tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Joehoeoeoeoeoeooeoeoeo, Jette is bevallen en alles is goed met je meisje (toch het aller, allerbelangrijkste in de wereld!). Van harte gefeliciteerd, meid en geniet ervan, ondanks de onzekerheden. Me2 herkent jouw onzekerheid gelukkig helemaal (en Amber en Neeke vast ook). Je bent ook pas moeder geworden en uit mijn kraamtijdboek en van anderen begreep ik (Marla zelfhulp-boek ;)) dat je de 3e of 4e dag in een dip zit. Wanneer is Dominique (mooie naam trouwens) precies geboren?
    Ben echt blij om wat van je te horen, want onwillekeurig maakte ik me toch een beetje zorgen. (een gezond kind is toch altijd weer een wonder).
    Wel erg rot dat je bevalling zo hels is verlopen: lijkt me vreselijk als de ontsluiting maar niet opschiet en je uiteindelijk zelfs nog een keizersnede krijgt, hoewel dat dus echt als een verlossing aanvoelt.

Enne.... er is nog iemand die hoognodig gefeliciteerd moet worden: eeeeeeeeeer is er een jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat is
    Neieieieieieiea! Proficiat, meid, hihi zou inderdaad wel heel grappig zijn als mijn dochtertje vandaag geboren zou worden. Ik moet er wel heel eerlijk bij zeggen dat het vanuit mijn vader's familie bezien niet de mooiste dag is. Zowel zijn vader, zijn moeder, als zijn broer hebben vandaag hun sterfdag.
    Maarreh.... die stenen moeten niet gaan rotzooien op jouw verjaardag, dat weten ze toch hopelijk wel? Laat ze alsjeblieft rustig blijven, die rotdingen!

Lieve Minka, ik wilde je gisteren nog schrijven dat ik helemaal blij voor je was dat je je baby voor het eerst hebt gevoeld: daar word je toch zo gelukkig van, he? Echt super gaaf! Het maakt de zwangerschap zo veel tastbaarder en ook geweldig dat alles goed was bij de VK en het hartje zo mooi klopte. Jouw baby doet het harstikke goed!
    Als je een kleine buik hebt, heb je dan nu ook al last van maagzuur? Ik begreep dat je daar ook wat sneller last van zou krijgen in jouw geval.

Hier alles nog rustig, heb alleen wat extra afscheiding (bah, bah, maar het is niet bloederig, hoor). Ukkepukkie was gisteravond lekker druk en nu is ze ook aan het bewegen, lief, hoor.

Liefs,
    Marla

2. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Neia, gefeliciteerd met je verjaardag!

En Jette, nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van Dominique! Poeh kan me voorstellen dat je blij was toen je de ruggeprik kreeg. Wat een wonder he!

Je zult je de komende jaren blijven verbazen, niets is meer wat het was. Die onzekerheid is heel normaal. Een huiluurtje is niet leuk, maar als je er voor haar bent dan doe je wat je kunt doen. Laat alles op je af komen, je moet je kindje echt even leren kennen, en voor je het weet is het alsof je nooit anders gedaan hebt!

En trouwens, voor de rest van je leven draait alles om je kindje en weinig nog maar om jezelf ;)

Knuf voor allemaal,

Neeke (die nu maar even Guus gaat troosten - hij wil niet slapen terwijl hij zooooooooo moe is... we gaan lekker even naar buiten denk ik)

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Neia: VAN HARTE MET JE VERJAARDAG! Er is er een jarig hoera, hoera! Hoor je me zingen? :) :)
    Die nare stenen moeten je vandaag niet gaan pesten hoor!

