tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Lieve Neia: ik denk dat ze je vast niet nog 2 weken laten doorlopen als je nu al kapot bent! Ben heel benieuwd hoe de controle was!
    Knuf!

2. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Amazonnetje, bedankt voor je tip.
    Ik ben bang dat ze niet zomaar gaan inleiden, omdat ik verder niks raars heb.
    Ja, misschien een groot kind, maar dat is geen teken.
    Maar ik denk dat het wel helpt als ik nu al ga zeuren, als de kleine er dan volgende week nog niet is dan zullen ze wel iets moeten doen, neem ik aan. :(

Me2, ik neem ook niet aan dat die kleine dit nog 2 weken leuk vindt.
    Ik kan het in ieder geval niet aan, omdat ik niet meer kan slapen.
    Om half 2 heb ik de afspraak, ik laat jullie het wel zsm weten.

X Neia

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    succes neia, en duidelijk zijn meis, aangeven dat het om jou gevoel gaat, het is jouw lijf en jou beebje! dus laat je niet zomaar wegsturen meis!

succes en sterkte de komende tijd! :D

liefs
    jette

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Neia, als ik het zo hoor ben jij allang 'bezig' met de bevalling. Dit hoort er allemaal bij, dus ik denk dat het niet lang meer op zich zal laten wachten. Ik zou wel aangeven dat je er echt doodmoe van bent. Amazonnetje heeft gelijk, je moet straks nog een Grootse Prestatie neerzetten, daar heb je ook energie voor nodig.

heel veel succes Neia.
    Amber

5. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee Neia, je zit nu bij de gynaecoloog - en die heeft je vast al verteld dat het begin er is :D. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat het bij jou al begonnen is, iedere bevalling is anders en als die weeën echt pijnlijk zijn, is er vast al wat aan het gebeuren. Bedenk maar zo, elke wee die je gehad hebt, hoef je niet nog een keertje door te maken! Misschien stript de arts je nog wel om het een verder zetje te geven? Ik denk aan je!

6. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Oh Neia en ik had je nog wel een rustige nacht gegund.
    Ik hoop dat de gyn nu iets voor je kan betekenen en het nu toch écht héél snel gaat gebeuren.
    Dikke knuffel voor jou!

Liefs Franka

7. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb onderstaand bericht even bij de mei-mama's gepikt!

Neia smste me het volgende:

Ik ben nog in het zh.
    Geen ontsluiting, wel verweekte baarmoedermond en ligt al naar voren.
    Echo was goed, geen vruchtwaterverlies, wel de slijmprop kon ze zien.
    CTG is niet goed, kindje is te rustig.
    Moet dus nog even aan de CTG en daarna bloed prikken.

Het is dus echt spannend nu, ik hoop voor haar dat de bevalling snel doorzet.

Volgens mij is iedereen aan het wachten opbericht van Neia hihihi.

Ik moet/mag vanavond weer naar de VK. Ben erg benieuwd of mijn kleintje genoeg gegroeid is.
    Ik laat het jullie snel weten.
    Voor de rest gaat alles z'n gangetje, voelde gisteravond met niezen een gevoel van "knappend elastiekje" onder mijn ribben. AU! zal wel een tussenribspiertje zijn die nu verrekt is of zo, altijd lastig zulke dingen hihihi
    Ik ben met werken vanaf vandaag wel terug gegaan naar 4 uur (op papier) ik probeer wel gewoon 6 uur te blijven, maar als het een dagje wat minder gaat kan ikgewoon naar huis, maakt toch niks meer uit voor het UWV of werk en geeft mij wel wat meer rust.

