Hey lieve Hope, ik vind het een prachtig gedicht en je legt er heel goed in uit hoe je je voelt. Ik blijf zeker naar je vragen, hoor! Ben wel blij dat je aangeeft dat je dat niet bemoeizuchtig vindt, maar juist fijn, ook al heb je niet altijd zin om hem te beantwoorden. Ik denk dat Miriam het gedicht op dit moment ook heel erg van toepassing vindt. Miriam, jij bent ook niet uit onze gedachten! Wow, Minka, wat goed dat je buurjongetje alles zelf doet en zelfs zelf ademt! Volgens mij is dat heel belangrijk, niet? Het geeft in ieder geval aan dat hij een vechtertje is. Dus er zijn verder geen complicaties? Dat zou wel heel mooi zijn. Een collega van mij heeft een dochtertje dat 8 weken te vroeg geboren is en eind maart geboren is. Dat meisje doet het ook heel erg goed en daar zijn ook geen complicaties..... Gefeliciteerd met vandaag, Minka! Je hebt de 40 op je teller staan. Ikzelf vond het heel apart om over tijd te zijn. Voor de uitgerekende datum ging ik er nog niet vanuit dat de baby zou komen en daarna zat ik opeens te wachten en ging ik er vanuit dat de bevalling nu elk moment kon gebeuren. Haha, jouw banner kijkt te veel naar Char en Derek Ogilvie. (maar wie weet.... het kan snel gaan. Op de dag dat mijn bevalling begon, was ik 's ochtends nog naar vrienden gefiets en ging er vanuit dat Famke die dag nog niet zou komen. Had ik dus helemaal fout gedacht). Liefs, Marla
hey minka kwam vlug es piepen of het nog niet zover was ja en zoals Marla zegt het kan echt op elk onverwacht moment toeslaan heel veel succes en hopelijk mag die banner morgen ofzo vervangen worden he! de rest vele groetjes even geen tijd om te reageren liefs flyke oja, wil nog es toegeven hoe stom/dom ik wel was, ik zei hier es dat mijn banner niet klopte, maar ik keek altijd naar het aantal weken vanaf geboortedag, dus eigenlijk was ze donderdag in weken 2maanden maar op data, geboren 15/5 dus vandaag 2 maanden oud en klopt de banner wel
meiden ben naar de arbo arts geweest wel was arbo arts een andere maar hij was geweldig rustig maar wel met veel begrip voor het geen waar ik nu inzit. hij heeft me terug geplaast naar 2 uur per dag werken en vond dat deze en volgende week wel genoeg daarna per week 1 uur per dag erbij dus zorgen gemaakt om niks had inderdaad terug gelezen in dossier en vond dat ik aan mezelf moest gaan denken en gewoon even tijd voor mezelf moest inlassen. ook had hij het ervan om een half jaar of jaar een stop in te bouwen toen keek hij me aan en schrok van mijn reactie. ergens zit er dus nog wel iets heel sterk verborgen voor denk ook mezelf maar ik zei dat ik niet wil wachten dat ik al lang genoeg wacht en nu ik toch midden in de sores zit wel door wil gaan. hij was er even stil van maar gaf toen aan dat als het op die manier goed voelde ik dat moest doen, hij vond wel dat ik sterk overkwam hihi en ik maar huilen en dat is sterk nou morgen overleggen of ze op het werk hier mee accoord gaan denk het wel liefs miriam ps minka voor jou wordt het nu echt spannend hoor hoop snel iets van je te vernemen of te horen liefs miriam met goed nieuws he de rest van de meiden het is hier rustig met iedereen alles goed?
