tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Zo, ik ben weer enigzins bijgelezen.
    Hier komt het dan meiden:

Marla: Wat klinkt het allemaal spannend en vooral ook onzeker. Je voelt vanalles en zou graag willen dat het begint, maar tegelijkertijd ook de onzekerheid over wanneer en hoe? Ik hoop na dit weekend toch wel nieuws van je te krijgen. Wat een mooie babykamer hebben jullie voor jullie dochtertje gemaakt. Nu maar hopen dat ze hier héél véél mooie dromen gaat beleven.

Jette: ook zo'n onzekere tijd met Dominique. Volgens mij doe je het supergoed! Zelfs het helemaal alleen zijn en alles alleen doen heb je doorstaan! Gelukkig kunnen Me2, Neeke en dadelijk ook Amber advies geven. Lijkt me fijn om even een klankbord te hebben en daarom neem ik je absoluut niets kwalijk. Ik hoop snel met dezelfde vragen bij jou aan te kloppen ;)

Hope: Je bent gelukkig langzaamaan weer aan het opknappen. Wat lijkt me dat heftig de eerste keer jezelf spuiten. Gelukkig kun je dit samen met Hope-man delen en beleven. Jullie zijn een supersterk koppel!

Miriam: wat goed dat je naar de natuurgenezer bent geweest. Een vriendin heeft me al eens gevraagd mee te gaan, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet goed durf. Ik ben bang voor de uitslag, dadelijk zegt zij dat het voor ons helemaal niet weggelegd is en daar wil ik op dit moment nog niet aan. We willen het eerst op deze manier proberen (bij de gyn) en als er niets uit gaat komen, is de natuurgenezer nog een optie. We grijpen alles aan om ons fit en sterk genoeg te voelen en dit kan een duwtje in de rug zijn. Ik vind het zo erg voor je dat de uitslag niet positief is. Ik hoop dan ook dat de pillen zijn werk doen en op 1 april blijkt dat het beter gaat. Heel veel sterkte meid!

Neia: zo te horen was je verjaardag Top en wat een berg cadeautjes. Rust er maar goed vanuit. Wat een leuk Valentijnsidee de 3d-echo. Lijkt me geweldig. Ik heb hem van mijn zus ook gezien (van haar kleintje) en ik vond het prachtig om naar te kijken. Hebben jullie hem ook op dvd gekregen? Mijn zus moest er elke dag naar kijken.

Flyke: wat fantastisch dat je je kleintje nu kunt zien bewegen. Lijkt me een machtig mooi gevoel. Hoe gaat het verder met je?

Me2: ook volop aan het genieten van het mooie weer in Zwitserland? Wel een leuke tijd die nu aanbreekt op te kunnen wandelen met JP lijkt me.

Minka: wanneer heb je de 20 weken echo? Wat gaat het toch ook snel bij jou. Ik weet nog dat we samen op het bankje zaten en nu ben je alweer bijna op de helft van je zwangerschap.

Ik was bij mijn vorige post nog vergeten te vertellen, dat ik inmiddels de directeur heb ingelicht. Ik vond het ontzettend moeilijk om met zoiets persoonlijks bij hem aan te kloppen. Hij reageerde gelukkig erg fijn. Hij had de tranen in zijn ogen en kon goed met me mee huilen (ook ik had tranen in mijn ogen) want hij gunde het ons zo erg. Hij gaf me alle tijd die ik er voor nodig heb en alles was op te lossen. Wanneer ik een dag wilde rusten of bij wilde komen van alles, is dat helemaal geen probleem. We moeten nu aan onszelf en de toekomst denken en op school lost het zich ook wel weer op. Ik was zo blij met deze reactie, ook al vond ik het héél moeilijk. Je legt een behoorlijk stuk privacy op tafel, maar ik ben blij dat ik het nu gedaan heb. Maandag de 25e hoef ik pas om 11.00 uur, maar van hem mag ik de hele dag vrij nemen. Zo kan het dus ook. Ik had de reactie van Hope en haar leiding nog in mijn achterhoofd, maar gelukkig is dat me bespaard gebleven.