Minka: wilde je nog succes wensen gisteren met de vk! Maar dat is niet meer nodoig! Op naar de 20 weken echo! Wat versta jij onder "losgaan"? :)

MArla: meer afscheiding is wel een teken! IS het slijmerig? Er hoeft nl geen bloied bij te zitten. Er wordt echter wel gezegd dat het kindje eerst heel stil wordt voor de bevalling. Bij mij was dat ook zo. Zeg maar energie sparen voor de grote reis! Jouw kindje beweegt nog veel dus ben benieuwd! Hoop ook niet voor jou dat het vandaag op deze rampdag voor jullie familie (hoe krijg je het voor elkaar om allemaal op dezelfde dag te sterven..... :cry: ) komt! Valentijnsdag is mooi genoeg :)
    Ik had dat met 6 december. Mijn nichtje is 2 jaar geleden op die dag gestorven en ik smeekte echt dat ik niet op die dag zou bevallen...gelukkig werd het 5 dagen later...ook leuker tov Sinterklaas en kerst ;) maar een gezond kind is het allerbelangrijkste dus over Sint en kerst dacht ik verder niet over na!

4. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Jaaa Jette heeft een kleine meid! Van harte gefeliciteerd! Wat een mooie naam (zei het ook al in het andere topic: is voor ons ook een goede kanshebber!). Vervelend zeg dat de bevalling zo moeilijk was en dat het uiteindelijk een keizersnede is geworden, maar ben zooo blij dat alles nu goed gaat! Kan me voorstellen dat alles wennen is. Tsja, eerst ben je met zijn tweetjes en dna ineens een kleine meid erbij, alles veranderd. Maar ben ervan overtuigd dat jullie er met zijn drietjes goed uitkomen!

NEIA: van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Jippie weer een jaar erbij hahaha =P~

Hier gaat alles goed, nog steeds geen klachten, vandaag nog niet misselijk geweest en ook geen last van nare luchtjes. Eigenlijk voel ik me vandaag helemaal niet zwanger. Gelijk weer allemaal doom-scenario's in mijn hoofd, maar ik heb ze verbannen hahaha, Mariaatje ziet álles positief....ahum... :rolleyes: voor zolang het duurt hihi. MAar geen bloed geeft moed, alhoewel dat ook niet helemaal waar is, vorige keer ook geen bloed verloren en toch ging het mis. Eeeh...wat zei ik ook alweer?!
    GEEN DOOM-SCENARIO'S MARIAATJE!

oh ja, das waar... :p

5. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ambertje, zo te zien heeft de KPN je weer in de steek gelaten! Grrrrrrr.......

Haha Neeke, ik begreep al dat het heen en weer rijden met Guus in de wandelwagen enorm heeft geholpen en dat hij heeft geslapen als een os!

Me2, het klinkt een beetje vies, maar ik vond de afscheiding wel behoorlijk slijmerig, een beetje cremeachtig, maar er zat geen bloed doorheen.
    Ukkepuk was ook bij de VK behoorlijk druk, dus als de theorie opgaat, dan zijn wij voorlopig nog even niet aan de beurt.
    Ik kan me voorstellen dat je heel erg hoopte dat je niet op 6 december zou bevallen: je hebt het inderdaad niet voor het zeggen, maar bent toch opgelucht als die dag voorbij is. Aanstaande zaterdag is het precies een jaar geleden dat mijn schoonvader overleed: als de baby dan wordt geboren, dan geloven wij echt dat hij er een hand in heeft gehad, omdat mijn schoonzus (zijn dochter) vorig jaar precies op zijn verjaardag is bevallen, maar liefst 10 dagen te vroeg. Mijn schoonmoeder hoopt juist dat het niet zaterdag komt en dat kan ik me ook wel weer voorstellen. We wachten maar af. Het is wat je zegt: als de baby maar gezond is, dan maakt de rest helemaal niets uit!

Ooh Mariaatje, hopelijk kun je je vasthouden aan je postieve gevoel: ik weet uit ervaring dat je zo onzeker kunt raken van het niet voelen van symptomen, maar jij bent nog maar zo pril zwanger, dan is het al helemaal niet zo gek dat je je vandaag niet echt zwanger voelt en sowieso voel je de ene dag veeeel meer dan de andere.
    Over een kleine 2 weken heb je je eerste echo al, dat zal je wel wat meer vertrouwen geven!

Dus uhhhm, ik zeg samen met je: GEEN DOOM-SCENARIO'S MARIAATJE! (;))

Hope, hoe gaat het me je?

