tussen realiteit en gedwongen positivisme

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door flyke, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Marieke: heel erg veel sterkte met het verlies van je opa. Het komt toch
    altijd onverwacht.
    Het houd ook niet op voor je en dan ook nog de operatie die
    verzet is. Ik denk aan jullie.

Mijn broer is gisteren dus geweest, maar had geen nieuws (of heeft het niet gedurfd te zeggen) Het was echt zo'n situatie waarop je zit te wachten tot de mededeling komt, maar er kwam niets van dat alles. Toen ze (ook mijn schoonzus en 2 neefjes waren erbij) weg waren, zei Franka-man ook direct: 'Toch geen nieuws'. Bleek dat hij er dezelfde gedachte bij had (ze komen vast met nieuws) Misschien heel stom om te zeggen, maar het is wel een beetje een opluchting :oops: Wij (en Hope en Miriam) zijn nu toch wel eerst aan de beurt mag ik hopen. We hebben immers al zo lang moeten wachten!

Deze week mijn laatste eisprong voor de mm. Even duimen [-o< of het alsnog lukt, maar ik ga er al helemaal niet meer vanuit.

Fijne zondag allemaal
    Liefs Franka

2. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Och nee toch Marieke, gecondoleerd met je opa... Bij mij is het al weer meer dan 15 jaar geleden dat mijn opa's en oma overleden zijn (ik heb nu nog 1 oma :D ), maar ik kan me nog zo goed herinneren dat dat heel erg hard aankwam. Veel sterkte woensdag...

Franka, gelukkig niet DAT nieuws... Jullie zijn nu eerst aan de beurt. Nou, kom op met die eisprong en laten we hopen dat de laatste poging voor de MMM ineens toch raak is!

Flyke, ja inderdaad alweer 2 jaar dit topic, ik kan niet anders zeggen dat de tijd ontzettend snel gaat en ik ben ook heel blij dat jullie er allemaal nog steeds zijn!

X
    Jude.

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    franka meid fijn dat je niet nieuws hebt gekregen,
    Ik blijf daar ook altijd bang voor dat iedereen om me heen mij voor is zo voelt het ook
    ik wil nu niet iemand anders

erg he als ik het zo terug lees denk tjee doe normaal het komt wel maar dat rot gevoel heb ik continu
    het is gewoon dat als iemand iets wil gaan zeggen ben je al zo waaks dat je bijna zeker weet dat ze dat gaan zeggen en dat is niet eens altijd zo

me2 heb echt respect voor je en zou wel voor een maandje met je willen ruilen gewoon om eens te zien hoe zo'n leven is en vaak vliegen (heb nog nooit gevlogen) hihi

Er zijn een aantal meiden die hier niet meer komen om te posten lezen weet ik niet maar posten is in ieder geval niet meer.

Zicco heeft ook best een poos hier mee geschreven ze heeft nu 3 weken een kindje

Vanavond komen vrienden van mijn zwager op bezoek enne ze hebben een mooie dvd voor me
    van nick en simon
    vind het mooie muziek luister graag naar hun nummer teksten voor kijk omhoog vind ik pakkend

iedereen fijne avond verder knuf miriam

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Neia; wat een verdrietig bericht weer......Heel erg gecondoleerd met het overlijden van je opa....ik weet zelf goed hoe het is om een opa te hebben waar je een goede band mee hebt. Die van mij is 94 jaar en ik moet nodig weer langs met JP.....

en wat balen van die operatie. leef je heelmaal naar die datum toe....gelukkig zeggen ze zelf dat ze voldoende tijd voor je willen hebben...a's positief!

Jude: rustig aan met de harde buiken! Fijn dat je over 2 weken weer naar de gyn kan!

Franka: "gelukkig" niet dat ene nieuws....kan me dat ook nog zo goed herinneren als er spontaan vrienden langskwamen dan zat ik al weer helemaal te wachten op die pijnlijke mededeling....Ik duim heeeeeel extra hard voor deze eisprong!

Miriam: wat naar dat er 2 nieuwe vlinderkindjes bij Damique's plekje zijn gekomen in zo korte tijd....zal ook wel weer confronterend zijn...Fij dat je door je droom wat rust hebt gevonde!

5. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Franka, gelukkig niet "het" vervelende nieuws van je broer gekregen.
    Geef de moed niet op deze week, go for it!
    Hierbij een speciale smilie voor jou en Franka-man. Het brengt vast geluk!

Me2, heb je een lekker weekend gehad? lekker kunnen uitslapen terwijl JP aan het logeren was?

Miriam, hoe is de CD van Nick & Simon?
    Ik ken de nummers eigenlijk niet zo, maar vind nederlandse muziek wel mooi.
    Heb zelf de CD van Marco Borsato gekocht (nou ja, gecopieerd :oops: ), ik vind hem erg mooi.

Jude, pff wat een buik hoor! het is een echte buik om trots op te zijn, zo mooi naar voren stekend. Maar lijkt me wel in de weg zitten/liggen met slapen etc.
    Nog even meid en dan ben jij ook een trotse mama, ik kan niet wachten tot ik foto's van dit topic's kleinste mannetje kan zien!

Flyke, inderdaad al bijna 2 jaar dit topic!
    Ik kan jullie ook niet meer missen, ben nog steeds blij met jullie allemaal.
    Erg jammer dat we zo ver uit elkaar wonen, anders konden we een keer wat organiseren.

Marieke, wat goed van Neia! haar eerste hapjes! Toch weer een stap verder in de ontwikkeling toch!
    Ben maar lekker trots op je kleine meid, dat mag absoluut!

Ik heb een heerlijk weekend gehad.
    Eline heeft prima geslapen in haar "grote" bedje.
    Ze kruipt wel wat omhoog, s'morgens ligt ze toch wel 25 cm hoger!
    Vandaag nog een nieuwe deken kopen, deze is voor het wiegje en die is toch te klein om haar goed in te kunnen stoppen.

Ben dus lekker in mijn uppie wezen shoppen en heb het 3 uur volgehouden :confused: dat is erg lang voor mij!
    Maar ik moest naar huis want kon de tassen niet meer dragen (incl. 3 pakken luiers)hihihi.
    Heb voor Sinterklaas gespeeld en voor iedereen wat gekocht.
    Een blouse, trui en pyama voor Minka-man, 2 maillotjes, pyamatje, badeentjes voor Eline, en snoepjes voor de poezen.
    Voor de rest nog wat beddegoed voor het bedje etc.
    Ook mezelf dus niet overgeslagen! Ik heb een mooi lingerie setje met bijpassend nachthemd gekocht en een zilveren hanger.
    Deze zal ik later proberen in mijn album te zetten.
    Ik moet nog denken over het ingraveren van Eline's naam erin, maar vind hem zo ook erg mooi. Denk dat ik de achterkant laat graveren.
    Ik zal eens gaan stoeien met de camera om er een foto van te maken.

Allemaal dikke kus
    Minka

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Oh wat schattig die hanger mInka! JA wellicht de achterkant laten graveren!

heerlijk zo shoppen. Doe het ook vaak als ik in NL ben zonder JP. Dan kan ik wel uren door de stad lopen terwijl ik helemaal niet zo'n enorme shopper ben!

weekend je was leuk! Oma helemaal blij dat ze JP een nachtje te logeren had. Alles was goed gegeaan,maar had ook niet anders verwacht en wij waren blij dat we eens konden uitslapen......:) Daarna heel uitgebreid ontbeten waren pas om 11.45 uur bij Oma terug....

7. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Bedankt meiden voor al jullie lieve woorden!
    Gister hebben we afscheid genomen van opa. Eigenlijk is het nu, maar ik wilde liever alleen met hem zijn (ook samen met mijn broer en zus, maar niet met andere mensen). Ondanks dat hij nog maar rond de 38 kilo woog :confused: , lag hij er mooi bij met een lach op zijn gezicht.
    Het was wel raar, want ik had constant het gevoel dat hij wakker zou worden, terwijl ze hem helemaal niet hadden opgemaakt ofzo.
    Natuurlijk was het een zware dag, maar het is beter zo.....
    Woensdag is de begrafenis.