even kort berichtje van mij. Minka-man heeft zijn vrije dag vandaag en we zijn weer (veels) te druk bezig met van alles en nog wat! Hier nog alles lekker relaxed! Nog niks in aantocht, geen krampje gevoeld of wat dan ook! Morgen naar de VK, maar ik verwacht ook dat daar niks spannends uit komt. Ik denk dat ik nog wel even geduld moet hebben! Tot snel Allemaal dikke kus MInka
ohja, mijn vakantieplannen: volgende week vrijdag vertrekken we voor 2 weken naar een huisje in zuidfrankrijk... met zwembad, joehoe! Dat wordt vooral lezen, zwemmen, uitrusten, spelen met Lize en spelen met Lize! Heb al een mini-zwembadje ingepakt
Ja mama Amber, ik zal me melden voor vandaag Ik ben terug van mijn keuring bij de VK. Alles was ok, afwachten dus maar! Wel even doorgenomen hoe de komende (evt) 2 weken verder want mijn vk die ik steeds had gaat morgen met vakantie wel jammer, maar de andere zullen hun werk ook vast goed doen! Heb nu wel vaker wat "tekenen" van wat wel beginweeen zouden kunnen zijn! Elke 10 - 12 min. wat krampen die ik nog niet eerder heb gehad, dus wie weet is er een beginnetje bij mij maar ja, het zegt nog niet zoveel. Hoe is het met iedereen, het is erg rustig! Amber, heerlijk, je vakantie voor de boeg, aftellen maar dan is het snel volgende week vrijdag! Lieverds tot snel Kus Minka
volgens mij is het zover?........ succes meid! liefs flyke oja, Jette, terug van je luxeweekendje zeker? en goe genoten? Amber, klinkt heel leuk je vakantie/huisje/tijd in Zuid-Frankrijk,geniet ervan! MIriam gelukkig was je arbo-arts begrijpend, wel raar dat hij voorstelde van die stop, volg gewoon maar je eigen gevoel, dikke knuf x hope, je 'bestookt' ons zeker niet met je gedichten, ik lees heel graag gedichten en vind het tof dat je ze met ons wil delen! marla,ik geef nog BV (of kolf nog) tot ongv 15 augustus, dan bouw ik af omdat ik 8 september terug begin te werken. Kan me inbeelden dat je traantje liet toen je Famke eerste keer moest achterlaten in de creche, mag er nog niet aan denken.... franka, wat **** van die kosten nu van MK die terug zo confronterend pijnlijk is, als ik me niet vergis vertrek je eerstdaags op reis? hoop dat je er echt kan van genieten nu het gelukkig wat beter gaat met je schoonvader. jude, hoe voel je je nu, durf je of ben je al aan het genieten van het steeds groeiend buikje en wellicht eerste bewegingen van je baby? weet niet of ik het al vroeg, wil je het geslacht weten?bij mij was de enige theorie die klopte, de naam die we eerst hadden was voor een meisje en het was een meisje voor de rest, normaal zouden we niet op vakantie gaan, maar het begint toch sterk te kriebelen, we twifjelen om terug te gaan naar plaats vanvorig jaar, bij dat hollands koppel, was echt leuk toen. Waarom eventueel niet teruggaan, het is een oude meisjesschool omgebouwd tot chambre d'hotes, als de mensen naast ons douche namen, hoorde je dat bij ons, dus als Merel huilt/Schreeuwt/weent om één of andere reden... wil echt andere mensen niet storen op reis ook. Dus misschien beter een huisje of zo zoeken of stacarvan huren of zo, maar vind ik nogal duur voor een huisje te huren heb je nog niets van eten bij en we zijn natuurlijk ook veeeeeeeeeeel te laat om nu nog iets te zoeken..... liefs flyke
Hoi Meiden, ik weet dat het rustig is, veel vakanties enzo. Ik kom wel iedere dag even spieken of minka al bevallen is. Maar ik ben even heel druk bezig met de knop om te zetten. Ik schreef van de week nog bij IVF/ICSI dat ik de knop niet kreeg omgezet. Maar langzaam maar zeker gaat dat lukken. Ik moet vooral niet te veel trieste verhalen lezen maar ook niet de "wauw ik ben ALWEER zwanger" verhalen. Dit brengt teveel emoties. Ik doe hele erg mijn best om de neus de goede richting in te krijgen. Ik kreeg van de week van mijn moeder een kaart en daar stond zo`n mooi gedicht op. Ik ga het vanaf nu elke dag lezen en proberen om het ook echt zo te voelen. Hier het gedicht: ( van mijn lieve mama die zo begaan is met ons ) DENK POSITIEF. Geloof in morgen en wat die dag je zal brengen En probeer alles van de zonnige kant te bekijken Want met een positieve kijk op het leven Is er geen grens aan jou mogelijkheden Geloof in jezelf in de kracht die je hebt De kracht die jou door het leven leidt Door goede en door slechte tijden Geloof in de verborgen kwaliteiten Die iedereen bezit en die je de juiste weg zullen wijzen Dus meiden, het gaat best goed. Ik ga alleen even voor een paar dagen de laptop opruimen om mijn gedachten ook weer op andere dingen te zetten. Tenminste dat probeer ik, en anders zien jullie me vanzelf wel weer verschijnen, hahaha . Ik krijg dit weekend leuk bezoek , ik moet werken op zondag, dus genoeg afleiding om even met andere dingen bezig te zijn. Minka heel veel succes met de bevalling, je weet toch? vandaag is het volle maan en dan worden de meste kindjes geboren . De rest fijn weekend alvast en tot volgende week. Liefs Hope PS: sorry voor de rest ik lees jullie verhalen wel, maar nogmaals soms...... ach ja jullie begrijpen het wel, toch? Ik zal me volgende week beteren.
