inderdaad, anderzijds besef ik ook dat ik dan net door het niet voelen van de baby over een hele dag en nacht, ik in paniek ga slaan, maar we zien wel. Mijn zus vond het ook altijd zo een raar gevoelloos gevoel, ze zei als ik aan mijn buik kom, dan voel ik het niet, het is precies mijn buik niet. wow jette, wat doe jij het goed, en wat straalt het geluk van je scherm af! zal inderdaad wel spannend zijn geweest en een heel avontuur, samen alleen met Dominique in de auto en op pad, leuk dat alles zo goed verliep en zo zo goed gegroeid is! Doe zo voort Mamajette en Dominique! liefs flyke
Heey meiden, er is te veel om op iedereen afzonderlijk te reageren maar ik wil wel even zeggen dat de meiden die maandag om wat voor reden dan ook een echo krijgen succes. Vanacht om 1 uur rijden we weg uit almelo eerst na mijn ouders daar is de verzamelplek dan op weg naar tjechie wintersport volgende week zaterdag avond komen we weer dus zondag kom ik dan weer even hier. ik wil alle dames zeggen dat ik jullie onwijs ga missen deze week ben een beetje verlaafd geraakt aan dit forum en vind het dan ook fijn als het even niet zo lekker gaat dat ik hier kan komen dat is nu een week niet mogelijk dus hoop dat ik het volhoudt en positief kan bliven in ieder geval allemaal een hele dikke knuf miriam
Hey meiden, ik kan het even niet laten, maar hier even een "humor moment" uit het leven van huize Hope. Eind van de middag was ik erg verdrietig, ik had namelijk mijn dagboek bijgeschreven en begon het terug te lezen vanaf het begin. Zo confronterend, wat we al allemaal hebben meegemaakt. Dus de waterlanders begonnen te stromen. Nou zou even later mijn man thuis komen, meestal zo rond 16:45. Dus het eten stond mooi klaar. Belt hij om 16:50 dat hij net weg rijd op zijn werk. Ook nog niks aan de hand. Rond 17:05 was hij thuis en hij had meteen door dat er wat was. En ik maar beweren dat er niks is Hij probeert het toch uit me te trekken en zegt vertel nou wat er is. Inmiddels vloeien de tranen flink over mijn wangen en ik begin te vertellen: ik heb het dagboek gelezen vanaf het begin en moest zo huilen en de vissticks zitten ook al een kwartier te soppen in het vet omdat je laat bent Zat ik me in mijn huilbui druk te maken over de vissticks, terwijl ik ook wel wist dat dat niet hetgene was waar ik mee zat We hebben er achteraf met z`n tweeen erg om moeten lachen. bah bah, wat hormonen wel niet met je doen maar verder gaat alles goed , Hope
Heel veel plezier Miriam! Tot volgende week en dan zitten we weer klaar voor al je verhalen! Hiope: ach meissie! JA die hormonen....gekke is dat je gewoon weet dat dat het is en je er niets aan kan doen!
