hey meiden weer even geleden, daar gaan we: jette, tijd gaat toch vlug he, Dominique is al één maand oud, en zo te lezen doen moeder dochter en hubbie het goed, en de merrie en haar veulen ook niet te vergeten Minka, groot gelijk heb je, op tijd rust nemen voor jezelf en kleintje! welk kamertje heeft je voorkeur, genre, kleur? Me2,ai zo te lezen plaagt JP je wat, hopelijk is zijn sprongetje vlug voorbij! Miriam, ik zie dat je al weer terug volop werkt! ben blij dat je je wat beter voelt, het werk verzet ook wat je zinnen denk ik? klinkt heel mooi de tegeltjes en kan me voorstellen dat het echt 'deugd' doet haar te kunnen voelen. Hope, kan me inbeelden dat je zekerheid wil of het nu met je darmen te maken had of niet, en als het je niet lekker zit en je bezig houdt, inderdaad zoals je zegt bespreken met je gyn! ik heb waarschijnlijk ergens iets gemist, maar zie onder je banner dat je binnen 6dagen op weekend gaat, geniet ervan meid! dan ben je weer op en top klaar voor de volgende poging! Neia, wel goed dat je gaat zwemmen, chapeau! ik heb er de zin en de puf en de energie niet voor, hehe, hoewel het heel gezond is voor jezelf en baby, goed zo! Ivm kramp, magnesium nemen, ik neem promagnor, is goed tegen vermoeidheid, tegen de kramp en helpt de stoelgang. Proficiat trouwens met de 3 voor je banner franka, ben blij te lezen dat je goed nieuws kreeg ivm je vader, op die manier hoef je je daarover niet te piekeren, en ik hoop dat de 10 of 11e ronde zoals bij mij je eindelijk geluk mag brengen! Amber, Lize 6maanden, ik vind dit precies altijd een hele mijlpaal! Al zes maanden dat ze niet meer in je buik zit maar echt deel uitmaakt van jullie gezinnetje en jullie haar al door en door kennen qua gewoontes, lachen enz. toch wonder he! Neeke,kan me inbeelden dat je het megadruk hebt met twee sloebertjes en een huishouden en, ben het even kwijt, werk jij alweer of ben je er nog even vanaf? marla, nog even en Famke is 1maand oud! ben je al wat gewoon aan jullie nieuwe leventje, gezinnetje, ritme? jude, ik duim voor je dat je nu je volgende doel mag bereiken!
zo, hoop echt dat ik niemand vergeten ben! update, met mij gaat het eigenlijk wel goed, ene dag vermoeiender of de andere, soms eens wat rugpijn, vooral in het weekend. In de week geraak ik er niet aan om iets te doen in het huishouden (ik bedoel de was, strijk, poetsen enz...) , kom te uitgeteld thuis van het werk en plof liefst vanal in de zetel neer. met als gevolg dat ik alles in het weekend doe en mij dan beetje forceer en last krijg van mijn rug. Nuja, ik probeer nu mij te forceren om in de week mijn was te doen, want eigenlijk is het weekend gemaakt om te rusten he Voor de rest eigenlijk niet veel speciaals, ik ga maandag geboortelijst gaan vastleggen, we moeten nog een bedje kopen en dan is de kamer klaar (heb nu dig.camera gekregen voor valentijn, dus ik probeer binnenkort eens een foto te plaatsen) en verder nog een parkwieg en verzorgingstafel aankopen en klaar denk ik. De rest zet ik op de lijst. Laatste keer bij gyn en gisteren bij verloskundige lag kleintej nog altijd in stuit maar kan nog alle kanten op maar het deert me niet, heb echt geen schrik voor keizersnee als alles maar goed verloopt,gelijk op welke manier. Miriam, ivm je vraag over namen. Over een meisjesnaam waren we beiden vlug akkoord (hou ik liever nog stil) maar een jongensnaam is iets anders. Na lang gekibbel, wat ik graag hoor hoort hubbie niet graag en omgekeerd, kwamen we op de naam Daan