tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussion in 'Vlinder clubs' started by flyke, Oct 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Minka bedankt voor je wensen, we zullen gaan genieten tenminste hoop ik, dominique heeft geloof ik wat last van doorkomende tandjes want ze is wat druilerig maar ja dat mag de pret niet drukken!

Ik hoop dat jij een probleemloze bevalling krijgt meis, ik denk aan je, ik wil je alvast veel succes wensen en zal proberen in de vakantie een paar keer te spieken!

De anderen ook een fijne vakantie gewenst!

liefs
    jette

2. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    prenatale oefeningen ken je? wel het tegenovergestelde post(na)bevalling oefeningen voor je bodembekkenbuikspieren terug te trainen.

alvast een goede bevalling, het kan elk moment toeslaan hoor, hihi!

liefs
    flyke

3. Jude

Jude Bekend lid

Nov 30, 2006
    654
    0
    0
    Ah nee toch Marieke, houdt het dan nooit op bij jullie? Nou, ik hoop van harte dat het nog uit zichzelf heelt en dat je niet weer geopereerd moet worden, gatver.... Maar had je er zelf dan nog niks van gemerkt dat het niet goed was? Gelukkig dat het wel beter gaat met Neia.

Meiden, nog bedankt voor jullie reacties nav mijn vraagje over die afscheiding. Ik voel me nu wel gerustgesteld. Maar jullie herkennen het wel... het is elke keer weer die onzekerheid.

Ik zal wel een keertje een buikfoto plaatsen, maar daarvoor heb ik mijn mannetje nodig, zelf gaat dat een beetje lastig. En nu zit hij weer een paar dagen in het buitenland. Toevallig dat van de week wel een paar mensen zeiden dat ze het nu wel beginnen te zien. Maar dat zijn wel mensen die het weten. Maar toch... het begin is er dus.

Een collega op werk wordt weer vader en zijn vrouw is nu 15 weken zwanger. Hij zei dat ze het vorige week al voelde bewegen?! Hoe kan dat nu, met 14 weken is toch wel heel erg vroeg?! Ik heb nog niks gevoeld, ben heel benieuwd wanneer dat gaat gebeuren.

Liefs,
    Jude.

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Marieke, ik heb ECHT met je te doen... Ik weet dat ik na 6 weken nog steeds last had van die 2 ieniemienie-hechtingen... Dus ik moet er niet aan denken hoe jij je nu moet voelen....:(
    Fijn dat het beter gaat met je meissie.

Jude, bij een tweede kindje voelen vrouwen het vaak eerder! overigens voelde ik Lize bij 16 weken en 6 dagen :)

Minka, ik denk aan je. Bevalze!

5. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hey lieve Miriam, ik denk veel aan je!

Oh nee, Neia, wat een ellende van de ontsteking, zeg! Klinkt super pijnlijk en het stapelt zich allemaal maar bij je op. Ik hoop enorm dat de zalf aanslaat en dat een (nieuwe) operatie je bespaart blijft. Ik ben wel heel blij om te lezen dat Neia het redelijk doet.
    Famke drinkt nog steeds niet uit het flesje. Omdat ze door de tandjes slecht dronk, hebben we het ook even niet meer geprobeerd. Om eerlijk te zijn, zijn we er enorm moe van en ik heb het idee dat zelfs Marlaman er niet meer in gelooft, terwijl hij altijd de positiviteit zelve is. Maar goed, we pakken het snel weer op. We hebben het al zo lang praktisch dagelijks geprobeerd, dat de vut er even uit was.

Haha Jette, verkeerde topic: natuuuurlijk bedoelde ik Dominique. Er zijn de laatste tijd 3 Sara(h)'s in mijn omgeving geboren, vandaar dat deze naam op het puntje van mijn tong ligt.
    Wat Sarah's (haha, echt een grapje hoor! ;)) tanden betreft, het kan nog wel even duren, maar ze kunnen er ook opeens zijn, hoor. Bij Famke zaten er opeens witte puntjes en toen ging het snel.
    Famke had van mij best later tandjes mogen krijgen. Ondertandjes schijnen geen probleem te zijn in combinatie met BV, omdat ze hun tong er over heen leggen bij het drinken, maar op de een of andere manier heb ik nu wel pijnlijke borsten. Misschien was ze niet goed aangelegd, ofzo.

