hey meiden, tjemig wat gaan jullie hard jullie schrijven weer enorm veel, ik kan niet meer op iedereen reageren hoor, weet niet meer wie wat geschreven heeft! Wel ben ikblij dat marla weer terug is, heb je gemist meis! nog alles rustig hier, nou ja gisteren wel vaak wat steken en buikpijnen gehad maar vandaag is alles weer rustig. De kleine zit nog lekker warm en knus denk ik! Vandaag is de uitgetelde datum........ maar ja dat zegt ook niets natuurlijk. Krijg nu van alle kanten commentaar als ik alleen even naar de bakker ga, of een boodschap ga doen, mijn moeder wil overal met me naartoe, alsof mijn moeder iets kan doen als het begint ha haha maar wel lief natuurlijk! Ik wacht in spanning af wat er komen gaat! liefs jette
Het wordt nu inderdaad spannend Jette. Ik kom zondag even kijken of je meisje er al is (eerder kan ik helaas niet) We hebben nog niets gehoord van onze "vrienden". Franka-man vond dat we ons niet moesten laten kennen en hij heeft een berichtje gestuurd (alleen 'gefeliciteerd' en onze namen) Wat zij onpersoonlijk kunnen, kunnen wij ook of ben ik nu erg slecht? De afspraak met de gyn. is gemaakt. Maandag 11 februari mogen we komen. We konden zelfs al eerder, maar Franka-man is volgende week een week weg en ik vind het toch wel prettig dat hij erbij is. Als ze nu ook zo vlot zijn met advies en onderzoeken.... Morgen gaan we met mijn neefje voor de eerste keer naar de Efteling. We hadden vrij-kaartjes en vonden het wel zo gezellig om hem mee te nemen (aangezien de kleintjes ook nog gratis zijn) Ben benieuwd hoe het zal gaan. We zullen watervlug moeten zijn om hem bij te houden. 's Avonds hebben we niets afgesproken. Ik denk dat we helemaal op zullen zijn. Een heel fijn weekend allemaal! Liefs Franka p.s. ik reageer zondag even op iedereen
Hope, zo'n dag ertussen is toch helemaal niet raar meis? Dat mag best wel eens. Het is goed van je dat je het eruit hebt gegooid en nog beter dat je nu de schouders er weer onder zet. Meid, jij komt er echt wel. En dat gevoel wat je had betreft je zusje, dat had ik ook laatst. Wij waren nog aan het wachten op mijn 1e menstruatie en mijn vriendin vertelde dat ze er nu ook voor gaan. Toen zei ik tegen mijn man, nou, hoop niet dat ze straks eerder zwanger is dan ik. ....had ik niet moeten zeggen, want toen had ik een boze man, dat het geen wedstrijd is enz. bla bla. Tuurlijk weten wij dat ook wel, maar ons gevoel zegt nou eenmaal wat anders. Maar ik weet zeker hope dat jij straks jullie wondertje mag krijgen, ben er van overtuigd! Dikke knuf
Hope, goed om te horen dat jullie er weer voor gaan. En die k..dagen komen vast wel meer, maarja ze horen er helaas bij. He enne vanmiddag in Duitsland alleen kijken kijken niet kopen he?! Vandaag heb ik ook zo'n dag. Ik moet de hele tijd aan dat stomme werk denken, en het gesprek met de arbo volgende week. Ik zie er heel erg tegenop. Jette, goed om iets van je te horen. Een mijlpaal bereikt, nu moet de kleine toch echt komen. Lief zeg dat iedereen zo bezorgd is, maarja het kan inderdaad nu echt elk moment gaan beginnen. Toen je gister die buikpijnen etc. had, dacht je toen niet dat het ging beginnen? Spannend zeg! Franka, ik vind het juist goed van je dat jullie die vrienden een kaartje hebt gestuurd. Dan heb jij in ieder geval het netjes gehouden, dat kunnen hun niet zeggen. Veel plezier morgen in de efteling. ik duim op droog weer voor jullie! Als het nu nog even droog blijft vanmiddag ga ik misschien nog even de stad in op zoek naar nieuwe schoenen. Misschien voel ik me dan wat beter! X Neia