uit, maar uiteindelijk na 1 maand hieraan wennen vond ik ze toch niet meer zo .... vooral omdat wij hier heel op zijn dialect praten en ik vrees dat ze niet mooi met AA zou uitgesproken worden, in nederland is dit geen probleem want die aa spreken jullie altijd mooi lang uit, hier zou het iets geven als Doaene en wil het liever vermijden. Dus opnieuw op zoek naar naam geweest, uiteindeilijk nieuwe naam gevonden maar ik wil daar nu wat aan wennen en kijken of ik die binnen een maand nog graag hoor Neia, ben jij er al uit? zo, dit was wel genoeg ego-praat en denk ook beetje vervelend voor de niet-zwangeren, dus goed weekend iedereen! liefs flyke
quote voor wie wil: zie album is gelukt na wat prutsen kinderkamer is wel nog niet helemaal af: zoals je kan zien hou ik het liever sober/licht ontbreekt nog bedje, gordijnen, 2 kadertjes om bij dat op de commode op te hangen boven commode en ik zoek nog een gemakkelijke stoel voor dan bv. borstvoeding in te geven groetjes flyke
dames in het album van danique op haar eigen site heb ik foto's toegevoegd van de gips afdrukjes en het beeldje die van het beeldje is nog niet zo heel duidelijk probeer er nog even mee te knutselen maar dan kun je het zien liefs miriam
meiden ik ben wat advies nodig, Dominique is sinds vanmiddag hardstikke hees, komt dit van het meer huilen van gisteren of is het verkoudheid, kan dit kwaad, maak me een beetje zorgen, wie heeft dit ook gehaad met haar kindje? liefs jette
Flyke, ziet er al goed uit (buik en kamer!), ben benieuwd naar de rest. Miriam, ik ga straks rustig naar de gipsafdrukjes van Danique kijken. Jette, is Dominique duidelijk verkouden, of denk je dat omdat ze hees is? Ik heb het nog niet meegemaakt met Lize (heesheid), maar het lijkt me niet alarmerend hoor. Vooral omdat ze inderdaad meer gehuild heeft. En het kan natuurlijk zijn dat ze een beetje keelpijn erbij heeft en daardoor meer huilt. Lize is nu nog steeds wat verkouden, na die laatste koortsaanval. Dat merken we nu alleen nog maar doordat ze elke nacht nog een paar keer huilend wakker wordt. We smeren haar in met luuf (baby-dampo) en ik heb een otrivin neusspray. Ze hoest ook veel meer en soms flink. Heb je haar al getempt? Kijk even of ze verhoging heeft. succes en maak je niet te druk hoor. Alle 'eerste keren' zijn moeilijk, zeker de 'eerste keren ziek zijn', maar het komt goed! Amber
Jette: Hier ook nooit heesheid gehad, maar het klinkt als verkouden of een beetje schorre keel(pijn) niets allarmnerends inderdaad. Temperatuur haar morgen een paar keer voor de zekerheid. Flyke: leuk kamertje en mooie buik! Nb: er is nog zeeen van tijd voor de kleine om te draaien! Bij mij draaide hij pas bij 32 weken! Miriam: mooi hoor die gipsen afdrukjes! Vind het knap hoor dat je al zover bent met e psych en dat je je werk al weer zoveel hebt opgebouwd! Je bent echt een sterke meid, een kanjer! Hope: wat een ellnde met CZ en ziekenhuis! Ik hoop echt dat je de kracht kan vinden om voor jezelf op te komen! En ga niet teveel antwoorden "zoeken" die er niet zijn he dan maak je jezelf alleen maar gek! Minka: leuk kamertje kopen! Moet de internet perikelen maar even goed maken! Neia: een beetje gelukt met rust houden? Amber: is Lize behalve de verkoudheid nu een beetje opgeknapt? Wij zijn nog seeds niet door het "sprongetje" heen......duurt nu al weken......JP heeft opeens weer buikkranpjes, terwijl die eigenlijk waren verdwenen. De kinderarts heeft nu zetpilletjes gegeven...... maar of ze echt