Hey ik heb dus wel gestest, negatief. Maar niet zomaar, vrijdagnacht wakker geworden van de rugpijn, kon mijn ene been niet meer opheffen, zelfs even gehuild van de pijn. Toch terug de slaap kunnen vatten, en de dag erna met mijn pa gebeld (werkt in ziekenhuis), hij dacht aan een hernia en raadde aan langs te gaan voor fotos, scanner of MRi enz, mijn ma aan de telefoon meteen op de achtergrond, jamaar en stel dat ze zwanger is, is gevaarlijk die stralen .... Dus ik heb zaterdagmorgen,bij mijn tweede ochtendplasje, had nog niet gedronken, getest voor de zekerheid (bleek negatief). Uiteindelijk heb ik het wat afgewacht, zaterdagavond toch meegeweest met mijn man naar personeelsfeest, pijnstiller genomen, was oersaai en bepaalde onbedoelde pijnlijke opmerkingen gehad,ivm zwanger zijn en kindjes hebben,... maar de rugpijn mindert dag per dag. En ivm zwanger zijn, ik denk echt niet dat ik zwanger ben, heb geen symptomen momenteel, borsten voelen iets zwaarder maar kunnen evengoed komende ongi zijn, af en toe steekje links maar heb ik al heel de maand, ik verwacht morgenmiddag-avond, tenlaatste in de loop van woensdag ongi te zijn. Ik was daarnet bij mijn zus, ze kreeg bezoek over de vloer, die mensen ken ik ook nog van vroeger, ze kwamen toe, die vrouw gaf een hand en zei proficiat tegen me, en toen ze het zei besefte ze precies dat ze verkeerd was. Ik zei, het is niets hoor. MIsschien heeft mijn zus hen op hoogte gebracht van mijn zwangerschap en weten ze niet van mijn MK, ofwel toeval, deed wel raar. en ivm flykeman, we gaan voor nog een volgende ronde dat is zeker, maar erna, we zullen nog zien. o ja, bijna vergeten, ik droomde vanacht dat ik in een ziekenhuiskamer was, ik had een slaapkleed aan, en er stond nog een 2e bed, mijn hubbie kwam toe, en we gingen samen naar buiten, wat later gingen we terug naar binnen en er zat een oude, lieve, grijsharige dame op het tweede bed, we knikten en lachten naar elkaar .... meer weet ik niet meer, ik had er een goed gevoel bij, maar meer weet ik niet meer groetjes flyke
hoi Flyke, dus je hebt negatief nieuws maar toch ook een beetje positief! Het negatief is wel duidelijk de test was negatief, ik hoop maar voor je dat je rug een beetje snel wat beter wordt! Maar het positieve is in ieder geval dat je mannetje nog een ronde verder wil gaan pfffffffff, dat lucht nog wel even weer op! Ik vindt het zo belangrijk dat jullie er beiden achter staan! Ik denk dat je het super hebt opgelost flyke door hem niet te pushen (hoe moeilijk dit ook is!) maar door hem het zelf te laten "bedenken"! Ik duim nog steeds voor je op een positieve ronde! Liefs jette
Hey Jette, merk je al dat je eisprong eraan komt? Of heb jij nooit "last" van cervixslijm rondom je eisprong? Sorry, ik ben het even kwijt. Ik zit nu aan de hoognodige kop koffie: ik heb zo slecht geslapen vannacht: ik had nl. dwanggedachten dat ik TE veel met zwanger worden bezig was, en het dan juist niet zou worden. Was al in gedachten een bericht aan het tikken dat ik de zwangerschapspagina maar moest verlaten, om wat afstand te nemen. 's Nachts kun je je zo druk maken om dingen, die overdag maar peanuts, om met mijn avator te spreken, lijken. Ik voel dat nu helemaal niet meer zo. Nou, ik blijf jullie hier voorlopig nog wel even lastig vallen. En Flyke: vandaag is het d-day, maar uit je berichtje lees ik dat je er vanuit gaat dat je niet zwanger bent: dat zou wel heel erg jammer zijn! Maar you'll never know. Wat enorm vervelend dat je zo'n rugpijn hebt gehad. Ik weet uit eigen ervaring hoe pijnlijk dat kan zijn. Je kunt dan niet zitten en liggen en alle houdingen doen pijn. Jeetje zeg, wat pijnlijk dat de vriendin van je zus je feliciteerde met je zwangerschap. Het zal inderdaad wel zo zijn dat je zus haar verteld had dat je zwanger was, maar vergeten wat te vertellen dat je inmiddels een miskraam hebt gehad. Poeh, dat soort dingen heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Kan me