tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussion in 'Vlinder clubs' started by flyke, Oct 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hey meiden, effe snel want mijn kleine meid moet zo eten, sorry dat het zo rustig was van mijn kant maar het internet lag er uit!
    tjemig at moet je dan doen als je niet kunt internette ha ha ha!

Neia hoe gaat het met je, doe rustig aan meis!

sorry dat ik even niet op de rest reageer komt wel weer in de loop van de dag!

bye bye
    jette

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

meiden, waar zijn jullie allemaal?
    Realiseren jullie je dat dit topic al meer dan 145.000 berichten heeft? Viel me opeens op!

Mijn meisje ligt te slapen... Als ze wakker wordt gaan we lekker wandelen en boodschappen doen. Nog even en ze kan niet meer in de kinderwagen, haar hoofdje komt bijna tegen de rand aan, haha! Maar het ligt nog wel goed beschermd tegen de wind/kou, dus van mij mag ze er in.

groetjes
    Amber

3. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Sorry :oops: dat het zo rustig is, maar wil echt nog even niet te veel posten.
    Al lees ik wel jullie verhalen.

Even een up date.
    Het gaat redelijk goed met me.
    Ik slaap weer beter en voel me weer wat uitgerust.
    Mijn pijnklachten zijn ook weer wat minder.

Ik heb een zware week achter de rug.
    Mijn oom is onverwacht op 46 jarige leeftijd overleden. :cry: :cry: :cry:
    Dan sta je toch wel even stil en lijken je eigen problemen even minder te betekenen.
    Gister afscheid van hem genomen in het motuarium en morgen de crematie.
    Bah, zal wel een zware en beladen dag worden.

Ik denk veel aan jullie.
    Jullie zien me wel weer verschijnen.

Liefs Hope

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ach lieve Hope, wat erg! Gecondoleerd...

doe rustig aan alsjeblieft
    Amber

5. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    He bah, Hope.....wat een naar bericht.......gecondoleerd. veel te jong......Heel evel sterkte morgen....

6. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    he hope vervelend meis, gecondoleerd, en veel sterkte!

Jette

7. Jude

Jude Bekend lid

Nov 30, 2006
    654
    0
    0
    Ach Hope, nee toch, je oom overleden? Gecondoleerd... 46 jaar, dat is echt veel te jong... Was hij ziek of kwam het helemaal onverwacht?

Meiden, ik heb nog niks van Neia gehoord, ze heeft volgens mij al een tijdje niet gepost, maar ze zal nog niet bevallen zijn denk ik. Ik zal haar binnenkort wel eens sms'en voor een update!

Ik zelf ben helemaal kapot, gisteren 3 Japanners Maastricht laten zien. Was erg leuk, we zijn in de Mergelgrotten geweest, en daarna in de stad zelf, maar aan het einde van de avond was ik echt ontzettend moe. En vanacht slecht geslapen... Verder voel ik me best wel okee eigenlijk. Dus daar maak ik me dan ook weer zorgen over, stomme muts die ik ben...

Ik zou jullie iets willen vragen. Het enige waar ik nu echt wat aan merk zijn mijn borsten. De ene keer zijn ze echt een stuk groter en hard en doen ze ook pijn. Maar soms voelen ze bijvoorbeeld weer gewoon aan, zacht en helemaal niet pijnlijk. Is dit normaal en hadden jullie dat ook? Ik herinner het me niet meer van de vorige keer. En als ik ze dan niet meer voel, dan denk ik meteen dat het niet goed meer is...

Liefs,
    Jude.

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Jude, dat had ik ook! Is totaaaaal geen slecht teken. (ik zou zeggen: vooral even van genieten als je géén kwaaltjes hebt). Ik heb me er destijds enorm druk om gemaakt, omdat ik het bij de eerste zwangerschap van alle kanten voelde. Toen had ik zelfs megagrote borsten :confused: Dus toen dat bij de derde zwangerschap niet zo was, trok ik conclusies die dus totaal onterecht bleken!
    Luister goed naar de volgende woorden en laat ze binnendringen: ELKE keer dat ik zwanger was, voelde het TOTAAL anders. Gewoon geen vergelijk!
    Dus niet vergelijken met vorige zwangerschap en ook niet met andere zwangere dames! Denkerom!