Haha, Flyke, die Sangria klinkt weer als de ouderwetse Flyke. Joh, voor 1 keer is dat helemaal niet erg. Een tip: "vergrijp" je anders aan het Oud-Bruin: goed voor het zog en er zit maar 2,5 procent alcohol in. Als het koud is, dan is het best te drinken, zegt de ervaringsdeskundige Marla.
    Ik vind het wel heel knap van je dat je zo trouw afgekolvde melk blijft geven aan Merel: dat is dubbel zo veel werk: en je moet kolven, en je moet een flesje geven. Merel moet het vast heeerlijk hebben gevonden om na een week weer te kunnen poepen. Volgens mij kun je als baby inderdaad flink verstopt raken door de combi van BV en KV. Maak je geen zorgen over dat slaapritme, dat komt helemaal goed.

Minka, was het gisteren goed gegaan bij de VK? Nog maar 4 dagen en dan ben je al uitgerekend. Ga je nog uiteten op die dag ofzo? (heb ik wel gedaan). Haha, ik kende "postnatale" ook niet, ja, alleen van een postnatale depressie. ;) Gelukkig heeft Flyke het eventjes voor ons vertaald.

Jude, maak je echt geen zorgen over dat bewegen. 14 weken is gewoon super vroeg en zoals Amber al zegt, voel je een tweede sneller dan een eerste. Daarnaast kan jouw placenta heel goed aan de voorkant liggen en fungeert dan als schokbumper. En zo'n placenta komt volgens mij ongeveer net zo vaak voor als eentje die aan de achterkant ligt. (in ieder geval vaak). Zoals eerder gezegd vertelde mijn VK dat 19 weken al vroeg was voor een eerste.... Het komt vanzelf, nog even geduld....

Ahum, Amber, ik zie nog steeds geen update van je fotoalbum, sprak Marla streng.... (hihi, grapje, hoor!)

Franka, hoe gaat het nu met je schoonvader?

Hope, ik hoop maar dat alles o.k. met je is!

Gisteren had ik wel mijn dag: ik heb het voor elkaar gekregen dat een telemarketeer er de hoorn opgooide. Ik werd gistermiddag gebeld net op een moment dat ik poepie chagrijnig was en Famke door de telefoon van de borst viel (au, die tanden, he?) Een stem aan de telefoon begon te ratelen over een rente onderzoek, waarop ik meteen zei dat hij stoorde en dat ik net mijn baby aan het voeden was. Toen hij vroeg wat ik dan verwachtte, was mijn antwoord dat dat wel een of ander verkooppraatje voor een hypotheek of lening zou zijn. "Neee mevrouw, helemaal niet" antwoordde hij toen weer, waarop ik aangaf dat hij nog steeds stoorde. Nou, en toen hoorde ik dus "tuut, tuut, tuut". Mijn vriend was 's avonds helemaal trots dat ik dit voor elkaar had gekregen. Gewoonlijk is het eerder andersom, haha.

Liefs,
    Marla

6. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Oh nog even iets: ik had vannacht wat melk aan de rechterkant (de kant van de melkblaar) gekolfd, om de druk weg te kolven en zag toen roze melk in het flesje zitten. Bleek dat mijn borst een klein beetje bloedde. Zag er best wel akelig uit. Vanzelfsprekend heb ik de melk maar meteen weggegooid. (voor de sfeer vries ik melk die ik over heb toch maar in, voor het geval Famke ooit nog eens uit de fles gaat drinken). Ik heb melk voor babies van alle leeftijden in de vriezer, dus Flyke, als je wat tekort komt, geef maar een seintje, dan zend ik wel een containertje naar Belgie. ;)

7. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Gisteren alles weer OK bij de VK.
    Vanmiddag wel even flink geschrokken, ik ben met de fiets onderuitgegaan! Ik ben met mijn ribbenkast over een metalen stang gevallen, net boven mijn buik! Gelukkig voelde ik mijn kleintje meteen bewegen en nu nog steeds, de ribbenkast voel ik nu wel steeds meer (2 uur geleden gebeurd) dus dat zal wel goed blauw worden.
    Heb minka-man meteen een sms gestuurd om me te bellen (met natuurlijk erin, er is niks aan de hand hoor ;) ), maar moest even huilen van de schrik en was blij hem te horen.
    Slapen kan ik nu dus echt niet, lig continue te voelen of ik nog wat voel!

