Marla van harte gefeliciteerd meid en Marla man ook van harte gefeliciteerd ga er samen goed van genieten liefs miriam
gefeliciteerd Marla en Marlaman met jullie dochter Famke Wat een mooie naam zeg. Hopelijk gaat alles goed met je, en ben je lekker thuis. Wij horen graag van je, zodra je daar even tijd voor hebt. Hele dikke knuffel van Neia
hey sjannie, meid hardstikke mooi zeg! gefeliciteerd! Me2, Neeke hebben jullie ook al last gehad met jullie spruiten met een vieze neus en beetje ontstoken oogjes, heb ik haar op de tocht gehad, of is dit een kwaaltje die je altijd krijgt met babys? He het ging net zo goed, nu ben ik weer een beetje onzeker! Liefs Jette
JA ik had ook in het begin meteen een verkouden kind (veel te schaarsgekleed naar buiten gegaan met hem.... Ik heb fysiologisch zout in buisjes gekocht bij drogist/apotheek en dat in zijn neusje gedaan dan lost het slijm op en kan hij weer ademen. Heb ook een plastic buisje waar ik zijn neusje mee kan uitzuigen! Helpt echt allemaal super!
ik denk dat ik dat ook heb gedaan me2, ben naar buiten gegaan zonder muts op tenminste bij dominique, wel had ik een extra deken over gedaan omdat ik haar niet wakker wilde maken om een jasje aan te trekken. Moet in vervolg de muts zowieso op doen, gelukkig zijn de ogen nu al weer veel schoner heb ze vandaag aldoor schoon gemaakt met gekookt water. Ik heb ook zo'n soort van neuspeertje, moet es even kijken volgens mij is die ook voor een snotneusje, maar ook haar neus is vrij schoon momenteel. Slaapt JP ook al door s'nachts? Liefs jette
Flyke, ja nu gaat het aankomen wel heel hard hoor. Want nu zit ik natuurlijk thuis en de hele kast ligt vol met lekkers. Heb jij daar ook last van? Nee geslacht nog niet gezien hoor, maar ik vind het nu wel spannend worden. Mariaatje, die onzekere dagen zitten er gewoon tussen meid. En die allereerste echo is gewoon het aller spannendste. Zou je iets te zien krijgen? Klopt het hartje? Daarna blijft het spannend, maar weet je in ieder geval dat het hartje klopt. Mijn duimen draaien overuren voor jou. Schrijf het gewoon goed van je af meid! Me2, jij bent mijn voorbeeld voor het geven van bv hoor. Lijkt me heerlijk om al die kilo's weer kwijt te raken. En ik heb gisteravond een info avond gehad over de bv, en daar zeiden ze dat ook al. Ik heb vannacht gedroomd dat het heel goed ging en de baby het super goed deed. Hopelijk komt die droom uit. Minka, nog bedankt voor het brengen van het goeie nieuws! Chantal, wow wat een geweldig bericht zeg! Ik ben zoooooooooooo blij voor je. Dit zal vast een enorme opluchting voor je zijn. Echt lekker dat je over 2wkn al terug mag komen. Ga voorzichtig genieten meid! Hope, hahahaha al die hormonen ook. Hier ook zo'n jankerd. Jette, je doet het echt super hoor! Niet onzeker worden nu, want er komen vast iedere keer weer nieuwe dingen. Dat moet je toch leren. En een beetje hulp van de ervaren dames hier is nooit weg! Amazonnetje, ik hoop zoooooooooo dat die KPN eindelijk hun werk gaan doen. Nou meiden, een helse ochtend achter de rug. Maar..................hij is eruit! Vanmorgen moest ik zo nodig plassen, en het deed zo pijn. Later op de bank weer steken daaronder . Ik hield het niet meer en wist ook niet wat het was. Dus maar rustig gaan douchen met de straal op mijn buik. En moest ik opeens plassen in de douche, en viel het steentje (niet zonder pijn ) in de douchebak. Het is echt zo groot als een kiezelsteentje met karteltjes er aan. Ik hoop echt dat die pijn nu weg blijft en er niet nog meer in zitten. Nu klaarmaken voor een lekker weekendje. Want wij gaan dit weekend naar heerenveen voor het schaatsen. Hebben we lekker een huisje gehuurd t/m maandag. Wordt vast gezellig. Tot maandagavond! X Neia
