Ik snap er niks van dat marla nooit meer hier komt, er moet vast iets aan de hand zijn, dat kan niet anders! Maak me er behoorlijke zorgen over! Jette
jette volgens mij heeft amber nog wel eens contact met marla amber is het een optie om te vragen aan marla of ze nog weer terug komt en of er mischien iets is? zodat we weten waarom ze niet meer post. we gaan de week tegemoet die juist zo spannend had mogen en kunnen worden of ons danique had mischien nu er wel geweest wat is het dan weer even knetterhard. als ik deze week niet veel kom posten is het omdat ik zaterdag graag voorbij zie gaan. dames fijne week liefs miriam
Amber als het zo is dat jij nog wel eens contact met marla hebt zou je dan alsjeblieft willen vragen of ze kan aangeven of het goed met haar gaat, kan er niks aan doen maar er bekruipt me een heel naar gevoel...., ik hoop dat ik het fout heb, desnoods zou ze als ze niet via het forum wil mij even een PBtje kunnen sturen? jette
Ik sluit me aan! En uh...Marla: Gefeli! Jude: wat een schrik,; ben blij dat ik aan het bij lezen was en meteen de ontknoping kreeg met goede afloop! Goed teken dat het hartje nu al te zien is! Miriam: ja gekke week dit he en volgende week zal ook nog wel gek zijn (eerste kindje komt meestal later).....ik steek nog een kaarsje aan voor jullie....... De rest: dikke knuf! heb het erg druk op mijn werk! Dit is een kort weekje he!
Miriam, ja er komt natuurlijk een hele vervelende periode aan. Want jullie Danique had nu pas geboren moeten worden. Zo oneerlijk! Helaas komt de uitgerekende datum nu dichterbij, echt heel erg naar. Maar wij zijn er voor je hoor meid, je kunt bij ons terecht! Jette, ik vind het ook een beetje raar dat Marla helemaal niet meer komt. Ik hoop ook maar dat alles goed met haar goed. Hoe is het met jouw vinger? Me2, flink druk bezig dus. Pas goed op jezelf. Is het daar ook zo'n lekker weer geweest dit weekend? neeke, zo dat klinkt zwaar! En dan daarna ook nog eens ziek. Volgens mij zit jij nooit stil, altijd maar vliegen en opstaan. Wel op jezelf letten hoor. Ja, straks lekker bij mij om de hoek. Gezellig! Minka, goed om te horen dat je niet meer zo heel verkouden bent. Maar kijk maar uit met dit wisselvallige weer, vooral door die buien kun je weer extra snel ziek worden. Dus goed luisteren, naar deze jonge moeder he?! Hier een heerlijk weekendje gehad. Echt lekker dat weer. 8) Zaterdagavond zijn we nog naar de film geweest. Daar kwamen we toevallig de beste vriend van Neia-man met zijn vriendin tegen. Dus na de film zijn we nog "even" wat gaan drinken. We waren pas om kwart over 2 thuis. Was wel erg gezellig! Onze to do list wordt eindelijk wat korter. En alle hele belangrijke dingen zijn nu gedaan. Mannetje is nog steeds bezig met het geboortebord, want die moet natuurlijk perefect zijn! En morgen ga ik nog de klossen ophalen. X Neia
neia fijn om even weer wat van je te horen en ik weet dat ik hier terecht kan als het nodig is jude meid hoe is het met je? en franka? en hope? nou meiden fijne avond verder ik ga mijn heerlijke bedje opzoeken liefs miriam