allemaal dikke kus en afwachten hoe het verloop bij Neia gaat!
    Minka

8. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Nou dat was me het middagje zh wel weer.
    Gelukkig had ik een hele aardige gyn, die ik nog nooit eerder had gehad.
    Ze vroeg hoe het ging, en de tranen begonnen te stromen. Mijn moeder heeft dus maar het verhaal gedaan. :) (is die bemoeial toch nog ergens goed voor).
    Ze nam me gelijk serieus en heeft heel veel onderzoeken gedaan.
    Bloeddruk was de 1e keer te hoog, dus moest later nog een keer.
    Toen een hele lange duidelijke echo gehad. Alles was goed met de kleine, maar sliep, en ik had voldoende vruchtwater (dit had ze opgemeten).
    Toen kreeg ik een inwendig onderzoek, gelukkig hoefde ik er zelf nog geen eens naar te vragen.
    Ik had dus nog geen ontsluiting, maar ze zag wel dat de weeen iets hadden gedaan. Want de baarmoedermond was goed verweekt en stond al helemaal naar voren. Volgens haar door de weeen.
    Ze zag ook dat er nog maar een klein beetje slijm zat, dit heeft ze weggenomen en onderzocht. Maar er zat geen vruchtwater bij.
    Ze zei dus dat er al veel op gang was gekomen, maar dat dat niet betekent dat het gelijk nu hoeft te komen. Daar baalde ik natuurlijk van, maar was al wel blij dat de weeen iets hadden gedaan.
    Ze kon dus helaas nog niet strippen of de vliezen breken, maar ze heeft dus daar wel gevroet. Hopelijk doet dat ook iets.

Daarna dus aan de ctg. De eerste 20 minuten was de hartslag van de kleine bijna helemaal gelijk. Het registreerde ook af en toe harde buiken en een enkele wee. Terwijl die echt niet zo pijnlijk was als vannacht. Maar de kleine reageerde dus helemaal niet.
    Daarom moest ik blijven en nog 40 minuten aan de ctg.
    Met man en macht hebben ze de kleine wakker proberen te maken. Au au mijn buik. :cry:
    Maar toen de baby eenmaal wakker was reageerde hij gelijk overal op. Ik voelde het zelf ook de hele tijd in mijn buik.
    Gelukkig maar, want anders waren ze dus wel gaan inleiden, omdat ze bang was dat het niet goed ging met de kleine.

Als ik vannacht dus weer weeen heb om de 5 minuten dan moet ik bellen en langskomen voor een ctg. Ze willen de baby dus wel goed onder controle houden.
    Voor mij kunnen ze helaas weinig doen.
    Ze heeft wel letterlijk in mijn dossier gezet dat ik het helemaal gehad heb. Misschien dat ze dan ook eerder de vliezen gaan breken wanneer ik ontsluiting heb.
    Ze kon me niks geven om beter te slapen, want ze zei dat ik toch wel wakker zou worden van de weeen.
    Ik moet proberen om wat actiever te zijn en 's middags alleen te rusten en niet te slapen.
    Want ze verwacht dat als ik een goeie nacht heb geslapen, dat het dan eerder doorzet.
    Nu weer afwachten dus.

Ik moet zeggen dat ik enorm gerustgesteld ben en dat ik het idee heb dat ik er weer even tegen aan kan (geen 2 wkn hoor ;) ).
    En ik ben nu al moe van deze dag dat ik denk ik wel vannacht eindelijk kan slapen. Dat lijkt me ook heerlijk.

Zoooooooo wat een verhaal zeg! :confused:
    Bedankt voor jullie steun.

X Neia

9. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Inderdaad Neia, wat een verhaal..... (niet de lengte hoor, maar de gebeurtenis van vandaag)
    Eigenlijk positief nieuws, alleen zit hij er nog veel te lekker bij jou.
    Ik ga het naar weer opnieuw proberen, want gisteren wilde het niet echt helpen. Komt ie nog een keer:

IK WENS JE EEN HELE RUSTIGE NACHT (want de slaap heb je ook nodig om op krachten te komen voor straks) Dus baby-neia laat je mama even een nachtje slapen, dan kun jij ook alvast uitrusten voor de reis die je gaat maken en daarna mag je met rommelen beginnen. We willen snel weten hoe je gaat heten en hoe je eruit ziet.

Nou Neia, ik heb hem even voor je toegesproken ;) en hoop dat jullie nu vanavond een beetje kunnen slapen. Ik ben er morgen weer!

Liefs Franka

10. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    He Neia, fijn te horen dat alles nog goed gaat met je beebje! En mooi dat ze haar (denk ik) goed in de gaten willen houden. Ik hoop voor je dat je een rustige nacht krijgt - maar ja, vaak beginnen bevallingen 's avonds of 's nachts dus wie weet... Ik kom gauw weer spieken!

11. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    neia meid ik had zo voor je gehoopt dat het vandaag sloes zou zijn, en dan lees ik dat je weer thuis bent potjandorie zeg.
    kom op baby we hebben nu echt geen geduld meer.