Beste meiden.... hierbij de groetjes van Amber, bij wie de telefoon nu wel functioneert, maar internet nog niet, het wachten is op Planet...... Verder wilde ze laten weten dat ze al contact heeft gehad met Marla. Famke gaat heel goed, wolk van een baby! Marla zelf heeft een kleine complicatie waardoor ze eventjes nog niet zo mobiel is als ze zou willen, maar ze doet jullie ook allemaal de groetjes.... "kompammelgoe", zegt een goede vriendin van me altijd....! groetjes Amazonnetje
Amazonnetje: dank voor de update over Marla! Hoop dat ze snel weer mobiel is! Neia: wat noet dat een pijn hebben gedaan! Ik voelde het gewoon hier brrrrrr Wat een rot steen! EN NU WEGBLIJVEN ! Jette: ja, Jeep slaapt al door, zij het dat hij de afgelopen 3 dagen opeens eer om 4 uur kwam om te eten en dan had hij vreselijk honger! Daarna slaapt hij gewoon weer lekker door maar toch.....Hij had wel de afgelopen 3 dagen opeens weer een poepbroek terwijl hij dat de afgelopen weken telkens maar 1x per week had.... Waardoor zou hij opeens snachts weer zo vroeg komen? Iemand van die moeders die een verklaring heeft voor mij?
Miriam en Neia, geniet van jullie weekend/vakantie. Kom uitgerust weer terug! Ik hoop snel weer van jullie te horen. Marla, hoop dat de complicaties niet echt ernstig zijn, maar hoop snel je verhaal te lezen, doe het rustig aan en geniet van jullie kleine meid! Flyke, kun je allemaal nog wel een beetje volhouden? volgens mij zijn jij en Neia nu de volgende, we gaan aftellen meiden.... Mariaatje, probeer positief te blijven, ikzelf was 1 dag van de echo positief, daarna begon de onzekerheid weer! Kan het nog steeds af en toe allemaal niet geloven. Maar je gaat een mooi kloppend hartje zien volgende week! Neia, steen uitgeplast! AU! dat lijkt me inderdaad geen pretje, maar.... hij is eruit, nu maar hopen dat de pijn ook wegblijft en dat er geen nieuwe sten meer komen. Veel plezier met het schaatsen! Me2, heerlijk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat! En het verlangen naar een tweede, ik kan het me wel voorstellen hoor. Go for it,zou ik zeggen! Hope, vervelende dingen he die hormonen, maar nu kun je er alvast aan wennen ze gaan niet zomaar weg, laat maar lekker stromen die waterlanders. het doet je vast goed! Jette, fijn dat je al weer zoveel dingen voor jezelf doet. Tja, je leventje is veranderd, maar ik denk alleen maar ten goede! Amazonnetje en Amber, fijn dat jullie ons zo op de hoogte houden, nu planet nog, dan kan Amber weer komen kletsen, maar we willen ook nog wat van jou blijven horen hoor amazonnetje! Franka, zie je al tegen de samenlevingstest op? Probeer er niet teveel aan te denken, laat maar alles op je af komen, ook voor jullie is er een mooi kleintje in de toekomst, dat weet ik zeker! Jude, dit geldt ook voor jou, ik denk aan je en kan haast niet wachten tot we plots een mooie banner hier voorbij zien komen. Chantal, als je hier meeleest, geweldig van je eerste echo, probeer er inderdaad van te genieten vanaf nu. Het gaat de goede kant op en die 4 weekjes kom je echt wel goed door hoor! Miriam, hoop dat je dit nog leest voor je vakantie: Geniet, geniet, geniet, samen met je mannetje. Danique