Flyke, geniet van je laatste dag! Je dramt er niet over door hoor, ik denk er hetzelfde over. Je wilt het liefste samen met je kleintje zijn, dat is toch heel normaal. Sinds ik met verlof ben heb ik niks meer van mijn baas gehoord en dan strakjes weer met een goed gevoel gaan beginnen, NOT! Gelukkig ben ik nog eventjes thuis!
Flyke geniet van je laatste dag verlof....Het nieuwe rite van weer werken komt echt! Franka: wat ongelofelijk balen zeg. Misschien door het virusje een iets afwijkende cyclus.....Ik had het zo geoopt dat jij en Hope nu met een posi test zouden komen.....De duimen draaien weer volop voor de volgende ronde! Wellicht heeft Miriam wel positief nieuws....
ai, ook niet echt vriendelijk van je baas. Bij mij zijn baas en collega's op kraambezoek gekomen, van baas zelf ook niets meer gehoord maar regelmatig gemaild met verschillende collega's zijn op den duur ook meer vriendinnen geworden dan collega's. (ook buiten het werk contact) Werk in 2009 er vijf jaar. Soms vraag ik me af of dit wel een gezonde situatie is maar soit, vriendschap is altijd welkom Vorige week dan wel bij baas geweest. Inderdaad nog lang niet aan denken, tis nog veraf nu, geniet maar van Eline! tegen dat jij moet beginnen werken ben ik al lang terug in de dagelijkse werkroutine Me2, inderdaad denk ook dat ik vlug in het ritme zal zitten. eh, weet jij meer of heb jij voorgevoel van miriam? of heb ik iets gemist? liefs flyke en nu maar es beginnen poetsen, bwoark
Wat een leuke foto's zijn er weer voorbij gekomen! Ik hoop dat ik ze straks ook kan plaatsen . Klinkt allemaal heel begrijpelijk hoor, tegenop zien om weer te gaan werken. Je moet toch je kindje uit handen geven en dat zal niet makkelijk zijn... Maar ik hoor ook van veel mensen dat ze het ook weer heel fijn vinden om weer in een werkritme te komen. Ik ben vandaag weer op controle geweest en alles was nog steeds helemaal goed, hij was weer erg druk aan het bewegen op de echo (bij ons in het ziekenhuis doen ze elke keer een echo ipv alleen hartje luisteren, dat vind ik wel mooi ). Zelf voelde ik hem gisteravond en vanochtend wat minder druk bewegen dan normaal, dus ik was heel blij dat ik vandaag weer mocht, want ja, ik haal me dan toch weer van alles in mijn hoofd... En ik heb nu wel vaker last van harde buiken, maar volgens de gyn kon dat geen kwaad zolang het niet heel vaak en lang is en ik er geen buikpijn bij krijg, dus ik ben ook weer gerustgesteld daarover. Minka, ik ben van plan als alles zo blijft gaan als nu 4 weken te voren verlof in te laten gaan op 15 november, maar ik denk dat ik een week daarvoor ook vrij neem, dus nu nog 9 weken werken . Ik vind het nu wel snel gaan. En op zich valt het werken allemaal nog wel mee, ik voel me eigenlijk best goed, maar vanmiddag mag ik dan gelukkig thuis werken ivm ziekenhuisbezoek vanochtend, anders verlies ik zoveel tijd met reizen naar werk. Maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe het over een paar weken gaat met werken en reizen. Ik wilde nog even zeggen dat ik blij ben dat ik nu niet meer de enige zwangere ben, maar ik denk wel dat het moeilijk is voor Miriam, Franka en Hope... Amber en Me2 al voor de tweede keer en zij nog steeds niet... Ik gun het jullie zo, meiden, kom er alsjeblieft snel bij... Ik ga nu weer aan het werk, groetjes aan iedereen! Liefs, Jude.