Ben naar inmiddels naar de VK geweest en tot mijn grote verbazing was mijn onderdruk 87, goed he? Ik lag met mijn ogen dicht op mijn linkerzij, nog even en ik was in slaap gedommeld. Bij mij wordt de bloeddruk op mijn linkerzijde genomen, zodat de poortader niet wordt dichtgedrukt en mijn bloeddruk daardoor veel te hoog is. De bovendruk was 150, maar "who cares". Ik begrijp dat de kans op zwangerschapsvergiftiging steeds kleiner wordt. Ik moet volgende week donderdag weer terugkomen. Wat me wel stoort is dat ik in 6 dagen tijd maar liefst 2 kg ben aangekomen. Het zou door de lunch kunnen komen, of door de paaseitjes, maar natuurlijk ook door het vocht vasthouden. Waar ik me ook aan irriteer, is dat ik me daar dan druk over maak: dat is toch helemaal niet belangrijk, denk ik dan, als alles maar goed is met de baby en dat was het gelukkig!
    En als reactie op die 2 kg erbij, heb ik chcoloademelk voor mezelf gemaakt, 2 blokjes chocolade gegeten, 6 Napoleon snoepjes gepakt en een handje noten. Zucht, dit helpt niet om je beter te voelen, domme Marla!

Liefs,
    Marla, die nu een ruw gehemeltje heeft van die snoepjes

6. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    Marla, ik vrees dat je gelijk hebt, ik had Amber aan de telefoon...bij deze dus de felicitaties voor Jette.... en de KPN....tja...sukkels...

Verder Marla...sluit jezelf op in een donkere kamer......(ga foto's ontwikkelen of zo) want dat wekt de hormonen en activiteiten op die de bevalling moeten inleiden....zegt men....

groetjes

Amazonnetje

7. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Meiden,

even heel kort, want ga zo mijn bedje opzoeken.
    Ben echt moe van mijn 1e dag weer werken na de griep.

Jette, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Dominique.
    Wat een toestand die bevalling, maar ze is er.
    Succes met alle gevoelens die je de komende dagen nog gaan overvallen.

Neia, hiep hiep Hoera, je bent Jarig.
    Gefeliciteerd meid.
    Hoe jong ben je geworden?
    Hopelijk hebben de stenen je met rust gelaten.

Minka, bedankt voor je MEGA trein.
    Ik moest echt lachen erom.

Meiden, morgen of overmorgen reageer ik op de rest, sorry :oops:

Liefs hope

8. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    oh marla, ik heb zo het gevoel dat het plots zal gebeuren bij je!
    laat ons niet te lang wachten he! krijg honger en zin als ik lees wat voor lekkers je at ;)

minka, ben blij dat alles goed was bij Vk, kleintje nog gevoeld?
    op naar de 20 weken echo nu!

amazonnetje, ai amber heeft geen geluk met die kpn daar, huh ik begrijp er niets van, foto's ontwikkelen doet de bevalling opwekken? raar..

mariaatje, goed zo, geen doomscenario's bedenken he! verban die maar, het MOET deze keer gewoon goed gaan!

Me2, vind dat je mooi kan zingen ;) zing je soms om JP in slaap te wiegen?

neeke, guusje uiteindelijk in slaap gevallen? die buitenlucht zal hem goed doen en jou waarschijnlijk ook ;)

neia, nog eens happy b-day, hoop dat je ondanks de slechte voorbije nacht beetje hebt kunnen genieten van je dag!

miriam, de tijd gaat toch snel he, ik herinner me ook nog dat je vorig jaar nog moest trouwen, maar eerlijk gezegd kende ik je toen nog niet zo goed als nu, allez vager meer, maar komt dit niet omdat je toen meer op het ander topic dood vruchtje postte? ben blij dat je ons hier bent komen vervoegen!

hope, is inderdaad stap per stap, halte per halte, maar de eindhalte is zichtbaar! en zoals iemand aangaf, wij staan je aan de zijkant toe te juichen en wensen je het beste toe!

franka, ik denk dat ik het persoonlijk aan mijn leidinggevende zou zeggen, maar enkel aan hem of eventueel dichtste collegas, dan zal het voor jou ook gemakkelijker/draagbaar zijn denk ik.