Verder vandaag weer gewoon gewerkt, even afleiding is ook fijn.
    Met Neia gaat het goed gelukkig. Ze had alleen alweer 3 dagen niet gepoept en het leek alsof ze er last van had. Maar gelukkig net toch een flinke luier vol. Oh, wat kan ik daar blij mee zijn. ;)

Franka, nou inderdaad fijn dat je broer niet HET nieuws kwam vertellen. Want je hebt gelijk, jullie zijn nu eerst aan de beurt hoor. Spannend de laatste keer voor de mmm. Je weet dat hier de duimen flink draaien he!

Bedankt Jude!

Miriam, fijn dat je je kunt neerleggen bij je droom!
    Moeilijk dat er kindjes bij Danique zijn bijgekomen, het blijft ONEERLIJK!

me2, jeetje jouw opa al 94 jaar! :confused: Fijn dat jij ook zo'n speciale band met hem hebt. Ik heb gelukkig prachtige herinneringen. En dat hoop ik ook voor Neia en haar opa.

Minka, heerlijk om te lezen dat je zo lekker hebt geshopt. Goed van je!
    Ik weet nog dat ik het de eerste keer verschrikkelijk vond om zolang van huis af te zijn. Klinkt erg mooi de hanger!
    Neia kroop in het begin ook naar boven, maar nudat we haar heel goed instoppen gebeurd dat nooit meer.
    Ik vind het wel leuk om een keer iets af te spreken hoor, ook al wonen we allemaal zover van elkaar vandaan. Misschien ergens een middenpunt afspreken voor degene die het leuk vinden?

Me2, heerlijk dat je zo genoten had van het weekendje. Hebben jullie ook echt wel verdiend!
    En dat uitslapen en rustig aan doen zal wel goed voor je zijn geweest, denk ik.
    Wanneer heb je de volgende echo?

X Marieke

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Marieke: fijn dat je zo goed afscheid van je opa hebt kunnen nemen! dat hij met een glimlach op zijn gezicht gaf is een goed teken. Hij heeft denk ik vrede.
    Over dat poepen van Neia, dat herken ik maar al te goed. Wat kon ik blij zijn met zo'n volle luier hahahaha

Mijn volgende echo is met 20 weken denk i...dus nog 6 weekjes wachten......
    Voel de beeb wel al en luister weer met mijn Angelsounds net als bij JP! Gek genoeg kan ik de beeb nu veel makkelijker vinden dan toen bij JP. Ik denk omdat mijn placenta dit keer aan de achterkant ligt. Bij Jp lag de placenta aan de voorkant. Wel lekker hoor dat sneltreintje horen :)

9. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    marieke fijn dat je zo nog even bij je opa kon zijn,
    en afleiding is soms heel erg fijn meid, zie jer er tegen op je moet nog even he dan wordt je wederom geopereerd pff meid hoop dat alles goed gaat en dat je na de tijd zegt blij dat het gebeurd en gedaan is.

me2 Ik vind het ook jammer dat we zo ver bij elkaar vandaan wonen maar wat marieke zegt mischien een keer ergens een middelpunt afspreken lijkt me leuk en gezellig
    ik ben voor

minka meid je moet een bolderkar mee nemen met shoppen hahaha dan kun je langer het vol houden

ik heb dat ook altijd dan ga ik met mijn schoonmoeder en dan als we bij de xenos geweest zijn is het direct na huis dan zijn onze handen zo vol dat het shoppen niet meer gaat hihi

Vanavond gezellig bezoek gehad van een vriend was leuk vind het altijd zo lief hij sms't dan of ik hem kan gebruiken het is zo'n schatje

was gezelli

nou zo heerlijk onder de wol ben moe

dames welterusten en tot morgen greets miriam

10. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Marieke gecondoleerd met het verlies van je opa, heel veel sterkte gewenst morgen is de begrafenis toch?

Ook vervelend dat de datum van de operatie verzet is, bah dat is echt balen hoor, weten ze direct na de operatie of het geslaagd is of moet de tijd van herstellen het uitwijzen of het goed gegaan is?

