lieve hope meid wat vervelend dat dromen bah, Mijn schoonmoeder zegt altijd dat je droomt omdat je dan ergens te veel mee bezig en bent en omdat je bang bent voor het rusultaat. nou denk ik dat het dat wel eens kan zijn bij jou, Wat ik op een gegeven moment deed was die thee drinken voor goodnicht vond het niet lekker maar ontspande me wel en bij zo'n winkeltje waar je aparte dingen kunt kopen heb ik een potje gekregen met druppels erin drie druppels bij elke slaap en je ontspant. ach verder denk ik dat je voor je gaat slapen moet denken vanacht even niet. ik heb nu nog heel enkel een nachtmerrie zoals ik ze noem maar gaat stukke beter. heey meis toi toi
he hope wat een drukke nacht meis, tjemig, ja ik denk wel dat het er mee te maken heeft wat je bezig houdt overdag dat je dat s'nachts verwerkt, ik had b.v. eergisteren geklaagd t.o.v. jetteman dat hij s'avonds aldoor op de bank lag te slapen, dat dit niet echt gezellig voor mij is. Kreeg ik gisteren een smsje van hem, dat hij gedroomd had dat ik weg zou gaan omdat hij aldoor sliep (zielig he?) en hij had van zijn overleden vader gedroomd en werd erg verdrietig wakker! Heb hem toen snel gesmst dat ik nergens heen zou gaan niet omdat hij sliep in ieder geval (flauw he van mij!) Wij hebben ook een drukke nacht gehad, het derde veulentje is geboren, alles gezond met moeders en kind! Nog 1 te gaan pffff! Dominique heeft er vannacht ook een potje van gemaakt, normaal slaapt ze van half 11 tot zeven nu werd ze om half vier al wakker en wilde geen speentje of niks, ja alleen eten. Heb ergens gelezen dat de 8ste week weer een sprongetje plaatsvindt, misschien dat ze daarom even van slag is! Flyke pfff gelukkig alles goed met je, maakte me echte zorgen! Valt niet mee he de laatste loodjes, neem voldoende rust meis! liefs jette
Jette, tijd gaat toch snel he, Dominique is al één maand oud, wat gek dat ze een sprongetje maakt kwestie van haar slaapgewoonte, hopelijk een uitzonderlijk sprongetje, proficiat met het veulentje trouwens miriam:kan me echt voorstellen dat je het heel moeilijk hebt met de 'beginnende' buik van je vriendin, dat jaloerse gevoel herken ik ook nog van toen mijn collega uitgerekend was met slechts vier dagen verschil als ik, ik weet nog dat ik zei, ik wil ontslag nemen dan moet ik haar niet meer zien maar is geen oplossing, en vandaag in de winkel zag ik drie andere zwangere dames, ik dacht waar is de tijd dat ik zwangerloos rondliep en altijd een steek in mijn hart voelde door zwangere vrouwen te zien, en dacht meteen aan jullie, jude, hope, franka en jij, jullie moment komt er ook meiden, ik blijf megahard duimen voor jullie allemaal, jullie verdienen het zo! hoe heb je het gesteld op kraambezoek bij oud collega? hope: wat een rare droom en mengeling vanalles, toont nog maar es aan dat je bewust en onderbewustzijn samenspeelt maar vooral je dagelijks denken, dagelijks wens en ik wens het je vanharte toe, jullie grote wens zwanger worden! met je moeder naar HA, toch niets aan de hand hoop ik? Leuk, dat opgestelde lijstje, ik probeer straks te quoten als het mij lukt. Neia, de tijd begint in te korten he, blijkaar heb jij ook zo last van up and downs feelings, gelukkig voel je je alweer beter! Me2, welkom terug in je thuisland! en dat bij een evt volgende zwangerschap die angst nog niet zal weg zijn, dat snap ik nu al te goed, vroeger dacht ik altijd van niet toen ik nog niet opnieuw zwanger geraakte, ik dacht vaak, als echo's bewijzen dat alles goed is met babe, waarom je nog extra zorgen maken, had dat beter niet gedacht want ik voel nu de boemerang met terugwerkende kracht in mijn gezicht als het ware Minka, jij volgt gewoon Amber op, nog altijd geen internet? ik kijk even op van je banner 25 weken alweer! geniet van je dagje vrij! marla, jou ook al een tijdje niet gehoord/gelezen, ben benieuwd naar foto van Famke! Jude,ben blij je terug te lezen en dat je je terug wat meer thuis voelt, en vind het echt goed van je dat je de stok in het midden wierp want er is heel wat door losgekomen hier op het forum, want ik dacht even dat mijn ooit gestartte