jette, ben benieuwd naar meer nieuws!

jude, ook al ben je hier niet, of post je niet meer, ik blijf ook vaak aan je denken en hoop en duim dat je snel met goed nieuws komt!

zo hoop dat ik niemand vergat,
    hier gaat het weer beter, heb zoals gisteren nog nooit de kleine zoveel gevoeld, bijna de hele dag door af en toe gevoeld, gisteren toen ik wakker kwam zei hubbie, ik heb de kleine gevoeld daarnet? ik huh?
    wel toen je sliep, mijn hand op je buik gelegd en twee keer kort gevoeld!
    vanavond toen ik in zetel languit lag, voelde ik plots heel goed kleintje en zag ik even links en dan rechts mijn buik de lucht ingaan.

liefs
    flyke

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi meiden,

bedankt voor alle felicitaties,

me2 ben blij dat je me zo goed begrijpt, en marla het klopt hoor ik heb de derde dag enorme kraamtranen gehad, ben s'morgens wakker geworden en kon alleen maar huilen en ik wist niet waarom!

Nu gaat het een stuk beter met me, heb vanmorgen besloten dat ik weer naar de paarden en honden wilde dus ben opgestaan en heb zelf weer gevoerd, heerlijk een stukje eigen leven weer terug!

Mijn kraamhulp is fantastisch een hele leuke meid die me volledig begrijpt en ondersteunt.

Dominique doet het hardstikke goed het enigste moeilijke vindt ik nog steeds het huiluurtje omdat je niet weet waarom ze huilt, misschien om de dag te verwerken of zo.
    de hele dag is ze zo zoet, en de s'avonds kan ze een keel opzetten, ondanks dat ze eten heeft gehad, een schone luier, etc.
    Vandaag duurde het anderhalf uur ppffff maar ben rustig gebleven en heb gewoon de tijd uitgezeten, speentje er in er uit er in er uit, even op de arm, kijken of ze een schone luier moest nee dus en zo ineens viel ze in slaap in mijn armen en kon ik haar terug leggen in bed!

Maar ik voel me sterker als gisteren en ik hoop dat het zo door gaat.

liefs
    jette

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Elke dag wordt beter Jette! En heel goed dat je je eigen dingen weer oppakt. Ik weet nog mijn eerste keer alleen naar de supermarkt zonder JP (mijn moeer paste op). Ik voede me gewoon weer mens! heel raar! MAar wel lekker! Neem ook goed je rust. Dat scheelt heel erg! Ik heb alleen gehuild de avond dat ik uit het ziekenhuis kwam (dag 4) voelde me zo ontzettend alleen en verloren en was zooo bang voor wat er komen ging....daarna geen kraamtranen meer gehad en ook geen baby blues....Gelukkig!
    Leg je vragen en twijfels maar hier neer hoor! Kunnen wel elkaar opbeuren :)

11. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Hallo lieve meiden, ik werd getipt door een "insider" dat hier nieuws was! Ja, ik word goed op de hoogte gehouden, dat blijkt wel ;) .

Jette van harte gefeliciteerd met je dochter! En Neia, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En een Marla die op knappen staat! Spannend, hoor!

Wat lief dat jullie zo af en toe nog aan mij denken, ik denk ook aan jullie hoor! Maar heb toch echt even wat behoefte aan afstand, dit doet mij op dit moment even goed...

O ja Franka, ik denk dat je dezelfde onderzoeken gaat krijgen die ik ook gehad heb. Valt allemaal wel mee, hoor, en ook fijn om te weten waar je aan toe bent... Ik heb ook tegen mijn leidinggevende en een paar goede collega's gezegd waar ik mee bezig was, scheelt toch smoesjes en ik hoefde er ook geen verlof voor op te nemen.

Groetjes aan iedereen!

Liefs,
    Jude.

12. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Marla, dan is het maar goed dat je kleine gister niet geboren is. :cry: Wat een rotdag voor jullie zeg.
    Super dat alles goed was bij de vk. Maar jullie meisje zal er waarschijnlijk nog niet klaar voor zijn. Het is zoooooooooooooo spannend.
    Maar vandaag zou wel een hele mooie dag zijn. Van harte GEFELICITEERD met het behalen van je uitgerekende datum!

