tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Even heel snel een berichtje vanuit mijn kraambed:

Heel erg bedankt lieve meiden voor jullie medeleven en felicitaties!
    Het is heerlijk om thuis te zijn, want dit had ik nooit kunnen dromen, maar nu heb ik wel lekker 1 op 1 zorg.
    Met mij gaat het nog niet zo best.
    Zoals jullie vast wel hebben gehoord is het einde plus de operatie een hel geweest. Hopelijk kan ik van de week mijn bevallingsverhaal opschrijven, want ik moet het echt kwijt.
    Ik heb enorm veel pijn daaronder :oops: , het was een totale ruptuur totaan de darm. Daarnaast heb ik nu heel veel last van stuwing en tepelkloven. Mijn hb is veel te laag (5,2), dus ik zie constant sterretjes en moet voornamelijk in bed blijven.
    MAAR................ik heb een prachtige meid!
    En ze doet het zo goed! :D
    Ik zeg constant dat ik zo trots op haar ben en ze is werkelijk een plaatje. Ben echt verliefd op haar.
    En het klopt echt: deze ellende heb ik echt voor haar over. Ik had nooit verwacht dat het zo geweldig zal zijn.

Later meer nieuws en uitleg. Nu even proberen iets te eten!

Dikke kus van Marieke en Neia

p.s. Miriam, hier rollen de tranen over mijn wangen dat mijn meisje in jouw album mag staan!

p.s. Jullie mogen me nu ook Marieke noemen hoor! ;)

2. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    lieve marieke, je bent dan ook een kanjer een doorzetter en een hele lieve meid en je kleine neia is ook een lieverd die deze schatten hier op het forum moeten kunnen zien niet dat ik je voor wou zijn maar was ergens heel trots

rust jij nu maar veel en goed uit en hier rollen de tranen ook weer heerlijk
    jij een onwijse knuffel je bent echt een kanjer liefs miriam

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Lieve lieve marieke,

meis het zit jou / jullie niet mee he, meis wat heb jij wat doorgemaakt, maar............... je hebt een gezonde super leuke dochter, en dat maakt het allemaal de moeite waard, maar toch!
    Ik had je een beetje meer geluk qua bevalling gegund.

Heb je nog veel pijn?

doe aub rustig aan en neem de tijd, hoe lang heb je nog hulp?

dikke knuff en geniet van je kleine meid!

liefs
    Jette

4. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Lieve Marieke,

Ik ben blij te horen dat je weer thuis bent. Het is toch fijn om weer op je eigen terrein te zijn.
    Je bevalling klonk inderdaad erg heftig en ik hoop dat je er weer snel van mag herstellen. Gelukkig gaat alles ook goed met Neia (moet even wennen aan Marieke en Neia, maar ik vind het wel een supernaam!)
    Geniet er samen maar lekker van.

Groetjes Franka

p.s. voor de rest
    Vanmorgen een flinke huilbui gehad. Ik voel dat het deze ronde niet zal worden. Ik verwacht morgen dat mijn ongi zal doorzetten :cry:

5. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Nou Franka, dat dacht ik de vorige keer nou ook ;) . Maar toch kwam er geen ongi... dus hou nog even hoop. Of heb je echt hele duidelijke aanwijzingen dat het niet gelukt is?

Marieke, je bent er weer! Ben zo blij voor je dat je weer naar huis mocht, is toch beter dan in zo'n ziekenhuis, he! Ben benieuwd naar je verhaal!

Pfff... ik ben vandaag thuis gebleven en heb bijna de hele dag op bed gelegen. Vanmorgen voelde ik me niet goed worden net voordat ik naar werk wilde gaan en toen ik in de spiegel keek zag ik er wit uit. Dus ik durfde de deur niet uit, was bang om flauw te vallen... En heel erg moe geweest de hele dag, maar nu gaat het al weer beter. Gelukkig heb ik morgen mijn parttime dag, dus dan kan ik nog even bijkomen.

X
    Jude.

6. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Meiden,

Daar ben ik weer even.
    Sorry dat ik zo weinig online kom, maar dat werkt nu het beste voor me.
    De trein gaat idd in een snelvaart.
    Ik heb jullie idd langs de zijkant zien staan, wat lief :) .
    Het gaat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed, maar ik kan jullie duimen heel goed gebruiken de komende 2 weken.

