tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Het duurt een paar dagen, soms is het na een dag weer over. Op het pakje staat hoeveel paracetamol per dag. Ik dacht vanaf 6 maanden 4 per dag (zetplletjes he voor babies bedoel ik is circa 70 of 80 mg paracetamol). Paracetamol geven totdat de koorts zakt of als het niet zakt toch even de arts bellen. Als ze bij jou zit is het goed omdat ze dan geborgen is. Waarom ze huilt als ze opgepakt wordt weet ik niet. JP grijpt bijvoorbeeld steeds naar zijn hoofd en oor als er een tandje doorkomt. Het schijnt allemaal op elkaar in te werken..
    Maar het kan natuurlijk ook een griepje zijn. Ik denk dat je even moet aankijken of het morgen beter is en anders even met de arts bellen.

2. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    okay thanks me2, wat kun je je onmachtig voelen he als die kleintjes het niet goed doen!

sorry meiden dat ik op dit forum schrijf, maar had even advies nodig!

jette

3. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Ik was benieuwd of er al nieuws over Marieke was (hoe het vandaag is gegaan) Ik hoop maar dat ze er wat aan hebben kunnen doen en de pijn nu gaat verdwijnen. Ik kijk vanavond nog even.

Ik lees dat er meer zieken zijn. Dominique ook veel beterschap.

Liefs Franka

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hallo meiden, ben weer terug van weggeweest!
    Onze vakantie was heerlijk! Veel gelezen, geluierd, gewandeld, elke dag gezwommen en ontzettend van Lize genoten. En zij heeft er erg van genoten dat ze zoveel aandacht van mama en papa kreeg al die tijd :)
    Ik moet de 18e weer werken dus nog een paar dagen lekker vrij.

Jullie hebben weer veel geschreven, en ik weet niet of ik op iedereen kan reageren, maar ik wilde zeggen dat ik heeeel erg voor Hope duim! Hope, wat een spannende tijden zeg! En heel goed dat je het in een apart forum hebt gezet hoor (lijkt me ook wat om het steeds opnieuw op te moeten schrijven). Ik volg je topic!

Marieke, je vader... jeetje, wat moeilijk voor jullie. Jullie hebben het echt zwaar gehad zeg. En dan kleine Neia die het zo moeilijk heeft en dan ook nog jouw lichamelijke conditie...:( :( Het moet nu echt een keer ophouden (en misschien heeft alles wel invloed op elkaar: jij hebt rust nodig om goed te herstellen en dat lijk je maar niet te krijgen). Sterkte meis

Jette,nog gefeliciteerd met je verjaardag. En wat balen dat je meisje zo ziek is. Ik kan je wel zeggen: je schrikt van koorts, maar 'het went'. Lize heeft nu vaak koorts gehad en het viel achteraf allemaal wel mee. Let er wel op dat het niet langer dan 3 dagen hoge koorts is. Kleed haar niet te warm (ze moet haar hitte kwijt kunnen) en geef haar lekker wat extra water te drinken.

Miriam, jij hebt ook wat rust verdiend zeg. Gelukkig komt de vakantie eraan. en die opmerking van je collega, dat je je 'vakantie' wel hebt gehad, echt ongelooflijk! Hoe durft ze! Alsof je lekker voor de lol thuis zat en een beetje vakantie zat te vieren. Serieus, ze moest zich schamen! Na alles wat jij hebt meegemaakt zoiets durven zeggen, ik word er weer kwaad van.
    Ik las wat Marla naar je schreef (toen haar mascara op haar kin hing...) en ook toen schoot ik weer in tranen. Niemand mag oordelen over wat er met jou gebeurd is en ik ben trots op je dat je zo gereageerd hebt!

ik ben vast mensen vergeten... sorry.

liefs
    Amber

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

en dan nu een 'ego-berichtje' van mij, zoals sommigen het noemen...

meiden, ik heb nieuws!
    Het zal niet voor iedereen als een verrassing komen, maar onze lieve Lize krijgt volgend jaar een broertje of zusje... Ik ben zwanger!

Ik wist het al voordat ik op vakantie ging, maar toen voelde ik me nog erg onzeker. Nu ben ik al bijna 2 weken Erg Misselijk en ik kan er niet omheen, er gebeurt van alles daarbinnen! Als het goed is ben ik nu 8,5 week zwanger, ik zal proberen mijn banner aan te passen.

