Jeetje, heftig hoor! Begijp toch nooit helemaal waarom ze niet op tijd een knip kunnen zetten, is zo gepiept.....pff dit wil je echt niet! Heel veel sterkte lieve Marieke en zoals ik al zei: als je teveel pijn hebt dan moet je even naar je wondertje kijken, dan gaat de zon weer schijnen!
tjemig marieke wat een hel ik hoop maar dat je gauw opknapt en van je heerlijke neia mag gaan genieten, maar dit is niet wat je van een bevalling verwacht he! Heel veel sterkte meis! Liefs Jette
Hee Marieke, gefeliciteerd met je dochter! Ook voor je man natuurlijk. Wat een leuke naam! Zo te horen heb je er heel wat voor moeten doorstaan, maar je bent het er vast mee eens dat het het dubbel en dwars waard is. Geniet van jullie kleine meisje! (gelukkig geen 8 ponder...)
Lieve Marieke, Van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid Neia. Wat heb je toch allemaal moeten doorstaan! Nu eerst jezelf goed laten verzorgen in het ziekenhuis maar vooral genieten dat jullie kleine Neia nu eindelijk vast mogen houden. Ik hoop dat je snel wat op zult knappen en dat we je hier snel weer mogen zien. Dikke kus Minka
Hallo meiden, Ik ben ook weer terug van Zeeland. Gelukkig kreeg ik een sms van Marieke zodat ik niet al te lang in spanning heb moeten zitten. Ik heb een leuk weekend gehad, maar het was erg vermoeiend, best veel gelopen en dan merk je dat het toch niet zo soepeltjes meer gaat hihihi. Ook erg slecht geslapen dus vandaag nog maar even lekker bijtanken thuis. We hebben hier ook geen geluk met de computers/internet! Tele2 kon ons (na 13 weken) vertellen dat ze niet meer aan ons kunnen leveren! toen dus de laptop stuk, nu moet hij waarschijnlijk weer retour omdat een usb-poort kapot is! Ik hoop dat het niet al te lang zal duren en dat ik weer snel online kan zijn (al is het via het werk). maar als jullie een paar daagjes (weer) niks van me horen weten jullie waarom. Jude, fijn dat je echo goed was meid, heerlijk! Franka, ik denk aan je de komende dagen. Alle andere, hele dikke kus en knuffel van mij Minka
ai, Neia en Marieke hebben dus heel wat te verduren gehad ook lees ik. Inderdaad Jude, Merel was ook een sterrenkijkertje plus dat een stukje van de baarmoederrand niet helemaal verweekte, zuignap en knip ook gehad. Bij laatste controle had gyn gezien dat het sterrenkijkertje was, ik zei nog, hopelijk wordt het niet zoals mijn zus, zoontje was ook sterrenkijkertje en omdat baby hartslag plots teveel zakte hebben ze een spoedkeizersnede gedaan. Gyn zei nog, hoofdje kan nog veranderen hoor en sterrenkijkertjs kunnen ook normaal geboren worden. Neia (Marieke) moet nog even wennen daaraan , hoop dat je je meisje al goed hebt kunnen vasthouden en knuffelen en dat ze bij je is, (want dat miste ik het meeste toen ze in couveuse lag!) liefs flyke de rest, vele groetjes! MInka, jij bent nu de volgende he
Minka wat een compu/indernet drama's toch weer! Maar goed, als dat het enige is.... Ik ben rond die tijd op platte schoenen gaan lopen, scheelde wel bij mij. Had ik minder moeie benen, maar wellicht deed jij dat al! Nog maar 7 weken en dan ben jij aan de beurt, spaaannnnnnennnnnnd! Flyke: hoe gaat het allemaal? en met de borstvoeding? Al een beetje gewend aan het feit dat jullie nu mama en papa zijn? Ik ga morgen weer naar NL tot volgend weekend. Heel geregel steeds met opasmama daar en auto ed, maar zolang JP er niet onder lijdt ben ik tevreden! Mijn man komt van het weekend ook even naar NL andersw mist hij ons teveel! JP is al bijna 6 maanden en nog steeds zijn wij af en toe verwonderd dat hij gewoon bij ons hoort!