Ach Hope toch..haha. Die arme vissticks die dan de schuld krijgen?! hihi. Maar goed dat je man heeft gepusht en gevraagd heeft wat er dwars zat, jullie moeten open en eerlijk tegen elkaar zijn toch?! Maar weet zeker dat het helemaal goed komt met jullie en dat ook jij binnenkort een mooie banner onder je naam hebt staan! Ben je zenuwachtig voor je echo maandag? Miriam, heel veel plezier op wintersport! Zal je vast goed doen ff een weekje eruit! Jette, je doet het hartstikke goed meid met Dominique! Het is logisch dat het even wennen is, maar volgens mij krijg je de slag al te pakken! Fijn he! Gisteravond weer gewerkt, was lekker druk en op een gegeven moment zegt een collega tegen me, kom eens mee. Dus wij naar achteren naar een kamertje, zegt ze, ik wil het eerst jou vertellen voordat je het straks van anderen hoort, nu kan je even wennen, maar ik ben zwanger! Dus ik heel enthousiast, gefeliciteerd en hoe ver ben je etc. etc. Je kent het wel. 13 weekjes is ze nu (en nog zo plat als een dubbeltje, pfff ik ben pas 7 weken en ben helemaal opgeblazen! ). Maar goed,wel lief van d'r, want ze maakte zich druk om mij! Dus ik heb maar tegen haar gezegd dat ik ook zwanger ben en ze reageerde zó leuk! Pakte me helemaal vast en was zo blij voor me! Natuurlijk wel gezegd dat het nog een geheim is en dat we de rest pas gaan inlichten na de echo, dus wij liepen allebei stralend en lachend door het restaurant en konden elkaar niet aankijken zonder te lachen, was zo leuk! Lopen we straks allebei met een dikke buik! Verder niks te melden, nog 2 nachtjes slapen en dan weten we of onze kleine ukkepuk goed zijn hartje laat kloppen! Oh ja, schiet me ineens te binnen, mijn man had boodschappen gedaan bij de albert heijn en kreeg 3 smurfen mee, wat bleek: zitten er 2 baby-smurfjes bij! Vond ik een goed teken!
Ah, een smurfen theorie Mariaatje. Ik kreeg er gisteren ook 3: brilsmurf, babysmurf en smulsmurf denk ik (hij had een pan in zijn handen). Na het lezen van jouw theorie, nu de mijne: brilsmurf is de gyneacoloog, babysmurf ligt in het verschiet en smulsmurf voor alle toekomstige augurken Jij ook héél veel succes voor maandag. Hope: je had het goed uitgelegd. We krijgen maandag eerst een meting van de eicel en ik ben benieuwd of we dan ook de uitslag van het bloedonderzoek krijgen. Voor jou is het maandag ook een spannende dag. Hoe laat moet jij? Wij zijn om 11.10 uur aan de beurt. Ik zal aan je denken! Ik ga nu snel naar de sportschool. Franka-man is het weekend weg en ik ga eens wat aan mijn conditie doen (wil ook wel in topvorm zijn voor de komende eitjes) Allemaal een fijn weekend en ik ben er morgen weer. Liefs Franka
Jippie Marla, van harte gefeliciteerd met je dochter Famke! Wat een leuke naam trouwens (ik dacht toevallig van de week aan de naam Femke/Famke, dat ik dat zelf ook een leuke naam vind, hoe vind je dat?!). Hopelijk gaat het lichamelijk ook weer snel goed met je! Hope, bedankt voor je berichtje op hyves . En heel veel succes maandag. Dat geldt ook voor Franka en Mariaatje! En Franka, ik denk wel dat je maandag ook de uitslag van het bloedonderzoek krijgt. Dat was bij mij ook zo, maar ik moest op dag 10 al gaan (vanwege kortere cyclussen) en toen bleek het al zover gevorderd, dat ik de dag erna meteen voor een samenlevingstest moest. Die was toen negatief en ik had ook nog geen positieve ovutest. Toen moest ik de dag daarna nog een keer voor een samenlevingstest en toen had ik ook een smiley en was de samenlevingstest positief, op dag 12! Dus het kan snel gaan, maar jij hebt langere cyclussen dan ik, dus ik denk dat het bij jou dan nog wel een aantal dagen zal gaan duren voor je die test krijgt. Ik vond het wel een beetje genant, eigenlijk, maar ja, dat moet je dan maar even proberen van je af te zetten. 