Ik denk aan jullie allemaal maar speciaal aan marieke en neia, die het nu even extra nodig heeft

Dikke kus van Hope

7. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    franka meid balen joh dat je je zo voelt wou zo graag er iets van weg nemen voor je.
    je hikt er ook al zo lang tegenaan denk bijna of mischien wel het langst nu

maar zolang er geen bloed is blijf ik echt hoop houden meid echt eigenwijs ben ik wel een beetje.

stiekem had ik ook een rare stille hoop dat het mischien voor mij deze ronde al raak zou zijn maar dat was het niet vond echt vanalles er op wijzen zo gek dat ik aan het worden ben dat ik overal spoken zie.
    jij ziet overal negatieve spoken maar zolang er niks is is er hoop en hoop doet leven meid en mocht het nu niet zo zijn hou ik je hand vast de volgende ronde want samen sta je sterk

marieke hoop dat je snel iets opgeknapt zult zijn zodat we je gruwlijke bevallingsverhaal mogen lezen lijkt me echt heftig en verschrikkelijk maar je eigen mooie meid maakt veel goed he.
    hoe vind je kerel het?
    liefs miriam

8. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    marieke en neia,welkom thuis!
    een helse bevalling dus ook
    rust nu maar goed uit, verzorg jullie goed!

hope, miriam, franka,
    ik blijf stug doorduimen vr jullie!

liefs
    flyke

9. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Franka, mocht dit zo zijn, laat maar rollen die tranen, het doet goed om het van je af te huilen. Als het nodig is zet ik weer een box met tissues voor je klaar. Maar geef de moed niet op, net als bij Jude, misschien zijn het wel hormonen ;) Extra knuf voor jou!

Marieke, ik ben zo blij voor je dat je thuis bent, dat had je vast niet verwacht zo snel.
    Schrijf de bevalling maar lekker van je af als je daar aan toe bent, het lucht vast op als je alles op papier zet. Ik hoop dat de pijn dragelijk is en snel minder gaat worden. Erg fijn om te lezen dat Neia het goed doet. Hoe voelt Marieke-man (of Neai-papa hihihi) zich trouwens? Was hij goed geschrokken?

Hope, ik zag de stoom van je trein, rende naar buiten, maar je was alweer voorbij :) lekker zo doorrijden op de trein meid, een halte om even te posten hier mag natuurlijk altijd, ik denk aan je

Miriam, Ik ben blij dat je nu kunt zeggen dat je weer op de wachtbank gaat zitten. Je bent er klaar voor hoor, hoop dat er snel positief nieuws gaat komen.

Jude, hopenlijk blijf je goed onder controle vanwege je schildklier,als de
    artsen het vertrouwen, moet je daarvanuitgaan toch? Nog eventjes en dan is de gevarenzone voorbij! Heb je nog een echo of NP meting o.i.d. in de planning?

Chantal, tjeetje, jij ook al 22 weken, wat gaat het allemaal snel!

Flyke, gaat het een beetje beter met de voeding?
    Geniet maar lekker van je meissie!

Me2, fijn dat je weer in NL bent met JP. Ik vind het echt knap dat je je werk zo in kunt delen en lekker je mannetje kunt zien. Je echte mannetje moet je dan natuurlijk wel een tijdje missen, of is die ook regelmatig in NL?

Jette, hoe bevalt het jou allemaal met oppas, werken en KDV? zit je al lekker in je ritme?

Ik heb na vandaag dus nog 4 (werk)dagen, ben goed bezig met afronden, en kan niet echt aan het idee wennen dat ik 5 maanden weg zal zijn hier (ja, ja, nog steeds stiekum via het werk, labtop, is in reparatie en ik verwacht deze volgende week terug!)
    Ik ben geen workaholic, maar heb altijd full-time gewerkt dus is echt een vreemd vooruitzicht.
    Nu Marieke bevallen is ben ik de volgende hier, echt, ik ben er nog helemaal niet aan toe :confused: Er zit behang en verf op de muur en de meubeltjes staan in het kamertje, maar voor de rest ben ik nog niet bezig kunnen gaan! iek hahaha begin de kriebels te krijgen hahaha :D :) :D