Het gaat hier helemaal niet goed. Ik kan alleen maar huilen, ik denk dat de oververmoeidheid er eindelijk uitkomt. X Neia
Mijn beste vriendin kwam gelijk langs toen ik haar belde. Ze is eerst boos op me geworden dat ik het zolang door heb laten gaan, haha. Maar daarna inderdaad samen alles met haar op een rijtje gezet. Het komt gewoon dat ik al 23 wkn zo weinig slaap en veel ziek ben, dat alles nu negatief is. Dus ik heb eerst de arbo gebeld om te vragen of het gesprek eerder kon plaatsvinden. Maar ze zaten helaas vol. Toen moest ik van mijn vriendin mijn baas bellen. Die was zoals gewoonlijk niet echt begripvol, en vroeg constant wat het nu concreet inhield. Dus ik heb medegedeeld dat ik tot vrijdag thuis wil blijven om bij te slapen en dat ik dan met de arbo ga overleggen. Dat vond ze uiteindelijk goed. Ik moest alleen die andere manager in mijn winkel nog informeren. Die was aardig, een beetje te lief en begripvol, ik denk dat ze blij is nu. Maarja wel fijn en ik heb gezegd dat ik hun vrijdag wel bel wat er uit het gesprek is gekomen. Zo, dat lucht op. In het badje heb ik al gelegen, maar dat hielp niet. Nu even een paracetamol genomen tegen de hoofdpijn. En misschien zometeen maar even naar de mac, dat moet vast helpen. X Neia
Hey Neia, wat lees ik nou? Zit je mij op te peppen en heb je het zelf even zwaar. Maar ik moet zeggen, ik vind het helemaal zo van je vriendin. Als ik bij je in de buurt had gewoond had ik dat al eerder gedaan ( en dat geld ook voor een paar andere meiden hier) Goed van je dat je een paar dagen thuis blijft, neem dan ook die rust en ga je niet gek maken over het werk, ze zijn het niet waard. Meis, je hebt een enorm wonder in je buik groeien en alleen hij/zij en jij en je man zijn nu belangrijk. Eet je maar lekker vol bij de mac en kom tot rust. Dikke knuffel van mij. Jette, alles nog goed lees ik. Je houdt het wel spannend. Kan me voorstellen dat je een beetje gek wordt van die overbezorgde mensen om je heen. Franka, wat goed! je hebt een datum staan. Daar kun je dan fijn naar toe leven. En wat Neia al zei, goed dat jullie een kaartje hebben gestuurd naar je vrienden. Ik ben wel benieuwd wanneer ze zelf eens contact met jullie opnemen. Hoe vaak zie je ze normaal? Je laat toch wel iets weten he? als je wat hoort? Maria, dat verhaal van: het is toch geen wedstrijd herken ik. Dat was destijds met mijn vriendin ook. Maar nu is het toch anders, en mijn man begrijpt mijn gevoel ook. Ik heb hem vanmiddag pas het verhaal verteld van gister. Hij is zo lief, hij troost me en zegt de juiste woorden, zucht wat een man ( zwijmel) Ik ben dus vanmiddag naar duitsland boodschappen gaan doen. Geweldig Ik wist niet waar ik moest beginnen, hihi. Maar er stond van alles op mijn lijstje en ik kwam met veeeeeeeeeeeeeel meer terug, hoe kan