MInka: nogmaals succes vandaag! VAn die PC begrijp ik volledig. Als bij ons thuis het I-net eruit ligt voel ik me alsof ik ben afgesloten van de wereld hahahahaha Nou na zo'n helse dag van gisteren was JP dood en dood moe en heeft hij van 22.00 uur tot 6.30 uur als een roosje geslapen en is nu weer vrolijk!
Me2 ja heerlijk om zoveel te doen op een dag. Ik voel me nu echt een stuk nuttiger. Wat goed van JP zeg. Hij gunt zijn mama toch nog een beetje rust na zo'n dag. Jette, wat geweldig dat alles goed was op de nacontrole. Tuurlijk ga je dan glimmen van trots. Jouw meisje doet het perfect. En opletten hoor met wat je doet. Natuurlijk ben je nog niet de oude! Het is pas 3 weken geleden. Niet vergeten hoor. Minka, nogmaals veel succes vanmiddag. Ik hoor het wel van je! En vooral genieten hoor! Amber heeft trouwens weer internet! Ik heb haar al "gesproken" en alles is goed. Zoals Amazonnetje al vertelde is Lize dus wel flink ziek geweest. Hopelijk heeft ze snel tijd om hier weer mee te kletsen. Ik heb vannacht minder goed geslapen. Mijn rug en billen doen mega veel pijn. Ik denk dat ik gister toch te enthousiast ben geweest met het lopen. Vanavond zal ik jullie laten weten hoe de echo van Minka was. Want vanmiddag ben ik weg. Over een uurtje komt mijn moeder me ophalen. Dan gaan we lekker naar de stad. Natuurlijk even naar de prenatal en op zoek naar lekkere instappers. Verder kan ik vandaag mijn kruidvat en blije doos ophalen. Ik ben benieuwd! En mijn mannetje komt na zijn werk ook naar de stad, want hij mag dan zijn verjaardagscadeautje uitzoeken. Hij is zondag jarig en wil iets hebben voor de computer. En daarna mogen we lekker bij paps en mams eten. Tot vanavond! X Neia p.s. Nog iemand iets van Marla gehoord?
Hoe komt het dat jij al met Amber hebt gesproken, Neia? Ik wil ook! Wat heeft Lize gehad? Hopelijk is ze nu wel opgeknapt! Ben ook benieuwd naar Minka!
minka, ook ik ben benieuwd naar je echo en geslacht, en of mijn gevoel van jongetje klopt neia, een uur gelopen? hoe bedoel je ? hardlopen echt lopen? of bedoel je heen en weer gelopen voor het huishouden? je zal vast een leuke namiddag/avond gehad hebben, tevreden van kruidvat en blije doos? weet eigenlijk niet of dat hier bij ons ook bestaat. me 2, raar toch he, hoe afwisselend het slaap/eet/drinkpatroon van JP kan zijn! jette, inderdaad een welverdiende glunder mama en volgens mij ook een glunder Dominique , trots op haar mama! oei, hoop dat Lizeke niet te ziek is geweest, hoelang is Amber nu eigenlijk al zonder internet? 1.5maand? of overdrijf ik? update flyke, voelde me vandaag plots niet zo goed, was op huisbezoek bij cliënte en zag plots allemaal witte troebele vlekken, daar dan wat blijven zitten, ze zei je moet es gaan naar neuroloog, ik zei, is lage bloeddruk zeker, maar ja ik ben ook zwanger... en zei haja?proficiat dan ga je beter naar de gynaecoloog. snoepje gegeten en was wat later over, ik dacht eerst aan opkomende migraine (heb ik ook die symptomen) maar ik voelde niets van hoofdpijn, denk wat oververmoeid eerder. zo ik kruip er vroeg onder liefs flyke