Hier gaat het wonder boven wonder erg goed.
    We zijn gister bij mijn vriendin geweest en het was weer zoals vanouds heel gezellig en leuk, hebben ook gewoon over de baby gepraat die in aantocht is en over danique echt heerlijk ben zo gelukkig nu echt blij heb haar toch weer terug.
    Hebben ook met z'n tweetjes even zitten teuten en toen kwamen alle apen uit de mouw bij haar en mij dus alles is uitgepraat en opgelost heerlijk.
    o meiden zo naar begin van mei en nu dit hopen dat donderdag ook mooi goed nieuws krijgen dan is het helemaal super.
    nou iedereen een knuf van mij en ik kom zeker vanavond nog effe spieken
    liefs miriam

12. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Lijst met belangrijke data voor de meiden van:
    Tussen realiteit en gedwongen positivisme!

Verjaardagen:
    14-01-1979 Franka
    13-02-1981 Neia
    01-03-1969 Minka
    29-03-1977 Jude
    10-04-1980 Flyke
    27-04-1972 Marla
    10-05-1970 Amber
    06-06-1973 Neeke
    15-10-1974 Me2
    13-06-1976 Hope
    25-07-1972 Jette
    22-08-???? Thijs
    30-08-1981 Miriam
    04-09-2007 Lize
    14-11-???? Guus
    11-12-2007 JP
    23-12-2007 Danique* geboren.

Uitgetelde data van de zwangeren:

21-05 Neia uitgerekende bevallingsdatum
    27-05 vlgs gyn, 29-05 volgens VK: Flyke uitgerekende bevallingsdatum
    15-07 Minka uitgerekende bevallingsdatum

Belangrijke / moeilijke data:

02-04 Franka Miskraam
    14-04 Me 2 uitgetelde datum 1e zwangerschap*
    25-04 Neia, Miskraam 2e zwangerschap
    03-05 Miriam, uitgerekende datum van Danique*, 3e zwangerschap
    05-05 Amber, uitgerekende datum van de 1e zwangerschap*
    09-05 Hope, Miskraam 1e zwangerschap.
    22-05 Miriam, naar de natuurgeneeskundige, Spannend!
    05-06 Flyke, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
    16-06 Miriam, miskraam 1e zwangerschap.
    30-06 Hope, Miskraam 2e zwangerschap.
    13-07 Neia, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
    23-07 Minka, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
    05-09 Me2 Miskraam
    07-12 Hope, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
    21-12 Neia, Miskraam 1e zwangerschap
    23-12 Miriam, Miskraam 2e zwangerschap.
    25-12 Miriam, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
    [/quote]

nu eerst volgende jarige neeke op 6-6
    nu eerst volgende uitgerekende is neia en minka
    nu eerst volgende met een moeilijke data flyke 5-6
    en miriam natuurgeneeskundige 22-5

dames ik vond het even leuk om met de kleurtjes te spelen
    hihi

13. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    neiababy let op tante jette, je laat vannacht je mamma even lekker slapen zodat jullie beiden uitgerust morgen jullie kunnen voorbereiden op het avontuur! hi hi hi, ik hoop maar dat het beebje een beetje wil luisteren!

Neia meis ik hoop maar voor je dat het snel begint, ik heb 2 nachten niet geslapen van de weeen en ik weet hoe moe of je dan wordt!
    Jij bent al langer onderweg, pfffff meis! sterkte hoor! (maar het is straks allemaal de moeite waard hoor!)

liefs jette

14. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Och Neia, wat een spannende dag weer in het ziekenhuis... dat is niet niks, je wilt toch niet horen dat je kindje 'te rustig' is. Gelukkig is er niks aan de hand en ziet het er op zich allemaal prima uit. Alleen ontzettend balen dat het allemaal zo lang duurt, het is uitputtend. Fysiek en emotioneel.
    Ik hoop dat je een paar uur heeeeeel diep slaapt, dat je dan wakker wordt van 'een beetje buikpijn' en binnen drie uur een beebje in je armen houdt. (ik denk trouwens dat je een jongetje krijgt).
    Zal voor Neia-man ook wel heel spannend zijn, die kan het niet van je overnemen, dus die moet maar 'toekijken'. Arme vent, ook niet leuk... (je mag vast heeeel hard in zijn hand knijpen tijdens de bevalling, heb ik ook bij Amberman gedaan)

slaap maar heeeel lekker...
    Amber

Miriam, wat ontzettend fijn dat je het hebt kunnen bespreken met je vriendin! Go Miriam!

15. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    Neia, heel veel sterkte en toi toi toi...
    geloof het of niet...je loopt 'gelijk' met mijn amazone-genootje op het andere forum, Naia, die staat ook op 'elk-moment-kan-het-gebeuren'!
    Ik kijk momenteel dagelijks wie nou het eerst is, ha ha ha...uitputtend hoor, moetniegekkerwogduh!

zie: http://forum.de-amazones.nl/posting.php ... ply&t=2806
    [ik heb daar ook zojuist gereageerd...]

liefs
    Amazonnetje

en ook sterkte aan alle anderen die het moeilijk hebben!

16. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
  17. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Goeiemorgen meiden,

Daar ben ik weer, met baby in de buik. ;)
    Helemaal niks aan de hand hier.
    Ik kan eindelijk zeggen dat ik heerlijk heb geslapen!
    Misschien wel 4 of 5 uur vannacht, dat is echt al weken geleden.
    Opeens voel ik me nu dus ook helemaal uitgerust.
    Wel af en toe wakker geworden van een wee, maar dan toch weer in slaap gevallen.
    Nu voel ik ze ook heel af en toe, maar ze zijn helemaal niet zo heftig. Dus ik probeer ze weg te zuchten en dan te negeren.
    Ik voel me dus eindelijk goed!

Miriam, wat een geweldig nieuws dat je het hebt uitgepraat met je vriendinnetje.
    En dan is het gelijk weer als vanouds zo gezellig.
    Je hebt het ook echt verdiend.

Amber, ja Neia-man heeft het ook zwaar ja. Hij heeft de afgelopen nachten ook nauwelijks geslapen, en gister was natuurlijk weer een werkdag. En dan ook nog die spanning in het zh.
    Hij kan ook echt niet wachten totdat de kleine er eindelijk is.
    Die buikpijn heb ik wel, maar verder....... :rolleyes: Dus wie weet!

Amazonnetje, haha wat lief van je.
    Stiekum hoop ik dat ik eerder ben. ;)

Tante Jette ;) , ik weet zeker dat het straks allemaal de moeite waard is. En over ongeveer 2 weken is de kleine er echt. Dat houdt me op de been.

Neeke, dan ga ik voor vanavond of vannacht, oke? Dan ben ik lekker uitgeslapen, is het volle maan, en wordt onze dikzak op de uitgerekende datum geboren. :D

Franka, thanks voor het toespreken van de kleine. Hopelijk was dit de laatste keer.
    Hoe is het met jou?Nog andere gevoelens over deze maand?

Minka, hoe was het bij de vk gister? Een mooi gegroeid kindje gezien?
    Geweldig dat je gaat proberen om minder te werken, dan heb je in ieder geval niet meer die druk voor het aantal uren, en kan je gewoon na 4 uur naar huis als je daaraan toe bent.

Jude, wanneer mocht je deze week ook alweer naar de gyn?

Me2, hoe is het met jou en met JP?

Ik ben zo benieuwd naar Flyke's bevallingsverslag en een fotootje natuurlijk.

Hope, hoe bevalt het in de trein? Voel je je nog goed?

X Neia

18. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hallo lieve allemaal,

Ik hoorde van Amber dat Flyke was bevallen van Merel. Van harte gefeliciteeeeeerd lieve Flyke. Wow, geweldig dat onze topicstartster bevallen is!

En Jude, ik wil jou ook heeeeeeeel erg felicteren met je zwangerschap! Eng he, die eerste weken. Ik kan me ze nog als de dag van gisteren herinneren. Maar onthoud goed, er komt een tijd dat je wel van je zwangerschap gaat genieten en dan met volle teugen.

Jeetje Neia, wat een toestand en wat naar voor je. Ik kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zat. Zo te horen duurt het niet lang meer voordat de Neia baby er is. Spannend!

En lieve Miriam, ik ben blij om te lezen dat je je momenteel goed voelt en dat alles tussen jou en je vriendin is uitgesproken. Ook al ben ik hier al een tijd niet meer geweest, toch heb ik zo vaak aan je moeten denken......Ik hoop zo dat het geluk snel jouw kant opkomt!

Voor alle anderen: ik heb helaas niet kunnen bijlezen en weet niet zo goed wat jullie allemaal hebben meegemaakt. Toch geef ik iedereen een knuffel en hoop dat ik hier vaker kan komen.

