Lijst met belangrijke data voor de meiden van: Tussen realiteit en gedwongen positivisme! Verjaardagen: 14-01-1979 Franka 13-02-1981 Neia 01-03-1969 Minka 29-03-1977 Jude 10-04-1980 Flyke 27-04-1972 Marla 10-05-1970 Amber 06-06-1973 Neeke 15-10-1974 Me2 13-06-1976 Hope 25-07-1972 Jette 30-08-1981 Miriam 04-09-2007 Lize 11-12-2007 JP 23-12-2007 Danique* geboren. Uitgetelde data van de zwangeren: 21-05 Neia uitgerekende bevallingsdatum 27-05 vlgs gyn, 29-05 volgens VK: Flyke uitgerekende bevallingsdatum 15-07 Minka uitgerekende bevallingsdatum Belangrijke / moeilijke data: 02-04 Franka Miskraam 14-04 Me 2 uitgetelde datum 1e zwangerschap* 25-04 Neia, Miskraam 2e zwangerschap 03-05 Miriam, uitgerekende datum van Danique*, 3e zwangerschap 05-05 Amber, uitgerekende datum van de 1e zwangerschap* 09-05 Hope, Miskraam 1e zwangerschap. 05-06 Flyke, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 16-06 Miriam, Miskraam 1e zwangerschap. 22-05 Miriam, naar de natuurgeneeskundige, Spannend! 16-06 Miriam, miskraam 1e zwangerschap. 30-06 Hope, Miskraam 2e zwangerschap. 13-07 Neia, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 21-07 miriam uitgetelde data 2e zwangerschap* 23-07 Minka, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 07-12 Hope, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 05-09 Me2 Miskraam 21-12 Neia, Miskraam 1e zwangerschap 23-12 Miriam, Miskraam 2e zwangerschap. 25-12 Miriam, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
kijk zo vergeten we vandaag weer een belangrijke data amber meid sorry kun je ons vergeven stom van ons hoor we moeten toch echt vaker die lijst meenemen naar een nieuwe bladzijde anders vergeten we de belangrijke dingen die ons juist zo verbinden met elkaar. meid hoop dat je toch deze rare dag weer doorgekomen bent, hele dikke knuf alsnog liefs miriam
dames ik heb een opzetje in mijn fotoalbum staan van de steen die voor danique is kon het nog tot op heden niet afmaken en nu heb ik ineens zo iets van dat moet af dus dit is een opzet hoe vinden jullie de tekst? liefs miriam
Yoehoe de 400e pagina alweer! \/ =D> \/ Amber, oh wat erg, zijn we gister jouw dag vergeten. Sorry. Werkt echt goed die lijst. Jaaaaaaaa erg irritant die oma's. Zaterdag zag ik dat mijn moeder belde, en ik voelde me niet zo lekker, dus ik nam op met: neee er is nog niks veranderd. Toen was het stil aan de andere kant van de lijn en begon ze opeens over koetjes en kalfjes te praten. Ik voelde me na de hand wel schuldig, maarja nu zijn ze weer opnieuw begonnen. Hier weer een redelijke nacht gehad. Net mijn mannetje weggebracht naar het station. Hij moet vandaag naar Amsterdam. Dus hij heeft de kleine goed toegesproken. Ik ben benieuwd of het een papa's kindje is. X Neia
Goedemorgen op deze wederom zonnige morgen! Boehoe, Jette (&Marla) wat balen dat het verlof er al op zit! Net nu het goede weer er aankomt. Maar Ik ga het van jullie overnemen, nog 15 dagen werken! Tja, nu gaat het ook snel bij mij, 30 weken op de teller! eng hoor! Neia, jij bent eerst! Vandaag gaat niks worden hoor, met je mannetje in Amsterdam blijft je kleintje vast vandaag wel zitten Flyke, denk jij de 40 weken te volbrengen? of heb je een datum in je hoofd? (Ikzelf heb heel in het begin over 9 juli gedroomd en dat is me steeds bijgebleven, dus wie weet!) Amber, Hoop dat je gisteren doorgekomen bent, is natuurlijk wel wat anders met zo'n lieve meid bij je, maar vergeten doe je het nooit! Miriam, je steen is mooi hoor! en de tekst ook, kort, maar echt pakkend! Ik moet helaas weer gaan, had de tijd niet in de gaten en heb vergadering over 7 minuten! Even kort: alles was goed bij de VK, lag ietsjes achter op groei. (1 cm te weinig tussen schaambeen en placentarand) Volgende afspraak over 2 weken kijken of de groei goed is doorgezet. Op de rest kom ik later wel terug! Kus Minka
