tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Lieve Me2, ik wil jou en je man heeel veel sterkte wensen op deze ontzettend zware dag. Het weer is kenmerkend voor de sfeer die er zal zijn. (het regent hier nl. behoorlijk). Het lijkt me zo'n nachtmerrie voor zijn vrouw (of vriendin) als je je geliefde moet begraven, de man van je kinderen. Hoe oud zijn zijn kinderen? Ik denk aan je!

Wat enorm balen dat JP opnieuw de fles weigert en ook al niet aan de borst wil. Toen het zo warm was, wilde Famke overdag ook nauwelijks drinken en haalde ze het 's avonds in. Hoe is het met JP's luiertjes? Heeft hij die nog voldoende? (soms heeft Famke zo kort gedronken dat ik me niet kan voorstellen dat ze wat heeft binnengekregen, maar dan groeit ze toch en produceert toch voldoende plasluiers. Ik ben dan helemaal verbaasd).
    Maar het is zoooo frustrerend en helemaal als hij ook nog eens de borst weigert, dan weet je volgens mij niet meer goed wat je moet doen.

Flyke, hoe gaat het met Merel?
    En Marieke, gaat alles met Neia nog steeds goed? Waar komt de naam Neia eigenlijk vandaan? (uit welk land?)

Jette, gaat het weer iets beter met Jetteman en met je moeder?

Lieve Miriam, veel plezier vanavond met het etentje van je werk! Jammer dat je "zo lang" offline bent. Ik mis je nu al!

Hey Franka, het klinkt alsof je het echt even helemaal gehad hebt (en dat kan ik me heel goed voorstellen!). Die Prenatal is dan ook zo verrekte confronterend. Je wil daar natuurlijk zo graag voor jouw eigen kind komen. Gelukkig brengt de drukte jou wat afleiding. Weet je al waar je naartoe gaat op vakantie? Temperaturen leek mij ook altijd zo'n gedoe en ik heb het nooit gedaan, maar volgens mij is Me2 hier de temperatuur expert, toch Me2?

Nou Amber, ik wil jou wel eens zien in een galajurk! Foto, foto, scandeert Marla ongeduldig. ;)
    Vond je de film net zo leuk als de serie, of zelfs leuker? Ik moet eerlijk bekennen dat ik de serie eerst zo razend oppervlakkig vond en er niet naar kon kijken (vooral Miranda vond ik zo'n karikatuur), totdat het herhaalt werd en ik altijd bleef plakken bij het zappen. (werkt dus echt verslavend).

Wow Jude, je hebt alweer bijna 14 weken op de teller staan. Toen ik zo ver was als jij, had ik een echo waarop Famke de hik had. Haar hele lichaampje schudde op en neer, erg komisch.

Ooh Hope, echt rot om je te bedenken dat je vorig jaar positief had getest...... (wij liepen volgens mij gelijk op, toch?). Als je al niet lekker in je vel zit, dan is dit extra moeilijk te behappen. Een dikke knuffel, lieve Hope!
    Enne.... moet ik eens langskomen met mijn pluizebossie (mijn haar zit nu echt voor geen meter: het valt uit, het pluist en ik moet nodig naar de kapper!) om die negatieve gedachten voor altijd de stuipen op het lijf te jagen? (dan moet je de positieve gedachten wel even wegstoppen, want die zouden er anders gillend van wegrennen ;))

Nou, laten we dan hopen dat Nederland dan morgen wint. Speciaal voor Hope 10-0 voor Nederland!

Voor alle andere meiden een dikke knuffel!

