tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussion in 'Vlinder clubs' started by flyke, Oct 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Hihihi hier nog geen ukkie hoor, anders hadden jullie het wel gehoord.

Vannacht bijna niet geslapen want ik had veel harde buiken en krampen. Vanmorgen ging het gewoon door en kwam het om de 10 minuten ongeveer, dus ik ben blijven liggen om te kijken of het zou doorzetten. Maar helaas is het afgelopen. :(
    Ik had zo gehoopt dat dit het was, van mij mag de kleine nu echt wel komen hoor.
    Nu voel ik af en toe nog wat, maar lang niet zo heftig als vannacht en vanmorgen.

Flyke, bij jou wordt het ook spannend zo te horen.
    Dat geelachtige slijm heb ik ook al een paar dagen. Maar het is niet mega veel.
    Succes meid!

Hope, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa goed nieuws vanuit jouw kant! :D
    Ik ben er blij mee. En vergeet niet naar ons te zwaaien he op de tussenstations?

Amber, Me2 en Neeke, hopelijk heb ik hetzelfde als jullie. Want de kleine is inderdaad aardig stil. :rolleyes:

Amber, hoe staat het nu met het kdv van Lize? Moet je nog steeds zelfs opvang regelen?
    Ik hoop ook zoooooooo dat het bij mij in een paar uur tijd is gebeurd. :D

Jude, je hoort het wel hoor. ;)
    Leuk dat jullie het dit weekend waarschijnlijk gaan vertellen. Is toch een speciale gebeurtenis.
    Ik zou er dan ook gelijk bij vertellen dat jullie nog zo onzeker erover zijn en dat jullie nog even niet over de toekomst willen praten, eerst die 12 weken voorbij. Welke datum heb je de volgende echo?

Miriam, waar ben je meid? Is alles wel goed met je?

X Neia

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hallo meiden,

Neia, ik hoop ook voor je dat het snel gebeurt, maar wel iets minder snel dan bij mij, want het was een ware overval! Onmiddellijk heftige weeen ("eerst ga je eens rustig rondlopen..." nou, mooi niet! vloeken en hijgen bedoelden ze zeker!) en de verloskundigen pas 9 minuten voordat Lize geboren werd binnen... Dat het maar iets minder 'net op het randje' mag gaan bij jou!
    Het kdv doet erg 'haar' best, deze week nog geen volledige opvang, maar volgens mij vanaf volgende week weer wel. Mijn moeder reist wat af om ons te helpen, de schat...

Flyke, ik herken 't. Ik wist op het laatst niet eens meer of ik nou geplast had of 'gewoon vocht verloor'. De boel zat daar beneden best in de verdrukking en mijn blaas zat volgens mij ook niet meer op haar plekje... Toch kan slijm wijzen op het verliezen van je slijmprop (in opening baarmoedermond). Als dat zo is, dan is het een aankondiging... Goh, het zou wat zijn als jullie tegelijk gaan bevallen. Good Luck!

Hope, ik ben ook blij dat de trein rijdt...ssstttt....Begrijp best dat het je onzeker maakt, maar het zijn ook kansen! En elke kans is er een!

ik ga weer lekker de tuin in met mijn snoetje... (ik heb elke dag andere namen voor haar. Ze heet ook vaak koekie, hihi...)

Amber

3. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    hey meiden

dit wordt normaal mijn laatste post als nog zwangere mama in spe
    nog paar keer gulpen vocht verloren die ik echt niet kon ophouden,terwijl ik net geplast had ,gebeld naar ziekenhuis en ze zeiden, kom best es, ook al voel je anders geen pijn kan vruchtwater zijn, gevoeld en eerst zei ze, nee toch niet, en toen zei ze, huh ik zie nu toch plots slijm, ik ga nog es hervoelen, en ze voelde hoofdje en hoofdje draaide zich of zo en plots weer een hele gulp, doordat hoofdje anders lag kwam er meer vruchtwater,
    eind aan monitor gelegen enz, maar slechts 1cm opening, ben terug naar huis gekomen, om 19u terug, als er dan nog niet meer opening is zullen ze het inleiden, want moet binnen de 24u na verlies vruchtwater bevallen ivm infectiegevaar enz

neia, hoop dat het bij jou ook snel start! had nochtans echt verwacht dat ik overtijd zou gaan

tot dan!
    liefs
    flyke

4. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Nou flyke het is zover meis, heel veel succes en doe je best meid!!!!