hey Me 2 ja zaterdagnacht was weer niet te doen, constant huilen, beetje drinken, in slaap vallen, trug wakker, weer zoeken naar de borst, vannacht terug zelfde, 1u is altijd slechtste moment, dan begint het, overdag slaapt zij goed en weent ze af en toe es, maar s nachts moet zij precies alles in halen, ik ben om 1.30u naar beneden gekomen en heb in zetel geslapen, hubbie moest vandaag heel vroeg op en weg voor het werk en lange baan afleggen, dus ik wou hem zeker zijn slaap niet ontnemen. Ik heb een tip gevolgd van een collega van hubbie zijn werk, zij kolfde savonds af en gaf dan snachts het flesje, dan wist ze hoeveel cc haar kindje binnenhad. Heb rond 1u30 haar flesje gegeven van 80 cc, maar even later was ze er alweer, dan nog es 30 cc bijgegeven en dan heeft ze geslapen tot kwart vr 7 deze morgen! Ik heb alleen wat schrik dat ik haar teveel geef ...maar ik heb haar niet geforceerd en ze dronk het flesje zonder moeite leeg. Mijn borsten zijn precies dezelfde niet meer, ik heb totaal geen stuwing meer, en mijn tepels voelen ook niet pijnlijk meer aan , hoop maar dat mijn productie niet stilvalt, zelfs vroeg ik te controleren aan hubbie of het afkolfapparaat nog wel werkte, voorheen voelde ik dat haast pijnlijk zuigen... hehe kan me inbeelden dat hubbie jullie mist! inderdaad, heb dat ook soms, vooral als we in bed liggen savonds en plots hoor je geluidjes of kreetjes van Merel, juist ja we hebben een baby... raar he! groetjes flyke
hey flyke, tja ik weet niet hoe het met borstvoeding is hoor, maar op het moment dat ik dominique ging verhogen met voeding ging ze ook acuut doorslapen, we zijn geloof ik met 120 ml. begonnen en toen per week met 10 verhood dit ging hardstikke goed, ze moeten overdag een soort van reserve opbouwen zodat ze s'nachts door kunnen slapen! Maar nogmaals ik weet niet hoe het met borstvoeding is! Liefs Jette
Flyke: klinkt als regeldagen. Dan wil ze meer eten en komt dus vaker om jouw productie omhoog te krijgen. Blijf haar dus steeds aanleggen en blijf ajb wel nakolven als ze heeft gedronken uit de fles, anders help je je productie om zeep. Je kan ook nooit te veel geven. Het kindje regelt dat zelf. Hetw erkt namelijk net wat anders dan flesvoeding. BV is lichter verteerbaar dus hebben ze sneller honger.
Jette en Me2, bedankt voor jullie reactie! Elke dag is een dag vooruit en we zullen er wel komen, ik hou er goede hoop in groetjes flyke
heey dames ik heb een foto van kleine neia van de hyves van marieke af gehaald ik weet alleen niet hoe ik die hier op krijg dus probeer ze in mijn foto album te krijgen
Ik kreeg een sms van Marieke dat ze vandaag al naar huis mag! Dus binnenkort zal ze wel met een update komen, denk ik! Liefs, Jude.