voorstellen dat je dan wel even een schok door je hoofd voelt gaan. Als mensen me vragen of er nog geen kinderen komen in huize Marla, dan kan ik daar tegenwoordig heel goed op antwoorden: maak er me meestal maar vanaf met een grapje, dat snoert ze de mond. Ik heb er nu geen moeite meer mee, maar als ik gefeliciteerd zou worden, dan dus echt wel! Wat een aparte droom heb jij gehad. Zou het nog iets betekenen? Wie weet is die oude grijze dame wel het zieltje van jouw toekomstige kindje, maar nu slaat mijn fantasie op hol: "fanta", zoals Marlaman zou zeggen. Ik had laatst ook weer gedroomd dat we een dochtertje kregen. Dit keer met donker haar: ikzelf heb blond haar, maar mijn vriend donker, dus in theorie zou het kunnen. Heb nu al 3 keer over een dochter gedroomd: 2 keer had ze rood haar, en 1 keer donker. Het zal wel komen doordat ik er te veel mee bezig ben. Maar ach, het houdt me op de been zal ik maar zeggen. Liefs, Marla
Hey marla, jij valt ons nooit lastig hoor, ik heb datzelfde ik heb ook het gevoel dat ik er momenteel teveel mee bezig ben, maar ik vindt het zo prettig om hier contact te hebben met jullie! Nee dat is het vervelende ik merk niet dat mijn eisprong er aan komt, maar ik heb nu zo'n insteek van laten we nu alvast maar regelmatig klussen, dan kan ik de eisprong haast niet missen! Maar ja dus eergisteren waren we al begonnen met klussen, maar dit is wel even intiem, maar ik had mijn mannetje gevraagd om niet direct "uit mij te gaan" ik had ergens gelezen dat het beter was om even na de daad te wachten! Maar toen trok hij zo'n raar gezicht, dat ik vreselijk moest lachen en ploep weg was hij, dus ik dacht dan moeten we morgen nog maar een keer klussen! Dus gisteren na het eten ik wilde even in bad, hij ook dus gezellig met z'n tweeen stelde ik hem voor om nog even te klussen toen zij hij, ALWEER? pfff, nou ja zeg, toen was mijn zin wel even tot het vriespunt gedaald, hij zei okay op zo'n toon van moet dat? Terwijl hij anders altijd wel in the mood is, maar ik denk dat hij zich nu een beetje gebruikt voelde Misschien wilde ik wel een beetje teveel, maar het is toch voor een goed doel? Hebben jullie dat ook wel eens dat de mannetjes denken van "moet dat"? Jette
Het is precies zoals jij zegt, Jette: ook al heb ik het gevoel er momenteel te veel mee bezig te zijn, toch vind ik het gewoon te gezellig om vaarwel te zeggen. Ach ja, en wanneer ben je er te veel mee bezig? Hihi, wat we allemaal niet doen om de kans op een zwangerschap te verhogen: nu moet Jetteman ook nog eens een tijdje blijven zitten, hehe. Kan me voorstellen dat hij er van op keek. Maar je bent de vorige keer toch ook snel zwanger geraakt, ook al was je man floep weg na de daad, zeg maar? Ik denk dat dat zaad ook zo wel in je baarmoeder komt: er hoeft er maar eentje te zijn die de weg naar je ei weet te vinden, en dat is al genoeg. Maar het is natuurlijk wel gezellig: nog een beetje blijven zitten na de daad. Ik vind het ook wel eens moeilijk om te merken dat Marlaman niet erg veel zin heeft. Meestal laat ik hem dan maar met rust, want ik wil alles behalve dat het een verplichting wordt. Alhoewel, als ik echt het gevoel heb dat mijn eisprong eraan komt, dan vertel ik hem dat ik signalen van mijn lichaam heb dat het zover is, en dat is al voldoende om hem over de streep te trekken. In het algemeen gaat het wel prima, maar ik heb soms zelf het idee dat hij niet altijd even veel zin heeft en laat het initiatief meestal aan hem over. Tja, wij vrouwen hebben het in dat opzicht makkelijker: wij hoeven alleen maar te liggen, hahah en dat is al voldoende. Het echte werk komt van onze mannen. Als ik jou was, dan zou ik niet te veel pushen, om te voorkomen dat hij zich gebruikt voelt. Je bent nog ver genoeg af van de eisprong. Hopelijk wil hij vanavond wel, of toch zeker morgenavond. Wie weet voelde hij zich niet helemaal lekker: als mijn vriend zich grieperig voelt, dan heeft hij echt geen zin, volkomen begrijpelijk. Moeilijk, he? Misschien zijn dan juist voor jou ovulatietesten een oplossing: dan weet je ongeveer wanneer je eisprong is geweest, en kun je daarna weer klussen wanneer jullie zin hebben, en niet omdat het moet. Ik moet eerlijk toegeven dat dat bij mij in ieder geval wel meegespeeld heeft. Liefs, Marla