Wie had het gedacht he :) hoe vaak ben je niet negatief geweest en nu sta je op het punt te bevallen meis!

Nou heel veel succes en ik hoop dat je een voorspoedige bevalling zult hebben!@!

liefs
    ik denk aan je
    Jette

5. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Flyke heel veel succes, ik wens je een voorspoedige bevalling toe.

Liefs Hope

6. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Jaaaaaaaaaaaaaaaa Flyke, toch echt vruchtwater.
    Het echte werk gaat beginnen bij jou.
    Ik ben stiekum een beetje jaloers.
    Zet hem op meid!

X Neia

7. Sjannie

Sjannie Actief lid

Nov 28, 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Zit net even te gluren.
    flyke spannend hooor! bij mij braken de vliezen ook als eerste als ik NIET binnen 24 uur zou bevalllen kreeg ik medische indicatie om naar ziekenhuis te gaan. na 30 uur vanaf knappen vliezen hebben ze me ingeleid en 6 uur later is Denise geboren. Ik hoop dat ze jou eeder zullen inleiden als de ontsluitings niet opschiet. Toi Toi Toi meid zet em op!

Ps meiden nu ik hier toch even een bericht achter laat. Vandaag op de helft en 20 weken medishce echo gehad en alles is gelukkig goed. hartje is bijzonder nagekeken en dat zag er prima uit. Ben helemaal blij en gerustgesteld en ga nu echt genieten. En we weten wat het wordt! Zo leuk!

neia nog even en dan jij ook mama! Leuk hoor allemaal!

En bij Jude gaat het ook goed lekker misselijk zag ik even snel .....gaat dit keer goed hoor meid! houd vertrouwen!

Lieve groetjes aan allemaal!
    Chantal

8. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Aaaaaaaaaaaahhhhhhhhh Flyke, ik dacht het al toen ik je post las. Ik wist ook niet of ik nou zelf plaste of dat het vruchtwater was, maar na een uur was dat wel duidelijk bij mij (met bakken kwam het er toen uit!), maar ik kreeg na een uur ook meteen hele heftige weeen (een weeenstorm). Mij hebben ze dus echt niet hoeven inleiden! Zet hem op!

Ongelofelijk dat Neia wellicht ook gaat bevallen op dezelfde dag! Succes meid!

Hope: ik ben zo blij!!!!! heerlijk dat de trein rijdt! Wij staan bij elk stationnetje te wuiven! Die onzekerh3id kan ik niet wegnemen maar een succesverhaal wil zeggen dat het echt allemaal mogelijk is!

9. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    flyke en neia jullie maken er een spannende tijd van zo voor ons ben benieuwd

hope o meid ik denk aan je hoor en je weet het he ik sta je na te zwaaien

neia het lijkt nu wel steeds weer moeilijker te worden hoorde vandaag dat mijn nicht ook weer zwanger is en de eerste keer was gelijk met mij dus die verwacht nu de tweede en ik niks

dat doet pijn.
    verder ben ik weer doodop slaap weer slecht het gaat echt met pieken en dalen weer en daar baal ik zo van.
    alle prive dingen hebben hier ook wel mee te maken eerst hoor ik van mijn vriendin haar zwangerschap die niet makkelijk verloopt ergens voel ik me schuldig en ergens ben ik boos waarom ze mij laat stikken want zo voelt het.

dan mijn nicht nu weer het gaat maar door en ik blijf met lege handen staan.

de uitgerekende data moederdag allemaal van die dagen die ik mis. Ik weet ook dat het er bij kan horen nu nog maar het doet gewoon pijn. voel me ook echt eenzaam en denk dan waar ben ik mee bezig mensen komen niet meer zit meer alleen dan gezellig met anderen nee op het moment zou ik wel willen emigreren.
    de mei mama's zijn al vol op aan het bevallen en dat is ook moeilijk.

sorry voor mijn ego berichtje
    miriam

10. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    OEOEOEOEOEOE Flyke, misschien word je vanavond nog mama! Ik duim voor je meis!

Neia, ik hoop voor jou dat het ook niet meer lang zal duren. Ze (denk ik - maar ik heb niet alles bijgelezen dus misschien heb je al ergens verteld dat het een jongetje wordt?) laat vast niet meer lang op zich wachten. Je zult vast wel blij zijn met de verkoeling vanavond.

Hope, goed nieuws! Duimen draaien en ik gooi wat extra kooltjes op het vuur zodat de reis voorbij vliegt en de trein snel op z'n bestemming is ;).