Jude meid dankje voor de update heey jij al 10 weken he bijna 11 tjee gaat snel hoor voel je je al iets zekerder? ben zo blij voor je echt dit is je zo gegunt meid hope en franka dames hoe is het met jullie? hope heb je me al gezien aan de kant van het spoor ik zag je voorbij komen je ging snel door dus volgens mij gaat het tot op heden nog goed of niet meid franka ik blijf voor je duimen hoor ik ben ongi maar jij moet eind deze week worden toch? en ik blijf hopen dat het uit blijft echt blijf maar weg duiveltjes kom maar bij mij franka heeft genoeg duiveltjes gehad de afgelopen tijd jette,marla,me2,flyke,marieke,neeke volgens mij zijn dit nu alle mama's ooit is dit begonnen flyke met jou niemand mama en nu kijk eens ergens geeft het moed ergens ook een steek en onzekerheid kom ik ooit bij jullie in het rijtje en franka en hope maar we moeten positief blijven minka meid wat een ellende met de computer dat internet ook hihi hoop dat alles snel in orde is en we weer van je horen want ook bij jou begint het echt wel spannend te worden hoor en als je dan zolang niet komt dan wordt het gissen dus deze week moet het weer in orde zijn zodat we de laatste loodjes samen met je kunnen doen. Hier gaat het best goed. Had ik al verteld over mijn vriendin volgens mij wel maar ja ik ben dan ook zo blij dat het weer goed is. volgens mij is mijn manneke ziekjes aan het worden hoest veel en is verkouden en vooral heel moe. (zo zielig klaagt niet maar je kunt het gewoon zien) iedereen dikke knuf en marieke ben blij dat je naar huis mag dit moest jou ook nog overkomen of de misselijkheid de stenen nog niet genoeg waren kreeg je dit ook kado nou meid bah bah bah nu ga je maar samen met je manneke lekker genieten van mini neia knuf miriam o ja als de foto van neia uit mijn album verwijderd moet worden zeg het me dan
Ha Miriam, ja het gaat best redelijk met me, de ene keer voel ik me best goed en de andere keer weer minder, maar maakt me niet uit, ik zie de weken nu voorbij gaan, maar ben echt nog niet zeker, ondanks de woorden van de gyn dat het er goed uitziet. Dat komt hopelijk later wel. Maar vooralsnog hou ik nog even een slag om de arm...je weet het nooit... Heb wel bericht van de internist gekregen vandaag, ondanks de medicijnen is de schildklierwaarde toch weer wat gestegen, dus nu moet ik meer medicijnen slikken. Kon geen kwaad werd me gezegd, daar vertrouw ik dan maar op. Maar het is wel belangrijk dat alles nu weer in balans komt. Anders ga ik straks nog afvallen als alles te snel werkt bij mij, en ik ben al te dun... Wat lief Miriam dat je de duiveltjes voor Franka op wilt vangen. Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Franka is. En Hope natuurlijk, volgens mij hard op weg in de trein. Hopelijk laten ze snel iets weten... Marieke zal het vast niet erg vinden dat er een fotootje van Neia in staat. Ze zal er zelf denk ik nog wel meer plaatsen straks . Groetjes aan de rest, Liefs, Jude.
Lijst met belangrijke data voor de meiden van: Tussen realiteit en gedwongen positivisme! Verjaardagen: 14-01-1979 Franka 13-02-1981 marieke 01-03-1969 Minka 29-03-1977 Jude 10-04-1980 Flyke 27-04-1972 Marla 10-05-1970 Amber 06-06-1973 Neeke 15-10-1974 Me2 24-5-2008 neia 13-06-1976 Hope 25-07-1972 Jette 22-08-???? Thijs 30-08-1981 Miriam 04-09-2007 Lize 14-11-???? Guus 11-12-2007 JP 23-12-2007 Danique* geboren. Uitgetelde data van de zwangeren: 15-07 Minka uitgerekende bevallingsdatum ??-?? jude uitgerekenende bevalingsdatum Belangrijke / moeilijke data: 02-04 Franka Miskraam 14-04 Me 2 uitgetelde datum 1e zwangerschap* 25-04 Neia, Miskraam 2e zwangerschap 03-05 Miriam, uitgerekende datum van Danique*, 3e zwangerschap 05-05 Amber, uitgerekende datum van de 1e zwangerschap* 09-05 Hope, Miskraam 1e zwangerschap. 05-06 Flyke, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 16-06 Miriam, miskraam 1e zwangerschap. 30-06 Hope, Miskraam 2e zwangerschap. 13-07 Neia, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 23-07 Minka, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 05-09 Me2 Miskraam 07-12 Hope, uitgetelde datum 1e zwangerschap* 21-12 Neia, Miskraam 1e zwangerschap 22-12 Miriam, Miskraam 2e zwangerschap. 25-12 Miriam, uitgetelde datum 1e zwangerschap* nod van franka ?? (rond de 31ste of niet) nu eerst volgende jarige neeke op 6-6 nu eerst volgende uitgerekende is minka nu eerst volgende met een moeilijke data flyke 5-6 nu eerst volgende echo voor jude is 5-6
