tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey hope

lief van je dat je zo je tijd maakt voor ons,
    bedankt voor compliment van mijn buik, jij kan ook wel een aardig mondje belgisch ;)
    wow ik vind inderdaad echt dat je positief klinkt, toen ik je zin las, ik ga nu kleuren want dan kan ik niet meer omdat ik zwanger ben, hehe, de max! ik wens het je zo toe! geniet van je dagen vrijaf!
    en als je aanvoelt dat van het net en hyves wegblijven je vooruit helpt, doen meid! jij alleen voelt aan waar je je het beste bij voelt, dus volgen dat gevoel!

jude, ik wil je trouwens ook opnieuw een goede mooie echo toewensen overmorgen, heb er alle vertrouwen in!

liefs
    flyke

2. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Meiden, hier even heeeeeeeeeel erg verdrietig.
    We hebben net het hondje van mijn ouders in moeten laten slapen.
    Ik kan gewoon niet stoppen met huilen.
    Ze was al 13 jaar en had de afgelopen weken af en toe dat ze niet naar de wc kon.
    De laatste week heeft ze ook enorm veel bloed laten lopen.
    Ze was wel gewoon vrolijk, en het leek niet alsof ze pijn had, maar mijn mannetje en ik hebben haar de laatste dagen extra vaak uitgelaten.
    Vanaf gister had ze constant bloed.
    Dus vanmiddag zijn mijn ouders met haar naar de dierenarts geweest en blijkbaar zat heel haar buik incl. darmen vol met kanker.
    Dus we hebben haar net in laten slapen.
    Ze was heel erg rustig en eigenlijk is het goed/beter zo.
    Maar ondanks dat ben ik zo verdrietig.
    Mijn mannetje is heel lief en heeft het er ook moeilijk mee.
    We gaan zo een mooie foto van haar uitzoeken, zodat ze toch nog een beetje bij ons is...............

X Neia

3. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    He nee Neia, kwam kijken of er goed nieuws van jou was maar in plaats daarvan dit... :(

Knuf Neeke

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ach Neia, wat verdrietig....:(

dikke troost-knuffel...

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    he neia wat verdrietig................. sterkte meis!

he ik voel me gewoon schuldig toen ik thuis kwam lachte ze niet eens naar me, wel naar opa en oma, ik weet zeker dat ze wist dat ik haar de hele dag alleen gelaten heb :cry:
    Ze was een beetje van slag en moe te moe om te slapen, wel zielig, en dan moet ik haar morgen ook nog naar de cresche brengen pffff!

liefs
    jette

6. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He meiden,

Bedankt voor alle lieve reacties. Dat doet me goed!
    Ik ben nog steeds mega verdrietig, de tranen blijven maar lopen.
    Zal ook wel met het hete weer te maken hebben en de hormonen.

Jette, pff kan me voorstellen dat het niet leuk was om voor het eerst te gaan werken, en dat je meisje dan zo reageert.
    Hoe ging het vanmorgen op de creche?

Flyke, wow wat een mooie buik zeg! :confused:
    Ik lijk echt een koe. Ik ben wel 3 keer zo dik als jou denk ik.
    Stiekum ben ik jaloers. ;)
    Wanneer gaan jullie de kleine dopen?
    Wij willen dat ook gaan doen, maar dan pas over een paar maanden, maar ik heb me er nog niet in verdiept moet ik zeggen.

Jude, morgen is het dan zover! Oeh spannend, maar wel heeeeeel erg leuk.
    Want dan kun je echt al heel veel meer zien als de vorige keer.
    Sterkte en veel plezier!

Hope, haha een dikzakje is het zeker ja. ;)
    Bedankt nog voor je knuffel! Had ik wel even nodig, deed me goed! :D
    Fijn voor je dat je nu wat afstand kan nemen van het internet. En goed dat dat ook helpt. Inderdaad proberen om naar alleen maar jezelf te luisteren (en je mannetje natuurlijk), want dat is het enige belangrijke nu.
    heerlijk dat je nu ook kan genieten van het mooie weer! 8)

Minka, oh haha, ik dacht dat je daar wel vaak kwam. :D
    Hoe gaat het met het kamertje?

Amber, hoe is het met je? Een beetje bijkomen van je zware werkdag dinsdag?