waakt over jullie en wil ook vast dat jullie een fijne vakantie hebben. Tot snel Hier gaat alles goed, zit soms best veel leven in mijn buik, erg mooi om het weer te voelen, maar schrik er soms toch ook even van. Had van de week bezoek voor het werk, dus moest mijn Fleece-truien thuis laten en mijn nettere kleren aan. Hierna heb ik toch best veel reacties gekregen en dat was toch ook wel leuk. Ik heb in het begin steeds gedacht dat het een meisje zou zijn, maar zeg nu automatisch steeds "hij" Minka-man corrigeert me dan en zegt "zij" ! Ben benieuwd of we volgende week tijdens de echo wat te zien zullen krijgen! Allemaal alvast een mooi weekend en tot snel Dikke kus Minka
Hee lieve dames, Neia, auwauwauw! Maar goed, nu kan die steen je niet meer plagen. Veel plezier in Heerenveen! Ik denk trouwens echt een meisje voor jou. Amazonnetje, dank voor de update. Hoest met jou trouwens? Minka, geniet van het gerommel in je buik, je kunt het je nu niet voorstellen maar het is echt zo voorbij. Voor jou en voor Flyke verwacht ik een jongetje. Ik ben benieuwd of het klopt! Hope, met jou alles goed? Me2, ken je "Oei, ik groei"? Onder andere rond de 11 weken maken baby's een sprong in hun ontwikkeling, dat is te zien aan verandering in de hersengolven en ook een snelle groei van het hoofdje. Vaak zijn ze rond die tijd ook wat huileriger en willen ze vaker drinken. Bij Thijs en Guus klopt(e) het steeds tot nu toe! Gaat vanzelf weer over. Jette, neuspeertje is inderdaad handig om het neusje uit te zuigen en vrij te maken. Ook zou ik een neusspray met fysiologische zoutoplossing halen (Otrivin of apotheek eigen merk of zo) , altijd handig om in huis te hebben! Werkt heel goed. Hoe is het met de krampjes? En hoe is het met jou, nog veel met de paarden bezig geweest? Marla, hoop snel wat van je te horen! Andere dames, dikke *knuf* ik moet nu echt weer aan het werk... Liefs Neeke
Neeke, ja ik ken het boek, maar heb het nog niet omdat ik hier in Zwitserland zit! (en daar hebben ze het niet en opsturen vond ik was duur). JP zit precies in week 11 dus kan helemaal kloppen! Dank!
He meiden, ben ik weer! Heb het deze week zo druk en nog steeds, maandag is pas mijn eerste vrije dag. 1 voordeel, het weekend gaat hard voorbij, want ik kan niet wachten tot het eindelijk maandag is haha. Het is hier een komen en gaan van verschillende stemmingen en gedachten. Het ene moment ben ik ervan overtuigd dat het hartje klopt en het andere moment zie ik het weer somber in. Ik vind het heel vervelend van mezelf ook, kan er helemaal niet van genieten en ben ook al een paar dagen niet misselijk geweest, dus wat dat betreft komt er weer een onzekerheid bij: zie je wel, het is niet goed. Wat Sjannie ook zei, ik ben als de dood dat ze maandag zegt: maar mevrouw, wat doet u hier, u bent helemaal niet zwanger...grrr. Vroeg aan een vriendinnetje hoe zij zich voelde tijdens het prille begin en zij voelde ook niets, het enigste was dat ze erg moe was en dat ze veel moest plassen. Vorige x moest ik ook veel plassen en dat valt nu wel mee. Ben nu wel hartstikke moe, maar heb drukke dagen gehad. Weet het gewoon niet en moet gewoon wachten tot maandag... Neia, auw auw auw, dat lijkt me geen lekker gevoel zeg! Ik hoop wel dat er niet nog meer zit en dat je van je klachten af komt! Marla, hoe is het met je? Last van een kleine complicatie? Hoop niet te ernstig en hoop dat we je gauw mogen horen meis! Hoe bevalt het moederschap tot nu toe?
