tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hope, rust zal je goed doen hoor!
    Neem rustig je tijd en ga ontspannen je volgend traject in.

Hier weinig nieuws te melden, alles gaat prima, soms verveel ik me een beetje met dit regenweer.
    Ik heb zin om lekker te gaan wandelen, maar helaas.
    Morgen komt mijn moeder weer op bezoek, voor de rest weinig activiteiten deze week.

Liefs Minka

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    MInka: kan me die verveling ook nog wel herinneren....Ik gin dan maar in de auto rond rijden door de omgeving als het regende.....JP vond dat heerlijk. Ging hij ook nog even een slaapje doen :)

3. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Me2, dat is inderdaad ook een idee.
    Maar autorijden en slapen; ho maar, Eline kijkt liever rond! ;)
    Vooral in de nieuwe auto, die heeft een panoramisch dak, heerlijk zoals ze naar de bomen kan kijken!
    Ik heb mijn banner maar vernieuwd, is toch ook iets nuttigs!

Ik had vandaag mijn kledingkast willen uitmesten, maar heb vandaag echt zo'n bui dat elke oude sloebertrui nog wel eens aan kan, terwijl ze echt weg moeten.
    Dit klusje schuif ik dus wel door naar volgende week.

4. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Hope, wat goed dat je nu tijdelijk maar halve dagen hoeft te werken, soms heb je dat gewoon echt even nodig! Hopelijk knap je er snel van op en dan vol goede moed en energie op naar de volgende (en hopelijk laatste :D !) poging. Trouwens, leuke vlotte nieuwe coupe (zag het op hyves). Helaas kan ik dat niet, veel te dun haar, blijft bij mij niet zo zitten, hoor!

En Franka, echt goed dat je nu een datum hebt vastgelegd voor eind oktober. Nu kan je daar naar toe leven en wie weet mag je voor een ander soort echo gaan!

Ja, Minka, ik ken dat van die kleding opruimen... Soms kan ik heel goed dingen weggooien maar soms heb ik precies hetzelfde als jij, ha ha! Kan me voorstellen dat je je soms verveelt met dit weer, hier is het vandaag ook echt rotweer geweest... Hoe gaat het verder met je, nog last van bloedingen of is het nu eindelijk voorbij?

Miriam, hoe gaat het nu met jou? Is het nog steeds zo druk op je werk met ongeruste mensen?

Hoe is het met de rest?

Hier is het redelijk goed. Vandaag gelukkig weer vrij gehad. Echt aan toe. Gisteren de hele dag met last van mijn darmen op werk gezeten, flink verstopt en daar kreeg ik een soort maagpijn van, ik denk omdat het vast zat of zo. Het voelde erg gespannen aan. Dus ik voelde me niet erg optimaal en was blij dat ik vandaag vrij was. Nu gaat het weer beter. Verder wel moe de hele tijd, maar meer klachten heb ik niet. Vrijdag weer naar het ziekenhuis toe, uitgebreide groeiecho met 30 weken. Maar afgelopen zaterdag hadden we ook de pretecho en dit was erg leuk. Ook groeicheck gehad en hij liep nog weer een beetje voor, eens kijken of het vrijdag ook zo uitkomt (zou wel moeten natuurlijk...).
    Het lijkt een kopietje van mijn man te zijn! En duidelijk een jongetje! Mijn moeder en schoonouders waren dus mee, mijn moeder wist het al en mijn schoonmoeder nu ook. Mijn schoonvader ging de gang op, die wilde het niet weten. Maar ja, hij was nog niet terug of mijn schoonmoeder versprak zich zowat. Hij heeft niks gezegd, maar ze denkt dat hij het toch gehoord heeft, ha ha!

En mijn autootje heb ik ook, wel even wennen nog en slaat soms nog af met optrekken (benzine is toch net iets anders dan diesel) maar het komt goed, gewoon genoeg oefenen, vandaag ook weer even een half uurtje hier in de buurt rondgereden om het gevoel en zelfvertrouwen te krijgen. Heerlijk, zo'n klein autootje en met dit rotweer kan ik gewoon met de auto overal naar toe.