tja je hebt gelijk marla, ik was echter teleurgesteld omdat mijn mannetje altijd zin heeft, ik heb daar ook met hem over gesproken gisteren, ik nam het voorbeeld van de vakantie, dan wil hij wel 1x per dag of soms 2x, maar hij gaf ook aan dat het dan anders is. Hij heeft nogal zwaar werk overdag, dus dan is hij s'avonds moe! Ik begrijp dat ook wel, maar heb hem uitgelegd dat ik niet meer precies op mijn cyclus kan vertrouwen, dus niet precies weet wanneer mijn vruchtbaarste dag is, hij is ook wel over de streep getrokken ! Maar ik vond het gewoon niet leuk om die reactie te krijgen! Maar je hebt gelijk marla, ik was de vorige keer in drie maanden zwanger dus dat was supersnel! En ik zal hem wat meer met rust laten, en het wat meer van hem uit laten gaan! jette
Ja Jette, ik kan me voorstellen dat je romantische bui met die opmerking in een klap was verdwenen. Dat werkt niet erg afrodiserend. (schrijf ik dat goed?) Ik hoop maar dat je niet te erg afgeschrikt bent, en er nog lol in houdt. Dat van meer zin in de vakantie, dat herken ik ook: maar dan heb je inderdaad niet de stress van het werk, alle dagelijkse beslommeringen, etc. etc. En ja, hoor, mijn vakantie valt meestal in de zomer, en met een zonnetje zijn wij nou eenmaal op ons best. Voor de zwangerschap liet ik absoluut niet merken aan mijn vriend als ik het vermoeden had dat mijn eisprong eraan kwam, omdat ik bang was dat hij het als een verplichting zou zien. Ik zorgde er wel voor dat er dan geklust werd. Je wilt je kans niet voorbij laten gaan. Maar nu is dat dus anders: nu laat ik het hem wel weten. Ik hoop maar dat dat niet te veel druk op alles legt. Maar ja, we willen zo graag weer zwanger zijn, he? Marla
ja weet je marla, normaal gesproken gaat het initiatief van mijn mannetje uit, maar nu komt het van mijn kant en toen kreeg ik een diepe zucht, ach ik begrijp het ook wel! Hij was moe van een harde dag werken, en moest ie thuis ook nog aan de bak hi hi hi! Ik zal hem vandaag met rust laten, dan kan ie zich weer opladen voor morgen! Ik weet niet waar mijn activiteit op sex gebied ineens vandaan komt, maar ik heb zoiets van kom maar op! Ja in de zomervakantie, heerlijk warm, heerlijk relaxed ja dan ben ik ook op mijn best! Ik wil ook geen druk op hem leggen, maar hij begrijpt en hij wil ook graag weer een zwangerschap, dus hij doet het toch wel graag, maar ik voelde me gisteren een beetje afgewezen, dat doet toch een beetje pijn, maar dat heeft hij wel begrepen! Jette
hey meiden vlugge update, bedankt voor jullie geduim. Ik ben nog altijd niet ongi, maar ben ervan overtuigd dat het deze ronde niet raak is, en ik vanacht of in de loop van morgen ongi zal worden. Misschien wordt mijn cyclus (laatste keren 26 dagen)wel terug mijn oude cyclus van voor MK: 28 dagen. Ik dacht wel mijn ei gevoeld te hebben 9 januari. Indien ik toch zwanger zou blijken te zijn, maar ik denk echt van niet, dan zal ik terug in wonderen geloven, ik heb geen één verschijnsel, enkel wat zwaardere borsten, maar heb ik bij komende ongi ook meestal. groetjes flyke en mijn man loopt de laatste tijd megazot terwijl ik nu met al dat gepieker rond nod geen zin heb in sex ik zei hem, je moet niet denken dat we elke maand van het jaar om de dag zullen klussen/sexen hoor, ik heb je blijkbaar verwend, hihi maar hij kon er nog mee lachen gelukkig en telkens mijn banner op deze periode staat, nu:1dag overtijd, snap ik er niets meer van, vandaag is toch mijn normale dag dat ik ongi word, als ik morgen niet ongi ben, pas vanaf dan ben ik toch overtijd? terwijl die banner nu al aangeeft dat ik 1 dag overtijd bent, geeft vervalste hoop vind ik....
