tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    He allemaal, weer een boel geschreven zeg!

Miriam, wat goed dat je erover gepraat hebt. Het eerlijk zeggen moet genoeg zijn, als ze er geen begrip voor hebben, jammer dan. Even jezelf weer bovenaan zetten, dat heb je echt nodig hoor!

Hope, ik geloof ook niet in 13 als ongeluksgetal, go for it, alle 13! Ik duim voor je maandag

Flyke, veel plezier in Frankrijk!

Marieke, hoe is het bij jullie, is je vader weer wat opgeknapt? Bevalt je nieuwe baan je?

Jude, kom je nog op kraamvisite? Je bent welkom hoor! Hulshorst is inderdaad vlakbij!

Ik ben gisteren naar het CB geweest om Eline te laten wegen, mijn mama-melk doet goed zijn best ze woog 3355 g :confused: Ik had gehoopt dat ze rond de 3100g zou zitten, maar madammeke weet er dus gelukkig wel raad mee.
    Vandaag is de VK nog langsgeweest bij wie ik altijd op controle kwam, natuurlijk om Eline te komen bekijken, maar ook voor mij.
    Ik heb 2 nachten geleden nl een flinke bloeding gehad, ik ben wel even flink geschrokken. Het stroomde gewoon! gelukkig hield het ook weer vrij snel op, maar toch even de VK gebeld over hoe en wat.
    Gisteren weer een redelijke bloeding (en de laatste 3 dagen dus ook redelijk wat stolsels verloren) dus ze kwam mijn baarmoeder even controleren. Ik heb geen buikpijn en voel me verder goed, maar als het nog een keer komt of het bloedverlies blijft als een flinke menstruatie wil ze toch voor de zekerheid een echo laten maken.
    Ik moet haar na het weekend terugbellen om de stand van zaken door te geven. Ik maak me er niet echt druk om, maar hoop dat het vloeien minder word.

Allemaal nog een fijn weekend en tot snel

Kus Minka

PS allemaal de groeten van Marla, ze heeft het erg druk maar hoopt snel weer langs te komen

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Miriam: wat heerlijk dat je zoveel van je af hebt kunnen praten. Wat een verlossing zal dat zijn geweest! NU weer even goed aan jezelf denken he!

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heey meiden weer veel geschreven inderdaad

wat grappig jude dat je bij minka op bezoek kunt gaan tja niemand woont in het oosten helaas denk maar dat ik moet gaan verhuizen hihi

me2 ja ik ben opgelucht en weer vrolijk vandaag bart trouwens ook vroeg net nog wat mankeert je toch zegt hij ik heb het miriam virus wat een idioot is het toch ook

de lucht is geklaard weer hier in huize almelo haha

vanavond op bezoek morgen ons huis vol bezoek heb er zin in weet niet of ik morgen dus tijd heb om langs te komen maar iedereen geniet van de zondag

knuffel miriam

4. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Hé meiden,

Hier nog steeds een zieke Franka, het lijkt helaas erger te worden (niet alleen koorts meer, maar ook last van mijn longen) In de ochtend gaat het nog, maar aan het einde van de middag begint het zich steeds op te spelen. Morgen maar eens bellen met de HA.
    Vandaag de verjaardag van mijn petekind. Ze wordt alweer 1! Jeetje wat gaat het ongelooflijk snel. Ik denk nu ook alweer aan de oktoberdatum waarin we de eerste verjaardag van ons kindje hadden kunnen vieren. Toch gek dat het dan ineens weer boven kan komen.
    Morgen een kraamvisite van vriendin (die met de onverwachte echofoto, nadat wij uigebreide gesprekken over hun miskraam hadden, even jullie geheugen weer op scherp stellen) Ik denk alleen niet dat ik ga, dadelijk heb ik één of ander virius en dan steek ik het kleintje aan)

Miriam: goed dat je het hebt uitgesproken met je schoonzus. Heb je je broer hierover ook nog gesproken? Zo te horen heb je weer een beetje lucht/ruimte gekregen.

Hope: ik duim me suf hierzo :thumup:

Ga me nu even voorbereiden op een kinderpartijtje en laat morgen even weten wat de HA allemaal te melden heeft.

Fijne zondag allemaal.