Een hele fijne zondag allemaal!

Liefs Franka

p.s. het was weer even geleden dat ik zo gepost heb en volgens mij heb ik nu aardig een pagina gevuld.

2. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Nou franka wie weet, ik hoop dat ik dan al zo ver ben dat ik jou vragen weer kan beantwoorden!

jette

3. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    uhm, en de mijne dan? jette.
    Of had je mijn bericht over het hoofd gezien? ;)

Hope

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    HOPE OOK DIE VAN JOU HOOR! Maar ik voel me nog verre van dat ik vragen van anderen kan beantwoorden, volgens mij kun je dan beter bij neeke, me2 of corien zijn! dan krijg je denk ik een betrouwbaarder antwoord ha ha ha.

franka wat fijn dat de directeur zo meelevend reageerde, zie je wel er zijn wel leidinggevenden die wel meeleven.
    Ik kreeg in het ziekenhuis direct bezoek van mijn leidinggevende en zijn vrouw, zoooo lief, dat had ik helemaal niet verwacht, het nadeel was dat hij dominique toen niet kon bewonderen omdat ze op de afdeling lag, maar hij zou snel hier thuis langskomen zei hij!

liefs
    jette

5. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Het was ook maar bij wijze van spreken ;)
    Maar tegen die tijd ben jij zeker al heel wat wijzer, want de komende 9 maanden zal er toch nog geen kindje aankondigen, dus dan ben je al heeeeeeeeeeeel ervaren ;)

Meiden, ik reageer morgen of zo op de rest.
    Ik heb best wel last van hoofdpijn nu.
    En ben erg moe.
    Kan best zijn dat dat van de spuiten is.
    Ik kom toch in een soort van overgang zeggen ze.
    We wachten maar af.

Slaap lekker straks allemaal en tot morgen, Hope

6. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hoi allemaal,

Marla, superspannend meid, ik denk aan je.

Jette, al een beetje gewend met je kleine meid volgens mij?

Ik reageer morgen wel op de rest, wou even wat van me laten horen ;)
    Ook ik heb gigantische hoofdpijn, maar dat ik bij mij van het lange uitslapen vanochten (heerlijk !) en mijn gejank! (was ook heerlijk!)
    Heb vanmiddag de film two brothers gekeken (was vrijdag op TV) over 2 tijgertjes en heb de volle 2 uur zitten janken!

allemaal dikke kus en tot morgen
    Minka

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Wat is het hier stil!

Hope: hoofdpijn kan best van het spuiten komen.

Minka: ook al hoofdpijn. Ga lekker vroeg onder de wol!

Marla, spannend, zou het al zover zijn?

8. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    franka:

ik vond het ook eng hoor om er na toe te gaan maar ik wou en dat meen ik echt nu dat ik dit veel veeel eerder had gedaan wat had het mischien ons een verdriet kunnen besparen.
    en aan alles wat gevonden wordt is in princiepe iets aan te doen hoor.

dikke knuffel ik hoop echt dat je heel snel zwanger bent ga speciaal voor jou heel hard en veel duimen meid Hope ook voor jou

me2 het is inderdaad heel rustig hier iedereen is met z'n eigen bezig denk ik marla wat ben je aan het doen? heb je al een kleintje
    ben heel benieuwd.

anoek heeft zaterdag een kindje gekregen sarah genaamd mooie naam vind ik dat.

dus marla jij bent de laatste voor nu even dan kunnen we straks weer door met neia, flyke, minka

nou hier een druk weekend gehad ben veel bezig geweest heb eigenlijk geen moment rust gehad.
    zaterdag overdag bezig geweest met hapjes maken en de kwarktaart. appel had ik vrijdag al gemaakt.

toen snel nog even voor het oog alles op poetsen en de stoelen en sta tafels er neer zetten. dan wachten en o wat mooi ik heb gewoon 6 bossen bloemen gekregen het staat zo fleurig in mijn stulpje echt fantastische.

