tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussion in 'Vlinder clubs' started by flyke, Oct 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hannah, nogmaals dank voor je updates. Maar wat een vreselijk bericht zeg! Wat moet dat zwaar voor Marieke en haar vader en de familie zijn. :(
    Meiden, ik stuur Marieke morgen of overmorgen een kaartje, ik zal jullie, de 'forumclub' er ook op zetten, ok?

En 't lijkt 'n beetje in het niet te vallen, maar dat is niet zo hoor... Minka, dank voor je prachtige kaartje... gaat het goed met je, jij prille mama? Kusje aan je meisje.

Amber

2. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Amber wat lief dat je marieke namens ons ook op het kaartje wilt zetten mischien is een bos bloemen ook wel leuk even iets fleurigs en toch een blijk van medeleven? meer meiden die dat zien zitten

knuf miriam

en natuurlijk voor ik het vergeet lieve minka meid wat een mooi kaartje toen ik de brievenbus hoorde dacht ik al ja daar heb je vast het kaartje echt een mooi kaartje hebben jullie goed en mooi uitgezocht.

3. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    JA graag Amber!

4. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Ik doe ook graag mee als er iets voor Marieke geregeld wordt.
    Bloemen een kaartje, het maakt niet uit.
    Lief dat je dat wil doen Amber.

Marieke heel veel sterkte, ik denk aan je en hoop dat je vader geholpen kan worden.

Liefs Hope

5. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    amber heb je nog een kaart gestuurd? naar marieke

knuf miriam aan iedereen het is hier echt rustig hoor hihi

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hai meiden,

ik heb een kaart geschreven, namens alle meiden van het forum. Morgenochtend vroeg gaat'ie op de bus.

truste allemaal
    Amber

7. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Denk je net zelf weer wat beter terug in je eigen vel te komen gebeurt er weer iets

kreeg net telefoon van mijn tante dat mijn nicht bevallen is ook met 21 weken spontaan weinig tot geen vruchtwater en ineens weeen daniel is geboren heeft nog drie kwartier op deze wereld mogen leven en is toen overleden. Mijn nicht moest naar de operatiekamer omdat de placenta niet los liet.
    dus heeft ook een operatie achter de rug.

Het is bijna het zelfde als bij mij en danique en zo kort achter elkaar tjee wat doet dit pijn en wat ben ik geschrokken zeg niemand heeft dit verwacht heb het niet zien aankomen.
    ben er helemaal stuk van
    en moest het even tegen iemand kwijt en dan zijn jullie er he

miriam

8. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    hey
    even niet meer geweest
    en wat lees ik
    alleemaal slecht nieuws :(

marieke, heel veel sterkte, moet moeilijk zijn daar zo in zuid -frankrijk oa met die taal en niet weten wat of hoe, hopelijk is je vader nu al overgebracht of heb je meer hulp van de nl. artsen!

miriam, jeetje, jouw nicht, en exact het zelfde bijna, valt me ook op dat de naam van haar kindje beetje in dezelfde trend ligt als Danique.
    Kan me voorstellen dat het voor jou terug heel confronterend is en zo gelijklopend... dikke knuf!

voor de rest, ik kruip vlug nog wat terug in bed nu Merel nog slaapt (was wakker om 5.30u en fles gedronken) en slaapt terug mooi. Ik heb laatste week wat last van hoofdpijn en heb schrik dat migraine zal doorkomen, dus wat extra rusten. Past misschien niet in het slechte nieuws maar na lang zoeken en surfen en mailen enz.... toch nog een bungalowhuisje gevonden op een camping in de Dordogne streek, dus we gaan en kunnen toch op reis. Vanavond krijgt Merel eerste prikjes, voor de rest doet ze het de laatste twee dagen heel goed, sliep van 22-5u en 22.30-5.30u, ze geraakt eindelijk vroeger in bed en in slaap.

oja, maandag met ouders en zus enz gaan wandelen in noord holland, moet dan altijd aan julie allemaal denken maar jullie wonen allemaal verder NL in zeker? was in cadzand , was wel geen goed weer.

amber thx vr de kaart met onze naam erop!

minka, ben benieuwd om nog es iets van jullie te horen! alles goed, hoe stelt eline het?

marla, hoe waren je eerste werkdagen?

jude, ik herken die onzekerheid helemaal, ah dus je gaat voor het geslacht, en mogen wij het dan ook weten hier ;) ik gok ook op een jongen, geen idee waarom.

