu last van griep, dan is hij tegen de volgende klusronde terug opgeladen groetjes flyke
tjemig meiden wat een lange posts schrijven jullie, hele boekwerken, moet me er goed op concentreren dat ik nog weet wie wat heeft geschreven! Allereerst flyke ik denk dat het heel verstandig is om je man nu niet te bestoken met vragen en opmerkingen over een eventuele extra ronde, hij heeft aangegeven dat hij het overweegt en dat hij jou gelukkig wil zien, ondanks dat het moeilijk zal zijn voor je om het niet nog een keer uit zijn mond te trekken kun je het beter zo laten, dan maak je de meeste kans op medewerking van zijn kant, wel een beetje gecalculeerd maar mannen zijn nou eenmaal anders als vrouwen! hi hi hi Oh ik hoop zo dat die rand onder je oog betekend dat je zwanger bent! ben al aan het duimen draaien voor je hoor! hi hi hi! ! wou nog wel even zeggen dat jij als in bed gaat je ook moet gaan liggen anders slaap je natuurlijk nooit hi hi hi jij zegt steeds in bed gaan zitten! grapje! TJa het leven is soms zooooo oneerlijk als je dan nadenkt over dat meisje van 14 wat ongewenst zwanger is, als we dan er van uit moeten gaan dat zieltjes zelf hun moeder kiezen............ is dit niet de meest slimste ziel volgens mij! hey marla hoe ver ga je als je met je hoofd in de wc pot gaat hangen om op zoek te gaan naar bubbeltjes in je urine? ik zie het helemaal voor me ha hah ha! Ik lag je niet uit hoor, ik lach je toe! ik bedoelde dus met die opmerking dat ik het verplichte klussen wat onromantisch vindt, eerder deden wij het als we zin hadden maar ik merk meer en meer dat ik berekenend te werk ga, dat vind ik eigenlijk maar niets, je moet het doen als je zin hebt, maar goed ik blijf rekenen, trouwens mijn hubbie vindt het geen probleem, neem nou gisterenavond zei hij met een heel serieus gezicht "als je sex wilt hoef je het alleen maar te zeggen he, ik sta op stand bij, ben zo aan te zetten"? Ik lag in een deuk en zei nee schat hoeft niet we zijn gisteren al aan de bak geweest! We proberen het met humor te benaderen, dat werkt voor ons het beste! Liefs jette
Och erm Marla (op zijn Limburgs...), jammer voor je.... Maar vol goede moed weer verder, toch? Inderdaad, dat "verplichte" klussen is niet echt romantisch nee, laten we maar hopen dat het weer snel mag lukkenvoor ons allemaal, dan kunnen we weer een "normaal" klusritme aanhouden Ik troost me ook met de gedachte dat het bij anderen soms ook erger is. Ik praat veel met mijn collega. Zij is 35 en wil heel graag een kind, maar ze heeft nu relatieproblemen, haar vriend wil eigenlijk geen kind. Ze denkt er nu over om bij hem weg te gaan, maar ja, dan is de kans wel groot dat ze geen kind meer zal krijgen. Dat lijkt me zo moeilijk voor haar. En nu heeft ze ook net gehoord dat een vriendin van haar ongepland zwanger is. Ik vroeg haar heel direct of ze niet jaloers is en ze zei van wel. En zelfs ik, die die vriendin niet kent, voelde een steekje van jaloezie toen ik hoorde van die ongeplande zwangerschap... Het is in het leven inderdaad niet altijd eerlijk verdeeld. Liefs, Jude.