het is een klein beetje heel erg laat geworden was zo onwijs gezellig tegen half 4 ging ik na mijn nestje eerst nog even onder de pomp want ik vond mezelf heel erg naar rook ruiken en zondag weer een verjaardag dus daar de hele middag en begin avond gezeten. voor je het weet is de hele zondag voorbij.

maar ja we hebben leuke dingen gedaan heb toch echt zaterdag genoten van iedereen die voor ons kwam.
    aanstaande vrijdag gaan we s'nachts lekker weg op wintersport en dan moet ik het een week zonder jullie doen. pfff wat wrodt moeilijk

maar als ik terug kom heb ik heel veel te schrijven en te lezen denk ik eerst de week nog gewoon doorkomen

allemaal een hele dikke knuffel liefs miriam

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ik denk dat marla ook zo'n beetje zo ver is, ben zo benieuwd!

Miriam geniet van je week wintersport, heerlijk meis en zoals je zegt als je terug bent heb je vast genoeg om terug te lezen en te posten!

Genieten meis!

liefs
    jette

10. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Marla, zou het zover zijn? ik ben erg nieuwsgierig!

Jette, ik las dat je ook al alleen met je meisje was en dat je de paarden en honden weer hebt gevoerd. Goed zo meid. en dat na een keizersnede, zal niet meevallen allemaal, maar je geniet van je meisje, dat is het allerbelangrijkst.

Miriam, heb je verhalen allemaal gelezen hoor, alleen weizig tijd en puf gehad om te reageren.
    Pff het is niet niks wat er zich in je lichaam afspeeld volgens de natuurgenezer. Ik hoop dat je het snel onder de knie kunt krijgen zodat je lichaam weer klaar is voor een nieuw kleintje, geef het de tijd, je bent op de goede weg hoor! Ook bij de psychiater, ik hoop dat het zonnetje snel voor je gaat schijnen.
    Alsnog gefeliciteerd met je 1-jarig huwelijk en alvast een hele fijne vakantie, maar ik spreek je nog wel voor vrijdag denk (hoop) ik!

Me2, ben inderdaad vroeg onder de wol gegaan en de hoofdpijn is weer weg. De ogen nog wel wat dik hihihi.

Hope, is jouw hoofdpijn alweer wat beter? het zijn natuurlijk allemaal hormonen die je spuit, en we weten dat dat rotkrengen zijn! Het is niet niks wat er nu allemaal in je lichaam gebeurd, maar het is voor een goed doel: je volgende halte, want de eerste heb je al weer achter de rug door het spuiten!

Franka, goed dat je ongi weer weg is. Erg fijn dat je directeur zo begripvol reageerde, dat is weh een fijn gevoel. Ik ga nog een poot van het wachtbankje half doorzagen, als je erop moet gaan zitten breekt het af en rol je ervanaf, wedden!

Flyke, gaaf dat je je kleintje kunt zien bewegen, ook erg leuk voor Flyke-man! het gaat nu vast snel bij je. Heb je al ee lekker buikje?

Neia, hoe is het bij jou? pijnvrij het weekend doorgekomen of toch weer veel last gehad.
    Ik ben erg benieuwd naar de foto's heerlijk dat je je kleintje weer hebt gezien. en dan ook nog eens naar de beurs! doe je het wel rustig aan? we houden je in de gaten hoor!

Amber, (evt via amazonnetje) nu ben ik de KPN beu hoor! het wordt tijd dat we weer wat van jou en Lise horen en nieuwe foto's zien! Je zult ook alvast weer aan het werk zijn, bevalt dat een beetje>

Franka schreef dat het zo snel ging bij mij, maar nu vind ik dat de tijd toch even kruipt!
    28 februari heb ik mijn 20-weken echo en zoals een aantal van jullie vroegen hoe ik dan los ga: als alles goed is dan pas durf ik te gaan kijken naar een kamertje , kleertjes, spulletjes etc. Ik durf nu gewoon nog niet, probeer mijn buik(je)(zo groot is hij nog niet) nog steeds onder mijn fleece-truien te stoppen etc.
    Maar nog 10 dagen wachten dus, aftellen geblazen!