Neeke, hopelijk is Guusje lekker in slaap gevallen buiten tijdens het wandelen. Maar hij heeft een prachtige luide stem hoor. ;)

Me2, ik hoorde je gister zingen ja, helemaal vanuit Zwitserland! :D

Mariaatje, inderdaad geen doem scenario's meid. Maar soms is dat gewoon heel erg moeilijk. Vooral de eerste tijd als je nog helemaal niks voelt. Maar eind volgende week de echo toch? Dan kunnen we nu echt gaan aftellen.

Amazonnetje, balen zeg dat die rot KPN nog niet is geweest bij Amber. :cry:

Hope, ik ben PAS 27 jaar geworden, haha. Maar ik vind het al oud klinken hoor. ;)
    Kan me voorstellen dat de 1e werkdag heel erg moeilijk en zwaar is als je je nog niet helemaal 100% voelt.
    Hoe gaat het spuiten?

Flyke, he wat leuk dat je mannetje de kleine heeft gevoeld toen je nog sliep. Wat een stiekemerd zeg! :)
    Super dat de kleine jouw buik al heeft laten bewegen, ik heb het nog bijna niet gezien.

Jette, goed van je dat je naar de paarden en de honden bent geweest. Dan krijg je misschien het gevoel van je "oude" leventje een beetje terug. Je klinkt erg goed en nu ook een stuk positiever. Ik kan me voorstellen dat een goede kraamhulp al voor de helft scheelt.
    Knuffelze met Dominique!

Jude, ik ben trots op je! :D

Gelukkig is het gister allemaal goed gegaan op mijn verjaardag. 's Ochtends was het voor mijn idee iets te druk. Maarja toen voelde ik me ook niet helemaal goed. 's Middags waren er maar 5 mensen. En 's Avonds onze liefste vrienden, dat was erg gezellig. Gelukkig was iedereen rond half 12 weg. Maar ik kon nog niet echt slapen, want ik was nog helemaal vol van de dag. :D
    Ik ben flink verwend. Veel spulletjes voor de baby gekregen: wipstoeltje van fischer price, nijntje voor aan de wandelwagen, spuugdoekjes, slabbertjes, switsal spulletjes etc. Maar ook dingen voor mezelf; armband, oorbelletjes, douchegel, badspulletjes, blokker bon, tijdschriften etc. Het was een super leuke dag.

En toen ik net wakker werd stond er een mooie bos bloemen op de tafel van Neia-man. Terwijl we nooit iets aan valentijn doen, dus was wel super lief!
    Gaan jullie vandaag nog iets speciaals doen?

X Neia

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Neia wat ben jij heerlijk verwend zeg! lekker hoor!

Ik krijg nooit iets met Valentijn :( hahaha. Ik heb al een heel lief VAlentijntjhe in de box liggen! Ik heb voor mijn man een fotolijst met een super cute foto van JP erin voor op zijn kantoor gekocht. Die geef ik vanavond! Mijn man zegt dat hij het mooiste cadeau wat hij ooit kon wensen al net heeft gekregen :) lief he. Ik moet zeggen dat wij als stel ook weer nog dichter bij elkaar zijn gekomen sinds de zwangerschap en geboorte van JP. Echt heel bijzonder! (we waren al zo'n hecht stel hahahahaha). Ook het physieke zuellen we maar zeggen was al binnen een paar weken terug....pfff wat een bijzondere tijden allemaal! Ben blij dat we dat hier allemaal met elkaar kunnen delen!

Marla: ben reuze benieuwd of jij je VAlentijnje krijgt vandaag!

14. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Goh Amazonnetje, ik wist ook niet dat een donkere kamer bevallingopwekkend werkt. Misschien beginnen daarom wel de meeste bevallingen 's nachts? Is Amber nog niet ontploft aan de telefoon met de KPN, de amateurs?

En Hope, toch weer aan het werk? Het klopt: na een griep voel je je nog altijd een paar dagen lamlendig. Hopelijk kun je alle zieke bejaarden weer aan....