Marla

2. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey marla hoi,

nee gaat niet goed met jetteman, gisterenavond was hij erg opvliegerig en we kregen dus woorden met als gevolg dat hij om 22.00 uur op bed is gegaan.
    Vanmorgen had ik hem huilend aan de telefoon dat het zo niet langer gaat, en hij niet meer weet wat hij moet :cry: bij iedere gelegenheid wordt hij kwaad of emotioneel, hij weet niet meer hoe met de situtatie om te gaan.
    En of ik een afspraak voor hem wilde maken bij de huisarts, hij wil iets hebben om rustiger van te worden, nou ben ik daar geen voorstander van, het vlakt je emoties af maar het probleem wordt niet opgelost.

Ik heb een afspraak voor hem gemaakt, maar eerst eens aanhoren wat de arts zegt, ik heb hem voorgesteld om naar een parapsycholoog te gaan, een collega had hier hele goede ervaringen mee, neemt blokades weg en leert je te ontspannen en rustig te worden, net iets voor jetteman, ik heb al gebprobeerd te bellen maar hij neemt niet op!

dus niet zo leuk hier meiden!

Jette

3. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey lieve Jette, dit klinkt echt niet goed; Straks wordt Jetteman nog overspannen. Te lang in zo'n slepende situatie is niet goed. Heb je Jetteman wel eens gevraagd wat hem zou helpen om de broodnodige rust weer terug te brengen? (in mijn geval was dat langer vakantie opnemen, want ik trok het ook niet meer). Is er echt geen manier om onder dit wurgcontract uit te komen?
    Ik heb zelf geen ervaring met een parapsycholoog en weet om eerlijk te zijn ook niet goed wat zo iemand doet. Zou je dat eens kunnen uitleggen?

Toch lijkt het me wel heel goed voor Jetteman om eens bij de HA langs te gaan. Hij hoeft niet direct aan de medicijnen, maar misschien doet alleen al een gesprek hem goed.

Nee, Jette, ik kan me voorstellen dat het momenteel voor jullie niet zo leuk is!

Liefs,
    Marla

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    wat ik begrepen heb is een parapsycholoog iemand die blokkades weg kan nemen, rust in het lichaam en geest kan brengen, iemand wegwijs maken, en overzicht geven.

Tenminste dat is wat mijn collega er door bereikt heeft, eigenlijk heeft het ook te maken met het paranormale maar daar had mijn collega niks van gemerkt, gewoon een hele toffe man die stap voor stap dingen aanpakt die je wilt verwerken of accepteren.

Dat klinkt op zich niet verkeerd natuurlijk!

Ik weet het ook niet, ja ik vindt soms ook net of ie die kant op gaat van overspannen zijn, hij trekt het ook gewoon niet meer, nadeel is gewoon dat onder het wurgcontract uitkomen bijna niet te doen is en hij nog 2 jaar moet uitzitten!

Ik snap het ook niet, hij is een hardwerkende, nooit geen klachten hebbende stukadoor brengt goed geld binnen voor de firma en toch moeten ze steeds op hem inhakken, ik snap niet waarom, ja omdat hij de waarheid aan het licht heeft gebracht en zich niet stil houdt, maar dat gaat hem nu te veel kosten lichamelijk en geestelijk gezien!

Ik moet hem denk ik maar een beetje ontzien en als hij te fel uit de hoek komt het negeren maar dat vindt ik megamoeilijk!

nou ja eerst vanmiddg maar even afwachten!

5. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Jette, bedankt voor je uitleg! Wat vind Jetteman van het idee om met de parapsycholoog te praten? Staat hij ervoor open of toch eigenlijk niet?

Om eerlijk te zijn, klinkt het echt alsof Jetteman overspannen raakt. Pas maar goed op hem. En heeeel veel praten en naar hem luisteren; misschien kan dat ook wel helpen. Maar goed, dat heb je vast al ontzettend veel gedaan. Het lijkt er inderdaad op dat de firma hem een hak wil zetten omdat hij de waarheid aan het licht heeft gebracht en niet vanwege zijn werkprestaties. Als ik soms de verhalen leest over hoe klokkenluiders behandeld worden, dan schrik ik altijd toch wel.
    Echt kl.... voor Jetteman. Knuffel hem maar eens extra, samen met Dominique.