heey meiden ik heb heel wat bij te lezen zie ik maar dat komt van het weekend wel ik wou melden dat ik terug ben van vakantie en ongi ben Ergens deed het toch weer pijn dat het weer niet zo mocht zijn hope meid heb je ook al gesms't maar ik heb veel aan je moeten denken knuf hoop dat als ik terug lees dat het met iedereen goed gaat knuf miriam ps verder natuurlijk heerlijk uitgerust
hey jude, goed dat alles terug in orde was, het is en blijft toch altijd onzeker zijn he, als je iets anders of minder voelt, maar in ieder geval alles goed en die harde buiken is reeds oefening van de baarmoeder hoorde ik vaak, kan geen kwaad zolang je het niet te vaak en te lang hebt inderdaad. en zeggen ze iets qua geschat gewicht ofzo? bij mij zat die schatting er dus ver naast hehe Ja, de tijd gaat snel he, ik vond dat het vanaf 30weken echt begon te vliegen de tijd, en eenmaal je mag beginnen aftellen naar je zwangerschapsverlof gaat het in stroomversnelling! miriam, sorry wist even niet dat je nod rond deze periode was, vandaar dat Me 2 dacht dat je misschien goed nieuws zou hebben, helaas, gelukkig heb je goed uitgerust en genoten, dus terug volle bak energie en wie weet volgende ronde terug raak? ik duim alvast verder voor jou franka en hope! hehe, heb ik me daarnet bult verschoten, Merel lag in de box, voortdurend te huilen terwijl ik aan dweilen was, ik wil haar speen gaan geven, loop op blote voeten op dwars gedweilde vloer, baaaaam daar glij ik bijna op mijn poep met hoofd tegen de deur, brrr even geluk gehad, mag je niet voorstellen dat je zo bewusteloos ligt en hubbie die maar vanavond laat na werkreceptie rond 22u thuiskomt...het geluk en ongeluk kan toch in een klein hoekje schuilen he, hoop voor jullie hope, franka en miriam, dat het vlug tevoorschijn mag komen jullie geluk! want jullie verdienen het zo! liefs flyke
franka brand in de school meid wat schrikken zeg jammer dat je niet op hart van nederland kwam hihihi nee beter is maar goed dat je daar niet kwam en deze ronde was ook jou ronde niet meid wat balen zeg, weet je ik vraag me vaak af waarom moet het zo lang duren voor we gelukkig mogen worden, en ik denk dat jij dat ook wel zult denken waarom lukt het nu gewoon niet. maar toch ben ik er van overtuigt dat we niet al te lang meer hoeven wachten knuf marieke neia gedoopt en een fijne mooie dienst met dierbaren om je heen fijn meid amber ook nog van harte met de verjaardag van lize al weer 1 jaar wat gaat de tijd toch snel echt maf maar wel leuk hoop dat je een leuke dag hebt gehad. Hoe gaat het verder met je begin je al weer iets te zien een bol buikje? jude o fijn dat alles op de controle er goed en fijn uitzag meid en je moet je geen spoken meer in je hoofd halen hoor dat is nu afgelopen je mag alleen maar genieten genieten en genieten flyke weer aan het werk meid dat je thuis wilt blijven ja daar kan ik me een voorstelling van maken lijkt me ook moeilijk om weer te moeten werken me2 ook hier ga ik je feliciteren met je zwangerschap en duimen dat het ook tot een goed eind gebracht mag worden maar dat zal vast wel wanneer ben je uitgerekend? marla meid ook al ben je er niet heel veel je komt toch telkens weer even langs meid en dat is al heel fijn en de dingen die je zegt tegen iedereen is zo fijn zo lief, je bent een lieverd. En mijn broer ach ja daar denk ik maar niet aan. jette wat een gedoe he om het topic te vinden ik heb het gevonden via jou nieuwe stukje bij miskramen daardoor wist ik dat het verplaast is en dat ik elders moest kijken. hoe is het verder met jou en bij je thuis? hope meid meid we hebben gesms't en het is zwaar kloten ander woord is er niet hoe moeilijk moet het wel niet voor je zijn zo positief en zelfs dat helpt niet en ik weet je bent bang maar de kansen zijn niet voorbij hoor dat moet je goed weten ik weet dat ik veel meer kansen heb en dan niet moet klagen maar ook bij jou kan het toch nog en meid ik hoop met heel mijn hart dat het goed komt en dat we hier dit topic fijn kunnen sluiten als de tijd rijp is en we in ieder geval allemaal 1 of meerdere kindjes hebben jij ik en franka en de andere meiden die opnieuw zwanger worden. Ik had dit niet zien aankomen had