Allemaal dikke kus
    Minka

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nou Marla is denk ik nu wel al bevallen hahahahaha

Minka: ik durfde pas met 25 weken iets te gaan kopen....dus begrijp je volkomen!

Miriam: top dat je zo'n leuke trouwdag hebt gehad, goed dat je wel van die dingen kan genieten al is het maar even....Bijna al op wintersport! Wij zullen je hier ook missen hoor maar vinden het wel erg goed dat je er even uit gaat!

Jette: doe je wel rustig aan! Je bent herstellende van een zware buikoperatie! je moet dan toch 6 weken rust en niets tillen?!

12. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Nog geen nieuws van Marla? :confused:
    Ik ben benieuwd of de vele afscheiding iets te betekenen heeft!

Me2, toevallig dat jullie ook bijna 11 jaar samen zijn! :D

jette, wat leuk dat je moeder helemaal verliefd is op jullie prinsesje.
    Ik ben benieuwd hoe de scan van je moeder morgen is. Ik hoop op goed nieuws voor haar.
    Is het mooi om jette-man met Dominique te zien?

Franka, knap van je dat je deze keer geen tranen hebt gehad met de ongie. Maar het lijkt me inderdaad een geruststellend gevoel dat ze nu gaan kijken. jeetje wat een gedoe met dat prikken zeg, dat heb ik ook altijd. :(
    Wat lief zeg van je zusje. Ik hoop voor je dat het helpt!
    Wij hebben de 3D echo ook op dvd gekregen ja, is echt super mooi. Hopelijk kan ik de foto's vandaag in mijn album zetten.
    Super dat de directeur zo begripvol was. Echt knap van je dat je het toch hebt verteld. Daar ben je nu ook van af!

Hope, hoe is het met de hoofdpijn? Zal vast wel van het spuiten komen ja. Rustig aan doen he?

Miriam, dat klinkt inderdaad als een super gezellig weekend. Zal je vast goed hebben gedaan!
    Super fijn dat jullie zulke lieve mensen om jullie heen hebben.
    Leuk dat je lekker gaat wintersporten. Maar dan moeten wij jou ook missen. :cry: Wel lekker van gaan genieten meid!

Ondertussen even een kussen gepakt, want ik kan echt niet meer zitten.....

Minka, ja dit weekend nog wel pijn gehad, maar ik heb gelukkig geen morfine meer hoeven te nemen.
    Ik moet het inderdaad echt rustiger aan gaan doen nu. Ik voel het overal aan.
    Heerlijk dat je gister even flink heb gejankt. Lekker he die hormonsters. :( Maar af en toe goed janken, lost vaak al een hoop op.
    Heel herkenbaar hoor, wij hadden voor de 20-weken echo ook nog niks gekocht, maar daarna begon het pas.
    Heb je het kindje nog voelen schoppen?

Wij hebben dus een veel te drukke week en weekend gehad. :( Was niet echt slim.
    Gister zijn we op bezoek geweest bij een collega van Neia-man. Dat was wel gezellig maar ik had pijn en was zooooooooo moe.
    Dus vandaag maar een rustdag. Even helemaal niks en bijkomen. Hopelijk voel ik me dan wat beter.

X Neia

13. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey meiden, hier even een kort berichtje: de afscheiding wordt steeds meer en ik heb me het weekend toch wel zorgen gemaakt: zojuist gebeld met de VK en zij denkt aan het losraken van de slijmprop. Ik had nog niet opgehangen of het begon te rommelen in mijn buik: heb nu best wel menstruatiekrampen. Wie weet gaat het dan toch beginnen!