helpen.....We hebben JP sinds 3 dagen in zijn ledikant omdat hij te groot werd voor het wiegje maar het is nu al 3 avonden brullen als hij moet slapen. Hebben we ook al sinds hij 3 weken oud is niet meer gehad....pffff elke keer denk je dat je de slag te pakken hebt en dan komt er weer iets nieuws hahahah toch nog eens naar die gebruiksaanwijzing zoeken.... Mijn vader zegt steeds tegen JP als hij moet huilen: valt niet mee hè groot worden en tegen ons: gaat allemaal voorbij, ik heb het 3 keer gedaan Kunst is dat je wel moet blijven genieten van je kindje. Merk dat mijn man het soms moeilijk vindt om ontspannen met JP om te gaan als hij zo moet brullen en daar wordt Jp weer onrustig van.....moeilijk hoor allemaal.... Oh ja, ik klof sinds hij 5 weken is eens in de week/2 weken een flesje melk voor hem omdat hij dat gaat krijgen als ik weer ga werken. Gaat telkens prima.....tot 2 weken geleden, hij gaat keihard krijsen als hij uit de fles moet drinken en over 40 ml doet hij 3 kwartier........net nu ik over 2 weken weer ga werken......het lijkt wel of hij het er om doet Maak me verder geen zorgen want als hij overdag slecht drinkt bij de oppas mama dan haalt hij dat savonds en smorgens wel in en daarbij zegt iedereen dat als je het maar blijft aanbieden hij vanzelf weer goed gaat drinken uit de fles. Ik wil namelijk echt wel tot 6 maanden borstvoeding geven dus overdag afgekolfd. Och, och, maar als JP lacht dan gaat de zon echt schijnen!
ja Me2, zeeeer herkenbaar. Herinner je je nog dat ik schreef dat Lize gedurende 1 week dagelijks haar longen uit haar lijf krijste als ze het flesje kreeg? Het ging zomaar over, maar wat een drama was dat. Gelukkig gaat echt alles over en dan heb je even adempauze tot de volgende 'verrassing', haha! Wat het slapen in het ledikantje betreft: soms vinden baby's dat niet geborgen genoeg. De reiswieg van de kinderwagen is nog heeel lang een favoriet plekje van Lize geweest: daar legden we haar in het begin in te slapen maar later ook om even rustig in te spelen, zonder teveel 'afleiding' om zich heen. En ze vond het duidelijk heel fijn. 1 of 2 speeltjes erbij en ze vond het helemaal best in dat 'te kleine huisje'. We hebben haar wel vanaf het begin ook in het ledikantje laten slapen met een hemeltje erboven, en dat herkende ze dan ook. Misschien vind JP het minder geborgen in het ledikantje? (of heeft hij er voorheen wel goed in geslapen?). Misschien kan een lievelingsknuffel helpen. Lize slaapt nooit zonder haar zachte slaappoppetje en een of ander superzacht konijntje. (daar nestelt ze zich helemaal tegenaan en valt dan lekker in slaap) Maar hij moet wel even de tijd hebben om te wennen. Als ik advies mag geven: als hij huilt wel regelmatig even naar hem toe, hem geruststellend toespreken en even over zijn bolletje aaien, maar hem niet te snel eruit halen. Hij moet nu leren om uit zichzelf op dat plekje in slaap te vallen. (een vriendin wiegde altijd eerst haar baby in slaap en legde het dan stilletjes weg: dan kan heel even, maar op een gegeven moment worden ze er wakker van. ze kunnen beter leren om uit zichzelf in slaap te vallen) Overigens: als hij overstuur is of erg hard huilt zou ik hem natuurlijk niet laten huilen hoor. (is me ook nooit gelukt, ik ben helemaal voor troosten en geruststellen) En ik word zelf ook onrustig als ze blijft huilen, vooral als we eten. Dan blijf ik maar naar de babyfoon luisteren...hup snel snel eten, en naar haar toe. Gelukkig gaat dat ook steeds beter Op een gegeven moment weet je precies op welke huiltjes je wel of niet moet reageren. slaap lekker meiden, het is al laat, ik ga pitten! liefs Amber