hey minka hoe raar, ze meten het dus aan de hand van je schaambeen en placentrand dat kleintje beetje achter is in de groei? of is het je baarmoeder dan die achter is in de groei? ivm 40 weken, ik heb al altijd gedacht dat ik overtijd zal gaan, misschien symbolisch op datum van eerste uitgerekend kindje, maar aangezien kleintje goed mee is met de groei en ik redelijk vroeg harde buiken had, denkt vooral mijn moeder eerder, ik denk enkele dagen voor 40 weken te bevallen nu, we zien wel. miriam, ik was eerst aan het zoeken op Danique haar website maar je bedoelde hier in het fotoboek, is inderdaad zoals MInka zegt, kort maar krachtig en zo veelzeggend! neia, hehe, is amsterdam ver van waar jij woont dan? ik heb er geen flauw idee van hopelijk luister het naar papa he en ik blijf bij mijn theorie dat jij meisje krijgt, ben benieuwd hehe amber, we zijn inderdaad de datum van je eerste uitgerekende zwangerschap vergeten heb je er lang bij stilgestaan, heeft het geluk van kleine Lize het verdriet van toen wat kunnen opvullen? niet dat dat hoeft he, maar misschien voelt het zo aan? jaja 400 pagina's, waar is de tijd hehe fanka hoe heb je het gesteld met je nichtje?al wat bekomen van de drukte en volksverhuis? jette kan mij inbeelden dat het plots terug een hele ommezwaai is, ga je terug fulltime werken? updat flyke, terug vroeg wakker, raar maar waar maar ik mis mijn werk gelijk een beetje, heb al zitten mailen naar een collega (zij die recent zwanger is) en naar mijn vervangster enz. Deze week ga ik eens langsgaan bij vriendincollega met dochtertje Floortje, de nachten zijn immens zwaar zo te horen. Vanmiddag derde en laatste pufles bij kine (letterlijk puffen met die warmte) hehe, en ik belde zonet naar Vk voor tussentijdse afspraak (moet 16mei terug naar gyn) maar er is geen plaats meer deze week, er is een baby boom zei ze. Dus ik ga maar es naar de gewone huisarts gaan denk ik voor controle bloeddruk en urine. groetjes flyke
hey neia, het was bij ons net zo, ik werd er ook prikkelbaar van dat mijn moeder elke dag belde of er al wat was, toen ik weeen kreeg heb ik niets tegen mijn moeder gezegd, ik heb gezegd dat er nog niks aan de hand was ik dacht echt als ik nu zeg dat het begonnen is, doet mijn moeder geen oog dicht ha ha ha! sorry maar heb weinig tijd moet zo op verjaardag bij mijn buurvrouw, later meer meiden! jette
Miriam: mooi hoor die steen! Die paar woorden zeggen meer dan een heel boek! Wat goed dat je door 3 mei achter je te hebben weer vooruit kan kijken! Meid, het is ook jou zo gegund....Hoe staat Bart daar in? Franka: hoe gaat het met jou? Je klinkt wel opgewekt! Ja met zo'n kleintje uit logeren brengt nogal wat troep met zich mee. Ik heb zelf in NL ook alles staan zodat ik niet elke keer alles uit Zwitserland hoef mee te sjouwen..... Knap dat jij je spuketjes voor jullie kleintje aan haar hebt gegeven om mee te spelen. Ik heb die paar dingen die ik had gekregen in de kast laten liggen. Heb ze ook niet aan JP geven toen hij kwam; kon het gewoon niet...teveel verdriet denk ik...... Amber: wat naar van het kdv. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n gek dat doet als er kindjes aanwezig zijn....Heb je al een oplossing voor Lize? En inderdaad gsteren jouw datum vergeten.....wat je heb aan ons he...... Hoop dat het verdriet wat naar de achtergrond is gezakt. Ik moet zeggen dat voor mij de uitgerekende datum van mijn mk dragelijker is geworden nu met JP. Ik denk steeds: als ik geen mk had gehad dan was hij er niet geweest en ik kan hem echt nooit meer missen...... Flyke: ik had het ook dat ik werk miste......maar zodra je kindje er is dan heb je daar geen tijd meer voor hahahahaha Ben ook erg benieuwd of jij vroeger gaat bevallen. Ik denk altijd dat de eerste later komt.... Minka: Wat gaat het toch hard! Jij ook al weer 30 weken! Hoe lang van te voren neem jij verlof als je nog 15 dagen moet? Hopelijk groeit je buik de komende 2 weken lekker! Jette: al weer aan het werk! Ik vond het ook zo ontzettend snel gaan dat verlof en nu jij ook weer; ik weet nog dat je verlof kreeg......Ik vind het werken wel weer erg lekker hoor. Neia; ik ben zo benieuwd of het snel komt! Mijn moeder smste elke dag of er al iets gebeurde.....erg irritant he! Toen ik weeen kreeg heb ik alleen gesmst dat Puck on the move was....ze wisten toen genoeg en hebben inderdaad niet meer geslapen hahahahaha Geniet nog even van je laatste dagen/weekjes rust! Hope: ben je de sneltrein in gestapt? Je hebt volgens mij een eerste klas kaartje naar je eindbestemming waar wij op je staan te wachten met ballonnen en vlaggen!
ja me2 ik heb ook wel weer zin om te werken, ook al is het thuis zijn nu ook heerlijk hoor met dit mooie weer! en het wordt natuurlijk meer plannen, maar ik heb in ieder geval elk weekend een lang weekend ha ha ha! vandaag met dominique naar het CB geweest, ze heeft haar tweede vaccinatie gehad, vanmiddag moesten we op verjaardag bij de buurvrouw, net thuis gekomen, Dominique de fles gegeven en toen is ze als een blok in slaap gevallen, ze was al de hele ochtend wakker geweest. Ze was behoorlijk gegroeid in lengte en in gewicht als ik de assistente mag geloven is ze 6 cm. gegroeid in 4 wekend........ waar gaat dat naar toe? Kan misschien best 1cm minder zijn vorige keer heeft ze haar niet zo gestrekt gelegd als nu volgens mij! Ze was nu 64 cm. en 7384 gram HOLLANDS GLORIE! ze doet het hardstikke goed en ligt met alles iets boven gemiddeld, logisch natuurlijk omdat ze bij de geboorte ook al boven gemiddeld was. Nu nog een keer vaccineren in 4 weken en dan is ze er eerst een tijdje vanaf. liefs jette
En als je dan denkt dat je er weer even tegenaan kunt omdat je de moed bij elkaar geraapt hebt om eens echt te praten met je vriendin ( iets wat ik best moeilijk vind want ik wil niemand pijn doen en niet rot doen). Belt ze me net ik lig sinds vanacht weer in het ziekenhuis mag vanavond wel weer naar huis maar moet echt stukken rustiger aan doen, ivm de zwangerschap in combinatie met haar suikerziekte Vind het heel erg dat het niet gewoon genieten is voor haar maar vind het ook zo dubbel nou dames fijne avond liefs miriam
ha lieve meiden, ik ben doodmoe en ga zo mijn bedje in maar wilde jullie allemaal nog bedanken voor de lieve reacties. En ik vond het helemaal niet erg hoor! Ik heb er zelf wel even bij stilgestaan. Als ik geen miskraam had gehad, had ik nu een kindje van 1 jaar oud gehad... maar dan was Lize er nu niet geweest... Dus inderdaad Me2, die gedachte kwam ook bij me op. jullie zijn schatten! thanks... ik reageer morgen graag weer op jullie, ik ga nu in bed ploffen. (zeer zware dag op het werk gehad) liefs Amber
