ach neia wat een schat die man van jou zeg, wat een heerlijk geschenk zo kun je altijd je twee sterretjes dicht bij je dragen, heerlijke gedachte! Rijstebloem is een soort van vlokjes wat je kunt mengen met melk, normaal gesproken kun je dit vanaf vier maanden geven, maar er zijn veel moeders die het hun baby´s al eerder geven 1x bij de laatste fles zodat ze wat gevulder de nacht in gaan met als resultaat dat ze de nacht door kunnen slapen. Bij dominique werkt dit dus perfect, had aldoor wat moeite met haar wanneer ik haar in bed legde, ze werd dan vaak erg onrustig en sliep maar moeizaam in, omdat de melk wat dikker wordt moet ze wat harder zuigen en is dus veel meer moe als ik haar op bed leg. Ik heb haar nu 3 avonden een half theelepeltje gegeven en vanaf de eerste dag slaapt ze van half 12 tot vijf uur, dan geef ik haar het speentje en slaapt ze zo verder tot half zeven. Ook zijn er moeders die vinden dat het nog niet kan omdat de darmpjes het nog niet kunnen verwerken, nu had ik ook mijn twijfels er over natuurlijk, en toen ze gisteren geen ontlasting had raakte ik natuurlijk in paniek, maar vandaag heeft ze na 3x hard te moeten persen, ze werd helemaal rood, een goeie poepluier gehad. Dus of dit nou van de rijstebloem komt weet ik niet! Kijk het welzijn van dominique staat hier voorop hoor, maar doorslapen s´nachts is natuurlijk ook lekker! Heerlijk voor je amber dat jij je weer de oude voelt, valt wel tegen he weer op hakken, hi hi hi, ik heb mezelf voorgenomen om s´morgens verplicht mascara op te doen en mijn haar te doen want anders loop je zo tot aan de middag met het haar wild op de kop rond omdat je niet aan jezelf toe komt! Ook vindt ik het heerlijk om mezelf es even weer in de kleren te steken, zoals vandaag even lekker gegeten bij mijn ouders, ik loop vaak door de weeks in een joggingpak, dan is in de nette kleren ook weer een keertje lekker hoor! liefs jette
Deed ik ook hoor Jette, die eerste maanden. Dan noemde ik dat een 'pyjamadagje', maar eigenlijk kwam ik bijna niet toe aan mezelf. Dat verandert langzaam vanzelf. Gisteren hebben we gegeten bij mijn ouders en mijn zussen en broer + aanhang + kids waren er ook. Ik had mijn mooie jurkje aan en ik dacht: wat heerlijk om me weer de oude te voelen. Best gek dat dat zo lang kan duren... (maar goed, ik had er ook wat 'probleempjes' bij, die gelukkig zo goed als voorbij zijn) Vanmiddag gaan we naar het EK zwemmen, spannend! In het zwembad zal het 28 graden zijn dus ik moet even een zomerse outfit uit de kast graaien fijne dag iedereen Amber
Hey Meiden, Ik ben weer terug van een heerlijk weekend weg. We hebben heel erg genoten ervan. Op naar het volgende lange weekend weg, hihiihi Liefs Hope
Amber, hoe is het met lize, ik betrapte me er op dat ik dat gisteren niet had gevraagd, was teveel met mijn eigen bezig, sorry daarvoor! Gaat het nu wat beter met haar? Ik heb dominique gisteren geen nutrix gegeven, ik wilde weten hoe ze het zonder zou doen, nou ik stond perplex, ze heeft gisterenavond haar laatste fles om kwart voor 10 gehad, dat was eigenlijk te vroeg, maar het ging niet later ze was zo onrustig dat ik het ook zielig vond om haar nog te rekken qua voeding, ze heeft doorgeslapen tot vijf uur dus zeven uur achter elkaar, en misschien had ik om vijf uur nog wel een speentje kunnen geven maar dat vond ik ook weer zielig dus heb haar toen de fles gegeven. Merk wel dat nu ze dus langer slaapt overdag meer wakker is en vaker de fles wil eerder was het om de vier uur, nu om de drie. Maar dat is eigenlijk wel logisch toch ze vervangt de extra fles s'nachts door overdag meer te drinken. Amber wat vindt jij moet ik om vijf uur proberen haar een speentje te geven en kijken of ze dan doorslaapt of moet ik haar dan voeding geven omdat het wel een lange ruk is natuurlijk zeven uur zonder voeding. Maar zoals het nu gaat hoef ik natuurlijk geen nutrix te gebruiken, dan was ze er schijnbaar gewoon aan toe om wat langer te slapen. Ook was er gisteren weer ontlasting gelukkig maar, maakte me er al zorgen over, vandaag nog geen ontlasting maar dat ligt dan ook niet aan dat beetje nutrix wat ik gaf. gelukkig maar ik voelde me al schuldig! Liefs jette
