Hoi meiden, Even een vlug berichtje van mij vanaf de computer van mijn schoonouders. Helaas is ons internetprobleem nog niet verholpen. Zo depri als ik vrijdag was, zo ontzettend opgelucht ben ik vandaag. We moesten gisteren naar het ziekenhuis voor wederom een echo en de gyn heeft niet lang hoeven zoeken. Het eitje knalde van het scherm! Ik kreeg ook direct een reactie: "oh,oh" Ik dacht aan natuurlijk direct aan iets negatiefs, maar ik was weer eens te vlug. "Dit eitje staat al helemaal op springen, snel naar huis en morgenvroeg wil ik jullie voor 9.00 uur hier weer zien". We waren stomverbaasd, want hier hadden we nog niet op gerekend. we waren helemaal gelukkig dat er in ieder geval wat op springen stond. Vanochtend stonden we dus netjes om 8.45 uur weer op de stoep voor de samenlevingstest. De gyn kwam al snel terug naar zijn bezoekje bij de microscoop met goed nieuws. Het eitje was gesprongen en hij zag een aantal zwemmers van franka-man. so far so good! we waren superblij! nu moet ik volgende week nog bloedprikken om te kijken of het eitje van goede kwaliteit was en wanneer het deze ronde niet raak is, krijg ik waarschijnlijk hormoonpillen (maar dat is afwachten tot de uitslag van het bloed) we hebben op dit moment weer hoop en ik kan zeggen dat ik het ook echt nodig had. Nieuwe energie om er weer eens goed tegenaan te gaan. Een dikke kus voor iedereen (kan helaas niet op iedereen reageren, ben bang dat ik dadelijk twee pottenkijkers over mijn schouder heb) en hopelijk tot snel. Liefs Franka Minka: aaaahhhh weer een poll die ik niet gewonnen heb. een meisje erbij. De meiden komen in de meerderheid. Ben benieuwd of Neia en flyke de populatie op peil gaan houden
neia, doe je een beetje rustig aan meis, denk aan je zelf he, ik weet wel dat alles klaar moet maar .......... ach je weet het zelf ook wel! Hey marla, meis wat ben ik blij weer wat van je te horen, maar je hebt het niet makkelijk gehad hoor, doe nog maar een beetje rustig aan, hoe doe je dat nu met de verzorgen van Famke, ik bedoel je kunt vast nog niet alles zelf doen of wel? En hoe bevalt het moederschap je tot nu toe? Me2 jij werkt toch aan huis of niet, of moet je daar ook naar een kantoor? Mijn moeder wil graag 2 dagen in de week op passen, ze komt dan bij ons thuis, en ziet dit helemaal zitten, ook gaat dominique 1 dag naar de creche, het was oorspronkelijk de bedoeling dat jetteman ook 1 dag in de week zou gaan oppassen, maar dit gaat zoveel geld kosten dat we dat eerst maar even achterwege laten, wel kan het zijn dat hij om de week een dag vrij gaat nemen om bij dominique te zijn. Dus ik zie er nog niet tegen op om aan het werk te gaan omdat ik weet dat ze in erg goede handen zal zijn, om eerlijk te zijn lijkt het me weer erg leuk om aan de slag te gaan, al is het vaak zo dat wanneer het zo ver is je weer terug verlangt naar de tijd dat je thuis was ha ha ha! liefs jette
JA ik werk aan huis Jette. Met zo'n nanny aan huis ben ik gewoon de hele dag bij mijn kind, maar dan kan ik wel werken als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb mijn lijnen al uitgezet via een vriendin van mijn buurvrouw die ook een oppas aan huis heeft....In ieder geval is de oppasmama al geregeld en dat is 3 min van ons huis. Ze is heel lief en het is erg dichtbij en een lekkere buurt om te spelen buiten. Marla: goed van je te horen! Hoe is de bevalling gegaan? En hoe heb je de verzorging gedaan toen je niet mobiel was? Hoop snel uitgebreid Marla-verslag van je te krijgen! Miriam: ik begrijp het heel goed dat het voor Jude, Hope, Franka en jou soms moeilijk is...al die babyverhalen hier, maar echt langzaam maar zeker glijdt de weegschaal nu de kant op dat iedereen