Miriam, is het al weer 1 jaar geleden dat je trouwde! Ik weet nog hoe het ging en hoe benieuwd we naar je foto's waren zo zie je maar dat de tijd erg snel gaat. Heel veel succes bij de psycholoog. Ze kan heus wel wat bijdragen aan je verdriet. Voor jou is het het belangrijkste dat je je zegje gewoon tegen een vreemde kunt doen, ze heeft vast een eigen kijk op de situatie en tips voor. Dikke knuf! Jette, Marla? wat grappig eigenlijk, had niet verwacht dat we op jullie allebei moeten wachten op bericht (en Anouk van de andere site natuurlijk). Ik hoop dat alles goed gaat met jullie. Hope, stap erin meid, en inderdaad er komen nog wat haltes voorbij, maar uiteindelijk kom je aan op het eindstation! Franka, ik had met PZ afgesproken een mail te sturen wanneer ik naar een arts etc was geweest om de uren vergoed te krijgen. Bij ons wordt zoveel gekletst en had geen zin in die roddels. Maar het is inderdaad erg moeilijk om elke keer een smoesje te verzinnen. Heb je al een oplossing? Neia, gaat het weer wat beter nu? geen aanvallen meer hoop ik. Badder ze vanmiddag , dat je maar een schoon bijna j*#@ig-jopje (censuur) mag worden hihihi: Rest allemaal dikke knuf! Zit op mijn werk en heb er totaal geen zin in! gisteren weer een hoop gezeik aan moeten horen, maar vragen of je je beter voelt ho, maar! Blehh kan me er echt niet toe zetten. Vanavond naar de VK, ben benieuwd hoe alles gaat, blijft toch elke keer weer spannend. Hoop dat de dag snel voorbij gaat! Liefs Minka
Lieve Mirjam, ik hoop dat het komende jaar voor jou brengt wat jullie zo graag wensen. De pijn en het gemis zal nooit helemaal verdwijnen maar de scherpe randjes gaan er tzt wel af. Maar ja daar heb je nu weinig aan....rouw is een onbegrijpelijk 'ding'..... en dapper...ach.....als je eenmaal in een eng donker bos bent beland, denk je maar aan een ding...hoe kom ik hier zo snel mogelijk weer uit...en als er dan bij de rand van het bos een horde mensen je staat toe te juichen....over hoe dapper dat wel was, tja....wat kon je anders....? jullie komen er wel.....echt! Daarvan ben ik overtuigd! Amazonnetje En Jette....geef me goed nieuws om nieuwsgierig aagje Amber tevreden te stellen..... En Marla....kop op zeg!
kom net van de psyg af, heb er nu een goed gevoel bij gek he vorige week dacht ik lachertje ik kom uit netheid nog 1 keer en nu denk ik ja het is goed dat ik er na toe ga. wel blijft het vreemd we gaan een emdr doen is een soort therapie voor rouwverwerkingben benieuwd. heb nu wel voor het eerst mijn emotie's kunnen tonen en heel raar maar de eerste miskraam is goed maar bij de tweede kwam er emotie los nooit gedacht dat dat ook nog zo heftig er in zit bij me. blijkt dat ik het vooral moeilijk er mee heb dat het door middel van curretage is gebeurd en dat ik niet zelf net als bij de eerste het heb gedaan. en Danique daar zijn we niet eens aan toe gekomen dus denk dat ik er nog wel even zoet mee ben. vertelde haar ook van jullie dat ik zo graag hier kom om te lezen en te posten en ze vond het een goed iniatief maar vroeg zich wel af of ik er niet te veel op zit omdat ik dan bezig ga met anderen en dus niet met mijn eigen. ik vind tot nu toe van niet kan ook niet zonder jullie liefs miriam
En wij niet zonder jou Miriam..... Fijn dat deze sissie met de psycholoog je wel het idee heeft gegeven dat je er ergens mee komt! Mijn man heeft ook het traject rouwverwerking gedaan bi de psycholoog nadat zijn vader plotseling is overleden 2 jaar geleden....ik vroeg me ook af of het wat zou opleveren, maar het heeft echt heel erg veel goed gedaan bij hem! En wij remmen je wel af als je teveel met anderen bezig bent dan met jezelf..... Ik word nu wel heel heel heel erg nieuwsgerig naar Jette en Marla!