Lijst met belangrijke data voor de meiden van: Tussen realiteit en gedwongen positivisme! Verjaardagen: 14-01-1979 Franka 13-02-1981 Neia 01-03-1969 Minka 29-03-1977 Jude 10-04-1980 Flyke 27-04-1972 Marla 10-05-1970 Amber 06-06-1973 Neeke 15-10-1974 Me2 13-06-1976 Hope 25-07-1972 Jette 22-08-???? Thijs 30-08-1981 Miriam 04-09-2007 Lize 14-11-???? Guus 11-12-2007 JP 23-12-2007 Danique* geboren. Uitgetelde data van de zwangeren: 21-05 Neia uitgerekende bevallingsdatum 27-05 vlgs gyn, 29-05 volgens VK: Flyke uitgerekende bevallingsdatum 15-07 Minka uitgerekende bevallingsdatum Belangrijke / moeilijke data: 02-04 Franka Miskraam 14-04 Me 2 uitgetelde datum 1e zwangerschap* 25-04 Neia, Miskraam 2e zwangerschap 03-05 Miriam, uitgerekende datum van Danique*, 3e zwangerschap 05-05 Amber, uitgerekende datum van de 1e zwangerschap* 09-05 Hope, Miskraam 1e zwangerschap. 05-06 Flyke, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 16-06 Miriam, Miskraam 1e zwangerschap. 22-05 Miriam, naar de natuurgeneeskundige, Spannend! 16-06 Miriam, miskraam 1e zwangerschap. 30-06 Hope, Miskraam 2e zwangerschap. 13-07 Neia, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 23-07 Minka, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 07-12 Hope, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 05-09 Me2 Miskraam 21-12 Neia, Miskraam 1e zwangerschap 23-12 Miriam, Miskraam 2e zwangerschap. 25-12 Miriam, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
Goedemorgen meiden, Ik heb de lijst maar weer even omhoog gehaald. We mogen geen data vergeten. Marla, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Neia, voor jou is ook weer zo`n belangrijke data voorbij. Bn je de dag goed doorgekomen? Ik zal van de week weer eens op iedereen reageren. Ik heb wel alles gelezen, maar moet zo werken. Met mij gaat het best goed. Ik ben "gedwongen" positief ingesteld. Vandaar dat ik nog steeds vind dat dit topic het beste bij me past, de titel zegt het al: Tussen realiteit en gedwongen positivisme. Zondag een lekker sauna dagje gehad met mijn vriendin. Dat was heerlijk. Alleen jammer, aan het eind van de dag kwam het thema op hoe ik omga met alle tegenslagen en alles in de MMM. Mijn vriendin bedoelde het zeker weten goed, ze wilt me helpen. Maar ik ben nog steeds van mening dat ten eerste iemand die het niet heeft meegemaakt zich niet kan voorstellen hoe het voelt als je in de MMM zit en dan al bijna 2 jaar na je 1e miskraam zit. Ten 2e, ik ben gewoon een beetje een pessimistisch persoon. Niet naar anderen toe of andere situaties, maar wel mbt de kinderwens. Zij is heel optimistisch. Daarom is het wel makkelijk gezegd om positief te blijven. Ik weet ook wel dat ik dat moet zijn, en dat ben ik ook, maar echt gedwongen. Zo gauw er ook maar een negatieve gedachte voorbij komt, moet ik mezelf echt toespreken en zeggen dat ik daar niet aan wil denken, want ik MOET positief zijn. Nogmaals, mijn vriendin bedoeld het heel lief maar ik ben ik, en zij is zij, en iedereen gaat anders om met dingen in het leven. Of zie ik dat verkeerd? Verder zeggen heel vaak mensen om me maar op te beuren of om maar te zorgen dat ik positief blijf: Het komt wel goed, ik weet zeker dat jullie volgend jaar een kindje hebben. Dat is heel leuk en aardig om te horen en ik hoop daar zelf natuurlijk ook op. Maar ik heb dan echt de neiging om te vragen: stel dat het niet zo is, bij wie kan ik dan aankloppen als er uiteindelijk geen kindje voor ons is weggelegd? Bij diegene die zeker wisten dat het goed zou komen.....? Ik klink nu heel negatief, maar dat ben ik echt niet op het moment. Maar ik baal soms gewoon een beetje van de