natuurlijk geen internet maar je berichtje deed me pijn in mijn hart voor jou, je verdiende het meid om positief te mogen testen en niet om ongi te worden. Ik hoop dat je toch op een bepaalde manier hebt kunnen genieten van je vakantie je had het heel erg nodig je zit in mijn gedachten meid ik durf niet te zeggen of ik iemand vergeten ben maar anders sorry nou ik heb een heerlijke twee weken gehad wel internet gemist soms is het gewoon fijn om even je gedachten en wat je voelt hier neer te zetten en dat kon niet. We hebben best heel mooi en goed weer gehad en ik heb heerlijk ontspannen vakantie gehad. Het werd even verstoord door mijn ongi en het bericht dat ik van hope kreeg dan voel je je zo rot je kunt niks doen en ik zou alle pijn wel even bij haar weg willen halen maar dat kan niet dat is rot De ongi was ergens toch weer onverwacht ik had niet echt hoge verwachtigen maar de ongi kwam 3 dagen eerder en dat houdt in dat het ook niet regelmatig meer is na de laaste miskraam en dan ben ik bang dat het nog een hele tijd gaat duren voor het geluk weer aan onze zijde mag staan. het doet pijn te moeten wachten en geduld te moeten hebben. Het is jullie allen van harte gegunt echt waar niemand zou ik het hier misgunnen de zwangerschap maar mijn hart huilt omdat ik nog niet opnieuw zwanger ben. en dat doet me pijn en ook ik zie iedereen om ons heen ineens zwanger worden terwijl wij de eerste waren ooit. nu bijna de laaste dat doet ook pijn. Ik heb een geweldige verjaardag gehad mijn ouders zusje en vriend kwamen zonder dat ik het wist en dat was heel gezellig lekker bbq en zondags de oom met vriendin en kids van mijn man ook heel gezellig veel sms jes gekregen en ook hier de felicitatie's echt fijn en leuk dank jullie wel daarvoor. Mijn vriendin is tot op heden nog niet bevallen heb alle kado's in huis maar zie er zo tegenop om als ze straks de kleine heeft er naar toe te moeten gaan ik weet niet hoe mijn gevoel dan is en ben bang voor mijn gevoel. Ze wordt dinsdag opgenomen en ingeleid als ze dan nog niet uit haar eigen bevallen is. Ze loopt nu 6 weken lang al met 2 cm onstluiting en de weeen gaan tot op heden nog niet verder, ze is dan 38 weken en een x aantal dagen dus afwachten nog even had ergens gehoopt dat het kindje in mijn vakantie geboren zou worden kon ik daar even wennen dat het echt zo is. nou liefs miriam
Miriam, fijn dat je weer terug bent en zo te lezen een fijne vakantie hebt gehad. Wat een verassing om bezoek te krijgen op je verjaardag. Wel balen van je ongi en dat de baby van je vriendin nog niet geboren is. Rest van de meiden, allemaal goed weekend gehad? Flyke, heel veel succes vandaag, laat je weten hoe het was om weer te gaan werken? Hier alles zijn gangetje, niet echt veel spannends te melden. We hebben een heerlijk weekend gehad. Niet veel op de planning gehad dus lekker kunnen genieten van het weekend. Helaas nog steeds de lappen niet weg bij mij donderdag ga ik op controle bij de VK. Ben benieuwd wat ze er van zegt. Mijn tante die vroeger kraamverpleegster is geweest vertelde dat ik dit had kunnen verwachten. Bij mensen met rood haar (ja, ik ben roodharig ) moesten ze vroeger erg allert zijn i.v.m. achtergebleven placentaresten en lange bloedingen na de bevalling. dit vertelde de verpleegster in het ziekenhuis na de curettage ook al. Ik heb er nog nooit verder van gehoord, maar het zal dan wel zo! Vandaag druk in het huishouden aan de slag (dat krijg je als je een rustig weekend hebt gehad hihihi). Vanavond kraamvisite, dus moet de boel weer flink in orden zijn. Ik heb al 1/2 uur staan strijken, maar nu eerst een bakje koffie voor mezelf! Dikke kus aan allemaal Minka
Minka: wat een "grappig" verhaal over roodharigen! Kennelijk is dat dus in de beroepsgroep wel bekend! Ik hoop echt dat je er snel vanaf bent! Miriam: welkom terug he! JA het is hier inderdaad stil. Even een vraagje: Mijn man en JP hebben vorige week buikgriep gehad. Er schijnt een virus te heersen. Ik heb daar dus helaas sinds van morgen ook last van. Bij de zwangerschap van JP ben ik echt NUL keer ziek geweest dus heb me daar niet in verdiept. Kan zo een buikgriepvirus kwaad voor het ongeboren vruchtje?
