tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ach Franka wat prachtig. nee het laat mannen ook niet onberoerd en zeker als in je omgeving anderen dat geluk hen wel toelacht.....prachtig, prachtig. MOest ook een traantje wegpinken......

2. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    o franka wat mooi en wat knap dat franka man dat kan hele mooie tekst en wat wij vrouwen ons afvragen hoe het zou zijn geweest zie je nu ook sterk hier in terug dus de mannen zijn zeker niet minder er mee bezig als ons maar op een andere manier

straks nog even naar mijn vriendin toch even er heen kijken naar de kleine nu ze thuis zijn kijken hoe het gaat en hoe ik me voel dan hoef ik volgende week doordeweeks er in ieder geval niet naar toe

nou fijne avond iedereen nog
    liefs miriam

3. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Miriam, hoe was het bij je vriendin? viel het tegen om haar weer te zien?

Franka, tja de mannen voelen het verdriet ook heus wel, ze zullen het alleen niet zo snel laten merken.
    Wat een mooie songtekst wow, ik zou de muziek er graag bij willen horen.
    Is dat mogelijk via internet?

Marieke, tjeetje meid! Ik schrok van je verhaal.
    Dat zal geen prettige ingreep worden, en dan ook pas eind oktober, dan moet je er zo lang nog tegenaan hikken.
    Maar zoals het nu is is natuurlijk ook n iks.
    Ik spreek je nog wel voor die tijd ;)

Ik houd het even kort vandaag, ben vanmiddag mijn bedje ingedoken na de controle aan de Gyna.
    Helaas dus geen goed bericht, er zit nog een placentarest van 1 x 1.5 cm, vrijdag krijg ik dus een 2e curretage :cry:
    Leuk is het natuurlijk niet, maar het zal moeten gebeuren.
    Volgende keer ben ik er weer wat uitgebreider.

Allemaal dikke kus
    Minka

4. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Jeetje Minka, dat meen je niet. Vreselijk!
    Ik had zo gehoopt, dat het nu beter zou gaan. Weet je al wanneer je weer terug moet?
    Veel sterkte.

Liefs Franka

5. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    minka meid wat naar gatver nog resten ja tjee het lijkt wel of het hier nooit gewoon kan gaan hier met de meiden bij iedereen is wel iets

ik ben niet geweest schaam me er wel iets voor maar heb er echt totaal geen behoefte aan heb er echt geen zin in.
    dus ga nog niet.

weet niet wanneer wel zien we dan wel weer.

vandaag weer volop aan de bak geweest zuur hoor zo na de vakantie direct volop weer even slikken weer drie meiden zwanger bij ons op de afdeling maar ik weet het het gaat gewoon door en door.

Verder hier ook alles goed, ineens weer in het drukke leventje
    nu net er weer en morgen om 7 uur al weer er uit omdat dan die wekker weer afloopt
    nou iedereen fijne avond
    liefs miriam

6. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Hé Miriam,

Je moet echt gaan, wanneer je er klaar voor bent. Je vriendin zal dit vast begrijpen.

De eerste werkdag heb je alweer achter de rug. Hoeveel dagen en uren werk je nu?
    Alvast veel succes op je werk morgen.

Liefs Franka

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Minka: oh neeeee wat naar! Heel veel succes vrijdag! Hoop dat het nu eens echt ophoudt voor je! Dikke knuf!

Miriam: ja zuur weer werken en dan ook nog eens 3 zwangeren.....houd je verstand maart even op nul.

Je moet inderdaad pas weer naar je vriendin gaan als je er zelf aan toe bent. Je hebt je gezicht al getoond en dat is genoeg voor nu hoor! Dat zal zij toch ook (moeten) begrijpen!

Franka: hoe is het bij jou?

8. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    werk 36 uur in 5 dagen verdeeld over maandag tot en met zaterdag en ze kunnen me inplannen tussen 6 uur sóchtens en 11 s'avonds dus je weet nooit precies wat ze van plan zijn en het is altijd afwachten wanneer ik moet werken

ja het is best zuur zo terug te komen was gister ook echt bekaf lag op tijd in bed en ben nu nog moe nou ja ook daar komen we wel doorheen.

heey franka hoe is het met jou nu?

dames die ook moeten werken werkse liefs miriam

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hey minka ik las nu pas dat je een tweede curretage moet ondergaan, hoe is het afgelopen, hoe voel jij je nu?

Jette

10. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Jette, de curettage is pas vrijdag.
    Ik denk er maar niet teveel aan, gewoon over me heen laten komen is het beste denk ik.

Ik heb vanochtend contact opgenomen met het KDV
    Ik had nog niks gehoord over de plaatsing op ma, di en do.
    De di en do zitten dus helemaal vol en er is een wachtlijst voor.
    De ma en vr kan wel (dus zal ik de donderdag vrij gaan nemen met werken) maar de di gaat dus een probleem worden :confused:
    Ik moest maar op zoek gaan naar andere oppas voor dinsdags.
    Tja, makkelijk gezegd natuurlijk!
    Minka-man heeft al standaard de woensdag vrij en ik verwacht niet dat hij dat zomaar kan verschuiven.
    We zullen wel zien hoe het gaat lopen.

Voor de rest weinig nieuws van deze kant, het is hier erg rustig, waar zijn jullie allemaal?

Liefs Minka

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey minka dat is vervelend zeg met de KD, gelukkig hoef ik dominique maar 1 dag "onder te brengen" en kon dus wat schuiven, dinsdags en vrijdags past mijn moeder op, en donderdags gaat ze naar de creche.

het is mega rustig hier, mis alle vaste meiden best wel, maar ja ook wel begrijpelijk allemaal druk natuurlijk, ik heb het voordeel op het werk zo even te kunnen inloggen maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

He heel veel succes vrijdag meis!

Jette

12. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Jette, dan is het inderdaad makkelijker om maar 1 dag naar het KDV te gaan. oppas oma's is hier geen optie, mijn moeder woont 2 1/2 uur met de trein hiervandaag en Minka-man's moeder 45 min. (maar zou ook niet willen dat ze daar naar toe gaat ;) )

Ik kon ook altijd wel vanaf het werk inloggen als het even rustig was.
    Nu zit ik natuurlijk thuis en heb overdag alle tijd om hier te komen spieken hahaha.
    Morgen naar het CB; de eerste prikjes! Iemand nog tips?
    Ik ben benieuwd hoeveel Eline gegroeid is, heb tussendoor geen weging/meting meer gedaan.

Ik spreek jullie vast nog wel deze week!

13. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    minka en jette ik is er nog wel hoor, maar het inderdaad heel rustig marieke, marla,neeke,jude,franka,hope,flyke,me2 en amber die zijn waarschijnlijk allemaal druk druk
    en voor hope is het denk ik te confronterend hier nu mischien ook voor franka soms heb ik er ook wel moeite mee maar ik hoop wel uit de grond van mijn hart dat het niet doodbloeit hier zo

vanavond naar mijn ouders op de koffie zijn 31 jaar getrouwd

net nog even vriendin gebeld en denk dat ik het wel een beetje geacepteerd heb heb in ieder geval voor vrijdag afgesproken kijken hoe het gaat vrijdag ochtend

nou dames fijne avond liefs miriam

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik bne er ook hoor!

Miriam: hoop dat je het een beetje hebt geaccepteerd, mar als je er nog niet aan toe bent denk ik dat je vrindin je best begrijpt....

Minka wat balen van die kinderopvrng....irritant als je op een kdv bent aangewezen (ik weet er alles van omdat onze ouders wel heeeeeel ver weg wonen ;)) Hoop dat je snel boven aan de lijst staat. wellicht een oppasmoeder in de buurt?
    JP heeft nooit angst/last gehad van de prikjes....dus tips heb ik niet anders dan zelf ook rustig blijven dan voelen ze zich veilig! Veel succes bij het CB ben ook benieuwd of Eline goed is gegroeid!

15. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Ha meiden, ik ben er nog wel hoor, en ik denk zeer zeker aan jullie, maar ik kan op werk niet inloggen (wel even snel spieken tussendoor ;) ), en 's avonds ben ik erg moe (eigenlijk de hele dag door de laatste tijd :( , vrijwel mijn enige kwaaltje buiten af en toe harde buiken), ik kom er de laatste tijd vaak gewoon niet toe dan internet op te starten en te posten...

Maar ik kom straks even alles bijlezen en posten!

X
    Jude.

16. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Hoi meiden, pfffff er is toch best een hoop geschreven de afgelopen tijd, ik weet niet meer wat ik allemaal gelezen heb :) .

Maar ik heb wel een aantal dingen voorbij zien komen.

Marieke, wat enorm :c: dat je toch weer geopereerd moet worden! Ik hoop dat ze het toch kunnen oplossen en dat niet dat doemscenario werkelijkheid wordt waar je het over had... Helemaal niet meer kunnen "knuffelen" met je mannetje (om te zo maar eens uit te drukken) daar moet je toch niet aan denken...
    Hoe gaat het nu verder met je vader vroeg ik mij af?

Minka, ook voor jou enorm :c: dat je weer gecurreteerd moet worden! Hoe kan dat nu, dat ze toch niet alles weg hebben kunnen halen de vorige keer? Dus je blijft nog steeds bloedverlies houden nu? Pfff... dat stel je je van te voren toch echt wel anders voor he? Dus voor jou ook nog geen "knuffelen" neem ik aan...

Miriam, voor jou ook balen allemaal met je werk, allemaal zwangeren om je heen en ook nog je vriendin die net bevallen is, het valt niet mee voor jou. Hopelijk kun je hier snel met goed nieuws komen, meid!

Franka, wat een mooie tekst las ik! Ik vroeg me af wanneer je weer naar het ziekenhuis moet (was toch ergens september/oktober?!). Hopelijk gaan ze dan concreet iets voor jullie doen... Ik weet hoe je je voelt... zo machteloos als het steeds niet wil lukken. Maar 1 troost... straks lukt het echt wel en dan is het het wachten toch wel waard geweest, dat was tenminste mijn ervaring. Enne, waar je lang op hebt moeten wachten, waardeer je ook heel erg :D .

Hope, hoe is het nu met jou? Ik las op je andere topic dat je inmiddels een nieuwe datum weet. Gelukkig maar, dan kan je daar naar toe leven. Ik hoop zo dat het deze keer dan eindelijk wel zo mag zijn.

Me2 en Amber, hoe gaat het met jullie? Voelen jullie je al wat beter? Voelt het nu anders als bij de eerste, nu jullie hebben meegemaakt dat het ook goed kan gaan, of blijft de angst hetzelfde als bij de eerste en raak je dat nooit meer kwijt? Vroeg ik mij af...

Flyke, hoe is het werken je tot nu toe bevallen? Zal wel zwaar zijn, he?

Ik hoop dat ik iedereen nu gehad heb, anders sorry... niet met opzet...

Tja en met mij, alles gaat zijn gangetje. In werk heb ik niet meer zo'n zin op dit moment, het gaat allemaal wat moeizamer om het zo maar te zeggen. Ik kan me er niet meer zo op concentreren en alles gaat in een iets langzamer tempo... Maar verder heb ik niet veel te klagen, het gaat wel goed eigenlijk. Zo goed dat ik denk, binnenkort zullen de kwaaltjes wel in alle hevigheid toeslaan...

