tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    ja hoor 22-6u is ook niet slecht, ik klaag zeker niet, maar gewoon beetje jammer dat ze zo ongelijk is, zou haar graag beetje in vast ritme krijgen, beter voor haarzelf en mij ook ;)

ja denk ook wel doordat je niet meer aan de pil geweest bent sinds geboorte JP dat je zo vlug zwanger geraakt, denk je dat het niet meer roken een invloed heeft? geen idee, bij mijzelf heeft/had het geen invloed denk ik, nuja ben ook maar gelegenheidsroker, stom eigenlijk maar soit.
    In ieder geval, proficiat!

liefs
    flyke

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hai meiden,

bedankt voor jullie meeleven met Lize! Onze meid is aardig opgeknapt maar heeft helaas een flinke luieruitslag nu. Tandentijd... vieze luiers waar mama helaas niet meer zo goed tegen kan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit keer veel erger en veel langer misselijk ben, wel een week of 5 al. Ik wil niet klagen (maar doe het stiekem wel een beetje).
    Net legde ik Lize in bed voor haar ochtendslaapje en PROMPT begonnen de buren, die nieuw zijn, te BOREN! Ik word daar zooooo geirriteerd van. Lize begon te krijsen, ik haalde haar eruit en liet haar nog een half uurtje ´spelen´ (maar ze is hartstikke moe). Nu heb ik haar weer in bed gelegd, want het was stil. Lize viel in slaap en jahoor, WEER boren. Lize weer krijsen.... Ik word hier zo moe van, dat kind moet gewoon slapen! Grrr... De buren zijn nieuw dus ik ga echt niet meteen aanbellen. Ze boren overdag, dus dat is geen crime, maar oh, wat een slechte timing...
    Amber moet even klagen. Het is nu weer stil, ik hoop ZO dat lize een uurtje kan slapen.

Ik wil nog iets tegen Hope zeggen.
    Hope, je bent boos op alles en iedereen. Als ik iets herken, is het dat wel. Niet mbt zwangerschap, maar andere dingen in mijn leven. Je bent dan boos op de hele wereld en het kan je niets schelen of het reeel is of niet. Je bent gewoon boos. en verdrietig.
    Misschien ben je ook wel boos op mij, omdat ik je nog ´oppepte´ met een bericht, terwijl jij allang had aangevoeld dat het mis ging. Soms is het heel irritant als mensen optimistisch blijven en eigenlijk niet horen dat je er echt niet meer in gelooft. Ik wil zeggen dat ik je begrijp, ook al maak ik niet mee wat jij nu meemaakt. Sorry dat ik eigenlijk niet goed naar je luisterde. Ik vind het oprecht ontzettend rot en oneerlijk en ik wens je zoveel goeds toe.
    ik hoop dat het beter met je gaat en je de moed niet opgeeft.

liefs
    Amber

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ohja, dit nog
    Flyke, ik ben niet meer aan de pil gegaan, ik kreeg er onmiddellijk enorme migraine van en kon dat er niet bij hebben, dus inderdaad...

Ik heb maandagmiddag 8 september de eerste echo en ook de combinatietest. Ik vind het enorm spannend, maar ook heel fijn om eindelijk ons kindje te mogen zien. Bij Lize had ik al een hele reeks echo´s gehad bij 12 weken.
    Ik hoop maar dat we onmiddellijk een hartje zien kloppen.

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Komt vast goed Amber. De symptomen klinken veel belovend :)
    Fijn dat Lize weer is opgeknapt! en dat over die buren....ik kan nu heel weinig hebben dus ik zou echt uit mijn vel geschoten zijn, maar ik lees tussen de regels door dat jjij daar nu ook last van hebt...:_) Ik ben ook veel misselijker dan bij JP als vanaf het begin dit keer en de hele dag door met soms een dagje wat minder....dit keer een meisje?

Lief wat je voor Hope schreef. ik herken het ook volkomen. Bij mij heeft het altijd weer tijd nodig om die gevoelens te laten bekoelen en weer wat helderder te worden. Oneerlijk blijf ik het ook vinden Hope! Ik hoop dat je snel weer de kracht vindt........Knuffel van mij.

flyke: ik heb echt nooit last gehad van ontpillen dus i zou echt niet kunnen zeggen dat het feit dat ik geen pil meer heb genomen na de bevalling de reden is dat het nu snel ging. Ik denk eerder dat mijn lichaam het kunstje nu herkende ofzo....weten zullen we het nooit, denk ik.

5. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hehe amber kan me voorstellen dat je niet tegen die vieze luiers kan ;) , gelukkgi is Lize al wat beter, luieruitslag had Merel ook es last van in het begin, tussen haar poep, maar was vooral omdat ik teveel vochtige doekjes gebruikte (merk pampers nochtans) en ze daar op den duur niet meer tegenkon, nu gebruik ik altijd een washandje en als ik op stap ben uitzonderlijk zo vochtig doekje. In begin smeerde ik ook altijd preventief wat zalf maar toen zei men dat het slechts hoeft als het rood zit, teveel is ook niet goed. Ik ga voor je duimen voor je echo volgende week maandag (zit dan wel op twerk) maar ik ben er zeker van dat je kloppend hartje zal zien/horen. INderdaad heel vervelend met die nieuwe boorburen, hoop dat ze intussen gedaan hebben!

hehe me 2, volg jij blijkbaar mijn theorie, misselijk meisje, niet misselijk jongen? hehe, bij mij klopt het niet. Maar ik denk wel dat als je van JP niet misselijk was en nu wel er zeker kans is voor een meisje. Een lichte voorkeur?

voor de rest, wat is het hier stil zeg,
    franka meid, ik denk vaak aan je, vraag me af of je nu al meer duidelijkheid hebt, gezien we niets horen van je vrees ik dat je ongi doorgekomen is?...hoewel ik natuurlijk hoop van niet...

hope, ook aan jou denk ik, hoop dat je terug de energie en de moed vindt voor een nieuwe poging, maar jou kennende, denk ik dat je beetje per beetje opnieuw de moed zal vinden, vond het trouwens een mooie spreuk, moed hebben om doorte gaan is moeilijk maar de moed hebben om te stoppen des te moeilijker... wij blijven aan de zijlijn staan om je aan te moedigen, sterkte!

voor de rest dit is mijn laatste week thuis, ik spook eigenlijk niet veel uit, als Merel wakker is besteed ik volledig mijn tijd aan haar (precies ik voel me schuldig dat ik er vanaf volgende week niet meer zal zijn...) en anders zit ik aan de pc, of luier wat rond in huis.
    Soms kan ik uren zitten staren naar Merel en die kleine handjes en voetjes aanraken, knuffelen...., en dan ben ik o zo dankbaar voor dit wondertje, waar ik zo lang op gehoopt en gewacht heb. Soms ben ik bang van dit geluk en dan moet ik heel vaak denken aan mijn vroegere buren die verloren beide kinderen....pas nu besef ik echt hoe leeg hun hart moet zijn...

franka, hope, miriam, voor jullie moet het ook extra moeilijk zijn denk ik, wij hier praten over de baby's enz, de nieuwe zwangerschappen.., maar wij blijven verder duimen voor jullie en jullie tijd komt zeker, dat moet en dat zal gewoon!
    liefs
    flyke

6. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Er is er 1 jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat is....
    LIZE !

Van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat Lize zich weer een beetje beter voelt, dan gaat het met mama ook vast wat beter!

Ik kom later nog wel uitgebreider terug.
    Tot straks

Minka

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Lize is jarig joepiiiiieeeee 1 jaar alweer geweldig van harte gefeliciteerd!.

Flyke ik herken je gevoel ik heb in het begin ook vaak gedacht "stel je voor dat haar wat overkomt dat we haar moeten missen, wat een verschrikkelijk idee" Maar meis geloof me naar mate de tijd vordert vervaagt dat gevoel en hou je je daar niet meer zo mee bezig.
    Ik merk dat ik elke dag een beetje meer van onze kleine meid hou, niet dat ik dat in het begin niet deed, maar toen was ik nog zo bezig met alles goed te doen dat ik soms vergat er van te genieten!
    Nu gaat alles automatisch en heb ik het goed in de vingers en nu kan ik echt van onze meid genieten!

Jette

8. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Meiden, BEDANKT, ik ben ZOOOO trots! Ons lieve mooie kleine meisje, 1 jaar, snik... 1 jaar geleden de bevalling, alles zo nieuw, en nu.. een grote meid! Pff...

vanochtend keek ze haar ogen uit... de slingers en ballonnen... ze vond het prachtig! We hebben een 'loopkar' voor haar gekocht (zo'n stevig ding waar ze zich aan kan optrekken en veilig achter kan leren lopen), maar ook een heleboel andere fleurige cadeautjes! Die kar ziet er nu niet zo interessant voor haar uit, vandaar. Ze kreeg dus ook een pratende Nijntjepop! zoooo leuk, allemaal geluidjes, het originele liedje van de serie (die ze herkent en waar ze op mee gaat wiebelen). En Nijntje kreeg al kusjes! Amberman is mee naar het kdv en zal bij 'het trakteren' zijn (en hij moet het van mij filmen, haha!). Dus ik ben zoooo benieuwd hoe dat voor haar is.
    Ik wist niet dat het zo speciaal zou voelen, ben er helemaal een beetje sentimenteel van..

