tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey meiden,

Wederom bedankt voor jullie steun.
    Ik weet even niet wat ik nu moet voelen.
    Ik ben boos op alles en iedereen. Begrijp me niet verkeerd, het is geen reele gedachte van mij, maar zo voelt het nu even.
    Daarom reageer ik nu ook even niet op PB`s en anderen berichten, want ik ben bang dat ik verkeerde dingen zeg, omdat ik nu niet helder kan nadenken.
    Het wordt wel al wat minder, ik merk dat ik steeds meer mezelf terecht roep en zeg: kom op, stel je niet zo aan.
    Maar het is gewoon nog steeds heel moeilijk.
    De huilbuien nemen al wat af ( nu ik dit schrijf voel ik ze weer komen de tranen) en ik wil graag weer vooruit.
    Maar met de gedachte om weer vooruit te gaan, komen ook andere gedachtes naar voren.
    Die ik niet wil hebben.
    Zoals: wat als het moment ooit komt dat....................
    Ik wordt hier zo verdrietig van.

Waar ik nu wel van overtuigd ben is dat of je nu super positief bent of juist negatief over de poging, het maakt niks uit voor het resultaat.
    Anders was ik nu echt wel zwanger geweest. Ik ben deze poging zo positief geweest, maar het heeft niet mogen baten.

We gaan vanaf maandag een midweek naar een huisje aan zee, dat hadden we al gepland.
    Op zich best lekker, maar waar ik al bang voor was is wederom uigekomen.
    Alweer een vakantie met verdriet, de 3e keer al. :cry:
    Sorry dat er even niks positiefs uitkomt.
    Ik neem ook even rust om op dit topic te schrijven.
    Ik gun het iedereen hier om zwanger te zijn / raken, maar moet eerst dit weer een plekje geven.
    Ik weet niet hoelang dat duurt.
    Ik blijf wel mijn eigen topic bijhouden.
    Dus als jullie willen weten hoe het gaat, kom daar gerust lezen.
    Nogmaals sorry, ik weet het ook allemaal niet meer.

Hope

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    even vlug want ik heb weer het huis vol:

Hope: helemaal begrijpelijk en ik denk niet dat iemand je hier iets kwalijk neemt. Die onmacht omdat je totaal geen invloed hebt op de uitkomst is ook heel reeel van jouw zijde. Het zal weer tijd nodig hebben.
    Ik zal je topic blijven volgen. Veel sterkte!

Franka: ik vind het echt heel spannend. Ik zou morgen testen! Laat je het weten? Ik vind je symptomen hoopvol!

Flyke: grappig dat je met Mereltjke naar je werk was en zij in slaap viel hihihi. Ik zou mijn clienten noooooit een geboorte kart sturen ivm privacy. Ik heb ook alleen mijn werk gestuurd en die hebben het doorgegeven aan clienten die er naar vroegen.....

Amber: hoe is het met Lize? Verjaardag echt afgeblazen?

Miriam: VAN HARTE MET JE VERJAARDAG! Hopelijk heb je een hele fijne vakantie!

3. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Miriam, van Harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je het leuk hebt dit weekend, je hebt iniedergeval goed weer gehad!

Hope, doe het rustig aan meid, neem je tijd voor alles en voor elkaar. Ook ik zal je volgen op je eigen topic. We vergeten je heus niet!

Franka, wie weet :) ik hoop hoop en hoop dat het positief uit gaat pakken. Ook ik was er de maand niet mee bezig, we waren met de woonkamer bezig en ik wilde die maand niet omdat het dan precies 1 jaar na dato van de mk was, en ja hoor! toen was ik ook ineens zwanger.
    Ik hoop snel positief nieuws te horen.

Marieke, fijn dat de doop van Neia zo mooi was en dat je vader er bij kon zijn. Ik hoop dat alles verder goed met jullie is.

Amber, is Lize al weer wat opgeknapt? Ik kan me voorstellen dat je niet lekker in je vel zit met een zieke meid. wanneer heb je precies je echo?

Me2, was het gezellig in NL? gelukkig hier ook even wat mooier weer.

Jude, lekker aan het genieten van alle opmerkingen over je buik ;)

Flyke, laat even weten hoe je alles voor elkaar hebt gekregen als je naar je werk moet :D ik zou niet weten hoe ik dat straks aan moet pakken !

Jette, hoe is het eigenlijk met het paardrijden en de kleine paarden?

Rest van de meiden, alles goed?