Mij viel trouwens nog wel een vraagje in. Weten jullie hoe het zit met resusfactor? Ik ben negatief en mijn man is positief. Dat kan straks een probleem opleveren weet ik. Nu las ik dat je dan met 30 weken een spuit moet krijgen?! Is dat standaard? En houden ze dat in het ziekenhuis zelf in de gaten dat ze dat moeten doen dan? Want de volgende afspraak is met 30 weken en ik ben het de vorige keer vergeten te vragen hoe dit zit. Geen idee of ik het zelf nog moet aankaarten dan... Nou ja, als de gyn er niks over zegt dan maak ik er zelf wel een opmerking over...

Liefs,
    Jude.

17. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Jude: geniet van het feit dat je je geod voelt! En kwaaltjes hoeven niet te komen hoor! Ik hebme tot de laatste minuut goed gevoeld!

IK ervaar deze zwangerschap wel anders. De angst blijft, maar ik kan het beter handelen. Ik poraat de hele tijd tegen mezelf dat de echo goed was en dat er geen enkele reden is tot twijfel. Bij mijn vorige zwangerschap overheerste vaak de irrealistische angst...
    Verder vind ik het nu wle zwaarder. Ben heel moe want moet ook nog voor een klein mannetje zorgen die nu elke nacht opeens tig keer wakker wordt van een nare droom oid en ook moet ik nog veel met hem sjouwen omdat hij nog niet kan lopen :) Ben ook msselijekr dan bij JP. Ik heb as maandag weer een echo....ik hoop echt dat het allemaal weer ok is!

18. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He meiden,

Ik ben er ook nog hoor. Maar inderdaad heel erg druk, druk druk.
    Lijkt wel alsof ik nu meer last krijg van de combinatie werken, Neia, huishouden en sociale leven als een paar weken geleden. Ik krijg het allemaal niet meer bolgewerkt.
    Ik moet ook wel zeggen dat ik de laatste tijd veel hoofdpijn heb en vaak in bad of op bed lig 's avonds. En anders zijn we wel bij mijn ouders....
    Op m'n werk kan ik helaas niet spieken, is ook mega druk.
    Maar nu dus even kort in mijn pauze.....

Minka, meid wat verschrikkelijk zeg! :evil: Ongelofelijk wat je aan zo'n bevalling kan overhouden. En dat de vorige curretage niet genoeg is geweest is echt flink balen.
    Ik denk hetzelfde als jou: over je heen laten komen, meer kun je niet doen. Je zult wel weer kapot zijn na vrijdag. Sterkte meid!

Me2, kan me voorstellen dat het nu een stuk zwaarder is.
    Zielig dat JP nu vaak 's nachts wakker wordt. Natuurlijk ook zielig voor de mama want die kan het er nu helemaal niet bij hebben. ;)
    Inderdaad op jezelf inpraten dat het gewoon goed moet komen. Nog een paar nachtjes slapen dan is het maandag............

Jette, lekker dat je af en toe op je werk kunt spieken. Ik ben jaloers....

Miriam, pfff meid wat heb je het toch zwaar. En toch weer een afspraak gemaakt met je vriendin, je bent echt een doorzetter he?! Ik weet zeker dat zij geen lievere/betere vriendin kan wensen.
    Succes met werken!

Jude, geniet van deze tijd zonder kwaaltjes. Zoals Me2 al zei het kan zijn dat je geen kwaaltjes meer krijgt, dat hoop ik voor je. Maar ik vond dit de mooiste tijd en op het einde was het zwaar en alles zat in de weg. Dus geniet lekker! En inderdaad op tijd naar bed, want er gebeurd heel veel in je lichaam.

Alle andere meiden, een dikke knuffel, hopelijk horen we weer snel van jullie.

Ik ben nog steeds niet over de schrik heen. Ben echt ziek als ik eraan denk. Ik moet ook constant denken aan de mogelijkheid dat het niet meer goed komt en dat we dus nooit meer intiem kunnen zijn en er geen kindjes meer kunnen komen (mocht dit ons gegeven zijn). Pfff ik heb het er echt zwaar mee, en kan het moeilijk van me afzetten.