topic, tussen realiteit en gedwongen positivisme (titel vind ik trouwens nog altijd van toepassing bij mij in verschillende opzichten) hier een stille dood aan het sterven was, dus komt misschien raar over maar ergens bedankt daarvoor! amber: wat een mooie dochter heb je, komt precies uit een modellenbabyblaadje! franka, tot mijn schaamte ben ik ook telaat om jou sterkte te wensen/knuffel te geven op die verdomd moeilijke dag, hoop dat je hem wat doorgekomen bent en je wens snel in vervulling mag gaan want alle onderzoeken waren goed lees ik, dus meid jouw tijd komt! maar natuurlijk liever gisteren dan vandaag of morgen bij manier van spreken neeke, was je bijna vergeten want ik vond ook niet meteen een post van je terug, schrok even van bericht van goede vriendin van je zus, weet je intussen al meer? mijn vader werkt in het ziekenhuis en vertelde dat hij deze week rontgenstralen foto of zo moest nemen van de longetjes van een kleintje, amper 31 weken oud... en zag er niet zo goed uit br krijg er terug kippevel uit. Bezorg je nog eens wat foto's van de twee broertjes samen? zo dan hoop ik dat ik niemand vergat, en zijn we bij mij aangeland zoals ik gisteren al zei zit ik nog altijd met mega angstmomenten, ik had mij eerlijk gezegd het zwanger zijn anders voorgesteld vroeger, in het begin voelde ik het kindje niet vlug, dan dacht ik, het is nog te klein, zal altijd beteren omdat het groter wordt, nu is het groter en voelde ik het plots weer minder en schoten allerlei verhalen door mijn hoofd dat het voortdurend draait en vastzat of gestikt was met navelstreng en ik het daardoor niet meer voelde, ik had precies een vertekend/verbloemd beeld van zwanger zijn dat ik constant door een kleine in mijn buik zou voelen stampen of zien bewegen, Kindje is nu gedraaid, en nu voel ik constant precies een mes in achterkant van mijn rib, ben dan ook blij na vele uren bureauzitten op het werk als ik thuiskom ik mij zo vlug mogelijk in zetel plof want dan gaat dat gevoel over Nu, ik wou gewoon zeggen wat en hoe ik me voel, ik hoop echt dat ik hiermee niet aan de niet zwangeren de gedachte doe opduiken van, wees blij dat je zwanger bent, ik klaag echt niet over de ongemakken, ik ben gewoon heel blij en dankbaar maar die angst en onzekerheid had ik er nooit bij durven denken en ergens kan ik daardoor niet van mijn zwangerschap genieten. Hoe meer weken ik zwanger ben hoe angstiger ik precies word, dat het nu nog plots kan misgaan, ik van niets zekerheid kan hebben, liefs flyke
jette, gefeliciteerd met het derde veulen weer s'nachts dat lijkt me toch ook wel zwaar en dan de kleine die je nodig had overdag ben je lijkt me kapot. nu nog 1 veulen op koms duurt dat nog lang? flyke meid je bent terug en direct weer een halve bladzijde gevuld heerlijk. vind het fijn dat je je angsten met ons bespreekt meid en knuf voor jou mijn kraambezoek ging goed maar wel raar, het kindje werd zonder te vragen zo in mijn armen gedrukt en daar zat ik dan met een fles en een kindje iets wat nu bijna bij mezelf zou moeten zijn. er ging een steek recht door mijn hart en de tranen zaten achter mijn ogen verschuild toen ik na huis reed heb ik ze er maar even uit gelaten en toen ik thuis kwam was het weer goed. het is zo oneerlijk, maar ben blij dat ik geweest ben. heb voor mijn gevoel mijn plicht hierin gedaan iedereen alvast een heel fijn weekend knuf miriam
Ons laatste veulen wordt over twee weken verwacht! even kleine correctie flyke, dominique is al weer 8 weken hoor! tijd gaat snel he! ha ha ! groeten jette
Hey meiden, Ik beloof jullie dat ik straks echt op jullie reageer. Maar ik zit nou zo tegen de kraamvisite aan te hikken . Zeker na wat zij van de week aan de telefoon zei over dat moeder / dochter moment. Waar ik vooral bang voor ben is de opmerking: Goh dat staat je wel goed, als je de baby in de hand hebt. Daar baal ik altijd zo van en doet gewoon pijn. Ik ga nu eerst sporten en om 13:00 gaan we. Ik laat vanavond wel weten hoe het ging. Liefs Hope
heel veel succes vanmiddag! laat het gewoon van je afrollen, verstand op nul. Laat je horen hoe het was?