goed bedoelde adviezen van mensen. Hoe is dat gezegde ook alweer: de beste stuurlui staan aan wal........... Ach en van sommige goede adviezen pik ik soms ook wat op, dus soms helpt het ook wel om mijn ogen een beetje te openen. Sorry, voor het gezeur en geklaag, maar moest dit even kwijt. Ik heb 6 heerlijke dagen vrij achter de rug en heb veel in huis en in de tuin gedaan en daar geniet ik ook echt van. Het doet me goed om niet de hele dag achter de PC te hangen en verhalen van anderen te lezen over de MMM of iets dergelijks mbt de kinderwens. Ik moet echt bezig blijven dan voel ik me op mijn best. Dus meiden ik lees echt wel en zal ook van de week weer reageren, maar nog steeds met mate. Hopie moet goed voor zichzelf zorgen Dikke knuffel voor jullie allemaal. Liefs Hope
Lieve Hope! Goed van je te horen! Allemaal enorm herkenbaar vor mij wat je schrijft over mensen die je proberen op te beuren terwijl jij alleenmaar kan denken, en wat als het nou niet ooit lukt? Wat ik dan deed (maar zoals je heel terecht zei, ik ben ik en jij bent jij), is niet denken aan wat wanneer en hoe en alleen maar heel kort vooruit te denken, bv naar de volgende eisprong en het kluassen daaromheen zonder verder te denken, daarna zag ik wel weer. Dat maakte het voor mij overzichtelijker dan: volgens jaar bv rond mijn verjaardag heb ik misschien wel/geen kindje. MIriam: nogmaals een knuf en een kaarsje voor jullie Neia: klinkt alsof je weer veeel te veeel hebt gedaan dit weekend Wel gezellig he! Hier was het ook geweldig weer! Zijn op een boot op het meer geweest, ergens geluncht en op een terrasje gezeten, in de tuin gezeten en met de buren geborreld. JP vond het heerlijk. Heb hele leuke foto's van hem met zijn zonnehoed op hahahah! Het gaat echt weer een stuk beter met hem en hij is heel vrolijk en gezellig! Ben nu wel mega verkouden (en JP ook...arme ziel) dus voel me niet al te best....gelukkig kort weekje deze week alhoewel we vanaf woensdag avond weer allemaal mensen verwachten uit Nederland....wel erg gezellig. Woensdag dus maar eens lekker uitslapen/zieken, want mijn man moet wel werken (is geen Nederlandse werknemer) en JP gaat smorgens wel naar de oppasmama.
lieve hope wat klinkt het toch bekend in de oren bij me als een klaag gezang zeg ik altijd tegen mij zeggen ze ook het komt goed wacht maar af straks heb je je handen vol en denk je terug aan die tijd voordat het begon en dan zeg ik en als ik nu niet mijn handen vol krijg wat dan, dan zeggen ze je moet niet zo negatief zijn het komt echt wel goed tuurlijk komt het goed. MAAR NIEMAND WEET OF HET GOED KOMT NIET BIJ MIJ NIET BIJ JOU OF WIE DAN OOK je kunt niet zoiets zeggen het doet mij altijd zo'n pijn als mensen dat zeggen ze weten niet hoe graag ik het zou willen geloven hoe graag ik dat wil maar die angst dat het niet lukt die is zoveel groter dat het zeer doet om even te denken aan dat het kan lukken zo voel ik me daarmee. verder heb ik aangeven heel duidelijk dat zaterdag mijn uitgerekende dag zou zijn en ik moet werken dus dan weten ze dat daar al en kunnen ze rekening houden met een miriam die even niet miriam is. en vervangend werk zoeken voor me nou ik ga stoppen moet nog snel even naar de winkel liefs miriam