Leuk, leuk, Flyke dat jouw kleintje zo lekker druk is en wat kun je jouw buik al snel op en neer zien bewegen: bij mij was dat pas rond 30 weken, maar ik heb mijn placenta dus wel aan de voorkant (tegen de buik aan) liggen. Mijn vriend voelt de kleine ook wel eens bewegen, terwijl ik nog in diepe slaap ben, dat vind ik zo geinig!
    Toch moet je je geen zorgen maken als je de baby straks weer minder voelt. Ik heb dat ook vaak: de ene dag is ons meisje hyper en de volgende dag is ze aan het uitrusten, lijkt het wel.

Haha, Jette, je hebt dus een kleine druktemaakster: misschien heeft ze wel ontzettend veel indrukken gehad van de dag en kan ze daarom niet zo goed slapen, ik verzin ook maar wat, hoor! (heb nl. zelf totaal nog geen ervaring ;))
    Zo te horen voel je je al weer wat beter en is je zelfvertrouwen al weer wat gegroeid. Ik weet ook zeker dat ik in het begin erg onzeker zal zijn, juist omdat het de eerste is en alles nog nieuw is.
    Wel heel fijn dat Dominique het overdag al zo goed doet.
    Je paarden en honden zullen wel heel blij zijn geweest om je weer te zien!

Me2, blij om te lezen dat jij nauwelijks last heb gehad van kraamtranen en dat jullie al weer zo snel de oude waren.
    Nee, geen Valentijntje voor Marla op Valentijnsdag, of ik moet echt een stortbevalling krijgen. ;)

Lief dat je toch even langskomt, Jude, ondanks dat je wat afstand hebt genomen. We missen je wel en hopen dat je heeeeeeel snel weer bij ons terugbent met een mooie banner onder je berichten.

Hihi Neia, ik herinner me nog goed dat je jezelf vorig jaar al oud vond: nou deze oude bok, hier, vind je nog steeds piep, hoor! (volgens mij heb ik dit vorig jaar ook al geschreven, haha) Heeeeelp ik ga alweer naar de 36 toe, maar gelukkig duurt dat nog een paar maanden.
    Leuk dat je zo'n gezellige verjaardag hebt gehad en gaaf om zo veel babyspullen te hebben gekregen. Ik had het vroeger nooit van mezelf gedacht, maar men doet me nu het meeste plezier met dingen voor de baby: dat zullen de hormonen wel zijn. Cadeau's voor mezelf hoeven nu zelfs niet, terwijl ik altijd wel wat wist te verzinnen.
    Wat lief van Neiaman: Toen ik vanochtend bij het ontbijt kwam, stonden er 2 pakjes en een evenlope klaar bij mijn ontbijtbord. (tafel was zelfs gedekt!). Marlaman had een heel geinig badeendje gekocht en van die luxe zeepjes van een gespecialiseerde zeepwinkel. (ik stink zeker de laatste tijd, haha ;)).
    Onze mannen zijn echte schatten! Zijn de anderen inderdaad ook verwend?
    Wij gaan vanavond uit eten, maar dat heeft meer van doen met de uitgerekende bevallingsdatum die ik heb bereikt (om zo'n dag toch niet helemaal onopgemerkt voorbij te laten gaan) dan met Valentijnsdag in mijn geval.

Morgen komt Jochem Myers (een ADHD-achtige cabaratier) in onze stad: ik zag dat er een wachtlijst is voor kaartjes en twijfel of ik toch nog ga proberen om er 2 te bemachtigen. Ik baalde nl. destijds al dat ik er niet bij kon zijn, maar anderzijds... zou ik dat nou wel doen?

Nou, dankzij Anoek heb ik toch nog op het scheiden van de markt 2 buikfoto's kunnen plaatsen. Ik denk dat mijn oorspronkelijke foto's inderdaad veel te groot waren.

Liefs en iedereen nog een fijne avond!
    Marla

15. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    Jepperdepep Marla...je wil niet weten hoeveel vrouwen op punt van bevallen staan 's nachts, en dan in het ziekenhuis (veel licht en drukte) op de pauzeknop lijken te drukken...en het grote wachten begint....
    In het donker schijnt het bevallingsproces meestal te beginnen, maar ik ben ingeleid (vliezen braken wel om 23.00 ja ja!) dus niet exact ervaring mee.
    Amber wel!