Allemaal alvast een goed weekend
    Kus Minka

8. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Jeetje Minka, jij zult echt wel flink geschrokken zijn. Pfff... had iemand je nog gezien en was die nog voor jou gestopt? Als je je toch onzeker voelt over de baby, dan zou ik gewoon even met de VK bellen, hoor. Misschien beter om dat sowieso te doen? Kan me voorstellen dat je moest huilen van de schrik. Ik hoop maar dat de pijn snel wegtrekt!

Marla

9. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Het was achter bij ons in het steegje, dus niemand die me zag.
    Ik voel me niet echt onzeker over de baby, is echt onder mijn borst bij de ribben, dus precies goed uitgekiend om te vallen :rolleyes:
    Zoals het er nu uitziet hoef ik de VK niet te bellen, een gekneusde rib misschien, maar daar kan de VK weer weinig mee!
    Is gewoon de schrik, je ziet al een heel doomsenario voorbij komen.

10. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    jude, we wachten op de foto ;) ivm baby voelen, ik heb Merel ook laat gevoeld, ook mede door mijn placenta die vooraan zat en eigenlijk een bumper zoals Marla zei of soort bord vormde tussen haar en mijn buik, vandaar niet goed te voelen zei gyn. Ik voelde rond 19weken eerste keer plopjes, precies rommelige darmen maar aan 21weken wist ik het heel zeker en voelde ik het beter en dan was ik zeker dat het dat geweest was aan 19weken.

marla, oud bruin kennen we niet in België denk ik, ik drink soms wel eens bruin tafelbier maar verder lust ik niet echt bier, of Kriek zou ik ook nog es drinken. Het CB mailde me nog dat het soms 10dagen kan duren dat er geen stoelgang is. Sindsdien nog geen nieuwe poepluier gehad.

moest wel lachen hoe je van die man aan de telefoon afkwam ;)
    lthx voor je melk aanbod ;) VK zei me wel die beginBVmelk niet te lang te houden want de melk wijzigt constant mee van samenstelling naar de nood van de baby, en die eerste melk zou dan te licht zijn of zo.

minka; ai ik schrok toen ik las dat je vertelde dat je gevallen hebt, al bij al nog op de 'goede' plaats, ook al is die er nu niet in je hoogzwangere toestand, wie weet bevordert dit de bevalling wel hihi, ben benieuwd of je overtijd zal gaan of niet.

miriam, begrijp ik het goed dat je liever wat afstand neemt nu na de ontgoocheling? dikke knuf

franka al nieuws over je schoonvader nog?

update, vandaag op nacontrole geweest bij de gyn, alles was goed.
    Ik kreeg sms van vriendincollega dat collega die 4dagen verschil uitgerekend was met mij (mijn MK) nu terug zwanger is van haar 2e.
    Het kwam heel raar aan terug, voor wie het zich nog herinnert.
    Ik zou bij mijn MK mijn collega's eerst niet op de hoogte brengen ervan tot zij meldde dat ze zwanger was, en omdat ik het dan toch niet zou kunnen verbergen emotioneel maar gezegd. Het kwam precies allemaal terug nu ik terug hoorde dat ze zwanger was.
    Pas op ik ben heeel blij met Merel maar ik had plots het gevoel, ik kon ook al terug zwanger geweest zijn zoals zij en mijn klein sterretje aan het rondkruipen...

oja, ik voelde me in wachtzaal bij de gyn wat ongemakkelijk,
    ik kon niet anders dan deze voormiddag naar afspraak gyn gaan en ik kon niet anders dan Merel meenemen.
    Er zaten duidelijk zwangere vrouwen in de wachtzaal en andere vrouwen (niet zichtbaar zwanger). Toen dacht ik aan hoe ik me ooit voelde, toen ik bijna zeker was van MK en later controle na Mk, ik zag toen zwangere vrouwen zitten en ik kon het bijna niet uithouden van het huilen toen ik die trotse zwangere dames zag zitten en nu voelde ik me ietwat dat ik nu anderen kwetste door daar met Merel in de wachtzaal te zitten......ik weet niet meer wie het ooit zei maar een aparte wachtzaal maar ja dan is het zo stigmatiseren of hoe zeg je dat, zou misschien wel een oplossing zijn.

