tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hehe
    even mijzelf corrigeren met grote excuses aan AMber, :oops:
    JUDE gelukkig is amber ook terug zwanger, ben je niet meer zo eenzaam!
    wat stom en verstrooid van me, typisch flyke, hehe dat belooft als ik binnekort terug moet gaan werken :D

vr wie wil,heb in album fotoke van vorige week geplaatst van Merel,
    en hebben jullie dat ook, ik zit uit pure gewoonte eerst nog altijd onder het miskraam topic te klikken tot mijn euro valt dat we 'verhuisd' zijn,

flyke

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

lieve Flyke, je bent vergeven! :) En Merel is beeldschoon!

Hope, je neemt misschien wat afstand, maar ik denk aan je..

3. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hehe thx amber!
    hope, zoals amber zegt, we denken aan je, we gaan niet weg van die zijlijn!

liefs
    flyke

4. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Hee meiden,

Ik kan ons nu nergens meer vinden, ik zie ook geen "clubs" meer staan, klopt dit?! Of kijk ik met mijn neus?! Ik ga nog even verder zoeken... Ik heb nu weer gezocht via de zoekfunctie op mijn eigen naam...

5. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Ah, ik heb weer gevonden waar we nu weer geplaatst zijn... wat een gedoe steeds weer...

Lieve Hope, ik had je al gemaild, maar ik wilde je hier ook nog even laten weten dat ik het echt enorm erg voor jullie vind dat het weer niet zo mag zijn... Ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen, ik gun het je zo ontzettend en ja, niemand kan echt iets voor je doen hier... Maar ik denk aan je en hoop met heel mijn hart dat het dan de volgende keer wel zo mag zijn, meid!

Marieke, hoe gaat het nu met je vader? Ook voor jou enorm moeilijk om mee te maken en ik hoop dat hij toch nog langer bij jullie mag blijven... Blij te lezen dat het met jou in elk geval wel wat beter gaat en ook met werken.

Flyke, goed dat de vakantie bevallen is voor het eerst samen met Merel. Dus al weer bijna werken, zal wel even wennen zijn, maar dat gaat je wel lukken. Hoeveel dagen heb je eigenlijk kinderopvang/creche, of gaat er ook nog familie oppasssen?

Franka, alles goed?!

Nou, er werd gevraagd naar hoe het met mij gaat en of het een voetballertje is, ha ha, ja dat is het op zich wel, maar het verschilt ook per dag. Soms voel ik heel veel en vaak op een dag, andere dagen weer wat minder en minder duidelijk. Soms echt duidelijke trapjes en soms alleen geduw en gedraai. Maar ik zie soms ook mijn buik bewegen, dat is wel grappig. En ja, ik voel mij best wel goed, slaap weer redelijk goed en niet echt veel klachten. Het valt mij momenteel allemaal wel mee eigenlijk. En mensen zien het nu wel goed aan mij. Dat is wel wennen, dat je dan buiten loopt en mensen gewoon naar je buik ziet kijken! Dat ken ik helemaal niet! Heel apart. En wat ook wel apart is, is dat bijna iedereen ook een jongen voorspelt bij ons, geen idee hoe dat nou kan... Kan het zijn dat je dat uitstraalt of zo?! Ze weten natuurlijk nog niet dat ze gelijk hebben...

Liefs aan iedereen,
    Jude.

6. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    jude, leuk dat je je goed voelt en de kleine goed en vaak voelt, ene keer meer dan andere keer, niet meer dan normaal, en tja, misschien eerder bolbuikje dat je naar voren draagt? schijnt jongetje aan te wijzen, geen idee, achteraf draagde ik eerder rond, en heb eigenlijk nooit echt hoogzwangere buik gehad.

en dat anderen je aankijken of feliciteren vond ik ook altijd raar, soms zeiden ze proficiat he, en ik HUH? had nooit meteen door wat ze bedoelden, maja je kent me he, verstrooide mie....

merel zou normaal vijf dagen per week naar de creche moeten maar doordat ik de rest van mijn jaarlijks verlof ga opnemen, elke week een dag moet ze minstens vier dagen per week naar de mini creche, vanaf januari werk ik dan 15 maanden vier/vijfden en dus ook vier dagen creche, na die vijftien maanden 5 dagen in de week dus.
    Mijn ouders werken beiden nog dus gaat niet, en mijn schoonouders zijn tegen de zeventig en zien het niet zo zitten om voor zo kleine meid te zorgen maar als merel ziek zal zijn en niet naar creche mag, willen ze wel zeker oppassen, waar ik heel blij om ben, want waar moet je anders met haar heen....

zit hier nu met merel op schoot, terwijl ze verdwaasd zit te kijken naar het scherm en aan andere kant papa die op de saxofoon speelt, haha, waar ben ik terecht gekomen denkt ze ;)

liefs
    flyke

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey flyke, ja dat is vervelend he dat je verder geen oppas kunt krijgen, en merel vier dagen naar de creche moet brengen, ik ben daarom ook heel blij met mijn moedertje, ze komt twee dagen per week bij mij thuis, moet wel zeggen dat mijn "oude" moeder weer terug is, ze bemoeit zich met veel dingen bij mij thuis ;) maar er is een tijd geweest tijdens haar ziekte dat ik alleen maar kon hopen dat ze weer zo ver zou komen!

