minka: venkelthee kan eventueel helpen tegen krampjes, ben blij dat ik ook es tip kan geven hihi neia, kan me inbeelden dat het lang duurde die eerste werkdag, fijn dat je genoot van het huwelijksfeest, gelukkig mag je binnenkort naar gyn als je nog zo veel pijn voelt jude, ai zal inderdaad zwaar geweest zijn, kom je moe thuis van je werk, dan nog tuin water geven en dit en dat, tegen dat je dan wat tijd hebt/had voor je kleintje en jezelf... gelukkig je mannetje terug thuis! ik heb na zwangerschapsverlof drie weken jaarlijks verlof genomen dus 8 september begin ik opnieuw te werken in principe fulltime, de rest van mijn verlof zal ik spreiden over het jaar, en proberen daarmee 1 dag per week thuis te zijn (kom slechts enekele dagen tekort tot eind dit jaar). Vanaf januari 2009 werk ik 15 maanden 4/5 (ouderschapsverlof), erna terug fulltime. goe wekend nog! liefs flyke
Hee lieve dames, Even een berichtje om te laten weten dat ik er nog ben! Superdruk gehad met de verhuizing. Afgelopen donderdag de overdracht gehad van ons eigen huis, en laatste dag van de jongens bij de creche, dus nu is daar alles afgerond. Er is al veel gedaan in het nieuwe huis maar er moet ook nog heel veel gebeuren! We zijn er wel heel blij mee. Met de jongens gaat het best goed. Guus krijgt er nog niet zoveel van mee, Thijs vindt het allemaal heel spannend en kan niet wachten totdat hij naar school mag. Minka, natuurlijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Schattig kaartje Als ik komende week thuis weer Internet heb (hoop ik... KPN...) ga ik alles bijlezen. Veel liefs voor allemaal! Neeke
Ow Flyke, ga je echt straks weer fulltime werken? Dat lijkt me zo zwaar! Nou ja, voorlopig werk je toch 4 dagen lees ik. Zelf wil ik maar 3 dagen gaan werken. Dat vind ik meer dan genoeg . Neeke, wat fijn dat je er weer bent en dat alles goed is verlopen met de verhuizing. Hopelijk snel weer online met de KPN! Franka, volgens mij ben je weer terug in Nederland, of niet ? Ik zag je online op MSN. Hoe gaat het met je? Leuke vakantie gehad en hoe staat het met de "made in Thailand"?! X Jude
Hey meiden, even een ( egoistisch ) update van mij. Het spuiten gaat goed, ik voel ook al vanalles in mijn buik. Dus wederom heel spannend. Ik voel me goed met af en toe een huilbui . Vandaag even weg geweest met vrienden naar zo`n kinderboerderij, met mijn peetkind. Daar zijn natuurlijk zoveel vaders en moeders met hun kroost, ook helemaal niet erg, en zelfs grappig om te zien. Zitten we even later op het terras, loopt een kindje steeds weg bij hun ouders en haalt allerlei onzin uit. Vader kijkt er amper naar om, en moeder die alweer opstaat zegt: Pffff ik ben ook altijd de pineut, op vrije dagen, in de vakanties, bij uitstapjes, ik kan steeds rennen.....pffff wat heb ik dan de neiging om zo iemand eens heel goed door elkaar te rammelen en te zeggen wat voor iets kostbaars ze heeft. Ik weet ook wel, dat als je een kind hebt dat het niet allemaal rozengeur en manenschijn is, ik zal later ( hoop ik) ook wel eens klagen, maar om jezelf nu als "pineut" te zien . Sommige mensen.......... Dit was het weer, een moment uit het leven van Hope PS: ik lees alles van jullie en denk ook aan jullie, echt waar!