voor wie wil, Merel begint nu steeds vaker bewust te lachen en heb die vlug deels op foto kunnen zetten (zie album)

liefs
    flyke

11. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden inderdaad ik neem afstand van het forum lees nog wel hoor maar post even niet, weet niet voor hoelang maar nu even niet.
    minka heel erg veel toi toi en ik wacht op je sms als je bevallen bent of als je zelf komt posten dan zie ik het wel.
    in ieder geval na de val van je ( ik ben er erg van geschrokken hoop ik op een goede en fijne bevalling )knuf

marla geen zorgen om me maken ik ben hard kom hier wel weer bovenop, heb even tijd voor mezelf nodig om uit te zoeken of ik hier nog mee verder wil gaan of dat ik het genoeg vind zo. Dit heeft me meer gedaan dan ik aanvankelijk dacht het was een nieuw leven aan mij gegeven en weer mocht het niet blijven.
    maar ik kom er wel weer tijd heelt veel wonden niet alles maar wel veel

marieke meid jij blijft het moeilijk houden zeg echt ik hoop dat die zon nu ook eens bij jou gaat schijnen.

jude meid niet onzeker zijn overhet algmeen is het zeer onschuldig hoor die afscheiding maar ik kan er niks aan doen, wist niet of ik het moest posten of niet, ik dacht ook dat ik gewoon afscheiding had maar bij mij was het steeds iets vruchtwater als je het niet vertrouwd laten nakijken beter 1 keer te veel als 1 keer te weinig.
    ik weet er helaas alles van.( wil je echt niet bang maken hoor) en als ik het zo lees is het ook afscheiding.

jette dat gedoe met je man zijn werk bah bah bah dat moet nu een keer afgelopen zijn hoop echt dat dit niet meer al te lang duurt weet dat ik aan je denk.

flyke me2 amber neeke jullie zijn schatten echt allemaal neeke succes met verhuizen

en lieve franka en hope meiden we blijven met elkaar moet houden he ooit wordt dit topic succesvol afgesloten en zijn we allemaal aan die andere kant van de oever.

meiden ik ben heel blij met jullie maar heb even de tijd nodig voor mezelf, weet niet hoe ik het ga doen maar moet eerst weer positief zelf gaan worden, ik draag een hele negatieve energie nu met me mee, heb deze week veel geld laten rollen interreseerde me geen lor heb leuke dingen gekocht lampekappen voor in huis nieuwe nachtkastjes en dingen voor de vijver en tuin en ben met een super grote schoonmaak bezig om maar bezig te zijn niet te hoeven denken, soms beangstigd me dit wel omdat ik zo normaal niet ben. maar het komt er vanzelf uit denk ik.

en dan weet ik jullie weer te vinden.
    vergeet nooit dat jullie stuk voor stuk kanjers zijn die mij vanaf het begin al geholpen hebben om het iedere keer een plek te geven vooral marla en jette jullie hebben mij hier in dit topic ingeburgerd thanks meiden.
    tot over een tijdje
    liefs miriam

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik kom nog even spieken voordat ik met Amberman en Lize richting Noorden vertrek (weekend bij moeder van Amberman, oma mist Lize!).
    Mirjam, er gebeurt zoveel met jou. Ik denk dat het klopt dat je zo 'druk doende' bent om maar niet te hoeven denken.. of misschien om maar niet te hoeven voelen. Dat doe je niet voor niets, moet je maar bedenken, dus geef er maar aan toe. Je hebt het nodig.
    Ik wil je toch zeggen dat ik meer met je bezig ben dat je hier misschien zult 'voelen'. En ik vermoed meerderen met mij. Ik vind het een opluchting om te horen dat je even de tijd aan jezelf gaat schenken. Blijkbaar komt daar nu wat ruimte voor. En weet je, het hoeft niet allemaal tegelijk, doe jij maar stapje voor stapje, uiteindelijk heb je ze allemaal gezet.
    Bovenstaande betekent dus niet dat ik het leuk vind dat je minder hier zult zijn, maar dat ik het goed vind dat je meer bij jezelf gaat stilstaan. Blijkbaar mag het nu steeds iets meer. En als het je dan teveel wordt, kom je dan hier Miriam?
    Ik geef je een hele dikke dikke knuffel...

Amber

13. Jude

Jude Bekend lid

Nov 30, 2006
    654
    0
    0
    Oei Minka, dat is inderdaad even schrikken, hoe gaat het nu?