Hey, Ik lees iedere keer dat jullie kerels degene zijn die over de streep getrokken moeten worden, hebben jullie zelf soms ook niet het gevoel te 'moeten'. Ik merk dat ik er zelf soms van baal dat ik wil klussen omdat ik zo graag zwanger wil worden, in plaats van er gewoon echt zin in te hebben... het voelt dan toch anders als voor de MK's. Hebben jullie dat ook wel eens? Kike
@ Kike, dat is heel herkenbaar, dat voel ik soms ook zo. Maar ja, het is voor een goed doel zullen we maar denken, he?
Kike dat gevoel heb ik ook soms, en dan betrap ik me erop dat ik heel machinaal kan denken: vruchtbare dagen? best klussen! als ik anders moe ben, en geen zin heb in sex, sex ik gewoon niet, maar voor het klussen doe ik wel een extra inspanning. volgens oude banner ben ik twee dagen overtijd, ik kom zot van die banner... ik ben dus nog altijd niet ongi, zit dus al aan cyclus 27 dagen,ipv 26, en ik heb dus zoals je ziet, mijn banner van 28 dagen, zoals voor MK ingesteld, maar ik word zeker ongi, heb nu naast lichtjes zwaardere borsten ook lage stralende onderrugpijn. Marla, ik las dat je gisterenavond naar je schoonvader zou gaan, hoe was hij, positief zoals men zei? ik hoop het voor jullie, anders komt het precies terug aan als een kaakslag. hier ligt een mooi wit tapijt sneeuwtapijt dus een goeie (werk) dag toegewenst! flyke
Oooohhhhh Flyke, je houdt ons wel in spanning, zeg. Meesal is de periode tussen je eisprong en NOD 14 dagen, kan iets meer of iets minder zijn. Hmmm dat zou je gisteren ongesteld moeten zijn geworden. Als je morgen niet ongi bent, ga je dan weer testen? Spannend....... ik hoop het toch zo, ook al denk jezelf van niet! Ik blijf duimen, hoor. Betekent die lage rugpijn bij jou dat je ongi wordt? Ikzelf merk het dus tegenwoordig aan de pukkeltjes, en ongikrampen. Toen ik zwanger was, had ik de gaafste huid van de wereld, dus pukkels voor NOD = ongi, helaas. Hey Jette, moet nu toch wel iets rechtzetten: volgens mij is het net als bij jou: mijn vriend heeft meestal zin en neemt praktisch altijd het initiatief, maar heeeel af en toe (als hij moe is etc.) dan hoeft het van hem ook niet, en dat lijkt me logisch. Hahahaha, dus nu ben jij eens degene die graag wil. Zou dit te maken hebben met je eisprong? Zou kunnen, hoor! Sleep Jetteman vanavond maar eens dat bed in! Heeft hij vannacht goed geslapen? Dan moet hij vandaag weer fit zijn voor de klus! Gaan met die banaan, hehe. Go for it, Jette + man! Kike, dat is heel herkenbaar: ik ben juist vaak degene die geen zin heeft, maar nu het voor het goede doel is, neemt mijn zin wel toe. Ik merk dat ik zo graag weer in verwachting wil zijn na de miskraam, dat ik zwanger worden anders ervaar als voor de missed abortion. Toen had ik zoiets van: "het kan wel een jaar duren, we zien wel waar het schip strandt" en nu weet ik gewoon dat ik zwanger kan worden, en dat schept toch andere verwachtingen. Maar het frusterende vind ik gewoon dat mijn lichaam nog wat van slag is. Ik zit momenteel weer onder de pukkels (voor mijn doen dan) en had gisteren best wel wat afscheiding. Misschien was dat hetzelfde als het bloedverlies wat ik in de eerdere cycli heb gehad, en is dit een teken dat het bijna weer goed is. Ik kan het alleen maar hopen. Hey Jude, jij zit nu tussen je eisprong en NOD in. Dat vind ik ook altijd een spannende, maar leuke tijd. Heb je er een goed gevoel over? Liefs, Marla