Tja hope en miriam, nee niemand kan in de toekomst kijken en zeggen of het voor jullie is weggelegt om mammas te worden, maar het is jullie zoooooooooo gegund! Probeer het je vriendin niet kwalijk te nemen, ze bedoelt het goed, het zou ook niet goed zijn als je vriendin negatief gaat zitten te doen! Ikzelf ben meestal positief ingesteld en ben van mening dat het goed gaat komen! Maar toch begrijp ik het goed hoor wat je schrijft, ik heb mezelf altijd voorgehouden dat ik een zinvol leven wil leiden, ook zonder een kindje, maar je zult wel denken "dat kan ze makkelijk zeggen, zij heeft een kind!" en dan heb je ook nog gelijk ook! Neia, lekker voor je meis even naar de film en dan wat drinken, super gezellig, ga zo door! Mijn vinger geneest goed, maar doet enorm zeer wanneer ik me stoot, en je wilt niet weten hoe vaak je je vingers stoot! liefs jette
Miriam, we denken allemaal aan je de komende dagen. Wel moeilijk om te moeten werken lijkt me, maar als je vervangend werk kunt doen heb je ook wat afleiding. Ook voor Hope, de mensen zeggen ook wel vaak "komt wel goed" om toch een beetje positief te denken, maar van sommige mensen weet je gewoon dat ze het helemaal niet zo bedoelen. Als mensen echt om je geven heb je dat zo in de gaten, maar probeer voor jullie zelf positief te blijven al is dat erg moeilijk. Dikke knuf voor jullie Me2, klinkt goed wat jullie allemaal gedaan hebben. Jammer dat je mannetje geen vrij heeft, maar geniet van je bezoek uit NL. Kruip maar eerst lekker vroeg je bedje in, ik heb je toch niet aangestoken he met al dat gesnotter door het scherm? hihihi Neia, jong "bijna" moedertje!, jij ook rustig aan doen he! Ik begreep dat devk verwacht dat je de 40 weken niet gaat halen oehoe, spannend meid. Ik denk aan je! Neeke, was je op de beurs van cosmetics 2 weken geleden? Mijn zus stond daar ook 2 dagen in is maandagavond hier blijven slapen (woont voorbij Brussel) Ze werkt bij SA Benelux (zal het even afkorten, misschien zegt het je iets) een frans bedrijf. Wie weet kennen jullie elkaar wel. Jette, hoe is het met je vingers? Hoop dat de pijn snel een stuk minder is geworden en dat je er geen schade van over blijft houden. Jude, hoe is het nu met je?, Franka, en met jou ? Flyke, begint er al wat te rommelen bij je? Heb je alles op orde en ben je er "klaar" voor? Rest allemaal dikke knuf Hier weer wat hersteld na de verkoudheid. Heb erg veel last van mijn rug, kan als ik lig mijn linkerbeen gen mm bewegen of er komt zo'n scherpe messteek in mijn rug. Bleh! maar ik raak eraan gewend Heb s'nacht ook vaak van rusteloze benen, wel erg vervelend als je pas na 02.30 u in slaap valt en de wekker weer om 05.30 u afgaat! Maar nu lekker vrij tot maandag en weer lekker genieten van alles. Zondag komt mijn nichtje + mannetje + kids om de kinderwagen te brengen en mijn collega maakt dit weekend de bekleding voor de wieg klaar. Minka man is druk aan het schilderen (lime-groen is wel fel, maar het zijn alleen het kozijn en de deurpost en als ik het behang ertegen leg ziet het er erg leuk uit). We hopen dit weekend nog te kunnen behangen, dan kunnen de meubeltjes neergezet worden. Als het klaar is maak ik wel een fotootje. Heb van mijn buik ook nog geen gemaakt, zal het echt binnenkort even doen. Iedereen een fijne koninginnendag en tot snel Kus Minka
