tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussion in 'Vlinder clubs' started by flyke, Oct 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    he wat zit je mijn dochter te beledigen neia hi hi hi dikzak ja het klopt wel het is een beste tante! :D

moest er hartelijk om lachen ik had dit ook nooit verwacht dat ik zo'n groot kind en dikkertje zou krijgen, ik had een voorgevoel dat ze eerder zou komen en juist klein zou zijn, kun je nagaan he hoe je er naast kunt zitten!

Nou ja als ze maar gezond is en mij een beetje heel laat tijdens de bevalling hi hi hi!
    Rare gedachte hoor dat ik nu binnen een week mamma wordt ik moet toch echt zeggen dat hele periode aan me voorbij gevlogen is, is dat een goed teken?

Nou we blijven gewoon lekker afwachten, voel me nog steeds redelijk goed, dus dat gaat lukken!

liefs
    jette

2. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

Feb 16, 2007
    151
    0
    0
    eh...ik weet dat ik van week 40 t/m week 42 toen er geen enkel teken was dat de bevalling op gang ging komen [kleintje zat op haar hurken, geen kip die het had gezien, pas bij 8 cm ontsluiting!] moest ik dagelijks naar de verloskundige die voorzichtig [maar toch au!] de baarmoedermond masseerde, oftewel stripte.... :confused:

3. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Minka, is de operatie va je moeder goed gegaan?
    Vandaag kom je mannetje he?
    En dan thuis even een paar dagen geen internet? :cry: we hoeven je toch niet te lang te missen?

Marla, nee hoor ik vind het geen rotidee dat ze de dragers niet kunnen onderscheiden. Ik ben toch ook "normaal" :rolleyes: ;) . En tegen de tijd dat ons kind kinderen wilt, zijn ze weer verder in de wetenschap en zal kinderen krijgen wel wat makkelijker gaan, hoop ik.
    In principe plaatsen ze 1 topembryo terug, en als het matiige embryo`s zijn, plaatsen ze 2 terug.
    De reden dat ze zo terughoudend zijn, is de kans om meerlingen, en dat geeft weer complicaties.
    Maar ik zou er best 2 voor de prijs van 1 willen ;) :)
    Succes met klaarmaken van je vluchtkoffer, maar eh vlucht niet te snel, ik kan pas maandag weer jullie verhalen volgen, dus niet te snel oke? ;)

Neia, het is niet erg dat je er de balln van snapt. Het is ook ingewikkeld. Maar als je vragen hebt dan hoor ik het wel, ik wil ze graag beantwoorden.
    Dat start gesprek "vandaag :whistle: " houdt in: een gesprek met de klinische genetica, ivm het PGD onderzoek, e dan gesprek met de IVF verpleegkundige. Zij zal ons dan precies vertellen wanneer we moeten beginnen met spuiten, en krijgen we de recepten mee.
    Ook krijgen we vandaag de prikinstructies, dus spannend!
    Vervelend dat je nog steeds moet overgeven, dat lijkt me echt vreselijk.
    Succes met de keuze van de geboortekaartjes

Jette, voor jou wederom een : toi toi toi.
    Misschien is het wel zover als ik maandag terug ben ;)

Nou meiden, vandaag is dus de dag, waar ik lang op heb gewacht.
    Ik hoefde nog niet zo vroeg op, maar ik werd al vroeg wakker en dacht: ik sta op want het is "de dag". :)
    WE moeten om 12:00 daar zijn en zullen rond 14:00 klaar zijn.
    Daarna vertrekken we meteen naar ons weekendje weg.
    WE gaan uitwaaien in scheveningen.
    Nou aan wind niks te kort, geloof ik? :D

Iedereen een heel fijn weekend en ik kom dus pas maandag of misschien zondagavond verslag uitbrengen van ons gesprek.

Liefs Hope

4. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Hope, heel veel succes vandaag en geniet lekker van elkaar!

Meiden, ik heb vanochtend weer een testje ertegenaan gegooid, van het kruidvat wederom. EN:

IK ZIE TWEE STREEPJES! Volgens mij ben ik ZWANGER! Ik kan het nog niet geloven en juich nog niet ál te hard, wil eerst de digitale nog doen en als ik het woord ZWANGER zie staan, dan geloof ik het pas echt!

Ik zal straks ff een foto van de test plaatsen, kunnen jullie je mening even geven!

5. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Toch de digitale maar gedaan en ja hoor, het is echt waar!

IK BEN ZWANGER!!!!!!!!

