Lieve Miriam, ik kan me voorstellen dat het bij jou allemaal terug komt. Daarom wilde ik het eerst ook hier niet neerzetten. Het is vast enorm klote als je er iedere keer aan herinnert wordt. Ik was vooral bang, omdat die gyn zei dat harde buiken en weeen vaak door elkaar worden gehaald, vooral als het je 1e kindje is. Maar ik luister nu echt naar mijn lichaam hoor, en dat is rusten. En het badje helpt daar inderdaad bij. Erg moeilijk over die nationale vriendinnen dag. Maarja je hoeft nu toch niet te beslissen, het is nog zover weg! En je MOET niks he meid. Ik zou het niet doen om over de drempel te komen, dat helpt toch niet. Je moet er klaar voor zijn. Mijn vriendin was vorig jaar tegelijk met mij zwanger, en ik heb het er zo moeilijk mee gehad, dat ik haar alleen maar aan de telefoon heb gesproken, en aan het einde van de zwangerschap. En nu zijn we weer dikke vriendinnetjes. Jouw vriendin zal het vast wel begrijpen. X Neia
lieve neia en andere forum vriendinnetjes iedereen moet gewoon zijn eigen ding hier neerzetten je kunt gewoon dom weg niet continu rekening met anderen gaan houden zoals neia nu met mij wou doen. Het is juist zo belangrijk dat als je iets hebt je het hier kwijt kunt en neia dit is heel erg belangrijk voor jou dus ga je niet voor mij wegcijferen daarin je hebt de juiste keus gemaakt door het gewoon neer te zetten top en ik weet dat ik mezelfniet kan dwingen maar ben gewoon zo ontzettend bang dat door mij onze vriendschap echt op een klip gaat komen ik voel een spanning die we eerder echt niet hadden die spanning maakt het ongezellig en zorgt ervoor dat we niet lang koffie drinken bij elkaar en bellen wat we normaal vaak deden is weg en zomaar effe langskomen is weg ze was er zo voor mij en ik nu niet voor haar dat vind ik erg. liefs miriam
Miriam, lief dat je dat schrijft! Jij denkt ook altijd aan andere. Maar ik vind het erg moeilijk voor jou. En het is echt logisch dat het nu moeilijker en stroever gaat als voorheen met je vriendin. Je moet niet zoveel van jezelf verwachten meid! Jette en Marla ik las dat jullie allebei morgen naar de vk moeten. Veel succes en veel plezier! X Neia
Goedemorgen meiden, Jette, je kleintje blijft het inderdaad goed volhouden, ik ben benieuwd wat de VK vandaag zegt. Laat je het wel even horen? Maar zoals ik het lees kun je het nog prima even volhouden. enne....inderdaad lekker lager verlof erna Ik blijf aan je denken meid, zet hem op! Neia, fijn dat je je rust hebt genomen, ik hoop dat je in je hoofd nu ook wat rustiger kunt worden, laat maar lekker alles achter je en denk vooral aan jezelf! Lekker hoor, in bad liggen, wij hebben geen bad, maar lijkt me zalig! Miriam, ik kan me voorstellen dat je nu even geen zin hebt in vriendinnendag, maar als het pas 15 maart is, denk er dan toch maar over na. Je vriendinnen bedoelen het vast goed met je, en de confrontatie met je zwangere vriendin is en blijft moeilijk, maar zet je vriendschap er niet voor aan de kant, dat is het niet waard, ze zal je heus begrijpen. Hope, hoe is het met je beknelde zenuw? Heb je hier wel vaker last van gehad dan? Je weet niet waardoor het komt soms, maar ik hoop voor je dat het snel wat minder gaat worden. Je gesprek is al bijna! Mariaatje, ik blijf duimen voor je. Ik zal steeds komen spieken of je weer getest hebt, er is hier nu 3 maanden lang niemand meer zwanger geworden, ik wil niet meer de laatste zijn! Neem het please van me over Neeke, jaahhhaaaa, joepie gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Is het het huis in dezelfde woonplaats als