dat nou ? Maar wat scheelt dat daar zeg. Ben net even de kruidvat in gegaan om te vergelijken ( ben echt erg he) Maar ik heb denk ik per produkt minimaal 1 euro en op sommige zelfs 3 EURO bespaard. Dat compenseert dan weer de dingen die ik extra heb gekocht Vanavond nog even naar de verjaardag van 1 van mijn peetkinderen en dan is mijn vrije dag weer om, pffffff. Moet volgende keer toch wat beter letten op mijn planning, want ik doe het mezelf aan dat ik teveel werk. Maar ik denk dat meer van jullie dat hier herkennen :-# Dag lieverds, Liefs Hope
Hope: kan me levendig voorstellen dat je niet wil dat je zus eerder zwanger is dan jij. Jij ebnt langer bezig en je gevoel zegt dat jij eerst moet....ik had dat heel erg met een paar vriendinnen toen wij die miskraam hadden gehad. Gelukkig was ik wel eerder (sterker, zij zijn nog steeds niet zwanger, maar geloof dat het op een laag pitje staat bij die stellen). Kreeg wel vrij kort nadat ik iedereen had verteld dat ik weer zwanger was en dat het goed ging bericht van 2 vriendinnen dat zij ook zwanger waren (gelukkig korter dan ik, erg he dat ik dat zeg...), die nooit kinderen wilden....was ik even blij dat ik verder was....had ik niet aangekund anders, Heb daar toen ook over gepost hier dat ik mezelf kinderachtig vond om zo te denken. Maar geloof me, iedereen hier kent het gevoel! Neia: niet treuren, je gaat weg bij dat werk! Je kleintje is nu het belangrijkste, laat de rest van de wereld in e &*^%$ zakken! Frank: fijn dat je zo vlot naar de gyn kan! Goed dat je die "vrienden" een onpersoonlijk kaartje hebt terug gestuurd! Nu zullen ze wel vinden dat jullie onaardig reageren...maar dat is niet zo....zij hebben de toon gezet! Jette: spannend dat je uitgerekende datum van daag is, het kan echt allemaal zomaar gebeuren. Ik zat smorgens ook uitgebreid aan een vriendin te mailen dat er nog geen enkele vorm van beweging was en snachts braken mijn vliezen en lag er smorgens een klein mannetje naast me! Een hele goede vriendin van me is ook vandaag uitgerekend van een meisje. Is ook nog niets aan de hand mailde ze net, maar je weet dus maar nooit...... Neeke: sapnnend van het huis....duim, duim, duim....en stoer dat je alleen bent met de knullen. Zal wel je rot rennen zijn! NB wij zijn vandaag op dag 5 dat JP niet heeft gepoept...ookal schijnt het normaal te zijn, vind ik het toch raar.... Minka: ik hoor van veel mensen (ook artsen) dat NL gewoon achter ligt op medisch gebied (vooral op gebied van medicatie en preventie ed). ...ik weet wel waar ik de volgende keer weer beval..... Wat zij op je werk doen mag absoluut niet! Ze mogen nooit aan de functie toornen! En zeker niet als ze het doen om redenen van je part time werken da's ook nog eens discriminatie. Laat je dus niets "afpakken". Flyke: veel plezier met de echo! Marla: niet te veel chocolade he! En met de pootjes omhoog! KAn je wat ontspannen? NB ik heb echt niet op mijn eten gelet tijdens mijn zwangerschap en ik kom normaal al aan als ik naar een sinaasappel kijk! Was tijdens mijn zwangerschap maar 8 kilo aangekomen en er is nu al 13 kilo af door de borstvoeding ! Da's nog eens fijn en dan ook nog makkelijk afvallen....