Hallooooooooooooooo alles is goed met de kleine van Minka. Ze moesten heel lang wachten en het liep dus uit, maar alles was goed. Ze zijn heeeeeeeeeeeeeel erg blij. En ze gaan nu samen genieten van een lekker weekendje weg. Jullie mogen nog even stemmen wat het wordt, dan kan ze het na het weekend jullie zelf vertellen. Me2, ik heb Amber op hyves gesproken. Lize had 2 virussen, en was dus bijna een maand lang ziek. Ze hebben veel zorgen gehad maar gelukkig zitten ze nu op de roze wolk. Hopelijk kan ze binnekort meer vertellen. Ik heb flink geshopt vandaag. 2 jasjes/vestjes gekocht. Nijntje schoentjes gekocht, ze zijn nog veels te groot natuurlijk maar waren nu maar 3 euro. Een voedingskussen. Ik heb de kruidvat en blije doos opgehaald. Een voedings bh gekocht. En volgens mij nog veel meer. Was erg leuk en gezellig, maar mijn voetjes branden nu wel. Dus ik ga lekker met mijn voedingskussen op bed liggen. X Neia
Ha meiden, daar ben ik weeeer! Jaja, KPN sluit je aan! Ik ga bijlezen, ik heb ruim 30 pagina's te gaan! Hoop zo snel mogelijk weer bij jullie terug te zijn, maar eerst ga ik mijn kleine schatje badderen. Wil jullie wel laten weten dat het hartstikke goed met Lize gaat. Na alle ellende is ze goed opgeknapt en nu is ze vrolijk, actief, nieuwsgierig en superlief! Ze rolt al op haar buik en is aan de eerste hapjes begonnen! tot snel, ik zal jullie ook nog een update van Marla geven. En heeeel lief dat jullie zo aan me gedacht hebben! liefs Amber
Neia: heerlijk he lekker shoppen! Ik doe het nu nog steeds. elke keer leuke dingen voor JP kopen. Ik weet nu wat hem wel en niet leuk staat en wat ik wel en niet practische kleding vind. Houd daar dus rekening mee bij je aankopen! Ik vind JP bijv. nu al te groot voor rompertjes en kleertjes met schattige tafreeltjes erop. Dat vind ik hem nu al te kinderachtig staan! Gek he!? Ook zijn er kleding stukken die mijn man heel vervelend vindt vanwege de sluiting die dan bijv. op de rug zit..... Dank voor het poverbrengen van het nieuws van Minka! Super! Ik denk een jongen! Flyke: klinkt inderdaad als oververmoeidheid of lage bloeddruk! Ga een paar dagen vroeg onder de wol en houd het in de gaten! Amber: JOEHOE! Je bent er weer! Wat een $^%* bij KPN! Wat heeft Lize precies gehad?Ben enorm blij te horen dat ze weer helemaal gezond is en lekker vrolijk! en ben zeer benieuwd naar Marla en hoop dat het haar goed gaat! JP heeft weer de hele nacht aan 1 ruk geslapen van 22.00 uur tot 6.30 uur en daarna tot bijna 10.00 uur. Hij zit nu weer op 5 voedingen ipv 6. Hij drinkt dan wel langer dus dat is goed en hij groeit enorm op mama's melk! Hij is erg gezellig en vrolijk! Hij heeft sinds 2 weken zijn knuistjes ontdekt en ook dat daar vingertjes aan zitten. daar is hij nu de hele dag mee bezig. Hij kan nu zijn knuisje heel geconcenteerd naar zijn mond brengen zonder dat die eerst in zijn oog prikt of tegen zijn hoofd bonkt! echt te geestig om te zien!