nu, of toch ergens anders. Leuk, kun je je helemaal gan spitsen op de verhuizing, lekker alles nieuw inrichten! Amber, hoe is het bij jou, nog steeds geen internet? Fijn dat Amazonnetje ons op de hoogt houd. Hoop dat alles goed gaat ook met Lize. Marla, fijn weer zulke lange posts te lezen. Hoop dat je je verhalen blijft delen met ons. Je bent toch nog niet te laat met je kaartjes? Tijd genoeg hoor! laat je niet gek maken! Franka, Flyke, Jude, alles goed? Me2, je bent zo weer superslank als ik dat zo lees. Doet JP het ook goed met de BV? Hier alles zijn gangetje, vandaag nog werken (ben echt supergemotiveerd de laatste tijd! NOT!) en dan verpleegstertje spelen. Vanavond nog naar limburg rijden, zal me wel vies tegenvallen om zo laat nog in de auto te zitten, maar beter dan morgenvroeg stressen in de file om niet te laat te komen! Minka-man komt vrijdag met de trein en dan gaan we weer met z'n tweetjes terug! We maken er gewoon gezellige dagen van! Gelukkig heeft mijn moeder ook internet, dus kan jullie gewoon blijven volgen! Allemaal dikke kus Minka
ben net terug van mijn controle, alles zit nog potdicht en op slot, de baby maakt nog geen aanstalten om te komen! Wel groeit ze gigantisch, ik ben een beetje van het gewicht geschrokken, ze schatten haar nu op 8 pond..... pffff! en 52 cm.lang. Maandag moet ik weer komen, wanneer dan er dan nog niets veranderd is wordt ik doorverwezen naar de gynecoloog in het ziekenhuis! Dus nog maar even afwachten, het zal toch de langste tijd wel geduurd hebben? liefs jette
Oei Jette, wat duurt dat lang zeg! En alles nog potdicht. Deed het niet pijn toen ze ging voelen? Ik neem ook aan dat de langste tijd wel is geweest. Anders groeit ze er wel uit hoor. Toch maar hopen dat het voor maandag komt! Je hebt wel lekker langer zwangerschapsverlof zo. Minka, gelukkig heeft je mama ook internet! We kunnen je niet missen hoor. Succes vanavond met het rijden. kun je niet iets eerder weg? Ik heb vannacht een verschrikkelijke nacht gehad. Echt maar 1,5 uur geslapen ofzo. Vanmorgen kon ik ook al niet meer slapen. Pff ik ben echt doodop, maarja, straks maar even een dutje proberen te doen. De brief van de arbo lag vandaag al op de mat. Ze hebben er volgens mij haast bij. Dinsdag moet ik komen. Alleen dan een stuk verder rijden, dus gelukkig gaat mijn moeder mee. X Neia
Hey lieverds, Ik heb jullie verhalen wel allemaal gelezen, maar even geen tijd om te reageren. We moeten namelijk over 3 uur al vertrekken naar het ZH voor de info avond. En ik moet nog vanalles doen, koken, douchen, enz. Dus sorry dat ik even niet reageer. Morgen ben ik vrij en neem ik alle tijd Liefs Hope
Yoehoe Hope, vanavond is eindelijk de avond. Waarschijnlijk een hoop info. Maar wel voor het goede doel. Echt spannend zeg, ik leef met je mee. Ik ben blij voor je dat het nu eindelijk echt gaat beginnen! Veel plezier! X Neia
Oh lieve Miriam, zeg maar even niets: maar het is wel de waarheid die ik heb opgeschreven! En wat die nationale vriendinnendag betreft: ik kan wel begrijpen dat je daar diep in je hart helemaal geen zin in hebt. Ik zou het even op zijn loop laten als ik jou was, misschien trekt je vriendin wat bij, maar als je er echt geen zin in hebt, laat het dan schieten en wees niet bang voor je vriendschap. Jij hebt daar al genoeg in geinvesteerd zo te horen en het wordt tijd dat je vriendin ook eens aan jouw gevoel denkt. (en dat zal ze vast doen). Maar goed, 15 maart is nog ver weg en alles kan nog veranderen. Je hoeft vast niet meteen antwoord te geven. Neia, wat kl.... dat je maar 1,5 