tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussion in 'Vlinder clubs' started by flyke, Oct 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    hey meiden

kwam vlug es spieken of er al nieuws was van Neia
    niet dus :(
    hopelijk is ze nu aan het persen ;)

ben benieuwd of mijn theorie van misselijk/meisje bij haar zal kloppen want bij mij klopte die absoluut niet.

misschien eens moeten vragen aan Neia welke naam ze eerst vond, voor jongen of meisje? want die theorie klopte bij mij wel.

ik duik vlug mijn bedje nog wat in terwijl Merel nog slaapt
    tot later
    flyke

2. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Hey flyke hoe gaat het nu meis, al een beetje gewend om weer thuis te zijn en de zorg voor je kleine meid?
    Hoe gaat het met flykeman, supertrots zeker?

liefs
    jette

3. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    hey jette

ja het is even wennen he allemaal,
    alles een plaatsje geven praktisch, organisatorisch, geestelijk ;)
    gisteren is een vroedvrouw gekomen (gezien Merel in couveuse met verkeerde drinktechniek afgekolfde melk in flesjes) weg was vlotte de borstvoeding niet en kolfde ik steeds af. De vroedvrouw zei, als je het wil nog eens proberen haar aan de borst te leggen, het is nu of nooit, volgende week zal ze al niet meer willen.

Dus geprobeerd en wonderbaarlijk het lukte.
    Vanacht echter dacht ik ook dat het lukte, maar na een uur was ze er alweer... dan maar 60cc afgekolfde melk bijgegeven en sinds 4u slaapt ze en nu om 8.06 nog.

Blijven proberen en doorzetten is de boodschap.
    Vandaag komt de vroedvrouw terug opdat ik zou volhouden ;)

Ja flykeman die doet het wonderbaarlijk goed.vroeger zei hij nog, die luiers verversen zal niets voor mij zijn hoor, zal jij maar moeten doen later, en nu doet hij het af en toe es. en de navelverzorging neemt hij bijna volledig op zich, ik heb schrik om daar aan te komen om haar pijn te doen.. en savonds als hij thuiskomt geven we haar samen een badje, momentje voor ons drie, doet ons deugd!

groetjs
    flyke

4. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Neia, ik hoop dat je ondertussen aan het bevallen bent of al bent bevallen!
    Helaas kan ik het even hier niet meemaken, ga met 1 uurtje naar Zeeland tot maandag, maar wie weet hebben ze daar internet ;) Ik hoop een sms-je te krijgen zodat ik mijn nieuwschierigheid kan bedwingen!

Flyke, geniet van je meissie, ze is al weer een week oud, wat gaat dat snel! Hoop dat de borstvoeding blijft lukken

Allemaal dikke kus
    Minka

5. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    je doet haar geen pijn hoor flyke als je haar naveltje verzorgt, maar het is goed dat je flykeman direct van het begin af aan er bij betrekt.
    Jetteman vindt het prachtig om dominque te verzorgen en s'avonds gaat hij altijd met haar in bad, vader en kind vinden dat geweldig zo saampjes, heerlijk gezicht als je die twee zo ziet genieten!

Zou je het problematisch vinden als de borstvoeding niet lukt en je over moet op flesvoeding?

Ja het is in het begin wennen hoor, maar komt goed meis, echt waar!
    en je weet he, je kunt hier altijd terecht met vragen en opmerkingen!
    de moeders op dit forum zijn allemaal door de fase gegaan.

liefs
    jette

6. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Flyke: theorie van meisjes/jongensnaam klopt hier totaal niet, maar was bijna niet misselijk dus die theorie klopte wel bij mij...Het blijven baker-praatjes! hahahaha
    In bad den samen deden wij ook altijd samen in het begin, heel intiem moment he met zijn drieen! Sinds JP al om 7 uur/half acht naar bed gaat doe ik het nu altijd omdat mijn man dan nog niet thuis is. Vaak ga ik samen met hem in bad. Zo gezellig!
    Ik hoop dat de borstvoeding gaat lukken, maar voel je niet slecht als het niet gaat (ik vind alles kolven echt wel een hele belasting)!
    Je weet me te pb-en voor vragen!