Minka goed gedaan meis, lekker geshopt, en voel jij je nu weer wat meer vrouw en niet alleen moeder? ik vindt het wel even lekker hoor om even wat voor mezelf te doen, al doe ik dit ook niet veel!
    ;)

Franka je hebt helemaal gelijk jij en miriam zijn nu eerst aan de beurt.

ik gun jullie het zo!

hier gaat het redelijk, heb wat trubbels met mijn moeder, ik was hier al wat bang voor dat dit zou gaan gebeuren doordat ze zo veel bij ons thuis is gaat ze zich overal mee bemoeien en dat is nog niet het ergste ze wordt ook nog pissig als ik iets niet heb gedaan wat ze mij heeft gevraagd. b.v. de goten moeten leeg (bij ons heel veel bladeren) dus krijg elke keer commentaar dat er veel blad ligt tja daar kan ik toch niks aan doen als je nu de bladeren opruimt (wat ik elke dag doe) ligt er met 2 uur weer het dubbele.
    De container die niet leeg is, bla bla bla. allemaal lekkere belangrijke zaken :confused:
    Ze heeft mij zondag gevraagd of ik een foto wilde maken van haar buikbreuk en haar gat in haar hals, zodat ze die foto's mee wilde sturen met een brief die ze de arts wil sturen die de fout heeft gemaakt.
    Dus ik netjes de digitale camera mee zondag, en toen we weg gingen helemaal vergeten de foto te maken, dus afgesproken dat ik dat dinsdagmorgen zou doen, dus vanmorgen de foto's gemaakt, was ze haar corset vergeten :( dus ik zeg nietsvermoedend of ze er niet een dag zonder kan, wordt ze me toch pissig en zegt dat ik niet geen rekening houdt met mensen :x hallo? ik geen rekening houden met mensen, hoe durft ze, dus ik heb haar gezegd dat ze niet te ver moest gaan, dat dit geen nette opmerking was, maar mevrouw was gepikeerd! nou ja zeg!
    Ik ben maar naar mijn werk gegaan maar er kon maar nauwelijks een tot vanmiddag af! ben best wel pissig nu hoor en teleurgesteld, als ik kijk in haar ziekte periode wat ik wel niet voor haar heb gedaan en nu zegt ze dat ik geen rekening met niemand houd dat maakt me verdrietig.

Dit is puur een gevolg van dat ze weer veel te veel van onze huishouding mee krijgt en ons geen ruimte meer geeft, wat kan het haar nu schelen of een container leeg of vol is, het is toch ONZE container?!

Maar goed aan de andere kant is er een tijd geweest dat ik hoopte dat ze weer zo zou worden toen ze zo ziek was!
    jette

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Och jette, ja denk inderdaad dat het komt doordat ze nu heel veel in jullie huishouden is.....dat je verdrietig bent is volkomen begrijpelijk en haar opmerking is ook niet terecht, dat doet niets af aanhet feit dat je natuurlijk heel graag wilt dat ze beter werd. dat betekent niet at ze nu zo tegen jou mag praten en zeker na alles wat jij en je man hebben gedaan.....Misschien toch die extra dag creche?

12. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja heb ik ook al aan gedacht me2 maar daarmee zou ik mijn moeder weer heel veel verdriet doen.
    Maar ik vond deze opmerking zeer onterrecht, maar ja, mijn moeder zegt gewoon wat ze denkt zonder na te denken, ze denkt soms dat ze alles maar kan zeggen wat ze denkt, ik zal haar toch even weer op de rem moeten trekken!

Jette

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ja inderdaad Jette, wel echt op de rem gaan staan anders escaleren dit soort dingen....
    Dacht dat je voor de wintermaanden nog nadacht over een extra dag creche in verband met Dominique naar je ouders brengen oid, maar wellicht is dat niet meer van toepassing.

14. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    tja daar hebben we het nog niet over gehad, ligt er natuurlijk ook aan of we een strenge winter krijgen, als we regenachtig weer krijgen dan kan ze wel gewoon onze kant opkomen, wil ook niet steeds mijn dochter uitbesteden, dat voelt gewoon niet goed!

nou ja we zullen zien in wat voor bui of ze is als ik straks thuis kom, ben benieuwd.