Miriam, ja die bon ga ik zeker gebruiken. Ik heb een afspraak gemaakt voor vrijdag, ik heb er nu al zin in. Ja, wij weten hoe het is met die misselijkheid. Gelukkig mocht ze gister naar huis, en gaat het nu een stuk beter. Die jaloezie naar je vriendin toe is heel normaal hoor, alleen wel vervelend natuurlijk. gelukkig was het na een uurtje weer een beetje normaal. Jeetje wat ontactisch zeg van die mensen van het kraambezoek. Zoiets kan ik echt niet begrijpen. Ik vind al niet dat je dat zomaar bij mensen kan doen, maar bij jou helemaal niet. Knap dat je je erdoor heen hebt geslagen. Jette, ohhhhhh dat klinkt echt heerlijk dat je nu al 's nachts door kan slapen. Ik zou ervoor tekenen. Pff maar wel zwaar met al die bevallingen zeg. Hebben jullie goed getimed of niet? Flyke, super fijn om iets van je te horen meid. Die angst herken ik ook hoor, voel ik de kleine wel genoeg etc. Het voelt nog steeds onwerkelijk dat er straks echt een wondertje gaat komen, en het kan natuurlijk nog steeds mis gaan. Ik probeer die gevoelens weg te drukken. Maar soms lukt dat gewoon niet. Wanneer begint je verlof? Hope, wat erg zeg die dromen. Hoort ook wel een beetje bij het hormonen verhaal he?! En inderdaad als je er veel mee bezig bent, kun je daar veel over dromen. Logisch dus. Ik drink vaak iets warms voordat ik ga slapen; thee of melk, dan slaap ik vaak ook wat vaster en rustiger. En dingen van je afschrijven helpt ook hoor, misschien een idee? Helaas ben ik te laat, met het oppeppen, want je zit nu al op de kraamvisite. Verschrikkelijk als erg zulke opmerkingen gemaakt kunnen worden. Hopelijk valt het mee. En kunnen jullie daar snel weg. Het is ook zo oneerlijk allemaal. Ik ben benieuwd hoe het is gegaan. Me2, hoe is het om weer terug te zijn in Zwisterland? Hier alles oke. Vrijdag een grieperig gevoel, nu is dat gelukkig over. Gister ook lekker rustig aan gedaan. Vandaag hebben we ook geen plannen, alleen een beetje poetsen en strijken. Gisteravond nog op bezoek geweest bij mijn schoonzus, dat was erg gezellig. Gelukkig zijn mijn ouders weer terug van vakantie, dat vind ik echt fijn. Iedereen een fijne zondag gewenst! X Neia
Hey Meiden, ik ga eerst op jullie reageren en zal daarna mijn verslag doen. ME2, je bent inmiddels terug maar volgens mij nog te druk om te laten weten hoe het met jou en JP gaat Wel lief dat je me even kwam supporten. Miriam, jij zegt petje af tegen mij, maar dat kan ik ook van jou zeggen. Jij bent nog een grotere kei daarin dan ik. Zeker omdat jij jullie meisje wel degelijk in handen hebben gehad en als je dan op een kraamvisite de baby in je armen krijgt "geduwd" moet dat nog zwaarder voor je zijn.Ik lees dat je ook leuke dingen in het vooruitzicht hebt! Chauffeur zijn op hun bruiloft. Wat apart. Nu heb je idd wat leuks om naar toe te leven. Minka, hopelijk heb je een leuk weekend en doe je rustig aan. Dat je maar snel weer internet mag hebben, want we missen je, vooral je leuke vrolijke plaatjes Jette, gefeliciteerd met het volgende veulen. Is het nu klaar in de beestenboel bij jullie Ben blij voor je dat Dominique het zo goed doet. En eh.... niet meer op Jette man schelden hij krijgt er nachtmerrie`s van . Flyke, blij om van je te horen. Wat vervelend dat je angsten groter worden naarmate de zwangerschap vordert. Het zou eigenlijk anders moeten zijn. Ik zou willen dat ik wat zorgen van je over kon nemen. Wat betreft