O ja, voor ik het vergeet. We zijn langzaam aan bezig met het geboortekaartje uitzoeken. Wie er een wil krijgen tzt, laat het maar even weten, van de meesten heb ik het adres wel, maar niet van iedereen.

Liefs,
    Jude.

5. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heey meiden hier ook put weer hoor, echt niks aan zo je weet dan niet van gekkigheid wat je moet doen en je hebt nergens zin in. Ja het is nog onwijs druk bij ons op het werk zoveel onrust onvoorstelbaar hoe mensen dan reageren helaas.

jude goed van je hoor dat je veel rijdt oefening baart kunst hoor enne ik wil wel een kaartje tzt

morgen er ook weer op tijd uit dus ga nog even wat dingen doen en dan me bedje opzoeken
    iedereen fijne avond nog en slaapze voor straks of nu

greets miriam

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Jude lekker rondrijden! door veel te rijden word je pas echt rijvaardig!
    Geniet van je vrije dagje!

Minka: hoe is het met je bloedingen?

Miriam: sta je nog stevig naast de put?

Hier ook eindelijk op mijn werk verteld van de zwangerschap (je zite het nu ook zo duidelijk dat ik echt zwangerschapskleding aan moet..... Durfde steeds niet omdat mijn directe collega (waar ik close mee ben) al 2,5 jaar voor een 2de aan het proberen is en ik zocht steeds het juiste moment. Net als ik het dan wilde zeggen dan kwam zij toevallig net weer met een verhaal waardoor zij verdrietig was over dat het nog steeds niet was gelukt.....Ik durfde dan natuurlijk weer niets te zeggen, want wil haar steunen en ik begrijp ahar verdriet. Ik heb vanmorgen echter de stoute schoenen aangetrokken (mede omdat ik nu in NL naar kantoor ging en gewoon positiekleding aan wilde omdat niets meer zit en kan het niet eeuwig voor me houden....Ik heb het haar dus verteld met de boodschap dat ik had gehoopt dat zij eerder met zulk geweldig nieuws had kunnen komen........blijkt dat zij vanmorgen een posieve test in handen heeft gekregen! Echt te leuk! een last van mijn schouders en voel een enorme vreugde voor haar!

7. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    He Me2, wat fantastisch dat jullie nu samen kunnen zwangeren!
    Lekker samen jullie gevoelens delen. Gefeliciteerd!
    Het lijkt erg vroeg om met bijna 12 weken al in positiekleding te lopen, maar je hoort dat wel vaker bij nummer 2 of meer.
    Ben benieuwd hoe het met Amber is!

Jude, je hebt mijn adres wel he :)
    Heerlijk scheuren in je auto-tje, trap hem maar goed op het gas, dat vind hij leuk (en ik spreek uit ervaring ;) )

Vandaag een leuk dagje gehad met mijn moeder, Eline was super goed in haar hummetje, erg leuk voor oma dus.
    Ook een nieuw shirtje gehad van haar, wat ik haar morgen aan ga trekken samen met haar eerste spijkerjurkje (gekocht via marktplaats, bleek van de vrouw van een collega te zijn hihihi)
    Mijn bloedingen zijn (ik durf het bijna niet hardop te zeggen) zo goed als weg! jippie. Heb er nu ook wel een goed gevoel over gelukkig.
    Ik zal morgen een pakje condooms inpakken voor Minka-man hihihi, dan weet hij ook hoe het ervoor staat.

Tot snel allemaal
    Kus Minka

8. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hey me2, wat valt dat geweldig op zijn plek, dat je collega nu een positieve test had en jij vertelde dat je zwanger bent.
    Hoe voel jij je nu?

Heb je al nagedacht hoe je het straks allemaal gaat organiseren met 2 kleintjes, ga je dezelfde uren blijven werken?

Wij hebben het toevallig gisteren ook gehad over eventueel een tweede maar we zijn er nog niet uit, het gaat zo geweldig op deze manier, alles loopt gewoon.
    Dominique is zooooo'n schattig kind (zegt elke moeder dat niet?) maar de tijd vliegt ook zo snel voorbij, ze is zo al weer 8 maanden.
    Ach bij ons is natuurlijk de leeftijd een dilemma (we zijn te oud :D )
    vinden we zelf, maar dat is natuurlijk ook flauwekul, Minka je niet beledigd voelen hoor meis, zo is het helemaal niet bedoeld.
    Zo zijn we aldoor een beetje aan het dubben, het gaat nu zo goed, wat gebeurt er als je een tweede mag krijgen!