neeke medisch gezien mag en kan het gewoon weer alleen vinden ze het belangrijk omdat ik al drie zwangerschappen in een korte periode heb gehad dat ik even rust neem. snap ik wel wil ik ergens zelf ook maar ergens zit er ook alleen maar in mijn hoofd ik moet weer zwanger zijn. bart denkt daar heel anders over die wil echt even niks meer met zwanger zijn te maken hebben. en ik tja enerzijds dus wel ergens ook niet ik bedoel ben niet direct weer 22 weken en danique komt er niet mee terug. dus tja moeilijk voel me nog steeds heel erg down kan van weinig dingen genieten en ik moet nu denk ik eerst voor mezelf kiezen het begin is daarvan gemaakt we gaan zaterdag avond niet naar de verjaardag maar zondag middag heb vanmiddag gebeld en gezegd dat ik het niet zie zitten want ook al is het voor hun ook nog onzeker het zit er nog wel en er wordt vast over gepraat en ik kan dat denk ik niet aan weet niet hoe ik ga reageren en in gezelschap van kennissen wil ik niet huilen en ik wil ook niet hun geluk bederven dus de knoop doorgehakt en wij gaan zondag middag verder die slaap tabletten helpen volgens mij niet ik kom nog steeds slecht in slaap weet niet wat ik gedacht had maar het duurt nog steeds heel lang voor ik echt slaap. ga zo even gedachten verzetten ga lekker kop koffie halen bij mijn ouders ze weten alleen niet dat ik kom dus verrassing. 15 febr ga ik naar een natuurgeneeskundige ze kan door middel van meting in je lijf kijken, mischien dat ze kan zien dat ik nog iets heb waardoor er een blokade ergens zit en daarom een zwangerschap niet kan volbrengen heb geen idee wat ik moet verwachten we zien het wel. nou iedereen fijn weekend liefs miriam
Miriam, pas goed op jezelf. Kan me vooirstellen dat het heel tegenstrijdig is, je wilt eigenlijk meteen weer zwanger zijn maar anderzijds is er die enorme angst.....Goed dat je hebt besloten nietnaar de verjaardag te gaan met tig mensen maar even rustig de dag erna....hopelijk gaan de slaaptabletten nog hun werk doen....liefs.....
sorry dat ik ego doe en niet op de anderen reageer, maar heb niet veel tijd, wil jullie toch laten weten dat ik een goede echo had, alles in orde, hartje, nieren, navelstreng enz.bu ongv. 440 gr goe wekend nog liefs flyke
ben zo blij om dat te horen voor mij is het heeleng allemal iedereen die rond mijn x aantal weken zat maar je bent er overheen en het ziet er goed uit nou super helemaal goed van harte liefs miriam me2 het is ook een enorme opluchting dat ik er niet heen ga stom he je wilt voor een ander iets doen terwijl je zelf eigenlijk helemaal niet wilt. maar ben trots dat ik het haar durfde te zeggen dat we niet kwamen. me2 hoe gaat het met jp groeit hij goed? heb je nog wat foto's van hoe hij er nu uit ziet amber ben je al terug van je verhuizing ik weet het niet meer hoe is het bij jullie alles mooi geworden of moet je nog veel doen? in iedergeval de rest een fijn weekend liefs miriam
Beste dames/meiden... Amber is nog niet online....aansluiting laat helaas op zich wachten. Ze is druk doende zich te settelen....en Lize gaat ietsje beter, hoewel ze al twee weken diarree achter de kiezen heeft... die roze wolk laat duidelijk op zich wachten...maar we houden goede hoop...dat het grote genieten echt snel aanbreekt! ik doe jullie allen de groetjes van Amber, helaas heb ik nog niet kunnen bijlezen Amazonnetje