:) don't worry Jude
    Amber

ps: Neia zal toch niet bevallen zijn :confused:
    Hope, ik denk aan je :(

9. Jude

Jude Bekend lid

Nov 30, 2006
    654
    0
    0
    @ Minka, wat ben je een schat, je weet wel waarom! Dank je wel!

@ Allemaal, Neia is nog niet bevallen!

@ Amber, pfff, gelukkig is het dus niet verontrustend, maar toch, je gaat er zo aan twijfelen, als het al eens mis is gegaan zie je in alles een teken dat het dit keer vast ook niet goed is...

X
    Jude.

10. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Even een kort berichtje van mij.
    Jude, bedankt voor het posten! Nee, ik ben nog niet bevallen hoor, dan hadden jullie het wel gehoord.

Ik heb een enorm hectische week gehad, dus geen tijd gehad om te reageren.
    Maandag dus voorweeen gehad.
    Woensdag op controle voelde de gyn aan mijn buik en dacht hij dat het echte weeen waren. Dus ik heb aan het ctg gelegen, en het waren inderdaad echte weeen. Maar ze kwamen nog niet regelmatig.
    De kleine doet het goed, en weegt nu al bijna 3 kilo, het wordt dus een flinkerd. Hij/zij is ook ingedaald, dus is er eigenlijk al klaar voor.
    Gelukkig had ik nog geen ontsluiting, want het is nog iets te vroeg (ivm de longetjes). Ik mocht naar huis, maar moest bellen als het erger werd. Gelukkig was dat niet zo, en moest ik donderdag weer terug komen.
    Toen weer weeen, en werd steeds minder. Dus gelukkig mocht ik na veel janken en overleggen naar huis, met een slaapmiddel.
    Sinds gister plat in mijn eigen bedje, en nu is het rustig. Wel veel harde buiken, en af en toe iets van een wee.
    Als alles zo door gaat, mag ik dinsdag weer terug komen.

Van mij mag de kleine nog wel even blijven zitten hoor. Ik vond het toch wel eng, en ben erg geschrokken.

Ik zal snel weer op jullie reageren. Sorry meiden!

X Neia

11. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hey neia,

goh meis wat een stress zeg, betekent dit nu dat je vanaf nu plat moet blijven liggen?
    Nou ja alles voor een gezonde kleine he, volhouden meis!
    Probeer zoveel mogelijk rust te nemen ik neem aan dat elke week die het langer blijft zitten des te beter he!

Nou heel veel succes meis!

Liefs
    jette

12. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hope meid ik denk aan je verschrikkelijk

neia meid kalm aan blijven doen he, jee wel schrikken hoor.

hier gaat het niet goed. We zijn dit weekend aan het oppassen bij ons neefje dus vanaf gister ochtend half 7 ben ik daar, ben nu overigens thuis.

bart is daar nu

ben weg gelopen hij moet niks van me hebben als bart in de buurt is alleen ben ik goed voor eten klaarmaken naar bed brengen en schoone luier kon er niet meer tegen, hij krijsen zodra hij even bij mij moet zitten om dat ik dan hem de schoenen uit wil doen.

Het lijkt allemaal wel teveel van het goede ik weet het ook niet, voel me zo klote nu.

morgen komen de oom en tante weer terug en dan kunnen we weer naar huis, zie zo tegen nog een dag op.

Bart belde net of ik terug kwam, en bood zijn exucces aan voor dat hij mischien net iets te veel van het goede en gezelligheid wil.

