tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    pff fminka wat vervelend voor je zeg, ik hoop dat je rug snel weer een beetje meewerkt!

Meiden allemaal fijne paasdagen gewenst, geniet er van !n rot tijd hoor die paasdagen ik kan me niet beheersen met al die lekkere chocoladeeitjes, hmm dat kost me weer een paar kilo, was net op de goede weg, nou ja volgende week maar weer op de lijn letten!

marla waar ben je, wil zo graag je ervaringen met famke lezen!

liefs jette

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Aaij Minka, dat klinkt pijnlijk, je rug krijgt het flink te verduren. Ga jij maar lekker filmpjes kijken en forceer niets! (warm houden die spieren!)

Ja Jette, lang leve de chocolade-eitjes... Ik heb altijd schaaltjes staan waar alleen nog maar eitjes van witte chocola in zitten. De rest heb ik al opgegeten =P~

We zijn net terug van het CB. Eigenlijk moesten we 2 weken geleden, toen Lize 6 maanden was, maar toen had ze hoge koorts. Ondertussen ben ik al begonnen met bijvoeding, en dat gaat dus goed.
    Lize is niet zoveel aangekomen, in 2,5 maand is ze 960 gram aangekomen (terwijl ze ook wel eens in 1 maand 800 gram was aangekomen :confused: ), maar dat komt vast door die lange periode van diarree. Ze zit met alles op het gemiddelde: lengte, gewicht en hoofdomtrek, dus ons meisje doet het prima! Alles is in orde, ik ben een trotse en blije mama. (voor degenen die het leuk vinden om te weten: ze is ruim 6,5 maand, ze weegt 7510, ze is 67,5 cm lang en haar hoofdomtrek is 43,2)

Hebben jullie nog wilde plannen met Pasen? Ik denk dat ik het familiebezoek maar een keertje oversla en lekker thuis blijf. 2de paasdag gaan we naar het EK Zwemmen in Eindhoven, leuk! Verder moet ik heeeeel nodig naar de kapper en heb ik zin om weer eens met een vriendin de stad in te gaan. Even Amberman lief aankijken morgen :)

Fijne dagen iedereen!
    Amber

3. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jette, je hebt gelijk die dagen in het zh lopen wel van zelf.
    Super dat het zo leuk was op je werk en dat je je weer helemaal op je plek voelde daar. Dat komt wel goed straks
    Hoe deed Dominique het?

Miriam, wat leuk zeg dat je baas zo tevreden is. Echt fijn dat ze dat ook zegt. je kunt echt trots zijn op jezelf hoor!
    Ongelofelijk dat jullie nu nog bezig zijn met de vergoeding van de begrafenis. Daar kan ik echt boos om worden! :evil:

Minka, ja ik had het gister ook al met Jude over dat jullie allemaal maar langs moeten komen. :D
    Maar jij moet dan de meiden maar op de hoogte houden hier. Oke?
    Balen dat je zo'n last hebt van je rug.
    Misschien vanaf volgende week maar halve dagen werken, als het niet meer gaat?

Ik heb ook pijn in mijn rug vandaag. En heel veel harde buiken. Geen idee waar die nu vandaan komen.
    Neia-man heeft het hemeltje en de muziekmobiel gister opgehangen. Echt schattig! Hopelijk kunnen we dit weekend het kamertje verder afmaken.

X Neia

4. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    amber die witte chocolaatjes die zijn bij mij altijd op de rest zit er dan nog in ben helemaal gek op witte chocola hihi

neia volgens mij hoef ik niet zo heel erg ver te rijden wil ik je komen opzoeken dan hihi

welk ziekenhuis wordt het?

ja ik mis marla ook

wil iedereen inderdaad vast hele fijne paasdagen wensen hoop minka dat je dan weer verbinding met internet hebt maar ik betwijfel het wel een beetje

nou dames fijne dag

5. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Lieve meiden, ik heb een tijdje niks van me laten horen, ben eigenlijk alleen nog maar op het oktober-mama topic actief.

Maar ik wilde jullie laten weten dat alles goed gaat! Vandaag de 2e echo gehad en de kleine doet het super, was lekker beweeglijk, vond het helemaal niet zo leuk om op de foto te gaan, want iedere keer als ze hem goed in positie had was ie alweer vertrokken, dus moest ze de kleine weer goed erop krijgen. Maar geeft niet, het is gelukt en het is helemaal super!