nou amber is vast onwijs blij met zo'n lieve zus amazonnetje vind het echt lief hoor dat je elke kee names haar post maar eigenlijk zie ik er nooit in staan hoe het met jou is? dus ? Hier gaat het echt effe niet meer lijkt wel of al het slechte nieuws in ieens de kop weer op duikt kreeg vanacht weer wat te horen dat er twee uit elkaar gaan kan er verder nog niet op in gaan omdat er mischien mensen kunnen meeleze maar het wordt echt te veel hoor. zelfs met slaaptablet hele nacht wakker gelegen alleen van 12.00 tot 16.20 geslapen toen was de pret voorbij bah
Hope, haha dat is lief van je dat je dan hierheen was gekomen. Zooooo dat scheelt inderdaad veel geld in Duitsland zeg. Naar welke winkels ben je allemaal geweest? Misschien voor ons ook wel een idee, want wij wonen ook dichtbij de grens. Me2, dat doe ik. Jeetje wat ben je al veel kilo's kwijt zeg. Komt dat echt door de borstvoeding? ik hoop dat het bij mij ook gaat lukken. Tot wanneer wil je JP borstvoeding gaan geven? Miriam, wat klote zeg dat die slaaptabletten niet helpen. Kun je overdag ook niet een beetje bij slapen? Flyke, fijn om te horen dat alles goed was bij de echo! Ik ben benieuwd naar je verhaal hoe je het vond. Weten jullie al wat het wordt? Amazonnetje, bedankt voor je update meid. Hopelijk heeft Amber weer snel internet, want we missen haar echt hoor. Verschrikkelijk zeg dat Lize al zolang aan de diaree is, hopelijk komt die roze wolk snel langs drijven. Ik ben opgelucht dat ik me nu ziek heb gemeld. Maar de harde buiken blijven komen bij inspanning, bv met de was ophangen of boodschapjes doen. Voor de rest heb ik helemaal niks gedaan dit weekend. Het is echt heel erg vervelend. Volgens de vk van de site kan het ook een blaasontsteking zijn. Dus ik ga morgen voor de zekerheid maar even mijn urine naar de ha brengen. Verder deze week maar rustig aan doen, en kijken wat de arbo arts vrijdag zegt. Jette, hoe is het met je? Kom je de dagen een beetje door of ben je alleen maar aan het wachten? Wanneer mag je weer naar de vk? X Neia
hoi meiden, tjemig me2 wat ben jij al veel afgevallen, geweldig, misschien moet ik ook maar overwegen om borstvoeding te gaan geven! Flyke, gefeliciteerd met je goede echo, ga zo door meis! Neia, neem de tijd voor jezelf meis, jij en jullie beebje is nu het allerbelangrijkste, zorg goed voor jezelf en jullie kleine! Gisteren een beetje een slechte dag gehad, heb samen met jetteman boodschappen gedaan maar was blij dat ik weer thuis was, werd er doodop van, niet normaal meer, maar nu gaat het weer veel beter, kan vandaag weer veel meer dan gisteren! Onze kleine meid zit schijnbaar nog steeds prima bij mij want er is nog niets wat er op duidt dat ze er uit wil! Ik kan het nog best volhouden hoor, het gaat prima met me, maar aan de andere kant mag ze van mij ook wel komen. liefs jette
Lieve Mirjam.... als er ooit een tijd was om in mijn handjes te knijpen, denkend aan wat ik in ieder geval nog heb en waar ik nog van mag genieten...is het nu wel.... liefs Amazonnetje
amazonnetje wat lief verwoord je bent ook een schat zeg. doe amber de groetjes van me het gaat hier niet zo lekker momenteel heb net dom dom dom naar het programma baby te huur gekeken en kan dan overal boos om worden gewoon ten onrechte maar kan er gewoon niet bij. en natuurlijk zou ik alles anders doen veel beter, bart zei ga maar achter de comp zitten even tot rust komen, vanmiddag bij mijn vriendin geweest en heb gewoon een gevoel dat ze niet echt weten wat het allemaal inhoudt om zwanger te zijn de angst van nu nog. Ze hebben er alle vertrouwen in en konden weer alleen maar praten over de toekomst ik heb toen gezegd dat ik daar niet over mee wil praten het is te vers en toen kreeg ik te horen dat ze het wel begrijpen maar dat ik ook moet begrijpen dat het nu eenmaal