Ha Dames! Wij zijn weer terug van vakantie. we zijn in Frankrijk geweest. Was super leuk, ben alleen moeier dan dat toen we gingen....met een kind is het wel echt anders op vakantie en weinig tijd voor jezelf om te lezen, bij het zwembad te hangen...maar desalniettemin waren we op en top gelukkig met ons drietjes! Ons mannetje heeft weer een enorme sprong gemaakt in de ontwikkeling. dat hoor je vaker als je met vakantie gaat. Mijn man is de afgelopen dagen nog vrij geweest en heeft heerlijk samen met ons ventje de dagen doorgebracht en stoere mannendingen gedaan zoals de auto wasssen hahahahahaha Flyke: wij zaten in een hotel en het was inderdaad soms genant als JP snachts keihard ging gillen omdat hij eten wilde....we schaamden ons soms een beetje tegenover andere gasten die daar voor hun rust komen....wellicht nemen we volgende keer een huisje. Ha Hope: wat een mooie gedichten! en wat lief dat je mam's zo meeleeft. Heel goed om alleen Halelujah-verhalen te lezen! Daar ga je zelf ook positief van denken! Houd de neus de goede kant op en wij staan weer aan het spoor met vlaggen! Minka: nog niet gemeld vandaag.......zou het dan zo ver zijn? Amber: jij lekker bijna vakantie! Ik ben al weer 3 dagen aan de slag en ben er ook al weer aan toe Ga lekker genieten van je gezinnetje! Marieke: nog steeds niet geheeld. Wat klinkt dat naar zeg! Heb je niet teveel last? en dat verhaal over Neia, wat vreselijk die krampen. Gaat je door merg en been. Had ze ook bloed oid bij de ontlasting dat ze aan een scheurtje in de darm denken? Je weet dat wij ook heel erg hebben getobt met JP en krampen en verstopping. Nu zit hij vaak nog steeds heel hard te persen en loopt hij rood aan. Gelukkig is hij er niet meer erg verdrietig van en doet het volgens mij niet zo'n pijn meer, maar het blijft zijn zwakke punt en we moeten er wel dagelijks goed op letten en rekening mee houden... Miriam: fijn dat je een begijpende arbo arts hebt. wat moet dat weer naar zijn geweest, geslingerd tussen hoop en vrees....Doe wat je hart je ingeeft en huilen is inderdaad geen teken van zwakte, maar onmacht. je bent namelijk een mega sterke vrouw! Franka: wat een honden bij VGZ. Alsof de MK niet al genoeg was......Hoe is het nu met je schoonvader? wel goed dat jullie hebben besloten toch op reis te gaan. Jullie hebben het nodig en verdiend! Ik hoop ook zo op "made in Thailand" voor jullie! Jude: hoe voel je je? Ik voelde JP al bij 18 weken terwijl ik een placenta aan de voorkant had, maar dat is volkomen ongebruikelijk. Denk maar meer aan 21 weken. En als je de baby voelt, ga je je weer zorgen maken als je hem een dag niet of minder voelt en zo blijven we doortobben Probeer ervan te genieten! Ik verlang ook weer zo naar een zwangerschap...... Jette: hoe is het bij jou? Al lekker weggeweest? Marla: ja die eerste dag oppasmama kan ik me ook nog zo goed herinneren. mijn man en ik waren helemaal van slag. Bang dat de vrouw niet goed op ons mannetje zou passen of hem iets aan zou doen ofzo......zodra je merkt dat je kind het goed doet bij de oppas gaat dat gevoel weg hoor!