Ik ben trouwens wel een beetje bezig met het verzamelen van adressen.
    Van een aantal van jullie mis ik nog adressen, dus bij deze de oproep: als iemand een kaartje wil, stuur even een PB-tje met je adres ;)

Allemaal dikke kus
    Minka

10. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Hé meiden, wat ik al dacht op naar de nieuwe ronde :cry: :cry: :cry:
    Het was erg heftig vandaag. Ik voelde tijdens de les dat het niet goed ging, voelde me vreselijk beroerd worden. Naar de toilet en inderdaad ongi doorgekomen. Ik had het enorm koud en mijn collega kwam naar me toe dat ik helemaal wit aan het wegtrekken was. Een ander heeft even mijn groep overgenomen, zodat ik even buiten naar adem kon happen. Paracetamol en een kop thee gekregen van mijn collega en toen ging het wel weer. Ik heb het nog nooit zo gehad. Nu heb ik nergens last van (behalve de ongi) Zo raar weer en zo teleurstellend.
    Wanneer wordt het nu onze tijd?

Liefs een hele verdrietige Franka

11. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    O lieve lieve lieve Franka,

Ik kan er niks aan doen maar het doet zelf mij nog pijn dat je weer ongi bent geworden waarom die rot vraag op zo veel dingen waarom moet het zo lang duren waarom telkens die teleurstelling.

Maar ik ben blij dat je hier van je afschrijft en dat je ons weet te vinden want lieve meid we zijn er voor je net zoals jij er ook zo geweldig voor mij bent geweest ik ga je hand vastpakken en we lopen samen een nieuwe ronde in.
    jij en ik (hopelijk hope niet meer) en dan gaan we samen zwanger worden meid ik denk aan je knuf miriam

12. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    lieve marieke bedankt voor je kaartje ik voel me vereerd om deze te krijgen. hoop dat de pijn al iets minder is geworden.
    knuf miriam

13. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    He nee Franka :( :( :( en dan ook nog zo heftig... Dat het dan ook maar meteen de laatste keer van dit jaar mag zijn! Dat heb je wel verdiend.

Liefs Neeke

14. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Even snel een berichtje:

Franka, wat verschrikkelijk zeg! :cry:
    Ik had nog zo voor je geduimd, en dacht vanmorgen nog aan je.
    Kan me voorstellen dat je flink van slag was, soms is het erger als anders. Hopelijk kom je deze komende moeilijke dagen goed door.
    Dikke knuffel!

Hope, jaaaaaaaaaaa de duimen draaien hier volop hoor voor jullie.
    Ondanks dat de dagen voorbij vliegen denk ik veel aan je, en ook ik sta (niet echt gemakkelijk ;) ) langs die rails, maar wil je pas bij het eindstation uit zien stappen hoor!

Miriam, graag gedaan meid! ;)
    Hoe staat Bart tov de toekomst? Is hij er ook al weer meer mee bezig?
    En hoe gaat het werken nu?

Minka, ja nog maar een paar daagjes werken, de tijd gaat nu opeens heel snel.
    Niet stressen meid, gewoon straks een lijstje maken met de dingen die je graag wil doen en langzaam gaan afstrepen.
    Met Mark gaat het heel goed. Hij is zooooooo trots! Zoiets moois heb ik nog nooit gezien. Alles gaat bij hem vanzelf en hij doet alles perfect.
    Tijdens de bevalling is hij flink geschrokken. En hij vond het moeilijk om mij zo te zien. Het geboren worden van ons meisje, vond hij ondanks al het bloed (ik verloor 1 liter :confused: in 1 keer), echt een hele mooie gebeurtenis.

Jude, ja dit is de tijd van het heeeeeeeeeel moe zijn. En soms het niet lekker voelen. Je kunt je er alleen aan over geven, meer kan je niet doen. Dus luister goed naar je lichaam!

Jette, bedankt meid!
    Ja rust moet ik zeker nemen, vooral omdat mijn hb zo laag is. Maar soms vind ik dat wel moeilijk.
    Ik heb hele fijne hulp en ze blijven in ieder geval t/m zaterdag. Dat vind ik echt super!

Chantal, heerlijk dat je zo aan het stralen bent. Geniet van deze tijd!
    Ja, het was inderdaad een totaal ruptuur. Het is helemaal doorgescheurd tot aan mijn darm, en ik heb een flinke knip.