Liefs,
    Marla

14. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Marla, oja tuurlijk kan ook de slijmprop zijn. Haha het zit waarschijnlijk niet meer potdicht, mooi zo. :D
    Echt mega spannend, dat het nu wel kan gaan beginnen. Ik duim voor je meid!
    Probeer je ons op de hoogte te houden? Ik krijg er helemaal kriebels van in mijn buik, van de spanning! ;)
    Sterkte meid!

Kus Neia

15. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Spannend! Marla!

16. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    marla elke keer kom ik hier spieken omdat ik toch wel hoop voor dat ik vrijdag weg ga je kan feliciteren dus hoop ook dat het nu voor de egie gaat. en mischien vanavond of vanacht of morgen heb je al een kleine gekke gedachte he.

nou knuffel mir

17. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Nog geen nieuws van Marla?
    Ik vind het zoooooooooooo spannend.

Ik moet zo naar de gyn voor controle. Hopelijk komen Neia-baby en ik weer door de keuring heen. ;)

X Neia

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nog geen nieuws van Marla?! Oooooooh wat spannend!

Neia: succes weer bij de gyn!

19. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hallo meiden,

@Marla, ik? jou concurrent van lange mails schrijven? :) dat zal best, maar dat geeft je geen toestemming om minder vaak te komen, ik kan je hier niet missen ;)
    En ik had je idd anders voorgesteld, maar zo ben je ook leuk hoor, hihi :) ;)
    Ben echt benieuwd of je inmiddels bevallen bent. Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt. Ik denk aan je.

@ME2, dat klopt idd wat je zegt. Dat je op een begeven moment je ventje door en door kent. Ik zie dat bij onze vrienden ook. Eerst de onzekerheid of ze het wel goed doen en nu precies weten wat het ventje wel of niet fijn vindt.
    Ben benieuwd, want a.s zaterdag komt het kleine ventje bij ons logeren. Mijn vriendin zou de "gebruiksaanwijzing" opschrijven.
    Ik vind het wel spannend, het is toch een hele verantwoording om het kind van een ander te hebben slapen.

@Amazonnetje, wat balen dat amber nog steeds zo`n problemen heeft met KPN. Wat een h*fters. We missen haar hier echt.

@Jette, wat heerlijk om te lezen hoe trots je moeder is.
    Dat mag ook wel, na alles wat ze heeft meegemaakt.
    En zeker kom je niet op de 2e plaats, maar wel op een gedeelde eerste plaats, denk ik ;)
    Hoe is het met Dominique, gaat het goed?
    Geef haar maar een dikke knuffel van mij.

@Neia, je hebt idd een druk maar gezellig weekend achter de rug. Ben je al bijgekomen ervan?
    Het zal je idd veel energie kosten.
    Ben blij voor je dat je niet iedere dag de morfine nodig hebt.
    Succes dalijk bij de gyn, en zeker komen jullie door de keuring heen.
    Ik denk alleen dat je bumpers wel wat gaan uitdijen de komende tijd ;) , dan val je misschien niet meer binnen de marges, maar dat maakt niks uit hoor :)

@Franka, wat leuk om zo`n positief bericht van jou te lezen.
    Niet gehuild bij je ongi, knap hoor.
    Ik weet hoe het voelt, en als je dan eens niet verdrietig bent, is dat heel goed.
    Je hebt nu idd wat om naar toe te leven. Eindelijk gaan ze onderzoeken waarom het zo lang duurd bij jullie.
    Ik hoop dat ze niks geks vinden bij jullie, en dat een nieuwe en gezonde zwangerschap niet lang meer op zich laat wachten.
    We moeten toch voor volgelingen zorgen na minka, neia en flyke. ;)
    Ik vind dat wij dan aan de beurt zijn, of niet?
    Hope-man en ik zijn idd een sterk koppel, dat besef ik me iedere dag steeds meer.
    Hij is zo lief en zo meelevend. Nooit gedacht dat zoiets als IVF je zo dicht bij elkaar kon brengen.