Zo, hier een Amber met vierkante ogen... tjongejonge, dat was bijlezen! Jette, van harte gefeliciteerd met Dominique! Prachtige naam en vast een prachtig meisje! Maak je geen zorgen, je doet het allemaal prima! en de gevoelens die je beschrijft: volkomen normaal... Marla, van harte gefeliciteerd met kleine Famke! Weer zo'n mooie naam! Fijn dat het zo goed met Famke gaat en dat het ook met jou weer beter gaat. Ik zal de meiden een update van je geven. Mariaatje, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Minka, alweer de 20 weken gepasseerd, wauw... dat gaat snel he. Neia, jij gaat helemaal rap, alweer 28 weken! Nog eventjes... Maar wat een ellende zeg, met die nierstenen. Wat een rottiming ook. (maar nierstenen zijn nooit goed getimed). Ik vind het nogal wat. Heb erg met je te doen. En dank je voor je lieve berichten.. Flyke, ook jij al een bolle buik! Heerlijk zeg. Is er nog kans op een fotootje? Me2, wat heerlijk om jou te horen praten over JP! Je klinkt net zo verliefd als ik me voel! Grappig dat je vertelt welke kleding je niet meer zo leuk vindt staan, dat heb ik ook. Sommige kleding vind ik echt te tuttig, ik ben meer van het 'beetje stoer' maar wel kleding voor een meisje! Hope, ik heb je IVF-verhalen gelezen. Pfff, wat spannend allemaal... Ik hoop zo dat er een mooie zwangerschap uit voort zal komen.. Jude, ik denk dat het af en toe heel lastig voor je is om hier te komen, maar bedenk, je hoort bij ons kluppie hoor! Blijf alsjeblieft komen, we horen graag hoe het met je gaat. Miriam, ik heb veel aan je gedacht. Jij zit middenin het verdriet om Danique en dan zijn zwangerschappen van vriendinnen eigenlijk net iets teveel van het goede. Ik vind het zo knap dat je zo hard knokt, voor jezelf, maar ook om begrip voor anderen op te blijven brengen. Maar we zijn maar mensen en we kunnen niet altijd begrip opbrengen, zeker niet als het teveel pijn doet, dus het is goed om te laten weten wanneer het je teveel is. Ben blij dat je dat ook doet. Hoop dat je een hele fijne vakantie hebt. Verder nog een knuf aan Franka, de lieve Juf, en Neeke met haar mooie mannetjes! en aan zuslief, voor de updates en het geduldig aanhoren van mijn gevloek als ik iemand vergeten ben: sorry! update van Marla: Marla kreeg kort na de geboorte van Famke last van pijn in/rondom het schaambot. Dat werd zo erg, dat ze op een gegeven moment nauwelijks meer kon bewegen. Een stukje lopen was al te pijnlijk. Het blijkt toch een acute vorm van bekkeninstabiliteit en ze moest fysio-oefeningen gaan doen. Nu gaat het al een stuk beter, ze kan meer bewegen en lopen en ze heeft er alle vertrouwen in dat het nu de goede kant op gaat! Gelukkig maar. En met Famke gaat het heel goed! Het is een lief meisje dat het prima doet. Borstvoeding loopt ook goed. En Marla klinkt natuurlijk ook erg verliefd! Ze doet jullie allemaal de groetjes en hoopt binnenkort zelf weer een stukje te kunnen schrijven. update Amber: Nou, ik kan er een heeel lang verhaal van maken, maar ik zal proberen het wat samen te vatten: de dag voor de verhuizing ben ik 's avonds erg ziek geworden. Het bekende buikgriepvirus... Heb de hele nacht overgegeven en niet geslapen. De volgende dag werden we door het kdv gebeld dat Lize erg aan het braken was en ernstige diarree had. Aaijj, haar oude plekje bestond niet meer en haar nieuwe kamertje was nog niet ingericht. Sterker nog, het zat nog in de vrachtwagens! We hebben de verhuizers toen opdracht gegeven zsm haar kamertje in elkaar te zetten en ze hebben hun best gedaan. Ik heb toen Lize verzorgd in haar kamertje, terwijl ik omringd werd door dozen en niet wist waar ik wat kon vinden...oei, dat was best moeilijk, want eigenlijk was ik zelf ook nog ziek. Toen de verhuizers eindelijk weg waren, werd Amberman erg ziek! Dus de eerste nacht was een ramp: een zieke huilende Lize troosten terwijl Amberman doodziek in bed lag. Het moeilijkste was dat haar diarree echt erg was, waardoor we bang werden voor uitdroging. In de tijd daarop zijn we regelmatig naar de huisarts en de huisartsenpost geweest. Ze dronk gelukkig goed