Goedemorgen lieve meiden, @Neia, even reageren op wat je naar mij schreef. Lief dat je zegt dat Hope-man een lieve papa is, daar kreeg ik ook alweer tranen van in mijn ogen. Ik hoop dat het niet lang meer duurt voordat hij dat in de praktijk kan brengen. Ik moet nu nog wel een paar weken spuiten, precies weten ze nu nog niet, dat ligt aan de rijping van de eitjes, maar met die spuiten voor de rijping begin ik volgende week pas. En ja, ik kan knippen, vandaar dat ik mijn moeders haar doe, ik ben namelijk nog thuiskapster bij mijn gewone werk. Niet veel, maar gewoon leuk voor erbij. Wat zal jij een pijn hebben gehad met die steen, ik kan het me van mijn man herinneren. Ongelofelijk dat zoiets door je urineleideer kan, dat schaaft toch alles? Ik wens je een heel fijn weekend en veel rust toe en geniet er maar lekker van. Tot maandag. Maria, logisch dat je soms in "paniek" bent en dan bang bent dat het mis is. Maar nog een paar dagen en dan weet je meer. Dan zie je het hartje kloppen van jullie kindje(s) Het wordt trouwens voor jou, franka en mij een spannende dag maandag de 25e, we moeten namelijk alledrie naar het ZH. Succes alvast. ME2, lief dat je dat zegt dat de positiviteit van het scherm straalt. Ik voel me ook nog steeds goed. Oke, ik wordt nu wat emotioneler, maar dat komt ook omdat ik nu ongi ben, denk ik. Dat oppassen kan idd confronterend zijn, maar op het begin was het zwaarder voor me dan nu. De kleine is nu al 6 maanden en je raakt gewend aan de nieuwe situatie van je vrienden. Maar soms als ik hun intens verliefd met hun ventje bezig zie, moet ik wel even mijn gezicht afwenden, want dat doet soms toch pijn ( zit nu weer met tranen) En gister bij het etentje met de collega`s gingen de foto`s van de kleine rond, en dan heb ik het ook wel zwaar. Maar toen zei 1 collega: volgend jaar zitten we weer hier, maar dan te kijken naar jou baby foto`s. Toch wel lief. Fijn dat JP het zo goed doet. IK denk ook wel eens dat baby`s opeens wat vaker wakker zijn `s nacht omdat ze toch wel erg veel indrukken op doen overdag, denk je niet? Jette, gelukkig zijn de oogjes van je kleine meid weer wat hersteld. Vervelend he? die kleine dingen die op je af komen, waar je niet van weet wat je ermee moet. Maar met een beetje hulp en een beetje van "maggi" kom je er wel. Ik vind het wel knap wat je alweer allemaal doet na de keizersnede. Gaat dat wel goed? het herstel daarvan? Wel fijn dat je weer zo buiten bezig kunt zijn met de paarden enz. Miriam, een hele fijne vakantie, geniet ervan. Probeer een beetje rust te krijgen. We zullen je missen Amazonnetje, dankjewel voor de update. WAuw Minka, je hebt je fleectrui al uitgehad! geweldig Zie je nou wel, zo eng is het niet je krijgt zelfs leuke reacties. Vanaf volgende week loop je alleen nog maar in strakke truitjes Ik hoop dat ik ik nu al een voorproefje heb van de hormonen, zodat ik er niet meer aan hoef te wennen als ik zwanger ben Dat zou wel mooi zijn. maar nee..........