tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    o lieve Franka ik dacht nog aan je, toch die rot duivels weer, en ook eerder zie ik bij mij ook drie dagen te vroeg schrok me kapot had het niet verwacht nog niet.

meid die molen in hoeft niet negatief te zijn he, kan ook iets heel moois op leveren en duidelijkheid ook fijn.

geef je een enorme dikke hug liefs miriam

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Meiden,

Ook ik duik weer even op. ( om te laten weten dat ik jullie niet vergeet)De rust doet me enorm goed. Eindelijk weer eens wat tijd voor mezelf.
    Ik ben weer bij de "stenenman" geweest en had daar wederom een goed gevoel bij.

De laatste tijd krijg ik weer steeds vaker de opmerking: laat het wat los, dan komt het vanzelf wel....... :evil:
    Sommige zeggen dit uit onwetendheid, maar de stenenman zei dat ook.
    Maar meer met de bedoeling van: ga weer eens leven.
    Want zoals één van mijn gedichten laatst al omschreef: je leeft wel, maar echt bewust doe je dat niet.
    Nu vraag ik me af of anderen zonder kinderwens wel zo bewust leven.
    Maar ik denk wel te begrijpen wat hij bedoeld. :rolleyes:
    Ook weer proberen te genieten van de andere dingen in het leven.

Ik begrijp de opmerkingen heel goed, maar helaas dat niemand je echt antwoord kan geven op de vraag: hoe doe je dat, het loslaten?
    Maar goed, ik doe mijn best, en meer kan ik niet.

Hier weer even een gedicht van mij:

Soms zijn de dagen alleen maar donker en wil er geen lichtpuntje verschijnen
    Maar kijk dan eens goed om je heen en laat de duisternis verdwijnen
    Dierbaren om je heen die zomaar even bellen om te vragen hoe het gaat
    Een vriendin die op bezoek komt en onverwacht aan je deur staat
    Een bloemetje, een arm om je heen of een kaartje bij de post
    Het is allemaal zoveel waard, donkere wolken worden opgelost
    Het is soms moeilijk de mooie dingen te zien, door de duisternis
    Je wilt het wel graag, maar het enige wat je voelt, is het gemis
    Soms zou je willen dat de pijn en het verdriet zouden verdwijnen
    Want dan kan ook voor jou weer een lichtpuntje verschijnen
    Het zal niet elke dag lukken de mooie dingen in je leven te zien
    Maar sta er soms even bij stil, dat helpt je de donkere dagen door, misschien....

En tot slot nog even een hele dikke knuffel voor iedereen, maar speciaal voor Franka en Miriam.
    Franka sterkte vandaag op je uitgetelde datum en miriam ook weer ongi :evil: , sterkte meiden.

Alle zwangeren, bijna ( voor de 2e keer) zwangeren en mama`s hoe is het met de kroost? ;)
    Ik zal jullie albums nog eens bekijken en alle lieve snoetjes van jullie kindjes eens zien.

Liefs Hope

3. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hope, wederom een mooi gedicht meid!
    er komen lichtpuntjes voor je ....echt!

Franka, heel veel sterkte op deze moeilijke en zware dag. Ik hoop dat je er doorheen kunt komen, laat het maar weten hier, wij steunen je, dat weet je.

Miriam, ook jij hoort even in dit rijtje thuis.
    Je bent op de goede weg, nu alleen nog even wachten op dat bewuste streepje!

Meiden, speciaal voor jullie 3 dit plaatje

Op de rest kom ik later even terug, moet eerst even wat dingetjes doen (nee hoor Flyke, geen kast opruimen want daar ben ik nog steeds niet aan toe gekomen hihihi ;) )
    en Eline eten geven.
    Maar alles gaat hier prima.

Kus Minka

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Franka: het gatsie, alles op het verkeerde moment.......Wat een enorme domper ook op zo'n familie weekend. Vandaag je uitgerekende dag...alweer....Zoals Miriam al zegt, de mmm moet je niet negatief benaderen, zie het als een modus om je doel te bereiken.
    We denken aan je!