hallo lieve meiden, minka heeft zich nog niet gemeld.... oeh! dat is spannend! Me2, welkom terug! fijn dat jullie zo genoten hebben. En tja, babytjes huilen nou eenmaal, ook midden in de nacht... "vroeger" was ik degene die daar dan last van zou kunnen hebben, "nu" ben ik degene die denkt: helaas, niets aan te doen! Marla, die eerste dag gaat je door merg en been. Dat is gewoon een rotdag waar je doorheen moet en het voelde voor mij als 'verscheurend'. Ik wilde absoluut geen 'afstand' nemen van Lize, maar ik moest, ik liep echt jankend dat kdv uit. Nu wordt ze vooral gebracht door Amberman want ik blijf het altijd een beetje moeilijk vinden, maar het voelt stukken beter nu ik weet dat ze het goed doet en dat een kdv (of andere vorm) geen 'verwaarlozing/ marteling' voor je kindje is. Hope, ik vind het enorm ontroerend dat je moeder zoiets moois voor je schrijft. Wow...wat lief.. En wat fijn dat je er troost en kracht uit lijkt te kunnen putten. Vooral elke dag lezen! Flyke, het is inderdaad moeilijk om zo laat nog een leuk vakantieadres te vinden. Wij waren ook veeel te laat maar wij hadden geluk, we vonden in de krant een advertentie van mensen die wegens annulering hun reservering wilden overdragen. Wij sprongen er onmiddellijk op in! Dit hadden we anders nooit meer kunnen boeken. grappig nieuws: Lize kan weer iets grappigs. (even denken hoe uit te leggen...). Als je met je hand tegen je mond 'klappert' terwijl je een toon maakt, krijg je een grappig geluid. (indianen-gebaar). Als ik met mijn vlakke hand naar de mond van Lize ga, gaat ze heel lief en heel zacht 'aaaaaa' zeggen en dan doe ik de indianen-truc! En dat klinkt zooooo lief! Ik wil het zo snel mogelijk op film hebben ik ga alvast beginnen aan inpakken, want volgens mij wordt het dit jaar best een klus! liefs Amber
even kort voor de meldplicht! Vanacht om 04.09 u zijn wij trotse papa en mama geworden was een mooi klein meisje: Eline Henriëtte Annet Alles prima gegaan, maar ontzettend moe! Ik kom snel wat langer! Kus mama Minka
hey minka, van harte gefeliciteerd meis!1 en wat een mooie tweede naam heeft jullie meisje!!!!!!!!!! 8) ik vindt haar eerste naam ook prachtig hoor!!! echt fantastisch nieuws minka, hoop snel je te horen hoe het met jullie drieen gaat! dikke kus! Jette
wat heerlijk Minka! VAN HARTE! Ben heel benieuwd naar het bevallingsverhaal en de foto's van jullie kleine meid!
JOehoe, dus toch zover! hele dikke proficiat met jullie dochtertje! Eline Henriette Annet,mooi,! toevallig ook de naam van je moeder of meter in één van die namen verwerkt? deden wij bij Merel ik wou mijn tweede naam Laura gebruiken als tweede naam voor Merel maar dat wou hubbie niet, heb hem maar gelijk gegeven eerste naam was belangrijkste voor mij hij wou naam van de meter (mijn moeder) en dan naam van zijn moeder met als resultaat: Merel Maria Andrea geniet ervan ! we wachten op de foto's x x x flyke
hoeraaaa, gefeliciteeeerd!! Lieve Minka en Minka-man, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje! Amber
Ik wilde juist de laptop opbergen maar kwam toch nog even spieken. En ja hoor, je bent bevallen. Minka en minka man Gefeliciteerd met jullie meisje. Prachtige naam: Eline Geniet ervan. liefs Hope ( wat zullen jullie een geweldig weekend hebben )