Jude lekker rondscheuren meis, enne moeilijk he geboortekaartjes uitzoeken? Zoveel keuze, ik weet nog dat ik bij de drukker stond en dacht dat ik 1 voorbeeldboek mee zou krijgen ja daaaag mijn hele auto werd volgestouwd met boeken, denk dat ik wel 15 boeken mee kreeg :( maar goed wij zijn er uit gekomen gaat jullie ook lukken meis!

Jette

9. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Jette, ik voel me niet beledigd hoor. Iedereen mag die keuze zelf maken vind ik.
    Ik voel me nog jong genoeg :) :) :)

10. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ben je ook minka, maar ik denk achteraf wel eens dat ik er ook wel eerder aan had willen beginnen, maar goed de situatie moet er ook naar zijn, eerder was ik er schijnbaar niet aan toe!

Maar dan wil ik jou vragen, zou jij nog een tweede willen op termijn?

Jette

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik had nooit gedacht een 2de te krijgen voor mijn 35ste :), maar het gaat hopeljik toch gebeuren!

Hahahaha ja en volgens mij vindt bijna elke moeder haar kind schattig en knap.......Vind dat wel grappig. Ik heb dat namelijk echt niet altijd met mijn zoon :)

Vooralsnog blijf ik gewoon full time werken. het gaat allemaal lekker zo. JP is enorm blij bij de oppasmama om de hoek en hij straalt gewoon als hij de andere twee kindjes daar ziet. Kan zijn broertje of zusje ook best bij :)

Minka: wat heerlijk dat debloedingen voorbij lijken te zijn! Befrjip ik uit je verhaal dat je niet meer aan de pil gat ofzo? ;)
    Ja met 7 weken zag je al echt een buikje bij mij,. Komt omdat ik zo snel weer zwanger ben geworden. Dan zijn je speiren en banden gewoon nog niet helemaal hersteld en zie je het dus sneller. Bij JP ging ik pas rond 16/18 weken positiekleding dragen.....

12. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Jette en Me2, ik ga voorlopig inderdaad niet meer aan de pil.
    Hoe en wat zien we later wel.
    Ik ben ontzettend blij dat we een wondertje gekregen hebben.
    Allereerst had ik het nooit verwacht dat ik nog ooit moeder zou mogen worden.(na een relatie van 15 jaar die op de klippen liep, nieuwe liefde gekregen, mk en dan 1 jaar later toch een wondertje)
    Natuurlijk heb ik nog wel een wens voor een tweede, maar ik ben wel realistisch. Er zijn meer risico's omdat ik er niet jonger op word. Het verdriet van de mk en het lange wachten op een nieuwe zwangerschap.
    Als we besluiten voor een tweede wonder te gaan zal dat geen jaren duren voordat we er weer voor gaan.
    Voorlopig nog even niet maar in 2009 ?
    Ik heb een grens van 41 gesteld om nog mama te worden.

Eerst maar eens kijken of het "knuffelen" nog wil, is al zo lang geleden ;)

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ja dat zal wel langgeleden zijn Minka ;) Geniet ervan dit weekend ;)

Morgen 12 weken! ...... Heb het al aan iedereen verteld dus eigenlijk is het niet zo spannend behalve dat je nu naar de 20 weken echo kan uitkijken!.....

14. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Me2 heerlijk meis, de moeilijke grens bijna gehaald, ga zo door!

hey minka tuurlijk wil het nog wel, beetje onwennig in het begin, soms beetje pijnlijk maar geloof me, gaat gaanderweg steeds weer beter!

Ik zou wel een beetje uitkijken niet aan de pil en wel knuffelen.......kan gevolgen hebben ha ha ha!

Prettig weekend meiden!

Jette

15. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    hihihi Jette, daar hebben we dus ballonnetje voor

deze kunnen ook wel kapot, maar ja !

16. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey meiden

ben er eindelijk nog es geraakt,

marieke, ai terug slechts nieuws van je vader, hoe vervelend dat ze het niet konden zien op die scan of er iets in die holte gebeurt. ik duim mee dat er daar geen tumor of zo onstaat, knuf meid

jette, ik was ook blij dat ik met Merel naar de kinderarts geweest ben, dan weet je ten minste wat of hoe en als koorts al bijna 48u aanhoudt is er zeker iets aan de hand zei hij. En al duidelijke resultaten met die inhalator?

me2, proficiat met je 12weken grens! en nu inderdaad op naar die 20weken echo en waarschijnlijk net iets ervoor eerste keer je kleintje voelen. Wow wat geweldig nieuws dat je collega ook net zwanger is, kan me inbeelden dat het megamoeilijk was en iets dat je voortdurend zou uitstellen om te zeggen dat je zwanger was, en nu samen zwanger, tof!
    petje af hoor dat je fulltime werkt en blijf werken!

franka: goed zo dat je datum vastgelegd hebt, kan me goed voorstellen dat je terug opziet tegen die uitgerekende datum, hopelijk is je mannetje alweer genezen

hope, wat een lieve en begrijpende arbo, die 50%vrije tijd zal je zeker goed doen, geniet ervan zoals je zegt met echt quality-time te nemen en je baas; *de pot op * hihi

amber: hoe ist het met je? hopelijk al wat minder last van vermoeidheid?

jude, zal wel een intiem en speciaal moment geweest zijn samen met je moeder en schoonouders naar jullie kleintje gluren ;) en van diesel naar benzine is inderdaad wennen, ik ben in het begin ook een paar keren stilgevallen toen ik wou vertrekken...

minka, heb je nu al die kleerklast in orde gelegd hihi en geniet van die lekkere knuffel he ;) minkaman zal blij zijn met zijn cadootje ;)

miriam, zo te lezen druk druk op het werk, juist ja jij werkte in de banksector was het zeker, en buiten je werk, prive, hoe gaat het, heb dit niet zo duidelijk terug gevonden in je laatste post, of was dat die put waarvoor je angst hebt erin te vallen? laat je emoties hier maar de vrije loop he, we zijn er voor je

zo, hoop dat ik niemand vergeten ben, intussen heb ik Merel maar terug uit bed gehaald, dacht dat ze ging slapen maar wil dus blijkbaar niet meer. Ze zit hier nu als een engeltje zo braaf op mijn schoot.
    Voor de rest is ze zo goed als genezen, gaat terug naar creche sinds deze week, eet groetenpap, vorige week was ze wel nog wat ontregeld, kwam om 3-4u snachts wakker en soms zat er niets anders op dan haar fles te geven, maar de voorbije drie nachten is het gelukt zonder en slaapt ze terug door, oef ;)

deze week naar CB geweest, ze heeft nog nooit zoveel gehuild voor haar twee prikjes (zitten nu duidelijk voelbaar 2harde grote erwten onder precies) kan geen kwaad zeggen ze, is reactie op die stof en van haar spieren errond. Ze meet 64 cm (iets boven gemiddelde) en gewicht zit ze op gemiddelde 6470kg.Voor de rest volledig goedgekeurd, grijpt met handen en naar tenen, volgt alles, brabbelt enz, en volgende prikjes zijn nu maar als ze 1jaar oud is, OEF.

Jullie spraken hier over een tweede, het is immens hoeveel mensen er zwanger zijn en geworden zijn rondom me vanaf november tem juni is er bijna elke maand iemand die bevalt (collega, nicht, en de zwangere meiden hier natuurlijk ook enz...) en dan denk ik, ik zou ook wel weer zwanger willen zijn, maar ik zou het echt nog niet aan kunnen besef ik dan , ik geraak nu al bijna niet rond en Merel moet nog zo evolueren en ik wil eerst wat langer van haar genieten, ik hoor vaak dat het moeilijk en een grote aanpassing is als er een tweede is om je aandacht over de twee te verdelen, en dat alles beetje samen: wij wachten nog wel even ;)

goed wekend allemaal
    liefs
    flyke

17. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Hee Flyke, je bent er weer ;) . Wat fijn dat het zo goed gaat met Merel! En ja, ik kan me voorstellen dat je nog even wilt wachten met een tweede, je bent ook nog jong, he, tijd zat!