't Is voor een goed doel! Krijg je ook nog een HSG trouwens? Ik moet in mei weer terug en dat zou dan aan de orde komen, maar daar zie ik wel erg tegenop. Ik blijf toch (misschien wel tegen beter weten in) hopen dat het tegen die tijd niet meer nodig is . En Miriam, ik hoop dat je een leuke vakantie hebt, maar dat weet je wel, he ! Minka, blij dat het zo goed gaat bij je! Hopelijk vanaf volgende week helemaal los, ha ha! Als je weet wat het is, laat je het hier dan weten of hou je het nog even geheim? En Flyke, weet jij stiekem wel al wat het is?! Neia, bah, die stenen, jij zult wel veel pijn gehad hebben. Hopelijk was dit het en heb je nog een week of 12 waarin je wel een beetje rustig kan genieten zonder al te veel kwaaltjes. Voor de meiden met de kindertjes, blij te lezen dat alles zo goed met jullie gaat! O ja en Sjannie ook gefeliciteerd natuurlijk! Sorry dat ik zo van de hak op de tak spring, maar ik heb een heleboel bij moeten lezen en weet niet of ik nu iemand vergeten ben... Met mij gaat het eigenlijk wel heel goed nu. Ik zit lekker in mijn vel en hoop dat nog een hele tijd vast te houden . En ik probeer op mindere dagen aan andere dingen te denken die wel goed gaan en dan realiseer ik me dat ik ook heel veel dingen heb waar ik heel gelukkig mee ben in mijn leven. En dan denk ik, ook dit komt goed, we moeten er alleen wat langer op wachten dan een ander. Liefs, Jude.
Lieve Jude! Goed weer van je te horen. Hoopte eigenlijk toen ik zag dat je had gepost dat er een mooie banner onder stond! Nou, hup, de volgende keer dan maar! Dames die maandag een echo hebben! Succes en ik duim en kijk uit naar de verschilende berichten!
Miriam een hele fijne vakantie toegewenst meis, probeer te genieten he! Neia he dat zal wel erg pijnlijk zijn geweest met die steen uitplassen he bah! Meiden die maandag een echo hebben, heel veel succes en veel plezier! Flyke, ja soms denk ik de slag te pakken te hebben maar dan gebeurt er wat waardoor ik weer helemaal terug geworpen wordt, gisterenavond was Dominique weer helemaal tegen de keer in, ze was zo moe maar wilde niet slapen, dus vanalles geprobeerd, speentje, troosten, op schoot, inbakeren, in bad in bed pffff we waren kapot en mevrouwtje bleef maar doorgaan, uiteindelijk is ze toch weer in slaap gevallen maar met als resultaat dat de hele vrijdagavond weg was en we konden zelf ook direct naar bed..... nou ja is niet anders he, hebben de andere moeders dit ook wel eens? liefs jette
Tjonge jonge jonge... snap je het nou nog niet....vis moet zwemmen...niet in het vet , maar in de wijn! En laat ze volgende keer los in de oven....veel gemakkelijker, en dan neem je onderhoudender leesvoer....een Opzijtje, of Psychologietje, of Consumentenbondje...maar geen dagboeken meer, foei! van Amazonnetje (in mijn hart ben ik een keukenprinses, maar in de keuken bak ik er niks van.... )
Nog even een extra dikke succes voor alle echo dames morgen! Ben benieuwd naar de berichten! Neeke: wat een schatje is Guus toch! Leuk die foto's! Marla: hoop dat je weer op de been bent en we smachten naar jouw bevallingsverhaal! Hopelijk ben je al een beetje gewend!