hope, je klinkt erg positief, ben ik blij om, doe zo voort, goede treinreis gewenst! jude, ja ik zou het ook liever anders zien maar ja, onze baas is niet zo tevreden met parttimers enz...maar als er een tweede kindje komt denk ik wel mijn wil door te drijven en bv parttime of constant 4/5 te werken. Ik denk dat het bij ons anders is als bij jullie, ik bedoel qua mentaliteit of zo, geen idee, ik heb collega met twee peuters die fulltime werkt, collega met 1 kind en tweede op komst die 4/5 werkt, enz enz; hoe zit het hier eigenlijk met de andere werkende mama's? fulltime, parttime.... ? zowiezo zal het echt wel wennen en zoeken zijn naar wat organisatie om de boel draaiende te houden vervelendste vind ik gewoon de gedachte/gevoel/gemis,nu drie maanden fulltime thuis bij merel en dan naar de creche, thuiskomen, eten geven, badje geven laatste flesje en ze moet bed al in en de dag is terug voorbij en anderen (de mensen van de crèche dus) hebben merel de hele dag gezien soit, we zien wel. neeke, oef, eindelijk verhuisd, en nu van jullie nieuwe huis jullie THUIS maken voor de rest, na lange tijd ging ik nog es op de weegschaal staan, een tijdje geleden had ik slechts 2kg nog over van de 16kg, maar ik merk dat er terug 2-3kg bij is gekomen. hehe, dat terug gaan werken zal toch nog voor 1 iets goed zijn terug vermageren, ik snoep veeeel te veeel van die heerlijke M&M's, tot koekjes enz enz totaal niet gezond i know , maar o zo lekker en op het werk kan ik maar eten wat ik meeheb liefs flyke
He allemaal, Even een momentje achter de PC, ik heb er weinig meer achter gezeten de laatste tijd. Onze kleine meid doet het prima, als ze slaapt wil ze niet wakker worden, en als ze wakker is wil ze niet slapen hihihi we genieten nog steeds volop van alles! Minka-man heeft ook deze week nog vakantie, lekker rustig aan doen en niets moet alles mag! Kraamvisite is ook wat minder, we hebben niet zo heel erg veel visite gehad, maar toch bijna lke dag wel iemand. Dus nu heerlijk genieten met z'n drietjes. Flyke, dank je voor de tip, ik had er wel van gehoord, maar heb de venkelthee nu gekocht, zelf drink ik elke dag 2 kopjes, maar geef je de baby dan ook zelf thee eigenlijk? Ik ga strakjes (3 november pas! ) ook weer 4 dagen werken, kan me er nog niks bij voorstellen en wil er ook nog niet aan denken! Minka-man heeft straks ook een papa-dag zodat Eline 3 dagen naar de kinderopvang gaat. Ik hoop dat we het zo op kunnen lossen anders zien we daarna wel weer. Marieke, weer aan de slag op je nieuwe werk! spannend hoor! Ik hoop dat je het een beetje vol kunt houden, nu met je zieke papa etc. Waar laat je Neia eigenlijk, heb je een oppas of KDV? Ik hoop dat alles goed gaat met je papa en dat hij een beetje op mag knappen. Jude, doe maar rustig aan hoor, bij mij begonnen de kwaaltjes wat meer te komen na de 20 weken, toen merkte ik dat het werken toch wat minder ging vanwege de rug en later mijn handen. 2 uurtjes minder werken deed toen wonderen voor mij! Hope, Je hebt bijna vakantie zie ik. En tjoeke tjoek je treintje rijd lekker voort! Doorgaan zo meid! De huilbuien: laat je maar lekker gaan hoor, al die hormonen doen goed hun best, deze keer hopenlijk niet voor niks! Neeke, pff lekker druk met de verhuizing? Ik hoop dat je snel weer internet hebt en dat je tijd kunt vinden om lekker mee te kletsen Miriam, wat een rot streek om je terug te zetten naar Silver! Het werk houdt niet echt rekening met je dus! Ik hoop dat je je er niet te druk over maakt! je eigen ik is op dit moment meer waard en heeft absoluut beter verdiend. Van mij krijg je goed met Ster! Franka, hoe was je vakantie, hoop weer snel iets van je te kunnen lezen hoe alles gegaan is. Jette, spannende tijden met Jette-man's werk! Ik weet zeker dat hij vast een andere en dan veel betere baas kan krijgen! Als het maar goed gaat met hem, dat is het belangrijkst. Voor jullie alledrie Me2, ging alles goed met JP op vakantie? hoop dat jullie het leuk hebben gehad. Marla en Amber, volgens mij zijn jullie nog lekker op vakantie, geniet ervan! Amazonnetje, ga jij nog op vakantie? Ik krijg steeds mail over hotels in Oostenrijk, hmmm die beelden van de bergen verlekkeren mij toch wel, maar dit jaar dus even niet! Wel erg raar dat iedereen met vakanties bezig is en ik heb er zelf nog geen moment over na gedacht dit jaar. Wie weet gaan we nog een weekendje weg eind van het jaar, maar nu even niet. Komende week weer iets beter weer, dus dan lekker naar buiten (ben nog niet veel weg geweest, "veilig" dicht bij huis voel ik me iets prettiger! Als het maar niet weer zo'n lange periode echt warm gaat worden, dat vind ik niks Allemaal dikke knuf Minka