Jude, sorry sorry sorry had helemaal je tweede echo gemist, maar wat heerlijk dat het goed uitziet! Wel vervelend dat je je nu wat minder lekker voelt, maar over een aantal weken is dat weer voorbij meestal. Volgende week weer echo, daar leef je vast alweer naartoe!

Franka, groot gelijk hoor dat je het eruit gooide - en zo te lezen konden ze het ook wel hebben. Wat lief van je mannetje! Lastig lijkt me een onregelmatige cyclus trouwens, wat zei de gynae daarover? Sorry als ik dat gemist heb.

Miriam lieverd, hoe is het nu met jou? Heb aan je gedacht afgelopen zondag.

Amber, wat een naar verhaal! :( Hopelijk wordt alles volgende week weer normaal, en gebeurt het dan niet meer. Niet leuk...

Me2, zit je alweer in je ritme als werkende mama?

En Jette, hoe bevalt het werken je?

Chantal, fijn te horen dat de 20weken echo goed was. Wat gaat dat alweer hard!

En Minka, wat een pech met Internet... Ik geloof nu al niet meer dat dat goed gaat komen bij onze verhuizing, na de verhalen van Amber en jou. "Gelukkig" kunnen wij ons abonnement niet meenemen, dus we nemen een nieuwe provider op het nieuwe adres en laten het abonnement ruim vantevoren ingaan, en dan maar hopen dat het goed komt. Doe je het wel rustig aan? Jij en je kleintje zijn nu het allerbelangrijkste he!

Hier alles prima, het gaat goed met de jongens en veel dingen voor het huis zijn geregeld. Gisteren al verhuisdozen gekregen, mannetje wou meteen al beginnen met inpakken maar dat heb ik verboden, ik ga niet twee maanden tussen de dozen wonen - als we de sleutel krijgen beginnen we daar pas mee, zodat de dozen ook meteen naar het nieuwe huis kunnen en niet hier hoeven te staan. Vind het wel megaspannend... Morgen weer naar een school voor Thijs kijken, hopelijk hebben we hierbij wel meteen een goed gevoel, anders maar een rationele beslissing nemen.

Guus heeft wel wat last van de warmte, ocharme... Gisteravond was hij erg onrustig, nu ligt hij gelukkig wel rustig te slapen.

Veel liefs voor allemaal!

Knuf Neeke

11. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Ben zo benieuwd hoe het met flyke gaat................... ! :confused:

Het werken bevalt me erg goed hoor de dagen vliegen voorbij, heerlijk hoor even die afwisseling, alleen dat vroege opstaan he :( !

Miriam lieve schat, ik hoop dat het gauw wat beter met je gaat, het is telkens twee stapjes naar voren en 1 terug he :cry: maar je doet het echt hardstikke goed meis!

Dikke knuff.

liefs jette

12. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    jette ja daar lijkt het wel op al voelt het voor mij als 1 stap naar voren en 5 terug en daar baal ik zo enorm van elke keer als ik denk ja nu gaat het weer ik ben weer mezelf dan gebeurt er weer wat of dan is een data ergens aan gekoppeld om gek van te worden

dacht kijk nog even of er al baby nieuws is maar helaas.

neia meid nog even flyke jij ook of mischien niet meer. ben benieuwd dames

knuf miriam

en marla weet niet of je nog wel eens mee leest
    maar ik mis je hier je had van die lieve berichten altijd wist altijd mensen op te beuren (niet dat de rest dat niet weet maar toch).

ik hoop nog een keer iets van je te horen al is het alleen maar dat het goed met je gaat en met famke knuf miriam

13. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Lieve Miriam, he wat naar dat nu ook je nicht weer zwnger is.....pff, wij begijpen heel goed dat het elke keer weer een klap is, hoe groot je jezelf ook prbeert te houden......1 stap vooruit en 5 stappen terug, zo voelt het.....maar jij ben sterker dan dat en je gaat ook weer 6 stapjes vooruit! Wij houden je hand vast bij het stappen!

14. franka

franka Bekend lid

Nov 12, 2006
    751
    0
    0
    Ik hoop vandaag op dubbel goed nieuws!
    Jeetje, het zou wel super zijn als de kleintjes van Neia en Flyke op dezelfde dag geboren zouden worden.
    Ik geloof niet dat jullie dit berichtje nog lezen, maar héél veel succes!