Dikke knuffel,
    Marla en Famke

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    zal ik doen marla, maar ben bang dat dit ook niet gaat helpen, ben echt in staat om een hele boze mail naar de firma te sturen of ze wel weten waar ze mee bezig zijn en dat wanneer ze hem geen rust gunnen ze hem voor lange tijd kwijt zijn, maar doe dat toch maar niet! :evil:

Hij moet rust in zijn kop krijgen!

Jette

7. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Hope, alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik ben morgen niet in de gelegenheid te posten, dus ik doe het nu alvast!

Morgen heb ik vanuit werk een sportdag :x , maanden geleden heb ik me laten ompraten om mee te gaan, maar ja, toen wist ik natuurlijk ook niet dat ik nu helemaal niet mee zou kunnen doen. Dus ik ga mee voor de gezelligheid (maar met dit weer heb ik er eigenlijk niet zo'n zin in, maar ach, het wordt vast wel gezellig). Alleen hebben ze zo'n afgrijselijk t-shirt voor ons besteld, dat veel te groot is en een lelijke kleur heeft...

X
    Jude.

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Jette, ik kan me voorstellen dat je voor je man in de bres wil springen en heel erg kwaad bent. Maar goed, het is inderdaad beter om maar geen boze brief te sturen. Laat je nog weten hoe het bij de HA is geweest? Ik ben erg benieuwd....

Me2, hoe is het vandaag gegaan op deze intens verdrietige dag?

Jude, ik hoop maar dat het morgen niet zo hard regent als vandaag. Enne... dat veel te grote t-shirt is misschien nu wel handig voor je. ;)
    Heb je al een beetje een buikje?

Liefs,
    Marla

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey marla,

ja of in ieder geval hun waarschuwen dat ze hem met rust moeten laten omdat hij echt op het randje balanceert.
    Maar ik denk dat ik dat toch maar beter niet kan doen!

Ik heb in het andere topic beschreven hoe het bij de huisarts is geweest.

me2 hoe gaat het nu, het was zeker een hele zware dag?

Jette

10. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Lieve Hope, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop echt dat je vandaag toch wat afleiding kunt krijgen van het rotte gevoel dat je nu in zijn greep heeft.
    Laat je maar eens lekker verwennen op deze dag! Enne... ik hoop zo dat de zon snel weer voor je gaat schijnen!

Hey Jette, ik heb op het andere topic gereageerd....

Liefs,
    Marla

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hope sorry meis, was te veel met mijn eigen ding bezig, maar van harte meis!

jette

12. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey hope,

een gelukkige verjaardag wensen aan je is een beetje dubbel, in ieder geval probeer toch een beetje te genieten van deze dag, en dat je volgend jaar gelukkiger mag terug kijken met baby op de schoot of in de buik, naar deze dag vandaag.

x x x
    flyke

de rest, sorry, dat ik even niet reageer, maar ik weet echt niet meer waar mijn hoofd staat, mijn huishouden is een puinhoop momenteel, ik kan precies niet bij benen, als Merel mijn tijd niet opeist, ben ik vlug iets aan het eten, of eten aan het maken voor als hubbie thuiskomt van zijn werk en de rest blijft precies liggen, Merel vraagt overdag heel veel de borst kort na elkaar, ze weegt inmiddels al 3590gr dus ze blijft het heel goed doen!

liefs
    flyke

13. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    geeft toch niks flyke, merel gaat voor, er komt vanzelf weer een wat rustigere periode, maak je niet druk om je huiswerk, dat blijft wel liggen.
    Ik frustreerde mij daar ook wel om, maar op een gegeven moment heb je de slag te pakken (en ik hem mijn moeder ook die ook poetst als ze bij me oppast wat een schat he? ! )

Jette

14. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hope, ik wens je een fijne verjaardag! Dat je er toch maar van mag genieten..

liefs
    Amber

15. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Flyke, ik herken het helemaal. De eerste tijd heb ik dagenlang met Famke op de arm gelopen en het beetje tijd dat ik had, besteedde ik aan strijken, wassen of bijslapen. Ik had toen echt geen tijd om hier te komen. Deze week lijkt Famke wat meer te slapen dan gewoonlijk en kan ik hier wat vaker komen.