liefs
    flyke

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

oh Miriam, wat erg! Ik heb er geen woorden voor, wat verschrikkelijk! Het doet pijn als iemand die zo dicht bij je staat zoiets overkomt en het doet ook pijn als het al jouw verdriet weer raakt. Wat een ellende, het lijkt maar niet op te houden.
    Het zal moeilijk voor je worden Mir, want jou kennende zal je er veel voor haar willen zijn, maar jullie situaties zijn zo vergelijkbaar, dat het niet makkelijk voor je zal zijn om afstand te nemen van wat jou is overkomen. En misschien hoeft dat ook niet...
    heel veel sterkte Miriam, en ik denk aan je nicht, want die zal nu kapot van verdriet zijn.
    Bah, ik krijg er echt kippevel van..:(

10. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    daniel is zo mooi zo compleet heeft al wenkbrouwen je kunt ze zien als je goed kijkt dat had danique niet.

verder danique is geboren heel rood donker van kleur daniel daarintegen is heel mooi kwa kleur heel normaal maar wel heel glimmend de voetjes lijken net plastic gek he

best verschillend maar echt niet eng om te zien.
    Ze vond het heel fijn dat ik er was had een bos bloemen meegenomen en een engel beeldje en voor de kleine meid die net 2 is geworden heb ik ook een knuffel mee genomen zodat er ook naar haar aandacht gaat.

maar het leek wel of ik lood in de schoenen had zo zwaar alles komt weer boven haar verhaal lijkt zo op mijn verhaal eng gewoon haar moeder is 20 jaar geleden ook een zoontje kwijt geraakt niek en ze hebben gevraagd of het iets kon betekenen wij alle drie nu maar dat was uitgesloten puur toeval zo vaak in 1 fam

moet wel zegge voel een enorme onmacht maar toch ook een rust het is heel anders als je er zelf midden in staat.

minka meid hoe gaat het met eline en jou

liefs miriam

11. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Oh nee, Miriam, wat een drama....wat vreselijk dat je nicht dit ook heeft moeten meemaken en dat je er al bent geweest! Alles zal wel helemaal terug komen.....denk goed aan jezelf he! Zoals Amber al zei, zal je wel weer willen klaar staan voor haar en dat is goed, jij bent helaas ervaringsdeskundige en daar zal zij nu veel aan hebben, maar zorg wel dat je zelf niet weer verder in de put zakt!
    Oh, wat verdrietig dat jullie dat in de familie nou weer moeten meemaken, jullie hebben al zoveel te verstouwen......

Dikke kus, Me2

12. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja me2 het is heel heftig de band speelt zich opnieuw even af maar toch ben ik blij dat ik er geweest ben en dat ik er nu voor haar kan zijn. Klinkt heel gek maar nu heb ik iemand in mijn eigen omgeving die mijn verdriet snapt echt snapt ( mijn tante ook hoor maar toch dit is nu )

En ze willen het morgen al begraven omdat het warm weer wordt en ze bang zijn dat het anders te lang duurt en ik moest gewoon daniel zien, mijn gevoel de hele nacht was morgen moet ik er naar toe, ben blij dat ik dat gedaan heb.

En dat mijn werk mij deze dag thuis gunde
    dat vind ik heel bijzonder en fijn.

Probeer realistische te blijven en me deels af te sluiten voor het verdriet omdat ik niet terug wil zakken maar probeer haar zo goed mogelijk te helpen. Na dat danique geboren is heb ik dingen op internet gevonden wat ik niet wist en wat ook bij de begravenisondernemer niet bekend is.

Dat je kleertjes kunt bestellen voor een kindje wat de lengte van 22 centimeter heeft dat er hele mooie mandjes/kistjes zijn.

mooie hand en voet afdrukjes in gips mooi herringeringsalbum en ook alernatieven voor een grafsteen

dat zijn dingen die ik haar kan laten zien over kan vertellen zodat ze kan kijken of ze er iets mee kan of mee wil.

als het je overkomt dan schrik je in eerste instantie en je weet niet wat je moet doen wat je kan verwachten en hoe je dingen het beste kunt aanpakken dus ik ben blij dat ik dit nu allemaal weet wist ik het dan zou ik gekozen hebben om danique kleertjes te bestellen zodat ze niet naakt zou zijn

ik wist dit nadat ze begraven was en vond dat heel moeilijk dat die keuze nergens bekend was en ik niet kon kiezen want je wilt je kind toch kleren aan doen.