Hee lieve dames, Ik ben jullie nog niet vergeten hoor! Heb alleen erg weinig tijd over nu ik weer volop aan het werk ben. Daarnaast ook drukke weekenden, 's avonds meestal redelijk op tijd naar bed... Het gaat in elk geval heel goed met Guus, al wil hij sinds een week of twee af en toe weer 's nachts drinken. Zo toevallig: ik heb het terug gezocht en Thijs wou vanaf 17 weken (tot 24 helaas...) weer nachtvoeding. En Guus vanaf... 16.5 weken! Gelukkig hij niet elke nacht. Het lijkt erop dat hij overdag niet voldoende binnen krijgt. Hij drinkt liever wat minder (140-150 ml) en wat vaker. Bij het kinderdagverblijf hebben ze al eens wat meer in z'n fles gedaan, maar dat laat hij heel eigenwijs staan! Ach ja, voordeel is dat hij bijna nooit spuugt, is tot nu toe nog op een hand te tellen. Even een paar dingetjes: Miriam, kl*** deze tijd. Ik denk aan je. Amber, Thijs heeft ook een tijd overdag moeilijk gedronken rond 7, 8 maanden. Dan gaf ik hem in z'n slaap een fles en die dronk hij dan zonder mankeren in een ruk leeg. En overdag ho maar! Hope, fijn dat jullie weer een datum hebben. Spannend! Chantal, Mariaatje, wat heerlijk dat het goed gaat met jullie zwangerschappen. Geniet ervan! Franka, Het wordt weer eens tijd voor een nieuw "clubje" zwangeren. Minka zit nu op 23, Mariaatje en Chantal op 12 dus tijd voor een nieuw groepje met -nu nog - 0 weken. Jude, Hope, (Miriam?) doen jullie mee met het clubje? Was het maar zo eenvoudig he dames... Het is jullie zo gegund! Hoorde van de week dat de zus van een goede vriendin met 29 weken bevallen is. Kindje weegt 1400 g dus redelijk wat, maar ook al enkele hersenbloedingen gehad (al schijnt dat dan veel voor te komen) dus nog onzeker of er schade is... Spannend hoor, ik leef met haar mee, ben zo blij met mijn gezonde jongens... Lieverds, hopelijk ben ik er dit keer weer wat sneller! Knuf Neeke
Hoi allemaal, Allemaal de paasdagen goed doorgekomen? Ik heb het erg rustig aan gedaan en even goed bijgetankt. Rust doet zoveel goed op dit moment! Met de rug gaat het redelijk, maar nu op het werk begint het toch weer wat op te spelen Heb voor mezelf besloten dat als het deze week weer zo prut gaat eind van de week ik actie moet ondernemen om iets minder te gaan werken (6 uur of zo) (sorry, ben eigenwijs en wil dit eigenlijk niet) Vanmorgen ruim 1 uur gereden door de sneeuw (normaal 25 minuten) , bah ik heb hier echt een hekel aan, was ook op sommige stukken niet te doen, erg glad en dan ben ik geen held in autorijden. Maar zoals jullie al gedacht hadden : nog geen internet, elke dag weer spannend om thuis te komen in de hoop een groen lichtje te zien op het modem i.p.v. een rood! Miriam, heel veel sterkte de komende tijd, het gaat nu qua data erg moeilijk worden voor je, maar dat is echt normaal. Blijf het lekker van je afschrijven hier, we slepen je er wel doorheen. Neia, wat heb je toch een lief mannetje, geef een maar een extra dikke knuf van ons allemaal Mariaatje, blij te horen dat alles goed gaat, zo verdergaan he! Amber, wat heerlijk om jezelf weer even lekker te verwennen. De tijd gaat ook zo snel! denk jij al (net als Me2) over een 2e kleintje? Hope, fijn dat je weekend zo goed was, dat had je echt even nodig! Nu op naar je verjaardag (en andere spannende gebeurtenissen ) Ik ga ook tekenen als ik thuis weer internet heb, IP-adres wordt vastgelegd, dat wil ik liever niet vanaf het werk doen. Rest allemaal dikke knuf en tot snel Minka
dank je wel minka blijf inderdaad wel hier schrijven hihi heb foto's geplaats van de stenen rond danique haar plekje we hebben ook de steen die er achter moet al uitgezocht nu nog het plaatje en dan de tekst is nog niet duidelijk bart wil kort en krachtig ik wil iets meer dus moeten we nog even over hebben. hihi we zien het nog wel. de foto's staan in danique haar site album liefs miriam