Minka, ik denk dat Minka-man het wel een heel leuk kado zal vinden ;) . Helaas staat het hier ook allemaal op een laag pitje :oops:. Ik ben er niet echt voor in de stemming, is dat vreemd? Of hadden jullie dat ook? Hoop wel voor mijn mannetje dat het straks weer snel terugkomt, anders is het voor hem ook wel zielig, ha ha. Maar ja, als ik dan aan het verhaal van Marieke denk, dan word ik daar wel een beetje moedeloos van...

Marieke, ik vroeg me al af hoe het nu met je gaat en met je vader. Alles goed? Wanneer werd je nu geopereerd? Binnenkort toch, in oktober?

Ik ben gisteren weer op controle geweest en een uitgebreide echo gehad. Nu moet ik over 2 weken weer, de niertjes waren heel licht vergroot, dus dat willen ze nog even bekijken, maar was verder geen reden om ons zorgen te maken, komt vaker voor en zeker bij jongetjes. Dus dan mogen we weer een kijkje nemen. Is in elk gevak fijn dat ze alles goed in de gaten houden.
    Heb ook een spuit moeten laten zetten voor rhesusfactor, pffff....werd in mijn bil gezet en geeft wel wat spierpijn. Het was blijkbaar een lange naald die erin ging, gelukkig heb ik het niet gezien, maar mijn man zei het mij :confused: .

Zo, ik ga er weer vandoor, allemaal nog een fijn weekend!

X
    Jude.

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Jude: inderdaad is dat heel evel voorkomend bij jongetjes die vergrote nieren. niet e veel zorgen maken! Heb je nog last geahd van de resusprik met zitten?
    Bij ons lag de intimiteit ook op een l;aag pitje tijdens de zwangerschap. Mijn man had er ook niet zo'n behoefte aan. Die vond het een gek idee dat de baby "meekeek".......Na de bevalling was het meteen weer goed (toen het weer mocht na 4 weken!). In het beginw at onwennig en beetje stroef,maar kwam allemaal goed!

Flyke: ja is ook moielijk om alles rond te krijgen met een tweede. Wij waren eigenlijk net helemaal ingespeeld op de nieuwe situatie en toen diende de 2de zich aan. Ben best wel bezorgd hoe dat allemaal moet als die er is, maar mijn man zegt steeds dat het allemaal goed komt.....
    Fijn dat het zo lekker gaat met Merel!

Jette: ja dank eerste moielijke priode is voorbij....blijft toch altijd een beetje eng....
    verder alles goed bij jullie?

Minka: gezellig weekendje gehad?

19. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Oh ja en Flyke: ik voel al leven! Ongelofelijk! Dit keer ligt de placenta aan de achterkant. Maar had al gehoord dat je bij een tweede het ook eerder voelt. Bij JP voelde ik hem rond 18 weken terwijl toen de placenta aan de voorkant lag. Was ook zeker niet laat...

Kan ook al heel goed het hartje met de Angelsounds horen :) Ikke blij....:)

Dodnerdag de nekplooimeting....ben best wel nerveus....

20. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Hé meiden,

Even een verdrietig berichtje van mij.
    De :evil: zijn weer doorgekomen (nu wel weer eerder dan verwacht) en dat nog wel op een familieweekend met mijn kleine neefjes en nichtjes. Heb me erg groot gehouden daar, maar gisterenavond in de auto naar huis) barstte toch echt mijn traanbuizen open. Ik was zo moe van het weekend en dan dit en dan ook nog morgen mijn uitgerekende datum. Had het echt even niet meer. We gaan dan toch echt die medische molen in :cry: :cry: :cry:
    Ik heb dit weekend ook veel aan junior moeten denken. Zag ik steeds mijn neefjes en nichtje en miste toch wel iemand bij het clubje. Heel raar, dat ik dat opeens zo sterk weer had.
    Nu ben ik gewoon moe en tel de dagen af tot de vakantie volgende week.
    Ik hoop volgende week weer wat uitgeruster en vrolijke berichten te plaatsen, maar kan het nu even niet opbrengen (sorry daarvoor)
    Ik denk aan jullie.

Liefs Franka

Deel Deze Pagina