Ik wil jullie allemaal hartstikke bedanken voor al jullie steun en begrip de afgelopen tijd, heb erg veel aan jullie gehad. Ik zal jullie uiteraard blijven volgen, maar ik beloof niet dat ik heel actief blijf meeschrijven, omdat ik ook wat minder vaak achter de pc zit en áls ik er zit, dan lees ik gauw bij de mama's om vervolgens weer wat anders te gaan doen!
    Maar: ik vergeet jullie niet!

Dikke kus, liefs Mariaatje

6. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Amber, wat super dat Lize het zo goed doet. En dat ze op het gemiddelde schema ligt. Ik vind het super leuk om al die getallen te lezen. Toch groeien ze volgens mij erg hard.
    Kei leuk dat je maandag naar het zwemmen gaat. Wij kijken iedere avond. Dus ik zal je zoeken maandag. ;)
    Wij gaan zondagavond uit eten met mijn schoonouders. Heb er wel zin in!

Miriam, woon jij inderdaad zo dichtbij? Dat wist ik helemaal niet, ik dacht dat dat best ver was. Ik ga bevallen in het CWZ.
    Jij ook alvast fijne paasdagen!

Mariaatje, fijn om weer iets van je te horen.
    Super dat alles goed was op de echo.
    Nu komt de 12 weken toch echt wel in zicht!

X Neia

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey neia, geloof me voor je het weet ben je weer thuis en kun je gaan geniten!

Dominique deed het hardstikke goed, ze was wakker toen we naar binnen gingen, dat was mijn schuld, ik liep de eerste keer weer op hakken dus ging bij het uitstappen van de auto met maxicosi door mijn enkel dus kwam de maxicosi een beetje te snel op de grond terecht en was dominique dus wakker, ze heeft eerst al mijn collega´s met grote ogen bekeken, toen heeft ze heerlijk bij mij op schoot gezeten, en toen ze wat huilerig werd heb ik haar in de maxicosi gelegd met een speentje en sliep ze binnen 10 minuten.

Vandaag is ze mega rustig, na elke voeding slaapt ze binnen een half uur weer, heerlijk zeg!

Afgelopen nacht heeft ze ook weer zes en half uur geslapen, ik geef haar nu van nutrix een theelepeltje rijstebloem door haar laatste fles.
    Ze melde zich wel om half drie maar heb haar toen een speentje gegeven en toen sliep ze zo door!
    Ik neem toch aan als ze echt honger heeft ze wel door blijft huilen maar dat deed ze niet!

liefs
    jette

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hoi Jette,

wat fijn dat het zo goed ging en dat Dominique het zo goed doet! Heerlijk he, als ze zo lekker slapen... :D
    Maar even een vraagje: waarom nu al rijstebloem? Ik dacht dat dat pas vanaf een maand of 5/6 mocht?

groet
    Amber

9. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    nou zo dichtbij ook weer niet maar het is niet ver vind ik zelf
    en net wat jette zegt neia voor je het weet is het zover en mag je na huis.

Wou nog even een korte update geven van mezelf.
    Vandaag was de dag dat ik met verlof zou gaan het voelt raar en vreemd, ergens doet het ook pijn heb geprobeerd om er totaal niet bij stil te staan maar dat lukt helaas niet.
    had ergens gehoopt dat mijn ouders of mijn vriendin er aan zouden hebben gedacht, maar het is ze waarschijnlijk ontschoten.
    En dan zit je er de hele dag zelf mee en het zit je in de weg je wilt er niet aan denken maar denkt continu van anders zou ik nu en dat wil ik niet meer want dat doet zo'n pijn.
    en dan over 6 weken krijg je de datum dat ze geboren had mogen worden. ik weet dat het nu niet meer zo is maar het voelt niet goed.
    miriam

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ach Miriam, wat moeilijk voor je...
    natuurlijk kun je dat niet 'wegdrukken', het was toch een belangrijke datum. Echt waar, elke keer als ik je dit soort dingen hoor zeggen, voel ik zo met je mee. Mijn tweelingzus heeft haar kindje verloren (het meisje stierf bij de geboorte, ze was 29 weken) en zij zei toen dezelfde dingen als jij nu zegt. Ik weet -door de ervaring met mijn zus- wat een impact het op je leven en op je omgeving heeft. Natuurlijk wil je doorgaan en heb je hoop voor de toekomst, maar het neemt niet weg dat je eigenlijk continue aan je kindje denkt. Dat is niet raar. Het is nog veel te vroeg, te vroeg om echt afstand te nemen van Danique. (als je dat ooit echt zult doen) Ik weet dat ze altijd in je gedachten is. En dat zal af en toe heel alleen voelen. En mensen kunnen dichtbij komen, maar nooit echt bij dat gevoel waar jij alleen doorheen moet.