En ja...ik denk dat ze op punt van ploffen staat..... ik durf haar niet meer te bellen ha ha.....

neet het is in en in triest met die KPN....
    denk dat ze al honderd alternatieve afkortingen heeft bedacht....

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    ZOOOOw MArla, wat heb jij een bescheiden buik! Ik heb foto's (toevallig) van de avond waarop ik ben bevallen en mijn buik lijkt wel helemaal mijn lichaam te overheersen, terwijl ik dat niet zo voelde! Heel mooi hoor die van jou! Waarschijnlijk d elaatste buikfoto's ?!
    Ik heb mijn allerlaatste buikfoto's waar ik het dus hiervoor over had voorin het foto album van Jeep gedaan. Het was per slot echt een uur voordat de bevalling opeens uit het niet op gang kwam! Nb jouw bevalling kan dus nog best vandaag gebeuren!

Jude: wilde nog even zeggen dat ik blij ben om van je te horen en dat ik hoop dat we je snel terug zien met de welbekende zwangerschapsbanner!

17. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    jette, wat goed te lezen dat het al beter met je gaat en het goed gaat met Dominique! de honden en paarden zulllen blij geweest zijn met je bezoek!

jude, doe waar je je goed bij voelt, we missen je wel!

neia, wat een leuke b-day en veel geschenkjes heb jij ontvangen! leuk!
    en deze morgen ook mooie start met boeketje van neia-man! wat volgt er morgen ;)
    ivm kleine die ik zag bewegen, is nog maar 1 keer zeer duidelijk geweest gisteren dus, kan best zijn dat ik het nu voor lang niet meer zie

me2, ik kan me inbeelden dat je je mooiste valentijntje bij je liggen hebt, ik zei dat ook al aan hubbie deze week dat hij geen geschenkje voor mij moest kopen, ik mijn allermooiste kadootje al gekregen heb ;) moet wel nog enkele maanden wachten vooraleer het te mogen openen ;)
    wow je geluk straalt van het scherm af, jullie drietjes stralen waarschijnlijk voor heel zwitsterland ;)

marla, wie weet wordt het toch nog 14 februari, zoals Me2 aangaf, kan het van het één op ander moment omslaan, ikzelf denk ook dat ik overtijd zal gaan, heb zo al altijd een voorgevoel....
    mijn placenta ligt ook aan voorkant, daardoor duurde het zolang eer ik echt iets voelde, nu voel ik het meer rond mijn navel, en zoals je zei, vriendincollega en ik waren het er vandaag ook over eens, de ene dag is het precies of kindje superdruk en beweeglijk is en turnt en dag erna nog moet uitrusten. goede bevalling gewenst!

amazonnetje, dus het betreft het zijn in donkere kamers en rustig ontspannen moment dat je bevalling opwekt, ik leer weer bij!
    hehe, amber zal inderdaad wel boos zijn op kpn, kan het mij voorstellen!

gisteren een reportage gezien van een babytje geboren aan 26 weken, ongeveer 540 gr dacht ik, vier maanden in het ziekenhuis gelegen, veel doorstaan en uiteindelijk ziekenhuis mogen verlaten, hubbie zei ik heb liever dat je dit niet ziet/zag maar ik was ergens gerustgesteld wat er toch allemaal mogelijk is!

liefs
    flyke

18. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey meiden,

marla nog niks? ben benieuwd hoe jij alles gaat ervaren!

ik heb er weer een dag opzitten, we hebben vandaag de oortest gehad, dus dominique in de maxi cosi in de auto, ze sliep zo lekker door alles heen, dus hebben we ook maar direct even boodschappen gedaan, dan hoef ik de komende week de deur niet echt uit!