Zo. Jullie weten het. Heb ik jullie erg laten schrikken? :)

liefs
    Amber

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Joepie! Lize krijgt een boertje of zusje!

Ook een een dikke VAN HARTE van mij!

7. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Amber gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet er maar van.
    Het is jullie gegund, en dat meen ik echt.

Liefs Hope

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

dank jullie wel, lieve Me2 en Hope...

9. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    amber bekent gemaakt meid van harte gefeliciteerd met de nieuwe zwangerschap
    Jippie Lize krijgt er een broertje of zusje bij

Ben helemaal niet nieuwschierig hoor maar wanneer heb je controle en wat is de uitgerekende data ja amber vertel vertel

en jette als je onzekerbent dan is het juist fijn als je hier kunt komen en je onzekerheden kunt bespreken en dan is het heel lief dat me2 je advies geeft niet schuldig voelen voor wat je plaatst

neia meid hoe is het gegaan?

franka hoe voel jij je?
    ben je nog slecht te pas?

hope de trein gaat hard meid ik kom straks op je topic nog even kijken

enne meiden wie heeft er toch allemaal ander interntet gekregen
    en waar ging het mis

Hier gister alles in 1 keer goed gegaan super he
    verder ik heb eindelijk mijn armband binnen ik heb een pandora armband besteld( weet niet of jullie dat verteld heb) maar die is dus binnen en met een foto kraal van Danique er aan zal er een foto van maken en dan kijken of ik die hier kan plaatsen zodra ik de foto geplaatst heb dan horen jullie het

gr miriam

10. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey

kwam vlug es piepen en wat een goed nieuws allemaal:

Hope: wow zoveel bevruchte eitjes! ik duim volop vanop de zijlijn van een trein die steeds in snelheid toeneemt! succes!

amber, wow, dikke proficiat met je zwangerschap! is voor in maart dan als ik het goed voorheb? is redelijk vlot gegaan dan zeker als ik het mag vragen? even vlot als zwangerschap Lize?

miriam, toch nog een menselijke reactie van je schoonzus gehad, goed dat het uitgepraat is

jude, wat goed te lezen dat alles goed gaat met jou en de baby! doe zo voort! al een defintieve blauwe naam gevonden, hihi

minka, Eline doet het goed zeg, wel minder van jouw bloeding, hou het goed in de gaten en verzorg je goed!

franka, ai dus je het hebt het nog goed zitten... hopelijk weet je HA je te helpen!

neia, en hoe was je bezoek bij VK, hopelijk geen ontsteking daarvanonder?

jette, ik zou ook even schrikken van 39graden koorts, gelukkig inmiddels gezakt, als het meer of drie dagen aanhoudt zou ik toch ook een kinderarts raadplegen, of wie weet tandjes? zou kunnen he

hier alles goed, merel heeft sindskort een voeding overgeslagen, (zes naar vijf) ze slaapt nu bijna altijd rond 21u_21u3O, en vannacht van 21.15 tot 7u, doordat ze zoveel langer slaapt heeft ze smorgens ook meer honger, drinkt grotere hoeveelheden en kan minstens 3u tot 3uhalf tot maximum 4U weg nu tot de volgende voeding, hoop dat ze dit ritme wat aanhoudt.

Vrijdag (Merel dan alweer 3maanden oud) op zaterdagnacht vertrekken we naar Frankrijk, hoop dat het weer daar wat beter is of hier. ALs ik jullie niet meer hoor of zie (lees: 'lees of schrijf'), het beste voor iedereen!

En ik duim voor iedereen het beste meiden!
    liefs
    flyke

11. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Tjonge wat een nieuws allemaal!

Even kort een paar reacties:

Amber, wat super dat je weer in verwachting bent!
    Hoe voel je je? Hoe gaat het verder vertel vertel!
    (Ik kan me voorstellen dat het voor sommige wat moeilijker is, maar ik weet zeker dat iedereen hier blij voor je is)

Marieke, hoe is het gegaan vandaag?

Jette, hoe is het nu met de koorts? Zijn het inderdaad de tandjes die doorkomen?

Hope, geweldig meid! Ik duim voor een goede afloop.

Franka, hoop dat je je al weer wat beter voelt en dat je geen rare infectie uit thailand hebt meegenomen

Miriam, ook weer wat beter?

Flyke, hele fijne vakantie in Frankrijk, geniet ervan.