me2 dank je vind mezelf echt niet sterk hoor, maar heb gewoon een sterk gevoel dat ik verder moet en moet durfen kijken. En die wens die is zo hefig ik sta op met de droom ooit een kindje in mijn armen van mezelf te mogen houden en ik ga er mee naar bed weet dat het ook niet echt gezond is maar krijg dat er gewoon niet uit. Ik heb er geen hinder van droom soms wel geestig dan bedenk ik hoe ik ineens zwanger kan zijn al ruim drie maand die gekke dingen zodat er een bult stress aan mijn neus voorbij gaat. maar ja dromen zijn bedrog nee ik moet eerlijk zeggen het gaat steeds beter metme durf heel zacht te zeggen het gaat goed echt goed. slaap ze ook allemaal liefs miriam morgen ben ik er weer hihihi
Ik vind je wel heel sterk en je droom is helemaal niet raar en die moet je ook absoluut niet loslaten! Amber: ik denk zeker dat hij zijn ledikantje niet geborgen vindt. De wieg heeft namelijk echt een overkapping en geen zijkanten waar je door kan kijken! echt ewen fijn huisje, maar nu helaas te klein....Wij doen hem altijd wakker in bed en wiegen hem nooit in slaap. Hij moet inderdaad wennen. Durf eigenlijk geen knuffels in zijn bed te leggen vanwege verstikkingsgevaar.....wanneer ben jij knuffels gaan geven? Hij heeft ook zijn speentje. Dat vindt hij fijn om in te slapen. Hij slaapt uiteindelijk wel in het bedje maar duurt een uur om hem te kalmeren.......als hij eenmaal slaapt dan gaat het ook goed en na de voeding van 7 uur slaapt hij ook weer zo in in zijn ledikantje....
goh meiden wat heb ik me vandaag weer een zorgen gemaakt....... ik heb dominique vanmorgen getemperatuurd en de termomether liep op naar 37,6 pffff de angst sloeg me om het hart, was helemaal van slag, ook was ze wat jengelig en huilerig en dat klinkt zo hartverscheurend nu ze zo hees is, gelukkig was jetteman vroeg thuis vandaag en wist me wat gerust te stellen, met het betrekken op jezelf, als je verkouden bent kan het bij jezelf ook op de stembanden slaan ja ja, het hielp maar even, ik kon niet wachten om haar weer te temperaturen, om wat afleiding te vinden ben ik met mijn paardje aan de slag gegaan, en heb zelfs weer voor het eerst gereden, dat was heerlijk maar toen ik binnenkwam sloeg bij mij de spanning weer toe. Jetteman had haar al gevoed en verschoond en zei dat hij getemperatuurd had en dat ze 36,8 had, ik geloofde het niet en dacht dat hij het niet goed had gedaan, dus heb ik bij de volgende voedingsbeurt weer getempt, toen had ze 37,1 dat is eigenlijk haar gewone temperatuur, dus ben nu ook weer wat rustiger, wat heb je een zorgen he met zo´n hummel thuis! Me2 goh meis wat vervelend dat JP zich nog niet thuis voelt in zijn bedje! Hoop maar dat hij snel went! liefs jette
Och Jette, nu voel ik me schuldig dat ik je adviseerde om haar te tempen... (sorry!). Maar mag ik je geruststellen? 37,6 is ABSOLUUT NIET verontrustend! Echt niet. Dat is bij ons al een beetje verhoging, maar die kleintjes schommelen enorm! Je zult zien dat ze 2 verschillende temp. kan hebben als je haar na een kwartier weer tempt. Pas boven de 38 moet je het wat in de gaten gaan houden. Dus niet elke keer tempen hoor, dan maak je jezelf gek! Als ik aan Lize voel dat ze heel warm is, dan ga ik pas meten. En dan heeft ze zo'n gloeiend koppie. Ik moest dit ook leren, ik riep in het begin: ze heeft koorts! Waarop de huisarts zei: neejoh, dit is niet eens verhoging. Lize heeft laatst koorts gehad: 4 dagen schommelde ze tussen de 38 en de 39,6. Toen was ik wel erg bezorgd, maar met paracetamol zetpilletjes haalde ik de ergste pieken eraf. Hoop je wat gerust te stellen hiermee. groetjes Amber