Flyke, wat een leuke foto's van Merel, echt een lief klein poppetje, niet? Ik snap je gevoel wel over je collega en ook van in het ziekenhuis zitten wachten met Merel.
    Een aantal weken geleden zat ik daar ook te wachten, bij mij zag je toen nog echt niks, maar bij een hoogzwangere vrouw uiteraard wel heel goed. En de hele tijd over die buik wrijven en ze had zo'n buikband om met: "made with love". Ik irriteerde me er al aan, omdat ik weet hoe dit voor anderen moet voelen die daar om een vervelende reden zitten, je weet toch ook niet waar iemand voor komt. En die zitten er gegarandeerd, want elke keer als ik iemand hoor die omgeroepen wordt door dokter B (dat is de fertiliteitsarts en ik herken haar stem), dan weet ik wel hoe laat het is... En dan denk ik, wat rot voor die persoon, omdat ik weet hoe ze zich zal voelen...

Miriam, ik begrijp het ook wel meid, dat je even afstand neemt... het is elke keer ook weer zo'n teleurstelling... Ik denk ook aan je, hoor! Maar dat weet je wel.

Amber, hoe is het met jou? Heb je ook zo'n last van die werkzaamheden in de stad dat je daar niet meer goed met de fiets door kunt komen? Of kom jij daar niet in dat deel? Ha ha, misschien denk je nu, waar heeeeeeft ze het over?!

Ha ha Marla, goed gedaan aan de telefoon! Ik heb daar ook altijd zo'n hekel aan. Mijn collega vertelde mij dat hij er altijd een sport van maakt om die mensen voor de gek te houden. Zodat ze uit zichzelf maar ophangen. Wel knap als je dat lukt!

Liefs,
    Jude.

14. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Flyke, ik kan me je gevoel bij de Gyna goed voorstellen, ik probeer ook altijd rekening te houden in zulke situaties.

Miriam, erg begrijpelijk, we denken aan je of je nu post of niet, maar neem je afstand en de tijd ervoor. We zien je vanzelf wel weer verschijnen als het weer wat beter gaat. Je weet dat we er voor je zijn.
    Dikke knuf meis!

Amber, veel plezier bij de familie van Amber-man

Jude, nog even en je gaat je kleintje voelen hoor. Het duurt vast niet lang meer.

Ik hoef voorlopig nog even niet te bevallen! De ribben doen erg zeer, moet er niet aan denken dat ik nu zou moeten persen :confused: Voor de rest gaat het goed, een paar blauwe plekken natuurlijk, maar mijn kleintje beweegt volop gelukkig!
    Tja, nu ook maar niet meer fietsen, ik denk dat Minka-man me vast moet binden als hij naar het werk gaat maandag hihihi
    Mijn buurvrouw heeft haar kleintje nog steeds in zich! Er zijn 2 kritieke momenten geweest, 1 met de hartslag van de baby en 1 met haar eigen pijn en achteruitlopende bloedwaarden.
    Elke dag geen bevalling is meegenomen, maar ze houden er elke dag rekening mee. Meestal kunnen ze het rekken met 1 week, maar ze houd het al 2 weken.

Fijn weekend
    Liefs Minka

15. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Update buurvrouw: op het moment van mijn vorige post is hun zoontje geboren na 29 1/2 week. Hij doet het tot nu toe goed en weegt 1030 g.
    Ik hoop dat hij sterk is en dat alles goed blijft gaan.

Liefs Minka

16. franka

franka Bekend lid

Nov 12, 2006
    751
    0
    0
    Ik moet héél even mijn boze gevoelens kwijt.

Ik kreeg vandaag een brief van het VGZ. Hierin staat dat ze het bedrag van de curretage binnenkort afschrijven (na de eigen risico en no-claim nog een behoorlijk bedrag) Ik was helemaal van slag. Ineens zie je zwart op wit wat de kosten zijn van het weghalen van je kindje (zo koud en kil)en word je na ruim een jaar hier weer mee geconfronteerd. Ik was zo blij dat het zo goed met me ging, echt meiden. Ik voelde me super op het gebied van zwanger worden. Ik was er niet de hele tijd meer mee bezig en heb ook al bijna 2 maanden geen verdriet meer hiervan en dan nu zoiets :cry:
    Ik had zelfs geen verdrietige gevoelens, toen ik deze week in het ziekenhuis bij toeval de verpleegster tegenkwam die ruim een jaar geleden aan mijn bed stond. Ik vond het wel raar om daar te staan en natuurlijk moest ik eraan denken, maar geen tranen.
    Wat een confrontatie weer. Zelfs deze rust lijkt me nog niet gegund te zijn.