En flyke ben je al ongi, spannende tijd hoor, ik hoop voor je dat het niet zo is! ik blijf duimen voor je! Klopt marla, meestal is mijn man overzadigbaar, en wil altijd wel, neemt ook altijd het initiatief, als hij op mij moet wachten hi hi hi! Toen hij gisterenavond thuis kwam van zijn werk vroeg hij al of hij weer in actie moest komen, heb nee gezegd, hij was zichtbaar teleurgesteld. Hij vroeg waarom niet, ik heb hem verteld dat hij moest zorgen dat zijn kwaliteit van zaadjes op topniveau moest zijn de komende dagen, hi hi hi, hij kon er wel om lachen! Ja Kike, ik heb dat ook wel hoor dat het nu een verplichting aan het worden is om sex te hebben om zwanger te worden, terwijl ik daar altijd heel bang voor was en beweerd heb dat nooit te doen, niet vrijen alleen om zwanger te worden, maar ik merk en of dat natuurlijk is weet ik niet maar ik merk dat omstreeks mijn vruchtbare dagen ik niet te stoppen ben! WIL SEX! Succes meiden liefs jette
Sorry, Jette, ik kan het niet laten om dit zinnetje even te quoten, gniffel, gniffel. Vertel mij dan toch eens waarom je die arme Jetteman gisteren afwees! Te weinig klussen geeft ook niet de juiste zwemmerskwaliteit, hoor. Als je het gisteren had gedaan en morgen weer, dan was het ook goed. Ooh ik snap het al: Jette wil het vanaf nu iedere dag. Ik heb ergens zo'n vaag vermoeden dat de zaadjes van Jetteman toch wel van topniveau zijn, of je nu om de dag klust, of vaker. Volgens mij is het heeeeeeeeeel natuurlijk (Midas Dekkers heeft er vast een biologische verklaring voor) om rondom je eisprong meer zin in sex te hebben en hij vertelt er vast bij dat je dan ook een stofje afscheidt waar de mannen helemaal wild van worden. Kan Midas dan ook een verklaring geven waarom vrouwen last hebben van pukkels rondom de eisprong? Dat werkt toch niet echt afrodiserend, lijkt me! En Flyke, dus bij jou ligt er een mooi wit tapijtje. Nou, hier hangt alleen een wit gordijn, oftwel het is hier een beetje mistig. Of zou er iets in de lucht hangen waar Flykeman helemaal wild door wordt. Ik kan me toch niet voorstellen dat je ook een wildmakend stofje afscheidt als je ongi moet worden? Gisteren zijn we dus bij mijn schoonvader geweest: we waren er om 19.15 uur en hij lag toen al in zijn bed. Hij is nog heel even wakker geweest, en viel vrijwel onmiddelijk in slaap en lag zo te zien heeerlijk te dromen. We kunnen het dus niet erg goed beoordelen, maar hij leek toch wel redelijk goed. Volgende week zullen we maar voor het eten komen, dan hebben we een grotere kans dat hij nog wakker is. Liefs, Marla
ja toe maar weer marla, lach me maar weer toe he? Kan er gewoon niets aan doen, het is vast iets natuurlijks net wat je schrijft heeft het vast met stofjes te maken! Ik dacht dat het wel goed zou zijn, we hadden het al twee dagen achtereen gedaan, ik dacht dan 1 dag niet en vanavond weer wel, NIET GOED? denk je? Wat zijn we ook vreselijk berekenend bezig niet waar ! Hier is het ok mistig, maar geen sneeuw, gelukkig niet zeg, stel je voor dat ik nu ingesneeuwd raak hierzo, hoe moet dat dan met mijn eitjes en met de zwemmers! hi hi hi! Dus laat de sneeuw nog maar even weg blijven, ik moet vanavond gewoon naar huis, ik moet ik moet ik moet ik moet! Wat voor gevoel heb je marla bij je schoonvader, dat hij zoveel slaapt? liefs jette