Liefs Franka

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Franka: dat klinkt inderdaad niet best! Laat even weten hoe het bij de HA was. Beterschap!
    Hoop dat je alle kinderfeestjes overleeft. en dat kraambezoek zou ik ook even uitstellen...... ik kan me nog exact herinneren toen je dat vertelede over die echofoto........dat virus is nu ook een goed excuus ;)

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    franka lijkt of we het zelfde hebben

of jij gaat dat dan nog krijgen

meid doe het rustig aan
    enne laat je niet gek maken he

ik vind je een toppertje hoor knuf miriam

de rest iedereen fijne avond ik ga mijn huisje even gezellig maken en dan komt er straks bezoek jaja mensen die hier nog niet eerder zijn geweest heel lang niet echt contact gehad en sinds kort wel weer heel leuk maar dan wil je het ook heel gezellig en alles tip top in orde hebben he

o neia meid hoe is het met je en met de hechtingen komt het goed of moet je nog weer onder het mes
    en het werken en je vader
    knuf miriam

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi meiden,

miriam goed vanje dat je alles hebt uigesproken, met je schoonzus maar ook met bart, goed van je meis!

Minka ik had na de geboorte niet zozeer bloedverlies maar ik verloor stukken vlies, was er wel van geschrokken, tot twee keer toe, de gyn zei achteraf dat ik wel geluk had gehad ik had behoorlijke baarmoederontstekingen kunnen krijgen als het vlies was blijven zitten, maar mijn lichaam heeft het zelf kunnen afstoten!
    Wellicht is jouw lichaam ook met een opruimactie bezig?

Marieke hoe gaat het met je vader?

liefs jette

8. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    dames update hier gaat het steeds beter elke dag een beetje de antibiotica hangt me de keel uit maar kan weer normaal ademen heerlijk als je dat kunt zeg en dat vind ik echt gewoonlijk zo normaal maar nu een echte verademing

mijn vriending die vorige week met weeen opgenomen is is weer thuis heeft enkel een harde buik maar is stabiel dus gaat tot op heden goed

mijn broer heeft me verteld dat hij papa wordt in febr dat was even slikken maar vind het nu wel leuk
    al had ik natuurlijk zelf liever dit nieuws willen vertellen van mij maar mijn broer en schoonzus ook leuk

morgen gaan we over op ander netwerk kwa interpret dus hoop dat het goed gaat en dat we dan ook internet hebben

we zullen afwachten maar als ik niet online kom een x aantal dagen weten jullie waar het van komt

gr miriam en fijne week iedereen

ps weet niet wat ik allemaal al verteld had anders twee keer het zelfde nieuws hihi

jette ik ben ook blij dat het uitgesproken is gek he hoe dat kan opluchten
    knuf voor jou

9. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Er is nieuws op mijn topic. :D :D :D

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    lekker Hope! Dat treintje is heel goed op stoom!

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey mir,

ben blij dathet weer wat beter met je gaat, ga zo door meis!

dikkeknuff.

jette

12. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He meiden,

Even een teken van leven van mij.
    Ik heb flinke hoofdpijn, pfff zware dag gehad.
    Met Neia gaat het nog niet zo goed. Woensdag en donderdag had ze dus normaal gepoept, vrijdag niet, zaterdag wel maar wel een stukje hard, gister dus weer niet en vanmorgen ook niet.
    Gister had ze er ook veel last van, veel pijn en huilen.
    Vanmorgen haalde ik haar uit bed en gelijk brullen, terwijl ze normaal altijd lacht.
    Dus vanmorgen weer de huisarts gebeld, en we konden gelijk langskomen. Helaas kon ik op mijn nieuwe werk niet gelijk weg. Dus mijn schoonmoeder en schoonzus zijn gegaan, gelukkig bij dezelfde huisarts als die van vorige week.
    Hij vond het raar dat die lactulose niet helpt. Het is niet erg dat ze een dag overslaat, maar dan hoort ze er niet zoveel last van te hebben.
    We moeten nu bij ieder voeding ook weer een druppeltje olijfolie erbij doen. En als ze vandaag nog niet gepoept zou hebben, morgen terugbellen en dan door naar de kinderarts.
    Gelukkig heeft ze om 12 uur gepoept! Zonder moeite en pijn :D .
    Gelukkig maar. In de pauze kwam ik naar huis, en ze was vrolijk en aan het kletsen. Helaas heeft ze vanmiddag wel veel gehuild en krampjes gehad, ze had ook veel honger.
    Sinds dat wij thuis zijn is ze heerlijk vrolijk, en nu ligt ze een dutje te doen.
    Pfff moeilijk zeg zulke dingen. Ik vond het verschrikkelijk dat ik niet zelf mee kon naar de ha. En ik ben er de hele dag mee bezig geweest.
    Daarnaast was het enorm druk (voor mijn idee) op het werk, dus ik heb ook niet goed gegeten, vandaar de hoofdpijn waarschijnlijk.