Hehehe, ik heb niet voor niets die Peanuts als avator: die typt me wat af op een dag. Ik schrok achteraf ook wel van mijn enorm lange post. Goh Flyke, een vroegere vriendin van mij is ook al jaren bezig om zwanger te worden. Vorig jaar is ze via de laatste IVF poging uiteindelijk in verwachting geraakt, en toen is haar baby na 6 maanden zwangerschap overleden. Ik vind het toch zo enorm erg voor haar! Net wat je zegt: het is ZO oneerlijk! Bij mij weten alleen mijn vriend, mijn zus en ook mijn collega-vriendin dat ik opnieuw ongesteld ben geworden. Ik heb ook zo'n schat van een collega die ook een goede vriendin is geworden. Het is fijn om iemand die je dagelijks ziet op de hoogte te brengen. Als die ongi dan komt onder je werk, dan kun je even flink bij haar balen. Jette, houd jij bepaalde mensen nog op de hoogte van je ongi? En hihi, ik heb halflang haar van dat net over de schouders valt, dus ik zal het eerst in laten trekken (het schuimt in ieder geval goed ) en vervolgens goed uitspoelen door een paar keer door te trekken terwijl mijn hoofd nog in de WC-pot hangt. Jaaaaaaaah, lach mij maar toe, Jette! Goh Jette, wat jij zegt over klussen dat herken ik helemaal: je wordt er inderdaad zo berekenend van, ook al zeg je van te voren dat je geen rekening wil houden met je eisprong. Ik merk zelfs dat mijn vriend nu goed in de gaten houdt wanneer deze eraan lijkt te komen. Je wil toch niet het risico lopen om hem (of haar) te missen. Gelukkig staat Jetteman op standby en kun je hem zo weer aan zetten. Kijk wel uit dat je hem niet per ongeluk helemaal uitschakelt of dat 'ie kortsluiting krijgt. Dan zit je met de gebakken peren. Kan je hem ook op de turbostand zetten? Vandaag voel ik me al heel veel minder depri dan gisteren. Ik lijkt het geaccepteerd te hebben dat ik een nieuwe ronde inga. Ik vroeg me gisteren hardop af waarom het me allemaal zo zwaar viel. Ik zit nu pas in mijn 3e ronde na de miskraam. Mijn vriend dacht dat dat kwam doordat je nu andere verwachtingen hebt. En al met al ben je natuurlijk toch al wel even bezig. Sowieso is het zo moeilijk om de zwangerschapsknop uit te moeten zetten, terwijl hij al aanstond. Ik weet nog dat ik vlak voor mijn curettage ging winkelen en absoluut niet geinteresseerd was in kleding. Ik was er nl. vanuit gegaan dat ik zwangerschapskleding aan zou moeten en het is moeilijk om dan om te schakelen naar de reguliere herfstmode. Ook zat ik nog te kijken in zwangerschapsboeken, maar deze waren op mij natuurlijk niet meer van toepassing. Natuurlijk heb ik van dit soort dingen nu geen last meer, maar toch die knop (om in Jette's termen te blijven) die heeft aan gestaan en wil graag weer opnieuw aangezet worden. Nou Flyke en Jette, eens kijken of dat bij jullie deze maand lukt. Liefs, Marla
hi hi hi volgens mij krijg je er heel erg gezond en glanzend haar van zo'n natuurprodukt! ha ha ha ! ik zie je echt helemaal voor me marla, kan er niets aan doen! Ja ik heb een hele goeie collega waar ik veel mee deel, niet dagelijks maar wel heel regelmatig, en natuurlijk mijn hubbie die weet natuurlijk ook wel wanneer ik ongi ben en wanneer niet! Ik ervaar het ook als heel fijn dat je ook deze dingen kunt delen met anderen! jetteman staat altijd op standby, ik hoef niet bang te zijn dat hij kortsluiting krijgt, hij vindt het klussen een van de fijnste bezigheden die hij kent dus NO PROBLEM! Nu ik er over na denk heeft hij nog nooit geweigerd ! Een toppertje! en ja marla turbostand lukt ook heel goed! hi hi hi! goedzo marla, weer positief de nieuwe ronde in, ik heb dat ook