HA bezoek van mijn moeder: ze zit niet zo lekker in haar vel. Wat ik al schreef: ze moet alles alleen verwerken en soms lukt dat gewoon niet. Maar ze wordt nu geholpen. Neia, Ja het is best zielig dat mijn moeder alleen is, dat valt niet altijd mee. Dankjewel voor je knuffel. Zo blijft het een beetje in evenwicht toch? Dan heb jij `m nodig, dan ik en dan weer een ander....... Gelukig dat de griep niet heeft doorgezet, dat is wel het minste wat je nu kunt gebruiken. Je hebt je energie hard nodig. Hoe is het met de rest? De kraamvisite leip wel redelijk. Idd wat ME2 zei, verstand op nul. En dat lukt wel deels maar..... Met de baby op zich heb ik geen moeite maar wel met de verhalen hoe mooi het wel niet is en hoe trots ze wel niet zijn. IK WIL DAT OOK VOELEN! Waar ik nog het meest moeite mee heb is alsof het allemaal zo normaal is. Ik heb jullie een tijd geleden verteld van hun situatie. Na 15 jaar uit elkaar omdat ze beide een ander hadden, hij wilde nooit kinderten, zij wel. Ze ontmoeten elkaar weer, gaan toch verder met elkaar, spiraaltje eruit en prompt zwanger en niet te vergeten ze zijn 41 jaar. Hij is naar mijn mening nog stees niet overtuigd van het feit dat hij vader "wilde"worden. Ik heb heel sterkt het gevoel dat ze het op een "accoordje" gegooid hebben. Zij haar zin qua baby, hij zijn zin qua stappen en kunnen doen waar hij zin in heeft. Nu is de baby 3 weken oud en hij heeft nog nooit een luier verschoond Misschien mag ik niet zo oordelen en doen meer mannen dat niet, maar de hele situatie geeft me gewoon een rare indruk. Zij zit duidelijk op een roze wolk, maar hij ..... Ik heb me de hele tijd goed gehouden, zelfs baby gevoed. Maar bij het naar buiten gaan, gaven ze beide mij een knuffel en wenste ons sterkte in ons "project" En plons........ dat was de druppel en de tranen kwamen. Lief dat ze aan me denken, maar.............................. ach ik zeg maar niet wat ik denk. Jullie zien wel wat een frustratie ik voel. Sorry daarvoor, ik heb gewoon bij hun extra veel moeite. Er is eigenlijk nog wat waar ik mee zit, maar ik wil jullie niet blijven lastig vallen....... Maar toch zou ik graag jullie ervaring willen horen. Dus als het mag en het niet veel is, hoor ik het wel en zal ik vertellen waar ik mee zit. Liefs Hope
hope vertel op meis, waar zit je mee, je weet je kunt hier met alles, maar dan ook alles terecht!, niet denken dat je zeurt meis, gewoon vertellen. enne ik heb niet op jetteman gescholden hoor, hij had die gevoelens "spontaan" had alleen gevraagd of hij wat minder wilde slapen op de bank. hi hi hi! Nog 1 veulen te gaan hier dan hebben we alles binnen qua beestenboel, zal wel mooi zijn! We zitten er aan te denken om een weekendje weg te gaan in plaats van echt op vakantie dit jaar, zijn er moeders die ervaring hebben met een baby in een hotel voor 2 nachten, kan dit? liefs jette
Hee Hope, wat lijkt me dat moeilijk, het kraambezoek. En helemaal als je het ergens, om verschillende redenen, misschien een beetje onbewust, niet zo goed kunt uitstaan! Wat ik overigens heel begrijpelijk en menselijk vind... Vertel wat je nog meer op je hart hebt, dat hoef je echt niet te vragen hoor. Maak van uw hart geen moordkuil! knuffel Amber