Voor ik het vergeet te schrijven begin ik er maar meteen mee: die beurs waar jullie het over hebben, Neeke en Minka, is dat soms de Incosmetics (of zoiets) in Amsterdam geweest? Daar heeft Judeman ook drie dagen op gestaan! Dat zou dan wel toevallig zijn, he? Ach Hope, wat klinkt me dat ook bekend in de oren, jouw verhaal . Meestal zijn het juist mensen bij wie het allemaal heel makkelijk gaat, die niet weten wat ze zeggen. Ze bedoelen het dan wel goed, maar je kunt er zo weinig mee helaas. Maar van de andere kant wel fijn dat ze er over begint. Mensen die er helemaal nooit naar vragen vind ik zelf nog irritanter... Weet je wat ik laatst meemaakte bij mijn kamergenoot? Ik voelde me heel erg gekwetst door hem, terwijl hij het altijd goed bedoelt naar mij toe. Er was een zaak bij hem in behandeling over een vrouw die in de Ziektewet wat. Bleek ze een miskraam gehad te hebben bij 8 weken (ik dus ook, dus ik kon me er wat bij voorstellen). Zei hij: ja, dan weet je net dat je zwanger bent . Met andere woorden, dan is het zeker nog niet zo erg of zo?! Ik ben er niet op ingegaan, ik had geen zin om er een drama van te maken, maar sommige mensen denken gewoon niet na wat ze tegen wie zeggen. Dan denk je dat ze je wel begrijpen, maar blijkbaar toch niet helemaal. En als je dat dan hoort uit de mond van iemand bij wie het twee keer meteen raak was en goed ging, ja, dan vind ik dat wel even moeilijk... Miriam, ik had de datum 3 mei al in mijn hoofd zitten, ik hoop dat je de dag een beetje goed doorkomt, en dan meld je je hier wel, he? Franka, waar zit je, meid, ik vroeg me af hoe de HSG is gegaan vorige week! Nou meiden, met mij gaat alles weer goed. Geen bruin meer sinds zondag en nu voel ik mij ook wel af en toe minder optimaal, om het zo maar te zeggen. Ik heb overdag meer honger dan normaal en als ik niet op tijd eet, word ik wel een beetje misselijk. En met warm eten heb ik juist minder honger en zit ik snel vol en staan sommige dingen mij juist tegen... Maar ik heb gelukkig nog geen kennis gemaakt met de wc-pot . Voor de rest niet veel te melden, ik zit de dagen weer uit tot 9 mei, en ben dan toch weer bang dat het niet meer goed is... dat zal waarschijnlijk wel tot het einde toe blijven, de angst dat het mis gaat... Niks aan te doen, moet ik doorheen... maar gelukkig heb ik jullie! Verder weet nog niemand dit, ik hou het voorlopig lekker voor mezelf . Liefs, Jude.
o jude fijn om iets van je te horen en dat bruine er niet meer is fijn ben ik wel blij mee echt waar ik gun het je zo enorm en denk veel aan je die onzekerheid die blijft zo lang bij je maar ik wil je toch daarin 1 ding mee geven probeer wel te genieten ik heb zo'n spijt dat ik niet bewust genoten heb niks gekocht heb eigenlijk in de tijd dat ik gewoon zwanger was en het zijn kleine dingen hoor en onzeker blijf je je voelen maar ga ook proberen te genieten. jette hoe gaat het met je vinger? heb je er nog veel last van doet het veel pijn? wat een vragen he minka meid je hebt juist je nachtrust zo nodig hopen dat het toch nog weer wat beter wordt want dit hou je niet lang vol hoor (althans dat denk ik) neia o het wordt spannend bij jou zijn er al veel bevallen van de mei mama's ik net boodschappen gedaan is morgen gewoon de supermarkt open ik dacht die zijn wel dicht niet dus. nou ja ik heb het weer in huis nu lekker twee dagen vrij en dan nog twee werken dat dan wel weer. gister hebben we een vakantie geboekt niet naar de zon buitenland maar naar friesland we gaan twee weken samen met mijn schoonouders in een huisje bij hogeboom vakantie's heb er best wel zin in moeten alleen nog even geduld hebben gaan 25 augustus weg. buiten mij en jette verder andere dames al een vakantie geboekt? en als ik zaterdag vrij ben kom ik zeker even online wordt wel tegen vier uur geloof ik maar denk dan wel even dat ik mijn gevoel hier neer wil zetten en mischien valt het allemaal wel heel erg mee wie weet knuf miriam