De hele dag is ze lekker rustig, tegen etenstijd begint ze te jengelen, huilen en schreeuwen.
    ik ben vandaag op de bank gaan zitten met haar en heb haar lekker gewiegd, ze viel toen ook in slaap maar nadat ik haar bed heb gelegd werd ze weer wakker ...... toen is jetteman bij haar op de kamer gaan zitten met haar tegen zijn borst, ze viel toen ook weer in slaap, na een half uur of zo hebben we haar weer in bed gelegd maar we zaten nog maar net op de bank of ze begon al weer, toen ben ik heen gegaan heb de speen in haar mond gedaan en haar armen even vast gehouden toen sliep ze direct in! he he!
    Ik mag niet klagen geloof ik de hele dag slaapt ze en ze heeft vannacht zelfs van 11 tot 5 geslapen, ze melde zichzelf niet, ik ben wakker geschrokken de kraamhulp zei dat ik haar rustig had kunnen laten slapen!

Me2 doe ik het goed zo met de periode dat ze zo onrustig is, herken je dit?

liefs
    jette

19. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ja naar mijn idee doe je het prima hoor Jette! Ik laat JP ook wel eens 10 min. huilen, maar meestal werkt het even oppakken en troosten en weer terugleggen met speen het beste en ook ik doe veel overdag in het wagentje met JP omdat hij dan zo lekker slappt! Echt heerlijk hoor, kan echt van alles ondernemen en hij blijft rustig dooronken! Ook snachts laten wij hem gewoon totdat hij zelf komt. Hij slaapt snachts overigens heel goed. Zodra wel hem savonds in bed leggen gaat hij tukken en als hij snachts wil eten slaapt hij daarna ook weer meteen.

20. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    o jette ik denk dat jij en je man hele lieve ouders zullen zijn en die onzerheid ik kan me het zo voorstellen lijkt me ook heel moeilijk in het begin maar je doet het goed.

amber meid ik werk op een call center en bij ons zit een afdeling van kpn ik zal eens zeggen dat ze dit niet zomaar kunnen doen bij jou wij hebben je hier nodig dus dit probleem moet echt snel opgelost worden hoor.

marla het rommelt nog niet bij je? een vriendin collega is vandaag ook uitgerekend en loopt ook nog steeds rond voelt nog niks dus ook zij gaat haar data voorbij.

heb het volgens mij ook al in mijn vlindertopic gezet maar het gaat hier stiekum iets beter nog niet goed maar ik kan weer genieten van dingen en heb meer zin om dingen te ondernemen wel heb ik nog veel last van emotie's moeilijk onder controle te krijgen maar ben trots dat ik al zover ben.

morgen naar de natuurgeneeskundige ben benieuwd of zij nog iets kan vinden van een bacterie actief in mijn lichaam of iets anders.

zal jullie zo snel mogelijk verslag doen.
    met mij en mijn vriendin gaat het beter omdat ik de dingen nu meer los van elkaar kan zien.
    neem haar nog genoeg dingen kwalijk maar het heeft niet meer de overhand heb nu zoiets van ik moet ook mijn eigen ding aan de kant kunnen zetten en er voor haar kunnen zijn. op en aanmerkingen hou je toch altijd want heel veel dingen zou je zelf anders doen. maar dat is denk ik menselijk.

wel vind ik het niet leuk dat ze nu al een baby kamer gaan kopen net 8 weken zwanger dan denk ik wel van je hebt voorbeeld van ons dat het niet vanzelfsprekend is en dan zo vroeg al die dingen kopen en aanschaffen dom dom dom

ik ben bang dat ik het kamertje dat wij nu thuis hebben wat voor danique bestemd is niet voor een ander kan gebruiken het voelt niet goed dus denk dat het weer verkocht gaat worden maar nu laten we het staan tot ik in ieder geval weer opnieuw zwanger zou zijn dan kijken wat mijn gevoel zegt.

nou genoeg weer over mezelf,

alle niet zwangere dames heb vandaag een kaarsje voor jullie en mij gebrand dat het toch een keer op zeer korte termijn voor jullie en iets langer voor mij weer raak zal zijn.

en voor de zwangeren onder ons en dat zijn er al veel gelukkig ben ik heel blij

voor de net moeders ben verliefd op al jullie kinderen

liefs miriam

Deel Deze Pagina