Hope: mooi gedicht weer. Ik begrijp wel wat ze bedoelen met leef wat meer bewust, ga wat meer van de kleine dingen genieten.....Ik weet echter ook niet hoe je dat moet doen....mensen zonder kidnerwens hebben ook meestal wel een focuspunt in hun bestaan en daar zijn ze ook veel mee bezig....ik weet dus niet of loslaten echt kan... Maar ik weet wel dat jullie lichtpuntje ook gaat komen! We duimen voort!

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Minka: wat voor dingetjes moet je doen ? :)

6. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Hope onwijs weer wat een mooi gedicht je moet er maar iets mee gaan doen hoor, je bent er zo onwijs goed in

het zegt ook wel over hoe ik er nu sta heel mooi top

ik weet zeker dat mijn tijd mijn moment nog komen gaat alleen wanneer wanneer als ik dat zou weten dan was het goed, het is nu telkens hoop angst en dan toch teleurstelling weer.

mijn cylus kun je ook niks mee van op aan nu ineens weer netjes 28 dagen de vorige keer ook en daarvoor altijd 30+ dagen ach ik weet het ook niet meer hoe ik kan weten wanneer de beste klus dagen zijn, probeer me er ook echt niet meer in te verdiepen hopen dat dat lukt. momenteel zit ik zelfs in zo'n twee strijd dat ik ergens denk doe nu dit jaar maar niet meer de kerstdagen zijn nog wel een x aantal weken verwijdert maar ben zo bang dat als ik nu zwanger zou raken dat het dan weer mis gaat met kerst.
    andere kant als ik nu bewust ga wachten moet ik toch het uit mijn hoofd zien te krijgen dat ik elke maand posi hoop te testen.
    dillema over en weer voor mij

ik weet het nog niet.
    ergens ben ik er dus stiekem te veel mee bezig want het houdt me bezig

franka weet je al wat meer over mmm wat je gaat doen wat de artsen willen en hoe sta je er nu in
    knuf mij

me2 en amber en jude meiden het gaat gestaag verder en verder telkens een weekje erbij jude bijna mama en me2 en amber jullie hebben er al een deel opzitten

marla meid ik hoop je hier snel weer even langs te zien waaien, maar hoop dat alles goed gaat en het gewoon te druk is om hier ook nog tekomen

jette hoe is het bij jullie thuis? is er al meer duidelijkheid over dat enorme geld bedrag dat jullie eigenlijk nog zouden moeten krijgen en hoe gaat het met jetteman

minka fijn dat de curretage nu eens zijn werk heeft gedaan en dat je weer verder kunt kijken naar de toekomst enne heb je eenheerlijk weekend gehad

marieke hoe is het met je vader meid

enne hoe is het bovenal met jou? de operatie zit er aan te komen geloof ik he knuf meid

flyke ook ben ik benieuwd hoe het met jou is?

volgens mij heb ik iedereen gehad anders sorry

ga nu maar eens hier thuis aan de slag heb eerst heerlijk uitgeslapen was ik een keer weer aan toe ja dames ik heb nog geen kindje dus ik kan en mag er nog van genieten
    en nu even de stofzuiger pakken daarna nog boodschappen doen pfff druk druk nog

nou iedereen fijne dag knuf miriam o ja en vanavond ga ik heerlijk naar ikea zo'n leuke winkel he
    hihihi

7. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Daar ben ik weer!
    Ik moest even boodschapjes doen, en wat huishoudelijke klusjes. Ik ben de laatste tijd een beetje "lui" dus eerst even wat actiever, dan pas weer hier schrijven.
    (Me2, Minka-man is naar het werk hoor)
    We hebben een goed weekend gehad, echt weer om het bed in te blijven, dat hebben we dus ook gedaan :)
    Wel nog even wennen voor mij, was toch wat bang, maar ik hoef er nu niet meer bang voor te zijn. Alles ging prima ;)

Jette, ben je ziek? Ik las zoiets op het andere forum.
    Beterschap meid, doe maar rustig aan en laat Dominique maar aan Jette-man over, dan kun jij je lekker herstellen

Me2, wat heerlijk dat je je kleine meid ( :rolleyes: ) al voelt!
    geniet je er net zo van als bij JP?
    Natuurlijk komen er ook praktische dingen om de hoek, slaapkamertje, kinderwagen etc. hoe wil je alles aanpakken?