zo is en dat er over gepraat wordt. even weer een tik er van gekregen hoor. Voel me zeer klote en niemand die me begrijpt lijkt wel. Ik snap echt wel dat het leven doorgaat en dat ik dingen moet leren accepteren maar voor mij is het leven stil gaan staan dus iets accepteren gaat best moeilijk heb ze een felicitatie kaart gedaan en een 9 maanden dagboek. dan leef ik toch mee, en dan mag ik toch nu zeggen effe verder niet meer. Gelukkig ga ik 1 keer per week naar een vrouw een buitenstaander praten want alleen lukt het niet, gelukkig begint bart ook steeds meer te praten dus dat stuk zit wel goed hoef me geen zorgen om hem te maken dat is wel fijn hoor. wil gewoon alles goed doen en uiteindlijk doe ik niks goed want ik doe mensen die om mij geven en ik om hun pijn door hoe negatief ik in het leven sta sorry maar moest het ergens kwijt en dan zijn jullie de pineut liefs miriam
Goedemorgen meiden, allemaal het weekend goed doorgekomen? ME2, ik kan me nog wel herinneren toen jij dat destijds schreef over die vriendinnen. Ik ben blij dat jullie mij hier begrijpen. Wat goed zeg, dat je zoveel afvalt. Zit je weer snel strak in je vel Flyke, wat fijn dat je een goed echo had. Laat je nog even "uitgebreid" weten hoe het is gegaan en of je theorie klopt over jongens en meisjes Hey Amazonnetje, lief dat je steeds even bericht komt doen namens Amber. je schreef: "als er ooit een tijd was om in mijn handjes te knijpen, denkend aan wat ik in ieder geval nog heb en waar ik nog van mag genieten...is het nu wel.... " Misschien ben ik wel erg nieuwsgierig, maar is er iets speciaals gebeurd waardoor je dit beseft? Ik wil jou iig een dikke knuffel geven, want ik vind je echt een kanjer. Neia, ja duitsland scheelt echt. Ik zou als ik jou was echt eens in de maand daar je grote boodschappen doen. We zijn nu naar de "real" geweest, dat is een supermarkt, maar ze verkopen daar echt alles, van huishoudelijke artikelen tot levensmiddelen en make up. Normaal voor alleen de verzorgende produkten ga ik naar de "DM". dat is de duitse drogist. Ik zou zeggen ga het eens proberen. Hoe voel je je nu? nu je wat meer rust hebt? heb je uitgeslapen? Maak je nu nog maar niet druk om vrijdag, het is vandaag pas maandag en morgen is weer een dag, nu nog niet aan denken ( hoor wie het zegt ) Pfff Jette, kan me voorstellen dat "even" boodschappen doen, nu een hele klus is. Je klinkt nog heel erg opgewekt, vaak hoor je vrouwen al 3 weken voor uitgerekende datum al "zeuren" pffff nu mag ze eindelijk wel komen, ik heb er genoeg van Maar spannend wordt het nu wel, heel erg lang zal je kleine meid niet blijven zitten. Vanaf hoeveel dagen over tijd gaan ze actie ondernemen? Miriam, ik heb weer zo met je te doen als ik je verhalen lees. Er straalt echt enorm verdriet en onmacht van het scherm af als ik het lees. Wat goed dat je naar die natuurgenezer gaat, baat het niet, dan schaad het ook niet. En lucht jij maar lekker je hart hier. we voelen ons echt niet de "pineut" maar eerder je vriendin waar je alles aan kwijt kunt. Meid, je doet het hartstikke goed, naar de omstandigheden waar je in verkeerd. Dikke knuffel. Psychisch zit ik weer lekker in mijn vel. Ben ook een beetje bijgetankt, qua vermoeidheid. Nog maar een paar dagen, dan is het zover. Eerst woensdagavond naar de info avond. Vandaag is het 7 jaar geleden dat mijn vader stierf. pffff wat gaat dat snel, het voelt veel korter. En wat is er niet allemaal in de tussentijd gebeurd..............? Ik ga straks maar even naar mam toe, want zo`n dagen zijn nooit leuk. lieverds tot later, liefs Hope