Miriam, jeetje zeg, kan me voorstellen dat je enorm baalde dat je afspraak met je vriendin niet door ging. Natuurlijk wel logisch, maar dit helpt niet.
    Hebben jullie al iets nieuws afgesproken?

Franka, hoe was het oppassen?

X Neia

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Ja neia onder invloed van hormonen stromen de tranen langer en heviger als normaal, laat lekker stromen meis!

Ik heb vandaag maar 2 x gebeld naar de creche goed he, de leidster vondt het hardstikke goed gaan, ze lachte veel maar had wel wat last van de drukte, ze heeft dus minder geslapen als thuis, nou ja dat is dan niet anders he!

Ik kan niet wachten om haar op te halen, nog een half uurtje.....! ;)

liefs jette

8. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Neia: wat een verdrietig bericht. Ik hoopte toch snel op positief nieuws uit jouw richting. Hoe gaat het nu met je?

Jude: heel veel sterkte, maar vooral plezier morgen.
    Wat een ellende die busrit en dan nog wel met het warme weer :(

Amber: ook ik moet bekennen dat ik de datum vergeten was :oops: Zo te lezen ben je gelukkig de dag goed doorgekomen. Hoe is het nu met jullie kinderdagverblijf, weten ze al wat meer?

Flyke: wat een mooie buikfoto, echt één om ontzettend trots op te zijn!

Jette: hoe ging het vandaag met werken? Hoeveel dagen werk je nu?

Minka: wat gaat het hard! Ik weet nog dat je naast me op de wachtbank zat en nu heb je over twee weken al verlof. Ik moet nu toch echt eens gaat opschieten ;)

Hope: supergoed die positieve instelling (ook al valt het niet altijd mee, weet ik uit ervaring) Geniet maar lekker van die stalende zon!

Miriam: een hele mooie tekst! Hoe gaat het nu met je?

Het oppassen is goed gegaan. Toen mijn zus en zwager net weg waren, had ze wat moeite met eten. Ze huilde hartverscheurend (Miriam ik begrijp je gevoel nu heel goed tijdens jouw oppasweekendje) Nu bleek dat mijn zus voordat ze naar ons gingen nog een fruithapje had opgemaakt en ze dus helemaal geen trek had. Ze ging al snel slapen en de volgende dag werden we om 6.00 uur gewekt met gezellig gebrabbel. De rest van de dag verliep super en hebben we samen veel gespeeld, geknuffeld en gewandeld. Om 18.00 uur werd ze weer opgehaald en dit kostte me toch wel moeite. Het was zo leeg toen ze weg was in huis. Ik miste het héél erg en kon wel huilen. We hebben er nu aan mogen proeven hoe het is (24 uur) in ons eigen huis en er heerste daarna een enorme stilte, afschuwelijk. Gisteren de hele dag weg geweest (o.a. naar de musical 'Les Miserable') en lekker kunnen genieten van het weer, dat deed ook wel weer goed.

Met mijn cyclus is het deze maand hopeloos en ik verwacht er dan ook helemaal niets van deze maand. Er is nog geen ei in zicht, geen tekenen, helemaal niets. Ook de testen zijn negatief en er is zelfs geen klein streepje te zien, dit gaat dus nog wel even duren.
    Was dit bij jou ook zo Hope na de HSG? Duurde het weer even voordat alles "normaal" was of was dit bij jou meteen op orde?
    Van de maand mei verwacht ik dus niets meer.

Zo, na deze lange post tijd om weer in het zonnetje te gaan zitten. Over een paar dagen zit de vakantie er alweer op en beginnen de laatste drukke 8 weken van het schooljaar. Nog even genieten dus.

Heel veel liefs Franka

9. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    neia meid wat erg ik kan zo met je mee huilen meid, een hond die zo lang er bij hoorde die je dan ineens moet missen doet gewoon heel veel pijn.
    Wel een mooi idee een leuke foto heb ik ook van de twee honden van mijn ouders die nu er niet meer zijn.

franka meid ja je mocht even proeven van iets wat je zelf zo graag wilt het is knap dat je dit gedaan hebt hoor meid, ik zal nu niet zo snel meer zeggen ja doen we, in nood uiteraad wel maar liever even niet.

jette, kan me zo goed voorstellen dat het moeilijk is los laten je kunt je nog bergen voor later hihi dan moet je ze ook los laten haha
    knuf meid je doet het goed.

hope hoe is het bij jou?

flyke en minka hoe is het dames?
    neeke hoe gaat het met jou ?

amber en amazonnetje en met jullie

vergeet ik niemand anders sorry sorry

10. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Neia, ik was het even vergeten: wat vreselijk van je hondje! Huisdieren kunnen je ook zoveel verdriet geven, daar weet ik alles van. Sterkte meid!
    enne....moederdag is echt een mooie dag ;) , je bent er klaar voor!