soms denk ik er wel over om hier iets mee te gaan doen dit moet bekend worden

maar ja hoe doe je dat he

nou heel veel weer van mij.

vanavond ben ik afwezig een tante vanbart is 50 jaar geworden dus daar moeten we ons nog even laten zien

liefs miriam

13. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Zie je Miriam, je staat meteen weer voor een ander klaar! Ik kan me voorstellen dat het ook wel een soort van troost is dta je nu iemand in je omgeving hebt die hetzelfde heeft meegemaakt om mee te praten. en dat je haar nu de weg kan wijzen is allen maar heel erg sterk en stoer van jou!
    Raar dat die dingen niet bekend zijn zoals kleertjes ed....denk er nu maar niet teveel over na wat als je dat wist toen Danique werd begraven. Je hebt het toen naar beste kunnen gedaan.

14. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden hebben jullie trouwens gezien dat famke van marla bij baby van de maand staat dus klik er op zodat marla meer stemmen krijgt ze staan nu derde dat moet toch beter kunnen dus stem op marla en famke

liefs miriam moest het even kwijt, kijk er normaal nooit op nu trok het me en zag ik het toeval? ik heb gestemd marla hihi

15. Jude

Jude Bekend lid

Nov 30, 2006
    654
    0
    0
    Ow... Miriam, ik ben er erg van geschrokken van dat bericht van je nicht... het is gewoon niet eerlijk. Ik vind het wel heel erg sterk van je dat je er nu voor haar kunt zijn, lijkt me voor jou ook heel moeilijk. Maar ik snap wel je opmerking dat je nu iemand hebt die je echt begrijpt. Wij kunnen ons wel inleven in jou, maar helemaal voelen hoe het voelt, dat kunnen wij toch ook niet, dat kan alleen als je het echt hebt meegemaakt. Net als met een MK toch? Maar wat heftig dat het al 3 keer is voorgekomen in jullie familie...

Ik zag dat Marieke hier nog niet gepost heeft, even een kleine update. Haar vader is nog in Frankrijk, hij had eerst 40 graden koorts, maar was gisteren gezakt tot 38,6, dus dat gaat wel de goede kant op gelukkig. Wel had hij nog heel veel pijn. De ANWB wil hem echter pas vervoeren als hij geen koorts meer heeft, dus het is even afwachten wanneer dat zal zijn. Laten we hopen dat het snel zal zijn... en Amber, had jij nou een kaart gestuurd? Wat lief van je!

Minka, ben zo benieuwd hoe het met je gaat, en wat een mooie kaart hadden jullie!

Ja meiden, ik ben vanochtend voor de 20 weken echo geweest. Alles was helemaal goedgekeurd en ik zit op een blauwe wolk! Net wat wij zelf al dachten en is wel goed voor het evenwicht hier, toch? Ik meld het alleen hier nu even, voor de rest houden wij dit lekker nog even geheim.

Nog wel even met de gyn overleggen wat nu precies de datum wordt, want het gemiddelde stond nu weer op precies 19 weken, wat ik van te voren zelf al dacht obv de eisprong, dus volgende keer vraag ik een zwangerschapsverklaring en dan moet hij maar beslissen welke datum het nu uiteindelijk gaat worden. Mij maakt dat allemaal niet uit, het was goed en dat is het enige dat telt!

Liefs,
    Jude.

16. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    He meiden,
    Dit berichtje ben ik al 2 dagen mee bezig, komt er gewoon niet van om te plaatsen incl. de foto’s.
    Heb het maar eerst in Word opgeslagen en steeds een beetje bijgeschreven, zodat ik het later kon plaatsen!
    Alles gaat prima hier, we zijn goed bijgetankt, en Eline doet het prima!
    Ze was bij de geboorte 2820 g en nu al goed aangekomen.
    De borstvoeding komt goed op gang en ze heeft de eerste paar dagen wat bijvoeding gehad omdat ze wat uitgedroogd was.
    We zijn natuurlijk supertrots! De kraamhulp komt vanmiddag voor het laatst, dan ons eigen ritme weer vinden natuurlijk. Wel lekker denk ik, want nu kom je nergens aan toe, uitleggen, controles, badje, voeden, hielprikje, controle VK etc etc, probeer dan maar eens lekker te bellen of te internetten!