Hier ook alles prima, ik voel me weer wat mens, maar heb nog steeds bloedingen :( heb geen idee of het weer een ongie zou kunnen zijn. Vorige week iets minder geweest en daarna weer wat meer. Ik zal deze week een afspraak maken bij de VK, daar moet ik toch nog heen. 15 sept heb ik pas controle bij de gyna.
    Eline doet het super! maar nu ga ik haar weer even wat aandacht geven, minka-man is nog niet wakker en ze vind het even niet meer leuk ik de box :)

Allemaal fijn weekend
    Minka

4. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    De test gaf vanmorgen helaas 'Niet Zwanger' aan :cry:

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Frank: wat balen.......maar heb je ook een gewone test gebruikt? Wellicht is het hcg nog niet hoog genoeg?

6. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Pfff Franka ik vond het zo spannend voor je, en ik moest nu gewoon even kijken. Maar nee..................... :cry:
    Ik duim duim duim voor je meid, je weet het nooit.
    En anders vind ik je lichaam zo ONEERLIJK dat zij jou dit aan doet.
    Toch hou ik hoop voor je meid............sterkte!

Hope, logisch logisch logisch, alhoewel ik natuurlijk niet weet wat je voelt.
    Zorg goed voor jezelf en ik denk aan je en zal je blijven volgen!

X Marieke

7. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Och jammer Franka, ik had het zo gehoopt. Maar misschien heb je dan wel een late eisprong gehad doordat je ziek was?!

Hope, doe maar rustig aan, we merken het wel als je er weer aan toe bent! Ik begrijp het in elk geval wel...

Minka, gelukkig dat het beter gaat met jou en super met Eline! Wel lang zeg, die bloedingen... Hopelijk ben je er nu snel vanaf.

Marieke, hoe is het?

Liefs,
    Jude.

8. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey

vooreerst, Miriam,sorry had je bday vergeten, in ieder geval toch nog een gelukkige verjaardag en hoop dat je wat hebt kunnen genieten van je dag en van je vakantie!

franka, je symptomen leken me positief maar toch negatief getest, ...hoop dat je vlug duidelijkheid krijgt want is echt een hatelijke periode nu niet weten wat of hoe!

hope, alle respect voor je dat je even met je emoties geen weg meer weet, kan me voorstellen elke keer die roetsjbaan van emoties en dan terug ontgoocheling, we blijven duimen en ik zal alvast ook nog komen piepen op je topic! het beste!

dit wekend vriendin op bezoek gehad die al 8maanden gestopt was met pil en geen regels had, geen eisprong. Heeft nu (zonder medicatie) toch plots tweemaal al haar regels gehad, en nu op naar een goede zwangerschap.

Gisteren met het goede weer veel buiten geweest met Merel,misschien daardoor maar nog nooit gehad, ze sliep van 20.15u tot 7u deze morgen en dan moest ik ze nog wakker maken!

groetjes aan de rest!
    liefs
    flyke

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Flyke: lekker hoor die lange slaapster!

Franka: heb je nog getest?

Minka: wordt het bloed nu minder?

Jude: hoe voel jij je. Geniet je nu een beetje? Vind het zo geweldig dat jij dezelfde uitgerekende datum hebt als ik van JP en ook een jongen!

Nou dames, wellicht hadden jullie het wel verwacht, maar zie mijn banner :) "Hartje en termijn kloppen", om even in de woorden van Marla te spreken toen zij de eerste echo van Femke had gehad.......We voelen ons mega gelukkig en vooral heel dankbaar. We hadden het werkelijk niet verwacht.....maar natuurlijk wel heel erg gehoopt dat het zo snel ging.
    Ik weet dat dit nieuws voor sommige dames echt heel erg rottig is.......dat je dus niet staat te juichen van blijdschap begrijp ik dan ook best. Helaas kan ik de natuur in deze niet beinvloeden. Ik had gehoopt dat het zich bij jullie ook al had aangekondigd. Dat hoop ik trouwens nog steeds heel vurig.

10. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Ahhhhhh Me2 jij ook al, meid van harte gefeliciteerd! Wat geweldig, was het de eerste eisprong dan meteen raak?! Het kan gek lopen he... de ene keer duurt het veel langer en dan ineens heel snel...

Ja, 12 december, dus dezelfde datum als bij jou, erg toevallig! Ik geniet er nu wel van, maar toch blijft steeds wel een stemmetje in mijn achterhoofd zeggen: rustig aan, je bent er nog lang niet. Ik merk wel dat hoe dichter ik bij de 26 weken kom, ik steeds geruster word. En ik voel hem elke dag goed bewegen, dus dat helpt ook wel mee.