Oooh Jette, wat een lieve mama heb jij! Wil ze niet wat afzakken naar het zuiden om er nog een dochter bij te adopteren? ;) (zegt Marla, die zelf helaas het huishouden moet doen, maar wel heel veel hulp heeft van Marlaman).

En Amber, we hebben nog niets gehoord over de premiere van Sex and the City. Was toch hopelijk wel leuk? (is vast een rethorische vraag ;))

Liefs,
    Marla

16. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ook hier dames veel geschreven zeg
    nu te veel om op iedereen te reageren ben er te moe voor sorry alvast jette andere topic heb ik je al toegesproken maar meid wat is het toch wat tjonge jonge.

hier vandaag een niet zo'n dag gehad zie dood vruchtje ga het niet nogmaals opschrijven sorry

volgens mij mis ik marieke al een poosje hier of niet?
    liefs aan iedereen

en natuurlijk hope jij van harte met je verjaardag ik weet zeker dat je manneke je vandaag goed bijstaat en hij heel lief voor je is dikke knuf

liefs miriam

17. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Jeetje, wat een berichten allemaal!

Hope: Nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag ondanks de heftige dagen. Hoe voel je je nu? Ik denk heel veel aan je meid. Een dikke knuffel.

Jette: wat ontzettend heftig allemaal. Lijkt eindelijk de wind weer eens de goede kant op te waaien en dan krijg je dit weer op je bord. Ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n situatie je kwaad maakt en eens even flink de waarheid wilt vertellen. Ik hoop dat het snel wat rustiger wordt en er een oplossing komt voor Jetteman en voor jou natuurlijk ook. Heel veel sterkte samen en denk ook aan al die mooie dingen die op jullie pad zijn gekomen.

Miriam: bedankt voor je lieve berichtje. Ik lees net dat jij het ook zo afschuwelijk moeilijk hebt gehad (ik hoop dat het al wat beter gaat) Keihard huilen lucht inderdaad op (heb er inmiddels heel wat ervaring mee) Doe je het rustig aan lieve Miriam!

Amber: ik ben ook wel benieuwd naar 'Sex and the City'. Ik hoop binnenkort nog naar de bioscoop te kunnen, maar dat zal waarschijnlijk de zomervakantie worden.

Hoe gaat het met de kindjes?

Hier is het nog steeds ontzettend druk, maar we tellen de dagen af. Nog 3 weken te gaan en dan hebben we vakantie! We vertekken op 17 juli naar Thailand en ik heb er enorm veel zin in. Ik ben er echt weer aan toe om er even helemaal tussenuit te zijn. We gaan er dan ook echt van genieten.
    Morgen is het alweer vaderdag. Ik heb vandaag nog maar een kleinigheidje voor Franka-man gekocht (een vakantieboek), want hij is per slot van rekening de vader van mijn eerste kindje. Morgen ook even bezoekjes brengen aan de vaders.
    Wat hebben jullie bedacht voor vaderdag?

Een fijn weekend allemaal
    Liefs Franka

p.s. ik heb de banner en inmiddels lange cycluslijst eruit gegooid. Ik laat het jullie weten wanneer de ongi er is en dat gaat zo te zien weer even duren....

18. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Sorry meiden, ik heb de afelopen dagen geen tijd meer gehad voor de computer.
    Maar ik wilde nu wel even iet van me laten horen.
    Hier gaat alle goed. Iedere dag is weer anders.
    We krijgen wel veel visite, en daar begin ik nu een beetje van te balen.
    Daarom heb ik deze week maar niet zoveel afgeproken. Even bijkomen, het moet wel leuk blijven hoor.