zit op mijn werk dus moet stoppen, maar meiden, dank!

trotse trotse Amber

9. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    gelukkige verjaardag voor LIzeke en drie dikke zoenen!
    kan me inbeelden dat het een speciaal moment is, precies een jaar geleden dat speciale moment, het wondertje eindelijk ter wereld.... en misschien ben je nu ook extra emotioneel door je nieuwe zwangerschap?
    leuk dat amberman het zal filmen, kan je lekker meegenieten!

jette, dus jij herkent het ook, doet goed te lezen dat dit vervaagt en ik herken dat gevoel ook wel soms, je wil zodanig alles in orde en volgens de regeltjes doen in het begin....ik vroeg gisteren nog aan het CB allerlei vragen over geven van groentenpap of fruitpap aan het Cb en als dit, of hoe dat.... en die man moest even lachen, hij zei, moet daar niet zo mee inzitten, zo strikt moet je alles nu ook weer niet toepassen, maar bij een eerste kindje is dat altijd zo... :D conclusie hij raadt aan om nog te wachten tot Merel minstens 4maanden is, om te beginnen met bijvoeding, tussen 4-6maanden is perfect.

wat ik ook heel raar en speciaal vond gisteren, de arts van CB was merel aan het onderzoeken en plots keek Merel zo raar en zette het op een wenen, ik kwam erbij en ze stopte met wenen, heb dan wat staan praten tegen haar en ze heeft nooit geweend toen ze prikje kreeg! ze begint dus echt al vreemd volk en gekende mensen zoals wij en grootouders uit elkaar te halen, leuk die evolutie!

liefs
    flyke

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    JOEPIE LIZE 1 JAAR!!!!!

Ja bizar dat je een jaar geleden bent bevallen. Ik vind het ook zo snel gaan. het zijn al hele mensjes. Ik vind dat ze zoooo kort echt baby zijn, maar een paar weken eigenlijk.......

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja flyke leuk he, weet je wat ik ook zo leuk vindt dominique friemelt in mijn haar als ze bij mij op de arm is, zo leuk!

en laatst stonden we naar buiten te kijken met z'n tweetjes toen deed ze haar duimpje in de mond en haar wang tegen mijn wang en zo bleven we heerlijk staan kijken, zo intiem!
    Die momenten zijn zo speciaal zo leuk!

echt genieten!

jette

12. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hehe, ja Merel heeft mijn haar ook al in haar handen gehad...soms moeilijk om haar handje dan los te krijgen, en die duim sinds twee weken heeft Merel die echt gevonden, gewoon als ze haar speentje verliest, duim mond in...probeer het beetje als ik het zie te beletten maar vrees dat ze in de creche dat niet zullen kunnen doen, is beetje normaal he rond die leeftijd, maar heb gewoon wat schrik zat vroeger meisje in mijn klas en rond haar twaalfde zat die in de klas nog duim te zuigen, vanalles geprobeerd, mosterd en speciale zalfjes met slechte smaak opgesmeerd maar zelfs dat hielp niet, weet niet of ze er intussen vanaf is hehe

liefs
    flyke

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nog eentje waar ik van smolt: als ik JP de borst gaf ging hij op een gegeven moment met zijn handje over mijn borst aaien...zooooooo zoet!

14. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    och me2 wat vertederend zeg!

ik moest laatst ook wel lachen, ik was alleen en met dominique in bad geweest, toen ik er met haar uit ging had ik even een handoek om geslagen en haar natuurlijk eerst afgedroogd, maar mijn handoek viel af en toen keek ze ook heel apart naar mijn borsten, ze heeft nooit borstvoeding gehad, maar was net of ze zeggen wou, daar komt ook melk vandaan he mamma? :) echt te leuk!

jette

15. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Lize gefeliciteerd met je eerste verjaardag!
    Jeetje, alweer 1 jaar, wat gaat de tijd snel.

Me2: ik had je al gefeliciteerd, maar wil het hier ook nog even doen: Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hope: zijn jullie samen aan het genieten van de paar daagjes uitwaaien?
    Ik hoor het wel als je weer terug bent.

Hier zijn vandaag de :evil: :evil: :evil: gekomen (eindelijk)
    Weer een nieuwe ronde dus. Nu maar hopen dat deze ronde niet zo verwarrend is en vooral niet eindeloos gaat duren.

Groetjes voor iedereen.
    Franka

16. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Amber, van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Lize! Wat gaat de tijd toch snel, he! En succes maandag met de echo!

Franka, jammer zeg dat je toch weer ongi bent geworden...

X
    Jude.

17. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    :( dus toch ongi geworden franka...jammer, had het zo gehoopt voor je, dikke knuf

liefs
    flyke

18. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hier ben ik weer, is er gisteren niet meer van gekomen om hier te komen spieken.