Inderdaad, het was In-cosmetics. Ik heb haar lijst gezien met genodigde gasten, maar het bedrijf van Neeke er niet tussen zien staan. Zijn ze alle 3 concurrenten van elkaar! Fijn dat het goed gaat Jude, het minder eten en het iets misselijk zijn is toch echt een goed teken hoor! hup, op naar 9 mei. Miriam, ik denk aan je zaterdag (al vast wel eerder hoor ) je weet dat we er hier voor je zijn, zodat je je niet alleen hoeft te voelen Kus Minka
Hope, wel erg fijn om iets van je te horen meid. En helemaal herkenbaar jouw verhaal. Je schrijft heel lief over je vriendinnetje, dus ik zie al dat je het haar niet kwalijk neemt. Maar het blijft moeilijk. Want zij voelt niet wat jij voelt. En al die opbeurende woorden van mensen, die maar iets zeggen omdat ze anders ook niet weten wat ze moeten zeggen, zijn gewoon heel erg vervelend, vind ik persoonlijk. Mensen weten niet wat ze zeggen als ze het zelf niet mee hebben gemaakt. Gelukkig probeert je vriendin wel met je te praten, dat scheelt. Ik had het er vrijdag weer met mijn schoonmoeder over, omdat het toen een jaar geleden is dat ik mijn 2e mk had gehad. En ik vertelde dat ik het echt enorm zwaar zou hebben met andere mensen die wel zwanger zouden zijn, als ik dat nog niet zo zou zijn. Toen zei ze: ja snap ik (echt niet ), maarja je kunt er toch niet omheen, iedereen wordt zwanger en je kunt niet eeuwig blijven treuren. Dat deed heel erg pijn, ondanks dat ik een dikzak in mijn buik heb zitten. Dus voor jou lijkt me dit soort dingen verschrikkelijk. Deze mensen snappen het gewoon niet................. Maar je doet het goed hoor meid. Je moet verder, en zoals je zegt dan maar met gewongen positiviteit! Miriam, gelukkig weet je ons te vinden. Moeilijk dat je zaterdag gaat werken, maar ook weer beter voor de afleiding. Het zal niet makkelijk worden meid. Ook al had Danique ook vandaag kunnen worden geboren, die uitgerekende datum blijft voor altijd in je hoofd. Ja het gaat al hard bij de mei-mama's. Anastasia is gestript en ligt in het zh, maar het gaat niet zo hard. Als er meer nieuws is hoor je het wel. Minka, ik ben blij voor je dat je nu even weer een paar dagen vrij hebt. En een leuk weekend voor de boeg dus. Super leuk om aan het kamertje te werken. Maar ik ben heel erg benieuwd naar jouw bescheiden buik hoor. Jude, helemaal herkenbaar, van dag tot dag leven, en van datum tot datum. Gelukkig beginnen de kwaaltjes nu ook te komen, en kun je het nog volhouden. Inderdaad voornamelijk kleine beetjes eten, dat scheelt. En frisse dingen vallen vaak beter als warm eten in het begin. Voordat je het weet is het 9 mei! Franka, hoe is het met je? Hoe is de HSG gegaan? Hebben jullie de uitslag al? Me2, jouw weekend klinkt ook echt heerlijk zeg! Lekker met een bootje het water op. Enne.....show us the picture! Balen dat je je een beetje ziekjes voelt. Goed voor jezelf zorgen en morgen overdag lekker rusten. Het zal wel weer druk worden met het bezoek, maar wel gezellig. Jette, waar stoot je jezelf aan dan? Das ook niet slim he! X Neia