Voor de rest allemaal dikke knuf

Nu even een ego-berichtje, helaas hier ook geen goeds te melden!
    Gistermiddag weer een hevige bloeding gehad en vanmorgen contact opgenomen met de VK. Om 11.00 u kon ik al bij de Gyna terecht voor een echo en er zijn inderdaad (zo op de echo te zien 3) restjes te zien.
    Vanochtend bloedgeprikt, zometeen naar de anastesist en vrijdag helaas een currettage :(
    Ik zie er best wel tegenop, alle afspraken van 1 1/2 jaar geleden bij mijn mk komen weer naar boven (toen ook afspraak gemaakt en uiteindelijk was de mk zelf op gang gekomen)
    Eline mag mee vrijdag omdat ik BV geef, heb vanochtend voor het eerst 1 borst afgekolft, maar dat was naar mijn idee super weinig 30 ml
    Gelukkig krijgt Minka man vrij voor vrijdag, dat stelt me wel wat gerust.
    Tja, het is voor het goede doel zullen we maar zeggen, kans op een baarmoederontsteking wil je ook niet.

Meiden allemaal tot snel, dikke kus
    Minka

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    He gat Minka....wel fijn dat eline mee mag. Zou ook denk ik flashbacks hebben van mijn mk, maar je moet maar zo denkene: dat mooie meisje heb je al in je armen liggen!

Flyke: heel veel plezier tijdens jullie vakantie! Goed dat Merel zo lekker slapt en er een voeding af is!

miriam: ben erg benieuwd naar je armband!

13. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Net berichtje van Marieke...

Er zit een flinke ontsteking maar omdat het op een gevaarlijke plek zit kan er niet geopereerd worden.
    Ze moet nu 4 weken rust nemen en een zalfje smeren en dan terug naar de gyn...

dit heb ik bij de mei mama's weg

marieke het zit je niet mee meid knuf

me2 ik hoop dat het lukt met een foto nemen want krijg niet echt een scherp beeld helaas van de fotokraal maar als je een inpressie wilt moet je even deze link klikken en dan naar web winkel gaan daar kun je de foto kraal zien
    http://www.mypiercing.nl/

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mooi hoor Miriam! zal je wel blij mee zijn!

Marieke: wat een pech toch weer.....jeetje...heb je er een beetje vertrouwen in dat het nu goed komt zonder operatie? Hoop het zo. Veel sterkte!

15. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Jeetje Minka, wat is dat schrikken. Ik kan me indenken dat je toch even terug denkt aan je mk. Gelukkig mag Eline mee en is Minka-man er om je te steunen. Mocht je vragen hebben over de curretage zelf, dan hoor ik het wel. Alvast veel succes vrijdag en Me2 zegt het al, je hebt je prachtige meid en een ontsteking zou vreselijk zijn.

Amber: nogmaals supergefeliciteerd. Hoe gaat het nu met je, nog steeds misselijk?

Marieke: het klinkt even niet best. Wat wordt er verstaan onder 4 weken rust? Echt bedrust of rustig aandoen en niet tillen e.d? Ik hoop echt dat het héél snel over is!

Hope: de trein dendert door en ik sta hier met vlaggen, ballonnen, instrumenten en nog meer aan de kant te juichen en duimen voor je.

Miriam: hoe gaat het nu bij jou? Aftellen tot de vakantie (of was die al begonnen inmiddels, sorry) IK heb geen woorden voor je collega, ben met verstomdheid geslagen over haar reactie. Wat heb je enorm goeg gereageerd =D> Ik zou helemaal stilgevallen zijn, maar jij (sterk als altijd) hopa, vol erin. Ik ben trots op je!

Flyke: lekker vakantie nu. Heel veel plezier samen!

Neeke: de verhuizing overleefd en ook al kunnen genieten in een huis dat nu ingericht is?

Vandaag weer eens op school geweest, want de vakantie zit er alweer bijna op. Wat zijn die 6 weken toch snel gegaan. De klas is weer op orde en klaar voor de kinderen. Vrijdag nog een vergadering en dan gaat het echt weer beginnen. De koorts is al weer een beetje gezakt. Overdag gaat het goed, maar soms word ik 's nachts nog wakker met koorts. Volgens de HA echt een griep, die uitgeziekt moet worden. Heb ik er maandag nog last van, dan weer contact opnemen. Geen advies waar je nu echt iets aan hebt, maar is helaas vaker zo bij artsen...