Me2, ze is het het zeker waard! :D
    ik glim van trots na je berichtje! :D
    Lekker dat alles hier in Nederland zo goed is geregeld.

Hier gaat alles redelijk.
    Vannacht heeft Neia flink wat krampjes gehad, was zo zielig. Maar dat kwam ook omdat ze nog geen poepluier had gehad. De vk maakte zich daar wel zorgen om, maar gelukkig om 3 uur vanmiddag was het eindelijk zo ver. Waar je al niet blij mee kan zijn. ;)
    Neia heeft ook haar hielprikje gehad, en dat ging wel goed. Ze was vanmiddag wel eventjes van slag.
    Bij mij zijn er een paar hechtingen doorgeknipt door de vk vanmiddag. Jeetje wat was dat een hel zeg! :cry:
    Toch geeft het nu wel iets verlichting.
    Ik heb flinke stuwing en gebruik tepelhoedjes ivm kloven, maar Neia doet het erg goed en de melk loopt geweldig!
    Al met al gaat het de goeie kant op denk ik.

Sorry meiden, verder kan ik even niet reageren, het zitten doet zo'n pijn.
    Hopelijk tot snel!

X Marieke

15. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    marieke meis, fijn om nu al weer wat van je te horen, hoe voel jij je, kun je zeggen dat het elke dag iets beter gaat, of gaat dat niet zo?
    Krijg je pijnstillers, hoe lang moeten de andere hechtingen er nog in zitten?

fijn he om pappa zo met de kleine te zien he, jetteman zegt ook dagelijks "mooi he", zijn dag kan zo slecht of gestresst zijn, die kleine prinses maakt het helemaal de moeite waard.

Ik hoop dat je snel weer de oude bent, maar dat zal nog wel even duren of niet?

Liefs
    Jette

16. amazonnetje

amazonnetje Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    Ach Franka....
    ik weet uit ervaring hoe kl@te het voelt om je voor de klas beroerd te voelen, echt. Niet alleen je eigen pijn en ellende flitst door je hoofd, maar tegelijkertijd je verantwoordelijkheidsgevoel over hoe je het accuut voor de klas moet oplossen. Heel moeilijk, alleen dat hele georganiseer al, laat staan
    de emoties die door je heen zullen gaan.

Ik blijf voor je duimen, en... geef je eraan over, voor zover je kunt, want weerstand bieden werkt alleen averechts. Voor nu...opknappen, de wolken laten optrekken en vertrouwen krijgen in je lichaam ....!

sterkte...

en een dikke pluim van amazonnetje

17. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    :( franka, helaas ik had het ook zo gehoopt voor je, troostende woorden bestaan er niet nu, maar ik hoop echt voor jullie dat jullie beurt nu komt!

neia, eh marieke ;) ik kan je al iets zeggen hihi, die stuwing die verdwijnt, nog even doorzetten! jullie doen het goed zo! had jij eigenlijk een voorgevoel dat het meisje zou worden?

miriam, wat zeg je het mooi, hand in hand, hope franka en jij,ik duim onzettend hard voor jullie alledrie!

minka, jaja meid, wordt het maar bewust, jouw bevalling nadert hihi, nee hoor wil je niet opjagen! nog even en al op verlof! geniet ervan!

hope, blij dat de trein in snelvaart gaat, en ik maar zwaaien naar je, gelukkig heb je mij toch gezien ;)

jude, voel je je al iets beter, lage bloeddruk of zo? anders es naar HA voor de zekerheid?

sjannie, bedankt voor jouw felicitatie, jij ook alweer 22 weken,weet je eigenlijk al of Denise zusje of broertje krijgt of heb je een voorgevoel?
    ben je misselijk geweest bij Denise, en nu?

me 2, jij zal momenteel aan het genieten zijn van je twee ventjes ;)

jette, inderdaad, ik moet daaraan denken, volg Merel haar ritme, das belangrijkste!

en op dit forum hier halen de meisjes eigenlijk de bovenhand he, Jude zorg jij voor een vriendje voor Merel, hihi

update flyke, gisteren twee collega's op bezoek gekomen, o.a. die collega (als jullie het nog herinneren) die enkele dagen verschil uitgerekend was met mij, ze had haar dochtertje van nu bijna 1 jaar mee, was toch raar hoor, ik kon me zo het moment teruginbeelden dat ik haar bezocht in de kraamkliniek en vol tranen haar kamer verliet... en zie nu... dus meiden hoop houden!