Neeke: ik voelde van de week eisprong pijn, ben benieuwd of het "heeft doorgezet" en ik over een dag of 11 ongi word of dat het een valse start was :)

Minka: hopelijk is het wel gezellig dit weekend!

Neia: ik denk dat je aan het persen bent :)

7. neia

neia Fanatiek lid

Jul 18, 2006
    3,341
    0
    36
    Even snel melden:

Gister weer een valse start.
    Niet zo erg als afgelopen weekend, maar wel erg pijnlijk en echt een wee-achtig gevoel.
    Ik word er helemaal gek van, waarom zet het nu niet door? Bah.
    Sinds vannacht voel ik me totaal niet lekker: hoofdpijn, buikpijn, constant naar de wc en misselijk met overgeven.
    Ik ben het nu echt zat! :cry:
    Hopelijk mag ik jullie snel wat beter nieuws brengen.

X Neia

p.s. Jude ik denk aan je!

8. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    neia, foei, ik had gehoopt je hier niet meer te lezen vandaag
    ik duim echt van allerharte dat de bevalling nu echt mag starten !

jette en Me2, bedankt voor jullie reactie,
    de vroedvrouw is zonet langsgeweest, Merel sliep nog haar wakker gemaakt, zoog even aan de borst viel in slaap en de melk liep naast haar mond, melk genoeg dus. Gezien ik zo een druk heb in mijn borst mag ik wat afkolven om die spanning weg te nemen maar als dit weekend goed verloopt denkt de vroedvrouw dat de pijn zal verdwijnen, ik hoop het!
    verder woog Merel al 20gr meer dan gisteren, dus ze doet het prima woog 2840 bij geboorte en nu 2960gr.

jette nee ik zou het zeker niet problematisch vinden om over te stappen op flesvoeding, maar wel jammer, ik heb altijd gezegd BV te willen geven om verschillende redenen, maar als het niet lukt zou ik proberen vol te houden met kolven gezien ik eind augustus toch stop met BV ( terug gaan werken begin sept)

Jude, ik duim voor je, weet iemand eigelijk hoe laat haar echo was?

Minka, ben te laat, maar geniet van Zeeland!

groetjes
    flyke

9. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Neia, hou het in de gaten, het zou zomaar hoge bloeddruk kunnen zijn! Misschien even je vk bellen?

Liefs Neeke

10. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    neia tjonge jonge wat vervelend elke keer die valse starten, maar misschien gaat de bevalling dan wel supersnel omdat je al zo lang "bezig" bent!

... ach ik zeg ook maar wat maar dat merk je misschien wel.

Ik was anderhalve week overtijd maar zonder starten ik had nergens geen last van tot aan het moment dat de weeen begonnen, en toen.... nou ja laten we het daar maar niet over hebben! 8)

goed weekend meiden.

jette

11. franka

franka Bekend lid

Nov 12, 2006
    751
    0
    0
    Oh Neia, wat een gemene start van de bevalling moet je meemaken. Ik hoop echt dat het nu snel gaat beginnen. Je hebt zo te horen nu genoeg voorpret gehad. Heel veel succes lieverd.

Jude: ik hoop dat het vandaag goed gegaan is. Ik kom straks nog even kijken en hoop dat je dan goed nieuws gepost hebt.

Miriam: ik was superblij te lezen dat de uitslag zo goed is! Eindelijk gaat het nu ook jullie tijd worden!

Sorry, maar moet ook even echo-praat melden :oops:
    We zitten weer op die vreselijke wachtbank en dat heb ik nu ook echt even gehad. Steeds weer die twijfel wel of niet en ik probeer er echt zo luchtig mogelijk over te doen. Ik heb al een paar daagjes ongikrampjes (nu niet meer) en begin weer erg te twijfelen over de HSG (zou het allemaal goed zijn gegaan, hadden we het wel moeten doen?) Ik hoop dat het snel woensdag is met positief of negatief nieuws, want van die laatste week voor mijn ongi word ik niet echt gelukkiger.