uur hebt geslapen. Hoe komt dat nou? Heb je moeten piekeren? Je klonk gisteren juist wat opgewekter. Hopelijk kan je vandaag wat bijslapen. Misschien vanavond een beker warme melk voor het naar bed gaan? Ik las (en merk zelf ook) dat dat echt ontspannen maakt. Badderen is lekker, he? Ik speel bij tijd en wijle ook voor weekdier: dan kruip ik met een boek in bad en voordat ik het weet ben ik zo 2 uur (en wat rimpelige vingers en tenen) verder. Jeetje, jouw Arbodienst laat er ook geen gras over groeien. Dat voelt natuurlijk juist nu heel vervelend aan. Hopelijk zien ze in hoe de vork in de steel zit en houden ze rekening met jouw zwangerschap en baby. Trouwens, lief en geruststellend dat jouw kleintje zo beweeglijk was gisteren. De baby wilde zijn of haar moeder natuurlijk even geruststellen. Oh ja, ik ken de naam Silas van een serie van vroeger: over een jongetje met een heel mooi paard. Ik vind het ook een hele mooie naam. (was inderdaad een back up naam voor het geval ze het geslacht toch fout hadden gezien). Minka, inderdaad 16 weken alweer. Hoe staat het met je buikje? Begint dat nou wat te groeien? Heb je al zwangerschapskleding gekocht? Mijn werkmotivatie was ook ver te zoeken rond 16 weken, maar is daarna wel weer teruggekomen. (vanaf 24 weken ofzo). Veel plezier bij je moeder. Hihi Jette, een 8-ponder? Jij zorgt goed voor je meisje: die van mij is ook geen kleintje, hoor. Vorige week schatten ze haar op 6 pond en verwachtten dat ze tussen de 7 en 7.5 pond zou wegen bij 40 weken. Met mijn chocoladeinname wordt dat vast meer. (en de laatste weken schijnt de baby inderdaad heel hard te groeien). Enne... het heeft nu zeker de langste tijd geduurt: we willen hier geen banners zien van 81 weken! Dus als ik het goed heb, dan kreeg je een inwendig onderzoek? Hebben ze het nog over strippen gehad of heeft dat nu geen zin? Hier is alles goed: Ik was vanochtend bij de VK en mijn bloeddruk was iets gestegen, 89 onderdruk, maar voor mijn doen acceptabel. Ik probeer wel rustig aan te doen. Het hartje klopte luid en duidelijk en dat is het allerbelangrijkste. Me2, ik heb het nog gehad over GBS en ze vertelde me dat er inderdaad heel veel dragers zijn, maar dat het virus maar zelden actief is en dat het in dat geval alleen risico oplevert bij een vroeggeboorte (en nog iets anders, wat ik even kwijt ben). Voor 37 weken beval je sowieso in het ziekenhuis en krijg je daar ter plekke allerlei bloedonderzoeken, waarbij ook op dit virus getest wordt. M.a.w. zij gaan er blijkbaar vanuit dat het feit dat je alleen drager bent niet veel zegt en dat men er indien nodig zeker achterkomt. (ik kan alleen maar haar woorden herhalen, omdat ik er zelf niets vanaf weet). Ik ga vanmiddag alvast wat envelopen voor de geboortekaartjes schrijven. Ben alleen bang dat ik niet genoeg kaartjes heb, omdat ik tot mijn grote schaamte de familie van mijn vader en nog wat mensen was vergeten mee te tellen. (oeps! ) Hopelijk worden er niet te veel kaartjes bij de drukker verspild. Liefs, Marla
Oh Hope, wat spannend allemaal! Ik ben benieuwd wat ze te vertellen hebben. Hopelijk wordt je flink wat wijzer. Jaaaaa, nu gaat het echt beginnen.... Ga maar snel koken (een thuismaaltijd?) en kruip dan die auto in. Veel succes! Marla