hey meiden, heb een zware nacht achter de rug, een van onze merries staat op het punt te bevallen en was erg onrustig vannacht, ook was onze kleine meid wat onrustig en om de drie uur in plaats van vier uur, ze is neusverkouden volgens mij, ze snurkt en gorgelt wat, ik heb haar vanacht otrivin baby gegeven zoutoplossing, geloof dat het daar wel beter van is geworden! Wil straks nog even proberen met een neuspeertje haar neus leeg te maken. nog even een vraagje voor de dames die een keizersnede hebben gehad, het is niet zo smakelijk hoor, maar wie herkent dit, ik had gisterenavond ineens een stuk meer bloedverlies als de afgelopen twee weken, en toen ik naar het toilet ging hing er ineens een slijmerige, bloederige massa uit, het leek wel een beetje op een soort van vlies, ik heb dit er voorzichtig uitgehaald en daarna werd het bloeden ook weer minder, vanmorgen had ik hetzelfde weer, wat kan dit zijn? Wordt er tijdens een keizersnede de moederkoek etc. uitgehaald? Maak me een klein beetje zorgen wat dit is? liefs jette
Even een ego-berichtje: Wij hebben vanochtend een mooi kloppend hartje gezien! Joepieeee ik ben zo blij! Kreeg natuurlijk een inwendige echo en ze zei meteen, nou, gefeliciteerd hoor, daar zit wat en het hartje klopt ook nog! Jaaaaaa . Heb ff een traantje gelaten van blijdschap en opluchting! De termijn klopte ook precies en mag nu over 3,5 week weer terug komen. Had graag eerder gekomen, maar ze vond het niet nodig omdat ze niks raars zag en het hartje mooi klopte. Wij zijn in ieder geval helemaal blij en in de gloria!
Sorry dat ik niet eerder in kon loggen om jullie veel succes met de echo's te wensen, maar bij deze alsnog. Mariaatje, van harte meid! Super! Nu proberen te gaan genieten he! Hope en Franka, hoop dat het bij jullie ook goed gaat vandaag. Jette, ik heb geen verstand van keizersnede's maar als ik jouw verhaal zo lees, zou ik toch meteen de Vk of huisarts bellen. Als het normaal is ben je meteen gerustgesteld, maar als het niet goed is, kun je meteen een afspraak maken. Gewoon bellen meid! Heel veel succes met je merrie, maar wel aan jezelf en aan Dominique blijven denken he, jullie zijn het belangrijkst. Dikke knuf van mij! Alle andere meiden, tot snel Kus Minka
Sorrie, ik breek even in voor Mariaatje. Meid, wat geweldig dat jullie een kloppend hartje hebt gezien en dat je al zo snel weer terug mag komen. Ga je nu proberen te genieten meid? Einde inbraak.
Zo ik ben weer terug; Mariaatje, van harte GEFELICITEERD met dit geweldige nieuws! Yoehoe de 1e stap is gezet, alles is goed met het kindje! En de termijn klopt ook nog, wat heerlijk zeg. Ik kan me voorstellen dat je graag z.s.m. terug wil komen bij de vk. Maar gelukkig is alles goed en is er geen reden voor. Wij helpen je die 3,5 week wel door hoor. Minka, leuk he om de kleine te voelen? Het is echt een speciaal gevoel, heerlijk gewoon. Waarom denk je dat het een meisje wordt? Gewoon een voorgevoel? Als jullie het van de week weten, vertellen jullie het dan aan iedereen of is het een geheimpje? Ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor. Knap dat je eindelijk je fleece-trui hebt uitgedaan. En nu genieten van alle leuke opmerkingen. Neeke, hoe is het nu met je nou dat je weer werkt? Heb je vorige week een beetje rustig aan gedaan, de 1e week. En luktte het om Guus bij het kdv achter te laten? Hij zal het vast heel goed hebben gedaan. Hope, ik ben ook heeeeeeeeeeeeel erg benieuwd hoe jouw echo was. Nog even afwachten dus. Als het goed is gaat jullie dus deze week beginnen met het spuiten voor de rijping? Moet je dan anders spuiten als dat je hiervoor