Ik ben benieuwd hoe het deze ronde gaat verlopen. We hebben maar een beetje geklust en dan met koorts en niet fit. Ik heb helemaal niets bijgehouden (temp. of ovu-testen) dus ik heb nu echt helemaal geen idee. Het is ook wel even fijn om er niet zo mee bezig te zijn, moet ik bekennen of is dat héél slecht?
    Collega is zwanger van 3e kindje en heel bewust getimed ook. Ze wilden niet nog een zomerkindje (vertelde ze vandaag), dus deze komt in februari. Lijkt me heerlijk om te kunnen bepalen wanneer je zwanger wilt zijn. Een vriendin van me heeft het ook (3 in 3 jaar tijd) Stoppen met de pil en meteen zwanger (alle 3 de keren) en kon het dus ook plannen (aug-feb-nov). Aan de andere kant, nu is het ook wel héél erg gewenst en een datum kan me echt niets meer schelen.

Zo, ik ga weer even de wasmachine leegmaken en weer volgooien, zodat ik morgen een heerlijke strijkberg heb weg te werken :( en dan de benen omhoog en zappen voor de tv. Nog even en dan is het weer gedaan met de rust.

Fijne avond allemaal!
    Liefs Franka

16. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi meiden,

allereerst AMBER VAN HARTE MEIS wat ontzettend leuk dat je weer zwanger bent, echt super!

Flyke op vakantie naar frankrijk met die kleine pfff een hele onderneming, hoe gaan jullie dat doen qua reistijd?

Minka, een curretage, een zwangerschap, sorry voor misschien de rare vraag hoor :oops: maar was dit gepland?
    Niet lullig bedoeld hoor, veel sterkte meis!

met dominique gaat het gelukkig weer wat beter, heb haar gisteren 2x een pcm. gegeven en de koorts was vanmorgen weg, ik schrok wel vanmorgen want haar temp. was 36,3, dit is wel een beetje laag volgens mij, maar later de ochtend was het 37,1 en 37,0 dus weer gewoon, pfff gelukkig meiden is ze weer boven jan, wel vanmiddag nog wat huilerig en moe maar dat kan ik me voorstellen haar lichaam heeft hard moeten werken, nu doe ik haar morgen niet naar de creche dat is altijd al zo vermoeiend, mijn moeder wil deze week wel een dagje extra oppassen, alles voor haar kleinkind he! :)

liefs
    jette

17. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Ik ben net terug van een paar daagjes weg en er is weer een hoop te lezen hier!

Allereerst Amber, van harte meid! Wat leuk en ik heb gelukkig weer wat gezelschap gekregen, ik begon me al erg eenzaam te voelen. Nu moet de rest ook snel volgen!
    Ik dacht laatst nog aan je, wanneer zou ze voor een tweede gaan dacht ik, je bent toch ook al 38? Niet verkeerd bedoeld hoor, maar ik vroeg het me zo af...

En dat dacht ik ook over Minka, niet nu al hoor, maar vroeg me af hoe jullie dat dan zien, want de leeftijd gaat dan ook meespelen. Ik ben eerlijk gezegd wel een beetje blij dat ik dat zo niet voel, want ik denk er ook wel eens aan en ik denk als wij ooit twee kindjes mogen krijgen, dan zou ik liever iets meer tijd er tussen willen, want het lijkt me wel zwaar twee hele kleintjes. Maar ik weet ook dat je het niet voor het uitkiezen hebt en ik kijk echt nog niet verder dan deze kleine jongen...

Nou Jette, volgens mij heb je het verkeerd begrepen van die curretage, ik las het zo dat er bij Minka nog resten achter zijn gebleven van de bevalling.

Echt vervelend Minka, veel succes vrijdag. Ik was gisteren bij je in de buurt, maar had geen tijd om langs te komen, maar nu ik dit zo lees, zou het ook niet echt uitgekomen zijn bij jou... Harderwijk is trouwens wel een mooi plaatsje!

Franka, je hebt gelijk, de datum maakt echt niet meer uit... heb ik ook, ik dacht eerder altijd, doe mij maar voorjaar of zomer of zo, dat heb ik helemaal niet meer en nu lijkt december mij ook wel een mooie maand, gezellig met de feestdagen en zo. Maar je hebt het toch niet voor het uitkiezen... Ik hoop toch nog steeds dat het nu wel stiekem gelukt is. Ze zeggen toch, net wanneer je het niet meer verwacht, dan gebeurt het ineens...

Hope! Wauw, ik las het op je andere topic, ik hoop morgen op goed nieuws en wie weet, wat zou een tweeling mooi zijn, meid! Ben zo benieuwd! Ik duim heel hard!