Alles was trouwens goed bij de gyn, met mams en de kleine dikzak. Ik heb voor volgende week vrijdag weer een afspraak, maar ze verwachtte mij niet meer terug. Opeens kreeg ik het toch wel benauwd, dat klinkt zo eng. De kleine is weer flink gegroeid en lag nog steeds met alles 2 weken voor op schema, qua lengte enzo. En ze schatte de baby op een dikke 8 pond als ik de 40 weken ga halen. Toen ik binnen kwam, zei ze: zo volgens mij mag de kleine wel komen vandaag of niet. Ik zo: vandaag? Zegt ze: nouja morgen mag natuurlijk ook. Verder was de bloeddruk nog oke en de urine ook. Kindje lag er helemaal klaar voor; koppie helemaal naar beneden en ingedaald. Ik ben wel benieuwd of ze gelijk krijgt dat ik voor volgende week vrijdag bevallen ben, maar ik kan me er nu nog niet zoveel bij voorstellen. X Neia
Hai meiden, ik hou het even kort! Miriam, je hebt gelijk. Ik ben het grondig met je eens. Ik vind eigenlijk dat mensen niet zomaar tegen anderen mogen zeggen: 'het komt goed', als ze dat niet zeker weten. Bij sommige dingen zeg ik het ook wel eens, maar bij zulke serieuze aangelegenheden als deze kunnen mensen het eigenlijk niet maken, hoe goed ze het ook bedoelen... (Toen ik mijn 2e miskraam net achter de rug had, riep mijn tweelingzus te pas en te onpas dat het wel goed zou komen. Dat vond ik enorm moeilijk. Ze heeft later haar excuses aangeboden omdat ze zelf ook vond dat je dat niet zomaar kunt zeggen als je dat niet weet. Vond ik toch wel erg fijn toen) Het gaat niet zozeer om wat iedereen voor je hoopt, het gaat meer om je ANGST dat het misschien NIET zo zal zijn. En die angst moet ook gerespecteerd worden door de omgeving. En het doet pijn als die angst wordt weggewoven. Hope, Miriam, Franka, ik hoop van harte dat het goed komt. Dat gun ik jullie enorm. En ik begrijp de angst. Jude, ik had al zo'n vermoeden dat het vanaf 6 weken bij je zou toeslaan... Je gaat je 'weeiig' voelen he... moeten eten om niet misselijk te worden, nou, als dat niet duidelijk is! Zet je de komende weken maar schrap en schrik niet als je gekke dingen eet! Neia, wat schattig, een dikzakje in je buik! (jaja, dat vind jij misschien niet, maar ik wel!) Minka, wat irritant, die klachten. En niet-slapen is heeel vervelend..bah! Me2, hier ook continue verkouden neuzen... Ben er nu al aan gewend en vind het niet meer zo zielig voor Lize (behalve als ze niet kan slapen omdat haar neus dicht zit). Jammer dat je man niet vrij is. Zal best raar voor je zijn, op Koninginnedag niet in Nl zijn. Beterschap! Sorry meiden, heb nog geen nieuws van Marla. Maar ik denk niet dat er iets aan de hand is hoor. Heb haar een tijdje geleden gesproken en toen ging alles prima. Ze heeft het er alleen erg druk mee en zit weinig achter de pc. Morgen komen 2 bevriende stellen met kind hier. Een van de baby's is 10 dagen jonger dan Lize (en ze zitten ook nog op hetzelfde kdv) en de derde baby is (even denken) bijna 3 maanden. We gaan eerst bij ons borrelen en dan, als het weer het toelaat, de stad in (buggyparade of babybjornparade). Wij wonen op loopafstand van het centrum, dus dat is lekker handig. Hoop dat het lekker weer wordt! fijne avond iedereen Amber
Neia, sterkte! Wieweet spreken we je pas weer als je al mama bent! Het kan zo maar gebeuren... Don't panic, let it happen...