Ik weet niet meer of ik het al had geschreven, maar mijn vader is vrijdag nog naar de eerste hulp gegaan. Hij kon bijna niet ademhalen, en er zit dus een spier bij zijn borstbeen bekneld, dat kan alleen met rust over gaan. Hij is weer helemaal terug bij af, kan bijna niet naar de wc lopen enzo.
    Gister zijn we daar geweest, zodat ze met Neia konden spelen, en wij hebben wat klusjes gedaan en gezond voor ze gekookt. Dat vonden ze super fijn.

Morgen moet ik naar het zh voor mijn onderkant. :oops:
    Volgens mij zit er een flinke ontsteking, want ik heb echt veel pijn.
    Mijn beste vriendin komt oppassen en Mark gaat mee naar het zh gelukkig. Ik ben wel bang, maar ik kan het maar gehad hebben.
    Jullie horen het wel...........

X Marieke

13. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hope, ik heb veel aan je gedacht vandaag!
    Ik zal zo even op je topic kijken.

Minka, jeetje meid, je zult wel geschrokken zijn.
    Dat lijkt me wel eng. Goed dat de vk is langsgeweest. En op tijd aan de bel trekken he? Ook als je duizelig bent ofzo, dat kan als je zoveel bloed verliest.

Miriam, fijn dat het wat beter met je gaat.
    Kan me voorstellen dat je zelf liever het nieuws had van je broer.
    Ojee overgang naar een andere provider...........als dat maar goed gaat. :(

Over internet gesproken, Amber waar ben je? Druk bezig met je meisje?

Franka, pff meid volgens mij ben je flink ziek. Wat erg voor je zeg.
    Inderdaad even naar de ha naar laten kijken hoor.
    Ja heel herkenbaar dat dan jullie datum weer naar boven komt. Jullie kindje zou dan ook een jaar zijn geweest. :cry:
    Ik zou inderdaad ook niet naar die kraamvisite gaan hoor, eerst even uitzieken.

Jude, geweldig dat alles goed was bij de controle!
    Erg mooie datum 12 december! :D

Flyke, geniet van je vakantie.

Me2, hoe gaat het met JP? Alles goed? Ben je met hem ook zoveel naar de ha geweest ivm zijn darmen?

Jette, hoe is het thuis? Groeit je meisje goed? En loopt Jette-man nog steeds fluitend door het huis?

X Marieke

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Marieke: wat naar dat het nog geen 100 % is, maar geef het wat tijd. Hoeveel ml Lactulose krijgt ze nu? Wij zijn minimaal 3 maanden lang elke 2 weken bij de kinderarts geweest voor controle en voortgang. Daarbij kwam nog dat JP een echte flesseweigeraar was en dus naast zijn buikppijn ook nog eens slecht at. Ik moet nu binnenkort weer om te zien of hij wel voldoende is aangekomen. Ze groeien er wel doorheen, maar JP krijgt nog steeds Movicolon, een laxeermiddelpoedertje dat ze vanaf 6 maanden kunnen krijgen, elke dag in zijn papfles. Het is vreselijk om te zien hoeveel pijn die kleintjes dan hebben. Volg je eigen gevoel en als je denkt dat het niet beter wordt trek dan meteen aan de bel.

15. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    neia meid wat een verhaal weer en ja me2 kan het weten dus mischien heeft dierbare tips

morgen naar het zk ik hoop dat er niet nog een operatie aan te pas moet komen maar alles beter dan de pijn die je nu hebt dan maar en het moet natuurlijk wel beter worden het wordt tijd meid

en tjee je vader het lijkt me zo eng ik steun momenteel heel erg op mijn ouders als je dan ziet dat er 1 het momenteel zelf zo moeilijk heeft pff lijkt me niet fijn.
    is natuurlijk ook niet fijn maar ja ik weet ook niet hoe ik het uit moet leggen maar meid meid

wanneer kom jij in rustig vaarwater het wordt dacht ik wel tijd of niet

amber is druk druk denk ik net van vakantie weer ritme weer oppakken
    geen nieuws is goed nieuws toch?