Hee Hope, waarom zou je denken dat wij vinden dat je ons lastigvalt? Kom op, wie weet kunnen wij je helpen! Ik begrijp je maar al te goed over die kraamvisite. Had ik al verteld dat ik twee weken geleden 2 kraamvisites op 1 dag heb gedaan (van vrienden van ons en van ons neefje)? Ik dacht, ik moet er toch doorheen, dan maar alles in 1 keer, heb ik dat tenminste gehad. Eigenlijk viel het wel mee, maar ik heb me gewoon sterk gehouden, terwijl ik me van binnen natuurlijk wel heel anders voelde. Net wat je zegt, die baby is het probleem niet, het gaat er om hoe de mensen er omheen er mee omgaan. Ik heb ook meer problemen met overenthousiaste schoonouders die maar niet uitgepraat raken over hun kleinkinderen zonder er bij stil te staan dat het niet altijd leuk is om die verhalen te horen als je even niet zo lekker in je vel zit, dan om die kinderen zelf te zien zonder schoonouders er bij. Ik voel me dit weekend ook weer gefrustreerd, volgens mij voel ik weer iets van binnen "trekken" en dat is meestal (tot nu toe) geen goed teken, zo net voor de NOD. Dus ik denk dat ronde 18 er aan gaat komen deze week. En daardoor zei ik gisteren al tegen Jude-man dat ik even geen baby's wil zien en ik vind het nu ook weer moeilijk om de baby bij ons tegenover te zien (ook "oudjes" van boven de 40 en ongepland). Zie ik die man daar in de woonkamer zitten met die baby in zijn armen, bleh! Dan bekruipt mijn toch zo'n gevoel van jalouzie en verdriet... Hope, ik wil nog wel even zeggen dat ik je heel sterk vind, het moet zo moeilijk zijn in jullie situatie... hopelijk krijg je toch wel snel goed nieuws! En wat leuk dat je zusje gaat trouwen! Wanneer gaat het gebeuren? Gelukkig dat je moeder nu hulp krijgt, alles alleen te moeten doen lijkt me niet fijn! Gelukkig heeft ze wel 4 (toch?) dochters! Miriam, jij ook al zo'n moeilijke kraamvisite gehad... het valt niet mee, he? En dan die mensen die alles maar zo normaal vinden... Flyke, gelukkig gaat alles toch wel goed met je, nog maar even en dan is het al zover. Zie je er tegenop? Ik vind trouwens niet dat je klaagt, hoor... Ik snap het wel, ik denk dat ik me ook zo zou voelen. Ik verwacht niet dat ik dan onbezorgd zou kunnen zijn... Het is gewoon ook heel bijzonder en mooi, maar zeker niet vanzelfsprekend! Andere meiden, ik heb nu geen tijd meer om meer te schrijven, snel meer! X Jude
hope lieve schat altijd alles moeten en kunnen zeggen hier dat doe ik ook en dat geeft rust in je hoofd. dus kom op we zijn er voor je en o ik kan me zo voorstellen hoe moeilijk het is juist die verhalen dat vind ik ook zo moeilijk op zich de kleine niet hoor maar dat ze zo stralen dat wil ik ook en dat ze dan zeggen of niet he ja mama is lief he nou dan knap ik zowat. omdat ik graag mama wil zijn. maar ja, neia een opkomend griepje mooi dat het niet doorgezet heeft hoop dat het weg blijft je hebt genoeg voor je kiezen gehad. jette nog 1 te gaan wat lijkt me dat geweldig zeg allemaal van die lieve kleine paartjes echt mooi. een weekend kan ook lekker zijn? toch? je moet lekker doen waar jullie je goed bij voelen meid als je maar geniet hier gaat het eigenlijk best goed, heb een bepaalde rust over me heen ( je weet nooit hoe lang die duurt maar toch) dat ik vanzelf wel zie wanneer we weer in verwachting zullen zijn. het hoeft niet nu meer te zijn. het komt wel. goed he over 14 dagen hebben we een weekend erop zitten met ons kleine neefje van net 1 jaar zijn ouders en zus gaan met fam naar euro disny en hij komt dan bij ons 1 weekend kijk er wel naar uit gek is dat he. dat je het niet naar meer vind of moeilijk maar dat je je er op kan verheugen nou ja morgen beginnen met weer 6 uur en dat de rest van de week elke dag hopen dat het goed gaat. knuf miriam