Liefs Franka

15. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Even kort berichtje vanaf het werk, (ik heb een nieuwe laptop, maar eerst nog vanalles installeren!)

Lieve Neia en Flyke, heeeeeel veel succes met jullie bevalling.
    Ik hoop dat alles goed mag gaan en jullie snel jullie kleintjes in jullie armen mogen houden

Kus Minka

16. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    o lieve meiden succes vandaag en hoop op twee mooie berichten

bij dood vruchtje kun je in anoek haar album kijken daar staat een foto van famke van marla is een poeperd hoor echt mooi vanacht redelijk geslapen nu aan het werk heb vrij vandaag dus kan mooi een x aantal keer kome kijken behalve vanmiddag dan ben ik weg dus laat ons niet te lang in spanning

17. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Marla: wat een schatje die Famke!

Nog geen nieuws grrrrrrrr, ben zoooooooooooooo benieuwd!

Miriam: gelukkig heb je redelijk geslapen...,geniet van je vrije dag.

18. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Nee hoor, hier geen nieuws!
    Ik denk dat ik gewoon 2 weken overtijd ga lopen. :cry:
    Had ik nooit verwacht, want in week 35 had ik al echte weeen en nu wil de kleine blijkbaar niet meer. :(

Flyke, hopelijk heb jij je kleintje al in je armen!
    Heeft er iemand het telefoonnummer van Flyke. Want volgens mij heb je in Belgie altijd een paar dagen dat je in het ziekenhuis moet blijven.

Miriam, meid kan me voorstellen dat je nu weer even in een dipje zit. dat dacht ik al, omdat ik je een paar dagen had gemist.
    Jij verdiend het ook zo om gelukkig te zijn.
    Maar ik vind al dat je het heel goed doet hoor!
    Het kan ook niet opeens helemaal geweldig gaan.
    Misschien als de maand mei voorbij is heb je weer wat meer rust.
    Ik hoop het zo voor je!

jette, heerlijk dat het werken goed bevalt! :D

Neeke, wij weten zelf nog niet wat het wordt, dus het is een grote verrassing. Ik ben nu wel nieuwsgierig hoor, echt spannend.
    Nog een maandje en dan kun je lekker gaan overhuizen. Heerlijk joh. Zal vast wel een hoop geregel zijn. Maarja dan kom je wel in een leuke buurt te wonen. ;)

Chantal, wat een geweldig nieuws dat de 20 weken echo helemaal goed was. Nu ben je op de helft meid. GEFELICITEERD! :D

X Neia

19. franka

franka Bekend lid

Nov 12, 2006
    751
    0
    0
    Nog geen nieuws van Flyke.... ik wacht weer af :)

Hè Neia, wat jammer dat het niet wil doorzetten. Ik kan me voorstellen dat je nu toch ook graag wilt beginnen en nu héél snel je kleintje wilt vasthouden. Ik hoop echt dat het nu voor jou ook snel gaat komen.

Hope fijn te lezen dat je weer in de trein zit en dat hij aan het rijden is.

Miriam: dank je wel voor je berichtje. Het blijft lastig om steeds in je omgeving iedereen zwanger te zien raken en wij niet. We moeten er maar in blijven geloven dat het ook voor ons een keer allemaal goed gaat komen. Ik geloof hier echt in lieve Miriam en ik denk ook veel aan jou.

Ik kom straks weer even kijken.

Liefs Franka

20. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Jette: lekker dat je je draai weer hebt in je werk! Ik heb ook gemerkt ho belangrijk het is om met een goed gevoel je kind te kunnen achterlaten! Jp drinkt niet echt geweldig (2x 120/150 ml afgekolfde melk) overdag uit de fles. Hij wil liever de borst, dus eet vaak rond 1200 uur snachts nog even flink bij mij, maar maak me verder geen zorgen.

Ik ben ook weer lekker op stoom (al weer bijna 7 weken aan de slag, maar lijkt of ik nooit ben weggeweest!). Ik heb vanaf 1700 uur tot hij naar bed gaat volledig tijd voor mijn zoon (boodschappen en huishouden is geregeld). echt heerlijk. dan gaan we altijd iets echt samen doen!

Neeke: inderdaad niet in de dozen gaan wonen! Nog genoeg tijd! Wel spannend allemaal hoor weer zo'n verhuizing! Gaat hetw erk en combi moeerschap ook goed bij jou?

Sjannie: heerlijk dat alles goed was! Het gaat nu snel!

Share This Page