( spreek mezelf toe) wel realistisch blijven. we wachten maar af. Neeke, leuk dat je weer even langs komt wandelen, met mij gaat het naar omstandigheden goed. Ik had niet gedacht dat ik me zo goed zou houden. ook al is dit pas het begin van de behandeling, ik vind van mezelf dat ik het goed doe Hoe is het met jou? en de kids? Franka, alvast veel succes maandag, ik denk aan je. Marla, sterkte met de complicatie en ik hoop gauw wat te horen. Pffff, gister de bekende "grens" duidelijk overschreden. Om 6:30 opgestaan, badkamer gepoetst, 10:00 moeder opgehaald, samen de keuken een grote beurt gegeven ( en heel veel rommel weggegooid) daarna mijn moeders haar gedaan, toen gauw douchen, daarna gaan wokken met collega`s ( echt gezellig) en vervolgens vannacht wakker worden van de enorme pijn in mijn rug. Tja zegt mijn man dan: je hebt weer teveel eigenwijsjes geslikt Ik weet dat ik het niet kan zoveel tegelijk en toch doe ik het. Maar goed, vandaag dus een rust dag. Wel even boodschappen doen en dan komt een vriendin koffie leuten. Ik vind de tijd nu zo snel gaan. Maandag moet ik alweer naar het ZH. Zo vond ik maanden geleden de tijd nog kruipen, maar nu.......... Het wordt wel erg spannend allemaal. Meiden fijn weekend, liefs Hope
Nee joh, Hope, dat is alleen maar leuk, van die lange mailtjes! Ga zo door hihi! Maandag is idd voor ons een spannende dag, ik heb alleen niet meegekregen waarom jij en Franka naar het ziekenhuis moeten...sorry.. .
We hebben alledrie een echo. Jij om het hartje te zien van jullie beebje. Franka, denk ik om de groei van de eitjes te zien, toch franka? En ik om te zien of de groei van de eitjes idd plat ligt, zodat ze vanaf dan kunnen gaan stimuleren. ( uitgangsecho genoemd) Dus een spannende dag voor ons alledrie. Ik was net in mijn vorige post flyke vergeten Sorry meid, ik deed het niet expres. Hoe gaat het met je? Liefs Hope
oh ja das waar! Nu weet ik het weer! Nou ik hoop maar dat we alledrie een geweldige echo krijgen waar we allemaal blij mee zijn!
hey meiden ik probeer weer even in te pikken: maariaatje, alvast veel succes maandag, weet je, ik voelde me in het begin ook mega onzeker, had eigenlijk ook zogoed als geen last van symptomen en zie maar mijn banner staat er nog steeds! hope, hehe no sorry nodig, ik weet wel dat dat niet expres was, tegenwoordig moet ik ook nogal goed kijken of ik niemand vergeet! dus jij maandag ook je echo, hoop dat de eitjes goed liggen en de stimulatie kan beginnen! stel nu in het slechtste geval, hoop natuurlijk van niet, dat ze nog niet goed liggen, moet je dan de volgende dag opnieuw voor echo of hoe gaat dat dan? maar eigenlijk hoef je er niet op te antwoorden, ze moeten gewoon goed liggen! Neeke, hehe, ik ben volledig akkoord met je, ik verwacht ook een jongentje te hebben wel leuk jouw ervaren tips aan de nieuwe mama's, hoop dat ik er ook beroep zal mogen opdoen! Minka, weg met die fleecetruien hihi, ik denk een jongetje bij je, dus je wil het geslacht weten lees ik tussen de regels door? amzonnetje, hehe, amber ziet nogal af met die kpn en planet! leuk dat je ons op hoogte houdt van zowel amber als Marla! hoop ook dat de complicatie haar niet te lang parten speelt! maar ik treed je bij, komt allemaal goed, is Famke haar gewicht trouwens bekend? Me2, ik moet toegeven dat ik het twee keer heb moeten lezen JEEP, juist ja JP hopelijk neemt hij vlug zijn oude/jonge eerdere gewoonte aan dat hij goed doorslaapt! neia, ik zie nu pas dat je op weekend bent, leuk! geniet ervan ! jette, blij dat alles goed verloopt met Dominique en met jou! zo een keizersnee is toch ook niet niets (zag ik bij mijn zus) je doet het prima! Kan me inbeelden dat de tips van de anderen je