Jette, hoe was het weerzien vanmiddag? Alles goed gegaan? Ik kan me voorstellen dat het je pijn doet om je meissie daar achter te moeten laten, maar het zou niet goed zijn als je dat gevoelniet had!

Franka, balen dat je cyclus zo van slag is, kan dat inderdaad van het onderzoek komen?
    Maar je weet nooit, we blijven duimen hier!

Jude, heel veel succes en plezier morgen.
    Ik hoop dat je het hartje nog beter en mooier kunt zien dan de vorige keer. Je hebt vast veel spanning, maar als je het hartje hebt zien kloppen valt het zo weer weg!

Flyke, aan het genieten van je verlof?

Amber, dank je voor je "Marla-update" ik hoop dat ze zelf nog eens lang komt.
    Hoe is het nu met de KDV, is de schade te herstellen of moet er een ander gebouw gezocht worden? Ik kan me voorstellen dat je goed geschrokken bent.

Hope, heel veel sterkte morgen, ik zal aan je denken! Het blijven van die rotdagen, maar erbij stilstaan doet toch goed.

Me2, Miriam, alles goed?

Ik heb heerlijk (lang) weekend. Morgen extra vrij genomen want we gaan zaterdag naar Movie word duitsland met 9 personen. Zal wel erg vermoeiend worden, maar er gaat nog een zwangere mee en in de attracties mogen we toch niet. Heb er wel zin in. Voor de rest gaat het wel redelijk, met de rug gaat het ook redelijk, maar moet opletten met wat ik doe, de 2 uur minder werken doen echt wonderen, ik ga verplicht liggen als ik thuiskom en die rust doet wonderen. Wel heb ik de laatste paar dagen last van mijn handen/armen, het bekende carpaal tunnelsyndroom. (vocht vasthouden in de zenuwbaan). s'morgens slapen mijn armen en handen en is het even lastig, de rest van de dag een slaperig en tintellend gevoel. Leuk is het niet maar ach, het is een echt zwangerschapskwaaltje en ik zal ermee moeten leven!
    We proberen dit lange weekend te behangen, dan is het kamertje klaar en kunnen de meubeltjes erin. Dan gaan we kijken wat we nog nodig hebben, dat heeft nu toch geen zin, alles staat in zakken op zolder. Ook de bekleding van mijn wiegje is klaar. Erg mooi geworden. Ik beloof jullie foto's als het in het kamertje staat.

Oh, wat een ego bericht vandaag! Ik ga mijn mannetje opwachten en heerlijk genieten van het lange weekend.
    Even een reminder: van het weekend is er iemand jarig! niet vergeten hoor! hihihi :) :) (nu zelf niet vergeten morgen te posten want ik ben er zaterdag dus niet!)

Dikke kus
    Minka

11. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    O meiden, ik moet even een ego-bericht kwijt, want ik zie het even niet meer zo heel erg positief in...
    Ze zijn er vorig jaar door alle onderzoeken die ik gehad heb achter gekomen dat ik een iets te snel werkende schildklier heb en daardoor werd ik naar de internist doorgestuurd. Maar toen bleek dat de waarde nog net binnen de grens was, dus ik hoefde geen medicijnen, maar wel onder controle blijven. Nu moest ik wel een keer extra bloed laten prikken, omdat ik nu zwanger ben. En vandaag hoorde ik van de internist dat de waarde nu toch echt wel te hoog was geworden. Ik heb een recept voor medicijnen gefaxt gekregen, zodat ik ze meteen bij de apotheek kon ophalen en moet er dan vanavond nog mee beginnen :confused: .

Ik weet echt niet wat dit precies betekent, maar het kan kans op een miskraam geven zag ik op internet. Dus nu ben ik wel heel erg bang geworden. Misschien was dat wel de reden dat het de vorige keer mis ging?! Ben echt blij dat ik morgen naar de gyn moet, want nu wil ik ook echt weten hoe het er voor staat. En als ik daar dan geweest ben, moet ik daarna door naar de internist. Dus ik heb een drukke dag morgen...