het gaat goed met me. Overdag is merel vaak wakker en drinkt ze vaak aan de borst en kort na elkaar, in vooravond huiluurtjes, maar dat compenseert haar nacht, 's avonds laat geven we samen een badje en afgekolfd flesje , gisteren ook bijna twee uur gaan wandelen met haar en doet haar ook goed denk ik, vannacht sliep ze zelfs in 1 ruk van 1.30u-6.30u, dat zijn mijn gouden slaapuurtjes! Nu zien wat volgende nacht geeft maar tussendoor eens zo een goede nacht geeft me meteen weer alle energie

liefs
    flyke

18. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Franka, :( ik heb er ook verdriet van hoor. Elke keer hoop ik weer op positief nieuws en denk, verdorie, waarom weer niet!
    Ik kan me voorstellen dat je het allemaal even niet meer ziet zitten, maar blijf hopen lieverd, met of zonder hulp van het ziekenhuis, ook voor jullie zal het zonnetje weer gaan schijnen.

Marieke, hoe is het nu met de pijn en de hechtingen?
    Ik zie de trots al op Marks gezicht staan (met de kerstkaart foto in mijn hoofd! ;) ) lijkt me heerlijk om dat te kunnen zien, van jezelf voel je het maar de uitstraling van een ander geeft ook zo'n fijn gevoel.
    Kan me wel voorstellen dat hij goed geschrokken is hoor, wat jij hebt meegemaakt gebeurt volgens mij ook niet dagelijks!
    Dank je wel voor je kaartje, het begint al een hele verzameling te worden van iedereen hier, erg leuk!

Ik ga zo al weer afronden voor vandaag, heb erg slecht geslapen vanacht en hoop zo mijn bedje weer in te duiken.

Morgen probeer ik op de rest terug te komen

Liefs Minka

19. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    He Franka wat ontzettend k$#&^%%&^ toch weer........Het kan toch gewoon niet lang meer duren......En dan ook nog zo'n heftige deze keer....Ik wil je een dikke knuffel geven en je moet echt hoop en de moed er in houden. Wij staan hier naast je en pakken je bij de hand!

20. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Nou Franka, ik sluit me helemaal aan bij de woorden van de andere dames: wat ontzettend klote voor je! Maar geef de moed niet op ajb. Het leven zit vol verrassingen, wonderen en dromen die werkelijkheid worden, dus waarom niet bij jou? Genoeg dames hier die in de wieg kijken en denken: wie had dit kunnen denken... Jouw tijd moet ook komen en wij blijven voor jou, Miriam en Hope duimen en vertrouwen houden. Dikke knuf!

Marieke, wat moet zitten vreselijk voor je zijn! Arme meid. (snel je bed in!)
    Fijn dat het met Neia en jullie gezinnetje al zo mooi en natuurlijk verloopt allemaal.
    Bedankt voor het mooie kaartje...

Flyke, je klinkt als op-en-top-gelukkige-mama, heerlijk om te lezen!

Meiden, ik hou het kort, Lize is sinds vrijdagavond al ziek en vandaag heb ik echt een vrije dag moeten nemen want ik kan mijn moeder niet blijven vragen om hele dagen in te springen (al doet ze het met liefde hoor). Lize begon met 1 ontstoken oogje maar het werd al snel braken en later hoge koorts. Arme kind ziet er niet uit, rode gezwollen en ontstoken ogen, duidelijk zich niet lekker voelen, veel minder eten (zelfs haar lievelingshapje: worteltjes!) en heel veel slapen. Gisteren had ze 39,4 koorts en gaf ze weer over na de boterham. Ik had ZO met haar te doen, die arme kleine meid. Ik kan haar nu ook geen moment alleen laten, van 'lekker spelen in de box' is geen sprake, ze wil bij mij zijn, continue. Op zich helemaal normaal, maar mama is bezorgd EN nu ook 'n beetje moe... Hopelijk trekt 't nu voorbij, ik vind een week lang genoeg...

liefs
    Amber

Deel Deze Pagina