Warme knuffel
    Amber

11. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey meiden

wil jullie snel leuke paasdagen met veel lekkere eitjes komen wensen ;) en ik probeer heel kort op iedereen te reageren:

miriam, ik kan me heel goed inbeelden dat de datum dat je zou stoppen met werken constant door je hoofd speelt, en je denkt, nu zou ik dit, dan zou ik dat, is meer dan logisch, dikke knuff!

amber en jette, wat leuk dat jullie meiden het zo goed doen!

neia: wij willen een foto!

mariaatje en sjannie ,goed te lezen dat alles goed verloopt!

minka: rust maar goed uit de komende dagen!

marla: zou graag nog eens wat lezen van jij en famke!

me2, goed dat je oorzaak weet van Jp zijn huilen, een goede vliegreis!

hope, jij zit nu op wekend, geniet ervan dan kan je er weer ten volle tegenaan!

franka :( toen ik las dat je ongi niet helemaal doorzette, dacht ik even... wie weet.. .maar helaas meteen erna toch doorgekomen :( meid wens je net als minka toe dat deze elfde rondje je geluk brengt (zoals bij ons)

jude: ook voor jou blijven we duimen!

update, vriendincollega zit wat in de put, is nu 36 weken zwanger en kindje weegt maar 2.080 kg :( als ze de 40 weken kan uitdoen zal ze misschien 2,5kg halen. Volgende vrijdag mag ik naar gyn, ben benieuwd hoeveel ons kleintje zal wegen maar als het zoals vorige keer was denk ik wel dat het een klein boelieke wordt.
    Voor de rest deze week parkwieg besteld, geboortelijst vastgelegd dus komt stilaan allemaal concreet. Ik ben ook al lichtjes aan het aftellen tot ik mag stoppen met werken.

vandaag dus was, plas, boodschapepn en vanavond komen schoonouders en schoonbroer eten dus ziet er weer druk uit, gelukkig morgenmiddag met de hele familie van mijn moederskant uiteten en maandagmiddag naar mijn schoonouders gaan eten. Ben blij dat de batterij van de weegschaal plat is want de kg's vliegen er volgens mij bij!

liefs
    flyke

12. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Miriam ik leef met je mee meis, dit wordt toch weer een hele moeilijke periode voor jullie, de datum van verlof, van geboorte, allemaal van die mijlpalen waar je naar toe hebt geleefd en nu niet mag beleven!
    Probeer toch positief te blijven meis, je doet het zo goed allemaal!
    Veel sterkte en veel knuffels van mij!

Amber denk jij dat dit te vroeg is om te beginnen met rijstebloem, ik geef haar niet veel hoor op een fles van 160 ml. krijgt ze een half theelepeltje, waarvan ze gisterenavond maar 60 ml. van opgedronken heeft en de avond ervoor 100 ml. de speen blokkeert dan, en dan geven we haar een gewone fles met de hoeveelheid die ze dan nog moet hebben, dus gisteren 100 ml., ze moet dan gewoon wat harder werken om haar voeding binnen te krijgen en is dan lekker moe om op bed te gaan.
    Afgelopen nacht heeft ze zes en half uur geslapen.
    Denk jij dat ze zonder de rijstebloem ook zo door kan slapen, ik kan het natuurlijk proberen, misschien is het al gewoon de tijd voor haar om zes uur te kunnen slapen in de nacht!
    Op de verpakking staat dat je vanaf vier maanden rijstebloem mag geven maar dan bedoelen ze echt in papvorm, wat ik doe is maar heel weinig, denk je dat het kwaad kan?
    We doen dit omdat we van iedereen horen dat ze er goed op kunnen slapen om een beetje toe te voegen aan de fles.

liefs
    jette

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Nou, als ik eerlijk ben Jette, vind ik het wel erg vroeg. Dominique is 1,5 maand. Ik weet heel goed hoe het voelt als ze nog niet doorslapen, maar de realiteit is: de baby bepaalt dat en wij kunnen dat niet beinvloeden. Zij is nog niet door aan doorslapen denk ik. Jij geeft nog niet veel maar haar darmpjes zijn nog niet 'af' en dan kunnen ze het best alleen melk hebben. Sterker nog, het CB adviseerde mij om nog niet met bijvoeding te beginnen totdat Lize de 6 mnd had bereikt. Daar heb ik me dan ook netjes aan gehouden, behalve dan hele kleine beetjes van het groentepotje proberen (likjes) rond 5,5 maand.
    Natuurlijk moet je het zelf weten en ik zeg niet dat het absoluut niet kan hoor. Je moet doen wat goed voelt.

groetjes
    Amber

ps: vandaag heb ik heeeerlijk geshopt en voor de allereerste keer niets voor Lize gekocht, alleen maar spullen voor mezelf. Heb hele leuke jurkjes gekocht en ben lekker naar de kapper gegaan. Een aanrader! Ik zal eens kijken of ik een plaatje van de jurkjes kan vinden... :)

14. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    goed van je amber dat je jezelf eens lekker verwendt hebt, af en toe is dit ook nodig he!