Maar al met al ben ik nu al wel weer verder gekomen dan de vorige keer, dat is in elk geval een lichtpuntje. En mocht het hierdoor niet goed zijn, dan is het wel een wijze les voor de volgende keer... en maar goed dat de dokters het dan van te voren weten, denk ik maar... Ik hoop morgen meer nuttige informatie te krijgen, want hier word ik echt gek van! Misschien maak ik me zorgen om niks...

Liefs,
    Jude.

Ps Neia, dat is echt k*t van jullie hondje, het is toch een deel van jullie familie geworden. Ik heb dat jaren geleden ook gehad met de hond van mijn oma. Zo'n lief beest en ook kanker en moeten laten inslapen. Ik heb vreselijk moeten huilen daarom... voelde echt als een familielid dat overleden was...

12. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey minka geniet van je lang weekend meis, heerlijk zeg.

Nou het weerzien van vanmiddag was heerlijk, ik kreeg een bigsmile van haar toen ze me zag, ik denk echt dat ze gisteren nog last had van haar vaccinaties nu is ze weer helemaal haar eigen ik.
    Wel leuk ik kreeg een cadeautje van de cresch voor moederdag, een foto van dominique op een bewerkt achtergrondje leuk hoor! :)

Nou morgen nog effe en dan ben ik weer vier dagen vrij, wat een leven he?

liefs jette

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Even heel vlug: Jude: ik heb er alle vrtrouwen in dat het goed is je echo! Door die schildklier kan je inderdaad een mk krijgen en kan zwanger worden moeilijk zijn, maar je hebt al een kloppend hartje gezien en je bent verder dan de vorige keer! Ik heb er dus alle vertrouwen in! Laat je vandaag goed voorlichten!

Neia: vreselijk als een huisdier moet inslapen! Het is gewoon een familielid. Bij het idee moet ik al huilen. Wij hebben altijd veel huisdieren (gehad) en je went er nooit aan; elk dier is echt een eigen individutje met zijn eigen plaats in het huishouden! Als die wegvalt is daar een enorm gat. Ik begrijp dus precies wat je voelt! Heel veel sterkte meissie!

14. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Jaaa! Ik heb zo in spanning gezeten, maar het was helemaal goed, volgens de meting nu 8 weken en 3 dagen. Zag er heel mooi uit...

Nu moet ik over 2 weken weer bij de gyn komen, want met die medicijnen die ik nu krijg moet het wel in de gaten gehouden worden. Dus dan mag ik weer kijken hoe het er dan voor staat. Maar ik blijf het eng vinden, het kan natuurlijk nog steeds fout gaan (al hoop ik dat de kans nu een stuk kleiner is geworden, ben al verder dan de vorige keer gekomen, dat is al een geruststelling).

En bij de internist was het ook goed, het is wel een verhoging van de schildklierwaarde, maar ook weer niet zo ernstig, dus met een vrij lage dosis medicijnen waarschijnlijk goed te behandelen, en dat kon geen kwaad werd mij verteld. Dus daar vertrouw ik dan maar op, dat de dokters weten wat ze doen :( .

Liefs,
    Jude.

15. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Zie je wel Jude! Geweldig nieuws! Gaat goed komen!

16. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Jude: supernieuws! Ben blij dat alles goed gaat en het zal ook wel een opluchting zijn dat ook je schildklier in de gaten wordt gehouden.

Ik kreeg net een telefoontje van een vriendin (daarom ben ik nu ook hier) en wat blijkt..... ze is zwanger van een derde kindje. Helaas kon ze het niet persoonlijk komen vertellen (man zit in het gips en oudste kindje ligt met koorts op bed) maar ze wilde het per se nu vertellen, zodat ik het niet via anderen zou horen. Ze vond het vreselijk om het over de telefoon te doen, maar vond dat we het moesten weten, voordat anderen het wisten. Ze hadden gisteren ook een heftige dag, toen ze het aan haar broer en schoonzus gingen vertellen. Zij hebben vorige week te horen gekregen, dat ook de derde IVF niets gaat opleveren :cry: .
    Ik vond het erg fijn dat ze het op deze manier heeft gedaan ook al is het ontzettend moeilijk te zien dat zij nu 3 kindjes in 3 jaar heeft gekregen. Ik zou willen dat ze wat hormonen deze kant op zou sturen, want hier nog steeds geen enkel signaal van een ei.
    Het blijven moeilijke momenten.......