Miriam wij kunnen ook echt niet zonder jou hoor! Fijn dat je nu wat meer vertrouwen hebt in de gesprekken. En super dat hij/zij eerst is begonnen bij de mk's. Bij Danique komen jullie vanzelf wel. Aanstaande zaterdag alweer 1 jaar getrouwd? Ik kan het me ook nog herinneren als de dag van gisteren. is een erg mooie dag, wij zijn dan 11 jaar samen! Gaan jullie nog iets leuks doen? Me2, ik ben nu ook wel heel erg benieuwd naar Jette en Marla. Ik hoop echt dat het bij Jette mee is gevallen. En ik ben benieuwd of het meisje van Marla al geboren is. Bedankt voor de tip over de bv. Ik moet me er maar bij neerleggen dat ik dit ook niet van te voren kan plannen. Hope, erg mooi beschreven zeg! Inderdaad stap maar op die trein, en probeer je eerst te richten op elk station dat langskomt. dat is nu het belangrijkste! Jullie doen er dan alles aan om het eindstation te halen. En we weten allemaal waar dat is! En je hebt alle spullen alweer in huis, super, nu kan het echt gaan beginnen. Ik ben enorm trots op je! Minka, nog even doorzetten meid. De dag is bijna afgelopen. En ik ga vanmiddag weer heerlijk in bad hoor! Leuk dat je vanavond weer naar de vk mag. is natuurlijk altijd weer spannend, maar ook weer een klein feestje als je het hartje hebt gehoord. Franka, ik zou toch ook 1 iemand inlichten op het werk hoor. Die roddels is inderdaad niks. En wie weet wordt het wel vergoed, toch zonde van je uurtjes. Dit moet geen belemmering zijn meid! Met mij gaat het redelijk. Gister een goede dag gehad en heel erg rustig aan gedaan. Vanmorgen gezellig bezoek gehad. En zometeen even met mijn moeder boodschapjes doen. kan ik toch een beetje van het weer genieten. 8) X Neia
Hey meiden, ik ben nog niet bevallen en volgens mij zal het ook nog wel even duren, omdat ik nog totaal geen tekens heb. Misschien heb ik al wel eens een harde buik gehad, maar zelfs dat weet ik niet zeker. Ik ben alleen best wel druk geweest de laatste dagen: zaterdag naar de verjaardag van mijn schoonzus in Delft, dus met de vluchtkoffer achterin de auto. Zondag zijn we nog onverwachts naar vrienden in Venlo gegaan, wederom met de vluchtkoffer in de auto. En gisteren en vandaag heb ik echt geprofiteerd van het mooie weer: gisteren 1,5 uur gewandeld en vandaag nog naar de stad geweest om te kijken of ik nog de aanbiedingsrompertjes kon scoren, maar helaas waren die al lang en breed uitverkocht. Jeetje Neia, wat een toestand met je opspelende nierstenen: dat je zelfs aan de morfine bent! Klinkt nogal heftig, maar goed, dat zijn je nierstenen ook. Zo te horen heb je ups en downs. Echt super naar voor je, meissie! Hopelijk zijn je verstoppingen na alle klysma's weg. Het rare is dat ik toen ik zover was als jij niet goed naar de WC kan, maar sinds een maand ga ik echt als een trein: zal wel door het indalen komen. Ik vind BV geven net als jij spannend en eng tegelijk. Ik lees er momenteel wat boeken over en merk dat ik er daardoor wel meer zin en vertrouwen in krijg (met als resultaat kleine doorlekplekjes, daar heb ik echt nog nooit in mijn leven last van gehad!). Miriam, wij kunnen jou inderdaad helemaal niet missen: zeg dat maar tegen de psych. Ik besefte me niet goed dat je zo'n slecht gevoel over je eerste gesprek hebt gehad, dacht juist dat het zwaar voor je was. Ik ben blij om te lezen dat je er nu al een veel beter gevoel over hebt: goed dat ze het ook over jouw MK's heeft gehad, omdat deze natuurlijk ook verwerkt moeten worden. Jullie pakken het verdriet zo te horen beetje bij beetje aan. Jeetje, alweer 1 jaar geleden getrouwd? Ook ik herinner het me nog als de dag van gisteren! En grappig dat je jurk net verkocht is! Junkie Hope, (ik moest wel lachen om je eigen omschrijving), wat enorm spannend dat je vandaag