Hope, kom op meid, laat even weten wat je kwijt wil. Misschien kunnen we je wat tips geven ofzo. Pff echt mega zwaar zo'n kraamvisite. Zei ze letterlijk "project"? Dat vind ik echt niet kunnen hoor. Zoals Jude ook zegt zo'n baby'tje is niet zo erg, maar al dat gepraat en gedoe eromheen is veel erger. En vooral ook bij deze mensen natuurlijk. Ik ben blij dat ik je een knuffel heb gegeven. Die had je wel nodig vandaag. Jette, heerlijk meid, samen met z'n 3-tjes een weekendje weg. Wanneer wil je weg? je kunt gewoon een babybedje aanvragen, dus zal heus wel lukken met z'n 3-en op 1 kamer. Jude, ah nee toch! Ongelofelijk hoe jij dat altijd zo van tevoren aanvoelt. ik snap heel goed dat je nu even geen baby'tjes wil zien. En al helemaal niet die van je buren. Dat is moeilijk zeg. Schrijf je verdriet van je af meid. Miriam, leuk dat je je verheugd op het weekendje oppassen. Ik weet ook zeker dat je het heel goed gaat doen. Die rust klinkt erg goed meid. Kijk uit met werken he, deze week? Denk aan je pauzes enzo. X Neia
Oja Miriam, helemaal vergeten. tuurlijk hou ik je op de hoogte wat betreft Anastasia. Ze had het laatst ook over jou en ze denkt heel veel aan je! Je hoort het wel. Dikke kus Neia
ja soms lees ik nog mee maar vind het wel moeilijk hoor, dan ga ik er snel weer vanaf. fiona heeft laast nog een berichtje achter gelaten op danique haar site heel lief dat er toch mei mama's zijn die er nog aan denken knuf miriam
Hee lieve dames, Ik ben er ook nog hoor! Ik ben nog niet bijgelezen maar zag wel dat er een en ander uitgesproken is - en dat er ook angst was over het uit elkaar vallen van het clubje. Juist het feit dat alles uitgesproken kan worden en dat er goed op gereageerd wordt lijkt me het beste bewijs dat die hechtheid er nog steeds is! Ik vind het jammer dat ik zo weinig tijd heb om te posten maar blijf jullie zoveel mogelijk volgen. Posten werd nog lastiger omdat onze computer thuis gecrasht was en mijn werklaptop gebruik ik zo weinig mogelijk voor privé dingen. Hier gaat in elk geval alles helemaal goed met mij en met de jongens. De tijd vliegt voorbij, zeker nu we zo druk zijn met de voorbereidingen voor het nieuwe huis. Ik heb er heel veel zin in! Ik heb niet alle bladzijdes gelezen en kan niet alles onthouden maar wil toch een poging doen op jullie te reageren, sorry als ik de plank een keertje mis sla... Flyke, Neia, wat gaat het hard bij jullie zeg! Neia, het is niet gek dat je het nu weer moeilijk hebt met de mk's. Ik heb dat ook gehad, vooral rond de datum laatste mk in december toen Guus er al was. Het was zo raar om te bedenken dat hij er niet geweest zou zijn zonder die mk... Toen heb ik hem nog eens extra geknuffeld! Amber, wat een prachtige meid! Nu we onze eigen compu weer hebben zal ik ook weer eens wat nieuwe foto's in het album gaan plaatsen komende week. Hoe is het met jou? Ik had wel gelezen over het kindje van je tweelingzus maar heb nagelaten ernaar te vragen, al triggerde dat wel de opmerking over de zus van mijn vriendin, maar kan me voorstellen dat je dat verband niet legde... Sorry. Jullie hebben thuis allemaal je portie wel gehad geloof ik! Hoe is het trouwens met Amazonnetje? Hope, poeh wat een emotionele achtbaan waar je inzit.. Geen