Jette

15. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    neia, veel sterkte voor morgen en mooie herinnering foto van neia met opa

miriam, argh, je nichtje zwanger...vind wederom dat je het zo goed oppakt en erg sterk van je dat je haar wilt steunen ondanks je gevoel waarom ik niet...

de rest, probeer later op jullie te reageren,
    merel zit op schoot en lukt niet goed, ze wil voortdurend aan toetsenbord komen..vanavond gezien dat ze voor eerste keer van rug naar buik draaide!

beste voor iedereen

liefs
    flyke

16. Lara11

Lara11 Niet meer actief

lieve Marieke,

gecondoleerd met het verlies van je opa en heel veel sterkte morgen..

Amber

17. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    marieke sterkte meid morgen denk aan je

nick en simon zijn zangers uit volendam en als je bij youtube kijkt dan moet je luisteren naar kijk omhoog of pak maar mijn hand twee nummers waar ik kippenvel van krijg die tekst zo mij

iedereen fijne avond

liefs miriam

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Weet helemaal niet of ik het hier al had verteled, maar de uitslag van de combinatietest/nekplooimeting was gunstig!

Jette: hoe was de sfeer gisteren middag?

19. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Fijn Me2 dat alles goed was! Geeft toch weer een geruststelling, he!

Ja Jette, dat vroeg ik me nu ook al af ;) . Ik herken je verhaal wel, hoor. Alleen heb ik dat meer met mijn schoonouders... En daar ga ik dan toch niet zo tegenin als dat ik dat tegen mijn eigen ouders zou doen als ze zich te veel met onze dingen zouden bemoeien. Dat vind ik dan meer iets voor mijn man...
    Maar komt goed, waarschijnlijk had ze haar dag niet en zat ze niet zo lekker in haar vel.

Marieke, ik wil je ook heel veel sterkte wensen voor vandaag, hopelijk krijgt jouw opa een mooi afscheid.

Vandaag weer mijn parttime dag gelukkig... verlof gaat officieel 15 november in, maar ik heb nog genoeg vakantiedagen over, dus 5 november wordt nu definitief mijn laatste werkdag, als alles verder goed blijft gaan natuurlijk. Als ik zou willen zou ik nu al thuis kunnen zijn, maar ik wil achteraf ook nog wat vakantiedagen inzetten.

Ik begin nu wel wat last te krijgen van nachtmerries... vannacht gedroomd dat de kleine er niet meer was en dat mijn buik weer de normale omvang had... Hadden jullie dat ook?! Dat je je zorgen begint te maken of alles wel goed gaat... Ik heb bij de zwangerschapscursus veel info gehad over de bevalling en ik vond het behoorlijk moeilijk klinken allemaal. Niet zo zeer voor mezelf, ik weet wel dat ik er toch wel doorheen zal komen, met of zonder kleerscheuren dat is natuurlijk de vraag :confused: , maar die kleine... als ik zie door welke kleine ruimte die zich moet wringen, dan vind ik het onvoorstelbaar dat het zo vaak goed gaat allemaal... Maar ik zie vast spoken... Maar ik ben wel blij dat ik in het ziekenhuis ga bevallen, voor mij geeft dat in elk geval rust...

X
    Jude.

20. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Me 2 goed te lezen dat alles goed is met uitslag, kan me voorstellen dat je daar toch mee bezig was, wat als...

Jude meid, maak je geen zorgen, alles komt goed maar ik snap je angst, maar mijn ervaring en van zwangere collega is, dat hoe dichter bevalling komt, hoe meer je er gerust in komt en je je in handen legt van ervaren mensen/artsen, komt heus goed! trouwens onze opening (en van miljarden vrouwen die ons voorgingen) is niet anders dan de jouwe hihi en onze babes zijn erdoor geraakt ;)

voor liefhebbers fotoke van vanmiddag in album gezet,
    zo dan ga ik me verder klaar doen, zo meteen naar mijn ouders toe, is morgen mijn ma haar verjaardag

liefs
    flyke

Deel Deze Pagina