hey Minka net onze post gekruist hehe normaal is dat voldoende als jij venkelthee drinkt, Eline krijgt het via jouw BV. Maar ik denk wel (ben niet zeker) dat zij het ook rechtstreeks mag drinken. En hoe gaat het met de nachten? kan je wat slapen op vaste uren? nee nog lekker niet denken aan dat werk, is nog lekker ver weg november voor je! ivm op reis gaan, had ik ook geen behoefte aan, maar nu hubbie wel zin had en het concreet is, krijg ik er echt wel zin in! liefs flyke
Hoi Flyke, Dan houd ik het maar bij mezelf met de thee De nachten gaan goed, ik sta 1x op om te voeden, daarna wacht ik tot ze zelf komt. Vind het best te doen, maar val wel af en toe een beetje in slaap met BV geven hihihi Wat gewicht betreft: ik zat na 4 dagen 2 KG boven mijn begin gewicht sindsdien ben ik niet meer op de weegschaal gaan staan, ik snoep nu iets meer dan tijdens mijn zwangerschap, toen heb ik echt weinig extra's gehad. Ik was ook maar 11 Kg aangekomen tijdens de zwangerschap Ik kijk het wel een tijdje aan, vind het gewicht niet echt belangrijk, heb een + en een - marge, als ik daar maar tussen blijf (voor de nieuwsgierige onder ons 60 = min., 64 = prima, 68 = max)
Hoi Meiden, Nou ik ga van het een in het ander heb nu een infectie ergens bij mijn longen heb antibiotica heb pretnison of hoe je dat ook schrijft en inhalers voor de benaudheid. ach ja ik moet iets mankeren lijkt wel. Dus zit weer helemaal thuis kom zo nooit meer vol aan het werk, was er vanmorgen en de collega's om me heen werden nog benauwd van me, ze vonden het zo naar om me te horen ademhalen. En na 2 uur werd ik weg gestuurd, in plaats dat ze iets anders voor me hebben wat ik kan doen. nee zit ik weer thuis. bah bah bah Nu heb ik echt gewoon zin in vakantie dan mag je thuis zitten en kan je lekker vakantie vieren als de benauwd heid dan maar weg is. heb nog 3 weken ongeveer. iedereen fijne avond miriam
He meiden, Hier gaat het erg slecht. Neia doet niks anders als krijsen van de pijn en overgeven. Ze heeft al 3 keer overgegeven van 1 flesje, dus ik denk dat alles eruit is. Ze heeft zoveel pijn en schopt zo hard met haar benen dat ik het niet tegen kan houden. Het is zoooooooooo zielig! Volgens mij is ze nu uitgeput, en dut ze nu in. Net dus de ha gebeld, een vervanger, want die van ons is op vakantie. Ik kan om 3 uur langs komen, want de assistente vond dit ook niet normaal. Gelukkig gaat mijn schoonmoeder mee, want ik loop al de hele ochtend mee te janken, het is zo zielig. Hopelijk kan ons meisje even slapen nu. Ik ga ook vragen naar die lactulose siroop, want ik lees allemaal positieve verhalen op het internet. Ik laat me echt niet afschepen hoor. Jullie horen het wel! X Marieke
Lieve Neia, veel sterkte. Het is afgrijselijk wat je nu doormaakt...ik ken het helaas maar al te goed met JP......Bij ons hielp lactuloise echt meteen en binnen een paar dagen was er al een bijzonder merkbare vooruitgang! Laat je weten hoe het is gegaan bij de HA? Sterkte! Miriam: het zit je ook echt niet mee he....hoe kom je nou weer aan een longinfectie....pffffff, ziek nou maar goed uit en pieker niet over je werk, je bent gewoon ziek! Slaat de medicatie een beetje aan? Neeke: succes met alled rukte! Wel heerlijk he nieuwe huisje! Minka: vakantie met JP was heerlijk en hij is met sprongen vooruit gegaan in de ontwikkeling. Prachtg om te zien, maar wij zijn meer moe dan toen we heen gingen hahahaha. Het is echt anders met een kind tijdens de vakantie hahaha Gelukkig is JP altijd een goede slaper geweest dus we konden vanaf 19.00 uur elke dag heerlijk buiten eten met z'n tweeen, ontspannen, lekker wijn drinken etc..... Bij mij hielp de venkelthee helemaal niet, maar weet net hoe ernstig het bij jullie is...het is altijd het proberen waard.... Flyke: hier ook vermageringsperikelen. Na de bevalling echt binnen 3 weken alles er af en meer (12 kilo eraf en was maar 9 bij gekomen tijdens de zwangerschap...) Nu zit er weer best wat aan....echt vervelend....gaat er moelijk vanaf........ Hope: lekker bijna met vakantie! Klinkt allemaal goed. treintje glijdt lekker over de rails!