Me2, het kan geen kwaad voor je kleintje hoor. Maar wel erg vervelend voor jou! Als je maar goed blijft drinken, dat is erg belangrijk. Heel veel beterschap, ik hoop dat je er snel vanaf bent. Liefs Minka
me 2, ik had ook een darmvirus toen ik zwanger was van Merel, kan geen kwaad, ik kreeg speciale medicatie om buikloop enz en darmsysteem terug in orde te brengen. minka, ik ben doodop, mijn hoofd staat op springen, was megadruk op het werk,pfiew ben dit echt niet meer gewoon en hele tijd die concentratie. Vanmorgen 6.30u opgestaan om kwart vr acht was Merel in de creche, haar in relaxzitje gezet met zo een houder met beertjes boven haar, zodat ze kon spelen (is dit gewoon van op speelmat thuis) en toen ik haar om 16u ging halen lag ze in de box. Ze zeiden dat ze heel braaf is geweest, en heel vriendelijke baby is, lachen en brabbalen naar iedereen, heeft blijkbaar ook beetje geslapen, ze viel daarnet in slaap thuis, dus nu vlug es op pc, denk dat dit ook een lastige dag was voor haar met al die kindjes en nieuwe indrukken rond haar. tot laters liefs flyke
Hé Miriam, fijn dat je er weer bent en zo te horen heb je een fijne vakantie gehad (op je ongi na) Ik zag dat je het topic van Danique gesloten hebt. Wat ontzettend knap van je. Ik ben supertrots op je! Het betekend natuurlijk niet dat Danique vergeten zal worden. Ze heeft hier altijd een plekje! Hope: hoe gaat het nu met jullie? Durven jullie al naar een nieuwe poging te kijken of is het nog lastig? Ik hoop het zo voor jullie! Minka: het verhaal van de roodharigen kende ik nog niet (maar ik heb dan ook geen rood haar (donker blond) Ik hoop dat het nu héél snel over zal gaan. Jude: fijn dat alles goed gaat met jullie manneke. Zijn jullie druk met de voorbereidingen? (kamertje, geboortekaartje, al het papierwerk, etc) Geniet er maar lekker van, want dat heb je verdient! Hier is het weer vanouds druk. Ik heb nauwelijks tijd voor andere dingen. Ik zit nu weer in het schoolritme, maar moet wel wennen aan de hectiek. Vandaag kwam mijn klassenmoeder vertellen, dat ze in verwachting is van de derde Ze vond het wel heel moeilijk om te vertellen en hoopte dat ik zowieso zwanger zou zijn, voordat haar kindje geboren werd. Ze ging er héél hard voor duimen en kaarsjes voor branden (wel weer erg lief van haar, ook al is het even slikken) Ik ga nu weer snel aan de slag met voorbereidingen voor morgen, dan kan ik vanavond ook nog even andere dingen doen (strijken, stofzuigen en dan uiteindelijk ook even bankhangen) Groetjes voor iedereen! Veel liefs Franka
Franka: klinkt heftig hoor al die hectiek op school! Wel lief van die klassenmoeder maar ook wel weer erg confronterend denk ik. Al die kaarsjes en duimen moeten toch binnenkort het gewenste resultaat geven! Flyke: kan me voorstellen dat je hoofd even omloopt zo die eerste tijd op het werk. Gelukkig heeft Merel het goed gehad! Klinkt alsof ze zich ebst heeft vermaakt. Mijn ervaring is ook dat ze zoveel indrukken hebben op zo'n dag dat ze zo liggen te slapen!