wonder dat je er zo van gaat dromen. En dan ook nog een kraambezoek erbij... Hou je taai! Minka, ook alweer aardig op weg - heb je al gesproken over minder werken? Ik las dat je het zou gaan doen, sorry als ik gemist heb dat je het al gedaan hebt. Nou zat ik laatst te rekenen - ben jij niet ongeveer zwanger geraakt rond de tijd dat je het kaarsje brandde in het geboortekaartje van Guus? Miriam, fijn dat de infecties al deels verholpen zijn. Mooie opsteker. Fijn dat je werkgever meedenkt! En zelf ook goed aan jezelf blijven denken he. Me2, jullie hebben ook wat moeten doorstaan zeg! Oh wat vreselijk als je kleintje zo veel huilt op een dag. Zo zielig, en je kunt er niks aan doen... Dan zou je inderdaad het liefst een potje meehuilen. Hoe bevalt het werken trouwens? Marla, hoest nou met jou? Jude, bijna weer naar het ziekenhuis - ik duim heel eigenwijs dat je, net als ik, die afspraak kunt veranderen in een afspraak voor een echo. Het is je zo gegund! En Franka, niet leuk die dagen . Voel je je weer wat beter? Volgens mij is Marla niet lang na haar dip zwanger geraakt en ik hoop zo dat dat voor jou ook geldt! Jij ging voor de HSG of niet? Ik ken wel iemand die door verklevingen (geconstateerd bij de HSG) niet zwanger zou kunnen worden, maar het daarna binnen twee of drie maanden was! Duim voor je. Jette, wow drie veulentjes al! Doen ze het goed? Kom je ook nog wel een beetje aan jezelf toe? En hoe vindt je vader het eigenlijk om opa te zijn? Weet je mannetje al meer over zijn contract, ik meen dat hij nog een keer een advocaat ernaar zou laten kijken of zit ik helemaal verkeerd? Oei als ik nu iemand vergeten ben van de regelmatig postende dames is dat wel heel erg... Sorry als het zo is! Dikke knuf voor allemaal, Neeke
Lijst met belangrijke data voor de meiden van: Tussen realiteit en gedwongen positivisme! Verjaardagen: 14-01-1979 Franka 13-02-1981 Neia 01-03-1969 Minka 29-03-1977 Jude 27-04-1972 Marla 06-06-1973 Neeke 15-10-1974 Me2 13-06-1976 Hope 25-07-1972 Jette 30-08-1981 Miriam 11-12-2007 JP 23-12-2007 Danique* geboren. Flyke, Amber wille jullie a.u.b. nog jullie verjaardagsdata erin zetten. En meiden, met kids, aub ook de verjaardag van jullie kindjes erin zetten. Uitgetelde data van de zwangeren: 21-05 Neia uitgerekende bevallingsdatum 27-05 vlgs gyn, 29-05 volgens VK: Flyke uitgerekende bevallingsdatum 15-07 Minka uitgerekende bevallingsdatum Belangrijke / moeilijke data: 02-04 Franka Miskraam 14-04 Me 2 uitgetelde datum 1e zwangerschap* 25-04 Neia, Miskraam 2e zwangerschap 03-05 Miriam, uitgerekende datum van Danique*, 3e zwangerschap 05-05 Amber, uitgerekende datum van de 1e zwangerschap* 09-05 Hope, Miskraam 1e zwangerschap. 16-06 Miriam, Miskraam 1e zwangerschap. 22-05 Miriam, naar de natuurgeneeskundige, Spannend! 16-06 Miriam, miskraam 1e zwangerschap. 30-06 Hope, Miskraam 2e zwangerschap. 13-07 Neia, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 23-07 Minka, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 07-12 Hope, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 05-09 Me2 Miskraam 21-12 Neia, Miskraam 1e zwangerschap 23-12 Miriam, Miskraam 2e zwangerschap. 25-12 Miriam, uitgetelde datum 1e zwangerschap* Wil je de lijst updaten? dan de persoon die als laatste heeft ge-update "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen. NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren.