mag beginnen. Is de griep aan je man voorbij gegaan? Wel balen dat je net nu niet helemaal lekker bent. Misschien een domme vraag, maar kun je het dan niet een weekje uitstellen? Er zal wel van alles voor jullie geregeld zijn, waardoor dat helaas niet kan. Fijn voor je dat je zo'n prettig gesprek met je psych hebt gehad: zij kan het wel heel beeldend verwoorden: van die treinreis met stationnetjes waar je moet stoppen en het einddoel dat je zal bereiken.... nl. babyworld. Zal ik vragen of Marlaman een welkomsbord in elkaar knutselt? Ons bord is praktisch klaar: de lijntjes zijn nu aan het drogen en alleen de naam hoeft er nog maar worden opgeschilderd, maar daar moeten we nog even op wachten. Me2, jouw bloeddruk was ook behoorlijk gestegen, zeg, maar jij hebt toch nooit zwangerschapsvergiftiging gekregen, gelukkig. (geeft mij weer wat hoop). Soms denk ik dat ik hoofdpijn heb, maar dat kan ik me ook best verbeelden. Ik kan me echt goed voorstellen dat je weer snel voor de tweede wil gaan: ook ik vind het zo speciaal om zwanger te zijn en onze leeftijd speelt natuurlijk ook mee, hoewel dat bij jou reuze mee valt. Oh Mariaatje, geweldig dat je test nu zo lekker snel donker wordt: dat geeft de burger moed en bewijst wel enorm hoe zwanger je bent: het hcg stijgt goed! En Franka, vervelend dat je niet zo'n goed gevoel bij de afspraak met de gyn had, maar gelukkig ga je wel het traject in. Ik zou Hope's advies opvolgen en het tegen je baas zeggen, dan begrijpt hij je afwezigheid goed. Jouw vriendin heeft wel overduidelijk vermijdingsgedrag, maar het zou zo veel beter zijn als ze het beestje bij de naam noemt. Je hebt het in ieder geval heel goed opgelost! Heel veel sterkte nog met je vader! Waarom krijgt hij nu plotseling een MRI scan, terwijl jullie dat eerst niet verwacht hadden? Zo Neeke, bij jullie is de hele aan- en verkoop van huizen wel lekker snel gegaan: wij hebben 2,5 jaar geleden echt een risico genomen door eerst een huis te kopen, en pas daarna ons eigen huis te verkopen, maar gelukkig is het goed uitgepakt. Lieve Flyke, ook ik herken de zorgen om het "weinig" bewegen van je baby. Als ik heel druk ben geweest, dan ligt mijn meisje ook lekker te slapen en wordt dan alleen 's avonds wat actiever, zelfs nu nog. Soms wordt ik daar nu nog ongerust door, maar op het moment dat ik denk dat ik het niet langer uithoudt, is ze weer lekker druk aan het bubbelen en schuiven en komt mijn vertrouwen weer terug. Dus zelfs al vordert je zwangerschap, toch blijft die onzekerheid nog terugkomen. Erg irritant! Hey Amazonnetje, bij jou is het inderdaad precies het tegenovergestelde als bij Hope, terwijl je wel heel graag nog een kindje had gehad. Moet erg moeilijk voor je zijn en je dubbele gevoelens geven. Moet je de kuur nog lang volgen? Ik ben benieuwd of de KPN morgen nog meewerkt en we Amber hier morgen weer terugzien. Jette, hopelijk ben je lekker aan het genieten van je dochtertje. Morgen ga ik naar de VK: omdat een van de 3 VK's 3 weken in Frankrijk is, zal ik morgen een vervangster krijgen. Hopelijk is ze aardig en vooral kundig. Ik ben benieuwd naar mijn bloeddruk! Laat jullie morgen wat weten. Liefs, Marla
Je bent nog niet bevallen Marla! Ik ging morgenochtend bevallen namelijk toen ik zover als jij was Ik heb inderdaad nooit zwangerschapsvergiftiging gehad, ook niet een klein beetje. Ik ben zeer nauwlettend daarop gecontroleerd. Mijn gyn hier had zelfs bloedtesten gedaan waaruit hij kon zien dat de kans heel klein was dat ik zw vergiftiging zou krijgen. Dat stelde me gerust. Had ook dus totaal geen symptomen maar wel een sky high bloeddruk. Echt tot een maan na de bevalling nog 150/100 gehad! Hou je taai! Als ze het echt niet vertrouwen dan halen ze de baby hoor!