me2 ik vraag me ook wel eens af waarom weer ik nu dan die infectie, de pretnison begint nu toch wel iets te werken ademhalen gaat weer iets gemakkelijker gelukkig maar de nachten verschrikkelijk lijkt wel of ik telkens langzaam stik dus dut in slaap een kort uurtje wordt wakker en krijg bijna geen adem verschrikkelijk echt ellende ja ik ziek wel goed uit hiervan eer ik weer ga bellen ik dacht nog bij mezelf toch echt te gek allemaal over goed twee en een halve week heb ik vakantie maar het lijkt wel of ik nu al vrij ben voor de vakantie. en er zijn altijd mensen op het werk die het onzin vinden dat ik nu weer bij de deur zit hiermee ach ja zo blijft er altijd wel wat. we doen rustig aan praten zo weinig mogelijk en dat gaat best goed dan he knuf miriam en neia hoe is het gegaan meid wat een ellende wederom knuf
tjemig meiden als ik jullie zo hoor over jullie afgevallen kilos dan ben ik echt jaloers ik was in totaal 18 kilo aangekomen, en zit nu nog 8 kilo boven mijn oude gewicht, en dan zou ik graag nog 4 kilo meer afvallen maar het lijkt wel of ik geen ons meer af kan vallen. Soms heb ik vreet aanvallen niet normaal meer. Maar ik moet echt afvallen meiden maar het lukt me gewoon niet. Dan de sportschool............ tja ik kan er de energie niet voor opbrengen, maar het moet wel ik heb zo'n uitgezakte buik. moeilijk moeilijk moeilijk. Tjemig marieke het zit jullie niet mee, hoe is het nu met neia, en je vader? Hier gaat alles goed, Dominique mag vanaf vandaag op een fles minder, ik geloof dat ik er meer moeite mee had dan zij ha ha ha! Ik vondt het wel zielig, maar goed, het is gelukt, ze ligt nu heerlijk weer in haar bedje te slapen dus zal ze ook wel verzadigd zijn denk ik. Gisteren naar het CB geweest, ze is nu 9040 gram en 69 cm. het wordt al een hele meid hoor! Liefs Jette
Nou meiden, wat een drama. Neia heeft veel pijn en huilt dus veel. Ook heeft ze heel veel overgegeven vandaag, ze heeft 5 stelletjes kleren aangehad. Gelukkig nam de ha ons serieus. We zijn daar een half uur binnen geweest, was zo fijn. Hij kon niks afwijkends vinden bij de darmen. En ook de meeste scheurtjes bij de anus zijn geheeld. Hij denkt dat het chronische obstipatie is. Ik heb nu lactulose gekregen op recept. We mogen haar gelijk het maximale voor babytjes geven. Hij vond het ook verschrikkelijk om te zien dat ze zoveel pijn had. Gelukkig heeft ze geen koorts. Dit moet echt gaan helpen, al kan het een paar dagen duren. Als het vrijdag nog zo erg is dan moet ik terugbellen en gaat hij overleggen met een kinderarts. Maar hij verwacht wel dat dit verbetering geeft. Ze heeft net zowaar even gelachen, ik dacht dat ze het verleerd was. Nu is ze weer aan het huilen, dus ik ga Mark even helpen. Hopelijk kan ze vannacht wel een beetje slapen. X Marieke
Marieke: bij ons gaf de lactulose echt binnen een paar dagen een hee verbetering! Ik hoop dat het ook voor Neia werkt!