franka heb je er bij gezet met je nod als je dat niet wilt moet je het even zeggen maar ik denk dat het fijn is als we je hier ook in steunen of niet meid. en marieke jou naam heb ik veranderd en kleine neia staat er tussen de rest fijne avond verder liefs miriam
nou dat zou hardstikke mooi zijn dat marieke naar huis mag, wel al snel of niet? Mooie foto hoor van neia, nee ik denk niet dat ze dat een probleem vindt miriam dat je de foto hebt geplaatst! en je he hebt het goed hoor, er is altijd nog hoop moet je kijken hoeveel van de dames die hier zijn begonnen met 1 of meerdere miskramen en nu al mamma zijn, dus houdt goede moed meiden die nog in het "trjacet" zitten! Flyke het komt echt wel goed meis, en je hebt altijd nog de FV bij de hand als de BV niet gaat lukken! Gewoon rustig meegaan het haar ritme dan komt alles goed hoor! Liefs jette
Fijn dat Marieke naar huis mag en wat is Neia een popje. Precies zoals ik me had voorgesteld! Wat heeft zij jou toch laten doorstaan Marieke!, maar het is het allemaal dubbel en dwars waard toch? Miriam: indsewrdaad zijn wij hier allemaal begonnen met een of meerdere miskramen en geen kind (behalve Neeke die had 1 kind, maar wel 2 miskramen....) en zie nu! Bijna iedereen is mama of onderweg het te woren en jullie gaan echt volgen, Miriam, Hope en Franka, die moed en hoop moet je houden. Fijn dat het nog steeds goed gaat tussen jou en je vriendin, zal wel een last van je af zijn gevallen he? Maar soms ook wel moeilijk toch? Beterschap voor je man! Hope hoe gaat het in de sneltrein? Franka: deze week NOD he? Ik doe nog een paar schietgebedjes voor een posi test! Jude: balen van die schildklier, maar als de medicatie geen kwaad kan dan moet je je daar ook bij neerleggen! Ik begrijp dat je een slag om de arm houdt (ik heb het al vaker gepost hier, maar ik heb echt tot zo ongeveer de geboorte een slag om de arm gebhouden om de Goden maar niet te verzoeken......Ben pas bij circa 27 weken dingen gaan kopen, maar heb wel genoten uiteindelijk hoor!), maar lanmgzaam zal je echt gaan genieten. Ik wil alleen zeggen dat wij allemaal hier herkennen dat je vaak onzeker bent. Spuuw je onzekerheden hier, wij weten vast raad! Nou ik ga vandaag weer voor anderhalve week naar NL met mijn kleine kikker! Heerlijk zo samen reizen! Alles geregeld in NL qua opvang en vervoer; dat geeft een lekker gevoel. Hij is vanochtend niet naar de oppas en is gewoon bij mij terwijl ik werk! Hij heeft al een uur op zijn activiteiten kleed gespeeld en zit nu al meer dan een half uur in zijn wipstoel naast me en valt in slaap, dus mama heeft nog even lekker kunnen werken voordat we naar het vliegveld gaan!
Lieve Flyke, Van harte gefeliciteerd met Merel! Tjonge wat zul je trots zijn! Heerlijk genieten hoor want voor je het weet is ze groot! En natuurlijk ook Van harte Marieke met kleine Neia! Super! Wel een zeer zware bevalling ik heb nog niet alles terug gelezen maar was het een totaalreptuur? Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel opknapt! Enne misschien ben ik heel blond maar wat is een sterrenkijkertje! Minka voor jou schiet het ook al op meid! Nog even...ben erg benieuwd! Jude 10 weekjes alweer schiet al op hoor nog even en dan uit de gevaren zone...vertrouw wat je gyn zei al snap ik heel goed dat dat best moeilijk is! Met mij gaat alles lekker en prima! Voel me goed en schijn erg te stralen volgens mijn omgeving! Allemaal dikke knuf! Liefs Chantal