Liefs,
    Jude.

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ja het kan heel gek lopen he Jude....
    Ik herken het volledig wat je zegt. Ik heb echt tot de bevalling elke keer gedacht....rustig aan de baby is er nog niet gezond en wel....maar tussendoor kon ik wel genieten hoor. Dat werd na de 20 weken echo wel meer en meer......

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

lieve Me2,

van harte gefeliciteeeerd! Super!!
    Amber

13. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    wow Me2! dikke proficiat!
    wat leuk dat het zo snel ging!? dus je weet het al een aantal weken!
    Lijkt me precies van Amber en jou dat het veel sneller ging of voorheen, in 1e ronde dan? Hebben jullie eigenlijk terug de pil genomen na geboorte van jullie spruit? zoniet dan is dat misschien een beetje oorzaak dat zwanger worden zo vlug ging? Ik vraag mij dat vaak af, als we aan een tweede baby denken of het dan terug redelijk snel zou gaan (4eronde zwanger) maar dan slechts in 11e ronde na Mk, nuja we zien wel, is nog niet voor meteen :)

allez ben heel blij voor jullie nu is jude lekker vergezeld van twee ervaren zwangere meiden ;)

gisteren te luid geroepen, merel slechts van 22-6u geslapen vanmorgen :D , zo meteen naar kine toe.
    denk dat ik vroeger in bed ga moeten leren kruipen, sta laatste tijd altijd op met hoofdpijn :(

liefs
    flyke

14. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Wow Me2!
    Van harte gefeliciteerd!

Wat heerlijk dat het zo snel gelukt is. Je vertelde laatst al dat je zo graag voor een 2e wou gaan. Super! Geniet ervan!

Kus Minka

15. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Franka, hoe is het nu? Heb je al een nieuwe test gedaan? Ik hoop dat je mee mag gaan genieten en samen met Amber en Me2 op mag lopen.

Flyke, vroeg naar bed zit er hier ook nog niet in. Ben soms wel jaloers op Minka-man als die vroeg zijn bedje in duikt, maar ik neem s'morgens wel een extra uurtje (of 2 :) ben net wakker voor de 2e keer)

Jude, fijn dat het zo lekker loopt. Heb je helemaal geen klachtjes?
    Je mannetje doet het goed hoor, en dat hij elke dag wat van zich laat voelen is gewoon heerlijk, het geeft je toch meer zelfvertrouwen.

Amber, hoe is het met Lize, knapt ze al weer wat op?

En Jette, is je Dominique als weer opgeknapt na haar verkoudheid?

Het bloeden wordt nog niet echt minder, nog steeds een hoeveelheid van een ongi op de 2e/3e dag voor mij.
    Ik zou ook wel weer eens lekker willen "knuffelen" :oops: met Minka-man, maar dat is dus al erg lang geleden!

Allemaal dikke kus
    Minka

16. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ME2 van harte meis tjemig dat is vlot gegaan he!
    hardstikke mooi meis!

Minka, je kunt toch wel knuffelen met minka man ha ha ha!
    Dominique is nog steeds verkouden, ik zit nu te twijfelen of ik met haar naar de dokter zal gaan, ze is super vrolijk hoor, eet goed, hoest alleen vaak, ik geef haar druppeltjes dat gaat erg goed hoor, maar het moet toch zo langzamerhand een keertje over gaan?

Met de paarden gaat het goed, ben druk aan het rijden, het mamma paard is gescheiden van haar kind, (zielig he) en is nu weer voorzichtig opgepakt qua training, maar dat vindt ze nog niet zo'n goed idee.
    Alle veulens zijn verkocht, incl. 2 fokmerries, dus behoorlijk "opgeruimd" maar we hebben nog zes dus paarden genoeg!

nee gaat erg goed, kan het ook goed combineren met het moederschap, pappa doet dominique s'avonds in bad de fles en naar bed, dan kan ik rijden.
    Het is echt zijn moment van de dag hij kijkt er de hele dag naar uit!

Jette

17. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hihihi, maar soms wil je wel wat meer toch? :) :) :) maar dat snapte je vast :) :) :)

Volg je eigen gevoel om naar een dokter te gaan met Dominique. Zo te horen gaat het best goed met haar, maar als je je er zorgen om maakt dat het te lang duurt gewoon gaan.
    Wat lekker dat je weer zo fijn aan het rijden bent. 6 paarden is ng best wat, maar volgens mij goed te doen. Het is inderdaad wel lekker dat Jette-man sávonds zijn eigen momentjes met de kleine meid heeft. Ik laat het sávonds ook wel vaak aan Minka-man over. Als Eline dan lekker aan het lachen is in zijn armen is het zo'n heerlijk gezicht!

18. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hehe minka, vond het grappig 'knuffelen' met minkaman :)
    franka meid, hoop dat je ondertussen al meer duidelijkheid hebt?

liefs
    flyke

19. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Franka: hoe is het? Heb je nog getest?

Minka: ja kan me voorstellen dat je weer eens wilt "knuffelen". Het heeft nu wel lang genoeg geduurd he hihihi Verder alles goed met Eline neem ik aan?

Flyke: 22-6 is toch ook niet slecht! Ik moet zeggen dat iik ook slecht vroeg naar bed kan en moet dus altijd in het weekend even slapen smiddags :)
    Ik ben na de geboorte van JP niet meer aan de pil gegaan en mijn bv werkte volledig als anticonceptie. Ik heb bij JP 6 ronden toen mk en toen 7de ronde JP. Wij gingen er van uit dat we wel weer even zouden moeten wachten toen ik bij 7 maanden stopte met bv. Dat was dus niet het geval :) Ik denk dat het bij ons er aan ligt dat ik niet meer rook sinds ik zwanger werd van JP..... Ik wet het idnerdaad al een aantal weken. Net als bij JP testte ik al 5 dagen voor NOD positief en ik ginge testen omdat ik een erg trekkend gevoel had in mijn onderbuik met uitstraling naar mijn benen. Dat herkende ik. Ik heb toen alleeen niets gezegd omdat ik eerst iets meer zekerheid wilde hebben. Er zijn hier de laatste tijd teveel verdrietige verhalen over zwanger worden en ik heb al een prachtig gezond ventje.

Jette: Ik heb laatst gelezen dat babies gewoon heel lang die verkoudheid kunnen hebben. dat komt omdat ze de eerste 2 jaar alle soorten binnen krijgen zodat ze hun immuunsysteem opbouwen. voordeel is wel dat babies een stuk minder last hebben van die verkoudheid dan wij. Dominique klinkt echt niet ziek en als die druppeltjes werken dan zou ik niet naar de Huisarts gaan. Onthoud wel dat jij als moeder vaak het beste aanvoelt wanneer je wel aan de bel moet trekken!
    Heerlijk dat jij savonds lekker kan rijden! 6 paarden lijkt me ook meer dan genoeg verzorging hahahaha. Ik herken het zo van mijn man die JP altijd sochtend helemaal verzorgd en naar de oppas brengt. Hij kijkt daar echt naar uit en hoopt vaak dat JP snachts even wakker wordt voor zijn speentje zodat mijn man nog even naar hem toe kan! Heerlijk om te zien hoe die vaders helemaal in hun rol groeien.

Marieke: hoe is het nu met je papa? Gaat het nog steeds aan de beterende hand met je wond? En hoe is het met de stoelgang van Neia?

Amber: Lize al wat opgeknapt?

Marla: jij hebt het lekker druk met je 5 dagen werken in 3 dagen! Nog 8 voedingen per dag, mooi hoor! Ja heerlijk als je die 6 maanden grens over gaat! Gek genoeg was JP echt meteen dol op vast voedsel, zowel vruchten als groente en omdat hij ook een echte flessen weigeraar is kwam dat voor ons erg goed uit. Hij krijgt sochtend en savonds pap en dan vruchten als tussendoortje, groenten met vlees/vis rijst of pasta savonds en nu ook al tussen de middag een boterham!

20. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja klopt minka ha ha ha een vrouw wil ook wel wat he ha ha ha!

ja eigenlijk zegt mijn gevoel dat ik niet met dominique naar de huisarts hoef, maar mijn moeder zit soms een beetje te drammen, dat ik niet te lang moet blijven rondlopen etc. etc. tja dat is een nadeel he, dat oma oppast, krijgt ze wel heel veel mee!

ja zes paarden is best wat, maar momenteel lopen ze buiten dus weinig werk van en ik hoef ze natuurlijk niet alle zes te rijden, ben met 1 aan het rijden, en de andere aan het oppakken dus eerst maar even aan de lange lijn laten lopen met zadel op, dan bokt ze nogal dus ik wacht nog wel even met opstappen ha ha ha!

jette

Deel Deze Pagina