Amber, hoe was het filmpje op het KDV? We willen wel een foto zien van de jarige job hoor!
    Mocht ik je niet meer spreken; heel veel succes maandag, laat je snel weten hoe mooi het hartje klopte?

Franka, meid wat jammer, elke keer blijf ik hopen op goed nieuws van jou, Miriam of Hope.
    Maar we gaan door hoor, kop op meid, wie weet volgende maand!

Jude, wanneer ga je met verlof, kun je het nog een beetje vbolhouden met werken en reizen.

Flyke, ik zat net in je album te spieken, wat een mooie foto van Merel op vakantie met haar mooie zonnehoedje op. Echt een geweldige foto van een super mooi meisje! Geweldig!

Jette en Me2, heerlijk om die verhalen van die "kleine" maar oh zo grote momentjes samen.
    Ik smelt nu al als ik Eline wakker maak en er een grote glimlach komt!

Marieke, hoe is het met jou en je papa, hoop dat we snel iets van je horen, maar je zult het wel druk hebben met het werk erbij.

Hope, Miriam, nog aan het genieten van jullie vakantie.? Ik hoop dat jullie uitgerust en met vol goede moed terug komen.

Neeke, Marla, drukke bijtjes! alles goed?

Hoe is het trouwens met Amazonnetje, lees je hier nog mee?

Wat ik vergeten te vertellen was is dat mijn buurjongetje afgelopen zondag thuis is gekomen na 7 weken ziekenhuis. Dat is toch nog best wel snel. Hij doet het erg goed. Raar idee dat hij pas eind september geboren had mogen worden.
    Ik heb nog een foto van Eline in mijn album gezet. Ze had een grote beer van Oom Joël gekregen en daar wou ik toch wel een foto van maken. Hij heeft haar nog niet gezien, is de man van mijn zus , ze komen over 2 weken een weekendje langs. Zo kan hij alvast naar de foto kijken hihihi
    Voor de rest alles prima hier, weer heerlijk geslapen. Ik zal Eline zo maar weer even wakker maken, ze slaapt heerlijk voor de 2e keer!

Allemaal een fijn weekend
    Kus Minka

19. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Verjaardagen:
    14-01-1979 Franka
    13-02-1981 marieke
    01-03-1969 Minka
    29-03-1977 Jude
    10-04-1980 Flyke
    27-04-1972 Marla
    10-05-1970 Amber
    15-05-2008 Merel
    24-05-2008 neia
    06-06-1973 Neeke
    13-06-1976 Hope
    18-07-2008 Eline
    25-07-1972 Jette
    22-08-? Thijs
    30-08-1981 Miriam
    04-09-2007 Lize
    15-10-1974 Me2
    14-11-? Guus
    11-12-2007 JP
    23-12-2007 Danique* geboren.

Uitgetelde data van de zwangeren:

13-12 jude uitgerekenende bevalingsdatum

Belangrijke / moeilijke data:
    02-04 Franka Miskraam
    14-04 Me 2 uitgetelde datum 1e zwangerschap*
    25-04 Neia, Miskraam 2e zwangerschap
    03-05 Miriam, uitgerekende datum van Danique*, 3e zwangerschap
    05-05 Amber, uitgerekende datum van de 1e zwangerschap*
    09-05 Hope, Miskraam 1e zwangerschap.
    05-06 Flyke, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
    16-06 Miriam, miskraam 1e zwangerschap.
    30-06 Hope, Miskraam 2e zwangerschap.
    13-07 Neia, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
    23-07 Minka, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
    05-09 Me2 Miskraam
    07-12 Hope, uitgetelde datum 1e zwangerschap*
    21-12 Neia, Miskraam 1e zwangerschap
    22-12 Miriam, Miskraam 2e zwangerschap.
    25-12 Miriam, uitgetelde datum 1e zwangerschap*

andere data:
    03-11 Minka weer werken :cry:

Hier de lijst weer even boven water gehaald. Ik kon hem niet quoten! dus hij zal er iets anders uitzien.
    Er valt vast weer wat up te daten hihihi

20. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    minka, inderdaad wel raar, als je bedenkt dat je buurjongetje normaal nog lekker in zijn mama haar buik zou zitten tot eind september.
    Mooie foto hoor voor oom Joel!

vandaag mijn laatste verlofdag :( ja ik weet het, ik zeur ernogal over door, vind het gewoon beetje jammer nu Merel zo evolueert, nieuwe dingen leert, anders reageert enz...was ik maar een prinses of zo, dan hoefde ik niet te gaan werken ;) hoewel zij hebben dan vaak ook weinig tijd en zitten met drie vier nanny's voor hun kids, is ook niet alles he ;)

liefs
    flyke

Deel Deze Pagina