He Marla, nee ik heb niet lopen piekeren hoor, maar ik was zo ziek! Ik heb wel 6 keer overgegeven ofzo, totdat ik niet meer kon. En daarna was ik zo beroerd dat ik niet meer kon slapen. Vannacht gaat het hopelijk wat beter! Die warme melk neem ik iedere avond. Ik vind het heerlijk en kan er ook echt van ontspannen. Het helpt alleen niet tegen de misselijkheid. Ik ben nu wel heeeeeeeeeeeel benieuwd naar jullie meisjesnaam. Komt die wel vaker voor of niet? Fijn dat alles goed was bij de vk. Nu moet je bloeddruk niet gaan stijgen hoor. Lijkt me erg leuk om te beginnen met de enveloppen schrijven. Hoeveel kaartjes hebben jullie besteld? X Neia
Hey meiden, Sorry, sorry, sorry dat ik nog even niet op iedereen kan reageren. Het is hier megadruk. Ik heb twee ouderavonden gehad tot 23.00 uur en ben nu erg moe. Nog twee dagen en dan heb ik weer een weekje vakantie. Ik beloof jullie dat ik dan uitgebreid ga posten. Heel veel liefs en ik denk aan jullie! Franka
hallo iedereen, wat werd er weer veel geschreven, komen al die paginas bij door de terugkomst van marla, hihi, nee marla grapje, ben heel blij dat je terug bent! franka, kan mij inbeelden dat die ouderavonden dan nog tot 23u zeer vermoeiend zijn, nog even volhouden en genieten van je weekje verlof! neia, ai ai, ik schrik even van wat je allemaal meegemaakt hebt, gelukkig alles goed uitgedraaid, en luister maar naar de raad van de dokter en alle meiden hier, RUSTEN! marla, blij te lezen dat alles goed gaat en je controle weer goed was, toch positief he dat je bloeddruk toch stabiel blijft, doe zo voort! hope, te laat om je goeie avond te wensen, hoop vlug te lezen hoe de informatievond verliep! jette, wie weet gebeurt het nog voor dinsdag he! 8pond? ik kan me daarbij niets voorstellen, ik bedoel hier denken wij altijd in kg, is dat dan 3-4kg? succes! minka, ondanks de vermoeidheid en de drukte en straks naar je mama klink je wat opgewekter of voorheen, ben blij doe zo voort! miriam, ik begrijp dat het heel moeilijk moet zijn met je vriendin, ik herinner me nog die spanning tussen mijn vriendincollega toen zij zo snel zwanger was en ik zwangerloos achterbleef, ze voelde dan ook echt die spanning aan en we groeiden even uit elkaar, maar zoals de anderen aangaven, ivm die vriendinnendag, het is slechts in maart, je moet nu nog niet beslissen wat of hoe, je zal zien hoe je je dan voelt, neem je tijd, forceer je niet! neeke, dikke proficiat met jullie huis! mariaatje, toen ik je post las, moest ik meteen terug aan mezelf denken, ook ik testte iets te vroeg en had zeer vaag lijntje, dacht ook echt een indrooglijntje, en durfde het niet te geloven maar na nog enkele testen ook vaag, en uiteindelijk bloedonderzoek bleek ik echt zwanger te zijn, ik duim voor je! amazonnetje,ik wil vaak ook iets zeggen tegen jou maar weet soms ook niet goed wat omdat je zelf niet veel post en dan meestal over amber, in ieder geval, ben blij je te leren kennen en post wat meer dus amber is nog niet online geraakt, ze woont toch nog in de bewoonde wereld he me2, wow ik schrik ook van je gewicht, 8kilo slechts aangekomen, dat is ook bitter weinig! en nu nog meer kwijt...mooi hoor zo, hoop dat ik niemand vergeten ben, ik dacht net, jude vergeten! maar herinner me dat ze liever wat afstand nam, jude, we denken aan je! jullie vroegen een uitgebreid verslag van de 22weken echo: alles was goed, kindje mee met zijn termijn mee met de gemiddelde curves, gyn vroeg of geslacht bekend was, ik zei nee, ik hoef het eigenlijk niet te weten want ik weet het toch al, ik heb al de hele tijd een voorgevoel en voel dat het zal kloppen, hij zei ok, dan zal ik niet stilstaan bij de beelden van het geslacht en het wat camoufleren, ik zei ok, zeg maar niets, wij zullen onze conclusies wel trekken uit de beelden. Helaas heb ik mede doordat hij over het geslacht heenflitste niet echt iets