Flyke, fijne vakantie, misschien ben je al weg, maar beter laat dan nooit! Enne, wat die naam betreft, die weten we nog niet. Ik vind jongensnamen eigenlijk best wel moeilijk... maar we hebben nog wel even de tijd!

Miriam, goed dat je van je af hebt gebeten, sommige mensen ook... ze moesten eens weten hoe hard sommige dingen aan kunnen komen... Hoe gaat het nu verder met je?

Marieke, wat gaat er nu verder met je gebeuren? En ja, is je vader dan al weer thuis? Volgens mij heb ik dat ook gemist...

Nou meiden, wij waren er even tussenuit, maar het bed was helaas niet zo goed en ik heb een paar nachten niet goed geslapen. Nu lig ik de laatste tijd sowieso al niet zo lekker 's nachts, maar mijn eigen bed gaat dan nog wel. Maar dit, dit was niks. Op zich hebben we wel leuke dagen gehad, het weer kon natuurlijk wel beter, maar toch, verder was het wel lekker, maar ik ben blij dat ik zometeen mijn eigen bed in kan rollen!

Enne, ik heb een fotootje geplaatst van mijn buik... Hij begint nu wel meer zichtbaar te worden. Ik ging daarnet op de weegschaal staan en zag er nu toch echt 57 kg op staan (en dat terwijl ik eerst maar 49 woog, maar dat was dan wel zonder kleding). Dus ik ben benieuwd hoeveel er nog bij gaat komen... maar ik moet er wel bijzeggen dat mijn darmen ook wel een beetje verstopt zitten de laatste paar weken en daar kan ook wel wat extra gewicht door komen... Maar het zal een hele vreemde gewaarwording zijn als ik straks de 60 passeer :oops: , voor mij echt de eerste keer...

Ik ga even bankhangen nu!

Liefs,
    Jude.

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Even snel een berichtje van mij zelf.
    Bedankt Hannah dat je het hier neer hebt gezet.

Het was een drama in het zh, maar voorlopig dus geen operatie.
    Ik had wel een erg aardige gyn.
    Ik heb dus een flinke ontsteking bij littekenweefsel. Omdat er dus aan de binnen en buitenkant is gehecht zitten er nog knoopjes onder het littekenweefsel dat nog moet oplossen (duurt nog ca 4 a 5 maanden), en dit zit dus te irriteren.
    Ze vertelde dat ze liever niet willen opereren omdat de ontsteking op een gevaarlijke plek zit, waarbij ze dus veel kwaad kunnen doen, zoals: incontinent worden of mijn darm beschadigen. Dit doen ze dus alleen als het echt niet anders kan.
    Het onderzoek deed ongelofelijk veel pijn, gelukkig was Mark erbij. De gyn nam veel tijd voor ons, dat was wel fijn.
    Ze heeft dus laten zien waar het zat, omdat ik er nu 2 keer per dag een zalf op moet smeren. Nou dat is een ware hel! Maarja, ik moet er maar aan wennen, anders komt het nooit goed.
    Gelukkig mag ik 9 september terugkomen om te kijken of het niet erger is geworden.
    Nu moet ik naast die zalf, rust houden. Dat betekent zo veel mogelijk liggen, op zachte ondergronden zitten, zo min mogelijk lopen en tillen en als ik ga zitten mijn billen eerst fijn knijpen. Pffff wat een gedoe dit.........heb ik weer.........

X Marieke

dit heeft marieke bij de mei mama's geplaatst dus het gaat nog niet echt beter met haar

lieve marieke wat een ellende meid ik hoop dat het 9 sept toch echt beter is geworden knuf

19. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster

20. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi,

schaam schaam schaam :oops: :oops: ik heb het dus helemaal verkeerd begrepen van minka, heel eerlijk vondt het al behoorlijk snel, maar ja goed je hebt snelle mensen en wat langzamere mensen ha ha ha!
    Minka ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt meis!

heel veel sterkte, dat is volgens mij hetzelfde als wat ik heb gehad, alleen heeft mijn lichaam het zelf afgestoten na de geboorte.

Marieke auw auw auw klinkt knap beroerd meis, en dan kan ik wel zeggen doe rustig aan meis, maar ja dat is makkelijk zeggen he!
    Ik hoop dat jij je snel weer beter mag voelen!

sterkte meiden
    jette

Deel Deze Pagina