Tot overmaat van ramp deze week een kassiére op haar neus gezet. Ik had het tijdschrift 'Ouders van nu' gekocht (wel eens leuk om doorheen te bladeren en op de hoogte te blijven van allerlei info) Zegt die kassiére uit het niets bij het afrekenen: "oh, gefeliciteerd, in blijde verwachting" Ik ging daar door de grond. Ik reageerde ook alleen met een duidelijke "nee". Hopelijk kijkt ze voortaan beter uit met wat ze zegt. Ik haat bemoeienissen over mijn boodschappen. Ik voelde me net weer 14 en voor het eerst tampons kopen ofzo, vreselijk!

Gelukkig is er ook nog iets positiefs afgelopen week. We hebben onze zomervakantie geboekt (ook na wikken en wegen) We gaan lekker naar Thailand! Ik ga nu eerst proberen daar naar uit te kijken en dan is het nog twee maandjes voor een eventuele volgende stap.

Sorry voor de echo praat. Ik kom nu weer alleen kijken voor nieuws van Jude en Neia (en voor jullie allemaal natuurlijk)

Liefs Franka

12. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    franka je niet verontschuldigen meis, het is helemaal geen egopraat, uit je gewoon, het lucht op!
    We horen graag deze praat aan hoor!

He lekker zeg thailand, ben er nog nooit geweest maar het schijnt heel mooi te zijn!
    Hoe lang gaan jullie, gaan jullie rondreizen of blijf je op 1 plaats.

Jette

13. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Neia: jeetje, alweer een false strat! Nog nooit heeft iemand me zo lang in spanning gelaten voor zijn bevallng hahahaha
    Houd het wel even in de gaten dat je je zo rot voelt...wanneer moet je weer op controle?

Franka: geen ego praat hoor! Daar zijn we voor! Die week voor je NOD is ook slopend en dan ook nog zo'n domme cassiere......
    Thailand is prachtig! wanneer gaan jullie?

Flyke: ik hoop ook echt dat je tot eind aug. bv kan geven! Kennelijk snapt Merel wel hoe het moet!

14. Jude

Jude Bekend lid

Nov 30, 2006
    654
    0
    0
    Nou meiden, het was me het dagje wel, maar ik heb goed nieuws: alles was nog steeds helemaal goed en volgens de echo 10 weken en 2 dagen.

Ik was dit keer wel heel erg zenuwachtig, omdat ik me dus best wel goed voel vergeleken met vorige week. Dus ik dacht echt het ergste.

Maar ik had weer de gyn die ik vorig jaar had toen ik voor het eerst naar het ziekenhuis ging en die alle onderzoeken toen in gang had gezet. Die was toen al heel aardig en dit keer gelukkig ook weer. Hij zag meteen dat ik heel erg zenuwachtig was en kon mij uiteindelijk wel op mijn gemak stellen en ging eerst de echo doen. Gelukkig deze keer een uitwendige echo en hartje ook horen kloppen voor het eerst. Dat was echt heel mooi om te horen. En meteen een opluchting natuurlijk.

Nu mag ik over 2 weken weer voor een echo (eventueel met nekplooimeting etc als we dat willen) en een gewone controle bij de gyn. Ben ik wel blij mee, zo om de 2 weken een echo. Volgens hem was de kans dat het nu nog mis gaat erg klein als je met 10 weken een goede echo gehad hebt. En ik moest er nu vooral wel van gaan genieten. Maar ja, ik hou maar in mijn achterhoofd dat het wel nog kan natuurlijk...

Dus meiden, goed nieuws! Sorry dat ik nog niet op jullie allemaal reageer nu, ik ben een beetje hyper van alles en ik word eigenlijk geacht vandaag thuis te werken, maar dat is er nog niet van gekomen, ga maar eens een poging wagen nu...

Fijn weekend allemaal.

Liefs,
    Jude.