hey miriam, ai neen, een infectie op de longen? hopelijk heeft de antibiotica al wat invloed en voel je je minder benauwd? me2, je herkent het verhaal dus, eerst alle kgs bijna weg en plots er terug aan jette herkent het jammer genoeg ook hehe jette, op hoeveel flessen zit Dominique nu dan? 3 of vier? heb er geen flauw idee van hehe ben jij ook aan 4maanden gestart met fruitpapje? 69cm? al lang he! is dat gemiddeld of boven gemiddeld, of geen idee? marieke, chronische obstipatie dus heeft neia, hoop dat die lactulose snel helpt want kan geloven dat die pijn erg is voor haar en niet om aan te zien is voor jou/jullie update, hier alles wel goed, merel heeft haar record slapen verbeterd, van 22.30-7.15u. voor de rest ben ik ook mijn BV aan het afbouwen tegen dat we op verlof gaan en omdat het beginnen werken nadert.... Ik hoop nu dat Merel wat bij dit slaapritme blijft en hoop dat ze wat grotere hoeveelheden begint te drinken zodat de voedingstijd van om de 3u wat verlengd kan worden en ze ipv nu nog 6voedingen per dag naar 4 over kan (zoals de meesten van haar leeftijd). Maar belangrijkste is dat ze haar totale hoeveelheid per dag bereikt. liefs flyke
Flyke: ik vind 4 voedingen nog wel weinig hoor voor haar leeftijd! Zeker als het alleen nog borstvoeding is! JP drinkt nu nog 3 voedingen van 220 ml (naast vruchten en groeten die hij sinds hij 6/7 maanden is krijgt). Hopelijk gaat de bv afbouwen goed en kan je weer vol vertrouwen aan het werk! "Gelukkig" te horen dat niet alleen ik worstel met de kilo's Jette: jij ook al worstelend met de kilo's. Hier ook weinig puf om te sporten...jij rijdt in ieder geval nog.......Bij mij ook een hangbuik...... Ik lijk wel weer zwanger Zoooo wat is Dominique al groot! Jp is rond de 8 kilo en 71 cm!
tja ik kan me ook niet verzetten tegen de kilos en ja onze dominique is lang en ook qua gewicht boven gemiddeld maar ze is wel in alles boven gemiddeld, gewicht lengte en hoofdomvang. Flyke ze krijgt sinds gisteren 3 flessen ik heb wel de flessen met 10 ml. verhoogd, dus nu 3 flessen van 220 ml. ook krijgt ze s'morgens een potje fruit, en smiddags een potje groente, plus nog wat pap. Bij het CB vinden ze dat ze genoeg moet hebben aan de drie flessen plus groente en fruit, maar ik geef het pap extra. Vannacht werd ze om 1 uur wakker, en ja hoor dacht ik zul je zien, wij flessen verminderen en dan gaat ze s'nachts wakker worden maar heb haar het speentje gegeven en toen sliep ze lekker verder pfff! Marieke ik hoop dat je snel verbetering merkt voor neia, het is jullie zo gegund om nu een probleemloze tijd te hebben en heerlijk te genieten! Wel fijn dat haar anuskloofjes genezen zijn, hoop maar dat ze hier geen last meer van krijgt wanneer ze nu weer ontlasting krijgt! liefs jette
Goedemorgen meiden, Ik zit echt volop in de trein, en het gaat tot nu toe goed. Ik ben op het moment vrij open over hoe alles gaat en waar we mee bezig zijn. In het topic van mijzelf onder vruchtbaarheidsbehandelingen kunnen jullie mijn proces lezen. Voor diegene die op de hoogte wil blijven, dit is de link: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=63772 Ik kom ook wel hier kletsen, maar het is gewoon dubbel op, om alles 2 keer neer te zetten. Dus kom gerust eens spieken. Enne.................... ik kan alle support gebruiken . Van de week zal ik weer eens tijd vrij maken voor jullie apart allemaal. Dike knuffel van mij.
hope meid ik ga kijken en lezen vanacht gebeld door mijn vriendin ze ligt aan de weeen remmers inhet ziekenhuis ze had onsltuiting en ze zagen via de inwendige echo het hoofdje al zitten 33 weken nu zwanger maar wat ben ik er van geschrokken zeg hoop dat het nog even mag blijven zitten en dat het goed gaat komen ga er zo maar even heen marieke hoe is het met neia? liefs miriam