hallo meiden. hier ben ik weer, een helse bevalling achter de rug, een kind op de wereld rijker, en een mix van heel veel gevoelens en emoties waar ik nog over na moet denken en alles nog moet verwerken! Het gaat wel goed met me hoor, echter de kreet het krijgen van een kind zet je wereld op zijn kop klopt precies, ik vraag me af of ons leven wel weer normaal wordt, maar wat ik moet verwachten weet ik niet! Alles draait nu om Dominique, onze dochter, wat klinkt dat raar hoor! Ik begrijp dat ik wat verward klink, dat zullen de vreemde nieuwe emoties wel zijn! Ik zit vol met vragen, met ideeen, wat er allemaal komen gaat, je weet ik hou van geplande dingen, maar heb nu het idee dat mijn leven geleefd wordt en dat ik niets te zeggen heb! Maar even het het nu met me gaat, lichamelijk gaat het eigenlijk heel goed, zoals gezegd heb ik een helse bevalling achter de rug, wat achteraf een soort van slechte film lijkt te zijn. Ik heb mega lang in de weeen gelegen zonder resultaat, we zijn twee keer naar het ziekenhuis gereden met 1cm. ontsluiting en geen vooruitgang, toen ik eindelijk 3 cm. had hebben ze de vliezen gebroken en me aan het infuus gelegd, de weeen kwamen zo snel..... ze gaven me pijnstillers waarvan ik haast stoned werd en tussen de weeen haast in slaap viel totdat de wee op haar hoogtepunt kwam toen was ik volledig wakker en me bewust van de pijn, dit heb ik vier uur volgehouden en heel duidelijk gezegd dat ik niet meer kon, drie kwartier later kwam de arts om de voortgang te komen bekijken, wat denk je nog niks, toen is er besloten dat er een keizersnede werd uitgevoerd he he eindelijk verlossing! Kan me kleinigheden van de hele tijdsduur niet meer zo goed herinneren maar wat een heerlijkheid die ruggeprik! Nadat dominique geboren is ademde ze zeer oppervlakkig en huilde niet, ze is toen overgedragen naar de kinderarts en heeft een dag in de couveuze gelelgen, toen ze voeding kreeg werd ze erg misselijk en heeft erg veel overgegeven, veel oud bloed en vruchtwater, een gevolg van de keizersnede! Ze liep dus achter op haar voedingen en moest dus 2 dagen langer in het ziekenhuis liggen. Ik ben dus ook gebleven, ben inmiddels dus samen met haar thuis, maar vindt het wel erg eng hoor. Overdag gaat het eigenlijk erg goed, tussen zes en zeven heeft ze een huiluur en dat vindt ik best erg moeilijk, hoop maar dat dit snel over gaat! Afgelopen nacht is het eigenlijk erg goed gegaan, heb de tijden van het ziekenhuis aangehouden maar de kraamhulp vindt eigenlijk dat we wat moeten spelen met de tijden en ook wat meer met de voeding, vanavond gaan we proberen om haar tegen 10 uur de voeding te verhogen en dan geen wekker te stellen maar gewoon te kijken hoe lang ze het vol houdt! Hadden jullie ook die onzekerheden in het begin, de vragen, en het gevoel of je leven wel weer normaal wordt? Begrijp me niet verkeerd hoor het is het grootste geschenk wat je kunt krijgen, maar het brengt ook zoveel zorgen met zich mee! Het is zo'n heerlijke meid met een kop vol donker haar, gezond, ze drinkt goed, maar dat huiluurtje maakt me soms zo onzeker............ zal er allemaal wel bij horen, ik moet rust en ontspanning zien te vinden als de kraamhulp er is gaat alles prima, maar dan komt dat huiluurtje en dan blijf ik wel rustig maar daarna wordt ik nerveus, raar he! sorry meiden dat ik niet op jullie reageer maar kan me slecht concentreren en onthouden dus heb niet alles doorgelezen, marla jij hebt nog niks begrijp ik......... ik duim voor je meid! jette
Ontroerd ben ik jette wat een mooie naam lijkt veel op Danique jullie wondertje Dominique tjee en wat een bevalling zeg niet te geloven zeg nou hoop dat je snel iets rust krijgt en een ritme we waren zo benieuwd zeg en direct zo'n lange mail heel lief van je hoor je hebt ons weer helmaal bijgekletst van harte ook aan je mannetje liefs miriam
Neia meid ik ga je hier lekker vast feliciteren met je verjaardag morgen heb morgen denk ik weinig tijd om te posten dus doe het nu vast dus van harte meid liefs miriam
Gefeliciteerd! Bevallen....zo tegenstrijdig allemaal.... Morgen geef ik het meteen door aan Amber! En denk eraan....neem je tijd voor alles...en luister met een half oor naar alle goedbedoelde raad waar je effe niet op zit te wachten....! Amazonnetje