hey meiden ik ben al sinds 6u op, kan de laatste weken niet goed meer slapen, ik die zo graag ga slapen, zie op tegen het slapen gaan, weet niet goed meer hoe liggen, constant opstaan om te plassen, gevoel dat ik op het kindje lig op mijn zij enz... dus vandaar mijn vroege post, even bijlezen: amber: hehe ik ga je instructies opvolgen, vandaag is mijn laatste werkdag, OEF en vanaf nu ga ik het wat kalmer aandoen, hoewel ik heb nog verschillende dingen op mijn lijstje staan dat ik nu eindelijk ga kunnen doen, ik probeer binnenkort nog eens te kijken voor fotootje, geniet van je vakantie en je gezinnetje! je mag inderdaad trots zijn op liesje, en dat vaak ziek zijn is toch geen minpuntje? welke baby is er niet es ziek? minka, begin juni in verlof lees ik, wel ik moet je zeggen, ik zag het altijd ver voor me uit, dacht dan verlang ik niet te veel en duurt het niet te lang, maar de laatste maand is echt voorbijgevlogen! dus vlugger dan je denkt is het je laatste werkdag! plaatsen die foto's! miriam:kan me voorstellen dat opmerkingen van je teammanager je goed doen, doe zo voort! ja ik heb er ook al bij stilgestaan, die dag waar jullie zo naar uitkeken zal nu een *****dag zijn, dikke knuf, jullie zullen in mijn gedachten zijn zaterdag wow NEia, dus je gyn verwacht je niet meer terug? spannend! ik wens je een opperbeste bevalling en baby toe! franka, hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt, was deze week niet? hope, gedwongen positief opgesteld dan zit inderdaad goed in de juiste topic, ' gedwongen positivisme ' ik legde ook meteen de link, je het is zoals je zegt, je vriendin is je vriendin, jij bent jij, iedereen is anders, maar vind het wel positief dat je vriendin het wou aankaarten, ze dacht dat het je misschien nood/deugd zou hebben om je hart es te kunne luchten, anderzijds vind ik als je het er toen liever niet over had en het je einddag een beetje verpestte, geef haar dat gerust aan in het vevolg, sorry liever nu geen zin om erover te praten, deed ik vaak als collegavriendin me vragen stelde over MK, en die goedbedoelde adviezen kunnen inderdaad heel verkeerd overkomen (al kan ik dat maar vergelijken met hoe ik het ervaarde tijdens mijn MK), ik dacht ook altijd, jaja jij hebt het gemakkelijk zeggen, maar ik moet het nog zien, en dan pas gaan we nog es praten, maar meid, doe zoals je het zelf aanvoelt, is inderdaad het beste! Me2, klinkt inderdaad een leuke dag geweest te zijn, ik kijk uit naar jullie foto!s verzorg jezelf ook goed he! jette, ik las dat je je vinger bezeerde met als gevolg is je eerste wedstrijd geannuleerd? jammer, zal je alvast erg naar uitgekeken hebben, volgt er binnenkort een nieuwe wedstrijd waar je kan voor gaan? marla, beter te laat dan nooit, maar ook van mij een prettige verjaardag toegewenst, ook ik mis je trouwe lange lieve post hier, hoop met de rest mee dat er niets aan de hand is en het gewoon tijdsgebrek is? neeke, welkom terug hihi, wat een druk bijtje ben jij voor je werk, zo naar buitenland en je gezinnetje onderhouden, petje af hoor! jude, ben echt blij dat je je weer beter voelt en je wat symptoompjes hebt, stelt je wat gerust, maar liefst niet te veel misselijk he! en die angst, jammer genoeg kan ik het je driehonderd procent beamen, hoewel ik dacht dat het echt ging beter worden, die blijft maar laat dat je niet afschrikken! zo, ik hoop dat ik met mijn halve slaapkop niemand vergat, vandaag komt mijn vervangster nog half dagje langs (heb ik haar 2dagen wat kunnen inwerken) maar het besef is er precies nog niet bij mij dat ik pas 8september terug ga werken. Ik ben alvast blij dat ik thuis zal zijn kan ik nog wat dingen doen en vooral smiddags wat rusten of dutje doen, ik merk dat ik daar nu toch echt nood aan heb en vooral mede door die slechte nachten. Verder heb ik nog een vraag voor de mama's, ik heb nog kleertjes nodig voor de baby voor in het ziekenhuis, alleen wat neem ik het beste, pakje in twee stukken, of zo pakjes in één stuk met voetjes eraan? ik hoorde al verschillende versies, maar vooral, welke maat? volgens gyn zal kleintje minimum 3,4-tot masx ongeveer 3,8 kg wegen en het heeft lange beentjes, mijn ma zegt dat kleertjes voor 1maand te klein zal zijn, maar welke maat neem ik dan best? 3 maanden zal dan weer te groot zijn? anders wie mij kan helpen, pb me misschien best, dat we niet hervallen in een baby-vraag-antwoord vraag, uit respect voor de anderen, zo, ik 'spring' de douche in liefs flyke