Tja ik weet natuurlijk niet wat goed is, en problemen heb ik er niet mee hoor dat ik er s´nachts 1x af moet ik heb alleen wat rijstebloem toegevoegd op advies van andere mamma´s die er erg positief over waren.
    Ik denk dat ze meer moe wordt van het langdurig aan de speen sabbelen als het feit dat ze veel rijstebloem binnenkrijgt, zoals gezegd ik maak een fles van 160 ml. daar doe ik een half theelepeltje rijstebloem bij en daar drinkt ze dan zo ongeveer 60 ml. van op en dan krijgt ze nog haar gewone fles van 100 ml.

Maar ik ben ook van mening dat het wanneer het niet goed voor haar is je het haar niet moet geven, heb vanmiddag nog eens goed gekeken op deze site wat andere mamma´s er van zeggen bij de topic van voeding en dan flesvoeding, de meeste mamma´s beginnen er vrij vroeg mee en zijn er goed over te spreken!
    Ik wil zowieso eens proberen om haar gewoon s´avonds weer een gewone fles te geven en kijken hoe ze dan doorslaapt, of het nou echt aan het langdurig sabbelen komt of dat ze op een gewone fles ook doorslaapt.

Denk je dat het wel goed is om s´nachts wanneer ze zich meldt eerst 1 of 2 x te proberen het speentje er in te doen of vindt jij dat ik dan toch echt gewoon direct voeding moet geven?

Ook heb ik nog een andere vraag, verhoogde jij per week met 10 ml. of met 5?

Jette

15. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Gelukkig heb ik niet de wijsheid in pacht en doet iedereen het op z'n eigen manier. Dus nogmaals, als jij je er goed bij voelt, moet je het doen. Het lijkt mij wel gedoe om steeds 2 flessen aan te moeten bieden. Waarom hou je haar niet wat langer op, dan wordt ze ook moe.
    Kijk, rond die leeftijd vragen ze erg veel en moet je eigenlijk je kind volgen en vooral geven wat ze nodig hebben. Ik gaf 's nachts altijd te drinken, maar in het begin liet zij zich nauwelijks sussen met een speen. Duurde zelfs een tijd voordat ze een speen accepteerde en kon vasthouden in haar mond. Pas NA het doorslapen gaf ik haar de speen als ze wakker werd en dan sliep ze binnen 3 sec weer door. Dan wist ik ook zeker dat ze geen honger had.

Wat verhogen betreft, dat ging hier niet per week. Elke keer als ik bij het CB kwam, gaven ze een advies en ik heb best vaak het telefonisch spreekuur gebeld voor advies. Dan probeerde ik weer wat en als het goed ging, ging ik er mee door. Zonder dat spreekuur zou ik het echt moeilijk hebben gevonden, heb echt vaak gebeld!
    Op een gegeven moment vond ik dat ik teveel melk gaf en toen gaven ze het advies om 's nachts geen melk meer te geven maar wat water voor de dorst. Dat heb ik 1 x gedaan, maar toen ging ze al doorslapen! (pfoeh, wat was ik blij, iedereen op het forum riep maar: 'ze sliep al na 3 weken door!' en ik dacht steeds: huh? wij zitten bijna op 4 maanden! Dus gewoon niets van aantrekken)

groetjes
    Amber

16. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ja, zeker! Echt lekker om weer eens mooie jurkjes en hoge hakken te dragen. Ik begon mezelf toch een beetje te vergeten merkte ik...

17. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    bedankt voor je tips amber, ik maak me nu ook weer een beetje zorgen, dominique heeft vandaag nog geen ontlasting gehad, nu denk ik dus al weer zal het van dat nutrix komen?
    Shit ben ook nog alleen vanavond, nou ja nog maar weer de volgende verschoning afwachten, ze was heel vrolijk net bij het voeden dus ik denk / hoop maar dat ze geen last heeft van verstoppingen!

Ik denk dat ik vanavond maar gewoon weer voeding ga geven en eens kijken hoe lang ze daar op slaapt.