Juffrouw Marla denkt dat je goed bezig bent, Jette! Een 10 met een griffel. Stel dat het nou bij jou gaat ijzelen, vraag Jette man om dan ijzertjes onder zijn zwemmertjes te binden. Wie weet zijn het wel goede schaatsertjes. Jouw ei rolt natuurlijk van nature erg goed, dus die rolt wel de goede kant uit. Als het maar geen sneeuwbal oplevert. Haha, je moet naar huis! Ik hoor hier een vrouw in de bloei van haar cyclus die smachtend naar haar man verlangt! Volgens mij wordt het wel gezellig in huize Jette vanavond en hoeven Flyke en ik jou niet eens aan te moedigen: dat gaat vanzelf wel goed, denken we. Ik vermoed dat er vanavond geen teleurgestelde gezichten bij jullie thuis te zien zijn. Ik heb jouw vraag over mijn schoonvader even beantwoord bij "dood vruchtje" Flyke: is je ongi nog steeds weg? Wij, ikke en Jette duimen nog steeds.......... we hopen op een: Nog een raar vraagje: ik vraag me de laatste tijd af hoe je jouw naam uitspreekt: als Flaike of Flieke? Ben gewoon nieuwsgierig! Marla
hi hi hi ja ik zie het al voor me een aantal eitjes op noren en een aantal op kunstschaatsen! ik rol hier bijna achter mijn bureau vandaan een hele goeie marla! Nee vanavond gaat het loos bij ons, dat weet ik zeker, geen teleurstellingen en ook genieten niet alleen maar denken dat het moet omdat de eisprong in zicht is! Ik heb je antwoord gelezen over je schoonvader marla, ik hoop dat het alleen maar beter gaat nu met hem! En ja het is natuurlijk een behoorlijke aanslag op zijn lichaam geweest, wat tijd nodig heeft om te herstellen! Sterkte ermee meis liefs jette
Hey meiden tot nu toe nog niet ongi Marla, meestal betekent lage rugpijn inderdaad naderende ongi, of heb ik als ik ongi ben, maar ik vraag me af of het nog niet een restant is van mijn felle rugpijn dit wekend? Vanmorgen met auto klein beetje vooruitgeschoven in de sneeuw aan het kruispunt, gelukkig net op tijd stilgekomen of ik zat tegen mijn voorligger, maar de sneeuw is intussen gesmolten, een ander stofje uitscheiden? niet dat ik weet, wel wat wit creme achtig verlies. Jammer dat je schoonvader al sliep, maar zal ook een vredig gevoel geweest zijn dat je hem heerlijk zag slapen, teken dat hij nood heeft aan veel rust denk ik. Hopelijk kan je hem inderdaad eens treffen op een wakker, goed moment. Jette, je wil sex? geen probleem, dat zal je vanavond krijgen hihi marla en ik staan langs de zijkant te supporten voor je! Marla, mijn naam spreek je uit als FLY (vlieg in het engels)-ke. Flaike dus. Ik snap het ook niet goed als ik mijn eisprong juist gevoeld heb dan zou ik gisteren ongi geweest zijn, ik heb gisterenavond gesext, dan komt ongi bij mij sneller los, vandaag al twee keer tampontest maar nog niets. Ik vrees dat ik terug naar cyclus 28 dagen ga, als ik morgenavond nog niet ongi ben, test ik misschien dan nog es, maar zal niet nodig zijn denk ik. Jette: go for it! en natuurlijk enjoy it! groetjes flyke
Hoi Flyke, Ik ga voor je duimen, het wordt nu toch wel heel erg spannend! Hoop echt op een +. Succes meid. Kike