De bevalling is super vlot verlopen. We waren s’middags om 14.30u op controle geweest bij de VK en zaken besproken van strippen. Ik voelde me wat anders en had al een voorgevoel, maar voor de rest geen tekenen.
    Rond 16.00 u begonnen de weeën, eerst om de 10 min.
    Dit werd al snel, 8 min en 5 min. Ik heb Minka-man naar bed gestuurd om 21.30 u en zei dat ik rond 04.00 u wel bevallen zou zijn! Om 00.00 u heb ik hem wakker gemaakt met het verzoek de VK te bellen, het ging nu wel erg snel (2-3 min).
    De VK kwam rond 00.45 u en ik had al 5 cm ontsluiting. Dus de VK is niet meer weggegaan.
    Rond 03.30 u mocht ik persen en dit heeft nog een half uurtje geduurd, even moeten stoppen want haar handje zat langs haar oor en de navelstreng om haar hoofdje, maar om 04.09 u is ons meissie geboren.
    Ikzelf heb 2 kleine hechtingkjes gehad , maar dat was erg weinig.
    Ik heb dus niks te klagen gehad.

Meiden ik probeer later op jullie te reageren, heb wel gelezen maar weinig onthouden, wel even in het kort:
    Amber, dank je voor het kaartje naar Marieke, ik heb haar verhalen via sms gehoord.
    Marieke meid, heel veel sterkte, ik hoop dat het beter is met je vader en dat hij naar NL mag. Ik denk aan je!
    Miriam, dat je dit nu ook weer van dichtbij moet meemaken! Ik kan me voorstellen dat nu alles weer terug komt .
    Jude, (zie het net staan) gefeliciteerd met de blauwe wolk, fijn dat alles goed was, nu gaan genieten hoor!

Allemaal dikke kus van Minka en Eline en ik hoop tot snel

PS dank jullie voor de lieve kaartjes!

17. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Minka: wat een poppetje! Blij te horen dat alles goed is gegaan! Lekker genieten met zijn drieen!

Jude: mooi weer een jongen erbij! Goed voor het evenwwicht!

Hier alles goed. JP heeft eerste tand, kan al zelf zitten en staat al! Men, wat gaat dat snel! Is al echt een mannetje en geen baby meer. We zijn allebei echt helemaal verliefd op hem elke dag weer!

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    me2 ben benieuwd naar foto's van jp hoe groot hij nu al is

en van de andere meiden ook dus posten met die foto's kan ik me aan verlekkeren

jude jippie een jongen wat stoer zeg en goed voor het evenwicht hier hoor hihihihi

en fijn dat alles goed is ben ik heel blij mee

knuf miriam

19. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    jude, joehoe de 2O Weken echo is ook voorbij en alles supergoed, en een blauw boytje! zoals ik dacht ;) proficiat en wat lief dat je het met ons hier wil delen maar voor de rest geheim houdt!

minka, wat klink je goed, en wat doet Eline het blijkbaar ook goed, zie je wel dat die borstvoeding je lukt! doe zo voort meid, dikke zoen voor Eline! en voor jou natuurlijk ook hihi

miriam, ik vind het ook super moedig en sterk dat je die confronatie met kleine Danielle bent aangegaan, ik kan me inbeelden dat alles voor jou terug komt maar je nicht ook heel veel steun nu aan je heeft, zoals je bv zei, allerhande info die interessant kan zijn. je bent echt een rots in de branding , knuffel!
    thx vr de tip, Famke heeft er een stem bij ;)

Me2, wow Jp doet dat goed he zeg, al staan? is dat niet vroeg? goed zo!

voor de rest, gisteren naar CB geweest, Merel huilde erop los na die twee prikjes, wat ik erg akelig vond is dat de dokter haar vanuit ruglig aan de armpjes omhoog trok, tot Merel zogezegd zat tot hoek van negentig graden. Voor de rest was alles goed, zit net op gemiddelde qua gewicht en lengte (57 cm, precies 5kg) maar ze heeft wel een klein hoofdje zei men mij. Eerste wat ik ervan hoorde, had wel al gemerkt dat het kleine mutsje dat ik kocht nog centimeeeters te groot was, belangrijkste is nu dat tegen de volgende controle hoofdje mee gegroeid is in de curve.

Franka, ik hoop dat ondanks de tegenslag met je schoonvader je nu aan het genieten bent van Thailand!

Hope, ik wens je een superbeste treinrit toe!

de rest vele groetjes
    flyke

20. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Neia, ik zie dat je online bent, hoe is het?

Knuffel van mij

Share This Page