en ik gaf haar extra ors. Na 2,5 week leek de diarree eindelijk voorbij (pfff, meer dan 20 luiers per dag, zo zielig en zo vermoeiend) en diezelfde middag begon Lize opeens ernstig te braken. Van 's middags tot 's avonds! Ze hield niks binnen. Huisartsenpost belde ons zelfs terug, ze hadden overlegd en vonden haar toch wel erg jong en vroegen ons een medicijn te komen halen wat het braken zou stoppen. Dat heeft geholpen. Toen volgden er 3 dagen flinke koorts en diarree. Koorts was eng. Je weet dat babytjes hoge koorts kunnen krijgen, maar als je eigen kind tegen de 40 aan zit en geen contact meer maakt en er als een slap poppetje bij hangt... brrr.. ik vond het helemaal niks. We hebben haar ledikantje in onze kamer gezet want ik durfde niet goed te slapen als ik haar niet in de gaten kon houden. (het meest bang was ik voor dat braken, wat vreselijk om aan te zien). Na een paar dagen was de koorts weg en na ongeveer anderhalve week ging eindelijk de diarree over. Ze had bijna een maand diarree gehad! Volgens de arts had ze er na het eerste virus een tweede bijgekregen. Ik denk dat ze dat van het kdv heeft gekregen, daar heerste werkelijk van alles. Nu doet ze het hartstikke goed, ik zie weer 'de oude Lize' terug en ik geniet enorm van haar, elke dag weer. Ik vind haar ontwikkeling nu ook best snel gaan en begrijp nu waarom men zegt: het gaat zo snel! Ons huis is prachtig, we wonen op een mooie rustige locatie en toch dicht bij het centrum. De boel is nu ingericht en het begint steeds meer eigen te voelen. Met mij ging het niet zo heel erg goed, dat kwam vooral door het niet-slapen, wat nog erg lang heeft aangehouden. Op een gegeven moment ben ik maar geheel met de slaapmedicijnen gestopt (ze hielpen toch nauwelijks meer) en toen ben ik, na 4 nachten NIET slapen (ja, dat was een gruwel), eindelijk van uitputting in slaap gevallen. En sindsdien lukt het me weer om zelf in te slapen. Ben nog wel vaak wakker, maar ik hoef het niet meer op 2 uurtjes per nacht te doen. Ik merk meteen dat ik me beter voel en dingen veel beter aankan. Ondertussen is dit een schandalig lang verhaal geworden, dus ik zal jullie het kpn- en planet-verhaal verder besparen. (hoewel jullie gesmuld zouden hebben als jullie me gehoord zouden hebben. Ze zijn daar nu echt bang voor mij!) meiden, fijn om weer terug te zijn! Amber
amber welkom terug meis, maar wat hebben jullie een zorgen gehad om jullie kleine meid en zelf ook nog zo ziek te zijn geweest, meis meis dat jij je nog staande weet te houden, ik heb respect voor je! Ik hoop maar dat jullie nu kunnen gaan genieten van jullie nieuwe huis maar vooral de gezondheid van jullie kleine meis! Dikke knuffel jette
Zoooo Amber, wat een verhaal en wat naar voor Lize. Klikt echt afgrijselijk! Wat een rot periode en alles tegelijk! Ik zou het afgrijsselijk vinden als ik zo'n slap popje in mijn armen had! Pffff ik ben inderdaad net zo verliefd als jij je voelt denk ik. Mijn man en ik kunnen ook absoluut niet meer tegen verhalen over kindermishandeling in welke mate dan ook en de kinderwagen wordt geen seconde uit het oog verloren! Heel gek dat je dat meteen op jezelf gaat betrekken als je een kind hebt. Ben echt heel erg blij dat Lize weer "d'r oude zelf" is! En jij met dat niet slapen! Ik weet van mezelf dat ik dan instort als ik niet slaap. Daarom vond ik de eerste weken met JP echt heel erg moeilijk en moest ik me steeds vermannen om wel te genieten omdat ik door het weinig tot niet slapen echt heel weinig aan kon! Gelukkig ging deze meneer dus al met 4 weken voorbeeldig slapen snachts! Ik voel me goed omdat ik ook goed slaap en dat heeft zijn weerslag op de kleine man! Ik houd dus ook van stoere kleren voor mijn ventje! Grappig dat jij dat dus herkent over die kleren van wat je nu wel en niet leuk vind! Voor de geboorte vond ik al die boxpakjes echt het einde maar die vind ik nu dus kinderlijk staan bij hem! Nou, nou, die Marla! Denk je dat je er van af bent begint de ellende! Gelukkig is Famke een lief meisje en loopt de bv goed! Ben benieuwd hoe je de bevalling hebt ervaren!