Met schoonvader gaat het gelukkig goed. We hebben hem gisteren uit het ziekenhuis opgehaald en voorlopig moet hij het héél rustig aan doen (wat voor hem niet meevalt) We krijgen pas eind augustus de uitslagen van de diverse onderzoeken :confused: Ja, artsen gaan ook op vakantie. Ik ga er dan ook maar vanuit dat alles weer goed zit, anders laten ze ons niet zo lang wachten.

Nog een paar dagen aftellen. We hebben besloten ondanks alles toch dinsdag op vakantie te gaan. We hopen maar dat alles goed blijft gaan, want we hebben deze vakantie echt nodig!

Minka: ik duim voor je buurjongetje! Hoe gaat het nu bij jou. Je hebt een heftige smak gemaakt. Jeetje wat was dat schrikken. Ik hoop dat je nog voor mijn vakantie gaat bevallen! Ik kom voor dinsdag nog even kijken.

Marieke: hoe gaat het nu bij jou? Ook enorm heftig zo te lezen. Ik hoop dat het snel weer beter met je gaat!

Miriam: Wat vreselijk zijn de afgelopen dagen voor je geweest. Ik begrijp héél goed dat je even afstand wilt nemen. Ik denk ontzettend veel aan je en Hope en ik (als ik even voor Hope mag spreken) kunnen je zeker niet missen (maar nogmaals het is heel begrijpelijk) Heel veel sterkte lieverd!

Voor alle andere meiden ook veel liefs!
    Ik denk ook aan jullie allemaal al komt het reageren er niet altijd van. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet al teveel op het forum meer ben geweest, aangezien de afgelopen weken erg hectisch zijn geweest. Ik vergeet jullie in ieder geval niet en heb jullie ook nog veel te hard nodig om aan de andere kant te komen!

Dikke zoen voor iedereen
    Liefs Franka

17. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Hey Meiden,

ik wilde even laten weten hoe het met me gaat.
    Ik zag hier een paar keer de vraag staan, dus vandaar.
    Ik heb wel alles gelezen en leef echt met alles en iedereen mee, maar reageer even niet apart op alles. sorry :oops:
    Het gaat best goed met me.
    Al ben ik wel behoorlijk emo. Waarschijnlijk van de pil en ik zit tegen mijn ongi aan.
    De trein rails zijn gesmeerd, de trein wordt nog even gecheckt en dan zal hij binnenkort weer gaan rijden. :thumup:
    Heel spannend allemaal.
    Het is dus eigenlijk niet gek dat ik weer zo emo ben.
    Het is niet niks weer die hele rit maken, zonder te weten waar de trein nu stopt. ( hopelijk op het eindstation)
    Verder heb ik onze vlinder die ik destijds heb gemaakt voor onze 2 vlindertjes, weggehaald bij mijn vader op het kerkhof.
    Hij begon te verweren en was wat beschadigd :cry: , joost mag weten waardoor.
    Ik had geen rust om de vlinder langer daar te laten, dus heb ik hem mee naar huis genomen.
    Vanmorgen heb ik hem opgeknapt en voortaan zijn onze vlindertjes thuis, bij ons in de tuin. ( al waren ze bij mijn vader natuurlijk ook thuis)
    Het is toch wel weer even slikken, als je dan met die vlinder bezig bent, zeker in zo`n emotionele bui.

Ik heb ook nog mijn "IVF-klapper" in orde gemaakt. Alles ligt op volgorde van de 1e poging tot nu.
    De klapper is bijna vol, dus eigenlijk moet deze poging gewoon raak zijn, want er passen niet meer papieren in de klapper ;) .
    Ik kwam er ook nog achter dat ik laatst een deel van de medicatie niet heb gekregen. Dus er was even paniek. De apotheek had het nog klaar staan, ze hadden het gewoon vergeten mee te geven.
    Maar toch weer die tranen, bang dat het mis zou gaan.
    Maar ik heb nu alles opgehaald en alles is compleet, dus............. HOPE IS ER KLAAR VOOR. :-k denk ik? ( ik weet niet of je er echt ooit helemaal klaar voor kunt zijn. Op emoties kun je je namelijk niet voorbereiden.)