Het is maar goed dat er creches zijn he :) !

Jette

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Ik zit vandaag niet zo lekker in mijn vel. Morgen vieren we Lize´s verjaardag met de familie, maar er is kans dat ik het moet cancellen. Ze heeft de hele week koorts gehad, gisteren was ze koortsvrij en vanochtend zou ze prikjes krijgen. Maar ze werd al laat wakker, huilerig, en opeens bijzonder duf. Ik herken mijn eigen meisje niet goed, snik... Dus daar aangekomen meteen aangegeven en zij vonden het een goed idee om de prikjes uit te stellen. Ben ik het helemaal mee eens, ze kan nu niet die extra stoot erbovenop gebruiken. Net thuis, meteen wat laten drinken en eten, neemt paar hapjes. Naar bed gebracht, op aankleedkussen huilen huilen... getempt, geen koorts. waarom dan zo huilen? Neergelegd en meteen in slaap! na een nacht van 13 uur slaapt ze om half 10 ´s ochtends meteen in! Bah, maak me beetje zorgen dus ik hou haar goed in de gaten. vooral dat duffe vind ik zooo eng.
    Mijn moederhart breekt...

Ik moest het even kwijt! :cry:

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ach Amber, wat naar voor Lize! en voor jou natuurlijk als je dat moet aanzien.....Houd het maar goed in de gaten, da's enige dat je kan doen en ik zeg altijd als je moederlijke iontuitie ht niet vertrouwd aan de bel trekken, want jij kent je kind het beste!

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Dank je Me2, het is inderdaad naar om aan te zien. Ze slaapt nu al anderhalf uur, volgens mij is ze uitgeput van de koortsdagen. Gisteren nam ik een verlofdag van mijn werk vanwege haar ziekte en ik voelde me nog even in dubio omdat ik dacht: nou, zoooo ziek is ze niet meer. Maar nu ben ik blij dat ik haar niet naar de opvang heb gebracht! Ik vrees dat we die verjaardag moeten uitstellen. Op zich geen ramp, maar ik kan de taart niet meer afzeggen. Zal ik morgen samen met Amberman een hele barbapapataart moeten opeten, hihi..

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    nou das dan het enigste voordeel amber :) dat jullie die hele taart moeten eten hmmm!

nee maar serieus wat vervelend voor je meisje, het kan natuurlijk goed wat je zegt dat ze doodop is van de koorts, haar lichaampje moet dan hard werken!
    Laat haar lekker uitrusten en die verjaardag komt nog wel een keertje, dat zou natuurlijk ook weer hardstikke druk voor haar zijn!

beterschap

dikke knuff. jette

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

dank je Jette...
    ben nu wel beetje verdrietig, ze heeft enorm overgegeven en ze huilt veel. Heb huisarts gebeld, moet vooral op vocht letten en anders alsnog langskomen. Heb zo met haar te doen...

13. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    he wat enorm vervelend, een soort van buikgriep of zo?

zou een paracetamol ook helpen?

14. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    amber, kan me je gevoel goed voorstellen
    niet weten wat of hoe en vooral dat je niets kan doen om de pijn/ongemak voor Liezeke te verlichten, hoop dat het vlug betert!
    en zoals de anderen zeggen, als je het niet vertrouwt, bel maar terug naar de arts!

zo, dan duik ik mijn bed in,
    vannacht slecht geslapen om 00u sliep ik nog niet,
    er dwarrelde vanalles door mijn hoofd, ja flyke denkt veel te veel,
    praktische en dit en dat, en hoe laat ik zou moeten opstaan en ik zeker om 8u op mijn werk wou zijn, en hopelijk Merel braaf zou zijn..
    6.30 terug op en al bij al ik was kwart voor acht op mijn werk, merel was mee, heb er tot elf uur geweest, overdracht info gekregen van mijn vervangster,
    en dan gesprek gehad met mijn baas,
    ik had Merel op de arm, was toen wat huilerig, dus ik zei, ik ga wat rondlopen als je het niet erg vindt in je bureau, en ze viel in slaap (van de saai-igheid van wat mijn baas vertelde denk ik) hihi,
    vond het wel raar, kzei het tegen Merel, en dit is nu mama's bureau, de plaats waar je eigenlijk al veel geweest bent en er nu ECHT bent, wetende dat je een meisje en geen jongetje bent zoals ik dacht ;)