ja Me2, gebrek aan slaap is inderdaad slopend. En wij hebben dat ook, dat we niets meer kunnen aanhoren over kinderen. In het begin moest ik bij elk slecht bericht huilen. Zag ik op tv een baby in een couveuse, begon ik al te blèren... dacht ik steeds:'stel dat dat Lize zou zijn...'. Marla heeft het zwaar (gehad), maar gelukkig heeft ze altijd kunnen genieten van Famke!
niets doet je zo beseffen hoe kwetsbaar je bent als de geboorte van je kind: het gevoel alles over te hebben om je kind voor allerlei onheil te beschermen versus de wetenschap dat dat nooit zal kunnen, maakt dat je je in een spagaat kunt voelen, au! Aan de andere kant doen we allemaal ons best en meer kunnen we niet doen, al zouden we dat soms wel willen.... ik ben zelfs zover gegaan dat we mijn schoonzus die in Nunspeet woont, vaak via een omweg bezoeken...ik kan nl. niet meer gedachteloos langs strand Nulde rijden, dat speelde allemaal rond de geboorte van mijn mini, plus allerlei andere verschrikkelijke dingen die andermans kinderen overkwamen....de angst is niet reeel maar toch....een kind verdient de beste zorg en alle liefde...altijd
ja meiden wat zo'n klein hoopje mens met je kan doen he, ik realiseer me ook dat er veel kinderen zijn die het niet zo getroffen hebben en dan begrijp ik die mensen niet die hun kinderen iets aandoen! Ook ben ik een aantal dagen er heel erg mee bezig geweest dat als mijn kindje iets zou overkomen, of ziek zou worden, maar realiseer me nu wel dat je daar niet dagelijks mee bezig kunt zijn, je moet je leven leven en genieten, ik merk dat we nu meer van de momenten kunnen genieten, b.v. als jetteman dominique op de arm heeft en ze hem met haar grote ogen aankijkt, of als ze uit bad komt en haar haren in de krul zitten dat tovert een glimlach op je gezicht! Tja en de vermoeidheid, ja die slaat hier ook wel toe hoor, vooral omdat jetteman elke 2 uur op de camera kijkt naar onze merrie, als dat eerst maar achter de rug zou zijn, dan wordt het een stuk makkelijker! Goh me2 sliep jp al na 4 weken s'nachts zo lang door, geweldig zeg, ik hoop dat het hier ook snel door gaat slapen, heerlijk lijkt me dat! Nou ja ik probeer af en toe zo tussendoor even een uurtje te pakken, maar ja dat lukt ook niet altijd! Wil morgen eigenlijk even shoppen, Dominique groeit als kool dus ben nog even wat van die makkelijk te openen pakjes nodig voor s'nachts en ik wil zelf ook heel graag wat nieuwe kleding, pas nog niet in mijn oude kleding. Maar ben er nog niet achter hoe ik mijn kinderwagen in moet klappen, de bak heb ik er al af, maar nu moet het onderstel nog in elkaar duh, soms vindt ik mezelf zooooo dom! Nou ja dan moet ik haar maar even in de maxicosi meenemen, ik weet naar welke winkel ik wil, dus dat kan ook! Jette
Ja de liefde voor je kind is volkomen onbaatzuchtig.....heel bijzonder gevoel, maar ook doodeng......Onvoorstelbaar dat mensen hun kinderen iets aan (kunnen) doen...... NB wat voor kinderwagen heb je Jette?