Ik heb vandaag helaas een dipdag. Gisteren superverkouden en korrtsig in bed doorgebracht en vandaag voel ik toch echt al wat ongikrampjes Afwachten of het zal doorzetten morgen... Het is alweer bijna een jaar geleden dat ons kleintje is weggehaald en nog steeds geen positieve test in handen. Ik merk dat ik nu al erg aan het opzien ben tegen die datum en al in huilen kan uitbarsten als ik er alleen al aan denk. Fijne zondag allemaal, franka
wat verdrietig Franka... Ik weet dat ik het na de miskramen ook zo moeilijk vond zolang ik nog niet zwanger was en dat ik weinig geduld had. Als ik nu hoor dat het alweer een jaar geleden is voor jou, dan kan ik me echt voorstellen dat je verdrietig bent. Echt rot voor je... dikke knuffel Amber
franka lieve meid wat kan ik me goed in je verplaatsen het is zo frusterend dat je al zo lang bezig bent en maar steeds geen positieve test in handen hebt. ja heel logisch da je het even helemaal gehad hebt. en elke maand wordt het moeilijker en lastiger om postief te blijven. vooral als je al zo lang bezig bent. meid meid meid kan alleen maar zeggen dat ik het voor je een enorme kut situatie vind en hoop toch dat je zeer binnenkort een positieve test in handen mag hebben even voor mij wanneer was het precies een jaar geleden of wil je dat voor jezelf houden nou hele dikke knuffel miriam
Ow lieve Franka, wat moet jij je rot voelen. Laat je tranen maar gaan meis, want het valt niet mee. Ik wil je een hele dikke knuffel geven. Ik bedacht me van de week ook iets: 31 maart, 2 jaar geleden testte ik de eerste keer positief. Wat waren we door het dolle heen. En nu, komt die datum er ook weer aan. En dus alle andere belangrijke data die volgen ook al snel. De 1 echo, de dag van de curettage dan de test dag van de 2e zwangerschap en de MK. En dan besef je je weer ineens dat je nog steeds geen kindje in je armen hebt. En dat doet pijn. Dus meis, ik voel echt met je mee. Liefs Hope
hoi amber, ja je hebt helemaal gelijk, maar ik raakte een beetje in paniek omdat Dominique eigenlijk altijd op 37,1 zit, nu steeg de temperatuur, ze was hees, en ze deed heel zielig (tenminste dat vond ik)! Maar ze is er helemaal weer temperatuur nu constant rond 36,8 ze is weer helemaal goed te pas, lacht weer veel meer, en is weer mega zoet zoals we haar kennen! Ik was heel bang dat de temperatuur nog meer zou gaan stijgen en ik haalde me vanalles in het hoofd onzin natuurlijk, ieder kind wordt natuurlijk ziek, maar wil het zo graag nog even uitstellen! Maar bedankt voor je tips en wijze woorden had ik even nodig! liefs jette
snap het helemaal hoor Jette, het is toch eng en je weet niet wat je kunt verwachten. Klinkt een beetje raar maar 'het went' en de volgende keer zul je al rustiger zijn. Fijn dat ze weer de oude is! Hope, wat moeilijk voor je. Steeds maar weer door die data heen moeten... Zelfs nu het bij mij heel goed is gelopen, blijven bepaalde maanden 'beladen'. Het wordt pas minder als er weer iets hoopvols en positiefs gebeurt. Ik kan het niet van je wegnemen, maar hoop dat je weet dat ik met jou en Franka meevoel. Miriam, natuurlijk heb je die droom. Niet loslaten, je hebt 'm nodig. Zonder hoop en zonder dromen zijn we nergens. liefs Amber