15. Lara11

Lara11 Niet meer actief

gefeliciteerd Jude, helemaal goed! :thumup:

Miriam, super dat je zo'n goede uitslag hebt! Ben heel blij voor je!

Neia, ik heb verdorie met je te doen zeg! Dit is niet leuk meer... Advies van neeke lijkt me een goede. Sterkte meid.

Franka, wat een k*t, die cassière... Ik heb een standaardantwoord bij dit soort opmerkingen. Ik zeg dan hardop 'Pardon?' en kijk de ander aan en wacht. Ik garandeer je dat de ander zich daar heeeel ongemakkelijk bij gaat voelen. (nee, mensen zijn soms helemaal niet blij met mij)
    Ik hoop dat er zich geen ongi aandient (ongipijn kan ook andere dingen betekenen....) Sterkte Franka

Flyke, wat mooi om je over Merel te horen praten. Vind het zo geweldig voor je. Geniet van het borstvoeding geven!

alle anderen, groetjes!

Ik heb net bezoek gehad, Lize slaapt nu en ik ga wat huis-rommelen. Vanavond naar Sarah Kroos, leuk! En onze secretaresse komt oppassen! (goed he!) Hele lieve vrouw die bij het kraambezoek al zei: ik wil wel oppassen hoor! Ze is een schat.

tot snel!
    (ps: iemand de gouden kooi gevolgd? Stomme Jaap heeft gewonnen, hoe idioot!)

16. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    hey jude

eindelijk een berichtje van je!
    en zoals gedacht alles goed!
    ben blij voor je!
    en ja dat genieten is echt heel moeilijk (spreek uit ervaring ;) ) maar het tenminste proberen he ;)

neia, nu moet jij het volgende goede nieuws brengen he!

goed wekend iedereen
    liefs
    flyke

17. franka

franka Bekend lid

Nov 12, 2006
    751
    0
    0
    Yes Jude: supernieuws. Heerlijk dat je het hartje hebt kunnen horen en vooral dat alles zo goed gaat! Geniet er maar lekker van.

Liefs Franka

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heel mooi lieve jude dat het wederom goed was maar daar was ik ook niet bang voor hoor want nu gaat het gewoon goed geen twijfels nee genieten meid

flyke mooi je zo te horen praten over de kleine bengel

franka meid o ik weet zo goed hoe je je voelt ik wordt er soms moedeloos van als mensen alles op mijn eigen betrekken bah bah bah

moest beschuiten halen in de super voor collega kindje die geboren is en de vrouw zegt wat leuk voor u gefelicteerd een meisje zie ik nou en dan zelf al weer op pad ik dacht je moest eens weten maar wist me letterlijk stil te houden.

dus ja die dingen heb ik nu ook altijd

en die rot weer voor je ongi die kan ik wel naar verwegistan wensen, ergens een hoop een wetenschap van nee en toch een gevoel van ja je wordt er gek van.
    ik ga die molen vanaf heden ook weer in moet dit weekend ongi worden en dan draai ik ook weer mee

houden we elkaar de hand vast he meid en trekken we elkaar ervanaf samen met hope natuurlijk.
    de heksluiters zijn we

iedereen fijn weekend, ben zelf onwijs druk moet morgen gewoon werken en mijn schoonmoeder gaat morgen onder het mes heeft las van een tennisarm die niet over gaat dus laatste redmiddel operatie

dus druk druk

knuf aan iedereen

19. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Jude, wat heerlijk, weer een goede echo! De vk zei tegen mij dat een goede echo de kans zeker verkleint, en als je een paar opeenvolgende echo's hebt waarbij de termijn ertussen klopt, dan is de kans dat het misgaat al helemaal klein!

Miriam, goed nieuws ;), ik blijf je volgen!

Knuf voor allemaal,

Neeke

20. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Jude: Goed nieuws! Ga er nu toch maar een beetje aan geloven! Lekker op je wolk springen! Ik weet dat het soms nog erg moeilijk is om er van te geneiten, maar koester die momenten dat het wel lukt!

Share This Page