een gezond kindje krijgt, dus dat is er ook voor jullie, alleen duurt het bij de een wat langer dan bij de ander, maar het komt echt, dat weet ik zeker! Schrijf jij maar lekker hier wat je zelf wilt en maak je zeker niet druk dat je niet op iedereen reageert hier! we zien je graag komen! Wat fijn dat je schoonmoeder langskomt...Ze voelt dat goed aan denk ik! Ik ben benieuwd naar de gipsenafdrukjes en de tekening van Danique. Lijkt me heel mooi! Wat fijn dat het feit dat jouw collega nu 2 gezonde zoons heeft je hoop geeft! Hou dat vast! Het klinkt knap heftig wat jij bij de psych doormaakt, maar denk ik wel goed! Hoe is jouw gevoel er over? Ik vind het zo knap dat je al aan het werk bent. Het is namelijk best snel....hoe zijn je collega's? Zijn ze wel lief voor je? Franka: wat een heerlijk nieuws en jullie positiviteit springt van het scherm! Bij Zico hebben de hormoonpillen ook resultaat gehad dus......, maar hopelijk is het nu gewoon al raak! Neia: lekker het kamertje klaar! En wat en mooie buik heb jij! Lijkt erg op die van mij toen! Flyke: ik geloof ook het meest in de theorie van je voorgevoel over het geslacht! Bij mij klopte het als een bus! Neeke; wellicht een beetje persoonlijk, maar is jouw cyclus nu al op gang gekomen na de bevalling?
me2 ik heb tot op heden lieve collega's ze zijn allemaal vriendelijk en vinden het fijn dat ik er weer ben twee collega's zeiden zelfs dat ze me zo misten de sfeer is weg lief he ik vind het inderdaad best zwaar die gesprekken maar ben er ook blij mee, ik hoop dat wanneer de tijd er weer voor is ik dan wat positiever een nieuwe zwangerschap aankan. ik wil niet een zwangerschap waar ik alleen maar denk aan het verleden en daar gaan we ook aan werken verder moet ik gewoon me bij een x aantal dingen neer gaan leggen en andere dingen acepteren dus heb nog een hele weg te gaan maar we komen er wel. franka meid wat ben ik blij voor je wat een geweldig nieuws kan me voorstellen dat je dit nodig had mijn duimen draaien weer volop wat zou het toch geweldig zijn als het nu raak zal zijn. meid er wordt nu iets gedaan dat is al fijn. hope hoe is het met jou? hoef geen details over het spuiten van hormonene en alles maar hoe voel je je ben je nog positief? me2 jette neeke amber marla allemaal mama's van kleine spruiten ik vind het geweldig hoor jullie verhalen hoop er nog heel lang van te mogen genieten dus vooral doorgaan. flyke neia minka jullie zijn alle drie nu al een heel eind op weg de een iets verder dan de ander maar een heel eind. Hebbben jullie alles al aangeschaft of moet er nog iets gekocht worden zijn de baby kamertjes mooi geworden ben een klein beetje nieuwschierig hihi nou voor nu iedereen een dikke knuf liefs miriam
Hallo meiden, Hier is het GAME OVER! We zijn blijven steken tussen station 1 en 2 We zijn maandag geweest voor de eerste follikel meting, en daar zagen ze al dat er teveel follikels waren die al erg actief waren. Ze vertelde me al dat het 2 kanten uit kon gaan. 1) de boel afblazen. 2) als er niet teveel follilkels bij kwamen de punctie door laten gaan. Gister zijn we weer terug geweest. En onze nachtmerrie komt uit. Er zijn teveel follikels, zowel grote als kleine. De arts wil het nog in het overleg bespreken met haar collega`s en dan zal ze ons tussen 18:00 en 18:30 bellen. 