Dat was mijn lange / korte update :) :) :)
    Ik denk veel aan jullie.
    Maar moet ook echt met dagen niet op het forum komen, omdat het anders te ingewikkeld voor me wordt en ik teveel ga piekeren.
    Maar lieverds, ik kom gauw weer.

Liefs Hope

18. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Oh lieve Miriam, het laatste wat ik bedoel met wat ik op je topic heb geschreven, is dat je er maar weer overheen moet stappen en niet moet rouwen.... Ik hoop maar dat je het niet zo aanvoelt. Integendeel! Ik denk net als Amber dat het heel goed is dat je tijd voor jezelf en tijd om te rouwen inbouwt. Je hebt zoveel ellende meegemaakt en wat je zelf ook schreef: hoe veel kan een mens nog meer hebben. Nu jezelf zo twijfelt en in de put zit, blijf ik hoop namens jou houden om vooral maar al het positieve jouw kant op te laten komen. Ik kan me voorstellen dat deze nieuwe MK je ontzettend raakt: je hebt weer een verlies te verwerken. Neem alle tijd die je nodig hebt en ik mis je gewoon nu al ontzettend! Maar het is wel heel goed dat je aan jezelf begint te denken: je zorgt altijd zo goed voor iedereen! Zorg maar goed voor jezelf en Bart en jij heel veel sterkte toegewenst!

Hey Flyke, je moet je vooral maar voor ogen houden dat je Merel niet had gekend als je nu al voor de 2e keer zwanger zou zijn. Een collega van mij heeft haar kindje op dezelfde manier verloren als Miriam en heeft nu 2 kinderen van rond de 10. Ze vertelde me dat ze nu wel eens zo kan denken.
    Ik heb je BV verhaal bij de lactatiedeskundige gelezen en wow, je bent wel echt een volhoudster hoor! Ik heb diepe respect voor je. Hopelijk kun je toch nog een hele tijd Merel van je BV laten genieten.
    Ik kan me jouw gevoel in de wachtkamer helemaal voorstellen. Ik had hetzelfde toen ik een keer bij de VK was. Ook daar ging een stel verdrietig weg en ook ik moest aan mijn gevoelens rondom de MK denken en hoe confronterend mijn dikke buik en gelukkige gezicht moet zijn geweest.
    Oooh wat is Merel een ontzettende leuke baby: echt een super schatje!

Amber, je hebt wijze woorden gesproken. Ook ik moet heel veel en vaak aan Miriam denken als ik alleen ben...

Jude dat afwimpelen wa meer geluk dan wijsheid, hihi.

Jeetje Minka, dat is schrikken van je buurvrouw: ze is nu toch bevallen. Ik ben wel heel blij om te lezen dat zij en haar zoontje het goed maken. 1030 gram is wel heel weinig. Ik hoop heel erg dat het goed met het jochie blijft gaan! Hoe ben je er zelf onder?

Lieve Franka, jeetje, wat komt dat inderdaad koud en kil over om de kosten van je curettage zo zichtbaar te maken. Dat is zeker een klap in je gezicht! Wat raar dat ze dat bij zoiets pijnlijks als een MK zo doen. Een beetje medeleven is vandaag de dag zeker te veel gevraagd. Ik ben ook bij VGZ, maar heb de kosten (gelukkig) nooit gezien. Dat zal wel door het eigen risico komen, dat nu is ingevoerd. Gelukkig dat het met je schoonvader wat beter gaat. Als het inderdaad erg urgent was, dan zouden de uitslagen zeker eerder laten weten, maar wel enorm balen dat jullie zo lang moeten wachten! Heel veel plezier in Thailand toegewenst. Hopelijk kunnen jullie daar lekker uitrusten en ik hoop heel erg op een "made in Thailand" voor jullie!

Lieve Hope, ik ben blij dat je hier een update van jezelf hebt gegeven. Je hebt toch wel een intercity geregeld he? Bij een stoptrein duurt het zo lang. Sla al die tussenstationnetjes maar over en ga maar meteen naar het eindstation. Echt super spannend voor je en ik begrijp dat je emo van alles bent. En dan het verweerde vlindertje maakt alles natuurlijk nog verdrietiger. Maarreh...weet je, je vlindertje is sowieso wel bij je vader. Mijn vriend zegt altijd over het graf van zijn vader dat zijn vader daar niet echt is, maar gewoon (af en toe) bij ons is om voor ons te zorgen. En je vlindertje(s) worden flink vertroeteld door je vader, daar ben ik heilig van overtuigd. Vind je het niet te confronterend om nu telkens de vlinder in je tuin te zien? Dat zou ik zelf volgens mij wel moeilijk vinden.