Had het me zo anders voorgesteld.
    maandag kom ik weer online dan hoop ik er weer anders tegen aan te kunnen kijken

miriam

13. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    ai miriam, wat rot dat het zo tegenvalt bij je neefje
    gelukkig komen oom en tante vandaag terug en kan je het samen met bart uitpraten of rust hervinden, dikke knuf

oei neia, dat zal alvast even schrikken geweest zijn, nog even afwachten he kleintje van neia! rust goed beiden!

jude, die symptomen die iedereen blijkbaar schijnt te hebben die zwanger is maar jij net weer blijkbaar niet, ik herken het gevoel, ook ik had dit gevoel en ondanks die geen tot weinig symptomen zie mijn banner, dus volhouden meid! en amber is er ook het levende bewijs van (sorry voor rare uitdrukking amber) want zij had blijkbaar 3 verschillende zwangerschappen waarbij symptomen dus niets willen zeggen, jude,bijna de eerste echo, duim voor je, ik heb er een goed gevoel bij!

jette die banner van Dominique vliegt vooruit! 2 maanden en 2weken al! djee kan bijna niet meer mee!

hope veel sterkte bij het plotse overlijden van je toch jonge oom nog, sterkte!

amber, vond het grappig te lezen dat Lize met haar hoofd tegen de rand aan ligt, maar is eigenlijk niet te verwonderen, je meid is al zeven maand jong, djees die tijd vliegt! dus kan me goed voorstellen dat iedereen zegt, geniet erzoveel mogelijk van want het gaat o zo vlug!

minka, wij verwachten een foto dan he van kamertje!
    gelukkig is die internet ellende bijna achter de rug! nee nog 8dagen werken en ik mag eindelijk op verlof!

zo, ik heb misschien nog enkelen vergeten, maar ik moet ervandoor, moeten zo naar schoonouders toe, mogen daar eten, jammie moet ik lekker geen eten maken, voor de rest cavakes hier, velen geloven niet dat ik al zover zwanger ben, huh voor eind mei al? het is je niet aan te zien...

inmiddels naar 1e pufles bij kine geweest, duurde halfuurtje maar vond ik echt vermoeiend, half uur daar geweest en leren ademen en puffen en hijgen, ik zag op den duur sterretjes!
    ook reeds twee keer vriendincollega bezocht en eerste keer dat ik het over mijn hart kreeg sinds MK om babytje vast te houden (had ik nu niet zwanger geweest ik had het zeker niet gekund of gewild), was zo piepklein, 46cm, 3kg, ....

goed wekend nog iedereen!

liefs
    flyke

14. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Jude: bij mij kwamen en gingen de symptomen ook! Ook zeker mijn borsten! NIet in e stress schieten! Het zegt helemaal niets!

Miriam: wat vreselijk balen dat het tegen viel met je neefje! Hioop dat je het nu allemaal kan uitpraten!

Neia: wat een schrik! Hoop dat je kleintje nog een paar weken blijft zitten! Hoe langer hoe beter! doe rustig aan he!

Flyke: ik had dat ook met een heel goede vriendin. Zij zwanger en ik mk. Gelukkig was ik weer zwanger toen ikhaar kleintje voor het eerst zag en kon haar dus ook vasthouden, anders had ik dat nooit gekund of gewild!

15. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hey flyke ja he gaat snel hoor, het is een enorme leuke meid al, supervrolijk en goed tevreden heerlijk hoor!

Miriam begrijp ik nu dat bart je zo behandelde tijdens het oppassen?
    Als dat zo is is het niet netjes natuurlijk al begrijp ik wel dat oppassen op een niet eigen kind natuurlijk niet zo makkelijk is, als het je eigen is gaat het natuurlijker!
    Al moet ik wel zeggen dat wanneer een kindje veel huilt het ook gauw stress geeft tussen de partners (tenminste hier wel hoor!)
    Wij hebben 1 x ook behoorlijk gestresst gereageerd toen we Dominique niet stil konden krijgen ik werd er onrustig van en jetteman ook.
    Gelukkig is dit maar 1x gebeurt.