18:15 belde ze, ze gaan idd de poging staken. Het is niet verantwoord voor mijn lichaam. Zeker als de pregnyl nog gespoten moet worden, dan wakkert dat de boel nog eens aan. We zijn helemaal in tranen Ik zie dit niet eens als een eerlijke kans. We hebben nog niet eens een punctie gehad. Ik weet dat niemand hier schuld aan heeft. En mijn verstand wint het van mijn gevoel, maar toch................. Ik wil absoluut geen gezondheidsrisico voor mezelf lopen, maar verd*mme, CZ zal dit als 1e poging zien en nu hebben we nog maar 2 over. Ik moet nu stoppen met puregon spuiten en alleen de decapeptyl gaan spuiten om de boel weer rustig te krijgen. Ook ga ik aan de provera om de menstruatie op gang te brengen. Binnen nu en 2 weken worden we gebeld voor een nieuwe planning wanneer we opnieuw mogen beginnen. Maar ik moet er rekening mee houden dat dit pas juni of later kan worden, pffff. Ik zit er effe helemaal doorheen. Heb de hele avond gister en vannacht gespuugd van de spanningen. Hope
Lieve Hope....wat een vreselijk dilemma, ik voel intens met je mee.... Hou er rekening mee dat je met de Decapeptyl misschien wat opvliegers krijgt, ikzelf ken het als Zoladex, is hetzelfde spul.....maar hoeft natuurlijk niet. en toch.... blijf vertrouwen houden....! hugg, van Amazonnetje
He lieve Hope wat een rot bericht! en waarom duurt het dan zo lang voordat jullie weer kunnen? Ziet de verzekering dit echt als poging 1? Ik dacht altijd van niet, maar jij zal het beter weten........... He lieverd, ik vind het zo intens naar voor je! Dikke knuffel en houd moed! MIriam: fijn dat je collega's zo lief zijn en wat een compliment dat jij de sfeer daar brengt! Het klinkt wel alsof je goede vooruitgang maakt bij de psych. Dat heb je inderdaad nodig om een volgende zwangerschap aan te gaan.....houd ons op de hoogte!
Lieve Hope... Ik zit je verhaal te lezen en ik huil zo met je mee.... Ik ken het oneerlijke gevoel dat je zo maar ineens niet meer verder moet... Het was misschien minder ingrijpend als bij jou.. maar ik had 3 eicellen en ze wilden niet insemineren, terwijl dat er in andere ziekenhuizen nog rustig geinsemineerd wordt... Ik had toen ook zo een leeg en bedrogen gevoel... Zwaar teleurgesteld... Dus ik snap het zo goed! Voor wat betreft het vergoeden... Volgens mij wordt het pas echt als behandeling gezien op het moment dat je een punctie hebt gehad. Deze heb je niet gehad... Dus ik zou het even navragen nog bij de arts hoor Hope... Stel je voor dat CZ het helemaal niet als poging mag rekenen... Dat scheelt je dan toch weer 1 behandeling... Ik denk aan je meis! Heeeeeeeeele dikke knuf!
Lieve Hope, Een traan loopt nu ook over mijn wang. Na alle onzekerheden en teleurstellingen nu dit! Dit had je toch ook niet kunnen verwachten. Geef de moed niet op hoor, het gaat jullie lukken, zeker weten. Lieverd, wil je een hele dikke knuffel geven en weet dat ik aan je denk. Lieve Miriam, Jude, en Franka, deze knuffel en traan zijn ook voor jullie. Ook voor jullie geldt: geef de moed niet op. als ik nu 1 wens mocht uitspreken is het wel dat we hier strakjes met z'n allen kletsen over zwangerschap, kamertjes, borstvoeding en vieze luiers. En ik weet het zeker: deze wens komt uit! Rest van de meiden, erg moeilijk om snel in mijn pauzes "even" te reageren. Alles goed bij mij, maar mis de internetverbinding. Spreek jullie snel Kus Minka
hope lieverd tranen van boosheid en onmacht voel ik voor jou, wat is het toch oneerlijk he meid, zo graag had je nog verder nu willen gaan en dan wordt het gewoon gestopt ja ik kan me voorstellen dat je alles wilt geven maar je eigen gezondheid is ook goud waard meid. pff pas in juni ergens weer wat bagger zeg wat een onmacht moet het je geven bah. ook van mij een ontzettend dikke knuffel en we zijn er hier voor je liefs mij minka wat een mooie wens voor ons viertjes heb je en ik hoop ook inderdaad dat het snel zo ver is als er nu maar eerst weer 1 bij komt is al weer heel wat voor hope en mij is het even niet maar mischien komt franka of jude wel ineens met geweldig nieuws we kunnen het in ieder geval gebruiken denk ik. ben blij dat het goed met je gaat liefs miriam