jette en neia en Me2, ik herken het precies al, sinds ik thuis ben smst mijn moeder minstens elke dag of belt ze op, maar vind het tot nu toe wel lief en leuk want voel me beetje eenzaam soms zo alleen thuis nu. me2, inderdaad dat zeggen ze ook dat de eerste meestal later komt, was van jullie hier allemaal ook zo zeker amber, jette, marla,me 2? jette, dominique doet het inderdaad zeer goed, zijn jullie ook groot dan jij en je hubbie? oei miriam, dat moet weer wel passen net nu je klaar was om het gesprek aan te gaan, ik kan me best voorstellen dat alles mbt haar en zwangerschap zo dubbel kan aanvoelen bij je, heb je nu jullie afspraakje afgesteld of gewoon uitgesteld? knuffel amber, ik denk dat ik ook zo zal denken zoals je zegt, als ik nu mijn collega zie met haar baby van bijna 1 jaar oud (die ik ook kon hebben) denk ik ook nog altijd, ik had ook al zo een baby kunnen hebben, ergens hoop ik gewoon dat ik op uitgerekende datum 1e zw.schap * onze baby al zal in mijn handen hebben, zal het moment ook anders doen aanvoelen, tenzij ik overtijd ga, we zien wel. update, gisteren naar huisarts geweest, bloeddruk goed, 13/7, urine ook, ze heeft geluisterd met doptone naar baby en ik vroeg, is dat het hartje van de baby, ja hoor zei ze, hopelijk is het jouw hart niet want het gaat nogal tekeer, dus goed! Verder voelde ze onderaan boven mijn schaambeen, niet te veel last van je blaas? waarop ik AU, ja nu wel riep. Ze zei dat ze tussen haar twee handen hoofdje voelde en het al flink ingedaald is en ze voelt dat er niet veel plaats meer is in mijn buik. Moet wel mijn gezwollen voeten en handen in het oog houden en als het verergert es vaker teruggaan omdat bloeddruk schijnbaar te vlug kan stijgen ofzo. Maar moet nu toch 16mei naar gyn, dus we zien wel. oja, wie wil zien, ik heb een nieuwe buikfoto kunnen plaatsen na veel gepruts liefs flyke
He Flyke, mooi buikje hoor! Ik kan me voorstellen dat je je wat verveelt overdag, ik bel ook veel meer s'middags als ik thuis ben. Mijn schoonmoeder belt nu ook steeds vaker om te vragen hoe het gaat, maar als ik straks in de "bevalperiode" zit hoef ik niet elke dag telefoontjes hoor! ik neem gewoon niet op (makkelijk met nummerherkenning) Je vroeg naar de groei: inderdaad de baarmoeder is iets minder gegroeid, maar ik hoefde me geen zorgen te maken. Me2 , die 15 dagen (nu 14!) zijn werkdagen. ik ga volgend weekend een lang weekend naar zeeland met schoonfamilie en heb dan nog de vr + ma vrij. Ik moet 6 weken van te voren stoppen omdat ik 2 uur per dag UWV uitkering krijg, dus mijn verlof begint op 4 juni. Jette, Hoop dat vandaag meeviel Neia, zag je inbraak staan, heb er nog weinig gepost, die meiden kan ik amper bijhouden daar als ik strakjes thuis ben lukt dat misschien wat beter. Alles goed verder? Zit weer stiekum te kijken hier, toen ik thuis geen internet had had ik alles tijd nodig om Bij te lezen, nu kan ik gelukkig bijblijven hihihi, maar ik heb dus echt geen zin vandaag met het mooie weer!, ach nog even doorbijten ik moet nog 1 1/2 uurtje! Tot snel Kus Minka