Marieke, ik mis je!
    Laat je snel weten hoe het met jou en je papa is?
    Ik heb de 23e in mijn agenda staan. Het komt al snel dichterbij, ben je er al bang voor?

Amber, Marla, hoop dat met jullie ook alles goed is.

Flyke, heeft Merel de prikjes goed overleefd?
    Eline krijgt ze volgende week weer. Ben benieuwd of het dan ook goed gaat.
    Merel is al een flinke meid zo te lezen, plaats je snel weer een foto van haar?

Jude, Kun je al weer zitten? lijkt me niet echt prettig zo'n spuit in je bil.
    Geen zorgen maken over de niertjes hoor, dat hoor je inderdaad erg vaak. Over 2 weken kun je lekker weer naar je mannetje kijken.
    Voel je je nog goed? geen kwaaltjes?

Gisteren hebben we Eline nog eens een flesje gegeven.
    Komend weekend gaan we naar limburg, de eerste verre reis voor Eline, dus de flesjes nog maar eens geoefend.
    pfff dat heb ik geweten, moest vanmorgen om 05.15 u mijn bed uit om te kolven, ik hield het niet meer. Wat een rot gevoel is dit zeg!
    De volgende keer maar kolven voor ik ga slapen!

Allemaal veel liefs
    Minka

8. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey minka, ben al weer aan het werk hoor, ja ben zondagnacht mega ziek geweest, spugen niet normaal meer, koorts, moe, hoofdpijn en ga zo maar door.
    Maar voelde me vandaag al weer beter, en thuis geen internet dus moest wel even naar het werk :rolleyes: nee hoor grapje, gaat best.

Vandaag komt een consulente van via vila bij ons, voor de oma subsidie, wellicht hebben we recht op wat van deze subsidie nou niet laten liggen toch, het is allemaal al duur genoeg!

Hey me2 voel jij je beebje nu al, tjonge wat heerlijk, soms wou ik ook wel weer terug zwanger zijn, het is toch heel speciaal he!

Marieke hoe gaat het meis, met jou en met je pappa?

Minka heerlijke een weekendje uit voor de boeg, ach meid maak je geen zorgen het komt allemaal wel goed!

Dikke knuff van jette

9. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heey jette een oud collega van mij is daar ook voor gaan werken via vila

hopen dat het iets oplevert
    knuf miriam

enne minka lekker hoor zo'n weekend het was je ook gegunt heb je de 23 ste voor de operatie staan voor marieke? heb ik dat gemist hier?

nou iedereen welterusten knuf miriam

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hoi meiden,

alles goed hier hoor! Ben niet meer zo´n trouwe forumbezoekster...
    Mijn ´eerste trimester´ is ronduit zwaar geweest. Veel ziek, beroerd, ´zwak, ziek en misselijk´. Daarna een flinke buikgroep erachteraan en nu eindelijk weer energie en het gevoel dat ik geen enkel klachtje meer heb! Wat een verademing. Ik voel nu pas hoe ´ziek´ ik me de eerste maanden voelde. Ik hou me altijd netjes aan de boekjes, want inderdaad, sinds 16 weken voel ik me ok.

meiden, ik volg jullie nog wel, maar ik kan het niet zo goed opbrengen om regelmatig te reageren. Sorry.

groetjes van Amber
    (ps: heb alle foto´s verwijderd... opeens voelde het niet goed meer dat iedereen ´zomaar´ bij foto´s van mijn meisje kon. Je hoort van die gekke verhalen... Nouja, noem het beschermingsdrang)

11. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Hey

jude, hehe gelukkig heb je die naald van die prik niet gezien dus.
    hopelijk geen last meer van spierpijn daarrond?

me2, wow zo vroeg al? ongelooflijk dat je kleintje al voelt! vind ik wel leuk te horen als je moederkoek voorheen vanvoor lag het nu nog achteraan kan liggen. Bij mij lag die ook voorraan en duurde iets te lang naar mijn zin dat ik kleintje echt goed voelde. Geeft me hoop haha
    En ivm een tweede, komt heus wel goed, samen lukt jullie dat wel zoals je man zegt!

franka: ai terug ongi hoewel je waarschijnlijk zo gehoopt had op je uitgerekende datum een superverrassing zou mogen hebben...helaas...kan me voorstellen dat het wel even slikken is dat je nu effectief MM ingaat, ergens had je waarschijnlijk gehoopt dat het nooit zover zou komen dikke knuffel en denk eraan die MM gaat je juist helpen om jullie wondertje te bekomen, knuffel!

hope, wat goed dat je terug een goed gevoel hebt bij het gaan naar de stenenman. Ik vind het weerom een prachtig gedicht en ik ben ervan overtuigd dat dit helpt met de verwerking van je emoties.

minka, nu nog niet die kast uitgemest? hehe zou ik ook es kunnen doen... maar soit... geen zin en tijd in. En wat leuk dat die knuffels je zo deugd deden hihi

miriam denk dat het misschien best is dat je je niet extra verdiept in je cyclus en klusdagen, cliché, hoe minder je er mee bezig bent hoe beter, denk wel dat daar iets van klopt, want toen ik alles beetje opgegeven had en uitzag naar bezoek gyn, was het bij ons raak. Maar natuurlijk is het easy gezegd en ik vloekte soms om mensen die dit cliché zeiden tegen me, met zo een vurige kinderwens kan je je gevoelens niet de baas zijn en er gewoon es ff minder mee bezig zijn, gewoon al proberen om het iets te lossen, is al sterk! dus goed zo meid!
    en ivm met dat genieten, heb ik ook nog es gedaan hoor vandaag! merel was om 7u wakker, fles gegeven zonder veel lawaai en licht, want anders moet ze mee naar creche enz... en nu terug in bed gelegd en slaapt nog, heb dan nog 2.30u geslapen, zalig!

ai jette, dus flink griepje te pakken gehad, gelukkig voel jeje al weer beter!

neia, al tijdje niet meer gepost hier, ja heb ook de 23e oktober in mijn gedachten staan voor je nieuwe operatie, verandert kleine neia ook zo vlug?

amber, gelukkig voel je je nu beter, hopelijk kan je nu beginnen met genieten!

zo dan zal ik best es in douche springen, eten maken voor Merel, straks aardappel met broccolli, ze eet nu ook fruitpap in de middag, eet dit liever of groentenpap zeggen ze in de creche, voor de rest is het een megalachende meid, snachts als ik soms ga kijken of ze slaapt of tuutje wegleg van bij haar, gaan haar open soms open en ligt ze te lachen alsof het niets is midden in de nacht :D hoop dat ze zo lief blijft haha dan moet ik nog naar de bib (ja weeral boete om dat ik boeken niet heb binnengebracht) enz enz kzou nog willen poetsen en strijken maar tegen dan is mijn dag al lang om vrees ik, en ondertussen wil ik genieten van mijn dagje met Merel nuja we doen wat we kunnen he

liefs
    flyke

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Amber fijn dat je je nu beter voelt. Heb me ook goed bereord gevoeld e afgelopenw eken, maar lijkt nu allemaal wat beter te gaan. Ben nog wel erg moe....