Praat het goed uit meis!

Liefs
    Jette

16. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Hallo meiden, hebben jullie allemaal een zonnige zondag gehad?
    Echt heerlijk dat weer. 8)

Miriam, hoe is het vandaag gegaan?
    Kan me voorstellen dat het vies tegenviel. Ik vond het allemaal al erg snel hoor. Dit valt gewoon niet mee, zulke dingen. Toch begrijp ik dat je het graag wilde.
    Hopelijk was de kleine extra lief voor je vandaag.

Hope, ik had het inderdaad al op hyves gelezen.
    Gecondoleerd! Wat erg meid. :cry: Hoe was de begrafenis?
    Een hele dikke knuffel voor jou.

Minka, morgen komen ze eindelijk langs. Ik hoop, ik hoop, ik hoop...... Nee, ze moeten het gewoon zien te maken. Grrrr :evil:
    Ik vond het trouwens erg gezellig vorige week. ;)

Jude, ja meid heel herkenbaar. De ene keer wel zere/gevoelige/opgezette borsten en de andere keer is het opeens weg.
    Ik dacht ook gelijk na jouw berichtje: geniet nog even ervan dat de kwaaltjes nog niet zo erg zijn, want vanaf de 5,5 tot 6 weken ben ik misselijk geworden (en is het niet meer opgehouden :cry: ). En genieten is nu het enige wat je kan, hoewel dat natuurlijk ook moeilijk is. Zet hem op meid!

Franka, hoe is het met jou meid? Ik mis je................

Amber, ja jouw Lize wordt al een flinke meid. De tijd vliegt voorbij. Straks kan ze al lopen. :confused:

Me2, ik kan me inderdaad nog goed herinneren dat jij op kraamvisite ging toen je zwanger was. Ook dat is al een hele tijd geleden.

Flyke, ja de eerste paar keren is dat puffen nog best moeilijk. Echt wel moeilijker/lastiger als dat ik had verwacht. Maar je moet thuis ook gewoon oefenen hoor. Het heeft me van de week met de weeen echt wel geholpen.

Jette, nee gelukkig hoef ik niet plat te blijven liggen. Maar ik heb het vrijdag en zaterdag wel gedaan hoor. Even rust en helemaal niks. Want ik was toch echt wel geschrokken.
    Bedankt!

Neeke, bedankt voor het meeleven van de week!

Gister heeft Neia-man de beschadigde dingetjes van de babykamer geruild. En nu is het echt af. Alleen de Nijntje klok moet nog opgehangen worden deze week.
    Ik zal zo even vragen of mijn mannetje de foto's op de computer wil zetten.

Verder gaat het hier wel goed. Het is rustig.
    Sinds vanmorgen wel echt menstruatie achtige pijn. Is echt heel erg vervelend en pijnlijk daaronder, het is echt al maanden geleden dat ik dat gevoeld heb. :rolleyes:
    Vandaag wel weer in de kleertjes. Want het was zo'n lekker weer, echt heerlijk.
    Neia-man is begonnen aan het geboortebord vandaag.
    En we hebben lekker bij mijn ouders in de tuin gegeten. Ik kan echt van dat weertje genieten hoor. 8)

X Neia

17. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja alles is bijgepraat ben na het berichtje eigenlijk bijna direct weer naar bart en kay toe gegaan, was nog steeds heel verdrietig maar na praten en praten samen kwamen tot de conclusie dat we beide eigenlijk alles willen doen. en dat kan niet he.

vond het ontzettend zwaar had dit echt niet verwacht.
    ben zo blij dat het voorbij is dat ik gezegd heb de eerste tijd geen nacht meer en dag nee even niet.

straks weer naar de spyg waarschijnlijk is dit de laatste keer dat hoop ik wel

voor iedereen een dikke knuf

en FRANKA IK MIS JE OOK

jude meid hoe voel jij je?