@Minka, jij ook al zo`n hoofdpijn gehad? vervelend he?
    Two Brothers is idd een mooi jankfilm :)
    Ik hoop dat de tijd snel gaat en dat het snel 28 februari is, dan moet je echt die fleecetruien uitdoen en mooi gaan pronken met je buik.
    Dat wordt dan toch wel tijd.
    IK ben nu idd op weg naar mijn eerste halte om vervolgens door te gaan naar de volgende.
    Het gaat me tot nu toe goed af, en ach, af en toe wat hoofdpijn gaat nog.

@Miriam, wat fijn dat jullie trouwdag zo`n mooi dag was.
    Heb je Danique`s aanwezigheid gevoeld?
    Ze zal zeker op jullie neergekeken hebben.
    Je bent echt laat naar bed gegaan, dat jij dat volhoudt?
    Ik ben echt zo`n droge muts die om 24:00 al begint te gapen haha :)

Ik voel me goed.
    Ik had gister geen hoofdpijn meer, maar vandaag wel weer.
    Verder ben ik heel positief gestemd.
    En mijn man.......................
    die is zo lief.
    Hij legt mijn spuitje klaar of komt `m zelfs brengen als ik een vrije dag heb, zodat ik daarna gewoon verder kan slapen.
    En ik heb een mooie bos bloemen van hem gekregen.
    Wat wil je nog meer? ( een baby ;) )

Ik ga dalijk weer werken.
    Op het werk is het wel enorm druk, maar ach, dan gaat de tijd wel snel om.
    Maar die arme oudjes zijn ook allemaal ziek, en dat doet me zo`n leed.
    Zij hebben er toch net iets meer last van dan wij jonge gezonde mensen.
    Maar na vanavond, heb ik 3 dagen vrij.
    Heerlijk.
    Donderdag komt mijn moeder helpen om de keuken eens een grote poetsbeurt te geven.
    Niet dat ik dat niet alleen kan ;) , maar met z`n tweeen is het toch net iets gezelliger.
    En in ruil daarvoor doe ik mijn moeders haar.
    Goed geregeld toch?

Fijne dag nog, liefs Hope

20. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hope, die bumpers zijn nu al flink uitgedijt hoor. ;)
    Ik schrok me rot toen ik net bij de gyn op de weegschaal stond. :confused:
    Het goede voornemen voor volgende week is wat meer wandelen en misschien weer een keer gaan zwemmen. Deze week heb ik het nog veel te druk.
    Goed dat het weer wat beter met je gaat! :D
    En wat een lieverd is Hope-man zeg. Hij klinkt echt als een schat en een geweldige papa natuurlijk.
    Hoelang moet je blijven spuiten?
    Kun je knippen dan of ga je je moeders haar verven?

Bedankt Me2, alles was goed bij de gyn.
    Ik had weer de gyn die ik de 1e keer, met 7 weken ook had. En zij is echt de aller aardigste.
    Ze herkende me gelijk toen ik binnen kwam :confused: , en ze zei; zoooo 20 weken geleden zag je er wel anders uit, hihi.
    Ze schrok wel van mijn nierstenenverhaal. Want normaal gesproken is dat een reden om opgenomen te worden. Zo, dat was voor mij even schrikken. Maar omdat de aanvallen nog op 1 hand te tellen zijn, mag ik de pijn thuis proberen te bestrijden. Maar als het erger wordt, kan het dus zijn dat de baarmoeder door die aanvallen ook al gaat samentrekken, waardoor de weeen kunnen beginnen. Dus ik moest bellen als het erger werd.
    Verder mochten we alweer naar de kleine kijken! Ze zei dat ze dit altijd doet, hopelijk heb ik haar de volgende keer weer. ;)
    En het kindje was weer gedraaid en lag nu weer met het hoofdje naar boven. Wat een eigenwijs kind he?!
    Met mij ook alles goed, urine zag er goed uit, en bloeddruk 118 om 60. Dus erg netjes! Zo doorgaan dus.

X Neia

Deel Deze Pagina