even behoorlijk teleurgesteld maar dan weer volop aan de bak! Hoi Jude, tja moeilijk probleem van de collega van je, zonder man geen kind, maar als haar partner echt geen kinderen wil................ moet je hem dan dwingen of hem niet vertellen dat ze gestopt is met de pil of ander voorbehoedsmiddel en dan mocht ze zwanger worden zeggen "oeps vergeten te vertellen? Ik denk niet dat het een goede basis is als 1 van beide partners niet wil! Je moet er volledig achter staan volgens mij! ik wordt ook al beter in lange posts?! liefs jette
Ha die Jude, leuk dat je er weer bent! En ik zie het al: nog een "zuidelijke" vrouw binnen onze gelederen. Kennelijk kennen ze de uitdrukking och erm niet alleen in het Brabantse. Jeetje, het lijkt me zo moeilijk als je 35 bent, en jij wilt kinderen en je vriend niet. Je bent dan echt op een leeftijd dat de eierwekker zeg maar afloopt. Houd je dan zo veel van je vriend dat je je wens opgeeft, of ga je toch voor kinderen. Poeh, ik ben blij dat ik niet in haar schoenen sta. Het is net wat Jette zegt, je wil ook niet zo maar stiekem met de pil stoppen en hem voor het blok zetten. Een collega van mijn vriend is dat overkomen en de vrouw zit nu alleen thuis, terwijl haar man elke avond aan het hardlopen is (trainen); hij ontvlucht huis. En Jude, je eisprong komt al weer over een paar dagen. Merk je al dat het weer zover is? Ben je al weer fanatiek aan het klussen? Op welke stand staat Judeman? Haha, Jette, jij bent ook al door ons aangestoken: dat was een lekkere lange post! Het zit wel goed met Jetteman zo te horen: als hij maar niet doorbrandt: als je hem te lang aan laat staan, bedoel ik. Nou, vandaag voelde ik me gelukkig weer een heel stuk positiever. Ik heb weer veel gelachen en dat is bij mij altijd een goed teken. (als ik me niet goed voel, dan kun je dat ook altijd direct aan mij zien en baal dan dat ik dat niet goed kan verbergen). Ik hoorde zojuist dat mijn schoonvader vandaag een stukje helderder uit zijn ogen keek en daar zijn we heel erg blij mee! Dit hadden we 1,5 week nog niet durven dromen. Echt harstikke fijn! En Flyke: voor jou is het nog maar minder dan een week! Is de boog onder je oog al donkerder geworden? We zoeken allemaal naar de meest vreemde zwangerschapsverschijnselen: schuimende urine, wallen onder de ogen, knijpen onze borsten lens, en ga zo maar door, en het is net wat je zegt: dat maakt het juist zo gezellig: ook al kennen we elkaar niet, toch zijn we er voor elkaar en dat vind ook ik helemaal top! Liefs, Marla P.s. Het is maar goed dat ik Taz niet meer als avator heb: was ik daar nou zo chagrijnig door? en type ik daarom nu van die enorme lappen tekst?
Hee Marla, Ja, ook een zuidelijke vrouw hier "Och erm" ken ik van het Limburgs, maar ik weet dat het ook Brabants is, want ik werk in Eindhoven en hoor het mijn Brabantse collega's ook zeggen! Tja, ik vind het ook heel erg voor mijn collega. De situatie waarin ze zit is echt moeilijk. Ze denkt dat ze binnenkort weggaat bij haar vriend, want ze is zo bang dat ze het hem voor de rest van haar leven gaat verwijten dat hij geen kind wil en dat wil ze hem en haarzelf ook niet aandoen. Als ik dat dilemma zo hoor, dan denk ik steeds dat ik het zo slecht nog niet heb en dat het altijd erger kan allemaal. Daar trek ik me dan weer aan op. Volgens mij zit mijn eisprong er aan te komen. Heb veel draderig slijm sinds gisteravond. Er wordt hier dus druk geklust op dit moment Judeman kent mij niet meer terug en weet niet wat hem overkomt (weet je nog, 1 keer in de week op zondagochtend ). Liefs, Jude.