Jette, Lize sliep pas bij 3,5 maand door, en sindsdien blijft ze dat ook consequent doen. Op een gegeven moment gaan ze het vanzelf doen. Sommige mensen denken dat ze het kunnen beinvloeden, door voeding bijvoorbeeld, maar ik denk dat je je kindje hierin moet volgen. Ze geeft het zelf aan. Geloof me, zodra Dominique gaat doorslapen ben je helemaal verbaasd maar je zult ook snel die gebroken nachten vergeten. (overigens wordt Lize elke nacht nog wel een keer wakker, maar dan is een speentje terugstoppen voldoende..) En die kinderwagen moet toch echt wel ingeklapt kunnen worden hoor! Zus, ik kan me dat echt voorstellen...vermijden dat strand!
pffff meiden het is even zwaar hier hoor, we kunnen elke vijf minuten naar de slaapkamer lopen, onze kleine meid wil niet slapen, ze gooit de speen er uit en laat dan even zo'n klaagelijke huiltje horen! Ik denk dat ik er zo maar even wat voeding in laat lopen kijken of het helpt! ik heb een quenie kinderwagen! jette
He vervelend als je niet weet wat er is hè Jette! Uhm....een Quenie weet ik niet hoe je die inklapt helaas.... Mijn ventje gaat tegenwoordig keihard krijsen als hij moe is en niet in zijn bedje ligt....dan moet je hem in slapp wiegen of in zijn bedje leggen. Je moet er maar opkomen elke keer hahahahaha
Goedemorgen meiden, en geniet iedereen van zijn weekend? Heerlijk toch, lekker luieren, wat moet je anders als het regent Amber, je bent er weer! wat fijn. Ik heb je echt gemist. Wat een toestanden zo rond de verhuizing. Ik ben blij dat lize weer is opgeknapt. Wat zal jij in angst hebben gezeten toen ze alleen maar spuugde en diarree had. Heb je nog nieuwe foto`s van haar? Hoe voel jij je verder? Minka, wat fijn dat de echo goed was. Ik ben heel erg benieuwd naar het geslacht. Ik weet niet waarom, maar ik denk dat je een meisje krijgt. We lezen het dinsdag wel. Flyke, hoe gaat het nu met je? Heb je nog last gehad van vlekken zien? Jullie kleintje doet het zo te lezen goed en ligt mooi op schema qua groei. Dat is fijn. Jette, is de merrie al bevallen? of heb ik eroverheen gelezen? Ik kan me je trots wel een beetje voorstellen op het consultatiebureau, en dat mag ook. Ik heb de foto`s gezien van dominique, ze is prachtig en wat een haren al Echt heel mooi. ME2, hoe gaat je het weekend alleen af? Misschien dat JP wel door heeft dat papa er niet is en lekker "misbruik" maakt van mama`s gevoel. Zo van: ik ga maar lekker huilen dan wiegt mijn lieve mama me wel in slaap en dat vind ik heeeeeeeeeeeeeeeeel fijn ( zegt JP) Wanneer komt je man weer thuis? Neia, gefeliciteerd met je man. En een hele fijne dag gewenst. Heeft hij zijn cadeautje al uitgepakt? Wat fijn te lezen dat je zo geshopt heb. Dat doe je goed, verwen jezelf maar. Je hebt het echt verdiend. Hoe is het nu met de nierstenen?, ssssst, ik durf het niet te hardop te zeggen, want dan horen ze het misschien Geniet maar lekker van vandaag en denk eraan: doe niet teveel he? Franka, hoe is het met jou? was je nog geweest voor die 2e echo? Hoe ziet het er nu uit met de eisprong? Ik hoop dat de arts precies ziet wanneer je ei springt zodat jullie er optimaal gebruik van kunnen maken Maria, hoe is het met jou? Kun je al een beetje genieten van het wonder in je buik? Marla, ik denk aan je en hoop snel wat van je te horen. Liefs Hope
Hoi meiden, Ben weer terug van vakantie heb het heerlijk gevonden maar ook moeilijke momenten gehad dan voelde ik me zeer alleen zonder jullie mijn maatjes kon niet zo even mijn gedachten neerzetten en moest het doen met mijn eigen . Dat was mischien ook wel goed heb 1 keer behoorlijk in een dip gezeten en toen heb ik er alles even uitgegooid bij mijn moeder. Verder hebben we eigenlijk geluk gehad de piste was de hele week open daar was ook alleen sneeuw er buiten was niks het was groen. Een gek gezicht omdat je normaal niet ziet hoe groen het is. Ben nu lekker weer thuis en de wasmachine draait weer overuren hihi ga later vandaag even al jullie verhaaltjes lezen maar wou even laten weten dat ik er weer was. dikke knuf miriam