gezien , dacht plots een balletje te zien, zwart rondje maar gyn zei meteen, dit is het maagje hij vroeg mag ik weten wat je denkt dat het wordt? hubbie en ik samen: jongetje: en hij lachte gewoon eens maar kon aan geen kanten afleiden of ik gelijk had of niet (was 1e keer dat ik die gyn zag) Enige reden waarom ik geslacht zou willen weten is omdat we het maar niet eens worden over een jongensnaam. Stel dat het toch meisje is moet ik niet meer zoeken naar jongensnaam maar hoorde van collega dat je toch altijd 1%kans hebt en toch voor elk geslacht naam moet voorzien, dus daarmee is het niet opgelost,we zoeken rustig voort, nog tijd genoeg goeieavond nog liefs van een de laatste weken teveel vretend flyke
01-02 Hope startgesprek IVF 01-02 Neia arbo arts 12-02 Minka VK 14-02 Marla uitgerekende bevallingsdatum 19-02 Neia gyn 22-02 Flyke gyn 25-02 Hope start stimulatie IVF 28-02 Minka 20 weken echo 21-05 Neia uitgerekende bevallingsdatum 27-05 vlgs gyn, 29-05 volgens VK: Flyke uitgerekende bevallingsdatum 15-07 Minka uitgerekende bevallingsdatum
Franka, geen probleem meid, ik kan me voorstellen dat je het erg druk hebt op school. Hopelijk kan je volgende week een beetje uitrusten. Flyke, jahoor ik luister nu echt. Mmm nog spannend wat het wordt dan. Maar ik denk voor jullie ook een jongetje. ik weet eigenlijk niet waarom, want voor mezelf heb ik helemaal geen voorgevoel. Blijft toch altijd spannend. Dat vreten ken ik soms ook, maar niet altijd. Hoort er gewoon bij meid. Dat strippen moet Marla maar uitleggen, de precieze uitleg weet ik eigenlijk ook niet. Maar ze doen dan idd iets om de bevalling op te wekken. 01-02 Hope startgesprek IVF 05-02 Neia arbo arts 12-02 Minka VK 14-02 Marla uitgerekende bevallingsdatum 19-02 Neia gyn 22-02 Flyke gyn 25-02 Hope start stimulatie IVF 28-02 Minka 20 weken echo 21-05 Neia uitgerekende bevallingsdatum 27-05 vlgs gyn, 29-05 volgens VK: Flyke uitgerekende bevallingsdatum 15-07 Minka uitgerekende bevallingsdatum Ik ben zoooooooooooooo benieuwd wat voor info Hope vanavond allemaal heeft gehad! Hopelijk kan ik vannacht wel een beetje slapen. ik ga eens een poging doen. X Neia
Hoi meiden, daar ben ik dan. Ik ga proberen op jullie allemaal te reageren, pffff Maria, en weet je al meer, je had een licht postieve test? Ow meis ik hoop het zo voor je, dan kun je inderdaad minka aflossen. Succes en je laat het hier toch wel meteen weten? Neeke, gefeliciteerd met jullie huis. Wat een spannende tijd voor jullie. Is alles goed met thijs en Guus? Jette, ik las dat alles nog dicht zit? jou kleine meide houdt het wel goed vol daarbinnen. Ik denk niet dat ze zin heeft om voor de sneeuwstorm van dit weekend eruit te komen. Mocht dat wel zo zijn, alvast succes met bevallen. Dr Marla , mijn rugspieren waren niet verkrampt, maar het kon een mogelijke diagnose zijn . Nee, je weet van mijn fybromyalgie en dit veroorzaakt soms op de meest onverwachtte momenten pijn. en dus ook midden in de nacht. Maar het gaat nu wel weer. wat heb je gedaan een heel kannetje chocoladesaus gegeten. Jij bent echt goed bezig , ach als het maar lekker was. Succes met de geboorte kaartjes. Neia, gelukig neem je al wat meer rust, dat is ook goed, alleen jammer dat je gisternacht zo slecht geslapen had. Heb je vannacht beter geslapen? Maak je niet druk om die afspraak met de arbo, je moet rusten, punt uit. En niemand kan je zeggen dat je moet gaan werken, je hebt advies van de VK gekregen, en daar moet je je braaf aan houden. Wat fijn dat je de kleine zo veel voelt, dat moet echt heerlijk zijn, denk