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster

19. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    He meiden, hier ben ik weer!
    Helaas internet doet nog steeds niks, ze zijn er druk mee bezig, maar kunnen niet vinden wat het is, zul je straks zien dat gewoon het modem kapot is!
    Maar.....zondagavond schoot het in mijn kop en vroeg ik Minka-man naar wensen voor een laptop. Deze staat al erg lang op ons verlanglijstje en hup, foldertjes tevoorschijn. 1 uitgezocht en gisteren gekocht! Het voordeel van draadloos is dat niet iedereen alles heeft afgeschermd in de buurt dus ik nu wel heel erg illegaal aan het internetten ben :)
    Wel lekker een laptop, strakje ook heerlijk buiten kunnen zitten.
    Op dit moment ben ik ziek thuis, ben ontzettend verkouden het hoesten doet me zo'n zeer in mijn buik! Mijn kleintje reageert er dan ook erg op. Dit voelt niet echt prettig moet ik zeggen :( Probeer maar rustig aan te doen vandaag. Door al het plotselinge hoesten, snuiten en niezen ben ik ook redelijk incontinent! Ik had er al iets last van, maar nu loopt het gewoon door.

Miriam, ik ben blij dat alles bijgepraat is met Bart. Het zijn ook moeilijke momenten, maar erg goed dat jullie er zo goed over kunnen praten en er toch weer uitkomen. Ging het goed bij de psych?

Neia, alles weer wat rustiger bij jou? Ik hoop dat de ween nog een paar weken wegblijven. Het zal echt wel schrikken zijn geweest en ik kan me goed voorstellen dat je kapot was na die donderdag. Rustig aan doen is dan ook het beste medicijn! Heerlijk in het zonnetje! en genieten maar!

Hope, hoe is het bij jou. Nog gecondoleerd, ik hoop dat de begrafenis mooi is verlopen. Ik snap goed dat je wat afstand wil houden van hier, maar het is nu wel erg rustig ;)

Jude, geeftniks hoor dat je alleen je borsten voelt. Ik had en heb ook niet echt veel kwaaltjes gehad. Na 9 weken alleen sávonds iets misselijk als ik wat at, maar nooit tot overgeven of zo. Weet je al wanneer je je eerste afspraak hebt? Ik ben nog steeds zoooooo blij voor jullie!

Flyke, ben je al af aan het tellen? Voor jou gaat het nu ook ineens zo snel! Voel je je voor de rest nog prima? Nog geoefend met puffen :)

Jette, Me2, Amber, wat is het toch heerlijk on jullie verhalen te lezen.
    Ik denk vaak terug aan vorig jaar, toen waren het ook erg spannende momenten met alle NOD's etc, maar ik vind het nog steeds geweldig hoe we hier samen kletsen

Franka, Marla waar zijn jullie?

Allemaal een hele dikke knuffel, hoop dat ik (al is het illegaal) jullie weer lekker lastig kan vallen met van alles en nog wat, maar ik duik zo eerst even weer mijn bedje in. (is zo zonde van de nieuwe laptop als er meteen allemaal snot in loopt hihihi :) :) :oops: :) :) )

Kus Minka

20. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hey minka, ze hebben vast wel beschermkapjes voor het toetsenbord van een laptop tegen de snot!

He hardstikke vervelend meis dat je zo verkouden bent, doe rustig aan en neem lekker veel vitamientjes tot je!

Hier gaat het hardstikke goed, heb weinig nieuws te melden, ja over 3 weken al weer aan het werk, wat is die tijd voorbij gevlogen!
    Heb volgende week mijn eerste wedstrijd al weer, wel spannend hoor!
    Maar heb er wel zin in!

Dominique is een hardstikke vrolijke meid, ze is op ontdekkingstocht, haar handjes zijn superinteressant, en ze lacht om alles!
    heerlijk hoor!

Liefs
    Jette

Share This Page