Een update van mij: (Famke zit nu op mijn schoot en sputtert wat tegen, dus ik moet zo weer gaan).
    Famke doet het heel goed en groeit als kool. Het enige nadeel is dat ze niet uit het flesje wil drinken en dat heeft mij de afgelopen 3 weken veel stress opgelevert en dat ging bijna ten koste van de BV. Ik heb nu (bijna?) geaccepteert dat ze het flesje overslaat en heb mijn baas vanochtend ingelicht. Mijn bedoeling was om Famke onder werktijd persoonlijk BV te geven (de creche is op ons werkterrein), maar dat overviel mijn baas. Hij zal mij donderdag terugbellen. (een andere optie is tot 6 maanden thuis te blijven en hij had het over een dag meer werken, zodat ik dan wel tijd genoeg voor mijn werk had en naar de creche kon gaan, maar dat is eigenlijk voor mij geen optie).
    Dat is nu even wat speelt in mijn leven, maar bovenal ben ik ontzettend gelukkig met mijn lieve meid en ben ik nog bijna dagelijks blij dat wij dit wondertje hebben gekregen.

Ik heb een foto van ons schatje in mijn album gezet.

Hopelijk tot snel!

Liefs,
    Marla en Famke

19. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Neia: fijn te horen dat je een beetje hebt kunnen slapen vannacht. Je klinkt in ieder geval weer wat optimistischer, dat doet me goed.

Ik heb vandaag een héél dubbel gesprek gehad met mijn collega (mijn vriendinnetje op school) Haar dochtertje had al tegen me verteld dat papa geen zaadjes meer aan mama kon geven (dochter zit in mijn klas), dus ik begreep hier wel uit op wat er gebeurd was. Vanmiddag hadden we een relaxt gesprek over haar ouders (moeder is ongeneeslijk ziek en vader trekt dit niet) en natuurlijk kwam hierna ook onze kinderwens ter spraken. Ze vertelde dat ze moeilijk vond te zeggen, maar in juni heeft ze ook een HSG. Ik begon te twijfelen en dacht dat ze misschien toch nog een derde wilden. Nee, bij haar is het om te kijken of alles nu goed dicht zit :( Héél dubbel. De één heeft hem achter de rug omdat ze juist zo graag een kindje wil en de ander, omdat ze het juist helemaal niet meer wil. Wist ook even niet wat ik moest zeggen. Ze vroeg me naar hoe het in zijn werk ging, omdat ze het alleen uit een boekje kon lezen en wilde toch even wat live info.
    Ze heeft me verder een tip gegeven van een andere vriendin van haar. Ook die had de hele molen zoals wij achter de rug en is na een acupunctuur (hoe noem je eigenlijk iemand die dit doet? acupuncturist?)geweest. Ze kreeg daar het advies om stralingen uit de weg te gaan (Gsm, digitale wekker, etc) en was ook direct de volgende cyclus zwanger. Weet nog niet of ik dit ga doen, denk dat ik nog heel even wil afwachten. Wie weet denk ik er volgende week bij mijn ongi wel weer anders over...

Een lang verhaal en het enige wat we kunnen doen, is weer op die wachtbank blijven zitten.

Liefs van een wachtende Franka

20. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    neia meid o wat fijn voor je dat je lekker geslapen hebt wordt je al gek van ons en de mensen thuis die alleen maar kunnen vragen nou en hoe ver is het enz enz enz.

ik zou knettergek worden denk ik hihi

Marla meid wat fijn om iets van je te horen wat heb ik je gemist zeg begon al te twijfelen of je nog terug kwam. maar gelukkig je bent er weer.
    en ook al is het niet zo vaak het is fijn om iets van je te horen.

franka meid wat dubbel is zo'n gesprek dan he, je ligt haar in om een heel ander doel jullie doelen zijn dan zo tegenovergesteld lijkt me raar en ergens ook wel iets angstigs maken, die tip heb ik vaker gehoord alleen ik heb geen goede afloop gehoord maar er is ook al tegen mij gezegd dat ik daar maar eens rekening mee moest houden.

Ik kan alleen maar zeggen ikhoop dat jij ik en hope heel snel gaan aansluiten in de rij en dat jude niet alleen die lange zware weg hoeft te strijden al loopt ze nu al een heel eind op ons voor.

jude meid hoe voel jij je gaat het en wanneer mag je je wondertje weer gaan bewonderen
    knuf van mij voor jou meid.

me2, amber, jette, neeke hoe is het met jullie?

minka hou jij het nog vol? denk dat het nu ook wel zwaar is geworden de laatste loodjes, heb je alles al klaar?

verder iedereen die ik vergeet een knuf liefs miriam

Deel Deze Pagina