hey flyke, dus weer aan de slag he? nog wel even geprobeerd lees ik om je verlof te rekken, door te vallen tijdens het dweilen 8) niet gelukt dus! ha ha ha! Dominique is ook altijd moe als ze terug komt van de creche, doodmoe kun je wel zeggen, de vrijdag erna is ze nog moe hi hi hi zoveel indrukken zoveel kindjes! Ik ben blij dat ze maar 1 dag gaat in de week. pffff hier gaat het redelijk, heb al twee weken gebroken nachten, dominque wordt om de vier a vijf uur wakker dan moet ze hoesten, dus krijgt ze een hoestdrankje en wat roosvicee en mevrouw slaapt weer verder, maar ik moet dan weer in slaap zien te komen niet dus. Ook heb ik afgelopen vrijden een wortelkanaalbehandeling gehad en nog erg veel last, hoop maar dat dit snel over gaat. Dus het gaat hier niet zo toppie, maar mag niet klagen! liefs jette
meiden ik moet nog wel wennen aan onze nieuwe omgeving soms dan kijk ik tusssen de berichten bij miskraam en dan denk ik huh waar zijn ze nou? maar ja dat wennnen komt vanzelf wel weer. heeft marla het hier al een keer gevonden? en de rest? ben bekaf vanacht de slaap niet kunnen vatten mijn vriendin is vanmorgen opgenomen en wordt ingeleid definitief dus het is zover. En ik kon er niet van slapen ben zo bang dat ik een heel naar gevoel krijg op het moment dat het kindje er is. Om afleiding te krijgen ben ik bezig met mijn slaapkamer te schilderen dus druk druk in de weer. afleiding en niet hoeven denken. nog een paar dagen vakantie en dan begint het harde leven al weer. nou gr miriam
nou mijn vriendin is bevallen van een dochter Romy genaamd het is toch slikken hoor zie er als een berg tegenop om er heen te gaan en het positieve is ver te zoeken. sorry voor dit rot nieuws van mijn kant uit miriam
He Miriam, dat zal zeker wel slikken zijn.....Je hebt nu nog een paar dagen vakantie dus doe rustig aan. Ik denk dat je vriendin best begrijpt dat je niet meteen op de stoep staat....
ai miriam, kan me voorstellen dat nu romy er echt is het extra moeilijk is voor je, denk ook zoals ME2 zegt dat je vriendin het zal begrijpen, dikke knuffel! amber, maandag met de drukte van mijn eerste werkdag vergeten, sorry hoe was het bij vk, groot geluk toen je hartje zag kloppen zeker? wanneer mag je terug naar gyn? jette, wortelkanaalbehandeling? op wat slaat dat? op je haarwortels? ben niet goed mee.... me2, alles goed met jou, wanneer jij volgende echo, vullen jullie agenda niet aan? franka, terug confronterend, je klassenmoeder zwanger (vond het wel raar woord klassenmoeder, wat houdt dit in, een juf met jaren ervaring waarop je kan terugvallen of zo?), wel lief van haar dat ze met je meeduimt en volgens mij zal jij heel zeker zwanger zijn tegen dat haar kindje er is, heb dat gevoel! oja, mijn schoonouders die op pensioen zijn en aanvankelijk zeiden dat als Merel ziek is en niet naar de creche mag, ze bij hen mag gaan. Was ik al blij mee, want waar moet je anders met ziek kindje naar toe als je moet werken... maar....hubbie liet zonet weten dat ze graag eens met ons zouden spreken dit weekend of wij het aantal dagen bij de creche kunnen wijzigen, bv van 4 (nu) naar 3 dagen in de toekomst: dan kan ze 1dag per week naar hen! ben er wat versteld van! zou ik wel leuk vinden, dagje vertroeteld van mammie en pappie ipv crechedag nuja is nog niet helemaal zeker en kijken hoe de creche reageert. Voor de rest, gisteren had Merel een mindere dag in de creche zeiden ze, ze had in de middag veel gehuild, crechemoeder had ze dan op schoot genomen en is daar in slaap gevallen...toen ik na mijn werk naar huis wou, stom stom stom flyke, had mijn lichten van auto hele dag laten branden (nochtans tuut er een alarmpje als je uitstapt en lichten nog branden), flyke dus nooit gehoord op opgelet, dus ik stond daar. HUbbie dan maar opgebeld, met Merel en zijn auto en startkabels gekomen en ik kon terug vertrekken oef, dan met alle snelheid voor de laatste keer naar kine toe, en nu OEF een dagje thuis. Ben heel blij dat ik vandaag thuis ben, had het echt al nodig, zo twee dagen om 6.30u opstaan, alles organiseren en doen,hele dag gaan werken, savonds nog wat doen, laat in bed en terug op, en ik slaap toch o zo graag, was supervermoeid en hoofdpijn maar nu recupdagje oei is wat langer geworden dan ik dacht hier, liefs flyke