deed? Ik wist helemaal niet dat je ook een thuiskapper bent, super leuk. Die nierstenen schaven inderdaad overal langs in de urineleider, en daarom doet het ook zo pijn. Ze zien bij nierstenen in de urine dat ze er zitten, omdat er dan bloed bij de urine zit. Dus dat schaven klopt wel. Flyke, ja dat gevoel herken ik dat je niet meer zo zenuwachtig bent voor de controle omdat je de kleine nu toch voelt bewegen. Het is alleen maar leuk zo'n controle. Hoe was het? Ligt het kindje flink op schema? Ons kindje was vorige week 1100 gram, en dat was normaal volgens de gyn. Jette, he wat goed dat je voor het eerst alleen op pad bent geweest met Dominique. Wat doen ze dan de 1e keer bij het consultatiebureau? Het lijkt me zo moeilijk als je zo lang achter elkaar huilt en niks goed is. Pff er staat me nog veel te wachten. Ik heb natuurlijk ook helemaal geen ervaring met dat bloedverlies. Ik verwacht dat het normaal is, maar de ha bellen om het te vragen kan natuurlijk geen kwaad Franka, ik ben heeeeeeeel erg benieuwd hoe jouw echo was. Ik hoop dat je ons snel op de hoogte stelt. En hopelijk hebben ze ook de bloeduitslagen. Die smurfentheorie vind ik wel een hele goeie, die moet gewoon werken. Jude, heerlijk zo'n positief berichtje van jou. En je hebt groot gelijk meid, bij jullie gaat het ook komen. Helaas moeten jullie er alleen wat langer op wachten. Hoe is het met de rijlessen? Marla, hoe is het met je? Ik ben heel erg benieuwd hoe het met je gaat en hoe Famke het doet! Me2, hoe is het nu met het slapen met JP? Kan het niet van de regeldagen komen dat hij wat meer wakker was? Nou meiden we zijn weer terug van het schaats weekend, en het was super leuk. Vrijdag hebben we 1,5 uur gereden, en dat viel wel mee. Natuurlijk had ik wel veel pijn aan mijn rug van het zitten. Van 5 tot 9 uur zijn we in het Thialf geweest, dat was echt kei gaaf. Zaterdag hadden we geen kaarten en dat was maar goed ook, want ik was helemaal kapot. Dus lekker in het huisje uitgerust en veel geslapen. Zondag de hele dag naar het schaatsen geweest. Was echt kei leuk en de sfeer was helemaal top. Maar ik had wel weer een soort van niersteenpijn. En ja hoor, gisteravond in het huisje plaste ik de volgende steen uit. Zooooooooo dat deed weer pijn zeg. Verschrikkelijk zeg. Ik hoop echt niet dat er nog meer zitten. Vandaag zijn we lekker rustig naar huis gereden. Dus het was een heerlijk weekend, om er even tussen uit te zijn.
Hey Meiden, Ook van mij even ego praat. Morgen reageer ik op jullie allemaal, maar ik wil jullie niet langer in nieuwsgierigheid laten zitten Dus kom ik even mijn verhaal doen van de echo. Alles zag er nu rustig uit, wat dus ook goed is. En vanaf nu gaan we dus de boel stimuleren. Ik heb vandaag al de eerste spuit met het stimulerende hormoon erin gezet in het ZH. Maar wat veel vloeistof opeens, in vergelijking met dat andere. Ik ga dus nu aan de cocktails Ik moet beide vloeistoffen mixen. Zo dat was het weer van mijn kant. Vanaf nu ga ik alleen geen data meer noemen, want dan is de punctie en terugplaatsing wel makkelijk te voorspellen. Maar ik hoop dat jullie vanaf nu gewoon jullie duimen op volle toeren zetten, zodat er veel eitjes rijpen, de punctie goed gaat, meerdere embryo`s ontstaan en dat er uiteraard zeker 1 goed embryo is dat terug geplaatst kan worden en als die dan toch eenmaal zit, dat hij / zij de volgende 9 maanden blijft zitten ( hope is even aan het dromen) Meiden mijn 1e station is behaald, op naar het volgende............... Tot morgen, liefs Hope
Hope, ik duim voor je meid, en de rest ook, dat weet je! Franka, hoe was het bij jou? Jette, bedankt!