marla ook druk druk neeke ook druk druk

nog 14 dagen en dan vakantie heerlijk o ik heb er zo'n zin in

even lekker helemaal weg weg van hier weg van alles en iedereen gedachten laat ik achter

heerlijk o verheug me er echt op
    en dan zit ik nu nog in de ziektewet erg he
    lijkt wel of ikniet wil werken
    (schaam ) collega zei dat ik mijn vak wel gehad had door de ziekte wet ik ben toen effe uitgevallen en heb gezegd dat ik twee jaar geen vak hoef als ze alle ellende van me overneemt
    (ze was stil)

Mijn stem is er bijna weer nog iets krakerig maar gaat steeds beter nog twee dagen de kuur en dan heb ik de kuur weer gehad

franka meid over mijn kuur gesproken hoe is het bij jou? heb je ook een kuur gekregen voor de last bij je keel? (heb het toch goed keel?)

nou dames fijne avond liefs en knuffel aan een ieder miriam en hope duimen draaien nog

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Miriam: wat een opmerking over jou vakantie zeg! Heel goed van je afgebeten! Blij te horen dat je al wat beter voelt....die vakantie hebebn jullie echt nodig! Het aftellen is begonnen he!

Marieke: duim vandaag voor je dat het ziekenhuis bezoek je van die pijn kan afhelpen. Lijkt me echt niet niks. Hopelijk toch geen operatie. en hoop ook dat je vader weer snel op de been is....wat goed dat jullie zo positief blijven naar hem. dat is mega bealngrijk!

17. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    ***** wederom super nieuws meiden***** ( in mijn topic)

Jullie vinden het toch niet vervelend he? dat ik het op deze manier laat weten?
    Daar in dat topic staat namelijk alles omschreven.
    Jullie zijn stuk voor stuk lieverds.

Liefs Hope

18. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    goed gedaan miriam, bijt maar van je af meis!

marieke is jouw vader thuis? heb ik dit gemist?
    heeft het wat hij nu heeft te maken met de ontstoken alvlees klier of is dit weer iets anders!

Succes zo in het ziekenhuis meis, hoop dat het meevalt voor je!

bij ons staat het hele gezin op zijn kop, dominique heeft koorts, sinds vanmorgen, gisteren was ze al huilerig en weigerde haar groente, terwijl ze normaal altijd alles eet.
    Ook bij het geven van haar laatste fles was het brullen :confused: pappa heeft haar overgenomen en toen werd ze rustig en heeft haar fles gedronken, ook heeft ze een onrustige nacht gehad.
    Vanmorgen toen ik naar mijn werk ging hebben mijn moeder en jetteman haar getemperatuurd, 39 graden :confused: !
    Wel heeft ze de fles gedronken, maar ze is nog steeds huilerig, ik zat zo onrustig op mijn werk dat ik naar huis wilde maar mijn moeder zei dat ze goed op haar zou passen en zodra er iets is ze mij zou bellen!
    Nou hebben we dus een hotlijn ik bel elk uur, kan er niks aan doen!
    Net gebeld temperatuur gedaald naar 38,3, maar is nog steeds koorts, en ze huild ook nog wel veel vooral bij het oppakken, zou natuurlijk spieren kunnen zijn, als ik griep heb doet ook alles me zeer, ze ligt het liefst op bed nu, daar speelt ze ook wel en ze was net ook aan het teuten.

Je vraagt je af wat het is, ze is niet verkouden tenminste ik heb niks aan haar gemerkt, zouden het tanden zijn, krijgen ze daar koorts van? wel heb ik drie plekjes ontdekt rode bultjes met een wit kopje twee in haar gezicht en 1 op haar hand ik dacht dat dit prikken waren van een neefje of zo, maar ze slaapt meestal onder een klamboe!

Man man man, wat kun je jezelf een zorgen maken, en nou heb ik nog maar weinig mee gemaakt op dit gebied!

een zorgelijke Jette

19. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ha Jette: ik dacht dat 38,5 pas koorts is. Het klinkt wle echt als tandjes. die pukkeltjes en dat huilen en spoken snachts......drinken en eten doet nu pijn omdat dat het tandvlees doet tintelen waar de tandjes doorkomen......Niet teveel zorgen maken. Geef haar 3 keer per dag een zetpil paracetamol voor babies en knuffel haar straks lekker als je thuis komt!

20. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    denk je dat me2? hoe verklaar jij dat dan dat ze niet opgepakt wil worden? als ik haar pak begint ze te huilen en als ze dan op de armis dan is het goed?

en hoe lang moet ik dan die pcm geven hoeveel dagen?
    temperatuur is nu 38,4

en hoe lang duurt zoiets?

Jette

Deel Deze Pagina