En die klapper die volraakt, dat is hopelijk echt een teken. Aan mijn geduim zal het niet liggen. Ik heb er blaren van op mijn vingers. ;)

Jette, heb je het leuk gehad in Hellendoorn?

Famke is vandaag voor het eerst naar de creche geweest om er 2 uur te wennen. Ik moest wel een traantje laten toen ik haar achterliet, maar gelukkig heeft ze het goed gesteld en heeft ze nauwelijks gehuild. Ik heb flink bij kunnen kletsen met collega's in de tussentijd. Er is weer een nieuwe fase aangebroken. Vanmiddag heeft Famke een hele tijd geslapen.

Liefs,
    Marla

P.s. Flyke, dat verhaal over die bijna-aanrijding enzo stond op het andere topic, dus je hebt het zeker gelezen!

19. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Meiden, jullie weten het he?
    als ik in een emo bui ben, heb ik genoeg inspiratie om te dichten. Dit is mijn nieuwste:

Er zijn soms momenten dat je zal denken, wat is er opeens met haar?
    Je vroeg toch alleen maar hoe het met me gaat, dat is toch niet zo raar?
    Die vraag is soms heel gewoon, maar kan de andere keer zo beladen zijn.
    Maar vergeet nooit, hoe ik ook reageer, dat je aan mij denkt vind ik fijn.
    Het antwoord op die vraag is heel erg uiteenlopend en vaag.
    Gister zei ik nog prima, maar dat geld niet voor vandaag.
    Morgen zal ik misschien zeggen: het gaat prima, met mij is alles goed.
    Terwijl dat dan niet zo is, ik wil er even niet over praten, omdat het pijn doet.
    Het zal niet meevallen om mij soms te begrijpen, dat kan ik ook niet van jou verwachten
    Ik begrijp mezelf soms niet, mijn reacties, mijn antwoorden en mijn gedachten
    Maar hoe moeilijk het ook is, blijf ondanks alles toch vragen hoe het met me gaat
    Op een dag als ik er wel over wil praten, is het fijn te weten dat je voor me klaar staat.

Als jullie het vervelend vinden dat ik jullie steeds met mijn gedichten "bestook" moeten jullie het maar zeggen, dan doe ik het niet meer ;) :) .

Liefs Hope

20. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Goedemorgen allemaal,

Hier weer een rustig berichtje van mij!
    Ik ben heel benieuwd hoe mijn banner er zometeen staat met 40 weken!
    Nog niks in aantocht hier, gisteravond/vanacht is mijn kleintje wel erg aan het fitnessen geweest in mijn bui, het duurde bijna 3 uur dat ze erg druk aan het bewegen was! Niet echt leuk om in slaap te vallan zo.
    Maar uiteindelijk toch wel lekker kunnen slapen.
    We doen het maar lekker rustig aan vandaag, niet teveel over de datum na denken.

Met mijn buurjongetje gaat het goed, hij doet alles zelf, ook ademen, en het was een sterk kereltje, hij zal er vast goed doorheenkomen.
    Daar ben ik erg blij om, ik heb al foto's gezien en natuurlijk is hij erg klein, maar ook zo mooi en lief!

Hope, je valt ons helemaal niet lastig met je gedichtjes, ik vind het erg mooi om ze te mogen lezen, het zijn jouw gevoelens die je op papier zet en ik ben blij dat we die met jouw mogen delen.

Waar je vlinder en hoe hij eruit ziet maakt niet uit, in gedachten zijn ze bij je! Fijn dat de trein weer aan het rijden is, rustig aan doen meid!

Marla, Ik kan me je traantjes wel voorstellen met het wegbrengen van Famke hoor! Ik weet het verhaal van Amber ook nog heel goed, maar ze heeft het vast naar haar zin daar.

Franka, wat een brute rekening! Mensen denken niet na dat zulke dingen erg hard aan komen bij degene die het meegemaakt hebben.
    Hele dikke vakantieknuffel voor jou, alvast een goede reis, geniet ervan daar in het verre Tailand.

Rest: ik denk aan jullie!
    Dikke knuf
    Minka

Share This Page