Met Neia gaat alles goed.
    Gister even een regeldag, ze heeft veel gehuild en het leek alsof ze constant honger had, maar dan begon ze na een paar slokjes weer te huilen.
    Gelukkig gaat het vandaag weer beter.
    Vrijdag heb ik haar 1,5 uur bij mijn moeder gelaten omdat ik nog zoveel boodschappen moest doen. Stiekum had ik het er wel moeilijk mee en heb ik in de auto een traantje gelaten. Ik was ook weer extra blij toen ik haar zag.
    Met mij gaat het redelijk, het begint daaronder te helen, maar ik kan nog niet zo ver lopen.
    Met het afbouwen gaat het super; ik kolf 4 keer per dag zo'n 100 cc per keer. De rest geef ik met fv bij. Neia heeft alleen wel veel krampjes en ze spuugt veel, dus ik heb nu speciale voeding gekocht.

Ik moet er weer vandoor, de visite is er weer.
    Hopelijk heb ik snel wat meer tijd om te reageren.

Dikke kus voor iedereen
    Marieke

p.s Hope ik schaam me dood :oops: alsnog van harte gefeliciteerd meid!

19. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Dankjewel lieve meiden voor de felicitaties.
    We hebben ondanks alles toch een fijne verjaardag gehad.
    Iedere dag een beetje meer krabbel ik weer op.
    En dat voelt fijn.
    Nu durf ik ook weer vooruit te kijken naar een nieuwe poging.
    Daar moest ik vorige week niet aan denken.

Ik zal van de week echt proberen om over ieder van jullie apart iets te schrijven, maar dat moet helaas nog even wachten.

We gaan nog even genieten van onze vrije avond en dan lekker knus vroeg naar bed ;) .

Tot gauw. liefs Hope

20. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Marla, ikzal het mijn moeder voorstellen, maar ik denk dat haar dat te ver is van haar eigen kleinkind vandaan! hi hi hi!

Hier gaat het redelijk, jetteman doet alsof er niet zo veel aan de hand is, als ik vraag hoe hij zich voelt is het antwoord : goed, als ik vraag waar hij aan denkt is het antwoord : nergens aan, tja daar kun je niet zo veel mee he, ik zie wel dat hij intens geniet van dominique daar kan hij ook heerlijk mee lachen, dus dat zijn fijne momenten van de dag.
    Wel gaf hij aan zich wat lusteloos te voelen, nou ik ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren.

Gisteren naar mijn ouders geweest, vaderdag was wel gezellig mijn moeder wil dolgraag dat dominique een keertje komt logeren we hebben afgesproken dat het as zaterdag zover is, ik heb zondag mijn eerste wedstrijd en dan zou mijn moeder oppassen, maar dit was makkelijker vondt ze zelf, ik heb haar gewaarschuwd dat ik niet kan garanderen dat dominque uitslaapt hi hi hi, maar dat maakte haar niets uit, ze is toch altijd om zes uur wakker zei ze, nu heeft dominque vanmorgen voor het eerst tot tien voor zeven geslapen, geweldig toch!
    IK zie er wel een beetje tegen aan, zo'n avond zonder mijn meisje, maar goed daar moet ik doorheen he!

Mijn moeder wil in de winterperiode ook graag dat ze dan s'avonds bij hun komt en blijft slapen dan hoeven mijn ouders niet zo vroeg bij het pad, ik wil dat wel op de dinsdag maar niet op de donderdag, dan haal ik haar om vijf uur uit de creche en zou haar eigenlijk direct door moeten brengen, noudat doe ik niet hoor, dan moeten we daar nog maar even over na denken hoe we dat gaan oplossen!

Liefs
    Jette

Deel Deze Pagina