ik..... Miriam, verwacht niet te veel van jezelf. Je doet het goed en dat je ervoor uitkomt dat je het je vriendin niet gunt, is ook een heel normaal gevoel. Mijn relatie met mijn vriendin heeft ook op een heel laag pitje gestaan toen zij zwanger was en ik weer een MK kreeg. Ik heb zelfs dagen achter elkaar gehad dat ik haar niet wilde spreken of zien, het deed gewoon te erge pijn. We hebben samen heel wat tranen gelaten, omdat we beide voelde dat onze vriendschap wegglipte. Maar nu ze haar zoontje heeft en ik peettante ben, is onze relatie weer helemaal top. Tuurlijk op het begin was het nog moeilijk, toen haar zoontje pas geboren was. Maar nu inmiddels 5 maanden na haar bevalling, kan ik zeggen dat het echt weer helemaal goed is. En daar ben ik heel blij om, zo`n vriendschap zou ik echt niet willen missen, ze is er ook steeds voor mij geweest in moeilijke tijden. Alleen zie je dat op het moment dat zij zwanger is niet meer. Laat het komen zoals het komt, maar forceer niks. Minka, je moeder zal inmiddels wel geopereerd worden, heel veel succes voor haar. Zorg maar goed voor haar. En misschien komen we elkaar vrijdag nog wel tegen op de autoweg, want wij gaan richting het noorden of is het nou westen? sorry ik ben slecht in topografie. Doe je wel rustig aan met je beebje? Franka, druk druk druk, we spreken je volgende week wel weer. Flyke wat leuk je verslag van de 22 weken echo. Maar nu weet je dus nog niet wat het wordt? ja je hebt je vermoeden, maar het echt zeker weten? Zo blijft het wel spannend. ME2, hoe is het met je? Amazonnetje, nog bedankt voor je PB en dat je ons op de hoogte houdt van amber. Jude, we vergeten je niet. Zo, even deze posten en dan zet ik even een stukje erin over de info avond gister. Liefs Hope
Nou, de info avond was heel informatief. Het gedeelte over IVF en ICSI weet je natuurlijk wel al door hier zoveel te lezen , maar nu zag je het in beeld d.m.v. een filmpje. Het is wel enorm "grappig" om te zien hoeveel verschillende soorten mensen er op die info aanwezig waren. De gyn die mij laatst gezien heeft, gaf vanavond de avond. Ik was even bang dat hij niet verstaanbaar zou zijn, want in ons persoonlijk gesprek, verstond ik maar de helft, hij sprak echt binnen monds. Hij begon met praten, mijn man en ik keken elkaar aan, schoten in de lach, en ja hoor, hij sprak nog steeds even binnenmonds Maar ach, het was wel te doen. Wat het meest interessant was die avond, was dat je in de pauze vragen kon stellen aan verschillende disciplines binnen het IVF vakgebied. Nu hebben wij dus gesproken met een laborante. Toevallig voert deze vrouw zelf de PGD uit. Ik heb behoorlijk wat vragen op haar los gelaten en ze beantwoordde ze goed. Zo heb ik nu duidelijk hoeveel van de embryo`s goed genoeg zullen zijn voor de terugplaatsing ( waarschijnlijk) Na onderzoek bij mensen met de zelfde translokatie als ik, is gebleken dat 1 op de 6 embryo`s goed is voor terugplaatsing. Je kunt natuurlijk ook een gelukstreffer hebben en meer goede ertussen hebben. Ik had natuurlijk gehoopt op een groter aantal, maar van alle translokaties had die van mij de beste scenario`s. Dat moet ik dan maar als positief zien , ik ga me er nu ook nog maar niet druk om maken. Ze legde echt goed uit hoe het nou allemaal in zijn werk ging met de celdeling en hoe de chromosomen van de zaadcel en de eicel, elkaar als het ware als magneten opzoeken. Grappig om te praten met de vrouw die jou kindje (hopelijk), als embryo onderzocht heeft. Ik weet nu iig ook dat ze dus de drager van deze translokatie ook terugplaatsen. Ze kunnen echt alleen maar de hele "foute" embryo`s scheiden van de goede en de dragers. Nou een heel verhaal geworden, en misschien voor jullie allemaal wat onduidelijk, maar voor mij is alles echt een stuk helderder geworden. Morgen is de volgende stap. Gister maar meteen mijn dagboek bijgeschreven / getypt. Want al die info vergeet ook snel weer. Liefs Hope