O Amber, ik ben het ook helemaal vergeten, jouw datum, sorry... Weet je, ik denk dat het voor jou (en Me2 ook las ik en waarschijnlijk ook wel voor een paar anderen), wel anders is dan voor mij en bijvoorbeeld straks Franka. Het klopt inderdaad dat jullie je kindje niet gehad hadden als je geen miskraam had gehad. Bij mij kan dat wel, ik zou een kindje gehad hebben in juni/juli 2007 en nu als alles goed blijft gaan in december 2008. Dus dat voelt voor mij wel heel raar als ik daar zo over na denk, er blijft er altijd eentje ontbreken dan... Maar van de andere kant, ik weet natuurlijk niet of ik nu al weer zwanger zou zijn als het de vorige keer allemaal wel goed was gegaan... Flyke, mooie foto. Hij lijkt nog vrij bescheiden die buik, klopt dat? Neia, je gaat 9 mei misschien toch nog wel redden, zo te lezen?! Misschien blijft ze nog wel langer zitten, maar hoop het niet voor je, ze mag er nu wel uit, toch? Ha ha, straks is het toch gewoon een jongen . Minka, nog maar eventjes en dan begint jouw verlof ook al! Inderdaad, met dit mooie weer is het niks om binnen te moeten zitten op werk! Nog even en je hebt lang vrij! Ik heb gisteren ook een hele zware dag gehad op werk. Ik voelde me echt niet zo fijn en had last van hoofdpijn en mijn darmen (verstopt en dat doet pijn :x ). Ook hooikoorts, dus alles zit een beetje vast. Ik was zo blij dat ik naar huis kon om half 5... reden er geen treinen rond Eindhoven, computerstoring.... Ik ben samen met een collega met een bus naar Weert gegaan, ging die alle dorpen langs en heb ik 1 uur en 1 kwartier in een bloedhete bus gestaan... Dat was echt heel erg, vooral omdat ik me al niet goed voelde. Vanaf Weert reden er wel treinen, maar tegen de tijd dat ik thuis was, was ik echt heel beroerd, tijdens het eten ook nog maagpijn gekregen. Gelukkig ben ik vandaag vrij en kan ik het even rustig aan doen... Het was ook nog onze trouwdag gisteren, maar goed dat we geen etentje gepland hadden, want dat had ik niet kunnen redden . X Jude.
hey meiden, nou mijn eerste morgen zit er al weer op, tjemig heel wat afgekletst hier ben er nu al moe van! Wel een beetje sneu toen mijn moeder dominique vanmorgen uit bed haalde begon ze te pruilen nu voel ik me zoooo schuldig, ook mijn moeder vondt dit erg zielig, normaal lacht ze altijd als ze me ziet s'morgens nou ja moeten maar even aanzien! kan moeilijk thuis blijven toch? Nee flyke ik ben 1.72 en mijn hubbie is 1.82 dus wij zijn niet mega groot, gewoon toch? Ze zal ook wel niet in dit tempo doorgroeien ............ hoop ik?! Dat van die eenzaamheid had ik in het begin ook, voelde me best wel opgesloten thuis, maar geloof me het went hoor, op het laatst vond ik het best lekker thuis! geniet er maar van, voor je het weet kun je weer gaan werken! 8) 8) liefs jette
Minka, hehe foei, dus jij gaat niet opnemen als ze belt gelukkig ben je straks/nu al vrij! kan je thuis wat rusten en genieten van het weertje als je wil! jude, ja eigenlijk wel, ik vind mijn buik ook heel goed meevallen, vorige week op mijn werk kwam een cliënte, we zagen beiden van elkaar dat we zwanger waren, ze vroeg voor wanneer is het, ik: eind mei, en jij? half augustus zei ze, en we keken alletwee heel verwonderlijk, want haar buik was bijna dubbel zo dik als de mijne....ai, dus echt wel een slechte dag gehad gisteren en dan nog die treinen die niet reden, grr moet weer wel passen, proficiat met je trouwdag gisteren en rust maar goed uit vandaag, geniet ervan! jette, kan mij inbeelden dat je deze eerste morgen nog niet veel gewerkt maar vooral bijgekletst hebt met iedereen. Nou ik vind jullie eigenlijk beiden wel redelijk groot hoor qua gestalte. Ik ben ook iets van 1.74cm en hubbieiets van 1.86 men vindt ons eerder grote mensen, ons kleintje schijnt ook lange beentjes te hebben. zo, de voormiddag is weer voorbij, de tijd vliegt precies toch wel, ik heb me bezig gehouden met tekst voor doopboekje, zijn jullie babys gedoopt of gaan jullie ze dopen? liefs flyke