Echt niet te geloven dat het zo snel weer raak mocht zijn na al dat lange wachten. Nu maar hopen dat het goed blijft gaan! :D

6. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Yoehoe Mariaatje, GEFELICITEERD! :D
    Wat een ongelofelijk goed nieuws. Ik ben zoooooooooooooooo blij voor je.
    Ik zal voor je duimen dat het deze keer allemaal goed zal gaan.
    Maar het scheelt vast al dat het zo snel weer is gelukt.

Jette, hahahahaha ja jouw meisje is gewoon een lekker ding. Daar kan niemand iets aan veranderen. En hoe gezonder/dikker hoe beter toch?
    Maar Jette-meisje, wel naar mama luisteren he, want je moet haar wel heel laten hoor. ;)
    Fijn dat het nog redelijk goed met je gaat. Hopelijk komt ze echt dit weekend, zodat je niet doorgestuurd hoeft te worden maandag.
    Rommelt het al een beetje?

Hope, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa eindelijk is die dag aangebroken. Hier heb je zolang naar uitgeleefd. Heerlijk gewoon.
    Super spannend dat ze je ook leren prikken vandaag en dat je gelijk recepten meekrijgt. Ik ben benieuwd welke dag je daar mee kan beginnen?
    Geniet eerst maar eens van je weekendje weg. Goed gepland hoor, zo voor de IVF. Lekker samen eruit en je voorbereiden. En dat uitwaaien gaat vast wel lukken! ;)

Amazonnetje, bedankt voor je info.
    Je hoort inderdaad vaker dat het erg pijnlijk is. Maarja als het dan ook maar helpt. :(

Hier vannacht redelijk geslapen, ondanks de uitstapjes naar het toilet om over te geven.
    Ik had woensdag mijn baas gebeld om door te geven dat mijn arbo afspraak verschoven is naar dinsdag, en heb haar voicemail ingesproken. Maar ze heeft nog steeds niet teruggebeld, dus vanmorgen maar weer gebeld, en ze neemt niet op. Raar hoor.

X Neia

7. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Haha, Mariaatje, weet je nog wat ik zei? GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEERD! Super meid, heerlijk dat het zo snel gelukt is!

Zico, ook jij gefeliciteerd met je zwangerschap!

Andere dames, dank voor jullie gelukwensen, we hebben veel zin in ons nieuwe huisje. Nog maar 4 1/2 maand, dan krijgen we de sleutel al. Over precies een half jaar hebben we de sleuteloverdracht van ons eigen huis... Wel gek hoor om hier weg te gaan, we gaan in een andere plaats wonen op 25 km hier vandaan dus je laat toch wel echt wat achter. Niet zo'n groot dorp, 15.000 inwoners of zo, maar er zit een Hema en een Livera, en bovendien is het vlakbij Nijmegen dus dat vind ik wel weer heel leuk! Wonen we eindelijk weer in een gebied waar ze carnaval vieren :D :D :D. Genoeg vrienden van ons die in de buurt wonen.

Nu ga ik even bij Guus kijken, tot nu toe was het elke keer zo druk dat hij steeds sliep in de wandelwagen of maxicosi, maar nu probeer ik hem in zijn bedje te laten slapen - 's nachts gaat dat prima, maar nu heeft hij er nog niet zoveel zin in!

Veel liefs voor allemaal, ik kom gauw weer eens op iedereen reageren.

HOPE, nog even en je bent aan de beurt: succes meid! En geniet van je weekendje weg. Belgische kust?

Liefs Neeke

8. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Jaaa Neeke goed he! En Zico ook eindelijk, dat is ook nog eens goed nieuws,wat fijn voor d'r zeg!

Spannend he, verhuizen en dan ook nog eens in een andere stad. Wel leuk vind ik, weer een frisse nieuwe start! Super!

Hope, ben benieuwd hoe het is afgelopen met je, kom je het snel vertellen?

9. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Joehoe, Na een voorzichtige proficiat deze week nu EEN DIKKE GEFILICITEERD Mariaatje!
    Na het wachten op je ongi nu al zo snel zwanger! Geweldig. Ga ervan genieten meid en probeer positief te blijven.

Hope, ben benieuwd hoe alles gegaan is, maar dat horen we maandag wel. Nu genieten van jullie heerlijke weekendje!

Neia, jammer dan dat je baas niet terugbelt. Maar is dat jouw probleem? Dacht het niet! Gewoon niet aan denken, ze belt je heus wel 'n keer, gewoon niet aan denken.
    Lekker rustig aan doen meid, ben blij dat je toch goed geslapen hebt.