Jette: allereerst VAN HARTE! En wat ene leuke naam! JA de bevalling is dienrdaad vol tegenstrijdigheden.....Voorts: alles wat jij beschrijft is heel normaal! je denkt dat het nooit meer goed komt en dat je hele leven geleefd wordt! maar als je zelf regelmaat inbouwt dan volgt je kind vanzelf. bDAT kan niet vanaf de eerste dag en je moet inderdaad met "(voedings)tijden "spelen". Laat het kind een beetje z'n/haar draai vinden, voor haar is alles ook helemaal nieuw en eng en koud in deze grote wereld. Wij vonden de eerste 3 weken echt mega zwaar. Heel onzeker over elk huiltje, want je weet nog niet wat alle huiltjes betekenen, heel onzeker of we het wel goed deden als we JP bij huilen oppakte of juist niet, wel of niet in zijn wiegje wel of niet op onze kamer, wel of niet elke avond in bad...echt mega veel vragen en heel zenuwachtig als hij even niet goed had gedronken of niet ging slapen oid......na een aantal weken krijg je het ritme te pakken en ga je dingn herkennen. Laat je vooral niets aanpraten door anderen! je eigen gevoel is ALTIJD het beste! Ik ben nu echt zoveel meer ontspannen dan 6 weken geleden en veel zekrder in wat ik met JP wel en niet doe! Echt heus jullie redden het wel! De bevalling moet je even van je afschrijven......ik in ieder geval....toen ik het verhaal een keer of 6 had verteld had ik het redelijk verwerkt
wow Jette, proficiat met Dominique! en zoals Me2 aangeeft, neem je tijd, het zal wel wennen, kan me inbeelden dat het allemaal zo nieuw en overweldigend is neia, alvast een gelukkige verjaardag! x x x liefs flyke
Lieve Jette, Van Harte gefeliciteerd met jullie kleine meid Goh, je hebt het wel zwaar gehad met je bevalling, maar het is ook allemaal niet niks! Je bent nu trotse mama, probeer ervan te genieten. En die onzekerheden: kan het me helemaal voorstellen, maar dat zal best goedkomen. Nogmaals gefeliciteerd, ook voor je mannetje! Kus Minka
Lieve Neia, Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag Ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt, en dag je een fijne dag zult hebben! Dikke kus Minka
Lieve allemaal, Eindelijk een berichtje van Jette! Marla, nu is het jouw beurt, met spanning wachten we af! Controle bij de VK gisteren was prima! hartje klopte mooi en alles zag er prima uit, joehoe! Heb alleen een kleine buik, zal straks best last gaan krijgen dat de kleine zich al vroeg tegen de ribben aandrukt! Heb ook van last van een oude blessure (heup, aanhechting bekken/rug en bilspier) Hiermee moet iki erg uitkijken, goede houding aannemen en anders overleggen met de fysio om oefeningen te doen. Maar dat mag de pret niet drukken, op naar de 20-weken echo, hierna gooi ik alle remmen los! Liefs Minka
Yoehoe Jette: gefeliciteerd met jullie dochter Dominique!!!! Jeetje wat een verhaal zeg. En dan alsnog een keizersnede. Wij waren er al bang voor. Kan me voorstellen dat je nu heel erg geleefd wordt. Vooral met kraamhulp en alle goed bedoelde adviezen. Probeer naar Me2 te luisteren (ik heb er nog geen ervaring mee), maar het komt echt goed meid! Wat fijn om te lezen dat het lichamelijk best goed met je gaat, want vaak hoor je daar ook horror verhalen over na een ks. Super eng dat Dominique zo oppervlakkig ademde, maar wel fijn dat ze nu ook thuis is. Probeer te genieten meid! En is ze zo'n reuze baby als dat je had verwacht? Hele dikke kus Neia
Marla, super fijn om iets van je te horen meid! Dus alles nog potdicht, balen zeg! Ik vind eigenlijk dat jullie kleine meid vandaag geboren moet worden, het is tenslotte zo'n mooie dag! Hopelijk is de vervangende vk aardig en is er misschien toch nog iets veranderd. : Ik hoop het zo voor je! Miriam, super bedankt meid! Me2, wat zouden we toch zonder jouw adviezen moeten doen? Flyke, bedankt! Minka, wat een mooie balonnen zeg. speciaal voor mij? Lief van je! Super dat alles gister goed was bij de vk. En luisteren he, als het allemaal teveel of te pijnlijk wordt, je rustig houden. Want jullie 2-tjes zijn nu het belangrijkste. Ik ben benieuwd hoe je losgaat als de 20-weken echo is geweest. Ik heb vannacht bijna niet geslapen door de misselijkheid en pijn in mijn rug. En sinds vanmorgen 5 uur heb ik zo'n prikkend gevoel daaronder . Ik verwacht geen blaasontsteking, want ik heb gister de laatste tablet van de kuur ingenomen. Misschien is het wel het steentje wat eraan komt. Als het maar niet vandaag is! X Neia