Heb Danique's site album bekeken, wat een prachtige gipsafdrukken Miriam. Erg mooi. Nou meiden, ik denk dat Lize toch weer iets 'te pakken' heeft, (hoewel ze dit keer niet zo ziek oogt), want ze heeft niet alleen donderdag gebraakt, maar ook vrijdag en gisteren... Ze laat veel melk staan, maar verder is ze vrolijk en actief. Ze heeft geen koorts of zo. Gisteren bij het EK Zwemmen geweest. Geweldig! We zaten op de tribune boven het Nederlandse team. Was erg leuk om alle zwemmers de andere zwemmers te horen aanmoedigen. Vooral toen Marleen Veldhuis zwom! Echt leuk om het van zo dichtbij te zien. En warm in dat zwembad, niet normaal! Helaas belde mijn moeder al vrij vroeg, dat Lize weer had overgegeven. (ik had haar gezegd dat ik dat soort dingen wel meteen wil weten), dus ik zat verder niet zo lekker. Maar omdat ze sliep en verder niet had gehuild of zo, zijn we wel blijven kijken. We hadden daarna ook een diner, maar dat heb ik geskipt, ik wilde zo snel mogelijk naar huis. Nu ligt ze al veel te lang te jengelen in bed, ze is niet zo in haar goede doen, dus ik ga haar maar weer even een aai over haar bol geven. fijne avond! Amber
he amber, wat vervelend voor je dat lize niet in haar gewone doen is, wat kan hier nou de oorzaak voor zijn? liefs jette
Ik weet het niet Jette. Eerst dacht ik dat ik misschien teveel voeding gaf en dat ze daarom steeds moest overgeven. Heb gisteren het CB gebeld en de dame die ik sprak zei dat ze toch sterk dacht dat Lize toch weer iets onder de leden heeft. Het klonk voor haar niet als 'teveel voeding'. Ik moest nu vooral op vocht letten. Groente en fruit mocht ik evt even laten zitten. Maar vandaag doet ze het weer prima. Drinkt wel minder dan normaal, maar nog altijd ietsje meer dan de helft van de fles. Fruithapje heeft ze ook op en gisterenavond ook haar groentehapje. Ik maak me niet te druk, ze doet het verder prima en ze is hartstikke lief. Baby's geven toch prima zelf aan wat ze wel en niet willen, dus ik volg haar maar. Overigens slaapt ze weer heel goed! Na de laatste fles (rond 22.00 of 23.00 uur) horen we haar niet meer en om 07.00 uur 's ochtends ligt ze lief te spelen. Als we binnenkomen krijgen we een big smile! En na het flesje van 07.00 uur slaapt ze rustig nog een of anderhalf uur door. Op dagen dat ik niet moet werken, ga ik zelf ook nog even terug, heerlijk! Zoals vandaag! Nu ik geen slaapproblemen meer heb, kan ik weer enorm genieten, ik slaap weer zo goed! Volgens mij stelde jij mij laatst nog een vraagje, Jette. Ik ga even zoeken. Amber
ps: en het is al prachtig dat ze het tot 05.00 uur volhoudt! Lize ging pas doorslapen bij 3,5 maand, remember?
ja klopt hoor, ik mag absoluut niet klagen, het lijkt of ze momenteel echt het ritme heeft gevonden, ik ben er hardstikke blij mee! Sinds dat ze zo lang slaapt s'nachts red ze overdag geen vier uur meer tussen de voedingen, maar komt ze elke drie uur, het is net of ze moet compenseren dan, ook drinkt ze alle flessen keurig leeg! Nog even een ander vraagje, mijn moeder vond dat dominique haar ene wang wat dik was, dit was wel de wang waar ze op geslapen heeft en was ook wat rood, ikzelf zag het niet echt ja een beetje misschien, heb jij dit wel eens gezien? Liefs jette
Hé meiden, ik wil jullie even laten weten dat de bloeduitslagen allemaal goed waren. We hebben 3 van de 4 test doorstaan (alleen de hsg nog) deze komt bij de volgende cyclus aan bod (hopen dat het volgende maand niet meer nodig is , al ga ik er wel vanuit) Liefs Franka
hey Franka dat is goed nieuws wel gek he dat alles goed is maar ben blij dat er niks ernstigs is nou moeten we gewoon blijven duimen voor je en dat blijf ik doen net als voor de andere twee dames hoe voel je je na de uitslag heb je er een goed gevoel bij? dikke knuf miriam
nou amber ik denk dat het haar slaapwang is geweest want nu ligt ze op de andere kant en nu is die wat dikker en roder! Ze heeft vannacht zelfs zeven uur geslapen geweldig he! Ze huilde om haar normale tijd even maar voordat ik mijn joggingbroek aan had sliep ze al weer, geweldig zeg! liefs jette