Hope, al die rotdata's ook. Dat is gewoon ontzetten zwaar. Vooral in deze periode, nu dat de " 1e poging" voorbij is terwijl jullie nog niet echt waren begonnen. Ongelofelijk oneerlijk. Kan me voorstellen dat je zoekt naar oorzaken, en dat je darmen daarbij een rol spelen klinkt erg logisch. Wanneer moet je weer naar de gyn? Minka, fijn dat alles goed was bij de vk. Hebben jullie een kamertje kunnen vinden? Jette, jeetje jij hebt ook een paar spannende dagen met Dominique gehad. Lijkt me ook zo eng als je niet weet wat er met haar is en als je ook nog denkt dat ze koorts heeft. Gelukkig is ze nu weer jullie prinsesje, zoals jullie gewend zijn. Flyke, dat promagnor, waar haal je dat? ga ik toch ook maar eens zoeken, want ik heb ook last van verstopping soms. En bij jou komt morgen ook al de 3 op je banner te staan hoor. Wat een mijlpaal he? Leuk zeg dat je een digitale camera hebt gekregen met valentijn. Daar zul je straks veel plezier van hebben. Ons kindje heeft tot nu toe ook altijd in een stuit gelegen. Woensdag moet ik weer op controle, ik ben benieuwd of ons eigenwijsje dan gedraaid is. Super mooie buik en kamertje zeg! Daar kun je trots op zijn. Over de namen waren we het gelukkig al snel eens. Ik ben benieuwd wat het bij jullie wordt. Want Daan vind ik echt een hele leuke naam. Miriam, wat een super mooie gipsafdrukken zeg van Danique. Echt fijn dat je deze nu als herinnering hebt van haar. En die droom moet je mooi vasthouden meid. Ik denk ook dat deze droom steeds sterker en sterker gaat worden. Het is jullie zo gegund. Me2, pff wat heftig zeg dat JP nog steeds in dat sprongetje zit. Kan me voorstellen dat Me2-man er geforceerd door gaat doen, en natuurlijk voelt jullie mannetje dat. Maarja lijkt me wel erg natuulijk. Typisch dat hij juist nu zijn flesje niet meer wilt. Gelukkig kun jij goed relativeren en wordt het van zelf opgelost. Amber, wat zouden wij toch moeten doen zonder jouw wijze raad? Ik ben echt blij dat je weer terug bent. Ik heb nu alweer zoveel geleerd. Franka meid, wat erg zeg. Die ongiekrampjes zeggen voor jou waarschijnlijk genoeg. Maar ik blij voor je duimen! En dan komt die 1 jaar grens ook nog dichterbij. Dat is gewoon enorm zwaar nu. Want je had allang verwacht/gehoopt dat je een positieve test in je handen zou hebben gehad. Ik leef zo met je mee. Gelukkig voelde ik me vrijdag erg goed, omdat ik het rustig aan heb gedaan. Maar dit weekend was een hel. Ik voelde me echt niet lekker door de stress en drukte denk ik. Zaterdag hebben we het kamertje opgehaald, en hebben 8 man 6 uur lang hier alles in elkaar gezet. Het is erg mooi, maar mijn handen jeuken om alles in te ruimen, want het is nog zo kaal. Maar ik moet het nu echt rustiger aan doen van Neia-man. Gister hadden we de hele dag een groot feest en we waren pas laat thuis. Ik heb de hele dag (teveel) harde buiken gehad. En maakte me toch wel een beetje zorgen. Ik moet gewoon beseffen dat ik niet meer zoveel kan. Maar dat is moeilijk. Daarom vandaag nog helemaal niks gedaan, en gelukkig nog geen harde buiken gehad. Ik moet de babykamer maar stapje voor stapje doen, hoewel ik echt niet kan wachten. X Neia p.s. Heeft iemand nog iets van Marla gehoord?
nee ik heb ook niets meer van marla vernomen, maak me wel weer een beetje zorgen, of ze is zo druk met de verzorging van famke dat ze geen tijd meer heeft om het internet te chekken! dus marla als je weer tijd hebt, hou ons weer een beetje op de hoogte hoe het met je gaat! liefs jette