Lieve, lieve Hope, Ik ben er helemaal stil van. Ik had enorm goede hoop voor ons en ik vind het ontzettend naar te horen dat het deze poging niet mag baten. Laten we de moed niet opgeven (ook al zijn er veel momenten dat dat héél moeilijk is) Ik denk veel aan je lieverd en wens ook jou het allerbeste! Ik zou het belachelijk vinden als dit als poging 1 wordt beschouwd. Laat die sterke hope maar bovenkomen en dit eens even aanvechten. Ik vecht met je mee meid. Een hele dikke knuffel voor jou! Liefs Franka
Lieve Hope, wat een teleurstelling... Bah, het zit je ook niet mee! Vind het zo verdrietig voor je. Maar geef de hoop alsjeblieft niet op! Ik sluit me aan bij Minka, ik heb er vertrouwen in dat we allemaal eens aan die andere kant staan. En voor die tijd ben ik hier niet weg! dikke knuffel meid Amber en Miriam, wat ben je toch een eerlijke lieve schat
he hope wat een teleurstelling meis, je bent in mijn gedachten! sterkte! franke, jou bericht klinkt erg goed meis ik duim voor je! jette
Hallo lieve meiden, blijkbaar ben ik hier te lang niet geweest, heb moeite moeten doen om in te loggen, wachtwoord werd niet meer geaccepteerd... Wat lees ik nu lieve Hope... waarom kan het nu eindelijk niet eens een keer goed gaan allemaal... dit hebben jullie echt niet verdiend... Maar ik denk niet dat dit als een poging gezien wordt, ik ben zelf verzekerd bij Menzis en heb eens gekeken hoe het daar geregeld is, maar daar geldt dit niet als een poging. En lijkt me dat dit bij CZ ook niet zo is, dat zou echt belachelijk zijn! Meid, heel veel sterkte toegewenst en je weet me te vinden, he, als je wilt kletsen! Tja, eigenlijk had ik hier een heel leuk berichtje willen plaatsen, maar het valt wel een beetje in het niet... maar goed, dan toch maar... ik had mezelf 2 doelen/wensen gesteld voor 2008 en vandaag is 1 daarvan in vervulling gegaan: ik heb namelijk vanochtend mijn rijbewijs gehaald! Het heeft veel pijn en moeite (en geld) gekost alles bij elkaar, maar dat maakt niet meer uit, ik heb het en dat is het enige dat telt. Poging 2 was raak (gold dat maar voor meer dingen ). Nu heb ik nog maar 1 wens... en daar kan ik mij nu volledig op richten! Ik heb nog niet alles teruggelezen, dus ik reageer even niet op de anderen, maar ik denk aan jullie en kom binnenkort wel weer langs! Liefs, Jude.
Lieve Hope, Wat een verschrikkelijk bericht zeg! Hier lopen de tranen ook over mijn wangen. Het is je zo gegunt en waarom nu dit weer dan? En dan ook nog zolang wachten voor de volgende poging. Het is gewoon onmenselijk. Ik kan me voorstellen dat jullie nu zoveel verdriet hebben; dit is ONEERLIJK! Ik hoop ook echt voor je dat deze poging niet telt. Dat zou ook niet moeten mogen, vind ik hoor. Sterkte meid, en schrijf hier alles van je af als je dat fijn vindt. Jude kan helaas even niet reageren want haar account doet het niet. Maar ze had jouw verhaal wel gelezen. En ze leeft ontzettend met je mee, en vindt het heel erg voor je. Je krijgt ook een knuffel van haar! Verder had Jude ook nog geweldig nieuws dat ik hier mocht vertellen: ze is vandaag geslaagd voor haar rijbewijs! Meid nogmaals GEFELICITEERD! Hopelijk kan ze jullie snel zelf vertellen hoe het is gegaan. Later reageer ik op de rest. Ik ben helemaal kapot, dus ga even op de bank hangen. Maar ik wilde Hope toch even een dikke knuffel geven! X Neia
Ik moet even op een iemand in het bijzonder gaan reageren amazonnetje wat een lieve mooie kaart kijk niet zoveel op mijn mail maar zag nu net je kaartje die je mij geeft ben er even stil van vind het ook niet netjes dat ik dat nu pas zie sorry daarvoor je bent er 1 uit duizenden liefs miriam