2 November zouden we eigenlijk vakantie hebben, maarja dat feest gaat natuurlijk niet door. Nu had Mark het geweldige idee om 6 oktober een midweek met z'n 3en weg te gaan. Zometeen krijg ik op mijn werk te horen of dat door kan gaan. Ik hoop het zo, ben er echt aan toe.

Mijn vader knapt eindelijk een beetje op. Hij is echt een stuk vrolijker, heerlijk.
    Neia is een schatje. Maandag zijn we naar het cb geweest, ze weegt nu 6110 gram en is 64 cm. Ze doet het erg goed en zit al een hele tijd op 4 voedingen. Ze kreeg helaas wel weer prikjes. Gelukkig reageerde ze er deze keer niet zo heftig op als de vorige keer.
    Minka een tip: als de prikjes zijn geweest pak Eline dan gelijk op en knuffel haar flink en zeg lieve woordjes tegen haar. De vorige keer heeft Neia 3,5 uur bij mijn moeder gehuild. Volgens de cb arts was dat van de schrik en alleen een papa en mama voelt dan vertrouwd.
    Dat wist ik dus niet, dus de volgende keer neem ik dus echt vrij.
    Succes meid! Het is voor een mama gewoon erg moeilijk om haar kindje zo te zien. Natuurlijk kun je ook een (halve) paracetamol zetpil zetten, dat doen wij altijd.

X Marieke

19. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Ik ben er ook nog, maar kan helaas ook niet tussendoor even kijken (kan moeilijk zeggen: 'sorry 21 kleuters, jullie moeten je even vermaken, zodat ik kan posten' ;) ) Dat maakt het wel lastiger, maar ik denk wel aan jullie hoor!

Minka: alvast superveel succes en sterkte voor vrijdag. Ik hoop dat dit nu toch echt de allerlaatste keer zal zijn.

Miriam: fijn dat je je vriendin hebt gesproken en ook weer een afspraak hebt gemaakt. Bekijk het even op de dag zelf of je er al aan toe bent, zo niet dan begrijpt ze het best. Wat een onregelmatigheid in die werktijden van jou. Krijg je wel op tijd te horen wat je uren zijn of krijg je een weekschema?

Even kort een echo-berichtje:
    Ik moet inderdaad een afspraak maken voor eind september, begin oktober maar ik kan de telefoon nog niet oppakken. Mijn schoonzus zei twee weken geleden al, dat ik moest bellen, anders zitten we zo weer in november. Het benauwd me eerlijk gezegd wel een beetje (is dit heel raar?) Ik wil zo graag spontaan zwanger raken en dat het iets van ons samen zou zijn, zonder allerlei toestanden. Aan de andere kant wil ik graag dat er wat gedaan wordt en het nu snel resultaat geeft. Het voelt zo dubbel. Misschien probeer ik vrijdag wel te bellen, maar ik beloof niets.

Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs Franka

20. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Franak: ik had allang gebeld :) maar begrijp je gevoel...je wilt dat het echt zonder inmenging gebeurd en als je een afspraak maakt zal het altijd wat clinisch zijn.........Ik heb daar zelf helemaal geen moeite mee, want had bij mijn bealling ook 2 vk's en 2 gyns aan mijn bed en ik vond het heerlijk, voor mij hoe meer hoe beter, maar begrjip dat dat juist voor veel mensen totaal niet fijn is.

MArieke: fijn dat je vader iets opknapt. Je zal daar wel veel tijd spenderen! Goed te horen dat jullie mesije het ook goed doet! Ik vind je echt wel sterk overkomen voor wat betreft jouw operatie ed. Ik zou behoorlijk in de put zitten. Je moet er vanuit gaan dat het goed komt! Wij duimen allemaal voor je!

Deel Deze Pagina