Minka: oooohh, jammer dat Minka man naar zijn werk was.....goed dat jullie dit weekend hebben genoten ;)
    Kan niet vaak genoeg met het flesje oefenen. Je wilt geen flesseweigeraar zoals Famke en JP.....Ja "ploftieten" zijn niet fijn. Tip: kolf na de ochtendvoeding, dan heb je namelijk de meeste productie en zo kan je savondsvoor het salpen gaan de laatste voeding ook weer kolven.

Slaapkamertje: JP krijgt een nieuwe kamer en de baby JP's kamer. Zodra ze oud genoeg zijn gaan ze samen op een kamer. Heb een plankje en stoeltje voor achter de kinderewagen. Daar kan JP op als hij niet meer kan of wil lopen. heb ook een baybjorn draagzak. Daar kan de baby ook in en JP in de kinderwagen.

Jette: blij te horen dat je wat bent opgeknapt! Hoe was het met via villa? Nog wat opgeleverd?

Miriam: lekker genieten hoor van het uitslapen! Ik zou ook niet teveel naar je cyclus kijken.....Het komt zoals het komt...

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Flyke: heb jeuiteindelijk wel van je dagje met Merel kunnen genieten?

14. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Ha Amber je bent er nog ;) . En alles is gelukkig goed met jou! Nog even en dan weet je wat het is, weer een meisje of toch een jongen... Ga je het ons vertellen of blijft het geheim?

O jee, Marieke, ik zag net op de hyves dat jij deze week met vakantie bent, helemaal vergeten. Hopelijk heb je een leuke vakantie, ondanks alles. Ik hoop ook dat het goed gaat met jou en je vader.

Dus jij voelt je ook weer beter, Me2, alleen moe dus, ja dat is ook zowat mijn enige kwaaltje momenteel, dus als dat alles is/blijft, daar teken ik voor. Ik zit wel vaak te suffen op werk, maar ja, ik ben er in elk geval, dat is ook wat waard, toch? Ben wel aan het aftellen, ik heb er niet zo veel zin meer in.

Hope, wat een mooi gedicht weer... Jij weet dat toch altijd zo mooi te verwoorden...

Franka, wat k*t dat je weer ongi bent geworden... misschien is ronde 17 straks voor jou ook wel de magische ronde. En ik denk dat de MMM niet zo verkeerd is, ik kan me voorstellen dat je het liever anders ziet, maar als je er wat moois voor terug krijgt, waarom niet? En zoals Flyke al schreef, zo ging het bij mij ook: net toen ik het had geaccepteerd dat het zelf wel niet zou lukken en uitkeek naar de afspraak in het ziekenhuis, juist toen gebeurde het ineens toch nog... Ik hoop dat het voor jou ook zal gelden...

Miriam, ook jij weer ongi geworden... ik kan me heel goed verplaatsen in jouw opmerking dat je zeker weet dat jouw tijd nog komt, alleen als je maar wist wanneer... dat had ik ook heel sterk, ik dacht, wachten kan ik wel, als ik maar wist wanneer, dan kon ik nog 2 jaar wachten, dan was het ook goed. Maar die onzekerheid, dat is zo frustrerend... Ik hoop dat je niet meer lang hoeft te wachten, meid!

Zo Flyke, wat ben je druk zo op je vrije dag, ik hoop dat je nog iets leuks met Merel hebt kunnen doen. Maar uitslapen is ook fijn, he! Dat ga ik straks denk ik wel missen :rolleyes: .

Minka, mooi dat je een goed weekend gehad hebt ;) ! En dat alles prima ging... Stel je voor dat je het zou verleren, ha ha!

Meiden, de spierpijn is gelukkig weg, hoor, zat ook op een plek boven in mijn bil, dus met zitten had ik er geen last van, wel met opstaan en zo.

Verder gaat alles hier zijn gangetje, niet veel te melden.

X
    Jude.

15. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden heb even niks te melden behalve iedereen een knuffel van me
    moest even tot mezelf komen en dan lees ik graag hier altijd even en er was wat geschreven fijn

reageer morgen avond op iedereen van af vanochtend al weg nu net thuis

liefs miriam

16. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey meiden ben er weer, heb de consulente op bezoek gehad, we gaan er wel wat op vooruit maar in de praktijk viel het me toch wat tegen.
    Mijn moeder krijgt reiskostenvergoeding en de rest mag ik houden, we storten een gedeelte op een spaarrekening voor Dominique en dan hou ik nog zo'n 125 euro per maand over zoals het nu lijkt, is natuurlijk altijd mooi meegenomen, maar ik had wat meer verwacht, nou ja alles helpt he!

Jette

17. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Inderdaad Jette, denk maar zo: alle beetjes helpen!

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja jette,

alle beetjes helpen maar wel balen dat je toch op meer had gehoopt

Wel fijn dat je moeder reiskosten krijgt dat vind ik dan wel weer heel erg goed geregeld hoor

ben gister bij een oude vriendin geweest na 3 jaar eindlijk weer contact
    we waren jong en koppig en hebben er zo het bijltje bij neergegooit.
    nu proberen we die weer op te pakken, ben helemaal in de mood oude contacten weer op te pakken tot op heden geen spijt bevalt goed.
    toekomst moet uitwijzen of het zo fijn blijft gaan hihi

maar heb nu twee vriendinnen terug met twee hyves contact en de oppas van mij van vroeger heb ik contact mee ook via hyves en ben er laast op de koffie geweest tjee echt leuk hoor de hyves

pfff vanavond vroeg in mijn bedje ben doodop

iedereen fijne avond

enne minka heb jij nog wel eens contact met marla?

knuf miriam

19. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja miriam ik vindt mijn moeder hoeft er geen kosten voor te maken dat ze bij mij thuis komt oppassen, ze rijdt toch twee keer per week naar mij toe om op onze kleine meid op te passen.
    Nu wil ze er zelf niet beter van worden, maar het hoeft haar geen geld te kosten, nu zal ze geen 100 euro nodig zijn in de maand, maar ze wil ook een bedragje gaan sparen voor Dominique, hardstikke mooi toch.
    Zo worden we er allemaal wat beter van, mijn moeder, ik en dominique, goed geregeld toch.
    :D

Hardstikke goed van je dat je "oude" contacten weer probeert aan te halen, ik mis dat soms ook wel eens, we hebben altijd een klein groepje vrienden / kennissen gehad, en dat wisselt natuurlijk ook nog wel eens, er valt wel eens wat af en er komt wat bij.
    Maar we hebben het altijd druk eerder altijd met werken en de paarden nu met dominique en jetteman wil haar niet altijd "uitbesteden" ;)
    Hij is nu met een goede kamaraad elke dag aan het werk omdat hij niet meer voor de franchissegever aan het werk is, dus voelen zij niet zo de behoefte om ook nog eens een keertje in het weekend af te spreken, kan ik me ook voorstellen, andere vrienden van ons hebben een restaurant dus die werken altijd als wij vrij zijn, nu gingen wij daar eerder geregeld eten en dan zagen we hun maar dat is nu toch ook minder geworden :( !
    Verdere kennissen en vrienden zitten in de paardewereld, ach ik ben ook tevreden hoor, de vrienden die we hebben staan altijd voor elkaar klaar, en ieder leidt natuurlijk zijn eigen leven, en wees eerlijk de weken vliegen ook om!

Tis goed zo! :D heerlijk ons eigen gezinnetje en dan vindt ik het heerlijk om lekker op de bank te hangen!

Jette

20. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja je hebt gelijk jette, als het goed is zo laten niet dan moeilijk doen en in bochten wringen niet nodig.

heerlijk he dat jette man niet meer voor die eikels werkt dat is echt super

hier gaat het momenteel even iets minder de kracht is even op, niet dat ik weer in de put zit hoor maar ik merk wel dat mijn londje op is, en bart merkt dat dan natuurlijk ook.

even rust op de plaats is het beste denk ik.
    dat ga ik dan maar even doen.

iedereen fijn weekend liefs miriam

Deel Deze Pagina