Lieve Meiden, Goh, ik ben blij dat ik een paar dagen bij moeders zit: thuis is het modem kapot! over 5-7 werkdagen komt pas een nieuwe, gelukkig hier nu wel internet Moeders is nu in het ziekenhuis en ik kan haar rond 19.00 u weer ophalen. Waarschijnlijk met een dik hand, helemaal in de gips ingepakt. Ikzelf heb al 2 operaties aan de handen gehad (peesschede vernauwingen) en dit is ook erfelijk, dus ik kan me alvast voorbereiden voor ooit! (dit is een onderhuis bindweefsel verknoping zodat de vingers recht of krom blijven staan) Voor de rest een leuk blousje gekregen (alvast voor mijn verjaardag) van Noppies. Hope, fijn dat de avond duidelijkheid heeft gebracht! Het geeft denk ik ook allemaal weer wat geruststelling en ook fijn om te horen dat je niet de enige bent die dit gaat ondergaan. Jette, kun je het nog volhouden? pfff dat is geen kleintje meer, die in je zit! Heb je nog kans dat als het bv nog een week doorgroeid dat je een keizersnede krijgt i.v.m. grootte/gewicht? Sterkte meid, nog lekker zo volhouden. Flyke, wat "strippen" precies inhoud weet ik ook niet , ben ook een leek op dit alles hihihi. dus meiden met uitleg: graag! Ik ben erg benieuwd of je nu echt een jongetje gaat krijgen, nog een paar weekjes geduld Neia, al weer wat tot rust gekomen? Blijf het rustig aan doen en zorg dat je harde buik snel weer verdwijnt. Neem nog maar een lekker badderpartijtje van mij ( ) Zico, van harte meid, hoop dat het goed gaat! Rest, ik kom snel weer spieken, maar moet eerst nog even wat boodschapjes doen. Tja, ik ben hier niet om te internetten, maar om "verpleegstertje" te spelen. Liefs Minka
Hope, wat goed zeg dat de info avond, toch nog erg informatief was! Ik ben zo blij voor jullie. Ik snap er waarschijnlijk de ballen van, maar ik zal straks alles bij je volgen hoor. Morgen heb je het start gesprek toch? Wat houdt dat in? Minka, fijn dat je je moeder straks kan ophalen en voor haar kan zorgen. daar zal ze vast heel blij mee zijn! Lief dat je al een cadeautje hebt gekregen, super leuk! Marla, ja 6 keer overgeven is geen uitzondering hoor. En het komt gewoon door de misselijkheid. De 1e 12 wkn was ik dag en nacht misselijk. Nu alleen nog maar 's nachts. Ik heb letterlijk nog geen 1 nacht gehad dat ik niet heb overgegeven. Dus ik ben het gewend. Het vervelendste is dat ik echt te weinig slaap krijg. Het wordt steeds spannender jullie meisjesnaam. Bedankt voor de uitleg van het strippen. Kun je dit dan ook niet zelf proberen te doen? Ik denk dat je alles wel helpt voor de vluchtkoffer ja. In het boekje van het zh staat ook nog; sloffen, sokken en een badjas. Ga je ook in het zh bevallen? Vannacht heb ik echt goed geslapen. Ik heb wel 3 keer overgegeven, maar ik kon elke keer weer in slaap komen. En vanochtend toen Neia-man weg ging ook. Dat geeft een lekker gevoel. Gisteravond met Neia-man nog op internet gekeken naar geboortekaartjes en we moeten nog tussen 2 kiezen. Vandaag heb ik een opzetje gemaakt voor de tekst. Van dit soort dingen kan ik echt vrolijk worden. De harde buiken blijven komen, maar de pijn is er wel vanaf nu. Voorlopig rust ik nog lekker uit! X Neia p.s jette is die dikzak nog steeds niet eruit? hihi