Ik houd het even kort, operatie van moeders is goed verlopen, alleen zijn er 2 vingers geopereerd en een 3e met een peesschede vernauwing I.p.v. 1. Hele hand zit in de gips-spalk, maar zo eigenwijs als ze is (van wie zou ik dat hebben!) probeert ze alles te doen.
    Met mij iets minder, heb het idee dat mijn groeiende buik weer aan het slinken is. De nodige scenario's spoken dus door mijn hoofd :cry: Voel nog steeds trekjes en steekjes, dus probeer me daar maar aan vast te houden.
    Wil jullie alvast een goed weekend wensen

Liefs Minka

10. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Minka, je hebt me flink verrast hoor! :D :D :D
    Je bent een schat! Ik ga morgen lekker genieten in bad.

Fijn dat het goed gaat met je moeder, en dat ze alweer praatjes heeft en alles zelf wil doen.
    Wanneer gaan jullie weer naar huis?
    Die steekjes en pijntjes herken ik echt van week 16/17 hoor. Flyke volgens mij ook wel. Ik was ook enorm onzeker toen, want het voelt alsof er iets verkeerd is. Maar is echt niet zo meid, je baarmoeder is aan het groeien. Straks als je je kleintje voelt ben je vast wat zekerder.
    En over 2 weken alweer naar de vk of niet?

Neeke, super dat jullie al zo snel over kunnen. Hebben jullie in ieder geval ook nog de tijd voordat jullie de sleutel in moeten leveren.
    Ik hoop dat Guus snel in zijn bedje wil slapen.

Toch net maar de voicemail ingesproken van mijn baas dat de arbo afspraak verzet is, en dat ik maandag naar het zh ben geweest en dat ik rust moet houden. En dat ik haar dinsdag bel na het arbo gesprek. Zo ben ik daar ook vanaf!

X Neia

11. Sjannie

Sjannie Actief lid

Nov 28, 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve Meiden, dank voor jullie duimen op het andere topic! Toen ik het las, kreeg ik tranen in mijn ogen.....ik hoop het zo!

Hope vandaag een belangrijke dag! Hoop dat alles goed en prettig is verlopen!

Groetjes aan iedereen hier :)

Liefs, Chantal

12. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    mariaatje, een hele dikke proficiat met je zwangerschap, toen je lichte lijntjes zag dacht ik meteen aan mezelf, dus ik dacht stiekem al dat je zwanger was ;)

sjannie, ook voor jou nog es proficiat en ik duim mee, voor een mooie, goede zwangerschap!

minka, ja 16-17 weken vond ik ook een bange periode, steken dit en dat, weer wat meer weken tussen de echo's door, maar meid, eigenlijk moet je nu denken het kan niet meer misgaan, ik ben de 12 weken voorbij, ik heb geen bloedverlies of iets heel raars dus hoe moeilijk het ook is, blijf erin geloven!

neia goed gedaan, je hebt haar meteen gebeld en dan zelf ingesproken, dus ze kan je niets maken, ze is op de hoogte!

neeke, wat klink je opgewekt en blij, ben blij voor jullie, en nu op naar het nieuwe huis!

hope, klinkt inderdaad nogal ingewikkeld allemaal, maar ik kan me inbeelden dat jij het nu stap voor stap kraakhelder begint te zien en elk te volgen stap perfect kent, goed zo! we duimen voor je! en nu zit je waarschijnlijk op wekend, goed getimed! geniet ervan!

amazonnetje, ik moest ook meteen denken als neia, kan je dat dan zelf niet doen strippen :oops:

jette, dus in principe ben je nu 1week overtijd? maar aangezien de grootte van jullie meid zouden ze toch al inleiden? ze laten je normaal max 2weken overtijd gaan zeker?

marla, ik zie het al helemaal voor me, lekker door de wind met je buik vooruit en de vluchtkoffer in de hand hehe, doet jullie goed ;)

13. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    tja flyke ik weet as. maandag meer, als het voor maandag niet geboren is gaat de VK een afspraak maken bij de Gyn, wat wanneer en hoe weet ik niet precies, maar ga er toch vanuit dat ze me niet langer laten lopen dan noodzakelijk, onze meid is zwaar genoeg, lang genoeg, en de moederkoek begon al wat te verkalken ze laten je dan toch niet te lang doorlopen zou je zeggen?

liefs
    jette

14. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Jette goed om iets van je te horen! Ik vind het zoooooooooooooo spannend. Ik kan me gewoon nog helemaal niet voorstellen hoe ik me zou voelen als het zolang zou duren.
    Maar het kan nu echt snel gebeuren meid, binnen een week ben je altijd mama. Dat is een raar idee he?! Hou je ons op de hoogte?