Pas wel op amber als je voor het eerst weer op hakken gaat lopen na zo lang op platte schoenen,...... pffff viel mij tegen hoor, met als gevolg last van mijn rug!

liefs
    jette

18. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Nou, van dat kleine beetje zal ze vast geen verstopping hebben hoor. Zit vast wel goed!

klopt, moet wennen aan de hakken, maar het is toch wel lekker om me af en toe weer wat op te 'dirken'. Voel me weer de oude..

Ik maak me ook zorgen, Lize heeft eergisteren een hele fles uitgebraakt, en gisteren weer! En vandaag weigert ze behoorlijk veel melk. Ze heeft gisteren en vandaag nog maar net de helft op van wat ze normaal drinkt. Ze oogt verder niet ziek, maar het zit me niet lekker. Vind het erg lastig als ik niet begrijp waar het aan ligt. Nu ben ik weer bang dat ik misschien teveel fruit en groente heb gegeven of dat ze misschien weer een virus onder de leden heeft. Maar ik wacht het af, misschien is dit het 6-maanden-sprongetje, dan weigeren ze wel vaker te eten en te drinken. Er gebeurt ook wel veel de laatste tijd, opeens kan ze veel meer: van buik op rug en terugrollen, ze beweegt veeeel meer, wil veel meer, is erg actief en nieuwsgierig... Best wel heftig voor zo'n kleintje!
    Ik wacht het rustig af..

Amber

ps: Jette, ik weet nog dat Amberman een week (!) naar het buitenland was toen Lize 6 weken was. Wat was dat zwaar! Succes vanavond.

19. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jette, wat leuk om te horen dat het zo goed ging met Dominique op het werk. dat krijg je met zo'n goeie mama he. ;)
    Ik had nog nooit van rijstebloem gehoord. Waar is dat goed voor?
    En ik dacht dat kindjes soms wel eens een dagje overslaan met de ontlasting, of niet?

Miriam, ja meid die dagen komen er nu allemaal aan. Wat verschrikkelijk zeg.
    Hoe erg je er ook niet aan wil denken, dat gaat gewoon vanzelf volgens mij. Dat kun je niet wegdrukken. En dat hoeft dan ook helemaal niet. kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent dat niemand eraan gedacht heeft. Dat scheelt al zoveel als je erkenning krijgt, zeg maar.
    Ik ben blij dat je het hier wel neerschrijft, misschien kunnen wij je wat steun geven.
    Dikke knuffel!

Flyke, kan me voorstellen dat je vriendincollega zich zorgen maakt om dat gewicht. Ik ben benieuwd wat die van jou weegt.
    Die van mij vorige week al een dikke 2 kilo, dus hier wordt geen kleintje verwacht. ;)
    Maar ik hoorde ook van mensen dat als ze het gewicht schatten via voelen/echo dat ze vaak mis kunnen schatten. Bij de mei mama's werd een baby (bij vorige zwangerschap) 2750 gram geschat, en uiteindelijk was het 4030 gram. Een flink verschil dus. :confused:
    Misschien kun je je vriendin daarmee een beetje geruststellen.
    Hihi bij jou dus ook flink eten deze 2 dagen. Geniet ervan meid!

Amber, wat heerlijk zeg dat je naar de kapper bent geweest en lekker hebt geshopt. Inderdaad jezelf niet vergeten hoor.
    Ik heb nog geen foto's kunnen ontdekken. ;)

Gister heb ik een geweldige dag gehad. Eerst zijn we op zoek geweest naar gordijntjes, maar helaas hebben we die nog niet gevonden.
    Verder hebben we de babykamer afgemaakt! Hij is zo mooi. Nu moet ik alleen nog wachten op het dekentje, de lakentjes en het aankleedkussen dat ik heb besteld.

Daarna had mannetje ook een verrassing voor mij.
    Hij wilde me iets geven voor de bevalling, maar ik moest wel mee om het uit te zoeken.
    We kwamen bij de juwelier aan. En ik mocht een steentje uitzoeken om in mijn trouwring te laten zetten.
    Maar het mooie komt nog......hij zei dat ik 3 steentjes mocht uitzoeken, omdat we natuurlijk ook onze 2 andere engeltjes nooit zullen vergeten. Jullie snappen vast wel dat er toen traantjes bij mij kwamen. Ik vind het echt super lief dat hij overal aan denkt en zo goed voor mij zorgt.

Iedereen HELE FIJNE PAASDAGEN gewenst!

X Neia

20. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Neia, je hebt een Goeie Man!

fijne paasdagen allemaal!

Deel Deze Pagina