Hey Meiden, ik schaam me diep , ik heb zo weinig tijd, maar ik ben vandaag 1 uur eerder naar huis gegaan, want ik moest nu toch echt ff tijd maken voor jullie. Amber, dankje voor je update van Marla, doet me goed te horen dat het goed gaat met haar en famke. Wat zal jij geschrokken zijn van dat bericht op het KDV. Je ziet het overal gebeuren maar toch niet bij jezelf? of vraag je je dat niet af? Lukt het wel een beetje om de oppas te regelen? Zal niet meevallen. Stel je eens voor, je zou 40 uur per week werken en je partner ook, dan wordt het moeilijk opvangen. Maar gelukkig ben jij zelf ook veel voor Lize daar. Ook van mij een excuus dat ik jou belangrijke dag ben vergeten. Neia, Nog 14 dagen vandaag! Ik had niet in de gaten dat het al zo snel ging. De kleine zou dus vanaf dit moment echt mogen komen. Ik kan me voorstellen dat je gek wordt van de telefoontjes. Ik heb dat toen bewust niet gedaan bij mijn vriendin. Zij werd ook echt "lastig gevallen" door de aanstaande opa`s en oma`s. Ik ben echt benieuwd wat het gaat worden bij jullie. 1 ding is zeker: een klein dikzakje Miriam, moeilijk die situatie met je vriendin. Eerst laat ze niks horen op een voor jou zo moeilijke dag en vervolgens "verwacht ze wel" dat jij begript toont als ze weer in het ZH beland. Tenminste zo zie ik het. Ik kom er zelf steeds meer achter dat mensen niet weten waar ze over praten en dus zo`n domme dingen doen of zeggen dat ze me alleen maar meer kwetsen, maar daar zal je alles vanaf weten. Ik ben iig blij dat anderen dierbaren wel jullie onvoorwaardelijk steunen. En het klinkt positief te horen dat je weer de toekomst in durft te kijken. Flyke, jouw zwangerschapsverlof is ook begonnen. En zo te horen lukt het nog niet om echt rust te nemen. Je hoofd wil denk ik meer dan je lichaam nog aan kan Ik vind je buikfoto prachtig. Echt iets om trots op te zijn, of zoals ze in Belgie zeggen: iets om fier op te zijn Jette, jou verlof zit er weer op. Het zal idd raar voor je zijn geweest om te werken En helemaal als je hoort dat Dominique een pruil lipje trok. Ze zeggen dat zo`n jonge baby`s nog niet veel besef hebben, maar als ik dit dan weer hoor, denk ik: ze weten en beseffen volgens mij meer dan wij denken. Hoe is het met je hand / vinger? Franka, hoe ging het oppassen je af? Wat lief dat je je spulletjes wilde delen met je nichtje. Ik kan het nog steeds niet aan om de knuffels van toen te gebruiken voor een ander. Deze bewaar ik echt voor ons kindje. Ben je verder nog "veel" bezig met bewust klussen of kun je het inmiddels wat meer naast je neer leggen? Je moet nu toch eerst een half jaar afwachten he? voordat ze verdere actie gaan ondernemen. Minka, hoe gaat het werken? Ben je inmiddels niet nog minder gaan werken, of vallen de klachten nu wel mee? Je zit nu denk ik inmiddels al in de zon, je werkdag zit er voor vandaag weer op. Ben blij dat alles goed was met de kleine. Maakten ze zich zorgen om de kleine groeiachterstand? of komt dat vaker voor? ME2, hoe is het met jou en JP? Genieten jullie van het "zwitserleven gevoel"? hahaha Is je cyclus inmiddels op gang? of geef je nog steeds borstvoeding? Ik kan me wel voorstellen dat je zegt dat de datum van je miskraam nu anders voelt nu JP er is. Ik hoop dat gevoel ook ooit te mogen ervaren. Jude, hoe