Flyke, hoe voel jij je?

Chantal, ik ben mega blij voor je. En die banner staat je goed. ;)

Vannacht niet echt best geslapen door de misselijkheid. Maar vanmorgen nog wel gelukkig. Ik heb samen met Neia-man boodschappen gedaan, maar ik kreeg in de supermarkt gelijk harde buiken, dus ik ben in de auto gaan zitten.
    En we hebben vanmiddag alle nijntje spullen van zolder afgehaald en uitgezocht. Dat was echt super leuk, maar de harde buiken blijven komen als ik bezig ben.
    Dus ik heb net een dutje gedaan, en hopelijk voel ik me morgen wat beter!

Miriam, hoe is het met jou?

X Neia

15. Sjannie

Sjannie Actief lid

Nov 28, 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Minka ik wil nog even zeggen dat ik het heerlijk voor je vindt dat alles goed verloopt en dat je inmiddels alweer bijna 17 weken bent! Nog een paar weekjes en dan alweer de 20 weken echo!

Neia, echt rustig aan doen hoor! Er is maar 1tje het allerbelangrijkste en dat is de kleine!

Liefs van mij!

16. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Hallo meiden,

we zijn terug van een heerlijk weekendje weg.
    Aan wind niks tekort daar aan zee ;)
    We hebben heerlijk geluierd, gegeten, geluierd en weer gegeten en weer geslapen en ......................... ( dat houdt ik voor mezelf :) )

Maar nu even een "kort" een verslag van het gesprek vrijdag.
    Het was een heel fijn en wederom verduidelijkend gesprek.
    De arts gaf toch aan, dat ze ivm de zaadkwaliteit toch aan ICSI dacht.
    Misschien wordt het wel gewoon IVF, maar we moesten er rekening meehouden dat het ICSI werd.
    Ook moesten we er rekening meehouden dat we er waarschijnlijk geen cryo behandeling aan over houden.
    Met PGD is het al heel complex om 1 goed embryo over te houden, en daarom komt het bijna nooit voor dat ze nog een embryo kunnen invriezen.
    Dat is wel heel duidelijk om te weten, dat bespaart me een hoop teleurstelling tegen die tijd.
    En wordt het wel gedaan, dan is het mooi meegenomen.
    Ook wezen ze ons nogmaals erop dat IVF met PGD toch net iets zwaarder is, omdat de afvalrace groter is. :(
    Maar de resultaten lopen ook met die behandeling steeds hoger op.
    We beginnen dus zeer binnenkort met spuiten. Halverwege deze maand.

De IVF verpleegkundige gaf ons de ervaring mee, dat het goed was om met mensen te delen waar je mee bezig bent, maar dat het soms ook averechts werkt, als iedereen er te pas en onpas naar vraagt.
    En dat je soms wat meer tijd voor jezelf nodig hebt om het een plaats te geven, of het nu goed of slecht nieuws is.
    In het weekend hebben mijn man en ik er veel over gepraat.
    Over wie we nou wat gaan vertellen.
    En samen hebben we besloten, dat we het echt maar aan heel beperkte mensen gaan vertellen.
    En dan hebben we het echt over de punctie en de Terugplaatsing.
    Ik wil graag ervaringen hier blijven delen, maar de dag van de punctie en de Terugplaatsing, houden we voor ons zelf.
    Er zijn ook wat bekenden die meelezen, en het zou niet kunnen als zij wel iets weten wat b.v. mijn eigen moeder niet weet.
    Ik hoop dat jullie deze keuze van mij kunnen begrijpen en het respecteren.
    Nogmaals ik zal zeker ervaringen delen, ook rond de periode van het spuiten, maar de echte datums houden we voor ons zelf.
    En ik weet dat iedereen heel lief meeleeft en ik vind dat ook geweldig, maar ik heb me in de periodes rond de miskramen ook erg laten meeslepen door positieve maar ook negatieve verhalen. ( ik ben daar namelijk heel gevoelig voor)
    Mijn man is bang dat hetzelfde gebeurd en wil dus liever dat wij samen over mijn angsten praten.

pffff, ik heb het gevoel dat ik me heel erg moet verantwoorden ( ligt aan mezelf hoor ;) ) voor het feit dat ik niet letterlijk alles op het forum wilt zetten, maar het komt er gewoon op neer dat mijn man en ik dit samen gaan doen, en dus ook de keuze hebben gemaakt om het niet aan iedereen te vertellen.

Als iemand vragen aan me heeft, mag je ze gerust stellen, ik geef alleen zelf wel aan, als ik iets niet kwijt wil.