Hey Meiden, ik heb de lijst even ophoog gehaald en Miriam ik heb jou data toegevoegd. Als he volgende keer niet lukt om te quoten, vraag mij maar om hulp. Dan zet ik de data wel erbij. Maar....... Ik wil vanaf nu alleen nog maar data bij het kopje: Uitgetelde data van de zwangeren: Ik vind de lijst nou echt niet in evenwicht. Als miriam, Franka, Jude en Ik erbij staan, dan staat het mooi in evenwicht . Oja, er zijn nog steeds dames die hun verjaardag en de verjaardag van de kinderen niet erbij hebben gezet. Willen jullie dit aub nog doen? Zo nu even over mezelf. Ten eerste bedankt voor de opbeurende woorden. En fijn dat ik mijn verhaal mag doen. Ik schaam me er eigenlijk een beetje voor. De laatste dagen heb ik heel veel last van twijfelgevoelens. Eigenlijk nadat ik een paar uurtjes op mijn peetkind heb gepast. Het was best leuk maar ook zwaar. Vooral lichamelijk zwaar. In combinatie met de pijnklachten die ik al heb was het een hele opgave om hem steeds op te pakken en vooral met maxi cosi en alles. Toen ik de kleine weer naar huis had gebracht heb ik `s avonds bij mijn man gehuild, zo van: hoe moet dat nou als wij een kleine hebben? dalijk kan ik er niet eens voor zorgen. ( terwijl het echt niet zo is dat ik altijd deze klachten heb) Mijn man zegt dan heel lief: Maar we zijn toch met z`n tweeën? je doet dat toch niet alleen. Ook steeds vaker heb ik gesprekken met mijn vriendin, de moeder van mijn peetkind. Zij zegt ook dat het niet "zaligmakend" is een kind hebben. Dat het soms zelfs heel zwaar is. En dan begin ik te twijfelen. Soms denk ik wel eens: ach ik zou best wel verder kunnen met leven als er geen kinderen komen ! maar op andere momenten voel ik een steek door mijn hart als ik er alleen maar aan denk dat we kinderloos blijven. Ik weet zeker dat kinderen hebben niet zaligmakend is, maar alleen met z`n tweeën overblijven ook niet. Beide situaties hebben hun voor en nadelen. Het lijkt net dat ik deze twijfengevoelens zelf "creeer" om mezelf alvast te beschermen voor als onze kinderwens nooit in vervulling gaat. Want ik moet natuurlijk wel reeël blijven, al hebben we nu nog wel behoorlijk wat stappen wat we kunnen ondergaan. Ik hoop dat jullie het nog een beetje snappen. Ik wil dus dolgraag een kindje van mijn man en mij, ik wil een zwangerschap voelen ik wil liefde kunnen geven, maar soms ook die twijfel over..................... Herkent iemand dit? Ik heb dus b.v. absoluut geen twijfel over de behandeling, hiet willen we voor de volle 100% voor gaan. Eerlijk gezegd snap ik zelf het verhaal niet meer, Nogmaals ik schaam me echt dat ik zo`n rare gevoelens heb. Misschien komt het ook wel omdat het gewoon even niet zo lekker gaat. Ik ben gewoon doodmoe van die slechte nachten in combinatie met de pijn en weer het afwachten op de nieuwe poging. Kortom ik ben licht geprikkeld. Misschien toch maar weer eens de psych bezoeken, wil toch echt graag weer positief in mijn vel zitten alvorens we aan de nieuwe poging starten. Liefs Hope
Lieve Hope, het is heel begrijpelijk dat je zwalkt tussen wat je verstand en je gevoelens je influisteren! En alle goedbedoelende luisteraars die met hun goede raad komen...het is niet meer dan dat hun goedbedoelde raad. Het zijn niet jouw ervaringen, het zijn geen conclusies van door jou gemaakte keuzes, dus logisch dat je er eigenlijk .... niks mee kunt! Dus rare schuldgevoelens hoef je er nou echt niet bij toe te gaan voegen, pas op hoor! Het moeilijkste van al....je doet nu al wat je kunt doen...en blijf hoop houden, want zolang het tegendeel niet bewezen is......! @ Mirjam....denk je goed aan jezelf? Bedankt voor je lieve mail...wat ben je toch een kanjer, daar kan menig lotgenootje niet aan tippen, en geloof me...kweet wat ik zeg! liefs aan allen... Amazonnetje