voel je je? Nog 2 dagen en dan mag je weer voor een echo. Ik hoop dat je vertrouwen vanaf dan iedere dag een beetje meer stijgt. Het is je echt gegund. Wat vreselijk die trein / busrit van gister. Oja, en gefeliciteerd met jullie trouwdag. Gaan jullie van de week nog wat leuks doen voor de trouwdag. Als de echo goed is vrijdag, kun je het dubbelop vieren. Ik duim voor je. Ben ik niemand vergeten? sorry dan, ik heb echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg mijn best gedaan . Met mij gaat het nog steeds goed, maar mede doordat ik niet steeds op het internet zit. Niet alleen maar hier maar ook op hyves en andere sites. Op de een of andere manier wordt je er op internet toch veel mee geconfronteerd. B.v. bekenden op hyves die steeds vragen of wij nog geen kinderen hebben, enz. Steeds als ik dan zoiets lees, ga ik piekeren en HUP daar komen de negatieve gedachten weer. Ik wil mezelf echt beschermen daartegen. De trein gaat inderdaad bijna rijden, en ik vind het geweldig te weten dat jullie aan de zijlijnen en op het eindstation op mij staan te wachten met ballonnen en slingers enz. Dat doet me goed. Ik leer me ook wat meer aan om niet meer teveel te vertellen aan anderen, inclusief mijn vriendin. Ik ben zo`n open boek, maar dat kan soms ook in mijn nadeel werken. Steeds als ik me open geef, denkt men mij op dingen te moeten aanspreken of mij goedbedoelde adviezen te moeten geven. Maar met het gevolg dat ik daarna weer van slag ben, want dan ga ik weer piekeren. Ik kan gewoon niet alle adviezen van anderen opvolgen, ik ga vanaf nu echt proberen om alleen naar mezelf, mijn gevoel en dat van mijn man te luisteren. Zo, ik ga nog even genieten van de zon. Ik heb nu 2 dagen vrij, dus tijd om bij te kleuren, want over een aantal weekjes mag ik dat niet meer...... dan ben ik zwanger! ( ben ik niet super positief? ) Liefs van Hope
Ow wat een asociaal lang bericht Ik heb de lijst maar weer geplaatst met kleur, heb ik tenminste niet voor niks al die moeite gedaan ( grapje) Lijst met belangrijke data voor de meiden van: Tussen realiteit en gedwongen positivisme! Verjaardagen: 14-01-1979 Franka 13-02-1981 Neia 01-03-1969 Minka 29-03-1977 Jude 10-04-1980 Flyke 27-04-1972 Marla 10-05-1970 Amber 06-06-1973 Neeke 15-10-1974 Me2 13-06-1976 Hope 25-07-1972 Jette 22-08-???? Thijs 30-08-1981 Miriam 04-09-2007 Lize 14-11-???? Guus 11-12-2007 JP 23-12-2007 Danique* geboren. Uitgetelde data van de zwangeren: 21-05 Neia uitgerekende bevallingsdatum 27-05 vlgs gyn, 29-05 volgens VK: Flyke uitgerekende bevallingsdatum 15-07 Minka uitgerekende bevallingsdatum Belangrijke / moeilijke data: 02-04 Franka Miskraam 14-04 Me 2 uitgetelde datum 1e zwangerschap* 25-04 Neia, Miskraam 2e zwangerschap 03-05 Miriam, uitgerekende datum van Danique*, 3e zwangerschap 05-05 Amber, uitgerekende datum van de 1e zwangerschap* 09-05 Hope, Miskraam 1e zwangerschap. 05-06 Flyke, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 16-06 Miriam, Miskraam 1e zwangerschap. 22-05 Miriam, naar de natuurgeneeskundige, Spannend! 16-06 Miriam, miskraam 1e zwangerschap. 30-06 Hope, Miskraam 2e zwangerschap. 13-07 Neia, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 23-07 Minka, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 07-12 Hope, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 05-09 Me2 Miskraam 21-12 Neia, Miskraam 1e zwangerschap 23-12 Miriam, Miskraam 2e zwangerschap. 25-12 Miriam, uitgetelde datum 1e zwangerschap*