Ik kom morgen op de rest terug, ik ga eerst even vanalles bijlezen.

Liefs Hope

17. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    jazeker neia, ik hou je op de hoogte, aan de ene kant wil ik zo langzamerhand wel een keer weer een normaal formaat hebben, en ben ik natuurlijk nieuwschierig naar onze kleine meid, maar aan de andere kant is de geboorte natuurlijk wel de enorme verandering in ons leven, klinkt een beetje raar misschien, maar zolang ik nog niet bevallen ben is ons leventje nog steeds zoals het altijd was!

Morgen zullen we wel horen wat er gaat gebeuren, tenminste als ik niet beval vannacht!

liefs
    jette

18. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Lieve Hope,

Het is toch prima meid dat jullie dit samen willen doen. Je bent ons echt geen verantwoording schuldig hoor! Je weet dat je alles aan ons kwijt kunt en wat je niet kwijt wilt, dat hou je lekker voor je. Geen enkel probleem en niks om je rot of schuldig over te voelen! Heel veel succes en veel sterkte de komende tijd, ik hoop dat het snel mag lukken!

Dikke knuf

19. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Hope, super dat het gesprek verhelderend was. En jullie nog meer info en tips hebben gekregen.
    Heerlijk zo'n weekendje weg. Het klinkt echt alsof het jullie goed heeft gedaan, en dat jullie er samen tegen aan kunnen.
    Ik ben blij voor je dat jullie samen de keuze hebben gemaakt om dit samen te doen. Het is natuurlijk ook echt iets van jullie samen! Ik begrijp het volkomen. En voel je alsjeblieft niet schuldig t.o.v. ons. We kennen je nu al een hele tijd, en willen alleen maar het beste voor je! Ik ben nog steeds heel blij voor je dat het allemaal gaat beginnen!

Jette, ja kan me voorstellen dat het een heel raar idee is dat jullie straks ( wanneer?) een ander leventje zullen hebben. Maarja de kleine meid mag er nu wel uit hoor!
    Hoelaat mag je naar de vk? Ik ben reuze benieuwd!

Sjannie, dat doe ik zeker hoor meid! Bedankt. Weet je al wanneer je de 1e afspraak bij de gyn/vk hebt?

Gisteren ging het iets beter als zaterdag. We hebben even gezwommen, dat wil zeggen Neia-man flink baantjes getrokken en ik een beetje gedobberd. Daarna zijn we lekker in het bubbelbad gegaan.
    Gistermiddag heb ik helemaal niks gedaan, want ik merk echt dat de harde buiken terug komen als ik iets doe.
    Morgen naar de arbo, ik ben benieuwd!

X Neia

20. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Hey Meiden, onderstaand stukje schreef ik ook op mijn eigen topic.

bedankt voor jullie lieve antwoorden en jullie begrip.
    Ondanks dat ik hartstikke blij ben dat we nu eindelijk gaan beginnen, merk ik toch dat ik wat minder positief ben.
    Waarschijnlijk door het aantal embryo`s wat maar goed zal zijn, maar ook de angst of er uberhaubt wel bevruchtingen gaan plaatsvinden met ICSI of IVF.
    Als ik hier dan elders het verhaal lees, datbij ICSI de eitjes uit elkaar kunnen springen als de naald erin gaat, dan wordt ik niet vrolijk.

En dat bedoelde ik nou, met het mee laten slepen in de verhalen.
    Ik ga dan alles van iedereen lezen en ga dan echt doemdenken voor mezelf.
    Terwijl ik gewoon moet proberen om mijn eigen instelling terug te krijgen.
    Dat ik het niet in de hand heb, dat mijn man en ik ons deel hebben gedaan, door niet te roken en te drinken en door gezond te eten, en dat we er verder geen invloed meer op hebben.
    maar pfff dat is moeilijk.
    Maar ik ga het zeker wel proberen, want ik moet wel positief de behandeling ingaan, anders heeft het helemaal geen zin.

Ik zal daarom, om mezelf te beschermen, wel regelmatig meelezen en ook wel reageren, maar ga proberen om niet meer dagelijks op het forum te zijn.
    Daarbij merk ik het ook weer aan mijn polsen, dan nu ik op meerdere topics weer intensief meeschrijf, ik weer veel klachten heb.
    ( de bekende grens bij fybromyalgie :cry: )
    Dus zowel voor geest als voor lichaam ga ik proberen iets gedoseerder te lezen en posten, zodat ik me wat meer kan focussen op andere dingen.
    Liefs Hope

PS: vandaag ga ik wel nog even proberen om op iedereen kort te reageren.

Share This Page