goe wekend iedereen
    liefs
    flyke

15. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    oja, kreeg van mijn vervangster te horen dat er nogal wat cliënten van me 'boos' zijn op me, omdat ik geen geboortekaartje heb gestuurd naar hen...maar ik hebt bewust niet gedaan, wil werk en privé gescheiden houden en ook liefst mijn adres geheim houden.
    Bepaalde cliënten zou ik dat wel willen doen maar anderzijds, het is naar iedereen of naar niemand en niet paar uitzondering...dus gekozen voor niets ;)
    Vandaar, vraag mij af, hoe zien jullie dat?
    Houden jullie dat ook goed uit elkaar? of vinden jullie mij te extreem, vriendincollega heeft het trouwens ook niet gedaan. Is eens een ander onderwerp he ;)

liefs
    flyke

16. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Even heel snel:

Miriam van harte GEFELICITEERD met je verjaardag! :D
    Hopelijk maak je er een topdag van op vakantie!

Amber, jeetje dat is schrikken zeg. Kan me zo goed voorstellen dat je je machteloos voelt als je kleintje zo ziek is. Echt zielig.
    Hoe is het nu met haar? Niet meer overgegeven?
    Hopelijk kunnen jullie de verjaardag gewoon laten doorgaan. Maar je meisje is natuurlijk het allerbelangrijkste! Sterkte!

X Marieke

17. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    HIEP HIEP HOERA voor Miriam!
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Jullie zijn het lekker aan het vieren op jullie vakantie-adres en zo te zien met prachtig weer.

Liefs Franka

18. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Ja Miriam, ik zag op gisteren op hyves dat jij vandaag jarig bent en ook nog eens lekker op vakantie natuurlijk met prachtig weer! Van harte gefeliciteerd!

Amber, gaat het al weer wat beter met Lize? Wat jammer dat de verjaardag niet door kan gaan, maar dat doen jullie vast binnenkort een keer over!
    Heb je de echo al gehad?

Marieke, hoe is het met je vader?

Franka, wat is de stand van zaken, meid?

Flyke, ja lijkt me ook heel vreemd om ineens met je kindje op werk te komen. En van dat geboortekaartje, dat zou ik ook alleen naar werk zelf sturen en niet naar clienten. Maar dat zou met mijn werk ook niet kunnen, misschien is dat bij jullie anders. Ik zou er niet over inzitten hoor, jij bepaalt toch zelf naar wie je wat stuurt?!

Hope, hoe gaat het met jou?

Groetjes aan de rest,

Liefs,
    Jude.

19. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Hé Meiden,

Ik zal hier even een stand van zaken geven m.b.t. mijn cyclus.
    Ik kan melden dat ik gezien mijn vorige twee cyclussen inmiddels 6 dagen overtijd ben. Aan de andere kant is mijn langste cyclus ooit 40 dagen geweest en dat kan er dus ook nog inzitten. OP het moment weet ik het gewoon helemaal niet meer. Ik heb de afgelopen maand geen ovutesten gebruikt en ook niet getemperatuurd. Ik had het niet meergenomen naar Thailand (had er op vakantie niet zo'n zin in) en daarna met het virus, leek me de temp. ook niet helemaal betrouwbaar. Ik moet bekennen dat ik het ook wel even prima vond zo.

Nu wachten we dus af, maar ik merk dat het steeds moeilijker wordt. Ik roep al een paar dagen met soms wat ongikrampjes dat de :evil: op komst zijn, maar ze willen niet doorzetten. Met vlagen lijk ik gevoelige tepels te hebben en ik heb al twee dagen soms last van een duizeling (moest gisteren even mijn collega vastpakken, omdat ik bang was tegen de vlakte te gaan) Ik denk dat ik dit allemaal weer in mijn hoofd haal en vanalles voel, maar we weten inmiddels allemaal dat het schijn kan zijn en je lichaam rare dingen kan doen.
    Wie weet gooien we er morgen toch een testje tegenaan, maar ik weet niet goed of ik dat al durf.

Veel liefs van (weer) een onzekere Franka

20. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Nou Franka, dan gaan we nu heeeeel hard voor jou duimen, ik hoop echt dat in elk geval voor jou dan mijn droom uitkomt (je weet wel, die met die vette positieve test voor jou...).

Laat je het morgen weten dan? Ben benieuwd, want het klinkt op zich wel goed, hoor! Maar ja, je hebt gelijk, het kan schijn zijn... Maar je weet ook, net als je er even niet meer zo mee bezig bent en het wel even prima vindt (was bij mij ook toen...) dan gebeurt het ineens terwijl je het niet verwacht...

[-o<

Liefs,
    Jude.

Deel Deze Pagina