goedemorgen dames, Ik denk dat ik ook zou overwegen om weg te gaan wanneer ik heel graag kinderen zou willen en mijn hubbie niet, dat blijft volgens mij altijd tussen mensen in staan! Ja ik wordt ook al beter he met lange posts te schrijven, maar soms hebben we elkaar gewoon heeeeeel veeeel te vertellen! Hey super marla dat van je schoonvader, ik ben hardstikke blij voor je dat het weer beter met hem gaat! Ja het gaat errrrrug goed met jetteman, hij slaat een beetje door, wil nu liefst ineens elke dag maar pffff dat hoeft van mij ook niet hoor! Maar hij vindt het erg prettig dat het initiatief van mij uitgaat hi hi hi! Nee dat zit wel goed! liefs jette
Hey Jude, werk jij ook in Eindhoven. Dat is toevallig? Join the club. Haha, onze mannen zijn maar blij met ons tegenwoordig! Forget about die zondagochtend, nu is het in huize Marla om de dag raak zo'n twee weken lang. En in Huize Jude, Jette en Flyke nog wel vaker! (moet wel eerlijk bekennen dat ik het dan ook wel weer mooi genoeg vind). Het lijkt erop dat jouw eisprong heel erg netjes op tijd is! Fijn, joh: nou maar hopen dat het er bij 1 blijft. Lekker veel klusplezier! En Jette, ik begrijp dus dat jij misschien ook wel ovulatietests gaan proberen, mocht er een nieuwe cyclus komen. Ik zal je wel laten weten hoe het mij bevalt. Ik ga denk ik morgen bij de drogist vlak bij mijn werk een setje halen. Wil toch een beetje anoniem blijven, en bij de drogist waar ik altijd kom, kennen ze me zo'n beetje. Ik wil liever niet dat ze precies weten hoe ik ervoor sta. (ook al wonen we nu in de stad, we doen nog altijd boodschappen in het dorpje waar we eerst woonden, en daar kent iedereen elkaar, zo lijkt het wel eens. Het was zelfs zo erg dat toen we een nieuw huis hadden gekocht, we daarop aangesproken werden in de snackbar waar we maar heel af en toe komen, terwijl je denkt dat je daar compleet onbekend bent. Dus op naar die andere drogist!). Haha Jette, het klinkt alsof de turbostand aanstaat. Misschien moet je hem een standje lager zetten. Halloo, Flyke, anybody out there? Nog nieuws aan het zwangerschapsfront? Liefs, Marla
ja jetteman denkt gewoon : gebruik maken van de situatie hi hi hi maar ik rem hem wel af hoor! ik kan me dat gevoel heel goed voorstellen marla, heb ik ook ben nu een paar keer bij de apotheek geweest voor foliumzuur, en een paar keer voor een zwangerschapstest, en voel me daar soms een beetje ongemakkelijk bij, maar goed die meiden daar zijn heel vriendelijk....... maar toch vind ik het vervelend! Is het zelfde als bij mijn bakker, toen ik nog zwanger was kwam ik donderdags bij de bakker brood halen, toen vroeg het meisje daar van wat zie ik daar een beginnend buikje? Zij was de eerste vreemde waar ik het aan verteld heb dat ik zwanger was, dezelfde dag s'avonds is het bloeden begonnen en s'morgens de miskraam en curretage, etc.. Ik ben nog niet weer naar deze bakker geweest om brood te halen, terwijl ik mijn man hoor klagen dat dit brood niet zo lekker is als voorheen! Ergens heb ik angst dat ik het haar moet vertellen van de MK! stom he! Het is stil he aan de kant van Flyke? Heb jij nog iets van Tineke gehoort de laatste tijd? liefs jette
Hey Jette, Ik kan me helemaal voorstellen dat je voorlopig niet naar je oude bakker wil, omdat je bang bent dat er gevraagd wordt naar je zwangerschap. Dat is absoluut niet stom. Je wil ook niet voor het oog van alle klanten over je miskraam vertellen. Trouwens, ik vind de vraag die ze stelde wel erg gevaarlijk: als ik niet zeker weet of iemand zwanger is, dan zal ik zelf eigenlijk nooit vragen of iemand een kind verwacht. Stel dat die persoon net is aangekomen, en zich aangesproken voelt door zo'n opmerking, maar dat even terzijde. Misschien moet je maar een broodmachine aanschaffen, dan hoef je helemaal niet meer naar de bakker en het brood smaakt nog super lekker ook. Wij hebben er eentje, en vinden het brood van de bakker nu niet meer zo lekker. We gaan altijd naar een Molen hier in de buurt om meel te halen. Lekker, hoor: zo'n super vers en knapperig brood. Ik heb ook niets meer van Tineke gehoord: uit haar woorden in december kon ik opmaken dat ze erover dacht om haar relatie te verbreken: haar kinderwens komt dan automatisch ook in de ijskast: op precies zo'n manier als waar Jude het over had. Tien was 39, als ik het me goed herinner. Hopelijk komt het toch weer goed met haar relatie en kan ook zij weer snel aan een kind denken. Tien, als je dit leest: laat eens iets van je horen: we zijn erg benieuwd hoe het met je gaat! Was trouwens toevallig: ik vroeg me eergisteren af hoe het met haar was. Wie weet slaapt Flyke een beetje bij. Ze was erg moe de laatste tijd. We hopen maar dat dat een zwangerschapsteken is. Ik blijf in ieder geval druk voor je duimen, Flyke! Liefs, Marla