Liefs Franka

17. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Heftig Franka.....wel lief dat je vriendin het zo heeft gedaan.......maar hoe dan ook voelt het altijd wat oneerlijk aan he, zij 3 in 3 jaar en jij nul tot nu toe.....
    Gelet op je cycli zal je ei wel de komende dagen komen. Maak er een mooi Pinkster ei van! ook jou is het zo ontzettend gegund.

Ga zo mijn schoonmoeder halen met JP van het vliegveld. Ze heeft haar kleinzoon al bijna 2 maanden niet gezien en ze weet niet dat we haar komen ophalen, Ze denkt dat mijn man komt fdirect uit zijn werk. Zal wel blij zijn met de verrassing!

18. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Dames, morgen hebben we feest!
    Niet vergeten ;)
    Amber staat de 70 achter je naam voor je geboortejaar? (als ik zo vrij mag zijn om te vragen)
    Alvast veel plezier morgen.

Liefs Franka

19. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Ja Franka, volgens mij staat die 70 daar voor ;) . Wat vervelend voor je van je vriendin... Voor haar heel fijn natuurlijk, maar voor jou voelt het anders. Ik hoorde gisteren dat een vriendin van mij 16 weken zwanger is... ik vond dat ook best wel een beetje moeilijk, ondanks dat ik nu zelf zwanger ben (heb daar nog niks over gezegd trouwens tegen haar), niks is namelijk nog zeker, dus ik voelde ook wel iets daarbij... Ben wel blij voor haar, maar ik denk dat wij de vanzelfsprekendheid nog echt niet voelen, zoals anderen dat denk ik wel hebben waarbij het makkelijk gaat... Wel heel lief dat je vriendin aan je gedacht heeft en het je zelf wilde vertellen.
    Hopelijk komt je ei nu heel snel. Want elke poging is gewoon een goede kans, met zo'n uitslagen als jullie hebben gehad!

Veel plezier Me2 met je schoonmoeder!

Rest van de meiden, prettige dagen met lekker weer :D , het kan niet op de laatste tijd, he!

Liefs,
    Jude

20. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Lijst met belangrijke data voor de meiden van:
    Tussen realiteit en gedwongen positivisme!

Verjaardagen: :whistle:
    14-01-1979 Franka
    13-02-1981 Neia
    01-03-1969 Minka
    29-03-1977 Jude
    10-04-1980 Flyke
    27-04-1972 Marla
    10-05-1970 Amber
    06-06-1973 Neeke
    15-10-1974 Me2
    13-06-1976 Hope
    25-07-1972 Jette
    22-08-???? Thijs
    30-08-1981 Miriam
    04-09-2007 Lize
    14-11-???? Guus
    11-12-2007 JP
    23-12-2007 Danique* geboren.

Uitgetelde data van de zwangeren: :baby:

21-05 Neia uitgerekende bevallingsdatum
    27-05 vlgs gyn, 29-05 volgens VK: Flyke uitgerekende bevallingsdatum
    15-07 Minka uitgerekende bevallingsdatum

Belangrijke / moeilijke data: :cry:

02-04 Franka Miskraam
    14-04 Me 2 uitgetelde datum 1e zwangerschap*
    25-04 Neia, Miskraam 2e zwangerschap
    03-05 Miriam, uitgerekende datum van Danique*, 3e zwangerschap
    05-05 Amber, uitgerekende datum van de 1e zwangerschap*
    09-05 Hope, Miskraam 1e zwangerschap.
    05-06 Flyke, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
    16-06 Miriam, Miskraam 1e zwangerschap.
    22-05 Miriam, naar de natuurgeneeskundige, Spannend!
    16-06 Miriam, miskraam 1e zwangerschap.
    30-06 Hope, Miskraam 2e zwangerschap.
    13-07 Neia, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
    23-07 Minka, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
    07-12 Hope, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
    05-09 Me2 Miskraam
    21-12 Neia, Miskraam 1e zwangerschap
    23-12 Miriam, Miskraam 2e zwangerschap.
    25-12 Miriam, uitgetelde datum 1e zwangerschap*[/quote]

Deel Deze Pagina