altijd wat geruststellen! miriam, als ik het goed voorheb ben jij nu ook op weeekend? hoop dat je er ondanks alles toch een beetje kan van genieten samen met Bart Sjannie, dikke proficiat met je goede echo! ben blij voor je! franka, jij maandag echo las ik, hoop echt dat deze ronde je echt duidelijkheid en geluk mag brengen! Marla, ben ook benieuwd naar je bevallingsverhaal! update flyke, ik mag vanavond naar gyn, ik betrap me erop dat ik eigenlijk niet meer zo nieuwsgierig ben of er zo naar uitkijk als voorheen omdat sinds die vijf weken dat ik laatste echo had, ik duidelijk gevoeld heb dat er toch degelijk een kindje in mijn buik leeft/beweegt/groeit, terwijl ik voorheen altijd de bevestiging nodig had dat alles nog goed was, nu voel ik dagelijks kleintje en gaat mijn leven meer door, raar he. Hoop alleen dat het meezit qua groei/gewicht. Vind het nog altijd zo raar, onecht, om dat konijntje op mijn banner te zien overhellen naar rechts naar zijn einddoel/huisje toe had het altijd gedroomd maar nooit kunnen voorstellen precies. liefs flyke
Fijn he Flyke dat je de bevestiging nu kunt voelen, ik had dat ook en dan kan het natuurlijk best een keertje voorkomen dat je het kindje minder voelt, toen dacht ik wel van oh jeee maar nu ligt er eenwolk van een dochter in de kinderwagen ik kan het soms nog niet bevatten hoor! Ben vandaag voor het eerst met dominique naar het consultatiebureau geweest, mijn onzekerheden doorgesproken ze vondt dat ik het hardstikke goed deed en er niets was om me zorgen over te maken. We gaan nu de voedingen wat verhogen om er naar toe te gaan dat ze s'nachts minder voeding nodig heeft, dat zou wel lekker zijn al wen je er snel aan vindt ik om s'nachts op te staan en je kindje te voeden. Maar het zou natuurlijk heerlijk zijn om door te kunnen slapen. Ik was een beetje onzeker om alleen met haar bij het pad te gaan maar het ging super, ze gedroeg zich voorbeeldig alleen toen de kleren uit moesten begon ze te krijsen, maar dat doet ze thuis ook! Dominique was super gegroeid en doet het volgens het consultatiebureau erg goed! IK voel mezelf hardstikke goed, ik kan alles goed aan, ik doe mijn huishouding fluitend, en meestal als mijn ouders hier even komen aanwippen om hun prinses te komen bewonderen doe ik de stallen ook zodat als jetteman dan thuis komt we kunnen eten en hij zich met dominique kan bezig houden als ze wakker is! Heerlijk vind ik dat om zo even in de stallen bezig te zijn, ik zei gisteren al tegen mijn moeder dat er volgens mij maar weinig vrouwen zijn die het zo leuk vinden om stallen schoon te maken! Volgende week wil ik graag weer met mijn rijpaard beginnen om haar weer te laten wennen, ik ga er nog niet op maar ze moet na zo'n lange vakantie ook eerst weer aan de lange lijn lopen, dat kan ik al wel weer. Moet echt zeggen dat ik weinig last heb van mijn keizersnede, het is me 100% meegevallen, de wond heelt hardstikke mooi, en ik heb er geen pijn aan, alleen als ik langdurig heb gelegen is het bij het opstaan een beetje gevoelig. De huid is nog wel erg verdoofd maar dat schijnt normaal te zijn. He meiden een goed gevoel hoor, ik kan nu wat vaker met dominique weg in de auto, dat verbeed je wereld toch wel weer hoor. Niet dat ik elke dag bij het pad wil, maar een keertje ergens naartoe biedt toch wel mogelijkheden. liefs jette